Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΗΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑΣ ΜΕ ΤΙΤΛΟ: ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΒΟΝΙΤΣΑΣ ΣΧΟΛ. ΕΤΟΣ 2014-2015 ΣΧΟΛ. ΕΤΟΣ 2014-2015.

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΗΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑΣ ΜΕ ΤΙΤΛΟ: ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΒΟΝΙΤΣΑΣ ΣΧΟΛ. ΕΤΟΣ 2014-2015 ΣΧΟΛ. ΕΤΟΣ 2014-2015."— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΗΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑΣ ΜΕ ΤΙΤΛΟ: ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΒΟΝΙΤΣΑΣ ΣΧΟΛ. ΕΤΟΣ ΣΧΟΛ. ΕΤΟΣ

2 Το ταξίδι της οικογένειάς μου στον τόπο και στον χρόνο: εικόνες του Ξένου στον κινηματογράφο

3 Περιγραφή του Ξένου: η μπλούζα του παραπέμπει στη σημαία του, στο κεφάλι και στο αριστερό χέρι έχει κολάζ με τα όνειρά του, στο στήθος έχει το στόχο, αφού «ο ξένος είναι στόχος, περιέργειας, έκπληξης, θαυμασμού, βοήθειας, κοροϊδίας, προσβολών, βίας» Περιγραφή του Ξένου: η μπλούζα του παραπέμπει στη σημαία του, στο κεφάλι και στο αριστερό χέρι έχει κολάζ με τα όνειρά του, στο στήθος έχει το στόχο, αφού «ο ξένος είναι στόχος, περιέργειας, έκπληξης, θαυμασμού, βοήθειας, κοροϊδίας, προσβολών, βίας»

4 Για το πρόγραμμα εργάστηκαν οι μαθητές

5 1 η ομάδα: Συλλογή θεωρητικού υλικού Κονταλέξης ΛάμπροςΑ1 Κονταλέξης ΛάμπροςΑ1 Φούντας Δημήτριος Α3 Φούντας Δημήτριος Α3 Σκιαδαρέσης ΑριστοτέληςΑ3 Σκιαδαρέσης ΑριστοτέληςΑ3 Συκιώτης Αντώνιος Α3 Συκιώτης Αντώνιος Α3 Τόλης Θεόδωρος Α3 Τόλης Θεόδωρος Α3 Μπαλάσκας Νικόλαος Α2 Μπαλάσκας Νικόλαος Α2 Προδρομίτη Χριστίνα Α3 Προδρομίτη Χριστίνα Α3 Τσαϊκος Νικόλαος Α3 Τσαϊκος Νικόλαος Α3

6 2 η ομάδα: Φύλλα εργασίας: Γαζής Σπυρίδων Α1 Γερούλης Δημήτριος Α1 Ζαφειρούλης Θεόδωρος Α1 Καλποδήμος Γεώργιος Α1 Καράμπαλης Αντώνιος Α1 Παλούκης Νικόλαος A2 Κατσαράς Παναγιώτης Α1 Καψάλη Ευαγγελία Α1 Πραμαγγιούλης Μιχαήλ A3 Καψάλη Νεφέλη Α1 Τόλη Μαρία A3 Καψάλης Παναγιώτης Α1 Κουτρουλού Αμαλία Α2 Πανταζή Σπυριδούλα Α3 Περδικάρη Ελεάννα Α3

7 3 η ομάδα: Κατασκευές 3 η ομάδα: Κατασκευές Θεριανού Πελαγία Α1 Κρεπούρη Σταμάτα Α2 Κυρίτσης Δημήτριος Α2 Λέκκας ΝικόλαοςA1 Μπαλάσκας Μάρκος Α2 Μπρούμος ΝικόλαοςA2 Μαγγιώρου Δέσποινα A2 Πανόργιου Μαριάννα Α3 Πεπόνη Ευσταθία A3 Ποταμιάνου Αιμιλία A3 Καψάλη Ευαγγελία Α1 Καούρα Κων/να Α1 Μπακατσέλου Κων/να Α2 Κρεπούρη Νικολέτα Α2 Θεριανού Πελαγία Α1 Κρεπούρη Σταμάτα Α2 Κυρίτσης Δημήτριος Α2 Λέκκας ΝικόλαοςA1 Μπαλάσκας Μάρκος Α2 Μπρούμος ΝικόλαοςA2 Μαγγιώρου Δέσποινα A2 Πανόργιου Μαριάννα Α3 Πεπόνη Ευσταθία A3 Ποταμιάνου Αιμιλία A3 Καψάλη Ευαγγελία Α1 Καούρα Κων/να Α1 Μπακατσέλου Κων/να Α2 Κρεπούρη Νικολέτα Α2

