Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

«ΤΟ ΔΑΣΟΣ ΜΙΑ ΖΩΝΤΑΝΗ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑ ΤΗΣ ΦΥΣΗΣ» 5 ο Γυμνάσιο Καρδίτσας Πρόγραμμα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης 2012-2013.

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "«ΤΟ ΔΑΣΟΣ ΜΙΑ ΖΩΝΤΑΝΗ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑ ΤΗΣ ΦΥΣΗΣ» 5 ο Γυμνάσιο Καρδίτσας Πρόγραμμα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης 2012-2013."— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 «ΤΟ ΔΑΣΟΣ ΜΙΑ ΖΩΝΤΑΝΗ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑ ΤΗΣ ΦΥΣΗΣ» 5 ο Γυμνάσιο Καρδίτσας Πρόγραμμα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης

2 Υπεύθυνοι εκπ/κοί: Παππά Ελευθερία ΠΕ04 – Σπαή Μαρία ΠΕ02– Νικολάου ΑποστολίαΠΕ16 Μαθητές της Γ΄ τάξης που συμμετείχαν στο πρόγραμμα : ΑΡΓΥΡΗΣ ΣΤΥΛΙΑΝΟΣ - ΑΡΓΥΡΟΠΟΥΛΟΥ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ – ΒΑΣΙΛΟΓΑΜΒΡΟΥ ΣΤΕΦΑΝΙΑ – ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟΣ – ΒΛΑΧΑΚΗΣ ΕΥΡΙΠΙΔΗΣ – ΓΚΕΤΣΚΑ ΝΙΚΗ – ΓΚΟΝΕΤΗ ΓΕΩΡΓΙΑ - ΓΡΑΒΒΑΝΗΣ ΘΩΜΑΣ – ΓΙΩΤΑΚΟΣ ΓΙΩΡΓΟΣ - ΓΙΑΝΝΑΚΟΥ ΑΘΗΝΑ – ΖΟΡΜΠΑ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΑ – ΘΕΟΔΩΡΟΠΟΥΛΟΥ ΡΕΒΒΕΚΑ – ΘΕΟΛΟΓΗ ΑΝΝΑ ΜΑΡΙΑ – ΚΑΡΑΙ ΕΡΑΛΝΤΟ – ΚΑΡΑΟΥΛΑΝΗΣ ΕΜΜΑΝΟΥΗΛ – ΚΑΡΑΠΑΤΗΣ ΓΙΑΝΝΗΣ – ΚΑΤΑΒΟΛΑΔΑΣ ΒΑΣΙΛΗΣ – ΚΟΡΩΝΗΣ ΡΑΦΑΗΛ – ΚΟΝΤΕΒ ΜΙΧΑΛΗΣ – ΜΟΪΑΝΟΣ ΔΗΜΗΤΡΗΣ – ΜΕΛΙΣΣΑΣ ΓΙΩΡΓΟΣ – ΜΠΑΛΟΓΙΑΝΝΗ ΒΑΣΙΛΙΚΗ – ΜΠΑΝΑΤΣΑ ΒΑΣΙΛΙΚΗ – ΜΑΥΡΟΓΙΑΝΝΗ ΣΤΕΦΑΝΙΑ – ΚΟΤΖΑ ΜΠΛΕΟΝΑ – ΜΑΡΚΙΑ ΕΡΑ – ΝΑΝΟΥ ΙΩΑΝΝΑ – ΝΑΣΙΟΠΟΥΛΟΥ ΕΥΑΓΓΕΛΙΑ - ΠΑΠΑΕΥΑΓΓΕΛΟΥ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΑ – ΖΙΑΚΑΝΟΥ ΤΡΙΑΝΤΑΦΥΛΛΙΑ – ΠΑΛΑΜΙΩΤΗ ΡΕΑ – ΡΑΠΤΗΣ ΓΙΑΝΝΗΣ – ΡΙΖΟΣ ΔΗΜΗΤΡΗΣ – ΣΑΚΕΛΛΑΡΟΠΟΥΛΟΥ ΧΑΡΑ – ΣΔΡΟΛΙΑ ΕΙΡΗΝΗ – ΣΕΜΙΛΛΙ ΑΜΑΡΙΛΝΤΑ – ΦΑΛΟΥΤΣΟΣ ΔΗΜΗΤΡΗΣ – ΧΑΛΙΜΟΥΡΔΑΣ ΗΛΙΑΣ – ΤΣΙΑΚΜΑΚΗ ΣΟΦΙΑ – ΤΣΙΛΟΓΙΑΝΝΗ ΜΑΡΙΑ – ΤΣΙΑΛΟΥΚΗ ΕΛΕΝΗ – ΤΑΦΑ ΜΙΚΑΕΛΑ – ΧΑΡΧΑΛΙΩΤΗ ΑΝΝΑ

