Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

ΕΘΙΣΜΟΣ ΣΤΟ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ Μια εργασία των : Μπερτσιάς Θανάσης

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "ΕΘΙΣΜΟΣ ΣΤΟ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ Μια εργασία των : Μπερτσιάς Θανάσης"— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 ΕΘΙΣΜΟΣ ΣΤΟ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ Μια εργασία των : Μπερτσιάς Θανάσης
Μπέτσιου Άρτεμις Μυλωνάς Παναγιώτης Πλούμης Μάριος – Ραφαήλ Ραμάι Μέμος

2 ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ ΕΘΙΣΜΟΥ Ο εθισμός συνήθως "εξειδικεύετε" σε μια από της παρακάτω κατηγορίες: - Ηλεκτρονικά παιχνίδια - Κοινωνική δικτύωση - Ηλεκτρονικός τζόγος - Πορνογραφία Αν και κάθε μία από τις παραπάνω κατηγορίες εξάρτησης αφήνει τα δικά της ιδιαίτερα "σημάδια" στο εξαρτημένο άτομο, οι λόγοι του εθισμού σε αυτές είναι παρόμοιοι.

3 ΛΟΓΟΙ ΕΘΙΣΜΟΥ Μια θεωρία υποστηρίζει πως η δυνητική αλλαγή διάθεσης λόγω συμπεριφοράς συνδέεται με την διαδικασία του εθισμού. Το άτομο που έχει εθιστεί στο διαδίκτυο αισθάνεται μια "βιασύνη" και ταυτόχρονη ευχαρίστηση κατά τη διαδικασία του ανοίγματός του υπολογιστή του με σκοπό την επίσκεψη στις αγαπημένες του ιστοσελίδες. Επιπλέον από βιολογικής σκοπιάς μπορέι να υπάρχει και ένας συνδιασμός γονιδίων που κάνουν ορισμένα άτομα πιο επιρρεπή στον εθισμό. Αν και οι ερευνητές στον τομέα του εθισμού αμφισβητούν την έννοια της "εθιστικής προσωπικότητας", είναι πιθανό ότι κάποιος που έχει ήδη έναν εθισμό μπορεί να είναι επιρρεπείς και να εθιστεί σε ουσίες ή άλλες δραστηριότητες, όπως τη χρήση του Διαδικτύου.

4 ΛΟΓΟΙ ΕΘΙΣΜΟΥ Οι άνθρωποι με ψυχικές διαταραχές πιστεύουν πως "αποθεραπεύονται" με τη χρήση του Διαδικτύου. Παράλληλα από κοινωνικής ή διαπροσωπικής άποψης, μπορεί να υπάρχουν και παράγοντες που σχετίζονται με οικογενειακά προβλήματα και ωθούν ένα άτομό στην υπερβολική χρήση του Διαδικτύου. Οι άνθρωποι που αναπτύσσουν προβλήματα με τη χρήση του Διαδικτύου ξεκινούν συνήθως από τη χρήση του Διαδικτύου σε ευκαιριακή βάση και στη συνέχεια προχωρούν στη χρήση της τεχνολογίας με δυσλειτουργικές τρόπους.

5 ΛΟΓΟΙ ΕΘΙΣΜΟΥ Αν θέλαμε να απαριθμήσουμε κωδικοποιμένα τους συνηθέστερους λόγους που οδηγούν κάποιον στον εθισμό στο διαδίκτυο αυτοί θα ήταν: - το επιβαρυμένο με συγκρούσεις οικογενειακό περιβάλλον - οι μειωμένες κοινωνικές δεξιότητες που περιορίζουν την δυνατότητα δημιουργίας διαπροσωπικών σχέσεων - οι μεγάλες δυνατότητες "εικονικής" κοινωνικοποίησης μέσα απο πλάστους αυτοδημιούργητους χαρακτήρες - η διάθεση ανάληψης εικονικών ρόλων ώστε να καλυφθεί η αδυναμία ανάληψης φυσικών ρόλων

6 ΛΟΓΟΙ ΕΘΙΣΜΟΥ Η χρήση του διαδικτύου μπορεί να επηρεάσει την κοινωνική ζωή του ατόμου, τις σχολικές εργασίες, τη δουλειά του και γενικώς του οτιδήποτε σχετίζεται με τα καθήκοντα και τις υποχρεώσεις του.

7 ΕΘΙΣΜΟΣ ΣΤΑ ΔΙΚΤΥΑΚΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ
Άτομα που σπεύδουν να καταδικάσουν το παιχνίδι για τον «εθισμό» που τυχόν παρουσιάζει ο χρήστης βασίζονται σε ελλειπή στοιχεία και παρουσιάζουν τη μια πλευρά της αλήθειας μόνο. Πολλοί το κάνουν από άγνοια και με αγνές προθέσεις στην προσπάθεια τους να «προφυλάξουν» τα παιδιά. Άλλους όμως συμφέρει η διασπορά πανικού με αφορμή τα βιντεοπαιχνίδια γιατί έρχονται στην συνέχεια να προσφέρουν μαντζούνια για την γιατρειά. Εθισμός στα βιντεοπαιχνίδια δεν έχει αποδειχτεί ότι υπάρχει. Αυτό δεν σημαίνει ότι πρέπει να αφήσουμε ανεξέλεγκτη του χρήση του μέσου από παιδιά. Όπως και η τηλεόραση, πρέπει να γίνεται χρήση με μέτρο. Είναι όμως λάθος, από φόβο και άγνοια για τα βιντεοπαιχνίδια, να τα δαιμονοποιούμε και να παρασυρόμαστε από την υστερία της εποχής που τα απεικονίζει ως την αιτία πίσω από οποιοδήποτε κακό συμβαίνει στους νέους.

