Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

ΣΧΟΙΝΟΚΙΝΗΤΟΣ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ ή ΤΕΛΕΦΕΡΙΚ Πρόκειται για σιδηροδρομικό όχημα που κρέμεται από εναέριο τεντωμένο χαλύβδινο συρματόσχοινο και σύρεται με άλλο.

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "ΣΧΟΙΝΟΚΙΝΗΤΟΣ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ ή ΤΕΛΕΦΕΡΙΚ Πρόκειται για σιδηροδρομικό όχημα που κρέμεται από εναέριο τεντωμένο χαλύβδινο συρματόσχοινο και σύρεται με άλλο."— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 ΣΧΟΙΝΟΚΙΝΗΤΟΣ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ ή ΤΕΛΕΦΕΡΙΚ Πρόκειται για σιδηροδρομικό όχημα που κρέμεται από εναέριο τεντωμένο χαλύβδινο συρματόσχοινο και σύρεται με άλλο συρματόσχοινο. ΙΣΤΟΡΙΑ Είναι γενικά παραδεκτό ότι ο άνθρωπος κατόρθωσε να Γιουμεδάκης Νικόλαος Τμήμα Α1 σχ. έτος

2 πραγματοποιήσει κατά το 19 ο και 20 ο αιώνα όλα όσα υπήρχαν στη φαντασία του. Έτσι λοιπόν θα μπορούσαμε να πούμε ότι το πρώτο είδος τελεφερίκ είναι αυτό που δημιουργήθηκε από ξυλοκόπους. Η συνεχής μελέτη του ανθρώπου οδήγησε στην τελειοποίηση του τελεφερίκ. Πολλοί βέβαια θα έλεγαν ότι η ανίκητη επιθυμία του ανθρώπου να φτάσει ψηλά αποτέλεσε και αυτή κινητήρια δύναμη για να το κατασκευάσει. Το τελεφερίκ λοιπόν είναι από τα μετέπειτα μεταφορικά μέσα που τελειοποιήθηκαν μετά το αυτοκίνητο και το τρένο που αναμφίβολα ανήκει στη οικογένεια των τεχνολογικών επιτευγμάτων του 19 ου και 20 ου αιώνα.

3 ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ Μια τροχαλία διακρίνετε σε πάγια ή σταθερή και σε κινητική ή ελεύθερη. Η πάγια τροχαλία περιστρέφεται γύρω από έναν άξονα που είναι στερεωμένος σε ένα σημείο. Ο αυλακωτός τροχός μπορεί να περιστρέφεται χωρίς η τροχαλία να μπορεί να μετακινείται στο χώρο. Με την πάγια τροχαλία δε μειώνουμε τη δύναμη που χρειάζεται για να ανυψώσουμε ένα βάρος. Αυτό που συμβαίνει είναι ότι αλλάζουμε τη διεύθυνση της δύναμης που απαιτείται αφού για να σηκώσουμε το βάρος τραβάμε το σχοινί προς τα κάτω. Όταν η ανύψωση του βάρους γίνεται πιο εύκολα επειδή είναι πιο εύκολο και πιο πρακτικό το τράβηγμα προς τα κάτω από το σήκωμα προς τα πάνω. Άρα με την πάγια τροχαλία πετυχαίνουμε την ευκολότερη ανύψωση βαρών μόνο με την αλλαγή της διεύθυνσης της ελκτικής δύναμης και όχι με την μείωση της απαιτούμενης δύναμης. Ενώ με συνδυασμό πάγιων και ελεύθερων τροχαλιών μπορούμε να μειώσουμε τη δύναμη ανύψωσης και να διευκολυνόμαστε κιόλας. ΤΟ ΤΕΛΕΦΕΡΙΚ ΣΗΜΕΡΑ

4 Στη σημερινή κοινωνία το τελεφερίκ αποτελεί αναπόσπαστο κομμάτι των αστικών συγκοινωνιών. Έτσι λοιπόν σήμερα έχουμε εγκατάσταση τελεφερίκ σε -χιονοδρομικά θέρετρα όπου αποτελούν πόλο έλξης -τουριστικές περιοχές φημισμένες για τα αξιοθέατα τους κ.α. Αποτέλεσμα των παραπάνω είναι η τουριστική και οικονομική ανάπτυξη των περιοχών αυτών άρα και η άνοδος του βιοτικού επιπέδου των κατοίκων. Ακόμη τελεφερίκ συναντούμε στις μεγάλες αστικές πόλεις προκειμένου να εξυπηρετηθούν οι καθημερινές ανάγκες των ανθρώπων για τη μετάβαση τους στην εργασία τους ή προκειμένου να πραγματοποιήσουν κάποια επίσκεψη σε αρχαιολογικούς τόπους και μνημεία. Αποτέλεσμα των παραπάνω είναι η αύξηση της επισκεψιμότητας ενός αξιόλογου τόπου.


Κατέβασμα ppt "ΣΧΟΙΝΟΚΙΝΗΤΟΣ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ ή ΤΕΛΕΦΕΡΙΚ Πρόκειται για σιδηροδρομικό όχημα που κρέμεται από εναέριο τεντωμένο χαλύβδινο συρματόσχοινο και σύρεται με άλλο."

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google