8 4 η Θεατρικό έργο Βέλλιου Αγγελική Α1 Βέττα Ελένη Α1 Κατσαρά Αθηνά Α1 Κορώζη Όλγα Α1 Στράτου Αγγελική Α3 Βέλλιου Αγγελική Α1 Βέττα Ελένη Α1 Κατσαρά Αθηνά Α1 Κορώζη Όλγα Α1 Στράτου Αγγελική Α3 Λάιου Ηλιάνα Α2 Λάιου Ηλιάνα Α2 Λιάπη Ελισάβετ Α2 Λιάπη Ελισάβετ Α2 Μήτσουρα Νίκη Α2 Μήτσουρα Νίκη Α2 Μπαράκου Χριστίνα Α2 Μπαράκου Χριστίνα Α2 Παλμπά Αριάδνη Α2 Παλμπά Αριάδνη Α2 Τζεφριού Γεωργία Α3 Τζεφριού Γεωργία Α3

9 ΥΠΕΥΘΥΝΟΙ ΚΑΘΗΓΗΤΕΣ: Κακκαβά Σωτηρία Πε02 Κακκαβά Σωτηρία Πε02 Παλούκη Καλλιρρόη Πε02 Παλούκη Καλλιρρόη Πε02 Μπόσμος Φώτιος Πε19 Μπόσμος Φώτιος Πε19 Κοτρώτσος Ιωάννης Πε02 Κοτρώτσος Ιωάννης Πε02

10 ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ-ΟΨΕΙΣ ΤΟΥ ΘΕΜΑΤΟΣ ΠΟΥ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΑΜΕ:

11 Η γεωγραφία των ταξιδιών των οικογενειών των μαθητών, ανάμεσα στο «εκεί» και στο «εδώ»,στον τόπο και στον χρόνο. Η γεωγραφία των ταξιδιών των οικογενειών των μαθητών, ανάμεσα στο «εκεί» και στο «εδώ»,στον τόπο και στον χρόνο. Τα συναισθήματα που δημιουργούν στους μαθητές οι εικόνες του Ξένου(ως ταξιδιώτης, τουρίστας. μετανάστης, πρόσφυγας άγνωστος, διαφορετικός, άλλος…) σε κινηματογραφικές ταινίες (π.χ Welcome, Lioret,2009, Gran Torino Eastwood,2008,My Big Fat G reek Weddihg, Zwik,2002 κ.ά.)

12 ΟΙ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟΙ ΜΑΣ ΣΤΟΧΟΙ:

13 Γνωστικοί: επαλήθευση των ιστοριών μετάβασης,της διατήρησης της ταυτότητάς τους, αλλά και του βαθμού προσαρμογής στον εκάστοτε τοπικό πολιτισμό. Γνωστικοί: επαλήθευση των ιστοριών μετάβασης,της διατήρησης της ταυτότητάς τους, αλλά και του βαθμού προσαρμογής στον εκάστοτε τοπικό πολιτισμό. Ερευνητικοί: Διερεύνηση της βιωμένης ιστορίας των οικογενειών των μαθητών-εντοπισμός των εικόνων του Ξένου στον κινηματογράφο. Ερευνητικοί: Διερεύνηση της βιωμένης ιστορίας των οικογενειών των μαθητών-εντοπισμός των εικόνων του Ξένου στον κινηματογράφο. Κοινωνικοί-ηθικοί: περιγραφή των συναισθημάτων που δημιούργησαν οι εικόνες(άγνωστες ή οικείες)- καλλιέργεια ανθρωπιστικών αξιών. Κοινωνικοί-ηθικοί: περιγραφή των συναισθημάτων που δημιούργησαν οι εικόνες(άγνωστες ή οικείες)- καλλιέργεια ανθρωπιστικών αξιών. Καλλιέργεια ικανοτήτων δραματικής έκφρασης των μαθητών. Καλλιέργεια ικανοτήτων δραματικής έκφρασης των μαθητών.

14 Η ΧΡΟΝΙΚΗ ΕΞΕΛΙΞΗ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ:

15 Οι μετακινήσεις των οικογενειών των μαθητών στον τόπο(άλλη γειτονιά, άλλο χωριό, άλλη πόλη, άλλη χώρα) κατά την πάροδο του χρόνου. Οι μετακινήσεις των οικογενειών των μαθητών στον τόπο(άλλη γειτονιά, άλλο χωριό, άλλη πόλη, άλλη χώρα) κατά την πάροδο του χρόνου. καταγραφή των δυσκολιών των μετακινήσεων με βάση την απόσταση μετακίνησης και την ηλικία των μετακινούμενων. καταγραφή των δυσκολιών των μετακινήσεων με βάση την απόσταση μετακίνησης και την ηλικία των μετακινούμενων. περιγραφή των δεσμών που διατηρούν με τα μέρη όπου έχουν συγγενείς, φίλους και αναμνήσεις προσωπικές ή οικογενειακές. περιγραφή των δεσμών που διατηρούν με τα μέρη όπου έχουν συγγενείς, φίλους και αναμνήσεις προσωπικές ή οικογενειακές. Έρευνα

