Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Συμβαδίζοντας με τις προσδοκίες των γονέων και των σχολείων Γιάννης Καλλινικάκης, Δέσποινα Κουρτίδου, Τάνια Λαφτσή, Ελση Μαμαλικιδου, Ελένη Μαργαρίτη,

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "Συμβαδίζοντας με τις προσδοκίες των γονέων και των σχολείων Γιάννης Καλλινικάκης, Δέσποινα Κουρτίδου, Τάνια Λαφτσή, Ελση Μαμαλικιδου, Ελένη Μαργαρίτη,"— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 Συμβαδίζοντας με τις προσδοκίες των γονέων και των σχολείων Γιάννης Καλλινικάκης, Δέσποινα Κουρτίδου, Τάνια Λαφτσή, Ελση Μαμαλικιδου, Ελένη Μαργαρίτη, Αναιτ Μερτζανιδου, Χριστίνα Παπαδοπούλου, Βάσω Παπανδρέου, Λία Φωτίδου, Ειρήνη Χαριτωνίδου. ΕΥ:Θεανώ Καλλινικάκη & Αγάπη Κανδυλάκη

2 Αντικείμενα της δράσης:  Οι κοινωνικές παράμετροι ως την εγγραφή και τη διατήρηση της φοίτησης σε ΝΓ, ΔΣ, Γ & Λ (ότι λείπει, αποτρέπει, εμποδίζει)  Η ανάγνωση των Προσδοκιών Μαθητών – γονέων Εκπαιδευτικών  Αιτήματα εκπαιδευτικών για ταχτική φοίτηση μόνο των προσαρμοσμένων «εχθροί μας»: ο χρόνος ενημ/σης για απουσίες και ο σχολικός, ασάφεια αποφάσεων, ζητήματα ορίων και διαταρακτικότητας  Καλλιέργεια κινήτρων και δεξιοτήτων σε μαθητές  Ανατροπή εμποδίων που αναφύονται στην οικογένεια  Η υπέρβαση: ΓΥΜΝΑΣΙΟ και ΛΥΚΕΙΟ και άβατα και δύσβατα - οι Ομάδες εκπαιδευτικών στο Γυμν Δροσερού - οι ομάδες μαθητών γυμνασίου σε Γασκανέ και Αβαντα - το Αλληλοδιδακτικό «σχολείο» Ηφαίστου: Στελέχη και εθελοντές φοιτητές στηρίζουν τη μελέτη μαθητών  Η ένταξη στην κοινωνία – συμμετοχή στη ζωη ομηλίκων και πόλεων

3 Η (Α΄) τάξη έχει συμπληρωθεί - Κυρία τι σημαίνει Ιπεράριθος? - Που άκουσες αυτή τη λέξη ? - Στο γυμνάσιο. Εγώ είμαι, Νάτο, Τογραψα για να σε ρωτήσω….. Χμ, ιπεράριθος - Μήπως εννοείς υπεράριθμος? - Τι, έχω μεγάλο νούμερο ? - Ποιος σου το είπε, - Ο διευθυντής - Είπε και κάτι ακόμα ? - Να φύγω Η τάξη έχει πολλούς μουσ/νους Αντιδρούν πολύ οι γονείς των χριστ. Αν τον πάρω, δεν θα λειτουργεί η τάξη Ρίχνει το επίπεδο της τάξης !! Και νάρθει, πάλι θα εξαφανιστεί Δεν ξέρει ΓΡΙ ελληνικά

4 Και Αμφίσημα – Και Πολύσημα Ο Διευθυντής: «αυτοί έχουν εξαφανιστεί, μάζεψε τους» Ο δάσκαλος προς ΚΛ: «Μην τον φέρεις, μου χαλά την τάξη» Η μητέρα: «γιατί να πάει: δεν μαθαίνει τίποτα, ή τον /την κοροϊδεύουν, ή την/τον κτυπούν Ο δάσκαλος προς μαθητή μόλις επανήλθε: «τι να σε κάνω τώρα?», «κάτσε και ζωγράφισε»

