Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Τα στοιχεία αυτά θεωρούνται θεμελιώδη τόσο για την αποτελεσματική διαχείριση των προϊόντων εντός της επιχείρησης, όσο και κατά μήκος ολόκληρης της εφοδιαστικής.

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "Τα στοιχεία αυτά θεωρούνται θεμελιώδη τόσο για την αποτελεσματική διαχείριση των προϊόντων εντός της επιχείρησης, όσο και κατά μήκος ολόκληρης της εφοδιαστικής."— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 Τα στοιχεία αυτά θεωρούνται θεμελιώδη τόσο για την αποτελεσματική διαχείριση των προϊόντων εντός της επιχείρησης, όσο και κατά μήκος ολόκληρης της εφοδιαστικής αλυσίδας, επηρεάζοντας καθοριστικά το κόστος και ποιότητα των διαδικασιών που τη διέπουν, καθώς και την ποιότητα εξυπηρέτησης των πελατών των επιχειρήσεων. AΦΟΡΟΥΝ ΣΕ  φυσικά χαρακτηριστικά των προϊόντων, συσκευασία και μέσο μοναδοποίησης  αριθμός τεμαχίων σε κάθε συσκευασία, αριθμός συσκευασιών στο μέσο μοναδοποίησης κλπ χαρακτηριστικά του δέντρου μοναδοποίησης των προϊόντων  ταυτότητα προϊόντων και τις πληροφορίες που την συνθέτουν που αναγράφονται στις ετικέτες που επικολλούνται στα προϊόντα και στα μέσα μοναδοποίησης τους και που περιέχονται στους γραμμωτούς κώδικες (barcode). ΠΡΩΤΟΓΕΝΗ ΣΤΟΙΧΕΙΑ LOGISTICS

2 ΜΕΣΑ ΜΟΝΑΔΟΠΟΙΗΣΗΣ ΦΟΡΤΙΩΝ (unit loads): μονάδες συγκέντρωσης φορτίων ΜΕΣΑ ΜΟΝΑΔΟΠΟΙΗΣΗΣ ΦΟΡΤΙΩΝ (unit loads): μονάδες συγκέντρωσης φορτίων Παλέτες Εμπορευματοκιβώτια (container) Σακιά Κιβώτια Η μοναδοποίηση του φορτίου ορίζεται ως ο τρόπος με τον οποίο αποθηκεύονται και μεταφέρονται τα προϊόντα, επηρεάζοντας το κόστος, την ταχύτητα και ακρίβεια των δραστηριοτήτων Logistics (παραλαβή, τακτοποίηση, φόρτωση, έλεγχος, απογραφές, μεταφορές, κτλ.).

3  Σε κάποιες περιπτώσεις το μέσο μοναδοποίησης συμπίπτει με τη συσκευασία, όπως για παράδειγμα με τα σακιά που περιέχουν κάποιο υλικό (προϊόν) τα οποία μεταφέρονται και αποθηκεύονται συχνά σε στοίβες από σακιά, όποτε και η συσκευασία συμπίπτει με το μέσο μοναδοποίησης. Βέβαια μπορεί να τοποθετούνται σε παλέτες, οπότε στην περίπτωση αυτή δεν ισχύει.  Κατά τη ροή των προϊόντων στην εφοδιαστική αλυσίδα μπορεί να μεταβάλλεται το μέσο μοναδοποίησης του προϊόντος ανάλογα με τις ανάγκες διακίνησης και αποθήκευσης του. ΜΕΣΑ ΜΟΝΑΔΟΠΟΙΗΣΗΣ ΦΟΡΤΙΩΝ : μονάδες συγκέντρωσης φορτίων ΜΕΣΑ ΜΟΝΑΔΟΠΟΙΗΣΗΣ ΦΟΡΤΙΩΝ : μονάδες συγκέντρωσης φορτίων

4 Για παράδειγμα, η μονάδα μεταφοράς από τον προμηθευτή στην επιχείρηση ενδέχεται να είναι κιβώτια τα οποία μεταφέρονται με τα φορτηγά στην αποθηκευτική εγκατάσταση της επιχείρησης. Εκεί κατά την παραλαβή τους τοποθετούνται σε παλέτες (παλετοποίηση), ώστε να δημιουργηθούν οι κατάλληλες μονάδες αποθήκευσης (παλέτες) και να τακτοποιηθούν στα ράφια. Οι παραγγελίες των πελατών μπορεί να είναι σε κιβώτια τα οποία συλλέγονται από τις παλέτες και μετακινούνται στο χώρο αποστολών, ώστε να φορτωθούν στα φορτηγά ως κιβώτια (μονάδα μεταφοράς από την επιχείρηση στους πελάτες)., Τακτοποίηση Παραλαβή ΜΕΣΑ ΜΟΝΑΔΟΠΟΙΗΣΗΣ ΦΟΡΤΙΩΝ : Μεταβολή στην εφοδιαστική αλυσίδα ΜΕΣΑ ΜΟΝΑΔΟΠΟΙΗΣΗΣ ΦΟΡΤΙΩΝ : Μεταβολή στην εφοδιαστική αλυσίδα

