Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Διαφήμιση Ευρύτητα και Συχνότητα

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "Διαφήμιση Ευρύτητα και Συχνότητα"— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 Διαφήμιση Ευρύτητα και Συχνότητα
Ευρύτητα (σε πολλά μέσα) :μεγαλύτερη σημασία σε νεοεισεχθέντα προϊόντα, σε προϊόντα που δεν αγοράζονται συχνά, σε απροσδιόριστο target group Συχνότητα : μεγαλύτερη σημασία όταν υπάρχει έντονος ανταγωνισμός, πολυπλοκότητα μηνύματος 1

2 Διαφήμιση Διαφημιστικός προϋπολογισμός, από τι επηρεάζεται :
Κύκλος ζωής προϊόντος (Στάδιο εισαγωγής περισσότερες δαπάνες) Μερίδιο αγοράς (λίγες δαπάνες εφόσον είναι υψηλό) Ανταγωνισμός και πλήθος διαφημίσεων - υποκαταστασιμότητα προϊόντων : ανάγκη για έντονη διαφήμιση για την διαφοροποίηση της εικόνας (ευρύτητα και συχνότητα) 2

3 Διαφήμιση Eπιλογή μέσων - Κριτήρια Κόστος : Τηλεόραση πολύ ακριβή
Συνήθειες κοινού : προσέγγιση εφήβων  χρήση ραδιοφώνου και internet Είδος προϊόντος : Είναι αναγκαία η οπτικοποίηση, η ανάλυση ? Μήνυμα - αμεσότητα : π.χ. ‘έκπτωση μέσα στις επόμενες ημέρες’  ραδιόφωνο, τηλεόραση, εφημερίδες, ενώ μήνυμα σχετικά με ανάλυση σε τεχνικά στοιχεία σε εξειδικευμένα περιοδικά 3

4 ΦΑΣΕΙΣ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΥ ΠΡΟΩΘΗΤΙΚΩΝ ΕΝΕΡΓΕΙΩΝ
ΦΑΣΕΙΣ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΥ ΠΡΟΩΘΗΤΙΚΩΝ ΕΝΕΡΓΕΙΩΝ ΒΗΜΑ 1 : Εντοπισμός στόχου σε σχέση με το που απευθύνεται (target group, πιθανοί αγοραστές ή τρέχοντες χρήστες) ΒΗΜΑ 2 : Καθορισμός στόχου επικοινωνίας = ενημέρωση, ή αλλαγή στάσης ή δράση Εναλλακτικές σε σχέση με γνώση και διαφοροποίηση: γνώση των προϊόντων και της διαφοροποίησης γνώση των προϊόντων αλλά όχι της διαφοροποίησης όχι γνώση των προϊόντων και μη γνώση της διαφοροποίησης

5 ΦΑΣΕΙΣ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΥ ΠΡΟΩΘΗΤΙΚΩΝ ΕΝΕΡΓΕΙΩΝ
ΦΑΣΕΙΣ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΥ ΠΡΟΩΘΗΤΙΚΩΝ ΕΝΕΡΓΕΙΩΝ ΒΗΜΑ 3 : Σχεδιασμός Μηνύματος Περιεχόμενο (τι θα ειπωθεί) Δομή (πως θα ειπωθεί λογικά) Μορφή (πως θα ειπωθεί συμβολικά) Πηγή (ποιος θα το πει) Περιεχόμενο Αναζήτηση κινήτρων (θέλγητρων) : λογικά (οφέλη σε χρήματα, απόδοση, ποιότητα), συναισθηματικά (χαρά, αγάπη, περηφάνια ή και αρνητικά όπως φόβος, ενοχή, ντροπή), ηθικά (κυρίως σε κοινωνικά ζητήματα, π.χ. Εξοικονόμηση ενέργειας) Προβληματισμός υπάρχει για το περιεχόμενο κυρίως σε πολυεθνικές επιχειρήσεις...

