Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΔΥΤΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ ΜΟΝΤΕΛΟ ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΗΣ ΙΣΤΟΡΙΟΓΡΑΦΗΣΗΣ.

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΔΥΤΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ ΜΟΝΤΕΛΟ ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΗΣ ΙΣΤΟΡΙΟΓΡΑΦΗΣΗΣ."— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΔΥΤΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ ΜΟΝΤΕΛΟ ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΗΣ ΙΣΤΟΡΙΟΓΡΑΦΗΣΗΣ

2

3 Γιαννιώτες Εβραίοι αφήγηση διαμεσολαβημένη Σήμερα (2014), στην Ελλάδα, εκτιμάται πως υπάρχουν με Εβραίοι, ένας αριθμός δραματικά περιορισμένος σε σχέση με τον εβραϊκό πληθυσμό της στα χρόνια του μεσοπολέμου, όταν είχαν προστεθεί και ενσωματωθεί οι πολυπληθείς εβραϊκές κοινότητες των Νέων Χωρών και ιδιαίτερα αυτή της Θεσσαλονίκης. Η συμμετοχή των Ελλήνων Εβραίων στο Ολοκαύτωμα έχει αφανίσει δεκάδες χιλιάδες αθώες ψυχές και γύρω στο 86% του δημογραφικού δυναμικού τους μέχρι τα χρόνια της Κατοχής, ένα τα από τα υψηλότερα ποσοστά απώλειας στην Ευρώπη.Σήμερα (2014), στην Ελλάδα, εκτιμάται πως υπάρχουν με Εβραίοι, ένας αριθμός δραματικά περιορισμένος σε σχέση με τον εβραϊκό πληθυσμό της στα χρόνια του μεσοπολέμου, όταν είχαν προστεθεί και ενσωματωθεί οι πολυπληθείς εβραϊκές κοινότητες των Νέων Χωρών και ιδιαίτερα αυτή της Θεσσαλονίκης. Η συμμετοχή των Ελλήνων Εβραίων στο Ολοκαύτωμα έχει αφανίσει δεκάδες χιλιάδες αθώες ψυχές και γύρω στο 86% του δημογραφικού δυναμικού τους μέχρι τα χρόνια της Κατοχής, ένα τα από τα υψηλότερα ποσοστά απώλειας στην Ευρώπη.

4 ΙΣΤΟΡΙΚΗ ΑΦΗΓΗΣΗ Έτσι, το ποσοστό των Ελλήνων Εβραίων στο γενικό πληθυσμό, όπως και άλλοι, πολιτισμικοί παράγοντες τούς καθιστούν ουσιαστικά αφανείς. Ως αποτέλεσμα, είναι σχετικά λίγοι εκείνοι οι Έλληνες χριστιανοί που γνωρίζουν και συναναστρέφονται Εβραίους σε προσωπικό και κοινωνικό επίπεδο. Αυτό το γεγονός, η έλλειψη σχηματισμού προσωπικής εμπειρίας και άποψης έρχεται να ενισχύσει στερεότυπες αντιλήψεις. Κι αν κάποτε το λαϊκό υποσυνείδητο των Ελλήνων χριστιανών έπλασε ως μία πρότυπη εικόνα του Εβραίου αυτή της συμπαθούς καρικατούρας του Σολομώντα, ενός από τους παρατραβηγμένους χαρακτήρες του θεάτρου σκιών του Ρωμιού Καραγκιόζη, σήμερα πια, η ταύτιση του Εβραίου με την πολιτική του κράτους του Ισραήλ και τα προβλήματα της Μέσης Ανατολής έρχεται να ενισχύσει σύγχρονους μηχανισμούς προκατάληψης.Έτσι, το ποσοστό των Ελλήνων Εβραίων στο γενικό πληθυσμό, όπως και άλλοι, πολιτισμικοί παράγοντες τούς καθιστούν ουσιαστικά αφανείς. Ως αποτέλεσμα, είναι σχετικά λίγοι εκείνοι οι Έλληνες χριστιανοί που γνωρίζουν και συναναστρέφονται Εβραίους σε προσωπικό και κοινωνικό επίπεδο. Αυτό το γεγονός, η έλλειψη σχηματισμού προσωπικής εμπειρίας και άποψης έρχεται να ενισχύσει στερεότυπες αντιλήψεις. Κι αν κάποτε το λαϊκό υποσυνείδητο των Ελλήνων χριστιανών έπλασε ως μία πρότυπη εικόνα του Εβραίου αυτή της συμπαθούς καρικατούρας του Σολομώντα, ενός από τους παρατραβηγμένους χαρακτήρες του θεάτρου σκιών του Ρωμιού Καραγκιόζη, σήμερα πια, η ταύτιση του Εβραίου με την πολιτική του κράτους του Ισραήλ και τα προβλήματα της Μέσης Ανατολής έρχεται να ενισχύσει σύγχρονους μηχανισμούς προκατάληψης. [1] Μετά την Κατοχή, από τις που ζούσαν προ του διωγμού στην Ελλάδα και τα ιταλοκρατούμενα Δωδεκάνησα καταμετρήθηκαν , γεγονός που ανεβάζει το ποσοστό δημογραφικής απώλειας στο 86%, ένα από τα υψηλότερα στην Ευρώπη. Ισραηλιτική Κοινότης Θεσσαλονίκης, (1970). Κεντρικό Ισραηλιτικό Συμβούλιο Ελλάδος, (2007), σελ Gutterman, Bella & Shalev, Avner, (eds), (2008), σελ.283. [1] Μετά την Κατοχή, από τις που ζούσαν προ του διωγμού στην Ελλάδα και τα ιταλοκρατούμενα Δωδεκάνησα καταμετρήθηκαν , γεγονός που ανεβάζει το ποσοστό δημογραφικής απώλειας στο 86%, ένα από τα υψηλότερα στην Ευρώπη. Ισραηλιτική Κοινότης Θεσσαλονίκης, (1970). Κεντρικό Ισραηλιτικό Συμβούλιο Ελλάδος, (2007), σελ Gutterman, Bella & Shalev, Avner, (eds), (2008), σελ.283. [1]

