Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Α’ Λυκείου Σχολικό έτος: 2013- 2014 1 ο 2 ο Τετράμηνο Θέμα: ‘Η Επικοινωνία από το χθές στό σήμερα, προφορικά, γραπτά και ψηφιακά...’ Ιστορική αναδρομή:

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "Α’ Λυκείου Σχολικό έτος: 2013- 2014 1 ο 2 ο Τετράμηνο Θέμα: ‘Η Επικοινωνία από το χθές στό σήμερα, προφορικά, γραπτά και ψηφιακά...’ Ιστορική αναδρομή:"— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 Α’ Λυκείου Σχολικό έτος: ο 2 ο Τετράμηνο Θέμα: ‘Η Επικοινωνία από το χθές στό σήμερα, προφορικά, γραπτά και ψηφιακά...’ Ιστορική αναδρομή: Σταύρος Ι., Παναγιώτης Κ., Διονύσης Α.

2  Ιστορική αναδρομή: γενικά Ιστορική αναδρομή: γενικά  Ημεροδρόμοι, έφιπποι Ημεροδρόμοι, έφιπποι  Ταχυδρομικά περιστέρια Ταχυδρομικά περιστέρια  Φρυκτωρίες Φρυκτωρίες  Βυζαντινές καμινοβίγλες Βυζαντινές καμινοβίγλες  Ωρονόμιο Ωρονόμιο  Υδραυλικός τηλέγραφος του Αινεία του Τακτικού Υδραυλικός τηλέγραφος του Αινεία του Τακτικού  Οπτικός τηλέγραφος των Κλεοξένη και Δημόκλειτου Οπτικός τηλέγραφος των Κλεοξένη και Δημόκλειτου  Ακουστικός τηλέγραφος του Μ. Αλεξάνδρου Ακουστικός τηλέγραφος του Μ. Αλεξάνδρου  Από το τότε στο σήμερα Από το τότε στο σήμερα  Πηγές Πηγές

3 Από τους αγγελιοφόρους και τα περιστέρια, ακολούθους της θεάς Αφροδίτης, που έστελναν μηνύματα στους ερωτευμένους, μέχρι τις φρυκτωρίες, που μετέδωσαν στις Μυκήνες το οπτικό μήνυμα για την πτώση της Τροίας, έως τους διαστημικούς δορυφόρους και το Ίντερνετ, η ιστορία των τηλεπικοινωνιών συνδέεται με την ανάγκη του ανθρώπου να επικοινωνήσει, να διαδώσει και να πληροφορηθεί.

4 * πανάρχαια μέθοδος μετάδοσης πληροφοριών, στηρίχθηκε στην ανθρώπινη δύναμη. * ημεροδρόμοι: πεζοί, μεταφορά κυρίως στρατιωτικών μηνυμάτων (π.χ. Φειδιππίδης 490 π.Χ.). * έφιπποι ημεροδρόμοι: δρομείς με συνοδεία δύο, τριών αλόγων, που τα ίππευαν διαδοχικά. * μέθοδος Περσών: μεταφορά μηνύματος από σταθμό σε σταθμό, αλλαγή τόσο αλόγων όσο και δρομέων.

5 * φορείς μηνυμάτων σε μεγάλες αποστάσεις. * 5ος π.Χ: χρήση της μεθόδου των περιστεριών, εμφάνιση της πρώτης φιλολογικής αναφοράς για τη χρήση των περιστεριών ως τηλεπικοινωνιακού μέσου. * σύμβολο ειρήνης και ελπίδας, απόστολος ερωτικών μηνυμάτων

6 * σύστημα συνεννόησης στην αρχαία Ελλάδα, μεταβίβαση σημάτων από περιοχή σε περιοχή με τη χρήση πυρσών στη διάρκεια της νύκτας. * αντιστοιχία σημάτων με προσυμφωνημένα μηνύματα: «φίλιοι φρύκτοι», απλοί ανύψωση αναμμένων πυρσών, «πολέμιοι φρύκτοι», οι πυρσοί ανέμιζαν δεξιά-αριστερά. * μετάδοση μηνύματος κατάληψης της Τροίας, εισόδου του Δωρείου Ίππου. * σημαντικοί σταθμοί οπτικών τηλεπικοινωνιών: το «καιροσκοπείο» στην κορυφή του Άθω, κτλ. (πολλα παραμένουν ως φάροι).