16 Σύνθεση κειμένου εργασίας Κατασκευή ενός «χάρτη» με τα στοιχεία της ιστορίας των μετακινήσεων. Κατασκευή ενός «χάρτη» με τα στοιχεία της ιστορίας των μετακινήσεων. Οι Ξένοι όπως αναγνωρίστηκαν στις κινηματογραφικές ταινίες (εθνικότητα, όνειρα, στόχος περιέργειας, έκπληξης, θαυμασμού, βοήθειας, κοροϊδίας, προσβολών, βίας). Οι Ξένοι όπως αναγνωρίστηκαν στις κινηματογραφικές ταινίες (εθνικότητα, όνειρα, στόχος περιέργειας, έκπληξης, θαυμασμού, βοήθειας, κοροϊδίας, προσβολών, βίας). Οργάνωση δραστηριότητας στο χώρο του σχολείου την 1/4/2015, στα πλαίσια της Παγκόσμιας Ημέρας κατά του ρατσισμού: θεατρικό δρώμενο «Ο Ναβίντ δεν ήρθε για διακοπές», Πάνος Χριστοδούλου. Οργάνωση δραστηριότητας στο χώρο του σχολείου την 1/4/2015, στα πλαίσια της Παγκόσμιας Ημέρας κατά του ρατσισμού: θεατρικό δρώμενο «Ο Ναβίντ δεν ήρθε για διακοπές», Πάνος Χριστοδούλου. Εκπαιδευτική εκδρομή στην Ξάνθη- Κομοτηνή- Αλεξανδρούπολη. Εκπαιδευτική εκδρομή στην Ξάνθη- Κομοτηνή- Αλεξανδρούπολη.

17 Ερευνητική δραστηριότητα με θέμα: Από πού ήρθαμε και πού ζούμε τώρα.

18 Έχεις εικόνες, βιώματα σχετικά με την παρουσία του ξένου… Έχεις εικόνες, βιώματα σχετικά με την παρουσία του ξένου… Μάθε αν η οικογένειά σου έχει μετακινηθεί… Μάθε αν η οικογένειά σου έχει μετακινηθεί… Δημιούργησε το δικό σου ψηφιακό αρχείο με τη βιωμένη ιστορία της οικογένειάς σου, ερεύνησε δίνοντας σε γιαγιάδες και παππούδες την ευκαιρία να έρθουν σε μια επίσημη επαφή μαζί σου.

19 Η βιωμένη ιστορία …

20 Πού ζούσε παλιά η οικογένειά μου; (το εκεί)

21 Ο παππούς μου από τη μεριά της μητέρας μου, ζούσε πριν πολλά χρόνια στην Κατούνα Ξηρομέρου... Ο παππούς μου από τη μεριά της μητέρας μου, ζούσε πριν πολλά χρόνια στην Κατούνα Ξηρομέρου...

22 Οι μετακινήσεις της οικογένειάς μου.

23 Η μητέρα μου σε ηλικία 20 χρονών ήρθε στη Βόνιτσα από το Μοναστηράκι για να παντρευτεί… Η μητέρα μου σε ηλικία 20 χρονών ήρθε στη Βόνιτσα από το Μοναστηράκι για να παντρευτεί…

24 Που ζει τώρα η οικογένειά μου; (το «εδώ»)

25 Ζω στο ίδιο γνωστό περιβάλλον από τότε που γεννήθηκα και η οικογένειά μου διατηρεί καλές σχέσεις με τους συγγενείς της μητέρας μου στο Μοναστηράκι.. Ζω στο ίδιο γνωστό περιβάλλον από τότε που γεννήθηκα και η οικογένειά μου διατηρεί καλές σχέσεις με τους συγγενείς της μητέρας μου στο Μοναστηράκι..

26 Σύντομος σχολιασμός των ιστοριών μας:

27 Η ΜΕΤΑΚΙΝΗΣΗ (ή ΟΙ ΜΕΤΑΚΙΝΗΣΕΙΣ): ΓΙΑΤΙ; ΓΙΑΤΙ; ΠΩΣ; ΠΩΣ; ΠΩΣ ΤΗΝ ΕΖΗΣΑΝ ΟΙ ΔΙΚΟΙ ΜΑΣ; ΠΩΣ ΤΗΝ ΕΖΗΣΑΝ ΟΙ ΔΙΚΟΙ ΜΑΣ; ΠΩΣ ΤΗΝ ΕΖΗΣΑ ΕΓΩ; ΠΩΣ ΤΗΝ ΕΖΗΣΑ ΕΓΩ; ΤΙ ΑΙΣΘΑΝΟΜΑΙ ΓΙΑ ΤΗΝ ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΩΝ ΜΕΤΑΚΙΝΗΣΕΩΝ ΤΗΣ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΣ ΜΟΥ; ΤΙ ΑΙΣΘΑΝΟΜΑΙ ΓΙΑ ΤΗΝ ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΩΝ ΜΕΤΑΚΙΝΗΣΕΩΝ ΤΗΣ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΣ ΜΟΥ; ΕΧΩ ΜΙΛΗΣΕΙ ΜΕ ΤΟΥΣ ΔΙΚΟΥΣ ΜΟΥ ΓΙ’ ΑΥΤΗ; ΕΧΩ ΜΙΛΗΣΕΙ ΜΕ ΤΟΥΣ ΔΙΚΟΥΣ ΜΟΥ ΓΙ’ ΑΥΤΗ;