8 ΛΟΓΟΙ ΕΘΙΣΜΟΥ Τα προβλήματα των διαπροσωπικών σχέσεων των ατόμων πολλές φορές οδηγούν στη συνεχή ενασχόληση με τα διαδικτυακά παιχνίδια. Η επιθετικότητα της σύγχρονης εποχής, που συναντάται τόσο στο σχολείο και στην κοινωνία, ωθεί πολλά παιδιά στη δημιουργία εικονικών κόσμων. Η μοναξιά και η εσωστρέφεια, που χαρακτηρίζουν την εποχή μας, δεδομένης της απομόνωσης και της αποξένωσης των ατόμων και των οικογενειών, οδηγούν κυρίως τα παιδιά στο να προτιμούν της περιήγησή τους στους εικονικούς χώρους παιχνιδιών. Τα κοινωνικά δεδομένα και η βία οποιασδήποτε μορφής μπορεί πολλές φορές να αποτελούν αιτίες εθισμού ενός παιδιού στο διαδικτυακό ηλεκτρονικό παιχνίδι.

9 ΛΟΓΟΙ ΕΘΙΣΜΟΥ Η χαμηλή αυτοεκτίμηση του παιδιού στην πραγματική ζωή μετατρέπεται σε υψηλή αυτοεκτίμηση μέσα στο παιχνίδι, με άμεσο αποτέλεσμα να προτιμάται ο εικονικός κόσμος από τον πραγματικό. Η ανία μπορεί επίσης να οδηγήσει ένα έφηβο στη μάστιγα του εθισμού στο διαδικτυακό παιχνίδι. Μπορεί να χάσει την αίσθηση μεταξύ του εικονικού και του πραγματικού με πολύ αρνητικές συνέπειες.

10 ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ ΕΡΕΥΝΑΣ Διεξήγαμε μια έρευνα στην ευρύτερη περιοχή του Ευηνοχωρίου σχετικά με τους λόγους εθισμού στο Διαδίκτυο και τα α ηλεκτρονικά παιχνίδια. Έτσι εκδώσαμε το ερωτηματολόγιό μας το οποίο απάντησαν 20 άτομα, από τα οποία 10 ήταν γυναίκες και 10 άνδρες όλων των ηλικιών.

11 ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ ΕΡΕΥΝΑΣ Όλοι απάντησαν ότι έχουν ηλεκτρονικό υπολογιστή στο σπίτι. Η πλειοψηφία σερφάρει στο Διαδίκτυο λιγότερο από 2 ώρες. 12 άτομα απάντησαν ότι παίζουν ηλεκτρονικά παιχνίδια ναι ενώ τα υπόλοιπα 8 όχι. Η πλειοψηφία δεν ήξερε πόσα παιχνίδια παίζει ενώ μόλις 6 απάντησαν ελάχιστα. Η πλειοψηφία παίζει σπάνια ηλεκτρονικά παιχνίδια ενώ μόνο 2 άτομα παίζουν κάθε μέρα. Ένας στους τέσσερις έχει σπαταλήσει χρήματα σε ηλεκτρονικά παιχνίδια.

12 ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ ΕΡΕΥΝΑΣ Κανείς δεν ήξερε εάν οι ώρες που αφιερώνει στον Η\Υ έχουν αυξηθεί-μειωθεί από τότε που άρχισε να παίζει ηλεκτρονικά παιχνίδια. Η πλειοψηφία δεν έχει κάνει γνωριμίες μέσω ηλεκτρονικών παιχνιδιών και δεν ασχολείται μόνο με την ηλεκτρονική διασκέδαση αλλά και με σελίδες κοινωνικής δικτύωσης, ειδησεογραφική ενημέρωση και αγορές. Όλοι εκτιμούν ότι οι φίλοι/συμμαθητές τους είναι ελάχιστα πληροφορημένοι σχετικά με τον εθισμό. Όλοι πιστεύουν πως είναι απαραίτητη η ενημέρωση των μαθητών στο συγκεκριμένο θέμα. όλοι εκτιμούν ότι το Internet μπορεί να προκαλέσει μέχρι και εξάρτηση σε έναν χρήστη.

13 ΕΥΧΑΡΙΣΤΟΥΜΕ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΡΟΣΟΧΗ ΣΑΣ !


Κατέβασμα ppt "ΕΘΙΣΜΟΣ ΣΤΟ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ Μια εργασία των : Μπερτσιάς Θανάσης"

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google