Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

1 ο Γυμνάσιο Νέας Μάκρης 2 Απριλίου 2014 Συνάντηση της ομάδας του λογοτεχνικού εργαστηρίου με τον ποιητή Μιχάλη Γκανά.

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "1 ο Γυμνάσιο Νέας Μάκρης 2 Απριλίου 2014 Συνάντηση της ομάδας του λογοτεχνικού εργαστηρίου με τον ποιητή Μιχάλη Γκανά."— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 1 ο Γυμνάσιο Νέας Μάκρης 2 Απριλίου 2014 Συνάντηση της ομάδας του λογοτεχνικού εργαστηρίου με τον ποιητή Μιχάλη Γκανά

2 Ο τελευταίος στίχος δεν είναι πάντα και ο έσχατος. μπορεί να γίνει ο πρώτος στίχος ενός ποιήματος που γράφει κάποιος αναγνώστης. (Ο ύπνος του καπνιστή, 2003) Επειδή….

3 Οι μαθητές δημιουργούν με αφορμή την ποίηση του Μιχάλη Γκανά «Πρωινό σε καφενείο της οδού Σόλωνος» Τα τασάκια τα πιατάκια τα φλιτζάνια αναλήφθηκαν Τα πήρε η άχνα του καφέ. Σωριάστηκαν με πάταγο Στον ουρανό. (Ακάθιστος Δείπνος, 1978)

4 Η Αντωνίνα Τζουάνου δημιουργεί με αφορμή την ποίηση του Μιχάλη Γκανά, «Πρωινή βροχή» Ένα βροχερό πρωινό στην βεράντα ξεχασμένα στο τραπέζι τα φλιτζάνια του καφέ γέμισαν και ξεχειλίζουν από την γυάλινη βροχή, που αγκαλιάζει το χώμα και σε χίλια κομμάτια σπάζει. Ο κόσμος κρύφτηκε στα σπίτια η φύση του φαντάζει θεριό, και τον τρομάζει. Οι σκύλοι έπαψαν να αλυχτούν στο πρωινό χαλάζι, σιωπή, σιωπή παντού. Κι όμως, δεν άκουσα ποτέ σιωπή τόσο δυνατά να φωνάζει.

5 Οι μαθητές δημιουργούν με αφορμή την ποίηση του Μιχάλη Γκανά «Θεμέλιο χρώμα» Πληγωμένο κοτσύφι Από κλαρί σε κλαρί. Καθώς το αίμα του στάζει στο χιόνι, Πληθαίνει το μαύρο (Μαύρα Λιθάρια, 1980)

6 Η Αγάπη Λαμπρινοπούλου δημιουργεί με αφορμή το ποίημα του Μιχάλη Γκανά «Θεμέλιο χρώμα» «Το χρώμα του ουρανού» Το θεμέλιο το χρώμα στον κόσμο αυτό είναι το χρώμα του ουρανού Άλλοτε χρυσό και ρόδινο Άλλοτε γαλάζιο ανοιχτό Και άλλοτε πάλι, μπλε σκούρο σκοτεινό Από το γαλάζιο τ' ουρανού βγαίνουν και όλα τ' άλλα Ο ουρανός μας χάρισε άπειρα τα χρώματα Σαν κάτι το πολύτιμο Πετράδι διάφανο φωτισμένο από τον ήλιο λαμπερό...

7 Οι μαθητές δημιουργούν με αφορμή την ποίηση του Μιχάλη Γκανά «Ακαριαία» (Μαύρα λιθάρια, 1980) Ζυγώνει το μέλλον, σφραγισμένη μποτίλια Αδειανή ή γεμάτη, ρωτούν οι γονείς. Μαύρη, παιδιά μου, μαύρη τους λέω.

8 Ζυγώνει το μέλλον, σφραγισμένη μποτίλια Αδειανή ή γεμάτη, ρωτούν οι γονείς. Μαύρη, παιδιά μου, μαύρη τους λέω. «Ακαριαία», Μαύρα Λιθάρια Χατζηρόδου Αριστέα Χατζηγαβριήλ Δέσποινα

9 Η Λεντίνα Ζυκάι οπτικοποιεί το τραγούδι «Το τρένο των 9:10» σε στίχους του Μιχάλη Γκανά «Το τρένο των 9:10»

10 Οι μαθητές δημιουργούν με αφορμή την ποίηση του Μιχάλη Γκανά «Κοτσύφι» Καλότυχο που δεν βλέπει πόσο μαύρο το περιβάλλει. (Τα μικρά, 2000)

