Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΕΝΗΛΙΚΩΝ Εκπαιδευτικές τεχνικές ΙΙ Θανάσης Καραλής ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΕΝΗΛΙΚΩΝ Εκπαιδευτικές τεχνικές ΙΙ Θανάσης Καραλής Ενότητα: Μεθοδολογία Επιμόρφωσης.

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΕΝΗΛΙΚΩΝ Εκπαιδευτικές τεχνικές ΙΙ Θανάσης Καραλής ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΕΝΗΛΙΚΩΝ Εκπαιδευτικές τεχνικές ΙΙ Θανάσης Καραλής Ενότητα: Μεθοδολογία Επιμόρφωσης."— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΕΝΗΛΙΚΩΝ Εκπαιδευτικές τεχνικές ΙΙ Θανάσης Καραλής ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΕΝΗΛΙΚΩΝ Εκπαιδευτικές τεχνικές ΙΙ Θανάσης Καραλής Ενότητα: Μεθοδολογία Επιμόρφωσης ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΑΚΟ ΚΕΝΤΡΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΕΠΙΜΟΡΦΩΤΩΝ ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΥ, ΔΥΤ. ΕΛΛΑΔΑΣ, ΚΕΦΑΛΛΗΝΙΑΣ και ΖΑΚΥΝΘΟΥ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΠΑΤΡΩΝ – ΤΜΗΜΑ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΣΤΗΝ ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗ ΗΛΙΚΙΑ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΥ – ΤΜΗΜΑ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΚΑΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗΣ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ

2 Μελέτη περίπτωσης - γιατί και πότε εμβάθυνση σε μια κατάσταση ή ένα πρόβλημα εμβάθυνση σε μια κατάσταση ή ένα πρόβλημα «πραγματικές» συνθήκες «πραγματικές» συνθήκες εμπέδωση θεωρητικών γνώσεων – συνδυασμός με εισήγηση εμπέδωση θεωρητικών γνώσεων – συνδυασμός με εισήγηση ατομική ή ομαδική εργασία ατομική ή ομαδική εργασία

3 Μελέτη περίπτωσης – με ποιόν τρόπο Τυπολογία μελετών περίπτωσης Harvard case Harvard case μελέτη περίπτωσης – έναυσμα (περιορισμένη) μελέτη περίπτωσης – έναυσμα (περιορισμένη) ανεπιθύμητη περίπτωση ανεπιθύμητη περίπτωση «ποντικοπαγίδα» «ποντικοπαγίδα» πολλαπλού τύπου - πολλαπλών μέσων πολλαπλού τύπου - πολλαπλών μέσων

4 Παίξιμο ρόλων – γιατί και πότε οι εκπαιδευόμενοι βιώνουν μια κατάσταση οι εκπαιδευόμενοι βιώνουν μια κατάσταση συνήθως έχει καλυφθεί το γνωστικό μέρος συνήθως έχει καλυφθεί το γνωστικό μέρος ανάπτυξη συγκεκριμένων επικοινωνιακών δεξιοτήτων ανάπτυξη συγκεκριμένων επικοινωνιακών δεξιοτήτων

5 Παίξιμο ρόλων – με ποιόν τρόπο διασφάλιση της συναίνεσης διασφάλιση της συναίνεσης σαφής επεξήγηση των ρόλων σαφής επεξήγηση των ρόλων εμψύχωση των «παικτών» εμψύχωση των «παικτών» έργο υπόλοιπης ομάδας έργο υπόλοιπης ομάδας διεξαγωγή χωρίς διακοπή διεξαγωγή χωρίς διακοπή έξοδος από τους ρόλους έξοδος από τους ρόλους ανάλυση του παιχνιδιού (εκπαιδευτής ή ομάδα) ανάλυση του παιχνιδιού (εκπαιδευτής ή ομάδα)

6 Brainstorming* – γιατί και πότε ανάδυση πρωτότυπων ιδεών ανάδυση πρωτότυπων ιδεών ενεργοποίηση ενεργοποίηση ενθάρρυνση δημιουργικής σκέψης ενθάρρυνση δημιουργικής σκέψης ισότιμη συμμετοχή ισότιμη συμμετοχή * κατιδεασμός

7 Brainstorming – με ποιόν τρόπο διαρρύθμιση χώρου διαρρύθμιση χώρου κάθε ιδέα είναι επιτρεπτή κάθε ιδέα είναι επιτρεπτή διατύπωση σύντομων προτάσεων διατύπωση σύντομων προτάσεων δεν σχολιάζονται αρνητικά οι ιδέες των άλλων δεν σχολιάζονται αρνητικά οι ιδέες των άλλων αξιοποίηση των ιδεών που ακούστηκαν αξιοποίηση των ιδεών που ακούστηκαν σύνθεση από τον εκπαιδευτή σύνθεση από τον εκπαιδευτή

8 Άλλες τεχνικές Ερωτήσεις και απαντήσεις Ερωτήσεις και απαντήσεις Συζήτηση Συζήτηση Πρακτική άσκηση Πρακτική άσκηση δυάδες έμπειρου - άπειρου δυάδες έμπειρου - άπειρου

9 Κριτήρια επιλογής αντικείμενο ενότητας αντικείμενο ενότητας χαρακτηριστικά εκπαιδευομένων χαρακτηριστικά εκπαιδευομένων χώρος και χρόνος χώρος και χρόνος ενεργός συμμετοχή ενεργός συμμετοχή εξοικείωση του εκπαιδευτή με την τεχνική εξοικείωση του εκπαιδευτή με την τεχνική

10 Εξ αποστάσεως εκπαίδευση Ότι μπορεί να κατορθώσει ένας δάσκαλος νεκρός σε μια αίθουσα διδασκαλίας, δεν μπορεί να το επιτύχει δι’ αλληλογραφίας (W. R. Harper, 1880) Παραδοσιακή εξ αποστάσεως Παραδοσιακή εξ αποστάσεως e-learning e-learning Μεικτά συστήματα Μεικτά συστήματα


Κατέβασμα ppt "ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΕΝΗΛΙΚΩΝ Εκπαιδευτικές τεχνικές ΙΙ Θανάσης Καραλής ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΕΝΗΛΙΚΩΝ Εκπαιδευτικές τεχνικές ΙΙ Θανάσης Καραλής Ενότητα: Μεθοδολογία Επιμόρφωσης."

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google