Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών Σχολή Θετικών Επιστημών Τμήμα Βιολογίας Mάθημα Παιδαγωγικών Ενισχυτική Εργασία Υπεύθυνη μαθήματος: Ζαχαρούλα.

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών Σχολή Θετικών Επιστημών Τμήμα Βιολογίας Mάθημα Παιδαγωγικών Ενισχυτική Εργασία Υπεύθυνη μαθήματος: Ζαχαρούλα."— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών Σχολή Θετικών Επιστημών Τμήμα Βιολογίας Mάθημα Παιδαγωγικών Ενισχυτική Εργασία Υπεύθυνη μαθήματος: Ζαχαρούλα Σμυρναίου, Επίκουρη Καθηγήτρια Αθήνα 4/5/2015

2 Bullying: Μια επιθετική, σκόπιμη πράξη ή συμπεριφορά που εκδηλώνεται από ένα άτομο ή ομάδα ατόμων επαναλαμβανόμενα, έχει διάρκεια στο χρόνο και απευθύνεται σε ένα άτομο (θύμα) που δεν μπορεί να υπερασπιστεί εύκολα τον εαυτό του (Olweus, 1993). Cyberbullying: Χρησιμοποιεί ηλεκτρονικά μέσα προκειμένου να επιτύχει τα παραπάνω.

3 Αναπάντητες κλήσεις Προσβλητικά γραπτά μηνύματα Καταγραφή περιστατικού bullying από το θύτη και δημοσιοποίησή του Δημιουργία ενός hate site Δημοσιοποίηση προσωπικών δεδομένων/πληροφοριών Εφαρμογή κάποιας καμπάνιας κοινωνικού αποκλεισμού στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης

4 Η ανωνυμία προσφέρει προστασία στο θύτη, κάτι το οποίο τον ενθαρρύνει. Με τα ηλεκτρονικά μέσα, “παραβιάζεται” η ασφάλεια που αισθάνεται το θύμα σπίτι του. Έτσι νοιώθει πως δεν μπορεί να ξεφύγει. Τα άτομα αυτά συνήθως δεν απευθύνονται σε κάποιον ενήλικα, είτε λόγω άγνοιας των ενηλίκων είτε λόγω φόβου για αποκλεισμό τους από το διαδίκτυο.

5 Περίπου το 14% των εφήβων έχουν υπάρξει θύματα του cyberbullying (Campbell, 2007). To 50% αφορά ηλικίες 10-14, ενώ το 44% ηλικίες

6

7

8 Απευθύνεται σε εκπαιδευτικούς, διευθυντές, μαθητές, γονείς και εξειδικευμένο προσωπικό Παρέχει πληροφορίες και τα κατάλληλα εργαλεία στις σχολικές κοινότητες ώστε, μεταξύ άλλων, αυτές να είναι σε θέση να υποστηρίξουν μαθητές οι οποίοι βιώνουν μια αντικοινωνική συμπεριφορά, όπως για παράδειγμα το bullying και το cyberbullying.

