Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Καούρες μας, ξινίλες μας και σκορδοκαΐλες μας…» Σχολικό έτος 2012-2013 23 ο Νηπιαγωγείο Πατρών.

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Καούρες μας, ξινίλες μας και σκορδοκαΐλες μας…» Σχολικό έτος 2012-2013 23 ο Νηπιαγωγείο Πατρών."— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Καούρες μας, ξινίλες μας και σκορδοκαΐλες μας…» Σχολικό έτος ο Νηπιαγωγείο Πατρών

2 Υπεύθυνος εκπαιδευτικός: Νικολοπούλου Ευγενία ΠΕ60 Συνεργαζόμενοι: Τάξη: Νηπιαγωγείο Τμήμα: Κλασσικό

3 ΟΡΓΑΝΩΣΗ Η πρότασή μου να ασχοληθούμε με αυτό το θέμα έγινε δεκτή με ενθουσιασμό από τα παιδιά. Έσπευσαν να μοιραστούν τις γνώσεις τους και τις εμπειρίες τους που όμως γρήγορα ανακάλυψαν ότι δεν συνέπιπταν μεταξύ τους και υπήρχαν πολλά πράγματα που δεν ήξεραν. Γι’ αυτό αποφασίσαμε να συγκεντρώσουμε πληροφοριακό υλικό. Τα παιδιά ανέλαβαν να φέρουν εγκυκλοπαίδειες με εικόνες σχετικές με το θέμα και πληροφορίες από το διαδίκτυο. Δανειστήκαμε από το Δημοτικό το ανθρώπινο πρόπλασμα και φτιάξαμε με όλα αυτά μια γωνιά για το πεπτικό σύστημα.

4 Η απόφαση να ασχοληθούμε φέτος με το πεπτικό μας σύστημα πάρθηκε στην αρχή της σχολικής χρονιάς μετά από τον προβληματισμό πολλών μητέρων για την κακή λειτουργία του πεπτικού συστήματος των παιδιών τους, κυρίως λόγω της προτίμησής τους σε ζωικής προέλευσης τροφές και την άρνησή τους να τρώνε φρούτα και λαχανικά.

5 Με το πληροφοριακό υλικό που συγκεντρώσαμε και στη συνέχεια επεξεργαστήκαμε επιτεύχθηκε ο πρώτος στόχος που είχα βάλει, δηλαδή να γνωρίσουν τα παιδιά τα όργανα που αποτελούν το πεπτικό σύστημα καθώς και τη λειτουργία τους. Όταν κλήθηκαν να τα αποτυπώσουν, ζωγραφίζοντάς τα μέσα στο φωτοτυπημένο περίγραμμα του ανθρώπινου σώματος, το κατάφεραν με ευκολία, αποδίδοντας ακόμα και λεπτομέρειες. Η ΔΡΑΣΗ ΜΑΣ…

6 Η ΔΡΑΣΗ ΜΑΣ Η ανάγνωση της ιστορίας «Ο Μάκης ο Ενζυμάκης και η μάχη στο στομάχι» υπήρξε καταλυτική και έγινε ο κεντρικός άξονας άντλησης συμπερασμάτων και πληροφοριών και για την πέψη αλλά και των συνηθειών μας που τη δυσχεραίνουν αλλά και αυτών που τη διευκολύνουν. Το θέμα της αμάσητης τροφής που πέφτει στο στομάχι, έφερε στο προσκήνιο το θέμα με τα δόντια μας και τη σημασία της στοματικής υγιεινής ώστε να μπορούν να μασήσουν αποτελεσματικά την τροφή. Διαβάσαμε σχετικά βιβλία, όπως «Ο Σοκολάκης και η Ζαχαρούλα», «Ο Ιππόλυτος ο ιπποπόταμος» κ.α. και κατηγοριοποιήσαμε τις τροφές που χαλούν τα δόντια μας και αυτές που τα ενδυναμώνουν. Συνεχίζοντας το θέμα των τροφών και διαβάζοντας κι άλλα βιβλία όπως «Ο Ωραίος Δαρείος» και το «Ο Ορέστης έχει ορέξεις και πόνους στην κοιλιά», μάθαμε για την υγιεινή διατροφή, τις τροφές που βοηθούν την καλή λειτουργία του εντέρου, τη συντήρηση των τροφίμων, την ημερομηνία λήξης τους, τις τροφικές δηλητηριάσεις κ.λπ.

7 Η ΔΡΑΣΗ ΜΑΣ Γνωρίσαμε ότι πολλά βότανα βοηθούν το πεπτικό μας σύστημα. Αφού αντλήσαμε πληροφορίες από το ίντερνετ για το ποια είναι αυτά και σε τι ακριβώς μας ωφελούν, τα παιδιά ανέλαβαν να φέρουν και στην τάξη μας μερικά από αυτά. Έτσι γνωρίσαμε το χαμομήλι, το τσάι, το φασκόμηλο, τη λουίζα, το τσάι του βουνού, τα μυρίσαμε και τα δοκιμάσαμε. Τα συμπεράσματα και τις γνώσεις που αποκομίσαμε, τα καταγράψαμε σε ένα πίνακα με τίτλο «Συμβουλές για καλή πέψη»

8 Η ΔΡΑΣΗ ΜΑΣ Στη συνέχεια τα παιδιά χωρίστηκαν σε τρεις ομάδες και ανέλαβαν να ζωγραφίσουν – εικονογραφήσουν την κάθε εντολή και έτσι έφτιαξαν η κάθε ομάδα ένα βιβλίο με επτά εικονογραφημένες συμβουλές για καλή πέψη.

9 Η ΔΡΑΣΗ ΜΑΣ

10 Μας επισκέφθηκε μια μητέρα η οποία είχε φυτέψει στον κήπο της πολλά βότανα. Μας μίλησε γι’αυτά, για τις θεραπευτικές τους ιδιότητες, για τη συμβολή τους στη σωστή πέψη και για την ανακούφιση που προσφέρουν στις στομαχικές διαταραχές. Τέλος, μοίρασε σε κάθε παιδί δείγματα από αυτά τα βότανα

11 Τα τρία βιβλία που δημιούργησαν τα παιδιά, τα παρουσιάσαμε στο άλλο τμήμα του νηπιαγωγείου μας και τα τοποθετήσαμε στην είσοδο του σχολείου μας ώστε να τα βλέπουν οι γονείς και οι επισκέπτες μας. Δημιουργήσαμε ένα αντίγραφο από τα βιβλία για το κάθε παιδί, το οποίο και πήρε μαζί του με τη λήξη του σχολικού έτους.

12 Τελειώνοντας το πρόγραμμα αυτό, διαπίστωσα με ικανοποίηση ότι τα παιδιά όχι μόνο έμαθαν για το «ταξίδι της τροφής» αλλά άλλαξαν και οι συνήθειές τους, καθώς μασούσαν με μεγαλύτερη προσοχή. Εμπλούτισαν τη διατροφή τους με περισσότερα φρούτα και λαχανικά ώστε να μην στεναχωριούνται τα … «ενζυμάκια» τους. Καταφέραμε να πετύχουμε τον αρχικό μας στόχο για σωστή διατροφή και καλή πέψη χωρίς προβλήματα με διάχυση σε όλους τους τομείς του αναλυτικού προγράμματος.


Κατέβασμα ppt "Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Καούρες μας, ξινίλες μας και σκορδοκαΐλες μας…» Σχολικό έτος 2012-2013 23 ο Νηπιαγωγείο Πατρών."

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google