Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Διαχείριση ανθρώπινου δυναμικού

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "Διαχείριση ανθρώπινου δυναμικού"— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 Διαχείριση ανθρώπινου δυναμικού
Βασικές έννοιες και σύγχρονες τάσεις GARY DESSLER Κεφάλαιο 8 Ζητήματα ηθικής και ίσης αντιμετώπισης στη διαχείριση ανθρώπινου δυναμικού

2 Αφού μελετήσει αυτό το κεφάλαιο, ο αναγνώστης θα είναι σε θέση:
Αφού μελετήσει αυτό το κεφάλαιο, ο αναγνώστης θα είναι σε θέση: Να εξηγήσει τι σημαίνει ο όρος ηθική συμπεριφορά Να συζητήσει για τους σημαντικούς παράγοντες που διαμορφώνουν την ηθική συμπεριφορά στην εργασία Να εξηγήσει τέσσερις συγκεκριμένους τρόπους με τους οποίους η διαχείριση ΑΔ μπορεί να επηρεάσει την ηθική συμπεριφορά στην εργασία Να εφαρμόσει πρακτικές δίκαιης πειθαρχίας Να περιγράψει τέσσερις σημαντικούς παράγοντες για την αποτελεσματική διαχείριση των απολύσεων

3 Ηθική Αρχές που καθοδηγούν τη συμπεριφορά ενός ατόμου ή μιας ομάδας
Το νόημα της ηθικής Ηθική Αρχές που καθοδηγούν τη συμπεριφορά ενός ατόμου ή μιας ομάδας Πρότυπα που χρησιμοποιούμε για να αποφασίζουμε ποια θα πρέπει να είναι η συμπεριφορά μας Involves normative judgments

4 Το νόημα της ηθικής (συν.)
Δεοντολογική κρίση που αφορά στο αν κάτι είναι κακό ή καλό, σωστό ή λάθος, καλύτερο ή χειρότερο Οι αποφάσεις ηθικής –οι αρχές της συμπεριφοράς– είναι πάντα εμποτισμένες με ηθικούς κανόνες, οι οποίοι αποτελούν τα κοινωνικά αποδεκτά πρότυπα συμπεριφοράς Τα ηθικά πρότυπα αφορούν θέματα που έχουν σοβαρές επιπτώσεις στην ευζωία μιας κοινωνίας

5 Οι νόμοι δεν αποτελούν την καλύτερη ένδειξη για το τι είναι το ηθικό
Ηθική και νόμος Οι νόμοι δεν αποτελούν την καλύτερη ένδειξη για το τι είναι το ηθικό Υπάρχουν πράγματα που μπορεί να είναι νόμιμα αλλά όχι σωστά Ηθική σημαίνει να παίρνεις αποφάσεις που αντιπροσωπεύουν αυτά που πιστεύεις και όχι μόνο αυτά που προβλέπονται από το νόμο

6 Ηθική, δίκαιη μεταχείριση και δικαιοσύνη
Ορισμένες μορφές εργασιακής αδικίας είναι κραυγαλέες Όσοι εργάζονται κάτω από βάναυσους προϊστάμενους είναι πιο πιθανό να παραιτηθούν από τη δουλειά τους και να αναφέρουν χαμηλότερα επίπεδα ικανοποίησης από τη δουλειά ή τη ζωή και πολύ μεγαλύτερο στρες αν παραμείνουν σε αυτές τις θέσεις

7 Αντιλήψεις βαθμίδων δίκαιης διαπροσωπικής αντιμετώπισης

8 Γιατί να υπάρχει δίκαιη μεταχείριση προς τους εργαζομένους;
Γιατί να υπάρχει δίκαιη μεταχείριση προς τους εργαζομένους; Η αντίληψη για το δίκαιο που έχουν οι εργαζόμενοι έχει έναν σημαντικό οργανωσιακό αντίκτυπο Διαδικαστική δικαιοσύνη Δίκαιες διαδικασίες Διανεμητική δικαιοσύνη Δίκαια αποτελέσματα Perceptions of fairness relate to enhanced employee commitment, enhanced satisfaction with the organization, jobs, and leaders, and enhanced organizational citizenship behaviors