5 ΔΕΝΤΡΟ ΣΥΣΚΕΥΑΣΙΑΣ – ΜΟΝΑΔΟΠΟΙΗΣΗΣ ΠΡΟΪΟΝΤΩΝ τεμαχιολόγιο= 10 Τα τεμάχια του προϊόντος (π.χ. στυλό) τοποθετούνται σε κουτιά (πρωτογενής συσκευασία). Η ποσότητα που περιέχεται σε κάθε κουτί = τεμαχιολόγιο (π.χ. ένα κουτί περιέχει μία δεκάδα από στυλό, επομένως τεμαχιολόγιο= 10). κιβωτιολόγιο=20 Τα κουτιά αυτά τοποθετούνται σε κιβώτια (δευτερογενής συσκευασία). Η ποσότητα που περιέχεται σε κάθε κιβώτιο = κιβωτιολόγιο (π.χ. 20 κουτιά από στυλό σε κάθε κιβώτιο, κιβωτιολόγιο=20, το κάθε κιβώτιο περιέχει 20 x 10 = 200 στυλό). Τα κιβώτια τοποθετούνται σε παλέτα. Παράδειγμα 4 κιβώτια ανά παλέτα. Επομένως κάθε παλέτα περιέχει 4 κιβώτια ή 80 κουτάκια ή 800 τεμάχια.

6 Οι παράγοντες που καθορίζουν τα χαρακτηριστικά των συσκευασιών και των μέσων μοναδοποίησης φορτίου είναι οι εξής : α) Ανάγκες πελατών Π.χ. Λογική κατανάλωσης – Εάν οι καταναλωτές αιτούνται συνέχεια περί των 5 τεμαχίων, ενδείκνυται η συσκευασία να περιέχει 5 τεμάχια, ώστε να διευκολύνονται οι πελάτες αλλά και η γρήγορη ανατροφοδοσία από την αποθήκη (μία κίνηση αντί για 5) και να μην υπάρχει επίσης ανάγκη ανασυσκευασίας (δημιουργία συσκευασίας με 5 τεμάχια  δαπάνη κόστους και χρόνου) Όλα τα τμήματα που εμπλέκονται και επηρεάζονται από τη συσκευασία των προϊόντων (πωλήσεων, Logistics, παραγωγής, κτλ.) πρέπει να συνεργάζονται για τον καθορισμό της συσκευασίας, η οποία αφενός πρέπει να αντανακλά τις ανάγκες των πελατών και αφετέρου να μειώνει το διαχειριστικό κόστος. β) Υποδομή Εκμετάλλευση της υποδομής της επιχείρησης (ράφια στις αποθήκες, αποθηκευτικά συστήματα, φορτηγά και λοιπά μέσα μεταφοράς). ΠΑΡΑΓΟΝΤΕΣ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΩΝ ΣΥΣΚΕΥΑΣΙΩΝ

7 γ) Φυσικά χαρακτηριστικά ασφάλεια και εργονομία κατά τις εργασίες της αποθήκης, π.χ. μεγάλου βάρους συσκευασίες δυσχεραίνουν το έργο του προσωπικού της αποθήκης) ασφάλεια από κλοπή (αξία του προϊόντος) διασφάλιση ποιότητας προϊόντος: η καταπόνηση που θα δέχεται η συσκευασία κατά την αποθήκευση και διακίνηση σε σχέση και με τις περιβαλλοντικές συνθήκες (υγρασία, αέρας, σκόνη, κλπ) δ) Συνεργασία με προμηθευτή. Κοινά οφέλη από μείωση του κόστους διαχείρισης στην εφοδιαστική αλυσίδα και βέλτιστη εκμετάλλευση των χώρων που διαθέτουν. Σε περιπτώσεις ανάγκης αναπροσαρμογής της συσκευασίας, πρέπει να αντιπαραβάλλονται η πιθανή αύξηση του κόστους στον προμηθευτή (με αποτέλεσμα αύξηση του κόστους αγοράς από αυτόν) με τις εξοικονομήσεις που η νέα συσκευασία θα αποφέρει (cost/benefit ανάλυση). ΠΑΡΑΓΟΝΤΕΣ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΩΝ ΣΥΣΚΕΥΑΣΙΩΝ

