Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Μοντέλα Επικοινωνίας 11 η Εβδομάδα – Α Διάλεξη Agenda Setting.

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "Μοντέλα Επικοινωνίας 11 η Εβδομάδα – Α Διάλεξη Agenda Setting."— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 Μοντέλα Επικοινωνίας 11 η Εβδομάδα – Α Διάλεξη Agenda Setting

2 Ύλη Μαθήματος - όλες τις διαφάνειες του μαθήματος που βρίσκονται στο e-class, -καθώς και τις ακόλουθες ενότητες από το βιβλίο του Ντένις Μακουέιλ με τίτλο: Η Θεωρία της Μαζικής Επικοινωνίας για τον 21 ο Αιώνα: Έννοιες και Μοντέλα, Σελ Θεωρία των Μέσων και Θεωρία της Κοινωνίας, Σελ Μαζική Κοινωνία και Πολιτισμός, Σελ Δομές και Θεσμοί των Μέσων - Σελ.: Η Παραγωγή της Κουλτούρας των ΜΜΕ - Σελ.: Το Ακροατήριο - Σελ.: Οι Θεωρίες των Επιδράσεων - Σελ.: Βραχυπρόθεσμες Επιδράσεις - Σελ.: Μακροπρόθεσμες Μεταβολές - Σελ

3 Η Ιεράρχηση της σημαντικότητας Η οργάνωση των θεμάτων Κύριες εφαρμογές στην πολιτική επικοινωνία Προτεραιότητες των μέσων Ο συσχετισμός μεταξύ των θεμάτων που ορίζονται ως σημαντικά από τα μέσα και των θεμάτων που ορίζονται ως σημαντικά από το κοινό.

4 Ο δημόσιος διάλογος εκφράζεται από σημαντικά ζητήματα. Η θεματολογία προέρχεται από έναν συνδυασμό κοινής γνώμης και πολιτικής επιλογής. Ανταγωνιστικά συμφέροντα επιδιώκουν να προβάλλουν τη δική τους θέση. Τα μέσα επιλέγουν τα ζητήματα που θα προβάλλουν με γνώμονα τις πιέσεις που δέχονται. Η ανάδυση ενός θέματος στη θεματολογία των ΜΜΕ αποτελεί σημείο δημόσιας αναγνώρισης και ασκεί μια περαιτέρω επίδραση στην κοινή γνώμη και την πολιτική σκηνή.

5 Το Παράδειγμα της Washington Post

6

7 Η έρευνα στο Chapel Hill (1972) Βασικά ευρήματα: – Συσχετισμός στις σημαντικότητες. – Τα μέσα δεν μας υπαγορεύουν πώς να σκεφτόμαστε αλλά για ποιο πράγμα να σκεφτόμαστε.

8 Γιατί η θεματοποίηση είναι σημαντική; Ανέτρεψε την άποψη των περιορισμένων επιδράσεων. Επηρέασε αρκετούς κλάδους όπως η ψυχολογία, οι πολιτικές επιστήμες και αργότερα τις σπουδές διοίκησης.

9 Οι έρευνες που ακολούθησαν

10 Το ζήτημα της χρονικής αλληλουχίας Ποια μεταβλητή προηγείται; Διαχρονικοί συσχετισμοί – Ικανοποιούν περισσότερα κριτήρια – Δείχνουν επιρροές σε βάθος χρόνου – Επιστρατεύουν περισσότερα δεδομένα – Περισσότερη αξιοπιστία

11 Διαχρονικός Συσχετισμός Cross-Lag Correlation

12 Πειραματικές Μαρτυρίες Στα πειράματα χρησιμοποίησαν δελτία ειδήσεων αφού πρώτα μόνταραν το περιεχόμενο. Κάποια θέματα ανέβηκαν στην ιεραρχία ενώ άλλα κατέβηκαν. Έδειξαν διαφορετικές εκδοχές των δελτίων ειδήσεων στην πειραματική ομάδα και στην ομάδα ελέγχου.

13 Αποτελέσματα πειράματος

14 Priming (Επανάληψη)

15 Η «φύση» του θέματος - obtrusivity H Θεματολογία λειτουργεί καλύτερα με συγκεκριμένα θέματα Όταν το θέμα έχει να κάνει με την καθημερινότητα (obtrusive), οι άνθρωποι έχουν και πολλές πηγές πληροφόρησης. Όταν το θέμα δεν μας επηρεάζει καθημερινά, τότε καταφεύγουμε στα μέσα. Το ζήτημα του χρόνου – από λίγες μέρες μέχρι έξι εβδομάδες.

16 Agenda Building Τα μέσα ορίζουν την σημαντικότητα των θεμάτων. Διαφορετικά θέματα απαιτούν διαφορετική ποσότητα και τύπο κάλυψης. Τα θέματα πλαισιώνονται με τέτοιο τρόπο ώστε να είναι κατανοητά. Η συμμετοχή άλλων θεσμών.

