Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Σενάριο μικρού μήκους V. Oι χαρακτήρες δεν γεννιούνται όπως οι άνθρωποι από μια γυναίκα. Τους γεννά μια κατάσταση, μια πρόταση, μια μεταφορά που κουβαλά.

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "Σενάριο μικρού μήκους V. Oι χαρακτήρες δεν γεννιούνται όπως οι άνθρωποι από μια γυναίκα. Τους γεννά μια κατάσταση, μια πρόταση, μια μεταφορά που κουβαλά."— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 Σενάριο μικρού μήκους V

2 Oι χαρακτήρες δεν γεννιούνται όπως οι άνθρωποι από μια γυναίκα. Τους γεννά μια κατάσταση, μια πρόταση, μια μεταφορά που κουβαλά μέσα της σαν σε κέλυφος από καρύδι μια βασική ανθρώπινη δυνατότητα - τέτοια που ο συγγραφέας πιστεύει ό, τι κανένας πριν από αυτόν δεν είπε κάτι σημαντικό για αυτήν. Μήπως δεν είναι αλήθεια ότι ο συγγραφέας μπορεί να γράφει μόνο για πράγματα του εαυτού του; Οι χαρακτήρες στα μυθιστορήματά μου είναι οι δικές που απραγματοποίητες δυνατότητες. Για αυτό και εξίσου τους αγαπώ όλους και εξίσου όλοι τους με τρομάζουν. Όλοι έχουν περάσει ένα όριο που εγώ ο ίδιος έχω αποφύγει. Είναι αυτό το όριο (πέρα από το οποίο το δικό μου εγώ έχει τελειώσει) που με γοητεύει περισσότερο. Γιατί πέρα από αυτό ξεκινάει το μυστικό που αποζητά το μυθιστόρημα. Το μυθιστόρημα δεν είναι η εξομολόγηση του συγγραφέα του, είναι η διερεύνηση της ανθρώπινης ζωής που παγιδεύτηκε μέσα στον κόσμο. Συνέντευξη του Μίλαν Κούντερα Ο Μίλαν Κούντερα (Milan Kundera, 1 Απριλίου ) είναι Τσέχος συγγραφέας με γαλλική υπηκοότητα. Γεννήθηκε στο Μπρνο της πρώην Τσεχοσλοβακίας και ζει στη Γαλλία από το Έγινε ιδιαίτερα γνωστός με τα έργα του "Η Αβάσταχτη Ελαφρότητα του Είναι", "Το Βιβλίο του Γέλιου και της Λήθης" και "Το Αστείο".1 Απριλίου1929ΤσέχοςΜπρνο ΤσεχοσλοβακίαςΓαλλία 1975 Έχει συγγράψει τόσο στην τσέχικη όσο και στη γαλλική γλώσσα, ενώ επιμελείται προσωπικά όλες τις γαλλικές μεταφράσεις των βιβλίων του, προσδίδοντάς τους ισχύ πρωτοτύπου και όχι μεταφρασμένου έργου. Κατόπιν λογοκρισίας, η κυκλοφορία των έργων του ήταν απαγορευμένη στη γενέτειρά του έως και την πτώση της Κομμουνιστικής κυβέρνησης κατά τη Βελούδινη επανάσταση του 1989.Βελούδινη επανάσταση1989

3 Παρακαλώ σκεφτείτε το έτσι: Έχω έναν δίδυμο αδελφό.Και στα δύο μας ο ένας από εμάς - ο άλλος - πέφτει θύμα απαγωγής. Τον πηγαίνουν σε ένα μακρινό μέρος και δεν τον ξαναβλέπουμε ποτέ. Σκέφτομαι ότι αυτός είναι ο πρωταγωνιστής μου. Ένα κομμάτι του εαυτού μου -αλλά όχι εγώ - που έχω καιρό να δω. Είναι ένα είδος εναλλακτικού εαυτού. Έχουμε το ίδιο DNA,αλλά μεγαλώσαμε σε διαφορετικό περιβάλλον και για αυτό σκεφτόμαστε διαφορετικά. Κάθε φορά που γράφω βάζω τον εαυτό μου στη θέση ενός άλλου. Γιατί κάποιες φορές βαριέμαι να είμαι εγώ. Χαρούκι Μουρακάμι Ο Χαρούκι Μουρακάμι (Ιαπωνικά: 村上春 樹, Murakami Haruki, γενν. 12 Ιανουαρίου 1949) είναι δημοφιλής σύγχρονος Ιάπωνας συγγραφέας και μεταφραστής. Το έργο του έχει περιγραφεί ως προσιτό και συγχρόνως εξαιρετικά περίπλοκοΙαπωνικά12 Ιανουαρίου 1949Ιάπωνας

