Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Διεπιστημονική Προσέγγιση στη Φροντίδα Υγείας Δρ. Αναστασία Μαλλίδου Αναπληρώτρια Διοικητής Νοσοκομείου Παίδων «Η Αγία Σοφία» Associate Faculty Member,

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "Διεπιστημονική Προσέγγιση στη Φροντίδα Υγείας Δρ. Αναστασία Μαλλίδου Αναπληρώτρια Διοικητής Νοσοκομείου Παίδων «Η Αγία Σοφία» Associate Faculty Member,"— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 Διεπιστημονική Προσέγγιση στη Φροντίδα Υγείας Δρ. Αναστασία Μαλλίδου Αναπληρώτρια Διοικητής Νοσοκομείου Παίδων «Η Αγία Σοφία» Associate Faculty Member, Faculty of Nursing, University of Alberta, Canada Τμήμα Νοσηλευτικής Πανεπιστημίου Αθηνών, 6 ο Εξάμηνο, Φεβρουάριος - Μάιος

2 Διεπιστημονική Ομάδα: Ορισμός, Βασικές Έννοιες, Θεωρητικές Προσεγγίσεις

3 Ομάδα (Zwarenstein & Bryant, 2001) Διεπιστημονική/Δι-επαγγελματική ομάδα Διεπιστημονική/Δι-επαγγελματική ομάδα Αριθμός επιστημόνων / επαγγελματιών που συνεργάζονται (π.χ., πληροφορίες, συντονισμός, λήψη αποφάσεων) και έχουν εξ ίσου ευθύνη για το αποτέλεσμα Αριθμός επιστημόνων / επαγγελματιών που συνεργάζονται (π.χ., πληροφορίες, συντονισμός, λήψη αποφάσεων) και έχουν εξ ίσου ευθύνη για το αποτέλεσμα Βασική παραδοχή: γνώση & επιδεξιότητες κάθε ατόμου είναι διαφορετικές Βασική παραδοχή: γνώση & επιδεξιότητες κάθε ατόμου είναι διαφορετικές Συνεργασία: ευαίσθητη & προβληματική Συνεργασία: ευαίσθητη & προβληματική

4 Teamwork = Ομαδική εργασία (The Royal College of General Practitioners, 1998) Μια ομάδα ατόμων που οργανώθηκε για να εργαστεί μαζί και έχει προκαθορισμένα & ιδιαίτερα χαρακτηριστικά: Μια ομάδα ατόμων που οργανώθηκε για να εργαστεί μαζί και έχει προκαθορισμένα & ιδιαίτερα χαρακτηριστικά: –Κοινό στόχο που καθοδηγεί τις πράξεις τους –Ο καθένας ξέρει επακριβώς τις λειτουργίες του και αναγνωρίζει κοινά ενδιαφέροντα –Εργάζονται χρησιμοποιώντας γνώση, ικανότητες και τους πόρους όλων των ατόμων της ομάδας –Η αποτελεσματικότητα της ομάδας εξαρτάται από την ικανότητα να ολοκληρώσουν την εργασία τους ως μια ανεξάρτητη ομάδα ατόμων

5 Μέλη Ομάδας; Γιατρός Γιατρός Νοσηλευτής Νοσηλευτής ;;;; ;;;; Διαιτολόγος; Διαιτολόγος; Τεχνικός; Τεχνικός; Πληροφορικός; Πληροφορικός; Διοικητικός; Διοικητικός; Φαρμακοποιός; Φαρμακοποιός; Κηπουρός, θυρωρός, καθαριστής, …; Κηπουρός, θυρωρός, καθαριστής, …;

6 Ομάδα ΠΦΥ Γιατροί: Γενικοί, αγροτικοί, ειδικοτήτων Γιατροί: Γενικοί, αγροτικοί, ειδικοτήτων Νοσηλευτές και βοηθοί Νοσηλευτές και βοηθοί Επισκέπτες υγείας Επισκέπτες υγείας Μαιευτές Μαιευτές Κοινωνικοί Λειτουργοί Κοινωνικοί Λειτουργοί

7 Θεωρητικές Προσεγγίσεις Συνεργασία πού; Πρωτοβάθμια Φροντίδα Υγείας Πρωτοβάθμια Φροντίδα Υγείας Δευτεροβάθμια & Τριτοβάθμια Φροντίδα Δευτεροβάθμια & Τριτοβάθμια Φροντίδα –Κλινικός τομέας (νοσηλευτικά τμήματα) –Χειρουργικός (χειρουργείο) –Επείγουσας & Εντατικής φροντίδας (ΤΕΠ, ΜΕΘ) –Ψυχιατρικός –Εργαστηριακός