5 ΚΑΡΙΚΑΤΟΥΡΑ ΚΑΙ ΙΣΤΟΡΙΚΟΣ ΧΑΡΑΚΤΗΡΑΣ Ο Σολομών είχε τη μορφή ενός φουκαρά Εβραίου του οθωμανικού παζαριού. Αν και η μορφή του με τα γένια, το αντερί και το φέσι και τις συνεχείς υποκλίσεις ήταν, άλλοτε, οικεία στοιχεία για το κοινό, τα σπασμένα ελληνικά του και η τραγουδιστή προφορά του τού προσέδιδαν στοιχεία του άλλου, του διαφορετικού, του ξένου.Ο Σολομών είχε τη μορφή ενός φουκαρά Εβραίου του οθωμανικού παζαριού. Αν και η μορφή του με τα γένια, το αντερί και το φέσι και τις συνεχείς υποκλίσεις ήταν, άλλοτε, οικεία στοιχεία για το κοινό, τα σπασμένα ελληνικά του και η τραγουδιστή προφορά του τού προσέδιδαν στοιχεία του άλλου, του διαφορετικού, του ξένου. Υπερτονίζονταν στερεότυπα πολιτισμικά και όχι θρησκευτικά χαρακτηριστικά που μοιάζει να ανταποκρίνονταν σε μια κωμική εικόνα του Σεφαραδίτη, του Ισπανοεβραίου που, από τα τέλη του 15ου αιώνα, ενσωματώθηκε ως πρόσφυγας στον κόσμο της οθωμανικής Ανατολής, δίπλα στους Έλληνες χριστιανούς. Υπερτονίζονταν στερεότυπα πολιτισμικά και όχι θρησκευτικά χαρακτηριστικά που μοιάζει να ανταποκρίνονταν σε μια κωμική εικόνα του Σεφαραδίτη, του Ισπανοεβραίου που, από τα τέλη του 15ου αιώνα, ενσωματώθηκε ως πρόσφυγας στον κόσμο της οθωμανικής Ανατολής, δίπλα στους Έλληνες χριστιανούς. Ο Σολομών παρουσιάζεται ως παράγωγο της πολιτισμικής επαφής της Ρωμιοσύνης, του Νεότερου Ελληνισμού με ένα μέρος της εβραϊκής διασποράς προερχόμενο από τη Δύση. Ο Σολομών παρουσιάζεται ως παράγωγο της πολιτισμικής επαφής της Ρωμιοσύνης, του Νεότερου Ελληνισμού με ένα μέρος της εβραϊκής διασποράς προερχόμενο από τη Δύση. Η δόμηση στερεότυπων, αρνητικών αντιλήψεων μοιάζει να αγνόησε, σχεδόν επιδεικτικά, την ολιγοπληθέστερη, είναι η αλήθεια, ύπαρξη των Ρωμανιωτών Εβραίων, μίας άλλης ομάδας της εβραϊκής διασποράς που είχε πολύ βαθύτερες ρίζες στις ελληνικές χώρες και ήταν αποτέλεσμα μίας πολύ πιο μακροχρόνιας ζύμωσης και όσμωσης του ελληνικού και του εβραϊκού κόσμου. Η δόμηση στερεότυπων, αρνητικών αντιλήψεων μοιάζει να αγνόησε, σχεδόν επιδεικτικά, την ολιγοπληθέστερη, είναι η αλήθεια, ύπαρξη των Ρωμανιωτών Εβραίων, μίας άλλης ομάδας της εβραϊκής διασποράς που είχε πολύ βαθύτερες ρίζες στις ελληνικές χώρες και ήταν αποτέλεσμα μίας πολύ πιο μακροχρόνιας ζύμωσης και όσμωσης του ελληνικού και του εβραϊκού κόσμου.

