Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Οφέλη της φυσικής δραστηριότητας Ομάδα Β’ Αϊδαρίνη Φωτεινή Γεωργούση Κατερίνα Θεοχαράκη Κατερίνα Καϊκη Βάσια.

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "Οφέλη της φυσικής δραστηριότητας Ομάδα Β’ Αϊδαρίνη Φωτεινή Γεωργούση Κατερίνα Θεοχαράκη Κατερίνα Καϊκη Βάσια."— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 Οφέλη της φυσικής δραστηριότητας Ομάδα Β’ Αϊδαρίνη Φωτεινή Γεωργούση Κατερίνα Θεοχαράκη Κατερίνα Καϊκη Βάσια

2 Οφέλη της φυσικής δραστηριότητας Σε ολόκληρο τον κόσμο, οι νέες τεχνολογίες, η αστικοποίηση, το εργασιακό περιβάλλον που ενθαρρύνει όλο και περισσότερο την καθιστική ζωή, και η διαμόρφωση των πόλεων με επίκεντρο τη χρήση του αυτοκινήτου είναι μερικές από τις αιτίες έλλειψης της φυσικής δραστηριότητας από την καθημερινότητα. Ειδικότερα, μέσω της φυσικής δραστηριότητας ο άνθρωπος μπορεί να αποκομίσει πολλά οφέλη για την ζωή του.

3 Η φυσική δραστηριότητα σχετίζεται με : τη μείωση του καρδιαγγειακού κινδύνου τη μείωση του κινδύνου εμφάνισης διαβήτη τύπου 2 τη μείωση του κινδύνου για εμφάνιση κάποιων μορφών καρκίνου τις βελτιώσεις στο DNA την ενδυνάμωση του μυοσκελετικού συστήματος τα ψυχολογικά οφέλη τη λαμπερότητα του δέρματος τον καλύτερο ύπνο τη διατήρηση ή απώλεια σωματικού βάρους την ενδυνάμωση της άμυνας του οργανισμού την πρόσθεση περισσότερων χρόνων ζωής.

4 Μείωση του καρδιαγγειακού κινδύνου Αυξάνει την απόδοση της καρδιάς ώστε να κουράζεται λιγότερο στην έντονη προσπάθεια. Η συμβολή της άσκησης στη μείωση των καρδιαγγειακών επεισοδίων είναι τέτοια, ώστε μπορεί να συγκριθεί με αυτή της διακοπής του καπνίσματος. Η άσκηση προστατεύει αποδεδειγμένα από καρδιακά και εγκεφαλικά επεισόδια.

5 Μείωση του κινδύνου εμφάνισης διαβήτη τύπου 2 Η εμφάνιση του διαβήτη τύπου 2 έχει πολύ μεγάλη σχέση με την παχυσαρκία. Ευθύνεται και η μειωμένη φυσική δραστηριότητα που δεν εξισορροπείται με την αυξημένη κατανάλωση τροφής αλλά και την κακή ποιότητα αυτής. Ένα συχνό φαινόμενο είναι η αυξομείωση βάρους των παχύσαρκων διαβητικών το οποίο όμως ελλοχεύει τον κίνδυνο της υπέρτασης και έτσι των διαταραχών λίπους το οποίο είναι στενά συνδεδεμένο με την αντίσταση στην ινσουλίνη.

6 Μείωση του κινδύνου για εμφάνιση καρκίνου Η μέτρια έως έντονη σωματική δραστηριότητα μειώνει τον κίνδυνο εκδήλωσης καρκίνου του παχέος εντέρου, του ορθού, του πνεύμονα και του μαστού. Η σωματική δραστηριότητα φαίνεται να μειώνει τον κίνδυνο συγκεκριμένων τύπων καρκίνου, με τη μέτρια ως έντονη δραστηριότητα να επιφέρουν τη μεγαλύτερη προστασία.

7 Βελτιώσεις στο DNA Η συστηματική άσκηση φαίνεται ότι μπορεί να αλλάξει την έκφραση των γονιδίων. Οι ειδικοί εξηγούν ότι αν και κληρονομούμε ένα προκαθορισμένο γενετικό υλικό από τους γονείς μας, εντούτοις οι περιβαλλοντικοί παράγοντες, όπως ο τρόπος ζωής, επηρεάζουν την έκφραση των γονιδίων - δηλαδή το κατά πόσον αυτά θα «ενεργοποιηθούν» ή θα «σιωπήσουν». Αυτές οι αλλαγές στην έκφραση των γονιδίων αποκαλούνται επιγενετικές και έχει φανεί ότι επηρεάζονται από τον τρόπο ζωής, το στρες, τη διατροφή, αλλά και την άσκηση.

8 Ψυχολογικά οφέλη Η σωματική άσκηση αναφέρεται ως μορφή εκγύμνασης του σώματος και του πνεύματος, με την ύπαρξη παράλληλα και επίδρασης επί της ψυχολογικής κατάστασης του ασκούμενου. Τα οφέλη της άσκησης στην ψυχολογική κατάσταση του ατόμου αποτελούν αντικείμενο έρευνας τα τελευταία χρόνια και προσδίδουν στη φυσική δραστηριότητα ένα εύρος θετικών ψυχικών επιδράσεων προς τον ανθρώπινο οργανισμό. Τα οφέλη σχετίζονται με τη βελτίωση της ανθρώπινης διαβίωσης και την ποιότητα ζωής. Αναφέρονται πιο συγκεκριμένα στη(ν):