28

29 Τα συμπεράσματά μας:

30 ΟΛΕΣ ΟΙ ΜΕΤΑΚΙΝΗΣΕΙΣ ΕΧΟΥΝ ΔΥΣΚΟΛΙΕΣ ΟΛΕΣ ΟΙ ΜΕΤΑΚΙΝΗΣΕΙΣ ΕΧΟΥΝ ΔΥΣΚΟΛΙΕΣ ΕΧΕΙ ΣΗΜΑΣΙΑ Η ΗΛΙΚΙΑ ΠΟΥ ΓΙΝΟΝΤΑΙ ΟΙ ΜΕΤΑΚΙΝΗΣΕΙΣ ΕΧΕΙ ΣΗΜΑΣΙΑ Η ΗΛΙΚΙΑ ΠΟΥ ΓΙΝΟΝΤΑΙ ΟΙ ΜΕΤΑΚΙΝΗΣΕΙΣ Η ΑΠΟΣΤΑΣΗ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΠΑΝΤΑ ΣΗΜΑΝΤΙΚΗ Η ΑΠΟΣΤΑΣΗ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΠΑΝΤΑ ΣΗΜΑΝΤΙΚΗ ΕΧΕΙ ΣΗΜΑΣΙΑ ΑΝ ΕΚΕΙ ΠΟΥ ΠΑΜΕ ΕΧΟΥΜΕ ΣΥΓΓΕΝΕΙΣ ΚΑΙ ΦΙΛΟΥΣ ΕΧΕΙ ΣΗΜΑΣΙΑ ΑΝ ΕΚΕΙ ΠΟΥ ΠΑΜΕ ΕΧΟΥΜΕ ΣΥΓΓΕΝΕΙΣ ΚΑΙ ΦΙΛΟΥΣ ΔΙΑΤΗΡΟΥΜΕ ΔΕΣΜΟΥΣ ΜΕ ΤΑ ΜΕΡΗ ΟΠΟΥ ΕΧΟΥΜΕ ΣΥΓΓΕΝΕΙΣ ΚΑΙ ΦΙΛΟΥΣ ΔΙΑΤΗΡΟΥΜΕ ΔΕΣΜΟΥΣ ΜΕ ΤΑ ΜΕΡΗ ΟΠΟΥ ΕΧΟΥΜΕ ΣΥΓΓΕΝΕΙΣ ΚΑΙ ΦΙΛΟΥΣ

31 Οι μαθητές ανέφεραν…

32 Ο άλλος με αφορμή ένα παιδικό βιβλίο…

33 Πιο συγκεκριμένα…

34 Αυτή η παιδική ηλικία των δικαιωμάτων της ελευθερίας μπορεί να ανιχνευτεί στο βιβλίο στο πρόσωπο του Άλκη… Αυτή η παιδική ηλικία των δικαιωμάτων της ελευθερίας μπορεί να ανιχνευτεί στο βιβλίο στο πρόσωπο του Άλκη…

35 Τα πολιτικά ζητήματα που αναδεικνύονται από την ανάγνωση του βιβλίου αφορούν τον πρόσφυγα…

36 Η δυνατότητα επικοινωνίας και αλληλεπίδρασης σε διαπροσωπικό επίπεδο μπορεί να συμβάλει στην αποδυνάμωση των κατηγοριοποιήσεων…

37 Η δυνατότητα επικοινωνίας…

38 Οι μαθητές γνώρισαν τις βασικές αρχές των δικαιωμάτων…

39 Οι μαθητές συναντιούνται στο σχολείο έχοντας…

40 Στον χώρο του σχολείου…

41 Στο πλαίσιο της θεατρικής τέχνης…

42 Εικόνες του Ξένου στον κινηματογράφο: Το μακριά και το κοντά, το άγνωστο και το οικείο.

43 ΣΚΟΠΟΣ: Η διερεύνηση των συναισθημάτων που δημιούργησαν στους μαθητές οι εικόνες του Ξένου (ταξιδιώτης, τουρίστας, μετανάστης, πρόσφυγας, άγνωστος, διαφορετικός, άλλος), που προβάλλονται σε επιλεγμένες κινηματογραφικές ταινίες. Ανάμεσα στο μακριά και στο κοντά, στο άγνωστο και στο οικείο, τοποθετήσαμε τις συγκεκριμένες εικόνες του Ξένου και τα συναισθήματά μας γι’ αυτές. Η διερεύνηση των συναισθημάτων που δημιούργησαν στους μαθητές οι εικόνες του Ξένου (ταξιδιώτης, τουρίστας, μετανάστης, πρόσφυγας, άγνωστος, διαφορετικός, άλλος), που προβάλλονται σε επιλεγμένες κινηματογραφικές ταινίες. Ανάμεσα στο μακριά και στο κοντά, στο άγνωστο και στο οικείο, τοποθετήσαμε τις συγκεκριμένες εικόνες του Ξένου και τα συναισθήματά μας γι’ αυτές.