3 1.Η γνωριμία με το δάσος και τη βιοποικιλότητά του 2.Η κατανόηση της σχέσης ζωής, δάσους & κοινωνίας 3.Η ευαισθητοποίηση στις συνέπειες των καταστροφών του δάσους 4.Η κατανόηση της αναγκαιότητας για αειφορική διαχείριση του δάσους. ΓΕΝΙΚΟΙ ΣΤΟΧΟΙ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ :

4 ΕΙΔΙΚΟΤΕΡΟΙ ΣΤΟΧΟΙ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ Γνώση εννοιών όπως «οικοσύστημα», «τροφική αλυσίδα», «εθνικός δρυμός», «όξινη βροχή», «ρύπανση», «υποβάθμιση», «αειφορία – αειφορική διαχείριση, «αείφυλλα», «φυλλοβόλα». Κατανόηση αξίας του δάσους για τον άνθρωπο, την ποιότητα ζωής του και την οικολογική ισορροπία του πλανήτη. Γνωριμία με τα σχετικά επαγγέλματα κατανοώντας τον οικονομικό ρόλο του δάσους. Αναγνώριση ειδών δασικής χλωρίδας και πανίδας. Αντίληψη της αειφορικής ανάπτυξης. Εντοπισμός κινδύνων που απειλούν τα δάση. Χρήση τεχνολογίας (φωτογραφική μηχανή, κάμερα, Η/Υ). Βιωματική προσέγγιση για να υιοθετήσουμε στάσεις και συμπεριφορές φιλικές προς το δάσος.

5 Δάσος είναι ένα σύνολο από διάφορα φυτά, όπως δέντρα, θάμνοι, ή φρύγανα, από ζώα και από μικροοργανισμούς, που βρίσκονται σε συνεχή αλληλεπίδραση τόσο μεταξύ τους όσο και με το έδαφος και το κλίμα που επικρατεί στην περιοχή. Όλες οι εκτάσεις που καλύπτονται από φυσική βλάστηση λέγονται δασικές και αποτελούν ένα πολυσύνθετο σύνολο με δική του δομή, ζωή και λειτουργίες. ΤΙ ΕΙΝΑΙ ΔΑΣΟΣ;

6 Μακίες: ένα μεικτό σύστημα θάμνους όπως είναι το πουρνάρι, η αριά, η κουμαριά, η μυρτιά, ο άρκευθος κ.α. Αείφυλλα δάση χαμηλών υψομέτρων, μέχρι 1000μ. χαλέπιος πεύκη, τραχεία πεύκη, κουκουναριά, πουρνάρι. Μικτά φυλλοβόλα δάση, στα οποία κυριαρχούν οι φυλλοβόλες βελανιδιές τα σφενδάμια, οι φλαμουριές, η καστανιά, η καρυδιά κ.α. Ορεινά κωνοφόρα με χαρακτηριστικό είδος τα έλατα. Δάση οξιάς και τα δάση ψυχρόβιων κωνοφόρων, στα οποία επικρατούν η οξιά, η δασική πεύκη, η ερυθρελάτη, η σημύδα, κ.α. Παρόχθια δάση που αποτελούνται από φυλλοβόλα δένδρα και θάμνους, όπως είναι οι λεύκες, ιτιές, πλατάνια, φλαμουριές, κ.α. Φρύγανα – χαμηλοί θάμνοι (ως επί το πλείστον αρωματικοί), οι οποίοι αντέχουν στις υψηλές θερμοκρασίες και την ξηρασία. Τα πιο γνωστά φρύγανα είναι: το θυμάρι, η λαδανιά, το ρείκι, το σπαράγγι, ο ασφόδελος, κ.α. ΤΑ ΠΙΟ ΣΥΝΗΘΙΣΜΕΝΑ ΕΙΔΗ ΔΑΣΩΝ