6 ΦΑΣΕΙΣ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΥ ΠΡΟΩΘΗΤΙΚΩΝ ΕΝΕΡΓΕΙΩΝ
ΦΑΣΕΙΣ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΥ ΠΡΟΩΘΗΤΙΚΩΝ ΕΝΕΡΓΕΙΩΝ Δομή Που θα δοθεί έμφαση, στο ίδιο το προϊόν (μονόπλευρο μήνυμα) ή και σε αρνητικά ανταγωνιστικών Σειρά επιχειρημάτων...Στα μέσα ενημέρωσης πολλές φορές μπαίνει μπροστά το ισχυρό επιχείρημα διότι πολλές φορές δεν παρακολουθείται όλο το μήνυμα...διαφορετικά υπάρχει η βαθμιδωτή προσέγγιση... Μορφή Έντυπα : σημασία στα χρώματα, στις επικεφαλίδες, εικόνες Ραδιόφωνο : λέξεις, ποιότητα φωνής, εκφώνηση Τηλεόραση : λέξεις, ποιότητα φωνής, εκφώνηση, γλώσσα του σώματος (μη λεκτικά στοιχεία), εφέ Πάνω στο προϊόν : χρώμα, θέση, μέγεθος, σχήμα Διαδίκτυο : συνδυασμός όλων των παραπάνω

7 ΦΑΣΕΙΣ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΥ ΠΡΟΩΘΗΤΙΚΩΝ ΕΝΕΡΓΕΙΩΝ
ΦΑΣΕΙΣ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΥ ΠΡΟΩΘΗΤΙΚΩΝ ΕΝΕΡΓΕΙΩΝ Πηγή Σημασία στην αξιοπιστία της πηγής Η αξιοπιστία δημιουργείται από την εμπειρία της πηγής (ειδικοί) αντικειμενικότητα, εντιμότητα δημοφιλή άτομα φυσικότητα, χιούμορ

8 ΦΑΣΕΙΣ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΥ ΠΡΟΩΘΗΤΙΚΩΝ ΕΝΕΡΓΕΙΩΝ
ΦΑΣΕΙΣ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΥ ΠΡΟΩΘΗΤΙΚΩΝ ΕΝΕΡΓΕΙΩΝ ΒΗΜΑ 4 : Κανάλια επικοινωνίας Προσωπικά (π.χ. Σύμβουλοι ασφαλιστές, τηλεφωνική επικοινωνία από εταιρίες τηλεφωνίας, forum στο διαδίκτυο) Μη προσωπικά Μέσα ενημέρωσης (έντυπα, ραδιοτηλεοπτικά, ηλεκτρονικά, εικόνων) Ατμόσφαιρα (π.χ. Πολυτέλεια σε γραφεία συμβούλων για να περάσουν μήνυμα επιτυχίας και σταθερότητας) Γεγονότα : εκδηλώσεις που διοργανώνονται για να ενισχύσουν το προφίλ των επιχειρήσεων (αθλητικά, πολιτιστικά, φιλανθρωπίες, κτλ.)

9 ΦΑΣΕΙΣ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΥ ΠΡΟΩΘΗΤΙΚΩΝ ΕΝΕΡΓΕΙΩΝ
ΦΑΣΕΙΣ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΥ ΠΡΟΩΘΗΤΙΚΩΝ ΕΝΕΡΓΕΙΩΝ ΒΗΜΑ 5 – 6 : Προϋπολογισμός και Κατανομή στα εργαλεία προώθησης Οικονομική μέθοδος : ανάλογα με τις δυνατότητες (έλλειψη ρίσκου επένδυσης) % επί του τζίρου (πωλήσεων τρεχουσών-αναμενόμενων) Με βάση τον ανταγωνισμό Με βάση συγκεκριμένους στόχους

