Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΗ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΣΤΗ ΣΚΛΑΒΙΑ. Πρόλογος Την εποχή που η Ελλάδα ήταν σκλαβωμένη στους τούρκους,κάποιοι μορφωμένοι άνθρωποι, που κυρίως ήταν απ’ την Ευρώπη.

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΗ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΣΤΗ ΣΚΛΑΒΙΑ. Πρόλογος Την εποχή που η Ελλάδα ήταν σκλαβωμένη στους τούρκους,κάποιοι μορφωμένοι άνθρωποι, που κυρίως ήταν απ’ την Ευρώπη."— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΗ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΣΤΗ ΣΚΛΑΒΙΑ

2 Πρόλογος Την εποχή που η Ελλάδα ήταν σκλαβωμένη στους τούρκους,κάποιοι μορφωμένοι άνθρωποι, που κυρίως ήταν απ’ την Ευρώπη δημιούργησαν έναν κύκλο αριστουργημάτων,ποιημάτων,τραγουδιών που αργότερα έγιναν γνωστά σε όλο τον κόσμο.Θαυμάστηκαν από μορφωμένους και αμόρφωτους,γιατί ήταν απλά.

3 Η Αναγέννηση Μεγάλοι αρχιτέκτονες κατασκεύασαν λαμπρά οικοδομήματα,ζωγράφοι και γλύπτες δημιούργησαν Αριστουργηματικά έργα, επιστήμονες έκαναν πολλές εφευρέσεις,σπουδαίοι συγγραφείς έγραψαν λογοτεχνήματα που θαυμάζονται μέχρι σήμερα.Η άνθηση αυτή των τεχνών,των επιστημών και των γραμμάτων ονομάστηκε Αναγέννηση.

4 Ο Διαφωτισμός Πολλοί μορφωμένοι δεν παραδέχονταν πια ορισμένα από εκείνα που ο πάπας είχε επιβάλει. Έτσι δημιουργήθηκε μία κίνηση που οδήγησε στη θρησκευτική μεταρρύθμιση Και στη διάσπαση της δυτικής εκκλησίας. Στη συνέχεια, πνευματικοί άνθρωποι με τα έργα τους προσπάθησαν να διαφωτίσουν τους λαούς να κατανοήσουν τα δικαιώματά τους. Αυτό ήταν το λεγόμενο κίνημα του Διαφωτισμού.

5 Το σημαντικότερο αποτέλεσμα του Διαφωτισμού Το σημαντικότερο αποτέλεσμα του Διαφωτισμού ήταν η Γαλλική Επανάσταση το 1789, που ανέτρεψε το καθεστώς των ευγενών και του βασιλιά στη Γαλλία.Η Γαλλική επανάσταση με τα συνθήματά της- Ελευθερία –Αδελφότητα- Ισότητα- στάθηκε φωτεινό παράδειγμα για κάθε καταπιεσμένο λαό. Οι λαοί απέκτησαν δικαιώματα.

6 Ο Ναπολέοντας Βοναπάρτης Μέσα από τη γαλλική επανάσταση αναδείχτηκε η ηγετική μορφή του Ναπολέοντα Βοναπάρτη. Ο Ναπολέοντας οδήγησε τις στρατιές του σε νικηφόρους πολέμους.Τελικά νικήθηκε από τους Ευρωπαίους που έκαναν την Ιερή συμμαχία το(1815) εναντίον του.

7 Χαρές και λύπες της Ζωής Στα χρόνια της σκλαβιάς οι Έλληνες οργάνωσαν τη ζωή τους σύμφωνα με τις παραδόσεις,τις ασχολίες και τα έθιμά τους. Οι μεγάλες γιορτές της χριστιανοσύνης – Χριστούγεννα,Πάσχα- έδιναν την ευκαιρία στους σκλαβωμένους να συναντιούνται και να γλεντάνε. Πάντα όμως βάραινε η σκιά του κατακτητή. Λένε πως όταν ο Κολοκοτρώνης γεννήθηκε ο παππούς του είπε: «Ακόμα ένας δούλος».Μεγάλος ήταν ο θρήνος και γενικά η συμμετοχή του λαού σε στιγμές πένθους και όλοι αποχαιρετούσαν τον νεκρό με μοιρολόγια και με ευχές. Η διατήρηση των εθίμων και των παραδόσεων συντέλεσε στο να διατηρήσουν οι Έλληνες και την πολιτισμική τους ταυτότητα.

8 Θρύλοι και Παραδόσεις Οι πικρές αναμνήσεις απ’το πάρσιμο της πόλης οι πόθοι και οι ελπίδες για λευτεριά εκφράστηκαν με θρήνους,θρύλους,διηγήσεις,παραμύθια,τραγούδια,παροιμίες,έργα λαϊκής τέχνης αλλά και μέσα από τα ήθη και τα έθιμά τους. Κατά τη διάρκεια της Τουρκοκρατίας οι Έλληνες ένωσαν την ανάγκη να μιλούν για για τους καημούς και τους πόθους τους.Η εκκλησία με τους ύμνους και τα τροπάρια έδινε πολλές τέτοιες ευκαιρίες.Έτσι στις φράσεις «Σώσον κύριε τον λαών σου», «Εκ παντοίων με κινδύνων ελευθέρωσον», «Χριστός ανέστη»,οι σκλαβωμένοι έδιναν ιδιαίτερο νόημα. Τα δημοτικά τραγούδια, όπως «Ένας αϊτός περήφανος, Κρυφά το λένε τα πουλιά», η παράδοση για τη γοργόνα που κρατάει ζωντανή τη μνήμη για το Μέγα Αλέξανδρο,είχαν και ένα ιδιαίτερο νόημα. Με όλα αυτά οι Έλληνες καλλιεργούσαν το εθνικό συναίσθημα και πίστευαν ότι δεν θα αργούσε η ημέρα της λευτεριάς».