4 Είμαι σίγουρος ότι δεν είμαι σπουδαίος μυθιστοριογράφος γιατί κατάφερα να αποτυπώσω στο χαρτί μόνο τρία είδη ανθρώπων. Τον άνθρωπο που νομίζω πως είμαι, τους ανθρώπους που με εκνευρίζουν και τους ανθρώπους που θα ήθελα να γίνω. Οι πραγματικά σπουδαίοι όπως ο Τολστόι μπορούν να περιγράψουν όλα τα είδη ανθρώπων. Ε.Μ.Φόρστερ Όλα ξεκινούν από εμένα.Ακόμα και όταν προσπαθώ να μιμηθώ ένα πραγματικό πρόσωπο- ο Ντίκ Τσένι ήταν η βάση για ένα χαρακτήρα μου-είναι προφανές ότι ο χαρακτήρας είναι δημιούργημα της φαντασίας μου. Στήβεν Κίνγκ. Μου φαίνεται ευκολότερο να ταυτιστώ με τους χαρακτήρες που φοβούνται τη ζωή, που απεγνωσμένα ζητούν έναν άλλο άνθρωπο. Γιατί στην πραγματικότητα οι εύθραυστοι αυτοί άνθρωποι είναι και οι πιο δυνατοί. Τένεσι Ουίλιαμς

5 ΚΙΝΗΤΡΟ Στις μικρού μήκους το κίνητρο του χαρακτήρα πρέπει να είναι δυνατό και ξεκάθαρο. Οι λόγοι που δρούμε βρίσκονται στα πιο σύνθετα κομμάτια της ανθρώπινης ψυχοσύνθεσης. Η ίδια η λέξη κίνητρο συνδέεται ετυμολογικά από την κίνηση. Τα κίνητρα οδηγούν τον χαρακτήρα να δρα για κάποιο συγκεκριμένο λόγο για να πετύχει ένα στόχο είτε αυτός είναι να κερδίσει κάτι ή να προστατεύει και να διατηρήσει κάτι πολύτιμο. Ο άνθρωπος μπορεί να δρα από την επιθυμία να γίνει υλικά, σωματικά, συναισθηματικά, διανοητικά, πνευματικά καλύτερος ή για να διατηρήσει αυτό που υλικά, σωματικά, συναισθηματικά, διανοητικά, πνευματικά ήδη κατέχει. Μπορεί να δρα για να βελτιώσει ή να προστατεύσει τα συμφέροντα της οικογένειάς του ή άλλης κοινωνικής ομάδας στην οποία ανήκει, ή στην οποία είναι αφοσιωμένος. Το κίνητρο του μπορεί να αναπτυχθεί σε όλη τη διάρκεια της ταινίας. Μπορεί να είναι υψηλό - αγάπη τιμή, γόητρο, πνευματική, επιστημονική ή διανοητική ανάπτυξη, θυσία για το καλό του συνανθρώπου - ή να είναι πεζό-πόθος, απληστία, ζήλεια, εγωισμός, δύναμη και τα υπόλοιπα από τα επτά θανάσιμα αμαρτήματα.