9

10 Αξιολόγηση καθηγητών, συνδρομή ειδικευμένου εξωσχολικού προσωπικού Συμμετοχή και συνεργασία μαθητών Ανάπτυξη δεξιοτήτων αντιμετώπισης βίας, επιθετικότητας,bullying Ανάπτυξη δεξιοτήτων που να αφορούν την προσωπική ασφάλεια Ανάπτυξη δεξιοτήτων συνομιλίας, ανταλλαγής απόψεων, ενσυναισθησίας Υπευθυνότητα, όραμα, προγραμματισμός Εκτίμηση χωρητικότητας Κατάλληλοι χώροι Ανάθεση καθηκόντων Συλλογή δεδομένων – αρχείο Διδάσκοντας την αποδοχή του διαφορετικού Συνεργασία καθηγητών, κοινή και συγκεκριμένη πολιτική Επιβράβευση θετικών πράξεων μαθητών Επιτήρηση σχολικής αυλής Οργάνωση εκδρομών και ασφάλεια Κίνητρα στους μαθητές Ευκαιρίες για λήψη αποφάσεων 1. Δέσμευση της ηγεσίας για ασφαλές σχολείο 1. Δέσμευση της ηγεσίας για ασφαλές σχολείο 2. Υποστηρικτική και συλλογική σχολική κουλτούρα 2. Υποστηρικτική και συλλογική σχολική κουλτούρα 3. Κοινές πολιτικές και διαδικασίες 3. Κοινές πολιτικές και διαδικασίες 4. Επαγγελματική εκπαίδευση καθηγητών 4. Επαγγελματική εκπαίδευση καθηγητών 5. Διατήρηση θετικού κλίματος εντός και εκτός τάξης 5. Διατήρηση θετικού κλίματος εντός και εκτός τάξης 6. Σχετικά σχολικά προγράμματα, ανάπτυξη σχεσιακών δεξιοτήτων – συνεργασίας, ενεργός συμμετοχή μαθητών 6. Σχετικά σχολικά προγράμματα, ανάπτυξη σχεσιακών δεξιοτήτων – συνεργασίας, ενεργός συμμετοχή μαθητών 7. Ανάληψη καθηκόντων, πρωτοβουλίες μαθητών 7. Ανάληψη καθηκόντων, πρωτοβουλίες μαθητών 8. Έγκαιρη παρέμβαση – στοχευόμενη υποστήριξη 8. Έγκαιρη παρέμβαση – στοχευόμενη υποστήριξη 9. Συνεργασία με οικογένειες και οργανώσεις 9. Συνεργασία με οικογένειες και οργανώσεις

11

12 Καθηγητών/ Διευθυντών Εξειδικευμένου προσωπικού Υποψήφιων καθηγητών Βίντεο, pdfs, sites Ανάλογα το θέμα

13

14 Α. Α. Κατανόηση του National Safe Schools Framework Β. Β. Συμβουλές για το πώς οι γονείς πρέπει να συνδράμουν στην ευημερία των παιδιών Γ. Γ. Συμβουλές για συγκεκριμένα θέματα όπως το cyberbullying, προβληματισμούς των γονιών και τη διαχείριση του άγχους – φοβιών των παιδιών

15

16 Ασφαλή σχολεία (αξιολόγηση του σχολείου από το μαθητή) Αξίες (ομαδικότητα – συνεργασία) Σχέσεις μεταξύ μαθητών (θύτης - θύμα - παρατηρητής) 3 δραστηριότητες που αφορούν:

17 Το Cybersmart είναι ένα εθνικό, εκπαιδευτικό πρόγραμμα το οποίο αποσκοπεί στην εκμάθηση της ασφάλειας στο διαδίκτυο, με την παροχή πληροφοριών και εκπαιδευτικού υλικού κυρίως σε παιδιά αλλά και εκπαιδευτικούς και γονείςCybersmart

18 Cybersafety online counselling

19 Είναι ένα δωρεάν πρόγραμμα το οποίο εύκολα το κατεβάζει κάποιος σε υπολογιστή και κινητό. Το πρόγραμμα αυτό παρέχει πληροφορίες για την διαδικτυακή ασφάλεια του χρήστη. Επίσης παρέχεται η δυνατότητα συζήτησης online για όποια θέματα απασχολούν τον χρήστη, αναφοράς ακατάλληλου περιεχομένου καθώς και πληροφόρησης για κάποιες καλές πρακτικές ασφάλειας στο διαδίκτυο.

20 Είναι ένα εκπαιδευτικό website το οποίο απευθύνεται κυρίως στις σχολικές κοινότητες, αλλά και για το κοινό. Παρέχει πληροφορίες με σκοπό την πρόληψη του bullying στο σχολείο.

21 https://www.education.gov.au/national-safe-schools- framework-0 https://www.education.gov.au/national-safe-schools- framework-0 source/Media-downloads/safe-schools-hub-flyer-.pdf?sfvrsn=2 source/Media-downloads/safe-schools-hub-flyer-.pdf?sfvrsn=2 Cyberbullying.aspx Cyberbullying.aspx line%20help%20and%20reporting/Cybersafety%20Help% 20Button%20download%20page.aspx line%20help%20and%20reporting/Cybersafety%20Help% 20Button%20download%20page.aspx

22


Κατέβασμα ppt "Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών Σχολή Θετικών Επιστημών Τμήμα Βιολογίας Mάθημα Παιδαγωγικών Ενισχυτική Εργασία Υπεύθυνη μαθήματος: Ζαχαρούλα."

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google