9 Ορισμένοι νομοθετικοί τομείς που παρέχουν στους εργαζομένους νομικά δικαιώματα

10 Τι διαμορφώνει την ηθική συμπεριφορά στην εργασία;
Η ηθική συμπεριφορά ξεκινά από τη συνειδητοποίηση της ηθικής Οι μάνατζερ μπορούν να κάνουν πολλά για να επηρεάσουν την ηθική των εργαζομένων Η ηθική ολισθαίνει όταν οι άνθρωποι βρίσκονται σε κατάσταση «ηθικής απεμπλοκής» Η πιο ισχυρή ηθική είναι αυτή που προέρχεται από μέσα μας Να είστε προσεκτικοί απέναντι στην αποπλανητική δύναμη που έχει ένας ανικανοποίητος στόχος • Ethical behavior starts with moral awareness. In other words, does the person even recognize that a moral issue exists in the situation? • Managers can do a lot to influence employee ethics by carefully cultivating the right norms, leadership, reward systems, and culture. • Ethics slide when people undergo “moral disengagement.” Doing so frees them from the guilt that would normally go with violating one’s ethical standards. For example, you’re more likely to harm others when you view the victims as “outsiders.” • The most powerful morality comes from within. In effect, when the moral person asks, “Why be moral?” the answer is, “because that is who I am.” Then, failure to act morally creates emotional discomfort.24 • Beware the seductive power of an unmet goal. Unmet goals pursued blindly can contribute to unethical behavior.25

11 Τι διαμορφώνει την ηθική συμπεριφορά στην εργασία; (συν.)
Η προσφορά ανταμοιβής για ηθική συμπεριφορά μπορεί να έχει τα αντίθετα από τα αναμενόμενα αποτελέσματα Μην επιβραβεύετε κάποιον ακούσια για κακή συμπεριφορά Οι εργοδότες θα πρέπει να τιμωρούν την ανήθικη συμπεριφορά Ο βαθμός στον οποίο οι εργαζόμενοι μιλούν ανοικτά για ζητήματα ηθικής αποτελεί καλό μέτρο ηθικής συμπεριφοράς Οι άνθρωποι τείνουν να αλλάζουν την ηθική πυξίδα τους όταν γίνονται μέλη ενός οργανισμού • Offering rewards for ethical behavior can backfire. Doing so may actually undermine the intrinsic value of ethical behavior. • Don’t inadvertently reward someone for bad behavior. For example, don’t promote someone who got a big sale through devious means.26 • Employers should punish unethical behavior. Employees who observe unethical behavior expect you to discipline the perpetrators. • The degree to which employees openly talk about ethics is a good predictor of ethical conduct. Conversely, organizations characterized by “moral muteness” suffer more ethically problematic behavior. • People tend to alter their moral compasses when they join organizations. They uncritically equate “what’s best for this organization (or team, or department)” with “what’s the right thing to do?”

12 Το άτομο Ηλικία Οι μεγαλύτεροι σε ηλικία εργαζόμενοι έπαιρναν γενικά πιο ηθικές αποφάσεις σε σχέση με τους νεότερους

13 Οργανωσιακοί παράγοντες
Πίεση για να ανταπόκριση στις απαιτήσεις των χρονοδιαγραμμάτων Ανταπόκριση σε υπερβολικά επιθετικούς οικονομικούς ή επιχειρηματικούς στόχους Συμβολή στην επιβίωση της επιχείρησης

14 Βασικές αιτίες των ηθικών συμβιβασμών

15 Οργανωσιακοί παράγοντες (συν.)
Πριν από αρκετά χρόνια, δικαστήριο καταδίκασε τον πρώην οικονομικό διευθυντή μιας μεγάλης επιχείρησης σε 5 χρόνια φυλακή, καθώς φερόταν να είχε βοηθήσει τον πρώην διευθύνοντα σύμβουλο να εξωραΐσει την παραπαίουσα οικονομική κατάσταση της επιχείρησης Ο εισαγγελέας είχε κατηγορήσει τον οικονομικό διευθυντή ότι είχε δώσει εντολή στους υφισταμένους του να εκτελέσουν ψευδείς λογιστικές καταχωρήσεις και να συντάξουν ψευδείς δηλώσεις Examples Several years ago, a judge sentenced WorldCom’s former CFO to 5 years in jail, allegedly for helping the firm’s former chairman, Bernard Ebbers, mask WorldCom’s deteriorating financial situation. Among other things, the government accused him of instructing underlings to fraudulently book accounting entries, and of filing false statements with the SEC. Why, as a star CFO and someone trained to protect the interest of his shareholders, would the CFO do such a thing? “I took these actions, knowing they were wrong, in a misguided attempt to preserve the company to allow it to withstand what I believed were temporary financial difficulties.”[i] [i] “Former CEO Joins WorldCom’s Indicted,” Miami Herald (March 3, 2004): 4C.