6 Τα επτά θανάσιμα αμαρτήματα είναι μια ταξινόμηση των πιο σοβαρών αμαρτημάτων σύμφωνα με την Καθολική εκκλησία, την οποία εισήγαγε ο Πάπας Γρηγόριος Α΄ κατά τη διάρκεια της θητείας του μ.Χ. στην εργασία του Magna Moralia.Καθολική εκκλησίαΠάπας Γρηγόριος Α΄ Τα αμαρτήματα ονομάζονται "θανάσιμα" γιατί σύμφωνα με την εκκλησία μπορούν να στερήσουν τη θεία χάρη και να οδηγήσουν στην αιώνια καταδίκη της ψυχής του ανθρώπου, εκτός αν συγχωρεθούν με την εξομολόγηση. Σύμφωνα με την παράδοση, κάθε αμάρτημα εκπροσωπείται και από ένα δαίμονα.εξομολόγηση Τα επτά θανάσιμα αμαρτήματα, ταξινομημένα κατά αύξουσα σοβαρότητα είναι: ΟκνηρίαΟκνηρία (acedia), δαίμονας ο Βηλφεγώρ [Belphegor].Βηλφεγώρ ΑλαζονείαΑλαζονεία (superbia), δαίμονας ο Aζαζέλ [Azazel]. ΛαιμαργίαΛαιμαργία (gula), δαίμονας ο Βελζεβούλ [Beelzebub].Βελζεβούλ ΛαγνείαΛαγνεία (lussuria), δαίμονας ο Ασμοδαίος [Asmodeus].Ασμοδαίος ΑπληστίαΑπληστία (avaritia), δαίμονας ο Μαμμωνάς [Mammon].Μαμμωνάς ΟργήΟργή (ira), δαίμονας ο Σατανάς [Satan/Amon].Σατανάς ΖηλοφθονίαΖηλοφθονία (invidia), δαίμονας ο Λεβιάθαν [Leviathan].Λεβιάθαν

7 Ο Αβραάμ Μάσλοου (Abraham Harold Maslow, 1 Απριλίου 1908 – 8 Ιουνίου 1970) ήταν Αμερικάνος ψυχολόγος ο οποίος έμεινε γνωστός για την θεωρία ιεράρχησης των αναγκών που υποστηρίζει ότι υπάρχουν πέντε επίπεδα αναγκών, από τα οποία εξαρτάται όλη σχεδόν η συμπεριφορά μας. Αυτά τα ταξινόμησε ιεραρχικά, από τα πιο βασικά και πρωτόγονα (σε σχέση με τη συμπεριφορά που προκαλούν), μέχρι τα πιο πολιτισμένα και ώριμα. Σύμφωνα με την οποία οι ανάγκες των ανθρώπων είναι ιεραρχημένες από τις ανάγκες για επιβίωση, ανάγκες ασφαλείας, ανάγκες κοινωνικής αποδοχής, ανάγκες αυτοεκτίμηση, και κορυφώνονται με τις ανάγκες για αυτοολοκλήρωση (γνωστή και ως Πυραμίδα αναγκών του Μάσλοου). Η θεωρία του Μάσλοου έχει επηρεάσει σημαντικά τον κόσμο των επιχειρήσεων [1].1 Απριλίου Ιουνίου1970ψυχολόγος [1]

8 Η σκάλα του Abraam Maslow έχει μια ενδιαφέρουσα κλιμάκωση της ανθρώπινης ανάγκης και επιθυμίας. Στη βάση βρίσκεται η επιβίωση επομένως η πείνα, η δίψα, η ασφάλεια το καταφύγιο και η ζεστασιά βρίσκονται πολύ ψηλά στην κλίμακα των κινήτρων. Έπειτα χρειαζόμαστε αγάπη, συντροφιά, αίσθημα ό,τι ανήκουμε κάπου, αυτοεκτίμηση. Έρωτας, σεξ, αναπαραγωγή, οικογένεια και προστασία της έρχονται μετά. Όσο πιο ψηλά κινούμαστε σε αυτή τη σκάλα τόσο πιο κοντά φτάνουμε στο χώρο της αυτοεκτίμησης της πνευματικής βελτίωσης της ανακάλυψης και των υψηλότερων πνευματικών αξιών αυτοπραγμάτωσης

9 H προσπάθεια ανακάλυψης των πραγματικών κινήτρων προκαλεί περιέργεια στο κοινό και αυξάνει το ενδιαφέρον. Ωστόσο αν αυτή είναι η δραματουργική επιλογή ανάπτυξης της πλοκής, οι πράξεις, οι διάλογοι και το subtext πρέπει να έχουν πραγματικό ενδιαφέρον. Τυπικά τα πραγματικά κίνητρα πρέπει να αποκαλύπτονται κατά την κλιμάκωση διαφορετικά το κοινό μπορεί να απογοητευτεί αν πρέπει να περιμένει για πολύ.