5 Ο διευθυντής υποδεικνύει στην Κ Λ να παρέμβει για τη φοίτηση του Α., 13,5χρ. μαθητή της Στ΄ για 2η χρονιά «Υπάρχει σοβαρό πρόβλημα. Έχει καταντήσει ο φόβος και ο τρόμος του σχολείου, βρίζει και χτυπάει, και δεν μπορώ να πω ότι όλα αυτά είναι φήμες. Πριν μια βδομάδα στην εκδρομή πέταξε μια πέτρα, τεράστια κοτρώνα, πάνω σε ένα παιδί. Είναι τύχη που δεν τον χτύπησε, ο πατέρας όμως του παιδιού ήταν εδώ την επόμενη μέρα και ζητούσε τα ρέστα. Και είχε και δίκιο».  « Έχω μόνο το κινητό του πατέρα, ο οποίος πια δεν σηκώνει το ακουστικό. Την πρώτη φορά, σε παρόμοιο περιστατικό στο προαύλιο του σχολείου, ο πατέρας του – ένας αγριάνθρωπος που μόνο δεν μου όρμησε όταν κατηγόρησα τον Α. για αυτές τις πράξεις – ήρθε στο γραφείο όταν τον κάλεσα. Αποτέλεσμα μηδέν.  Απεγνωσμένος πια τους είπα ότι θα ειδοποιήσω τον εισαγγελέα ανηλίκων, οι πράξεις του Α. δεν ελέγχονται. Είναι η πρώτη φορά που νιώθω ότι δεν μπορώ, ότι οι προσπάθειες, όσες και αν έκανα από την αρχή της χρονιάς, που από την αρχή ξεκίνησα με το καλό, να τον πιάσω με το φιλότιμο, δεν βοηθούν. Πόσες φορές του έχω πει να μην μπλέκει σε καβγάδες, πολλές φορές ίσως και να μην φταίει ο ίδιος και να προκαλείται από τα άλλα παιδιά, αλλά ο ίδιος δεν καταλαβαίνει».  «Δεν ξέρω τι άλλο να κάνω. Αν υπάρχει τρόπος κάνε κάτι, με τους γονείς; με τον ίδιο; Ότι νομίζεις πως θα βοηθούσε. Εγώ το έχω ξεκαθαρίσει και σε εκείνον και στον πατέρα του… το σχολείο είναι πάντα ανοικτό και τον θέλουμε εδώ, ποτέ μου δεν έκανα διακρίσεις μεταξύ των παιδιών, όλα είναι παιδιά.  Να η μικρή η Π. από τον ίδιο Οικισμό που είναι στη Β τάξη, είναι ένα αγγελούδι, τις προάλλες μου είπε με τέτοιο νάζι κύριε σας αγαπώ πολύ…, ή ο Ε. που είναι ήσυχος και καλός… αλλά ο Α. θα πρέπει να τα σταματήσει αυτά. Υπάρχουν όρια και κανόνες, στο σχολείο δεν θα γίνεται ότι θέλει ο Α.  Είναι κρίμα όμως να μην ολοκληρώσει την τάξη και το δημοτικό, τουλάχιστον να πάρει το απολυτήριο. Από εκεί και μετά ας κάνει ότι θέλει στη ζωή του... Αλλά από την άλλη είναι και εκείνος ο ξάδερφος που τον έχει και πρότυπο, ο οποίος από ότι ακούγεται ανήκει σε συμμορία που κλέβει. Τον έχει πρότυπο.»

6 Στο σπίτι  Πατέρας 38 ετών, εργάζεται περιστασιακά, μητέρα 35 ετών, άνεργη. Έχει 2 μεγαλύτερους αδελφούς, 21, 19 χρ. και τη 16χρονη Σ.  Με την οικογένεια του Α. συνοικούν τα μέλη της οικογένειας του μεγαλύτερου αδερφού Μ., η γυναίκα και το 5 μηνών παιδί τους.  Η οικία αποτελείται από 3 χώρους, το σαλόνι και 2 υπνοδωμάτια που φιλοξενούν 8 άτομα. Ο Α. κοιμάται στο ίδιο δωμάτιο με την 16χρονη αδερφή του.