17 Η ανάγκη για κατανόηση Η σχετικότητα του θέματα Ο βαθμός αβεβαιότητας

18 Ποιος ορίζει την ατζέντα; Τα μέσα δεν συμβαδίζουν απαραίτητα με την πραγματικότητα. Ομάδες πίεσης και ειδικών συμφερόντων πιέζουν τα μέσα. Εδραιωμένοι θεσμοί – π.χ. ο Πρόεδρος Σχέση με τους Πυλωρούς.

19 Δύο Επίπεδα της Θεωρίας

20 Δεύτερο Επίπεδο

21 Τα θέματα αποτελούνται από συγκεκριμένα πλαίσια. Η φύση των πλαισίων μπορεί να ορίσει τη σημαντικότητα του θέματος. Τα πλαίσια είναι ενδεικτικά όχι μόνο της σημαντικότητας του θέματος αλλά και γιατί το θέμα είναι σημαντικό.

22 Η θεωρία σχηματικά

23 Εφαρμογές της θεωρίας της Θεματολογίας Εφαρμογές στην πολιτική Εφαρμογές στις επιχειρήσεις Εφαρμογές στον πολιτισμό

24 Κενά Γνώσης Τα μέσα συνεισφέρουν στην αύξηση της πληροφόρησης. Ωστόσο η διασπορά της πληροφορίας δεν γίνεται με ομοιόμορφο τρόπο. Ούτε το κοινό προσλαμβάνει την πληροφορία με προβλέψιμο τρόπο. Ζητήματα ταξικά και μειονοτικά.

25 Η αύξηση της γνώσης/πληροφόρησης είναι μεγαλύτερη στα ανώτερα κοινωνικά στρώματα. Ταξική προκατάληψη ως προς τις πληροφοριακά πλούσιες πηγές. Συσχετισμοί μεταξύ κοινωνικών τάξεων και κενών γνώσης.

26

27 Δύο οπτικές Η φύση της γενικής διανομής του συνόλου των πληροφοριών. Ομάδες του κοινού οι οποίες για ορισμένα θέματα έχουν καλύτερη ενημέρωση από άλλες ομάδες του κοινού. Άλλοι παράγοντες – Κίνητρο – Χρησιμότητα

28 Επιστημονική Αντίληψη

29 Οι πληροφοριακά «Φτωχοί» “The Information Poor in America” (1975) Αδυναμία απάντησης βασικών ερωτημάτων: – Πως μπορώ να ζητήσω ιατρική βοήθεια για ένα βρέφος; – Πως μπορώ να απαλλάξω το σπίτι από τρωκτικά;

30 Οι πληροφοριακά φτωχοί Δεν γνωρίζουν σε ποιες επίσημες πηγές πληροφόρησης να στραφούν. Βλέπουν πολλές ώρες τηλεόραση καθημερινά, αλλά δεν διαβάζουν βιβλία, εφημερίδες και εξειδικευμένα περιοδικά. Δεν αντιμετωπίζουν τα προβλήματα τους ως πληροφοριακά προβλήματα. Βασίζεται σε πηγές πληροφόρησης μειωμένης αξιοπιστίας

31 Σε βάθος χρόνου, η διαθέσιμη πληροφορία θα γίνει δεκτή με μεγαλύτερη ευκολία από τους καλύτερα εκπαιδευμένους έναντι των λιγότερο εκπαιδευμένων ανθρώπων. Υπάρχει μεγαλύτερος συσχετισμός μεταξύ των καλά πληροφορημένων ως προς τα θέματα που λαμβάνουν την μεγαλύτερη δημοσιότητα.

32

33 Γιατί υπάρχουν κενά γνώσης Επικοινωνιακές δυνατότητες – έκθεση, ανάγνωση,, κατανόηση, μνήμη, επεξεργασία. Αποθηκευμένη γνώση – προηγούμενη εκπαίδευση. Κοινωνική Δικτύωση – Κοινωνικές επαφές με ανθρώπους που γνωρίζουν περισσότερα από τον μέσο όρο. Μηχανισμοί επιλεκτικής έκθεσης, αποδοχής και διατήρησης της πληροφορίας. Η βιομηχανία των μέσων – ευνοεί τους κοινωνικά ισχυρούς.

34 Θέματα Κοινωνικού Ενδιαφέροντος

35 Sesame Street Το συγκεκριμένο πρόγραμμα της Αμερικανικής δημόσιας τηλεόρασης σχεδιάστηκε για παιδιά χαμηλών κοινωνικών στρωμάτων των ΗΠΑ. Θεωρείται από τα πιο πετυχημένα εκπαιδευτικά προγράμματα για παιδικά προσχολικής ηλικίας. Παρουσιάζεται σε πολλές χώρες εδώ και τέσσερις δεκαετίες.

36 Ο ρόλος της εκπαίδευσης του γονέα

37 Αξιολόγηση

38 Sesame Street


Κατέβασμα ppt "Μοντέλα Επικοινωνίας 11 η Εβδομάδα – Α Διάλεξη Agenda Setting."

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google