8  Η ικανότητα παρακολούθησης (track) και ανίχνευσης της προέλευσης (trace) ενός προϊόντος κατά την διάρκεια της παραγωγής και διακίνησής του.  Τα τελευταία χρόνια η ιχνηλασιμότητα έχει έλθει στο προσκήνιο λόγω των πολλών και σοβαρών περιπτώσεων διατροφικών κρίσεων, οι οποίες έχουν ευαισθητοποιήσει τους καταναλωτές και τις επιχειρήσεις σε θέματα Ποιότητας και Ασφάλειας των τροφίμων και των υλικών συσκευασίας τους.  Το Σύστημα Ιχνηλασιμότητας Προϊόντων (Product Traceability System) είναι ένα ηλεκτρονικό σύστημα που παρακολουθεί την παραγωγική διαδικασία και την εφοδιαστική αλυσίδα. Σε περίπτωση που προκύψει κάποιο ελαττωματικό προϊόν, το σύστημα ιχνηλασιμότητας παρέχει όλα τα απαραίτητα δεδομένα για την αποτελεσματική ανάκληση (recall) της ελαττωματικής παρτίδας.  Η Κωδικοποίηση είναι βασικό δομικό στοιχείο ενός συστήματος Ιχνηλασιμότητας, αφού ενσωματώνει όλες τις πληροφορίες που είναι απαραίτητες για την ανάκληση ενός προϊόντος.

9  Κωδικοποίηση (Product Coding) : δίνει τη δυνατότητα σήμανσης σε συσκευασίες προϊόντων με τις πληροφορίες σχετικά με την παραγωγική διαδικασία (π.χ. ημερομηνία παραγωγής, κωδικός παρτίδας, κτλ) και σχετικά με χαρακτηριστικά και στοιχεία, όπως βάρος, ποσότητα, επωνυμία επιχείρησης, κτλ).  Με αυτό τον τρόπο, κάθε προϊόν αποκτά μια μοναδική «ταυτότητα» που το ακολουθεί καθώς διακινείται στα διάφορα στάδια της εφοδιαστικής αλυσίδας.  Η εκτύπωση των πληροφοριών μπορεί να γίνεται είτε κατευθείαν στην συσκευασία, είτε σε ετικέτα, η οποία στη συνέχεια επικολλάται με αυτόματο ή χειροκίνητο τρόπο. Οι πληροφορίες μπορεί να έχουν είτε μορφή αναγνώσιμη από τον άνθρωπο, είτε από μηχανές (barcode readers)

10  Δίνει τη δυνατότητα εύκολης παρακολούθησης των πωλήσεων στα διάφορα προϊόντα μέσω των κωδικών τους  Eπικοινωνία μεταξύ επιχείρησης - προμηθευτών -πελατών (κοινή γλώσσα επικοινωνίας)  Διευκολύνει την αποτελεσματική διαχείριση των προϊόντων : εύκολη ανεύρεση της θέσης των προϊόντων στον αποθηκευτικό χώρο (για τις παραγγελίες των πελατών) μέσω της ταυτοποίησης (κωδικοποίησης) και των αποθηκευτικών θέσεων.

11

12 διάδρομος  μάτι  επίπεδο  θέση στο ράφι. 01 03 Β 2 Μάτι 05 Μάτι 01 Μάτι03 Διάδρομος 01 020103 020103 020103 020103 020103 020103 020103 020103 020103 020103 020103 020103 020103 020103 020103 020103 020103 020103 A Γ Β επίπεδο Δ

13  Η βασική ιδέα της τεχνολογίας γραμμωτού κώδικα συνοψίζεται στην τοποθέτηση σειράς πληροφοριών σε ένα προϊόν με τρόπο που ειδικά μηχανήματα μπορούν να την αναγνώσουν αυτόματα και να τη μεταβιβάσουν σε κεντρικό πληροφοριακό σύστημα, ώστε το προϊόν να είναι αναγνωρίσιμο.  Στη συνηθισμένη της μορφή μια ετικέτα bar code αποτελείται από διαδοχικές μαύρες (σκοτεινές) και λευκές (φωτεινές) γραμμές (bars) διαφορετικού πάχους, παράλληλες μεταξύ τους.  Ο αναγνώστης γραμμωτού κώδικα εκπέμπει δέσμη φωτός, της οποίας η αντανάκλαση στις γραμμές του κώδικα επιτρέπει την αναγνώριση του εύρους και της φωτεινότητάς τους. Με αυτόν τον τρόπο το σύμβολο μετατρέπεται σε πληροφορία και ταυτοποιείται το προϊόν.  Στη συνέχεια ο κωδικός που προκύπτει λειτουργεί σαν κλειδί αναζήτησης στη βάση δεδομένων του συνδεδεμένου πληροφοριακού συστήματος από την οποία μπορούν να ανασυρθούν και οι υπόλοιπες πληροφορίες του προϊόντος (π.χ. τιμή, περιγραφή κ.ο.κ.).