8 Οι κανόνες του (ομαδικού) παιγνιδιού (Lingard et al., 2004) Ευελιξία στη σύνθεση της ομάδας Ευελιξία στη σύνθεση της ομάδας Κατάργηση της ιεραρχίας Κατάργηση της ιεραρχίας Καλλιέργεια συλλογικής λήψης αποφάσεων Καλλιέργεια συλλογικής λήψης αποφάσεων Ομάδα: δεν είναι ομοιόμορφη οντότητα, αλλά συλλογή ατόμων με ξεχωριστές Ομάδα: δεν είναι ομοιόμορφη οντότητα, αλλά συλλογή ατόμων με ξεχωριστές –ταυτότητες επαγγελματικής ειδίκευσης –κουλτούρες –πρότυπα φροντίδας –γνώσεις και ικανότητες –πολιτικό όραμα του εθνικού συστήματος υγείας Μετατροπή της σκέψης από ατομική σε συλλογική ως μέλος ομάδας. Μετατροπή της σκέψης από ατομική σε συλλογική ως μέλος ομάδας.

9 Κλειδιά-καταλύτες (Lingard et al., 2004) Εξουσία / Δύναμη Εξουσία / Δύναμη Εκπαίδευση Εκπαίδευση Ανάγκες ασθενών Ανάγκες ασθενών Γνώση Γνώση Πόροι Πόροι Χρόνος Χρόνος Ιδιοκτησία – Ανταλλαγή (μηχανισμοί για συνεργασία) Ιδιοκτησία – Ανταλλαγή (μηχανισμοί για συνεργασία)

10 Η έννοια της Ανταλλαγής (Lingard et al., 2004) Αγαθά: αντικείμενα, εξοπλισμός, πόροι, σεβασμός, γνώση, ευμένεια Αγαθά: αντικείμενα, εξοπλισμός, πόροι, σεβασμός, γνώση, ευμένεια Πόλεμος των κρεβατιών: έλλειψη νοσηλευτών – κλείσιμο κρεβατιών Πόλεμος των κρεβατιών: έλλειψη νοσηλευτών – κλείσιμο κρεβατιών Κοινωνικό παιχνίδι: σεβασμός (Ν) για πληροφορίες, ευμένεια, γνώση Κοινωνικό παιχνίδι: σεβασμός (Ν) για πληροφορίες, ευμένεια, γνώση Συγκρούσεις – διαχείρισή τους Συγκρούσεις – διαχείρισή τους Εμπόδια συνεργασίας Εμπόδια συνεργασίας

11 Η έννοια της Ιδιοκτησίας (Lingard et al., 2004) Συλλογική ιδιοκτησία Συλλογική ιδιοκτησία –«Δεν διαπραγματευόμαστε στη ΜΕΘ, διότι εμείς οι νοσηλευτές είμαστε οι κύριοι υπεύθυνοι για την πορεία έκβασης του ασθενή» Ατομική ιδιοκτησία Ατομική ιδιοκτησία –«Ο ρόλος του Φ/Θ αναπνευστικής λειτουργίας (respiratory therapist - RT) είναι σημαντικός, διότι εμείς οι ειδικευόμενοι γιατροί δεν έχουμε ούτε την εκπαίδευση, ούτε το χρόνο να μάθουμε τη λειτουργία των αναπνευστήρων. Έτσι, οι RTs συμβάλλουν σημαντικά στην περίθαλψη του ασθενή, εκεί που εμείς αδυνατούμε» –«Γ: Υπάρχει κάτι που σε ανησυχεί στον ασθενή; Ν: Η αρτηριακή του πίεση είναι υψηλή… Γ: …εννοώ κάτι από νοσηλευτικής πλευράς. Η αρτηριακή πίεση είναι ιατρική ευθύνη»

12 Από την εμπειρία σας..... Ανακαλέστε ένα παράδειγμα από την πρακτική σας άσκηση που να σχετίζεται με όσα συζητήσαμε σήμερα.

13 Παράδειγμα Σταθμός μητέρας & παιδιού στο ΙΚΑ Μετανάστρια έμμεσα ασφαλισμένη στο ΙΚΑ απευθύνεται στο σταθμό μητέρας και παιδιού διότι είναι έγκυος. Δεν μιλάει επαρκώς τη γλώσσα και ο σύζυγός της εργάζεται. Θέλετε να της εξηγήσετε τι υπηρεσίες μπορεί να της προσφέρει η υπηρεσία σας ώστε να της εξασφαλίσετε ασφαλή περάτωση της εγκυμοσύνης και περαιτέρω φροντίδα. Που θα απευθυνθείτε (άλλους επαγγελματίες υγείας ή υπηρεσίες); Πως θα διασφαλίσετε ότι η φροντίδα της θα έχει επαρκή φροντίδα;


Κατέβασμα ppt "Διεπιστημονική Προσέγγιση στη Φροντίδα Υγείας Δρ. Αναστασία Μαλλίδου Αναπληρώτρια Διοικητής Νοσοκομείου Παίδων «Η Αγία Σοφία» Associate Faculty Member,"

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google