9 Οι Δάσκαλοι του Γένους Οι δάσκαλοι του Γένους ήταν μορφωμένοι,πλούσιοι που πίστευαν πως για να ελευθερωθούν οι Έλληνες έπρεπε να μορφωθούν.Οι δάσκαλοι του γένους ήταν ο Αδαμάντιος Κοραής και ο Κοσμάς Αιτωλός.Ίδρυσαν 200(κοινά),δηλαδή δημοτικά και και δέκα (ελληνικά),δηλαδή γυμνάσια Αδαμάντιος Κοραής

10 Πληροφορίες για τον Κοσμά Αιτωλό Γεννήθηκε το 1714 στο Μέγα δέντρο της Αιτωλίας.Εκεί κοντά στους κληρικούς έμαθε γράμματα.Αργότερα τελείωσε τις γνώσεις του στην Αθωνιάδα σχολή και χειροτονήθηκε ιερομόναχος στη Μονή Φιλόθεου. Κοσμάς Αιτωλός

11 ΣΧΟΛΕΣ Εμπορική Σμύρνης Θεολογική Χάλκης Μεγάλη του Γένους Γεννάδιος σχολή

12 Έργα Παρά τη σκλαβιά οι Έλληνες ανέπτυξαν τα γράμματα και τις τέχνες,ιδίως στις λατινοκρατούμενες περιοχές.Η άνθηση της ποίησης και του θεάτρου στην Κρήτη έμεινε στην ιστορία ως κριτική αναγέννηση. «Ο Ερωτόκριτος» και η «θυσία του Αβραάμ» του Βιτσέντζου Κορνάρου και «Η Ερωφίλη»του Γεωργίου Χορτάτζη είναι έργα που διαβάζονται και σήμερα.

13 ΠΟΙΗΣΗ ΚΑΙ ΜΟΥΣΙΚΗ Η ποίηση και η μουσική καλλιεργήθηκαν και στα Επτάνησα,όπου κατέφυγαν πολλοί κριτικοί μετά την υποταγή της Κρήτης στους Τούρκους.Στην Ήπειρο ο Ιωάννης Βηλαράς έγραψε τα ποιήματά του,χρησιμοποιώντας δημοτική γλώσσα.Στη Βλαχία ο Αθανάσιος Χριστόπουλος έγραψε πολύ ωραία ποιήματα καθώς και θεατρικά έργα σε απλή γλώσσα.Ο Διονύσιος Σολωμός,ο εθνικός μας ποιητής,Βλέποντας από την Κεφαλονιά τις φωτιές στο Μεσολόγγι,έγραψε τους ελεύθερους πολιορκημένους.

14 Ο Λαός Όλους όμως τους ποιητές και τους δημιουργούς τους ξεπέρασε ο ίδιος ο λαός.Με τα τραγούδια του έψαλε στις λύπες και τις χαρές,τους καημούς,τις ελπίδες και τα καθημερινά του προβλήματα.Ακόμα τραγούδησε σημαντικά πρόσωπα και γεγονότα.Βάση είχαν την Βυζαντινή μουσική,η οποία εξακολουθούσε να καλλιεργείται.

15 ΠΡΟΣΩΠΑ Δάσκαλοι του Γένους:Κοσμάς Αιτωλός,Αδαμάντιος Κοραής Ποιητές:Ιωάννης Βηλαράς,Αθανάσιος Χριστόπουλος, Βιτσέντζος Κορνάρος, Γεώργιος Χορτάτζης Ζωγράφοι:Θεοφάνης,Θεόδωρος Πουλάκης, Μιχάλης Δαμασκηνός

16 Επίλογος Οι Έλληνες παρά τα δεινά της σκλαβιάς παρέμειναν ένας πνευματικός λαός, κρατώντας τη θρησκεία τους, τη γλώσσα και τον πολιτισμό τους.

17 Την Εργασία Έκαναν Οι: ΑΘΑΝΑΣΙΟΥ ΘΩΜΑΣ, ΤΣΑΚΑΛΗ ΙΩΑΝΝΑ, ΣΤΡΟΥΤΙΝΣΚΑ ΑΝΝΑ


Κατέβασμα ppt "ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΗ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΣΤΗ ΣΚΛΑΒΙΑ. Πρόλογος Την εποχή που η Ελλάδα ήταν σκλαβωμένη στους τούρκους,κάποιοι μορφωμένοι άνθρωποι, που κυρίως ήταν απ’ την Ευρώπη."

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google