7 Ο πατέρας «άντε να τελειώσει το σχολείο» (μπελά- δες, προβλ/τα) να πάει νυκτερινό τεχνίτης να γίνει.  «Δεν ξέρω γιατί αυτός ο Διευθυντής τα έχει βάλει με τον Α., Από τότε που ήρθε… πώς να το πω... έχει βάλει στο μάτι τον Α. Όλο ο Α... Ότι γίνεται ο Α. φταίει… και εκείνος θυμώνει, παιδί είναι.  Δεν ξέρω πως θα τελειώσει όλο αυτό, αλλά το σχολείο είναι όλο προβλήματα.  Περιμένω να βγάλει το δημοτικό να τον στείλω στο νυκτερινό γυμνάσιο και μετά να τον πάρει ο θείος του στα αυτοκίνητα σαν τεχνίτη [ο αδερφός του ίδιου δουλεύει σε συνεργείο - λαμαρινάδικο φορτηγών].  Μπούχτισα πια, κάθε μέρα και από ένα πρόβλημα, όχι τίποτα άλλο, στεναχωριέται και η μάνα του και δεν τον πιέζει για το σχολείο.  Ούτε και εκείνος θέλει. Όλο με κοροϊδεύουν λέει. Είναι δυνατόν να λέει ψέματα; Μου λέει τα παιδιά βρίζουν τη μάνα του και εκείνος τα χτυπάει. Άντε να τελειώσει η χρονιά, να τελειώσουμε με τα μπλεξίματα.  Αλλά να ξέρεις, ο Α. παλιά δεν έφερνε μπελάδες, ο άλλος ο διευθυντής, ο παλιός, ήταν καλός».

8 Να δώσουμε στον μαθητή/στη μαθήτρια ό,τι του/της λείπει (προαπαιτούμενα για εγγραφή και ταχτ φοίτηση υλικά, οικον, υγείας) Να φέρουμε πίσω αυτόν/αυτή που λείπει Υποβαθμισμένος ΤΟΠΟΣ ζωής Διαφορετικός τρόπος ζωής, Διαφορετικές πεποιθήσεις Χαμηλό μορφωτικό επίπεδο Αρνητική εικόνα Διάκριση Στιγματισμός Περιθώριο Αίσθημα κατωτερότητας, ανεπιθύμητου και απόρριψης Ανασφάλεια, αίσθημα του «αβοήθητου» Φοβος δυσανεξία

9

10

11 Ομάδες λόγου και δράσης  Εντασσονται όλοι όσοι μετέχουν στην εκπαιδευτική πράξη, ή ετοιμάζονται να επανασυνδεθούν με αυτήν (απολ δημοτ, β΄ ευκ, μαθημ ΚΕΣΠΕΜ)  Με σύνθημα εκκίνησης «Ολοι μαζί, με όλους μαζί» συνδυαζουμε διασχολικές δρασεις, και δρασεις με συμμετοχή φοιτητων ΔΠΘ

12

13

14

15 Παροσυσίες –ορια

16 Αλληλοδιδακτικό «σχολείο» Στελέχη και εθελοντές φοιτητές στηρίζουν τη μελέτη μαθητών

17 Έκτακτη συμβολή στο αλληλοδιδακτικό «σχολείο»

18

19 συμμετοχή ομάδων μαθητών  πολιτιστικές εκδηλώσεις με μείζονα απήχηση στη Θράκη και απευθύνονται στο ευρύ κοινό πλειονότητας και μειονότητας, όπως:  Ελευθέρια Κομοτηνής ( )  Γιορτές Νεολαίας στην Ξάνθη ( )  Παγκόσμια ημέρα Κοινωνικής Εργασίας (24 Μάρτη 2012)

20 Συμμετοχή στην κοινότητα

21 Στη διεθνή δράση για την κοιν. εργασία, Κομοτηνή, Μάρτη 2012

22 Στις γιορτές νεολαίας της Ξάνθης

23 Στο καρναβαλι του Δήμου

24

25 Ξενάγηση στο χωριό και το σχολειό μας κ αθηγητών και φοιτητών Κοινωνικής Εργασίας, από την Ελβετία και το ΔΠΘ,


Κατέβασμα ppt "Συμβαδίζοντας με τις προσδοκίες των γονέων και των σχολείων Γιάννης Καλλινικάκης, Δέσποινα Κουρτίδου, Τάνια Λαφτσή, Ελση Μαμαλικιδου, Ελένη Μαργαρίτη,"

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google