44 ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΑ ΕΡΩΤΗΜΑΤΑ : Ποιες είναι οι εικόνες του ξένου που προβάλλονται στις συγκεκριμένες κινηματογραφικές ταινίες; Ποιες είναι οι εικόνες του ξένου που προβάλλονται στις συγκεκριμένες κινηματογραφικές ταινίες; Πώς σχολιάζουμε αυτές τις εικόνες; Πώς σχολιάζουμε αυτές τις εικόνες; Αναγνωρίζουμε αυτές τις εικόνες σε σχέση με τη βιωμένη εμπειρία μας; (Μας θυμίζουν κάτι; Είναι άγνωστες ή οικείες; Αναγνωρίζουμε αυτές τις εικόνες σε σχέση με τη βιωμένη εμπειρία μας; (Μας θυμίζουν κάτι; Είναι άγνωστες ή οικείες; Τι συναισθήματα μας δημιουργούν; Τι συναισθήματα μας δημιουργούν;

45 ΤΑ ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ ΜΑΣ: Σε κάθε μία από τις κινηματογραφικές ταινίες παρουσιάζεται διαφορετική εικόνα του Ξένου (ως μετανάστη). Σε κάθε μία από τις κινηματογραφικές ταινίες παρουσιάζεται διαφορετική εικόνα του Ξένου (ως μετανάστη). Εντοπίσαμε τις εικόνες αυτές, διακρίνοντας τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά τους. Εντοπίσαμε τις εικόνες αυτές, διακρίνοντας τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά τους. Σχολιάσαμε τα χαρακτηριστικά αυτά, με βάση τις ταινίες και σε σχέση με τις εμπειρίες μας. Σχολιάσαμε τα χαρακτηριστικά αυτά, με βάση τις ταινίες και σε σχέση με τις εμπειρίες μας. Αναγνωρίσαμε τις εικόνες, με βάση τις εμπειρίες μας (βιώματα προσωπικά αλλά και από αφηγήσεις οικογενειακές, ειδήσεις στην τηλεόραση, άλλες ταινίες, κ.λπ.). Αναγνωρίσαμε τις εικόνες, με βάση τις εμπειρίες μας (βιώματα προσωπικά αλλά και από αφηγήσεις οικογενειακές, ειδήσεις στην τηλεόραση, άλλες ταινίες, κ.λπ.). Εντοπίσαμε και αιτιολογήσαμε τα συναισθήματα που μας δημιουργούν. Εντοπίσαμε και αιτιολογήσαμε τα συναισθήματα που μας δημιουργούν.

46 Welcome, του Λιορέ (2009)

47 ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ ΤΟΥ ΞΕΝΟΥ: Παράνομος μετανάστης, πολύ δύσκολες συνθήκες διαβίωσης, αντιμετωπίζει ρατσιστικό μίσος. Βρήκε υποστήριξη και φιλία από τον Γάλλο δάσκαλο κολύμβησης. Παράνομος μετανάστης, πολύ δύσκολες συνθήκες διαβίωσης, αντιμετωπίζει ρατσιστικό μίσος. Βρήκε υποστήριξη και φιλία από τον Γάλλο δάσκαλο κολύμβησης.

48 ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ: Ο Μπιλάλ ήταν ένα παιδί στην ηλικία μας, καλό, ρομαντικό, γενναίο, επίμονο. Ήταν παράνομος, αλλά προσπαθούσε θετικά για τον έρωτα και δεν υποχωρούσε ούτε ένιωθε κατώτερος από τους άλλους. Ο Μπιλάλ ήταν ένα παιδί στην ηλικία μας, καλό, ρομαντικό, γενναίο, επίμονο. Ήταν παράνομος, αλλά προσπαθούσε θετικά για τον έρωτα και δεν υποχωρούσε ούτε ένιωθε κατώτερος από τους άλλους. Αναγνωρίζουμε τις εικόνες πώς φέρονταν στους παράνομους μετανάστες, σε ποια θέση βρίσκονταν, από τις ειδήσεις στην τηλεόραση και από ταινίες. Εμείς οι ίδιοι δεν έχουμε τέτοιες εμπειρίες, τις έχουμε όμως ακουστά. Αναγνωρίζουμε τις εικόνες πώς φέρονταν στους παράνομους μετανάστες, σε ποια θέση βρίσκονταν, από τις ειδήσεις στην τηλεόραση και από ταινίες. Εμείς οι ίδιοι δεν έχουμε τέτοιες εμπειρίες, τις έχουμε όμως ακουστά.