14  Με τον τρόπο αυτό επιτυγχάνεται σημαντικός περιορισμός λαθών, αφού η πιθανότητα λάθους με την πληκτρολόγηση του κωδικού είναι 1 προς 1000 δακτυλογραφημένους χαρακτήρες, ενώ η πιθανότητα λάθους ανάγνωσης ενός barcode είναι περίπου 1 ανά 3.000.000 αναγνώσεις.  Επίσης, η ταχύτητα των εργασιών αυξάνεται σημαντικά, υπό την προϋπόθεση φυσικά ενός λειτουργικού και αξιόπιστου μηχανογραφικού συστήματος

15 ΕΑΝ-13 Η κωδικοποίηση ΕΑΝ-13 : PP(P) ΚΚΚΚ(Κ) ΧΧΧΧΧ Ε P: Πρόθεμα χώρας προέλευσης. Κ: Κωδικός αριθμός εταιρίας. X: Κωδικός αριθμός είδους. E: Ψηφίο ελέγχου Το EAN είναι ο πιο διαδεδομένος κωδικός στην Ευρώπη

16 00-13: USA & Canada 20-29: In-Store Functions 30-37: France 40-44: Germany45: Japan (also 49)46: Russian Federation 471: Taiwan474: Estonia475: Latvia 477: Lithuania479: Sri Lanka480: Philippines 482: Ukraine484: Moldova485: Armenia 486: Georgia487: Kazakhstan489: Hong Kong 49: Japan (JAN-13)50: United Kingdom 520: Greece 528: Lebanon 529: Cyprus 531: FYROM 535: Malta539: Ireland54: Belgium & Luxembourg 560: Portugal569: Iceland57: Denmark 590: Poland594: Romania599: Hungary 600 & 601: South Africa609: Mauritius611: Morocco 613: Algeria619: Tunisia622: Egypt 625: Jordan626: Iran64: Finland 690-692: China70: Norway729: Israel 73: Sweden740: Guatemala741: El Salvador 742: Honduras743: Nicaragua744: Costa Rica 746: Dominican Republic 750: Mexico759: Venezuela 76: Switzerland770: Colombia773: Uruguay 775: Peru777: Bolivia779: Argentina 780: Chile784: Paraguay785: Peru 786: Ecuador789: Brazil80 - 83: Italy 84: Spain850: Cuba858: Slovakia 859: Czech Republic860: Yugloslavia869: Turkey 87: Netherlands880: South Korea885: Thailand 888: Singapore890: India893: Vietnam

17 Χρησιμοποιείται όταν οι πληροφορίες για τον κωδικό επιθυμούμε να είναι περισσότερες (π.χ. χαρακτηριστικά του προϊόντος)…Μπορεί να έχει όποια μορφή επιθυμεί ο πελάτης 1129807514.0050.00-002 Τα δύο πρώτα ψηφία (11) δείχνουν την κατηγορία του προϊόντος Τα επόμενα τρία ψηφία (298)δείχνουν το είδος Τα επόμενα τρία (075) τη διάμετρο του σωλήνα Ο αριθμός "14" χαρακτηρίζει το χρώμα του σωλήνα Τα επόμενα 6 ψηφία (0050.00) δείχνουν το μήκος ρολού Τα τελευταία 3 ψηφία (002) αφορούν το τύπωμα του σωλήνα (σύμβολο του πελάτη) ΕΤΙΚΕΤΑ ΚΩΔΙΚΟΥ ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ : σωλήνας

18 ΤΟΠΟΘΕΣΙΑ ΑΠΟΘΗΚΩΝ Στρατηγική τοποθέτησης αποθηκών κοντά στις αγορές Στρατηγική τοποθέτησης αποθηκών κοντά στην παραγωγή Μέθοδος Κέντρου Βάρους

19 ΤΟΠΟΘΕΣΙΑ ΑΠΟΘΗΚΩΝ Μέθοδος Κέντρου Βάρους AΣΚΗΣΗ 1

20 ΤΟΠΟΘΕΣΙΑ ΑΠΟΘΗΚΩΝ Μέθοδος Κέντρου Βάρους

21 ΤΟΠΟΘΕΣΙΑ ΑΠΟΘΗΚΩΝ Μέθοδος Κέντρου Βάρους


Κατέβασμα ppt "Τα στοιχεία αυτά θεωρούνται θεμελιώδη τόσο για την αποτελεσματική διαχείριση των προϊόντων εντός της επιχείρησης, όσο και κατά μήκος ολόκληρης της εφοδιαστικής."

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google