7

8

9 Η ΠΑΝΙΔΑ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ 116 είδη θηλαστικών 407 κύρια είδη πτηνών 16 είδη αμφιβίων 58 είδη ερπετών 79 είδη αυτόχθονων πρωτογενών ψαριών των γλυκών νερών Ο αριθμός των ασπόνδυλων στη χώρα μας είναι άγνωστος αν και πρέπει να κυμαίνεται ανάμεσα στις 20 με 30 χιλιάδες είδη.

10 Η ΠΑΝΙΔΑ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ 116 είδη θηλαστικών 407 κύρια είδη πτηνών 16 είδη αμφιβίων 58 είδη ερπετών 79 είδη αυτόχθονων πρωτογενών ψαριών των γλυκών νερών Ο αριθμός των ασπόνδυλων στη χώρα μας είναι άγνωστος αν και πρέπει να κυμαίνεται ανάμεσα στις 20 με 30 χιλιάδες είδη.

11

12

13 Παράγει οξυγόνο ενώ δεσμεύει διοξείδιο του άνθρακα. Δημιουργεί ένα ιδιαίτερο φωτοκλίμα Μειώνει την ένταση του ανέμου Μειώνει τους θορύβους. Συγκρατεί το νερό της βροχής κι εμποδίζει τη διάβρωση του εδάφους. Ενισχύει τα υπόγεια νερά. Εξασφαλίζει την προστασία, διατροφή και διατήρηση πολλών ζωικών οργανισμών. Παράγει διάφορα βασικά προϊόντα και δεσμεύει ενέργεια Προσφέρει άθληση, ψυχαγωγία. Εμποδίζει τη δημιουργία χειμάρρων και πλημμύρων. Βοηθά στη διατήρηση της βιολογικής ισορροπίας στη φύση. Εξασφαλίζει κατάλληλες συνθήκες διατήρησης πλούσιας χλωρίδας και πανίδας. ΒΑΣΙΚΕΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΕΣ ΤΟΥ ΔΑΣΟΥΣ

14 παράσιτα, ιοί, βακτήρια, μύκητες, δασικά έντομα, ισχυροί άνεμοι, ανεμοθύελλες, χιονοθύελλες, κατολισθήσεις, κεραυνοί Φυσικά βιολογικά αίτια 1

15 πυρκαγιές λαθροϋλοτομίες υπερβόσκηση ατμοσφαιρική ρύπανση ρίψεις σκουπιδιών γεωργικές καλλιέργειες εισαγωγή ξενικών ειδών κατασκευή αυθαίρετων κτισμάτων 2 Ανθρωπογενή αίτια

16 ΣΤΑΣΕΙΣ ΚΑΙ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΕΣ ΑΠΕΝΑΝΤΙ ΣΤΟ ΔΑΣΟΣ Να αναγνωρίσουμε το δάσος ως ζωντανό και ισότιμο κομμάτι του φυσικού συνόλου. Να το σεβόμαστε και να το προστατεύουμε. Να μην το εκμεταλλευόμαστε με παράνομους τρόπους. Να γίνουμε υπεύθυνοι και αλληλέγγυοι σε όσους αγαπούν το δάσος. Να είμαστε ενεργοί πολίτες και να φροντίζουμε για την ασφάλεια των δασικών οικοσυστημάτων κυρίως από τις ανθρωπογενείς παρεμβάσεις. Να συνειδητοποιήσουμε ότι από τα μικρά καθημερινά πράγματα αλλάζει ο κόσμος και να ενσωματώσουμε αυτή την ιδέα στη δική μας στάση ζωής και συμπεριφοράς. ΧΩΡΙΣ ΔΑΣΗ ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΖΩΗ !!!

17


Κατέβασμα ppt "«ΤΟ ΔΑΣΟΣ ΜΙΑ ΖΩΝΤΑΝΗ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑ ΤΗΣ ΦΥΣΗΣ» 5 ο Γυμνάσιο Καρδίτσας Πρόγραμμα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης 2012-2013."

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google