49 ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΑ: + Έκπληξη, Θαυμασμό, Περηφάνια γιατί δεν υποχωρούσε + Έκπληξη, Θαυμασμό, Περηφάνια γιατί δεν υποχωρούσε + Χαρά γιατί ο προπονητής τον βοήθησε + Χαρά γιατί ο προπονητής τον βοήθησε – Οίκτο γιατί δεν τα κατάφερε και πνίγηκε – Οίκτο γιατί δεν τα κατάφερε και πνίγηκε – Λύπη, Ντροπή, Θυμό, Μίσος για την άσχημη κατάσταση που ζούσε, γιατί οι Γάλλοι φερόντουσαν στους ξένους σαν να είναι σκουπίδια – Λύπη, Ντροπή, Θυμό, Μίσος για την άσχημη κατάσταση που ζούσε, γιατί οι Γάλλοι φερόντουσαν στους ξένους σαν να είναι σκουπίδια Ο Γάλλος προπονητής και παλιός πρωταθλητής ένιωθε μόνος και ξένος στη γαλλική κοινωνία. Δεν καταλάβαινε γιατί χώρισε με την γυναίκα του ούτε γιατί η χώρα του φερόταν έτσι στους μετανάστες. Από αντίδραση σ’ αυτά, βοήθησε τον Μπιλάλ. Ο Γάλλος προπονητής και παλιός πρωταθλητής ένιωθε μόνος και ξένος στη γαλλική κοινωνία. Δεν καταλάβαινε γιατί χώρισε με την γυναίκα του ούτε γιατί η χώρα του φερόταν έτσι στους μετανάστες. Από αντίδραση σ’ αυτά, βοήθησε τον Μπιλάλ.

50 Gran Torino, του Ίστγουντ (2008)

51 ΞΕΝΟΣ : Ο Τάο, νεαρός Χμονγκ (λαός Κίνας, Βιετνάμ, Λάος, Ταϊλάνδης). Ο Τάο, νεαρός Χμονγκ (λαός Κίνας, Βιετνάμ, Λάος, Ταϊλάνδης). Προσπαθεί να κλέψει το αυτοκίνητο του γείτονα, ενός μοναχικού βετεράνου. Τελικά ο γεροπαράξενος συμπαθεί την οικογένεια, τους προστατεύει από συμμορίες, βοηθάει τον Τάο να γίνει άντρας. Προσπαθεί να κλέψει το αυτοκίνητο του γείτονα, ενός μοναχικού βετεράνου. Τελικά ο γεροπαράξενος συμπαθεί την οικογένεια, τους προστατεύει από συμμορίες, βοηθάει τον Τάο να γίνει άντρας.

52 ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ ΤΟΥ ΞΕΝΟΥ: Εγκατεστημένος μετανάστης, με οικογένεια που έχει σπίτι, δεμένη, κρατά τα έθιμά της. Ο Τάο ψάχνει για δουλειά και κορίτσι, ενώ αντιμετωπίζει προβλήματα ένταξης στις παρέες και έχει αίσθημα κατωτερότητας. Βρήκε υποστήριξη από τον… ρατσιστή γείτονα. Εγκατεστημένος μετανάστης, με οικογένεια που έχει σπίτι, δεμένη, κρατά τα έθιμά της. Ο Τάο ψάχνει για δουλειά και κορίτσι, ενώ αντιμετωπίζει προβλήματα ένταξης στις παρέες και έχει αίσθημα κατωτερότητας. Βρήκε υποστήριξη από τον… ρατσιστή γείτονα.

53 ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ : Ο Τάο ήταν ένα παιδί στην ηλικία μας, καλό αλλά δειλό, ο γείτονας τον βοήθησε να μη μπλέξει και να γίνει άντρας. Ένιωθε κατώτερος και από τους δικούς του (τους Χμονγκ) και από τους Αμερικανούς. Ο Τάο ήταν ένα παιδί στην ηλικία μας, καλό αλλά δειλό, ο γείτονας τον βοήθησε να μη μπλέξει και να γίνει άντρας. Ένιωθε κατώτερος και από τους δικούς του (τους Χμονγκ) και από τους Αμερικανούς. Αναγνωρίζουμε τις εικόνες. Μας θυμίζουν τη χώρα μας, γιατί έρχονται μετανάστες να βρουν δουλειά. Τα παιδιά τους δυσκολεύονται με τη γλώσσα και με τις παρέες. Αναγνωρίζουμε τις εικόνες. Μας θυμίζουν τη χώρα μας, γιατί έρχονται μετανάστες να βρουν δουλειά. Τα παιδιά τους δυσκολεύονται με τη γλώσσα και με τις παρέες.