16 Η επιρροή του εργοδότη Το επίπεδο των ατασθαλιών στην εργασία μειώθηκε σημαντικά όταν οι εργαζόμενοι ανέφεραν ότι οι προϊστάμενοί τους επιδείκνυαν ηθική συμπεριφορά Σε μια άλλη έρευνα, μόλις το 27% των εργαζομένων δήλωσε ότι η ηγεσία του οργανισμού τους ήταν ηθική Leader’s actions may be the single most important factor in fostering corporate behavior of a high ethical standard

17 Η επιρροή του εργοδότη (συν.)
Πώς οι προϊστάμενοι μπορούν να καθοδηγήσουν εκούσια (ή ακούσια) τους υφισταμένους τους σε ηθική παρέκκλιση: Πείτε στο προσωπικό σας να κάνει ότι είναι απαραίτητο για να πετύχει τους στόχους του Αυξήστε τον όγκο υποχρεώσεων των εργαζομένων με υψηλές επιδόσεις για να εξασφαλίσετε ότι οι δουλειές θα γίνουν Κάντε «τα στραβά μάτια» όταν συμβαίνουν στραβοπατήματα Να πιστώνεστε εσείς τα εύσημα για τη δουλειά που κάνουν άλλοι ή αντίστοιχα να μετατοπίζετε τις ευθύνες σας

18 Η οργανωσιακή κουλτούρα
Οργανωσιακή κουλτούρα Χαρακτηριστικές αξίες, παραδόσεις και συμπεριφορές που μοιράζονται οι εργαζόμενοι μιας επιχείρησης Αξία Ένα βασικό πιστεύω σχετικά με το τι είναι σωστό ή λάθος ή σχετικά με αυτό που θα πρέπει να κάνετε ή να μην κάνετε

19 Η κουλτούρα και ο μάνατζερ
Εξηγείστε τις προσδοκίες Χρησιμοποιείτε σήματα και σύμβολα Παρέχετε υλική υποστήριξη

20 Ένα γρήγορο τεστ ηθικής
Είναι αυτή η ενέργεια νόμιμη; Είναι σωστή; Ποιοι θα υποστούν τις συνέπειες; Η ενέργεια αυτή εκφράζει τις αξίες της εταιρείας; Πώς θα φαίνεται έπειτα από λίγο καιρό; Τι εντύπωση θα δώσει αν δημοσιευτεί στις εφημερίδες; Θα είναι καλή για την εικόνα της εταιρείας;

21 Ηθική, δίκαιη αντιμετώπιση και ο ρόλος της ΔΑΔ
Προσέλκυση και επιλογή προσωπικού Ο απλούστερος τρόπος για να συντονίσετε, από ηθική άποψη, έναν οργανισμό είναι να προσλάβετε περισσότερους ηθικούς ανθρώπους Τεστ ειλικρίνειας Επιμελής έλεγχος προσωπικών στοιχείων If prospective employees perceive that the hiring process does not treat people fairly, they may assume that ethical behavior is not important in the company

22 Δείχνετε στους εργαζομένους πώς να εντοπίζουν ένα ηθικό δίλημμα
Εκπαίδευση Δείχνετε στους εργαζομένους πώς να εντοπίζουν ένα ηθικό δίλημμα Πώς να χρησιμοποιούν τους κώδικες συμπεριφοράς για να επιλύουν προβλήματα Πώς να χρησιμοποιούν τις λειτουργίες της ΔΑΔ με ηθικό τρόπο

23 Ο ρόλος της εκπαίδευσης στην ηθική

24 Νόμος των Sarbanes-Oxley
Ο νόμος προβλέπει ότι οι διευθύνοντες σύμβουλοι και οι οικονομικοί διευθυντές εισηγμένων εταιρειών εγγυώνται προσωπικά την ακρίβεια των οικονομικών στοιχείων της επιχείρησης Τα ανώτερα διευθυντικά στελέχη εστιάζουν την προσοχή τους στο να εξασφαλίσουν ότι όλοι οι εργαζόμενοι της επιχείρησης λαμβάνουν σοβαρά υπόψη τα ζητήματα ηθικής

25 Τα πρότυπα για τους εργαζομένους θα πρέπει να είναι σαφή
Αξιολόγηση απόδοσης Τα πρότυπα για τους εργαζομένους θα πρέπει να είναι σαφή Οι εργαζόμενοι θα πρέπει να καταλαβαίνουν τα κριτήρια με βάση τα οποία θα αξιολογηθούν Οι αξιολογήσεις θα πρέπει να διεξάγονται με αντικειμενικότητα και ισότητα