9 Βελτίωση της διάθεσης Μείωση του άγχους και παράλληλη ανάπτυξης της ικανότητας να ανταπεξέρχομαι στο στρες Ικανοποίηση από την επίτευξη στόχων της άσκησης Βελτίωση της αυτοεκτίμησης Βελτίωση της αυτό-εικόνας Αυξημένα επίπεδα ενέργειας Αυτοπεποίθηση που πηγάζει από τις σωματικές-φυσικές μας ικανότητες Προφύλαξη από συναισθηματικές διαταραχές Μείωση συμπτωμάτων που συνδέονται με ψυχικές διαταραχές

10 Ενδυνάμωση του μυοσκελετικού συστήματος Γερή άμυνα Η συστηματική άσκηση αποδεδειγμένα τονώνει την άμυνα του οργανισμού, μας καθιστά λιγότερο ευπαθείς σε λοιμώξεις, ενώ αν αρρωστήσουμε μας βοηθά να καταπολεμήσουμε και να ξεπεράσουμε γρηγορότερα τις ιώσεις. Επίσης, η άσκηση συντελεί στη μείωση της έκκρισης των ορμονών του στρες, καταστέλλοντας με αυτό τον τρόπο έναν ακόμη επιβαρυντικό παράγοντα που αυξάνει τις πιθανότητες νόσου.

11 Λαμπερό δέρμα Η εφίδρωση κατά τη διάρκεια της άσκησης βοηθά στον καλύτερο καθαρισμό και στην αποβολή των άχρηστων ουσιών από τις στιβάδες του δέρματος. η μυϊκή τόνωση που επέρχεται με τη συστηματική άσκηση συντελεί και στη βελτίωση της όψης της επιδερμίδας, δεδομένου ότι όσο πιο τονωμένοι είναι οι μύες κάτω από το δέρμα τόσο καλύτερα το υποστηρίζουν και συμβάλλουν στην πιο νεανική του εμφάνιση. Η συστηματική άσκηση, τέλος, βοηθά στην καλύτερη κυκλοφορία του οξυγόνου στους ιστούς του σώματος, συμπεριλαμβανομένου και του δέρματος, του μεγαλύτερου οργάνου του σώματός μας.

12 Καλύτερος ύπνος Οι άνθρωποι που κοιμούνται καλύτερα αναφέρουν ότι ασκούνται. Ταυτόχρονα εκείνοι που αθλούνται αναφέρουν ότι κοιμούνται καλύτερα. Αυτό που προκαλεί ενδιαφέρον είναι ότι ακόμη και όταν εκείνοι που αθλούνται κοιμούνται τις ίδιες ώρες συγκριτικά με όσους κάνουν καθιστική ζωή, εντούτοις αναφέρουν ότι η ποιότητα του ύπνου τους είναι καλύτερη. Μάλιστα, όσοι αθλούνται πιο εντατικά φαίνεται ότι απολαμβάνουν και τον πιο ξεκούραστο ύπνο και ταλαιπωρούνται λιγότερο συχνά από αϋπνία. Μία απλή συμβουλή που μας δίνουν οι ειδικοί είναι να κάνουμε έναν δεκάλεπτο περίπατο καθημερινά, για να έχουμε πιο... γλυκά όνειρα. Αλλά ακόμη και αν αυτό μας φαίνεται δύσκολο, μπορούμε σε πρώτη φάση απλώς να περιορίσουμε τον χρόνο που καθόμαστε, μια και στο πλαίσιο της έρευνας φάνηκε ότι ακόμη και το λιγότερο καθισιό προάγει την ποιότητα του ύπνου.

13 Διατήρηση – απώλεια βάρους Μειωμένος κίνδυνος παχυσαρκία Η μειωμένη σωματική δραστηριότητα αποτελεί σημαντικό παράγοντα αύξησης της παχυσαρκίας. Πολλές έρευνες κατέδειξαν τα οφέλη της σωματικής δραστηριότητας και της καλής φυσικής κατάστασης κατά της παχυσαρκίας. Επίσης, η σωματική δραστηριότητα φαίνεται να συντελεί στην προστασία κατά της αύξησης του σωματικού βάρους που συχνά εμφανίζεται στη μέση ηλικία. Σε αυτούς που είναι ήδη υπέρβαροι ή παχύσαρκοι, η σωματική δραστηριότητα μπορεί να βοηθήσει με την απώλεια βάρους όταν συνδυαστεί με μια υποθερμιδική δίαιτα και να βελτιώσει τη σύσταση σώματος διατηρώντας το μυϊκό ιστό και αυξάνοντας την απώλεια λίπους.

14 Μακροζωία και καλύτερη ποιότητα ζωής Η τακτική σωματική δραστηριότητα έχει αποδειχθεί ότι συμβάλλει στη μακροζωία (μειώνοντας τον κίνδυνο εκδήλωσης νόσων και επιδείνωσης της υγείας) αλλά και στην καλύτερη ποιότητα ζωής (καλύτερη ψυχική και πνευματική υγεία, βελτιωμένη ευλυγισία και αντοχή). Η άσκηση μακραίνει τη ζωή. Πλήθος ερευνών καταλήγουν στο συμπέρασμα ότι η συστηματική ενασχόληση με μια φυσική δραστηριότητα, έστω και το καθημερινό ζωηρό περπάτημα για λίγα λεπτά, προσθέτει χρόνια στη ζωή μας.


Κατέβασμα ppt "Οφέλη της φυσικής δραστηριότητας Ομάδα Β’ Αϊδαρίνη Φωτεινή Γεωργούση Κατερίνα Θεοχαράκη Κατερίνα Καϊκη Βάσια."

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google