54 ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΑ: + Συμπάθεια γιατί ήταν καλό παιδί και εκτίμησε τον γερο-παράξενο γείτονα + Συμπάθεια γιατί ήταν καλό παιδί και εκτίμησε τον γερο-παράξενο γείτονα + Χαρά γιατί ο γείτονας βοήθησε αυτόν και την οικογένειά του και έγιναν φίλοι + Χαρά γιατί ο γείτονας βοήθησε αυτόν και την οικογένειά του και έγιναν φίλοι – Φόβο για το τι θα τους έκανε η συμμορία -Περιφρόνηση γιατί δεν είχε επιμονή για επιβίωση -Περιφρόνηση γιατί δεν είχε επιμονή για επιβίωση – Θυμό γιατί πήγε να κλέψει το Γκραν Τορίνο του γείτονα – Θυμό γιατί πήγε να κλέψει το Γκραν Τορίνο του γείτονα

55 Ο γείτονας, καθώς γερνούσε, ένιωθε απομονωμένος, ξένος στην ίδια του την πόλη και στην ίδια του την οικογένεια, παρόλο που ήταν Αμερικανός (Πολωνικής καταγωγής) και βετεράνος του πολέμου. Δεν συμπαθούσε τους ξένους, ιδίως τους Ασιάτες, αλλά μετά άλλαξε λόγω της ζεστασιάς που ένιωσε στην οικογένεια του Τάο και έφτασε να θυσιαστεί γι’ αυτούς. Ο γείτονας, καθώς γερνούσε, ένιωθε απομονωμένος, ξένος στην ίδια του την πόλη και στην ίδια του την οικογένεια, παρόλο που ήταν Αμερικανός (Πολωνικής καταγωγής) και βετεράνος του πολέμου. Δεν συμπαθούσε τους ξένους, ιδίως τους Ασιάτες, αλλά μετά άλλαξε λόγω της ζεστασιάς που ένιωσε στην οικογένεια του Τάο και έφτασε να θυσιαστεί γι’ αυτούς.

56 Γάμος αλά Ελληνικά, του Ζουίκ (2002)

57 ΞΕΝΗ : Η Τούλα, 30άρα, ασχημούλα, κόρη Ελλήνων μεταναστών στην Αμερική. Η Τούλα, 30άρα, ασχημούλα, κόρη Ελλήνων μεταναστών στην Αμερική. Ερωτεύεται μη Έλληνα και προσπαθεί, για να αποδεχτεί τον γάμο η οικογένειά της. Ερωτεύεται μη Έλληνα και προσπαθεί, για να αποδεχτεί τον γάμο η οικογένειά της.

58 ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ ΤΗΣ ΞΕΝΗΣ: Μετανάστρια δεύτερης γενιάς, από ευκατάστατη οικογένεια Ελλήνων μεταναστών, διατηρούν με πάθος όλα τα ελληνικά έθιμα. Η Τούλα δυσκολεύεται και να προσαρμοστεί αλλά και να αποδεχτεί την πολιτισμική κληρονομιά της. Μετανάστρια δεύτερης γενιάς, από ευκατάστατη οικογένεια Ελλήνων μεταναστών, διατηρούν με πάθος όλα τα ελληνικά έθιμα. Η Τούλα δυσκολεύεται και να προσαρμοστεί αλλά και να αποδεχτεί την πολιτισμική κληρονομιά της.

59 ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ : Η Τούλα ήταν ανασφαλής για την εμφάνισή της και για την ελληνική καταγωγή της. Όμως ήξερε τι ήθελε στη ζωή και επέμεινε για να το βρει. Η Τούλα ήταν ανασφαλής για την εμφάνισή της και για την ελληνική καταγωγή της. Όμως ήξερε τι ήθελε στη ζωή και επέμεινε για να το βρει. Αναγνωρίσαμε τις εικόνες για τους Έλληνες μετανάστες στο εξωτερικό, παρόλο που τις θεωρούμε σε πολλά σημεία υπερβολικές. Αναγνωρίσαμε τις εικόνες για τους Έλληνες μετανάστες στο εξωτερικό, παρόλο που τις θεωρούμε σε πολλά σημεία υπερβολικές.

60 ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΑ: + Έκπληξη, Ευχαρίστηση γιατί τελικά έκανε αυτό που ήθελε, ομόρφυνε, ερωτεύτηκε, παντρεύτηκε, έγινε ευτυχισμένη + Έκπληξη, Ευχαρίστηση γιατί τελικά έκανε αυτό που ήθελε, ομόρφυνε, ερωτεύτηκε, παντρεύτηκε, έγινε ευτυχισμένη + Χαρά γιατί την αγάπησε ο Αμερικάνος, έμαθε τη γλώσσα της, τα έθιμα, ακόμη και βαφτίστηκε για να την παντρευτεί + Χαρά γιατί την αγάπησε ο Αμερικάνος, έμαθε τη γλώσσα της, τα έθιμα, ακόμη και βαφτίστηκε για να την παντρευτεί + Συγκίνηση γιατί προσπαθούσε να θυμάται την Ελλάδα + Συγκίνηση γιατί προσπαθούσε να θυμάται την Ελλάδα – Λύπη γιατί ένιωθε ανασφάλεια για την εμφάνισή της και τα ελληνικά έθιμα, ένιωθε μοναξιά και αποξένωση – Λύπη γιατί ένιωθε ανασφάλεια για την εμφάνισή της και τα ελληνικά έθιμα, ένιωθε μοναξιά και αποξένωση – Ντροπή για την υπερβολή στα έθιμα – Ντροπή για την υπερβολή στα έθιμα

