Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Επιθετικότητα – Βία στον Αθλητισμό και τη Φυσική Αγωγή Ευάγγελος Αλμπανίδης.

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "Επιθετικότητα – Βία στον Αθλητισμό και τη Φυσική Αγωγή Ευάγγελος Αλμπανίδης."— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 Επιθετικότητα – Βία στον Αθλητισμό και τη Φυσική Αγωγή Ευάγγελος Αλμπανίδης

2 Ιστορική διάσταση των βιαιοτήτων στον αθλητισμό  Ελληνική αρχαιότητα (Βίαια αθλήματα, χωρίς ιδιαίτερους περιορισμούς).  Ρωμαϊκή αρχαιότητα (Μονομαχίες – θηριομαχίες, αρματοδρομίες).  Βυζάντιο (Ιπποδρομίες, φανατισμός δήμων)  Μεσαίωνας (Tournament, Giostra)

3 Ιστορική διάσταση βιαιοτήτων στον αθλητισμό  Αγγλία 14 ος αιώνας (Football)  Αγγλία 16 ος αιώνας (Hurling)  Αγγλία 1750 ποδόσφαιρο στα Public Schools  Αγγλία 1845 οι πρώτοι κανόνες και το 1884 εισάγεται ο θεσμός του διαιτητή

4 Επιθετικότητα - Βία  Επιθετικότητα είναι κάθε μορφή συμπεριφοράς η οποία έχει στόχο να πληγώσει ή να προξενήσει κακό σε κάποιον άλλο ζωντανό οργανισμό, ο οποίος επιδιώκει να αποφύγει αυτή τη συμπεριφορά.  Βία είναι η φυσική πλευρά της επιθετικότητας. (Σωματική και Λεκτική)

5 Θεωρίες για την επιθετικότητα  Θεωρία του ενστίκτου  Υπόθεση κάθαρσης  Θεωρία της απογοήτευσης – επιθετικότητας  Θεωρία κοινωνικής μάθησης

6 Συνθήκες που προάγουν την επιθετικότητα  Αντιλαμβανόμενη αδικία (λάθος εφαρμογή κανονισμών)  Έμφαση στη νίκη (Νίκη με κάθε μέσο)  Περιβαλλοντικοί παράγοντες

7 Βία και αθλήματα  Δομικές διαφορές μεταξύ των αθλημάτων (αθλήματα που στηρίζονται στη δεξιότητα, αθλήματα χωρίς σωματική επαφή παρουσιάζουν ανύπαρκτη επιθετική συμπεριφορά. Αντίθετα συχνότερα είναι τα φαινόμενα βίας εκεί όπου υπάρχει σωματική επαφή και οι κανονισμοί δεν είναι σαφείς)  Αγωνιστικές περιστάσεις-κρισιμότητα αγώνα  Αλληλεπιδράσεις θεατών-αθλητών  Ρόλος των ΜΜΕ

8 Συμβολή του προπονητή στην πρόληψη της βίας  Η κακή συμπεριφορά των αθλητών πρέπει να αποθαρρύνεται.  Από ηθικής πλευράς, ο προπονητής δεν πρέπει να διδάσκει ή να ανέχεται την επιθετικότητα.  Η επιθετικότητα μειώνει την απόδοση των αθλητών. Έτσι όταν ένας αθλητής απογοητεύεται και θυμώνει, ο προπονητής θα πρέπει να τον βγάζει αμέσως από το παιγνίδι.  Οι προπονητές που πιέζουν έντονα τους αθλητές ή διαμαρτύρονται οι ίδιοι στους διαιτητές, κάνουν κακό στην απόδοση των αθλητών τους, γιατί τους δημιουργούν άγχος, και τους κάνουν να μην προσέχουν το παιγνίδι τους.

9 Τι πρέπει να γνωρίζουν οι αθλητές  Επιθετικότητα και υγεία (Τα επιθετικά άτομα έχουν περισσότερες πιθανότητες να αρρωστήσουν σοβαρά)  Επιθετικότητα μειώνει την απόδοση  Είναι απαραίτητο να γνωρίζουν τεχνικές χαλάρωσης

10 Τι πρέπει να διδάσκουμε στους μαθητές στα πλαίσια της Φ.Α.  Η αντιαθλητική συμπεριφορά πρέπει να αποθαρρύνεται  Να μη δίνεται έμφαση στη νίκη αλλά στην προσωπική βελτίωση και ψυχαγωγία  Να τονίζουμε ότι η επιθετικότητα μειώνει την απόδοση των αθλητών. Ολιγόλεπτη αποβολή βίαου παίκτη.  Οι μαθητές πρέπει να διδάσκονται ότι η επιθετικότητα κατά τη διάρκεια ενός αγώνα αποτελεί λάθος, όπως άλλωστε αποτελεί λάθος και στην καθημερινή ζωή.


Κατέβασμα ppt "Επιθετικότητα – Βία στον Αθλητισμό και τη Φυσική Αγωγή Ευάγγελος Αλμπανίδης."

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google