10 ΦΑΣΕΙΣ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΥ ΠΡΟΩΘΗΤΙΚΩΝ ΕΝΕΡΓΕΙΩΝ
ΦΑΣΕΙΣ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΥ ΠΡΟΩΘΗΤΙΚΩΝ ΕΝΕΡΓΕΙΩΝ ΒΗΜΑ 6 : Mέτρηση αποτελεσμάτων Παράδειγμα Έστω ότι (αποτελέσματα έρευνας αγοράς) στα 100 άτομα: τα 80 γνωρίζουν τη μάρκα, τα 60 από αυτά την έχουν δοκιμάσει και τα 20 από τα 60 είναι ικανοποιημένα  προγράμματα επικοινωνίας αποτελεσματικά, αλλά προϊόν όχι καλό τα 40 την γνωρίζουν, τα 30 από αυτά το έχουν δοκιμάσει και τα 25 από τα 30 είναι ικανοποιημένα  ανάγκη ενδυνάμωσης του προγράμματος επικοινωνίας ώστε να εκμεταλλευτεί την ποιότητα του προϊόντος (ενίσχυση ‘ευρύτητας’), ίσως και του place ΣΗΜΕΙΩΣΗ : Είναι δύσκολο να συνδεθεί με σιγουριά η αύξηση των πωλήσεων με τις προωθητικές ενέργειες, διότι μπορεί αυτή να σχετίζεται και με άλλους παράγοντες, όπως π.χ. η μείωση του ανταγωνισμού (κλείσιμο επιχειρήσεων), αύξηση τιμής από ανταγωνιστές, κτλ.

11 ΟΛΟΚΛΗΡΩΜΕΝΟ MARKETING ΣΥΓΧΡΟΝΑ ΚΑΝΑΛΙΑ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ

12 Σύγχρονα Κανάλια επικοινωνίας : Κοινωνικά δίκτυα

13 Πηγή : Δρ. Ιωάννης Παπαδόπουλος –ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ «ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΗ ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗ ΝΕΩΝ ΑΓΡΟΤΩΝ» Γ.Γ.ΝΕΑΣ ΓΕΝΙΑΣ –ΕΡΕΥΝΑ –ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ –ΠΡΟΩΘΗΣΗ ΑΓΡΟΤΙΚΩΝ ΠΡΟΙΟΝΤΩΝ –ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ –ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ ‐ΑΓΡΟΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

14 Κανάλια επικοινωνίας Τα μέσα προώθησης που έχει στη διάθεσή της η επιχείρηση στις αγορές του εξωτερικού είναι σε γενικές γραμμές τα ίδια με τις αγορές του εσωτερικού. Αυτά είναι:  Διαφήμιση: ιδιαίτερη προσοχή πρέπει να δοθεί στην επιλογή των κατάλληλων μέσων που θα έχουν αντίκτυπο στον πιθανό καταναλωτή  Μηνύματα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου: η αποστολή μηνυμάτων απευθείας σε πιθανούς πελάτες-στόχο μπορεί να γίνει μόνο μετά από εμπειρία στη συγκεκριμένη αγορά και αποτελεσματική έρευνα αγοράς.  Προσωπικές επισκέψεις: οι προσωπικές επαφές με πιθανούς πελάτες αποτελεί πιθανόν τον καλύτερο τρόπο προώθησης. Σε πολλές περιπτώσεις αυτό εξαρτάται και από την επιχειρηματική κουλτούρα της αγοράς-στόχου  Συμμετοχή σε εκθέσεις: η συμμετοχή σε εκθέσεις, εκτός από την προώθηση των προϊόντων και της επιχείρησης, συμβάλλει και στην γνωριμία με την αγορά και τους ανταγωνιστές. Σε περίπτωση που η συμμετοχή σε μια έκθεση είναι δύσκολη, αρκεί μόνο η επίσκεψη του επιχειρηματία στην έκθεση.