26 Συστήματα ανταμοιβών και πειθαρχίας
Οι εργαζόμενοι αναμένουν από την επιχείρηση να επιβάλλει σε τακτική βάση σκληρές τιμωρίες για ανήθικη συμπεριφορά Είναι σημαντικό για την επιχείρηση να τιμωρούνται και τα διευθυντικά στελέχη που επιδεικνύουν ανάρμοστη συμπεριφορά

27 Δημιουργία αμφίδρομης επικοινωνίας
Εμπλοκή Να συμπεριλαμβάνονται άτομα στις αποφάσεις οι οποίες τα αφορούν, με το να ζητείται η γνώμη τους και να τους επιτρέπεται να διαψεύδουν την αξία των ιδεών και των υποθέσεων που κάνουν οι συνάδελφοί τους

28 Δημιουργία αμφίδρομης επικοινωνίας (συν.)
Επεξήγηση Η εξασφάλιση ότι όλοι όσοι εμπλέκονται και επηρεάζονται μπορούν να καταλάβουν γιατί οι τελικές αποφάσεις λήφθηκαν ως έχουν αλλά και το σκεπτικό στο οποίο βασίζονται αυτές οι αποφάσεις

29 Δημιουργία αμφίδρομης επικοινωνίας (συν.)
Σαφήνεια προσδοκιών Η εξασφάλιση ότι όλοι γνωρίζουν εκ των προτέρων ποια είναι τα πρότυπα με βάση τα οποία θα κριθούν, καθώς και τις σχετικές ποινές

30 Πειθαρχία και ιδιωτικότητα των εργαζομένων
Σκοπός της πειθαρχίας είναι η ενθάρρυνση των εργαζομένων να συμπεριφέρονται λογικά στην εργασία τους, όπου λογικά σημαίνει να συμμορφώνονται με κανόνες και κανονισμούς Λογική Συμμόρφωση με κανόνες και κανονισμούς

31 Σύνολο από σαφείς κανόνες και κανονισμούς
Οι τρεις πυλώνες Σύνολο από σαφείς κανόνες και κανονισμούς Σύστημα κλιμακούμενων ποινών Διαδικασία άσκησης έφεσης

32 Διαδικασία άσκησης έφεσης FedEx
Έλεγχος της διοίκησης Εκείνος που επιθυμεί να εκφράσει τα παράπονά του υποβάλλει μια γραπτή διαμαρτυρία σε κάποιο μέλος της διοίκησης Επιτελική διαμαρτυρία Γραπτή διαμαρτυρία στον αντιπρόεδρο ή τον βοηθό αντιπρόεδρο που είναι υπεύθυνος για το τμήμα Διευθυντικός έλεγχος της έφεσης Ο εργαζόμενος μπορεί να υποβάλλει γραπτή διαμαρτυρία στο τμήμα εργασιακών σχέσεων

33 Δύο δυνητικά μειονεκτήματα Αφήνει πίσω της μια κακή αίσθηση
Συμβατική πειθαρχία Δύο δυνητικά μειονεκτήματα Αφήνει πίσω της μια κακή αίσθηση Η επιβολή των κανόνων στους εργαζομένους μπορεί να τύχει της βραχυπρόθεσμης συμμόρφωσής τους

34 Πειθαρχία χωρίς τιμωρία
Κάνετε μια προφορική προειδοποίηση Εάν προκύψει παρόμοιο περιστατικό μέσα σε διάστημα 6 εβδομάδων, δώστε στον εργαζόμενο μια τυπική, γραπτή προειδοποίηση και βάλτε αντίγραφο αυτής στο φάκελό του Χορηγήστε μια μονοήμερη «άδεια λήψης απόφασης» μετ’ αποδοχών Εάν δεν επαναληφθούν ανάλογα περιστατικά μέσα σε διάστημα ενός έτους, η μονοήμερη παύση διαγράφεται από τον φάκελο του εργαζομένου

35 Νομικά ζητήματα Πολλοί εργοδότες έχουν πολιτικές για τη χρήση της ηλεκτρονικής αλληλογραφίας και του διαδικτύου, ενώ ζητούν από τους υπαλλήλους να υπογράψουν δηλώσεις συγκατάθεσης στην παρακολούθηση κλήσεων και ηλεκτρονικών μηνυμάτων Οι εργοδότες μπορεί να θεωρηθούν υπεύθυνοι για παράνομες πράξεις που διαπράχθηκαν από τους υπαλλήλους τους μέσω ηλεκτρονικών μηνυμάτων ή του διαδικτύου