10

11 ΤΑ ΕΛΑΤΤΩΜΑΤΑ ΤΩΝ ΧΑΡΑΚΤΗΡΩΝ Οι τέλειοι χαρακτήρες δεν είναι ρεαλιστικοί. Οι πραγματικοί άνθρωποι έχουν ελαττώματα, φόβους, μυστικά, αδυναμίες και εκκρεμότητες που παίζουν σημαντικό ρόλο στη συμπεριφορά τους. Το ίδιο και οι χαρακτήρες -για να είναι αληθοφανείς πρέπει να έχουν ατέλειες, κενά στην ψυχή τους.Οι χαρακτήρες συχνά αναπτύσσουν ενδιαφέροντες μηχανισμούς άμυνας για να κρύψουν τις ατέλειες αυτές και να παρουσιάσουν τον καλό εαυτό τους.Η διαδικασία αντιμετώπισης των εσωτερικών ελαττωμάτων είναι κομμάτι της ψυχολογικής τους εξέλιξης. Δυστυχώς στις μικρού μήκους ο χρόνος δεν επαρκεί για μια ανάπτυξη σε βάθος εκτός και αν επικεντρώσουμε σε μια κομβική στιγμή. Μια άλλη χρήσιμη συμβουλή είναι να αναρωτηθείτε ποιος είναι ο πιο σκοτεινός φόβος του χαρακτήρα, το μεγαλύτερό του μυστικό.Αν βρείτε τρόπο να εξωτερικεύσετε και να εκμεταλλευτείτε τέτοιους φόβους θα μπορέσετε να δημιουργήσετε δυνατές συγκρούσεις του χαρακτήρα και να εξηγήσετε σε σημεία τη συμπεριφορά του.

12 ΔΡΑΜΑΤΙΚΗ ΕΠΙΛΟΓΗ Η επιλογή που έχει τη δυναμική να αλλάξει με έναν τρόπο τη ζωή του χαρακτήρα ή τον κόσμο της ταινίας. Λογικά η πιο αποκαλυπτική επιλογή είναι αυτή που προκαλεί τις μεγαλύτερες συνέπειες. Εξαιτίας της δομής της κινηματογραφικής αφήγησης η πιο σημαντική επιλογή του χαρακτήρα βρίσκεται στην κλιμάκωση την στιγμή που οδηγείται στη λύση το βασικό πρόβλημα και απαντιέται το βασικό δραματουργικό ερώτημα, έτσι ώστε η επιλογή αυτή να έχει το μεγαλύτερο δυνατό βάρος. (Βασικό δραματουργικό ερώτημα =το κεντρικό πρόβλημα διατυπωμένο σε ερώτηση πχ σε μια ερωτική ιστορία : θα κερδίσει το αγόρι το κορίτσι;. Υπάρχει και το δευτερεύον δραματουργικό ερώτημα το πρόβλημα της δευτερεύουσας πλοκής διατυπωμένο σε ερώτηση π.χ. σε μια ρομαντική κομεντί αν οι γονείς των πρωταγωνιστών θα καταφέρουν να ξεπεράσουν τις διαφορές τους για χάρη των παιδιών τους ) Δεύτερη ιεραρχικά είναι η επιλογή που γίνεται στην αρχή της ταινίας γιατί πυροδοτεί την πλοκή.¨Ολες οι υπόλοιπες επιλογές δεν πρέπει να ξεπερνούν σε σημασία τις δύο αυτές επιλογές στην αρχή και το τέλος της ταινίας.