15 Κανάλια επικοινωνίας  Ιστοσελίδα της επιχείρησης: κάθε επιχείρηση οφείλει να έχει ιστοσελίδα για λόγους διαφημιστικούς και για να συμβάλλει στην εξυπηρέτηση των πελατών. Απαραίτητη όμως είναι η παρακολούθηση και συνεχής ανατροφοδότησή της, ώστε οι πληροφορίες που περιέχονται να είναι επικαιροποιημένες. Στόχος δεν είναι η απλή ύπαρξη δικτυακού τόπου αλλά και η συχνή ενημέρωσή του καθώς μια ιστοσελίδα με μη επίκαιρα στοιχεία περισσότερο μπορεί να βλάψει παρά να ωφελήσει μια επιχείρηση. Ο Ελληνικός Οργανισμός Εξωτερικού Εμπορίου (ΟΠΕ) Α.Ε., ως επίσημος κρατικός φορέας, διοργανώνει την ελληνική συμμετοχή σε επιλεγμένες Διεθνείς Εκθέσεις στο εξωτερικό (περίπου 45 κάθε χρόνο) σε διάφορους κλάδους όπως τρόφιμα-ποτά, καταναλωτικά, βιομηχανικά κ.λ.π. Επίσης διοργανώνει 20 περίπου επιχειρηματικές αποστολές σε χώρες – στόχους καθώς και προσκλήσεις ξένων αγοραστών.

16 ΣΥΝΕΡΓΕΙΕΣ ΣΤΗΝ ΑΓΡΟΔΙΑΤΡΟΦΙΚΗ ΕΦΟΔΙΑΣΙΚΗ ΑΛΥΣΙΔΑ
ΣΥΝΕΡΓΕΙΕΣ ΣΤΗΝ ΑΓΡΟΔΙΑΤΡΟΦΙΚΗ ΕΦΟΔΙΑΣΙΚΗ ΑΛΥΣΙΔΑ

17 Η πολύ μεγάλη σημασία των ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΩΝ – ΣΥΝΕΡΓΕΙΩΝ
Εξωτερικό περιβάλλον : Η πολύ μεγάλη σημασία των ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΩΝ – ΣΥΝΕΡΓΕΙΩΝ “ Get bigger or get out ” ΕΡΓΑΣΙΑ ΚΟΙΝΟΠΡΑΞΙΕΣ ΣΥΜΜΑΧΙΕΣ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΕΣ ΣΥΝ ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΤΙΚΟΤΗΤΑ ΕΡΓΙΑ Συγκρότηση πλέγματος συνεργασιών με άλλες επιχειρήσεις. Στόχευση αποκόμισης αμοιβαίων “συνεργικών αποτελεσμάτων”…. (win-win πρωτοβουλίες) 17

18 ΣΥΝΕΡΓEΙΕΣ Είδος συνέργειας Αποτέλεσμα / Στόχος
Μεταξύ των μικρομεσαίων αγροτών Δημιουργία Συνεταιρισμού Συμπράξεις διαφορετικών κλάδων (π.χ. κρασιού, ελαιολάδου) Μεταξύ αγροτικών επιχειρήσεων, συνεταιρισμών με δημόσιους ή ιδιωτικούς φορείς χρηματοδότησης (π.χ τράπεζες) Χρηματοδότηση Τεχνογνωσία Μεταξύ αγροτικών επιχειρήσεων, συνεταιρισμών και μεταποιητικών επιχειρήσεων (βιομηχανία τροφίμων) Συμβολαιακή γεωργία Πληροφόρηση - τεχνογνωσία στις αγροτικές επιχειρήσεις ή συνεταιρισμούς Διείσδυση στα κανάλια διανομής Μεταξύ αγροτικών επιχειρήσεων, συνεταιρισμών με εκπαιδευτικούς φορείς Πληροφόρηση και τεχνογνωσία Συνεχής κατάρτιση Μεταξύ όλων των εμπλεκόμενων μερών στην αγροδιατροφική εφοδιαστική αλυσίδα Αγροτικά clusters Μεταξύ αγροτικών, τουριστικών μονάδων και πολιτιστικών φορέων Τοπική ανάπτυξη Κοινή προώθηση Αλληλοσυμπλήρωση δεξιοτήτων/γνώσεων