36 Οι απολύσεις πρέπει να είναι δίκαιες, εγγυημένες και ισότιμες
Διαχείριση απολύσεων Οι απολύσεις πρέπει να είναι δίκαιες, εγγυημένες και ισότιμες Ο μάνατζερ πρέπει να διασφαλίσει ότι οι άμεσες απολύσεις είναι ανθρώπινες

37 Εξαιρέσεις στην οικειοθελή λήξη
Εξαιρέσεις που προβλέπονται στην ειδική νομοθεσία Νομοθετήματα ομοσπονδιακού και πολιτειακού επιπέδου περί ίσης απασχόλησης και εργασιακών θεμάτων απαγορεύουν συγκεκριμένα είδη απολύσεων Εξαιρέσεις που προβλέπονται στην κοινή νομοθεσία Ένα δικαστήριο μπορεί να αποφασίσει ότι ένα εγχειρίδιο εργαζομένου που προβλέπει απόλυση μόνο «για δίκαιο λόγο» ενδέχεται να δημιουργεί εξαίρεση στον κανόνα της ελεύθερης βούλησης

38 Εξαιρέσεις στην οικειοθελή λήξη (συν.)
Εξαιρέσεις που υπάρχουν στις δημόσιες πολιτικές Τα δικαστήρια έχουν αποφανθεί ότι μια απόλυση είναι παράνομη όταν αντιτίθεται σε συγκεκριμένη και καθιερωμένη δημόσια πολιτική

39 Λόγοι απόλυσης Μη ικανοποιητική απόδοση Ανάρμοστη συμπεριφορά
Μη ικανοποιητική απόδοση Διαρκής αδυναμία για εκτέλεση υπαγορευόμενων καθηκόντων ή ανταπόκρισης σε προκαθορισμένα πρότυπα μιας θέσης εργασίας Ανάρμοστη συμπεριφορά Συνειδητή και εκούσια παραβίαση των κανόνων της επιχείρησης

40 Λόγοι απόλυσης (συν.) Έλλειψη κατάλληλων προσόντων
Έλλειψη κατάλληλων προσόντων Η αδυναμία του εργαζομένου να εκτελέσει την εργασία που του ανατίθεται Μεταβολές των απαιτήσεων μιας θέσης Η αδυναμία του εργαζομένου να εκτελέσει την ανατιθέμενη εργασία έπειτα από μεταβολή της φύσης της θέσης

41 Λόγοι απόλυσης (συν.) Απείθεια Άμεση αμφισβήτηση της εξουσίας του προϊστάμενου και ανυπακοή ή άρνηση υπακοής, στις εντολές του, ιδιαίτερα μπροστά σε άλλους

42 Αποφυγή αγωγών για παράνομη απόλυση
Παράνομη απόλυση Όταν η απόλυση ενός εργαζομένου δεν είναι σύννομη ή είναι σε αντίθεση με τον διακανονισμό της απασχόλησης που αναφέρεται ή εξάγεται από τη μεριά της επιχείρησης μέσω της αίτησης εργασίας, του εγχειριδίου του εργαζομένου ή άλλων στοιχείων

43 Αποφυγή αγωγών για παράνομη απόλυση (συν.)
Πρώτα θα πρέπει να θέσετε τα θεμέλια που θα σας βοηθήσουν να αποφύγετε τέτοιες αγωγές Χρησιμοποιήστε πρακτικές που εξασφαλίζουν δικαιοσύνη Procedural Steps Avoiding wrongful discharge suits requires a two-prong strategy. First is to lay the groundwork that will help avoid such suits. Steps to take here include: • Have applicants sign the employment application. It should contain a statement that employment is for no fixed term and that the employer can terminate at any time. • Review your employee manual and delete statements that could prejudice your defense, such as, “employees can be terminated only for just cause.” • Have written rules listing infractions that may require discipline and discharge. • If a rule is broken, get the worker’s side of the story in front of witnesses, and preferably get it signed. • Be sure that employees get a written appraisal at least annually. If an employee shows evidence of incompetence, give that person a warning and an opportunity to improve. • Keep careful confidential records of all actions such as employee appraisals, warnings or notices, and so on. • Consider his or her legal rights. For example, ask: Is the employee covered by any type of written agreement, including a collective bargaining agreement?