6 ΕΦΑΡΜΟΓΗ Σολομών ή Σολωμός, για τον Καραγκιόζη. Ο κλασσικός έμπορος, πολύ πλούσιος και πολύ τσιγκούνης. Είναι ο σπιτονοικοκύρης του Καραγκιόζης, που καθότι Εβραίος, δεν μπορεί να εισπράξει το νοίκι τα Σάββατα. Γι′ αυτό κι ο Καραγκιόζης έχει βρει το κόλπο και του λέει κάθε φορά ότι θα τον πληρώσει το Σάββατο. Τον αγαπάνε πολύ τα παιδιά, αφού τα ξεκαρδίζει στα γέλια έτσι ξεβιδωμένα που περπατάει. Φιγούρα σε ξύλο ή διαφάνεια με ανεξίτηλη εκτύπωση μεταξοτυπίας Μεγάλη33 εκ.Τιμή: 5€ Μικρή23 εκ.Τιμή: 4€ Φιγούρα Σολομών ο Εβραίος

7 ΙΣΤΟΡΙΚΗ ΑΦΗΓΗΣΗ Στην περίπτωση που ο Σολομών ήταν Ρωμανιώτης Εβραίος, το κωμικό στοιχείο της ξενικής προφοράς, επηρεασμένης από τα λαντίνο, τα τζουντέσμο ή αλλιώς τα ισπανοεβραϊκά, θα εξέλειπε. Ένας Ρωμανιώτης Σολομών θα μιλούσε ελληνικά δίχως προφορά ή έστω με την οικειότερη, ηπειρώτικη, γιαννιώτικη προφορά, μιας και το πιο πιθανό θα ήταν να προερχόταν από τα Γιάννενα και όχι από τη Θεσσαλονίκη.Στην περίπτωση που ο Σολομών ήταν Ρωμανιώτης Εβραίος, το κωμικό στοιχείο της ξενικής προφοράς, επηρεασμένης από τα λαντίνο, τα τζουντέσμο ή αλλιώς τα ισπανοεβραϊκά, θα εξέλειπε. Ένας Ρωμανιώτης Σολομών θα μιλούσε ελληνικά δίχως προφορά ή έστω με την οικειότερη, ηπειρώτικη, γιαννιώτικη προφορά, μιας και το πιο πιθανό θα ήταν να προερχόταν από τα Γιάννενα και όχι από τη Θεσσαλονίκη. [1] Συλλογικό έργο αναφοράς στους Σεφαραδίτες Εβραίους: Benbassa, Esther & Rodrigue, Aron, (2000), στοιχεία για τις πρώτες επαφές των γηγενών Ρωμανιωτών και των προσφύγων Σεφαραδιτών, σελ [1] Συλλογικό έργο αναφοράς στους Σεφαραδίτες Εβραίους: Benbassa, Esther & Rodrigue, Aron, (2000), στοιχεία για τις πρώτες επαφές των γηγενών Ρωμανιωτών και των προσφύγων Σεφαραδιτών, σελ [1] [2] Μία προσέγγιση στην εβραϊκή διασπορά στο έργο του: Ehrlich, M. Avrum (ed), (2009).[2] Μία προσέγγιση στην εβραϊκή διασπορά στο έργο του: Ehrlich, M. Avrum (ed), (2009).[2] [3] Η πιο σύγχρονη γενική εργασία για τους Εβραίους του Βυζαντίου είναι αυτή του Bowman, Steven, (1985). Επίσης: Fine, John V. A. Jr, (1994), σελ Γενικές κατά τόπους πληροφορίες στο: Η πιο σύγχρονη γενική εργασία για τους Εβραίους του Βυζαντίου είναι αυτή του Bowman, Steven, (1985). Επίσης: Fine, John V. A. Jr, (1994), σελ Γενικές κατά τόπους πληροφορίες στο: [4] Τα ρωμανιώτικα, ιουδαιοελληνικά ή γιαβανίκ, από το Γιαβάν – Ίωνας – Έλληνας, παρουσιάζουν στοιχεία και χαρακτηριστικά των κατά τόπους νεοελληνικών ιδιωμάτων, γράφονται με εβραϊκούς χαρακτήρες rashi και έχουν λεκτικά δάνεια από τα εβραϊκά και τα τουρκικά. Περισσότερα: Για τις γλώσσες της εβραϊκής διασποράς: και Τα ρωμανιώτικα, ιουδαιοελληνικά ή γιαβανίκ, από το Γιαβάν – Ίωνας – Έλληνας, παρουσιάζουν στοιχεία και χαρακτηριστικά των κατά τόπους νεοελληνικών ιδιωμάτων, γράφονται με εβραϊκούς χαρακτήρες rashi και έχουν λεκτικά δάνεια από τα εβραϊκά και τα τουρκικά. Περισσότερα: Για τις γλώσσες της εβραϊκής διασποράς: και