19 ΣΗΜΑΣΙΑ ΣΥΝΕΡΓEΙΩΝ ΜΕΤΑΞΥ ΑΓΡΟΤΩΝ
Ο ΡΟΛΟΣ ΚΑΙ ΤΟ ΜΕΛΛΟΝ ΤΟΥ ΜΙΚΡΟΥ ΑΓΡΟΤΗ Οι αγρότες παραδοσιακά, μετέφεραν τα προϊόντα παραγωγής τους στην τοπική αγορά και τα διέθεταν, διαπραγματευόμενοι υψηλότερη δυνατή τιμή. Με την τεχνολογική πρόοδο και την μαζικοποίηση της παραγωγής, την εξέλιξη των αγορών, του βιοτικού επιπέδου και της εξειδίκευσης, είναι αντιοικονομικό για ατομικούς μικρούς παραγωγούς να αναλαμβάνουν μεμονωμένα - ατομικά όλες τις λειτουργίες της διάθεσης των προϊόντων της παραγωγής τους (αποθήκευση, διαδικασία, μεταφορά, πωλήσεις). Επιμέρους ενδιάμεσες λειτουργίες της αγροτικής ‘εφοδιαστικής αλυσίδας’ (συσκευασία, αποθήκευση, μεταφορές-διανομές, πωλήσεις) έχουν οργανωθεί και αναληφθεί από ειδικευμένους ενδιάμεσους φορείς (μεσάζοντες, έμποροι) που αξιοποιούν ‘οικονομίες κλίμακας’ από την ανάληψη δραστηριοτήτων μεγάλου εύρους. Παράλληλα, οι αγρότες παραγωγοί έχουν επικεντρωθεί στη βελτίωση των καλλιεργειών και μαζικοποίηση της παραγωγής και όχι στη διάθεση των προϊόντων στην αγορά. 19

20 ΣΗΜΑΣΙΑ ΣΥΝΕΡΓEΙΩΝ ΜΕΤΑΞΥ ΑΓΡΟΤΩΝ
Ο ΡΟΛΟΣ ΚΑΙ ΤΟ ΜΕΛΛΟΝ ΤΟΥ ΜΙΚΡΟΥ ΑΓΡΟΤΗ Η χρησιμοποιούμενη γεωργική γη λοιπόν εκτιμάται στην Ελλάδα, το 2010 σε 33 εκατ. στρέμματα περίπου, περιλαμβάνοντας εκμεταλλεύσεις (έναντι των του 2003), με το 76,6% να αφορά σε μικρές εκμεταλλεύσεις μέχρι 50 στρέμματα (5 εκτάρια). Έτσι, το μέσο μέγεθος μίας αγροτικής εκμετάλλευσης στην Ελλάδα υπολείπεται σημαντικά από το αντίστοιχο της ΕΕ-27 (49στρ. έναντι 126 στρ.). Η Ολλανδία για παράδειγμα, με μιάμιση φορά περισσότερο πληθυσμό, εμφανίζει 20% λιγότερες επιχειρήσεις. Στην Ελλάδα, o κατακερματισμός του κλήρου συνεπάγεται την επικράτηση πολλών μικρομεσαίων μονάδων, καθιστώντας την πρώτη ύλη ιδιαίτερα ακριβή, σε αντίθεση με άλλες χώρες, όπου καλλιεργούνται χιλιάδες στρέμματα σε μια καλλιέργεια και αγοράζονται μεγάλες ποσότητες λιπασμάτων, κτλ.. Οι πολλοί ανεξάρτητοι πουλάνε τα προϊόντα τους σε χονδρεμπόρους οι οποίοι ουσιαστικά τα αποθηκεύουν, συσκευάζουν και τα προωθούν (διανομή και δημόσιες σχέσεις) στην αγορά με πολύ μεγάλα κατά κανόνα περιθώρια κέρδους  αύξηση τιμής πώλησης προϊόντων