7 * μεταγενέστερος όρος για τις φρυκτωρίες. * οπτικά παρατηρητήρια που παραπέμπουν στους σταθμούς προειδοποίησης και επιφυλακής. * πολύ βελτιωμένες κατασκευές σε σχέση με τις φρυκτωρίες (ύπαρξη εντοιχισμένων και πήλινων «τηλεφωναγωγών» για την άμεση και ευκολότερη επικοινωνία μεταξύ φρυκτωρών – διοικητών.

8 * εφευρέθηκε τον 4ο αιώνα π.Χ. (362) από τον Αρκάδα στρατηγό Αινεία τον Τακτικό. * Μετάδοση μηνύματος: λόφος, κάδος, βρύση, ράβδος, κωδικός με τη βοήθεια πυρσών.

9 * μ.Χ, βελτιωμένο σύστημα αποστολής πληροφοριών των φρυκτωριών του Λέοντος του Μαθηματικού ή Φιλοσόφου. * δυνατότητα μετάδοσης όχι ένός αλλά δώδεκα μηνυμάτων (επιδρομή, νίκη ή ήττα, υποχώρηση του εχθρού, πυρκαγιά, σεισμό ή πλημμύρα κ.α.). * το σύστημα λειτούργησε για πολύ λίγο.

10 * 150 π.Χ: Κλεοξένης και Δημόκλειτος παρουσίασαν έναν νέο τηλέγραφο, την "Πυρσεία" ή αλλιώς οπτικό τηλέγραφο. * λειτουργία: διαιρεμένο αλφάβητο σε πέντε μέρη ανά πέντε γράμματα αναγραμμένα σε πινακίδες, συνεννόηση των συνομιλούντων με πυρσουν για τη χρήση των πινακίδων. * χρονοβόρο μέσο επικοινωνίας. * βελτιώθηκε αργότερα και αποφεύχθηκε η υποκλοπή μηνυμάτων.

11 * τρίποδο ύψους περίπου τεσσάρων μέτρων, ενωμένο στην κορυφή, από ένα σχοινί που κρατούσε ένα στρογγυλό ηχητικό κέρας μεγάλου μεγέθους. * έστελνε σήμα προς όλες τις κατευθύνσεις. * Πληροφορίες για αυτόν αναφέρονται στην Αλεξάνδρου ανάβαση του Αρριανού.

12 Αυτά και πολλά άλλα (κρυπτεία σκυτάλη, σήματα σημαιών, ταχυδρομεία Ίνκας κτλ.), έδωσαν και συνεχίζουν να δίνουν τη θέση τους σε καινοτόμες νέες τεχνολογίες, με τα έξυπνα κινητά τηλέφωνα, το ίντερνετ και τους σύγχρονους δορυφόρους να αποτελούν το αποκορύφωμα.

13 Πηγές: o ionias.att.sch.gr/sjob/epikoinonies.htmhttp://3gym-n- ionias.att.sch.gr/sjob/epikoinonies.htm o o 85%CE%BA%CF%84%CF%89%CF%81%CE%AF%C E%B1 85%CE%BA%CF%84%CF%89%CF%81%CE%AF%C E%B1 o 81%CE%B1%CF%85%CE%BB%CE%B9%CE%BA% CF%8C%CF%82_%CE%A4%CE%B7%CE%BB%CE% AD%CE%B3%CF%81%CE%B1%CF%86%CE%BF%C F%82 81%CE%B1%CF%85%CE%BB%CE%B9%CE%BA% CF%8C%CF%82_%CE%A4%CE%B7%CE%BB%CE% AD%CE%B3%CF%81%CE%B1%CF%86%CE%BF%C F%82 o

14 Σας ευχαριστούμε για το χρόνο σας!


Κατέβασμα ppt "Α’ Λυκείου Σχολικό έτος: 2013- 2014 1 ο 2 ο Τετράμηνο Θέμα: ‘Η Επικοινωνία από το χθές στό σήμερα, προφορικά, γραπτά και ψηφιακά...’ Ιστορική αναδρομή:"

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google