8 ΙΣΤΟΡΙΚΗ ΑΣΚΗΣΗ ΕΝΤΟΠΙΣΤΕ ΣΤΗΝ ΓΡΑΜΜΑΤΙΚΗ ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΣΥΝΤΑΞΗ ΤΩΝ ΠΡΟΤΑΣΕΩΝ ΤΑ ΕΡΜΗΝΕΥΜΑΤΑ, ΤΑ ΙΔΕΟΛΟΓΗΜΑΤΑ ΠΟΥ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΠΑΡΑΓΟΝΤΑΙΕΝΤΟΠΙΣΤΕ ΣΤΗΝ ΓΡΑΜΜΑΤΙΚΗ ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΣΥΝΤΑΞΗ ΤΩΝ ΠΡΟΤΑΣΕΩΝ ΤΑ ΕΡΜΗΝΕΥΜΑΤΑ, ΤΑ ΙΔΕΟΛΟΓΗΜΑΤΑ ΠΟΥ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΠΑΡΑΓΟΝΤΑΙ ΕΠΙΛΟΓΗ ΡΗΜΑΤΩΝ, ΥΠΟΚΕΙΜΕΝΩΝ ΕΠΙΛΟΓΗ ΡΗΜΑΤΩΝ, ΥΠΟΚΕΙΜΕΝΩΝ ΟΥΣΙΑΣΤΙΚΩΝ, ΕΠΙΘΕΤΩΝ, ΕΘΝΩΝΥΜΩΝΟΥΣΙΑΣΤΙΚΩΝ, ΕΠΙΘΕΤΩΝ, ΕΘΝΩΝΥΜΩΝ

9 ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΟ ΜΟΝΤΕΛΟ ΕΝΤΟΠΙΣΤΕ ΤΗΝ ΧΡΗΣΗ ΤΟΥ ΧΡΟΝΟΥΕΝΤΟΠΙΣΤΕ ΤΗΝ ΧΡΗΣΗ ΤΟΥ ΧΡΟΝΟΥ ΤΩΝ ΑΙΤΙΩΝΤΩΝ ΑΙΤΙΩΝ ΤΩΝ ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑΤΩΝΤΩΝ ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑΤΩΝ ΤΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΙΚΟΤΗΤΑΣΤΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΙΚΟΤΗΤΑΣ ΌΠΩΣ ΠΡΟΚΥΠΤΟΥΝ ΑΠΌ ΤΟ ΓΛΩΣΣΙΚΟ ΚΑΙ ΟΠΤΚΟ ΥΛΙΚΟ;

10 ΙΣΤΟΡΙΚΗ ΕΙΚΟΝΟΓΡΑΦΗΣΗ

11 ΑΝΑΓΝΩΣΗ ΕΙΚΟΝΑΣ ΠΡΟΣΩΠΑ;ΠΡΟΣΩΠΑ; ΗΛΙΚΙΑ, ΦΥΛΟ, ΕΠΑΓΓΕΛΜΑ, ΆΛΛΟ;ΗΛΙΚΙΑ, ΦΥΛΟ, ΕΠΑΓΓΕΛΜΑ, ΆΛΛΟ; ΣΥΜΒΟΛΑ; ΚΩΔΙΚΕΣ;ΣΥΜΒΟΛΑ; ΚΩΔΙΚΕΣ; ΧΡΗΣΗ ΧΩΡΟΥ;ΧΡΗΣΗ ΧΩΡΟΥ; ΧΡΩΜΑΤΑ;ΧΡΩΜΑΤΑ; ΣΥΜΒΟΛΑ;ΣΥΜΒΟΛΑ; ΣΥΝΘΕΣΗ/ΣΕΝΑΡΙΟ;ΣΥΝΘΕΣΗ/ΣΕΝΑΡΙΟ; ΤΕΧΝΟΤΡΟΠΙΑ;ΤΕΧΝΟΤΡΟΠΙΑ;

12 ΙΣΤΟΡΙΚΗ ΕΙΚΟΝΟΓΡΑΦΗΣΗ


Κατέβασμα ppt "ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΔΥΤΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ ΜΟΝΤΕΛΟ ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΗΣ ΙΣΤΟΡΙΟΓΡΑΦΗΣΗΣ."

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google