21 ΣΗΜΑΣΙΑ ΣΥΝΕΡΓEΙΩΝ ΜΕΤΑΞΥ ΑΓΡΟΤΩΝ ΨΑΛΙΔΑ ΤΙΜΩΝ ΣΤΗΝ ΑΓΡΟΤΙΚΗ ΑΛΥΣΙΔΑ
Στην Ελλάδα είναι δεδομένη η μεγάλη ‘ψαλίδα των τιμών’ που προκαλείται από την δυσλειτουργία των αλυσίδων διατροφικών προϊόντων : Χρήση σύγχρονων τεχνολογικών μέσων και υποδομών από τους ‘μεσάζοντες’ εμπόρους, οι οποίοι έχουν αναπτύξει ολιγοπωλιακή συμπεριφορά  διεύρυνση της ‘ψαλίδας τιμών’ ανάμεσα στις ‘τιμές παραγωγού’ (αγοράζουν λόγω δύναμης ακριβά από τους αγρότες) και στις ‘τιμές λιανικής’ (προσθέτουν υψηλό κέρδος πριν την πώληση στη λιανική), οι οποίες φτάνουν σε επίπεδο μέχρι άνω του διπλάσιου των αντιστοίχων μέσων τιμών στον ευρύτερο χώρο της ΕΕ. Με ανισομερή οργάνωση παραγωγών και φορέων εμπορίου, αποβαίνει συμφέρουσα η εισαγωγή προϊόντων από το εξωτερικό με σχετικά χαμηλότερες τιμές και εν τέλει υποκατάσταση της εγχώριας παραγωγής και βαθμιαία εγκατάλειψη και αποψίλωση της ελληνικής υπαίθρου !  επικράτηση των αλυσίδων λιανεμπορίου αντί των τοπικών αλυσίδων τροφίμων ακόμα και σε περιπτώσεις τοπικών προϊόντων που παράγονται στο ελληνικό ‘μεσογειακό κλίμα’ (π.χ. εισαγωγή τομάτων από το εξωτερικό στην Κρήτη)

22 ΣΗΜΑΣΙΑ ΣΥΝΕΡΓEΙΩΝ ΜΕΤΑΞΥ ΑΓΡΟΤΩΝ
Ο φαύλος κύκλος αδυναμίας ανάπτυξης των μικρών αγροτών

23 ΣΥΝΕΤΑΙΡΙΣΜΟΙ ΚΑΙ ΑΝΑΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ LOGISTICS & MARKETING
Συνεργασία παραγωγών μεταξύ τους και με άλλους κλάδους..... Στον τομέα των προμηθειών και γενικότερα στην παραγωγή π.χ. λιπάσματα  εξοικονομήσεις σε αγορές μείωση κόστους παραγωγής – Οριζόντια Συμμαχία 1 Στον τομέα της συσκευασίας, αποθήκευσης και διανομής στα σημεία πώλησης - είτε με δημιουργία εγκαταστάσεων και ιδίων κοινών μέσων μεταφοράς, είτε με συνεργασία με εταιρίες παροχής υπηρεσιών Logistics - έλεγχος κόστους αποθήκευσης και διανομής, τα οποία θα είναι χαμηλότερα εξαιτίας οικονομιών κλίμακας (΄μοίρασμα του κόστους’) – Καθετοποίηση αλυσίδας Χρήση δικτύου πωλητών για την εύρεση καναλιών διανομής για την προώθηση των προϊόντων, ακόμα και με ιδιόκτητα καταστήματα (Οριζόντια συμμαχία 2) Συνεργασία στο πλαίσιο του αγροτουρισμού με ενώσεις ξενοδόχων (συμμαχία 3)