11 Καλότυχο που δεν βλέπει πόσο μαύρο το περιβάλλει. Δημήτρης Τσιάκος

12 Οι μαθητές δημιουργούν με αφορμή την ποίηση του Μιχάλη Γκανά «Μ'αγαπάς δεν μ'αγαπάς » Πού θες να βρω μέσα στον κάμπο ποια μαργαρίτα διάλεξε για να ντυθεί το μυστικό σου. (Τα μικρά, 2000)

13 Η Μιχαέλα Βασιλάκη δημιουργεί με αφορμή την ποίηση του Μιχάλη Γκανά, Πού θες να βρω τις λύσεις για τον έρωτα; Πού να γυρέψω το θάρρος και τη δύναμη; Όλες οι διαφορετικές σκιές του πάθους μας. Το μυστικό μας. Μέσα στον κάμπο ψάχνω την αλήθεια. Τις λέξεις και τις αναμνήσεις σου. Ποια μαργαρίτα διάλεξε το πεπρωμένο για εμάς άραγε; Μία μαραμένη; Μία ολοζώντανη γεμάτη χρώματα; Η δική μας παρουσία είναι το συστατικό για να ντυθεί το μυστικό σου. Αυτό το μυστικό, που τόσο καιρό κρυφό μένει ίσως είναι το κλειδί για την καρδιά μου.

14 Η Θάλεια Σπένδου δημιουργεί με αφορμή την ποίηση του Μιχάλη Γκανά, Ψάχνοντας την αγάπη Μύθος είναι όλα αυτά γι'αυτούς που απελπισμένα χάνουν χρόνο. Άσε λοιπόν τις μαργαρίτες στο λιβάδι ψάξε αλλού αυτό που αναζητάς πιο κοντά, πιο απλά την καρδιά μου άνοιξε και βρες αυτό που λεν αγάπη.

15 Οι μαθητές δημιουργούν με αφορμή την ποίηση του Μιχάλη Γκανά « Περί ποιήσεως » Οι λέξεις δεν είναι καρφιά ούτε φύλλα. Και στο σφυρί αντιστέκονται και στον αέρα. Οι λέξεις είναι σαν τα σκάγια. Ποιες βρίσκουνε το στόχο τους ποιες δεν τον βρίσκουν. Δε φταίει πάντα ο κυνηγός. (Τα μικρά, 2000)

16 Οι λέξεις δεν είναι καρφιά ούτε φύλλα. Και στο σφυρί αντιστέκονται και στον αέρα. Χριστίνα Τσατσούλα

17 Οι λέξεις είναι σαν τα σκάγια. Ποιες βρίσκουνε το στόχο τους ποιες δεν τον βρίσκουν. Δε φταίει πάντα ο κυνηγός. (Περί ποιήσεως) Χριστίνα Τσατσούλα

18 Η Κωνσταντίνα Αλεξανδροπούλου οπτικοποιεί το τραγούδι «Μικρός Τιτανικός» σε στίχους του Μιχάλη Γκανά «Μικρός Τιτανικός»

19 Οι μαθητές δημιουργούν με αφορμή την ποίηση του Μιχάλη Γκανά «Βροχή ψιχαλιστή ποτιστική δαρτή» (Άψινθος, 2012) Υετός ομηρική βροχή. Όμβρος αρχαία βροχή καταρρακτώδης Βροχή και άλλα κατακρημνίσματα. Χιών χιόνι κοκορόχιονο χιονόνερο νιφετός. Χάλαζα χαλάζι χαλαζόκοκκος (σιούγκραβος στα όρη Τσαμαντά) Υδατώδη ατμοσφαιρικά κατακρημνίσματα αναντάμ παπαντάμ. Προσφάτως τεχνητή βροχή Εσχάτως όξινη βροχή Προσεχώς κά-τά-κλύ-σμός Κατά ζεύγη τα ζώα Κατά μόνας τα φυτά Κατά κρημνού οι άνθρωποι- αγεληδόν. Κατά μάνα κατά κύρη. Τρέχουν τα δάκρυα βροχή. Βροχή μου. Βροχούλα Μουσκεμένη

20 Οι μαθητές δημιουργούν με αφορμή την ποίηση του Γιάννη Πατίλη Υπέροχα ποιήματα. Είναι διάφανα, φωτεινά κι ανέκφραστα. Αλλά στο δρόμο μού πέφτουνε, σπάνε, Σοφία Βροχή ψιχαλιστή ποτιστική δαρτή (Άψινθος, 2012) Χριστίνα Σουλιώτη