13 ΓΙΑΤΙ ΟΙ ΧΑΡΑΚΤΗΡΕΣ ΕΞΩΤΕΡΙΚΕΥΟΥΝ ΤΙΣ ΕΠΙΛΟΓΕΣ ΤΟΥΣ Έχουμε συνηθίσει να μην εμπιστευόμαστε τους άλλους κυρίως επειδή όλοι αναγκαζόμαστε να πούμε ψέματα για χάρη της ευγένειας. Όταν ένας εμφανώς ευτραφής φίλος μας ρωτάει αν φαίνεται χοντρός αυτόματα απαντάμε «όχι, καθόλου«. Μπορεί αυτή η συμπεριφορά να είναι κοινωνικά αποδεκτή αλλά δημιουργεί μια τάση σκεπτικισμού σε όσα ακούμε. Όπως έγραψε ο Τζώρτζ Μπερναντ Σω "Η τιμωρία του ψεύτη δεν είναι ότι δεν τον πιστεύουν, αλλά ότι εκείνος παύει να πιστεύει τους άλλους». Επιπλέον όλα τα αποκαλυπτόμενα κατά καιρούς πολιτικά, οικονομικά,σεξουαλικά σκάνδαλα δημιουργούν έλλειψη εμπιστοσύνης προς τα δημόσια πρόσωπα.Το κοινό λοιπόν τείνει να είναι κυνικό απέναντι στο κινηματογραφικό αντίστοιχο της δημόσιας ομιλίας δηλαδή απέναντι στον διάλογο. Η μόνη πιστευτή πληροφορία προέρχεται από όσα ο χαρακτήρας κάνει. Για να αποκαλύπτει το ήθος του χαρακτήρα κάθε πράξη πρέπει να έχει συνέπειες είτε στον ίδιο τον χαρακτήρα είτε στον κόσμο της ταινίας. Αν δεν βρίσκεται κάτι σε κίνδυνο η επιλογή δεν έχει δραματουργική αξία. Για αυτό και είναι δημοφιλή τα θρίλερ, οι ταινίες τρόμου και οι ταινίες δράσης.Γιατί ό,τι συμβαίνει είναι θέμα ζωής και θανάτου, γιατί μπορείς να γνωρίσεις και να ταυτιστείς με ένα χαρακτήρα στην πιο δύσκολη ώρα του και αν ο χαρακτήρας είναι συμπαθητικός μπορείς να ζήσεις μαζί του τη στιγμή που ξεγελά τον θάνατο.

14 Αποκαλύπτοντας τον χαρακτήρα Οι χαρακτήρες αποκαλύπτουν τον πραγματικό τους εαυτό με αυτά που κάνουν όχι με αυτά που λένε. Πρέπει να δημιουργούμε καταστάσεις που αποκαλύπτουν τον πραγματικό εαυτό των χαρακτήρων. Πώς δρουν όταν αντιμετωπίζουν τον κίνδυνο ή μια δύσκολη συνθήκη, όταν διαχειρίζονται τη σύγκρουση, τί αποφάσεις παίρνουν όταν πρέπει να αποφασίσουν μπροστά σε ένα ανυπέρβλητο δίλλημα ;Ο γνωστός θεατρικός συγγραφέας και δραματουργός Lajos Εgri έγραψε "Μόνο στη σύγκρουση αποκαλύπτεται ο πραγματικός μας εαυτός" Βάλτε λοιπόν τους ήρωές σας κάτω από πίεση και δείτε τί θα συμβεί.Οι επιλογές πρέπει να είναι εξωτερικευμένες και οπτικοποιημένες, να οδηγούν συνήθως σε δράση να αντανακλούν τις πεποιθήσεις,τη συμπεριφορά, τις αξίες, τις ανάγκες και τις επιθυμίες τους να έχουν συνέπειες για το χαρακτήρα και να οδηγούν στις επόμενες ενέργειές τους. Μπορούμε να μάθουμε για το χαρακτήρα από το διάλογο αλλά όχι απαραίτητα τόσο από αυτά που ο ίδιος λέει, όσο από τον τρόπο που οι άλλοι μιλούν για αυτόν όταν δεν είναι παρών,που αποκαλύπτει πώς αισθάνονται για αυτόν, αν είναι πραγματικοί του φίλοι, αν τον γνωρίζουν καλά. Επίσης δημιουργώντας αντίθεση αναμεσα σε αυτά που λέει ο χαρακτήρας με αυτά που ήδη γνωρίζουμε (το subtext) αποκαλύπτουμε την ακεραιότητα του, αν λέει ψέματα ή αν είναι άπιστος.Μπορούμε να φέρουμε το χαρακτήρα σε αντίθεση με άλλους χαρακτήρες. Ίσως ο χαρακτήρας έχει έχει έναν έμπιστο φίλο στον οποίο εξομολογείται τους φόβους, τις επιθυμίες και τις προθέσεις του.Γενικά γνωρίζουμε καλύτερα τον χαρακτήρα από τη δράση του για αυτό ο πρωταγωνιστής πρέπει πάντα να δρα.\


Κατέβασμα ppt "Σενάριο μικρού μήκους V. Oι χαρακτήρες δεν γεννιούνται όπως οι άνθρωποι από μια γυναίκα. Τους γεννά μια κατάσταση, μια πρόταση, μια μεταφορά που κουβαλά."

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google