24 ΣΗΜΑΣΙΑ ΣΥΝΕΡΓEΙΩΝ ΜΕΤΑΞΥ ΑΓΡΟΤΩΝ Οριζόντια Συμμαχία 1 Συμμαχία 3
ΜΟΝΤΕΛΟ ΟΛΟΚΛΗΡΩΜΕΝΗΣ ΤΟΠΙΚΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΜΕΣΩ ΣΥΝΕΡΓΕΙΩΝ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ ΠΑΡΑΓΩΓΗΑΓΡΟΤΙΚΩΝ ΠΡΟΪΟΝΤΩΝ Οριζόντια Συμμαχία 1 Αγροτουρισμός ΣΥΣΚΕΥΑΣΙΑ, ΑΠΟΘΗΚΕΥΣΗ, ΔΙΑΝΟΜΗ ΑΓΡΟΤΙΚΩΝ ΠΡΟΪΟΝΤΩΝ καθετοποίηση Συμμαχία 3 ΑΓΡΟΤΙΚΑ ΚΑΤΑΣΤΗΜΑΤΑ ΣΥΝΕΤΑΙΡΙΣΜΩΝ Οριζόντια Συμμαχία 2

25 ΣΗΜΑΣΙΑ ΣΥΝΕΡΓEΙΩΝ ΜΕΤΑΞΥ ΑΓΡΟΤΩΝ ΚΑΙ ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΑΣ
Καλλιέργεια βάσει συμβολαίου και προγράμματα out-grower

26 Η περίπτωση της ‘ΘΕΣγη’
Ο Συνεταιρισμός αγροτών Θεσσαλίας «ΘΕΣγη» ιδρύθηκε τον Φεβρουάριο του 2013, από μια ομάδα αγροτών, οι οποίοι αντιμετωπίζοντας καθημερινά τα προβλήματα και τα αδιέξοδα της γεωργίας με την παραδοσιακή της μορφή στην σημερινή εποχή, συνειδητοποίησαν ότι το μέλλον της γεωργίας βρίσκεται στη συνένωση των δυνάμεων. Με 64 μέλη αγρότες-παραγωγούς, καλλιεργήσιμες εκτάσεις άνω των στρέμματα ( στρέμματα πριν 2 έτη) και με μια μεγάλη ποικιλία καλλιεργούμενων ειδών φυτών, ο Συνεταιρισμός έχει ως έδρα τη Λάρισα αλλά εκτείνεται γεωγραφικά σε όλη τη Θεσσαλία. Δραστηριοποιείται σε τρεις τομείς : εισροές (σπόροι, λιπάσματα, φυτοφάρμακα, κ.α), εκροές (παραγόμενα προϊόντα) και αναδιάρθρωση των καλλιεργειών (π.χ. από δημητριακά σε σπανάκι).

27 Η περίπτωση της ‘ΘΕΣγη’
Μέσω συμφωνιών με μεταποιητικές επιχειρήσεις (π.χ με την εταιρία εμπορίας κατεψυγμένων λαχανικών ‘Μπάρμπα Στάθης’ επιτυγχάνει τόσο την πώληση της παραγωγής σε ικανοποιητική τιμή, όσο και τη παροχή της απαραίτητης τεχνογνωσίας από την εταιρία. Μάλιστα έχει προβεί και σε συμφωνία με τον συνεταιρισμό αγελαδοτρόφων ‘ΘΕΣγάλα’, για τον εφοδιασμό τους με ζωοτροφές, ενώ επίσης και με αλευρόμυλους της περιοχής, ώστε να μεταποιεί σιτάρι, κριθάρι και σίκαλη σε αλεύρι και να εφοδιάζει επιλεγμένα αρτοποιεία της Λάρισας.