21 Η Κωνσταντίνα Καρυδάκη δημιουργεί με αφορμή την ποίηση του Μιχάλη Γκανά, «Ο πόνος της τελευταίας σταγόνας» Στάλες της κυλούν στο παράθυρο, όπως τα δάκρυα στο πρόσωπό μου. Εκείνη κάνει το γύρο του κόσμου. Από σπίτι σε σπίτι, από παράθυρο σε παράθυρο, από σκέψη σε σκέψη. Εγώ όμως εδώ, σε περιμένω όπως η βροχή περιμένει την άνοιξη. Η δουλειά της τελειώνει όταν διάδοχός της, το καλοκαίρι. Κάτι φρέσκο, πρωτόγνωρο... Έτσι κι εγώ κοιτώ τη βροχή που αφήνει τα τελευταία της νώτα, και σε σκέφτομαι. Σκέφτομαι τις χαμένες μας στιγμές. Πια δεν υπάρχει μέλλον για μας. Εδώ τελειώσαμε. Εδώ που το καλοκαίρι διαδέχεται τις τελευταίες στάλες της βροχής, Εδώ. Στον πόνο της τελευταίας σταγόνας.

22 Μόνο ο καθρέφτης Να σε βλέπει αντέχει Δίχως να σπάει,Κωνσταντίνα Τρέχουν τα δάκρυα βροχή. Βροχή μου. Βροχούλα μουσκεμένη. (Άψινθος, 2012) Σοφία Κινάη

23 ΕΡΩΤΗΜΑΤΑ-ΑΠΟΡΙΕΣ ΜΑΣ….  Σας έχει επηρεάσει κάποιος/κάποια ποιητής/ποιήτρια; αν ναι, ποιος/ποια;  Από που αντλείτε τα θέματα των ποιημάτων σας;  Πως αρχίσατε να ασχολείστε με την ποίηση;  Ποσά ποιήματα έχετε γράψει συνολικά;  Έχετε γράψει και πεζό κείμενο ; (Δημήτρης Τσιάκος)

24 ΕΡΩΤΗΜΑΤΑ-ΑΠΟΡΙΕΣ ΜΑΣ….  Τι σας ώθησε να ξεκινήσετε την ποίηση;  Θα θέλατε να αλλάξετε κάτι στη μέχρι τώρα καριέρα σας και τις δημιουργίες σας; (Αγάπη Λαμπρινοπούλου)

25 ΕΡΩΤΗΜΑΤΑ-ΑΠΟΡΙΕΣ ΜΑΣ….  Σε τι βαθμό η ψυχολογία σας έχει επηρεάσει κάποια ποιήματα σας την άρα που τα γράφατε;  Με μια λέξη, πως θα περιγράφατε το συναίσθημα σας την ώρα που γράφετε; (Σοφία Κινάη)

26 ΕΡΩΤΗΜΑΤΑ-ΑΠΟΡΙΕΣ ΜΑΣ….  Υπάρχει κάποιος ποιητής τον οποίο να θαυμάζετε;  Ποιο είναι το αγαπημένο σας ποίημα; (Χριστιάννα Θάνου)

27 ΕΡΩΤΗΜΑΤΑ-ΑΠΟΡΙΕΣ ΜΑΣ….  Υπάρχει κάποιο ποίημα που γράψατε και έχει ιδιαίτερη σημασία για εσάς;  Υπάρχει κάτι συγκεκριμένο που σας δίνει έμπνευση ;  Από που αντλείτε τα θέματα των ποιημάτων σας ;  Υπάρχει κάτι που σας δυσκολεύει όταν γράφετε; (Εβρίμ Καγιά)

28 ΕΡΩΤΗΜΑΤΑ-ΑΠΟΡΙΕΣ ΜΑΣ….  Η καριέρα σας ως ποιητής σας κάνει να νιώθετε ξεχωριστός ή σας προκαλεί τα ίδια συναισθήματα σκεπτόμενος ένα οποιοδήποτε άλλο επάγγελμα που ίσως διαλέγατε; (Κωνσταντίνα Καρυδάκη)

29 ΕΡΩΤΗΜΑΤΑ-ΑΠΟΡΙΕΣ ΜΑΣ….  Σε ποια ηλικία βρισκόσασταν όταν δημοσιεύθηκε το πρώτο σας ποίημα;  Πιστεύετε ότι γεννηθήκατε ποιητής ή γίνατε στην πορεία της ζωής σας;  Από τότε που ξεκινήσατε ως ποιητής, είχατε αφοσιωθεί πλήρως σε αυτό, ή είχατε και παράλληλα ενδιαφέροντα, που θα μπορούσαν να είναι αντίθετα από αυτή σας την επιλογή;  Τι είναι αυτό που σας ωθεί να γράψετε ένα ποίημα; (Αντωνίνα Τζουάνου)


Κατέβασμα ppt "1 ο Γυμνάσιο Νέας Μάκρης 2 Απριλίου 2014 Συνάντηση της ομάδας του λογοτεχνικού εργαστηρίου με τον ποιητή Μιχάλη Γκανά."

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google