61 ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΕΚΔΡΟΜΗ ΜΑΣ: Το Μουσείο Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης …

62 Η άνθηση της πόλης της Ξάνθης…

63 Η πρώτη φάση οικοδόμησης της σημερινής Παλιάς Πόλης…

64 Το σημαντικότερο σημείο της πόλης…

65 Η ρυμοτομία οργανωνόταν με βάση τις γειτονιές…

66

67

68 Γίνεται λοιπόν εύκολα αντιληπτό…

69 Το Λαογραφικό μουσείο της Ξάνθης…

70 Με μια περιήγηση στο λαογραφικό μουσείο…

71 Η αγροτική και κτηνοτροφική ζωή. Επαγγελματίες και εργατική τάξη.

72 Η θρακική κοινωνία είναι μια κοινωνία πολυεθνοτική. Καθ’όλη τη διάρκεια του 20ου αι. συνέχισαν να συμβιώνουν χριστιανοί και μουσουλμάνοι.

73

74 Στο πρόσωπο του Μάνου Χατζιδάκη η Ξάνθη βρήκε την προσωπικότητα εκείνη που μπορεί να την χαρακτηρίζει ως κοσμοπολίτισσα. Η Ανατολή και η Δύση συνυπάρχει, σαν τη γλυκιά μελαγχολία της μουσικής του. Η δασκάλα του στο πιάνο, η Αλτουνιάν, ήταν αρμένικης καταγωγής. Σήμερα οι κάτοικοι είναι οργανωμένοι σε περισσότερους από 20 συλλόγους( Ξανθιώτες, Θρακιώτες πρόσφυγες, Σαρακατσάνοι και Ηπειρώτες, Αρμένιοι και Εβραίοι, Πομάκοι και Ρομά, Πόντιοι, Μικρασιάτες, Κύπριοι και Κρήτες, Πελοποννήσιοι, Αρβανίτες, Αφρικανοί, Τουρκογενείς) με διαφορετικά ήθη και έθιμα, γλωσσικά ιδιώματα και θρησκείες δίνοντάς της ένα τεράστιο πολιτιστικό πλούτο. Στο πρόσωπο του Μάνου Χατζιδάκη η Ξάνθη βρήκε την προσωπικότητα εκείνη που μπορεί να την χαρακτηρίζει ως κοσμοπολίτισσα. Η Ανατολή και η Δύση συνυπάρχει, σαν τη γλυκιά μελαγχολία της μουσικής του. Η δασκάλα του στο πιάνο, η Αλτουνιάν, ήταν αρμένικης καταγωγής. Σήμερα οι κάτοικοι είναι οργανωμένοι σε περισσότερους από 20 συλλόγους( Ξανθιώτες, Θρακιώτες πρόσφυγες, Σαρακατσάνοι και Ηπειρώτες, Αρμένιοι και Εβραίοι, Πομάκοι και Ρομά, Πόντιοι, Μικρασιάτες, Κύπριοι και Κρήτες, Πελοποννήσιοι, Αρβανίτες, Αφρικανοί, Τουρκογενείς) με διαφορετικά ήθη και έθιμα, γλωσσικά ιδιώματα και θρησκείες δίνοντάς της ένα τεράστιο πολιτιστικό πλούτο.

75

76 Η ζωή της άρχουσας αστικής τάξης στις αρχές του 20ου αιώνα

77 Τα ξυλόγλυπτα ταβάνια και οι οροφογραφίες

78

79 Το στοιχείο της διαπολιτισμικότητας…

80 Τμήμα της παραδοσιακής αγοράς της Κομοτηνής…

81 Την παρουσίαση έκαναν οι: Καψάλη Νεφέλη Καψάλη Νεφέλη Καλποδήμος Γεώργιος Καλποδήμος Γεώργιος Λάιου Ηλιάνα Λάιου Ηλιάνα Λιάπη Ελισάβετ Λιάπη Ελισάβετ Καψάλη Ευαγγελία Καψάλη Ευαγγελία Θεριανού Πελαγία Θεριανού Πελαγία Κρεπούρη Σταμάτα Παλμπά Αριάδνη Μπαλάσκας Νικόλαος Καψάλης Παναγιώτης Κονταλέξης Λάμπρος Προδρομίτη Χριστίνα

82 Τέλος Σας ευχαριστούμε…


Κατέβασμα ppt "ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΗΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑΣ ΜΕ ΤΙΤΛΟ: ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΒΟΝΙΤΣΑΣ ΣΧΟΛ. ΕΤΟΣ 2014-2015 ΣΧΟΛ. ΕΤΟΣ 2014-2015."

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google