28 Η περίπτωση της ‘ΘΕΣγάλα’
ιδρύθηκε στα τέλη του 2010 από μια ομάδα αγελαδοτρόφων γαλακτοπαραγωγών της Θεσσαλίας και της Πιερίας με κεντρικό τους σύνθημα «Συνεταιριζόμαστε διαφορετικά» και ο οποίος έχει εξελιχθεί στον πρώτο πρότυπο παραγωγικό συνεταιρισμό αγελαδινού γάλακτος της χώρας μας. Ο Συνεταιρισμός σήμερα (2015) απαρτίζεται από 102 αγελαδοτρόφους παραγωγούς - μέλη, διαθέτει 57 μονάδες παραγωγής αγελαδινού γάλακτος, ενώ η συνολική παραγωγή γάλακτος ανέρχεται στους 130 τόνους ημερησίως, ποσότητα που αντιστοιχεί στο 10% της εγχώριας παραγωγής. Η δημιουργία του και η ανάπτυξη συνεργειών σε όλο το φάσμα του πρωτογενούς και όχι μόνο τομέα αποσκοπεί: • μέσω της ανάπτυξης ενός εκτεταμένου δικτύου συνεργειών με τοπικούς αγρότες για την παραγωγή και προμήθεια μαζικών ποσοτήτων πρώτων υλών στο πλαίσιο της «Συμβολαιακής Γεωργίας», επιτυγχάνοντας ένα διττό στόχο: τη μείωση του κόστους παραγωγής για τα μέλη του Συνεταιρισμού, παράλληλα με την εξασφάλιση ενός σταθερού εισοδήματος για τους γεωργούς

29 Η περίπτωση της ‘ΘΕΣγάλα’
ΤΟ ΓΆΛΑ φτάνει άμεσα στα σημεία πώλησης & στις δεξαμενές των αυτόματων μηχανών εμφιάλωσης γάλακτος. 29 καταστήματα σε ΛΑΡΙΣΑ & ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ

30 ΣΗΜΑΣΙΑ ΤΩΝ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΩΝ
ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΩΝ ΚΛΑΔΩΝ Π.χ. Βασικότερη χώρα εισαγωγής κρασιού στη γερμανική αγορά είναι η Ιταλία, κυρίως λόγω του ότι είναι απλούστερη για τους εισαγωγείς η συν-φόρτωση κρασιού με ελαιόλαδο (βασικό «φυσικό» ανταγωνιστικό πλεονέκτημα της Ιταλίας απέναντι στη Γαλλία, η οποία παράγει ελάχιστες ποσότητες ελαιολάδου) Αρκετές οίνο-βιομηχανίες «προσανατολίζονται» και στην εμφιάλωση ελαιολάδων - πολύ περισσότερο κάτω από τις έντονες συνθήκες ανταγωνισμού που επικρατούν σήμερα στο κρασί σε αντίθεση με το ελαιόλαδο, στο οποίο «επιτυγχάνονται» σημαντικά υψηλότερα ποσοστά μικτού κέρδους.

31 ΣΥΝΕΡΓΑΣΙEΣ ΜΕΤΑΞΥ ΚΛΑΔΩΝ
Στα logistics είναι σημαντικές οι δυνατότητες που προσφέρονται στις μεταφορές από το συνδυασμό των εφοδιαστικών αλυσίδων κρασιών με τα αντίστοιχα ελαιόλαδα. Επίσης, στην προώθηση : οι διάφορες «ποιοτικές κατηγορίες» κρασιών μπορούν να τονισθούν ακόμη περισσότερο με τη βοήθεια των ελαιολάδων (τοπικά, ονομασίας προέλευσης ανωτέρας ποιότητας). Δεινοί ανταγωνιστές τους των κρασιών αποτελούν επίσης τα οινοπνευματώδη ποτά και η μπίρα, δύο κλάδοι που δαπανούν κολοσσιαία ποσά σε διαφήμιση και ταχύτατα δίκτυα διανομής.


Κατέβασμα ppt "Διαφήμιση Ευρύτητα και Συχνότητα"

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google