44 Προσωπική ευθύνη των προϊσταμένων
Να ενεργείτε σύμφωνα με τις εταιρικές πολιτικές και διαδικασίες Να χειρίζεστε τα θέματα πειθαρχίας με έναν τρόπο που να μη θέτει συναισθηματικά βάρη στον εργαζόμενο Μην ενεργείτε εν βρασμώ Χρησιμοποιήστε το τμήμα

45 Προετοιμάστε επιμελώς τη συνέντευξη Να περάσετε γρήγορα στο «ψητό»
Η συνέντευξη απόλυσης Προετοιμάστε επιμελώς τη συνέντευξη Να περάσετε γρήγορα στο «ψητό» Περιγράψτε την κατάσταση Ακούστε Ανατρέξτε στο πακέτο αποζημιώσεων Προσδιορίστε το επόμενο βήμα

46 Συμβουλευτική για επανατοποθέτηση στην αγορά εργασίας
Συμβουλευτική για επανατοποθέτηση στην αγορά εργασίας Ο εργοδότης κανονίζει για την παροχή στον απολυόμενο εργαζόμενο δεξιοτήτων σχεδιασμού καριέρας και αναζήτησης εργασίας

47 Συνεντεύξεις αποχώρησης
Σκοπός είναι να εκμαιεύσετε πληροφορίες που μπορεί να σας δώσουν καλύτερη εικόνα σχετικά με το τι είναι σωστό –ή λάθος– για την επιχείρηση   

48 Κατά τις προσδοκίες του εργοδότη, έχει βραχυπρόθεσμο χαρακτήρα
Προσωρινή απόλυση Προσωρινή απόλυση Ο εργοδότης στέλνει τους εργαζομένους σπίτι τους για μια χρονική περίοδο λόγω έλλειψης δουλειάς Συνήθως δεν έχει μόνιμο χαρακτήρα Κατά τις προσδοκίες του εργοδότη, έχει βραχυπρόθεσμο χαρακτήρα

49 Η διαδικασία προσωρινής απόλυσης
Αρχικά συνεδριάζουν τα στελέχη της ανώτερης διοίκησης για να λάβουν στρατηγικές αποφάσεις σχετικά με το μέγεθος και το χρονοδιάγραμμα των απολύσεων Οι μάνατζερ πρώτης γραμμής αξιολογούν τους υφιστάμενούς τους και βαθμολογούν τους μη συνδικαλισμένους εργαζομένους με Α, Β ή Γ Ενημερώνουν τους υφιστάμενούς τους σχετικά με τη βαθμολογία που συγκέντρωσαν Όσοι έχουν κριθεί με Γ είναι πιθανότερο να απολυθούν προσωρινά The layoff process A study illustrates one firm’s layoff process. In this company, senior management first met to make strategic decisions about the size and timing of the layoffs. These managers also debated the relative importance of the skill sets they thought the firm needed going forward. Front-line supervisors assessed their subordinates, rating their nonunion employees either A, B., or C, (union employees were covered by a union agreement making layoffs dependant on seniority). The front-line supervisors than informed each of their subordinates about his or her A, B., or C rating, and told each that those employees with C grades were designated "surplus" and most likely to be laid off. [i] [i] Leon Grunberg, Sarah Moore, and Edward Greenberg, "managers’ reactions to implementing layoffs: relationship to health problems and withdrawal behaviors", human resource management, summer 2006, volume 45, number two, pages

50 Η προσαρμογή σε περικοπές θέσεων εργασίας και οι συγχωνεύσεις
Η προσαρμογή σε περικοπές θέσεων εργασίας και οι συγχωνεύσεις Περικοπές Η, συνήθως δραστική, μείωση του αριθμού των ατόμων που απασχολούνται σε μια επιχείρηση Προϋποθέτουν προσεκτικό σχεδιασμό και εξέταση διαφόρων ζητημάτων

51 (που έχει κυρωθεί με τον Ν. 100/1975)
Απαγορεύεται η αναδημοσίευση ή αναπαραγωγή του παρόντος έργου με οποιονδήποτε τρόπο χωρίς γραπτή άδεια του εκδότη, σύμφωνα με το Ν. 2121/1993 και τη Διεθνή Σύμβαση της Βέρνης (που έχει κυρωθεί με τον Ν. 100/1975)


Κατέβασμα ppt "Διαχείριση ανθρώπινου δυναμικού"

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google