Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

1 ΝΟΤΙΟΔΥΤΙΚΗ ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΣ ΚΑΣΤΡΑ ΚΑΙ ΚΑΣΤΡΟΠΟΛΙΤΕΙΕΣ 3ο ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΑΛΙΜΟΥ ΣΧΟΛ.ΕΤΟΣ 2008-09.

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "1 ΝΟΤΙΟΔΥΤΙΚΗ ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΣ ΚΑΣΤΡΑ ΚΑΙ ΚΑΣΤΡΟΠΟΛΙΤΕΙΕΣ 3ο ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΑΛΙΜΟΥ ΣΧΟΛ.ΕΤΟΣ 2008-09."— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 1 ΝΟΤΙΟΔΥΤΙΚΗ ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΣ ΚΑΣΤΡΑ ΚΑΙ ΚΑΣΤΡΟΠΟΛΙΤΕΙΕΣ 3ο ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΑΛΙΜΟΥ ΣΧΟΛ.ΕΤΟΣ

2 ΝΟΤΙΟΔΥΤΙΚΗ ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΣ. ΝΟΜΟΣ ΜΕΣΣΗΝΙΑΣ. ΝΟΜΟΣ ΛΑΚΩΝΙΑΣ. ΝΟΤΙΟΔΥΤΙΚΗ ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΣ. ΝΟΜΟΣ ΜΕΣΣΗΝΙΑΣ. ΝΟΜΟΣ ΛΑΚΩΝΙΑΣ.

3 –Η νοτιοδυτική Πελοπόννησος αποτελείται από τρεις δήμους: της Κορώνης, της Μεθώνης και της Πύλου. Στις ομώνυμες πόλεις υπάρχουν κάστρα με μεγάλη ιστορία και τοπία με απαράμιλλη φυσική ομορφιά.

4 ΚΟΡΩΝΗ,Η ΑΡΧΟΝΤΙΣΣΑ ΤΟΥ ΜΕΣΑΙΩΝΑ  Εντυπωσιακό και επιβλητικό το βενετσιάνικο κάστρο της Κορώνης,με το μεγάλο όγκο του, στέκεται άγρυπνος φύλακας της περιοχής, στην κορυφή του λόφου της πόλης. Χτίστηκε το 13ο αι.από τους Βενετούς,παίρνοντας τη σημερινή του μορφή ύστερα από τις προσθήκες των Τούρκων.

5 ΙΣΤΟΡΙΚΟΣ ΧΑΡΤΗΣ ΤΟΥ ΚΑΣΤΡΟΥ ΤΗΣ ΚΟΡΩΝΗΣ ΑΠΌ ΤΟ 1860

6 ΚΟΡΩΝΗ. Η Κορώνη αναφέρεται ήδη από την αρχαιότητα, αφού συμμετείχε ως πόλη στην Αχαϊκή Συμπολιτεία. Η σημερινή Κορώνη κτίστηκε στη θέση της αρχαίας Ασίνης. Η μεγάλη περίοδος ακμής της πολιτείας αρχίζει όταν οι Φράγκοι κατέλαβαν τον Μοριά. Θα γίνει θέατρο διεκδικήσεων για στρατούς, στόλους, αυτοκράτορες, ηγεμόνες, δόγηδες και σουλτάνους. Μετά τους Φράγκους ήρθαν οι Βενετοί, οι Τούρκοι, ξανά οι Βενετοί και ξανά οι Τούρκοι, μέχρι την απελευθέρωση της το 1828 από τους επαναστατημένους Έλληνες του Γάλλου στρατηγού Μαιζόν. Η Κορώνη αναφέρεται ήδη από την αρχαιότητα, αφού συμμετείχε ως πόλη στην Αχαϊκή Συμπολιτεία. Η σημερινή Κορώνη κτίστηκε στη θέση της αρχαίας Ασίνης. Η μεγάλη περίοδος ακμής της πολιτείας αρχίζει όταν οι Φράγκοι κατέλαβαν τον Μοριά. Θα γίνει θέατρο διεκδικήσεων για στρατούς, στόλους, αυτοκράτορες, ηγεμόνες, δόγηδες και σουλτάνους. Μετά τους Φράγκους ήρθαν οι Βενετοί, οι Τούρκοι, ξανά οι Βενετοί και ξανά οι Τούρκοι, μέχρι την απελευθέρωση της το 1828 από τους επαναστατημένους Έλληνες του Γάλλου στρατηγού Μαιζόν.

7 ΜΕΘΩΝΗ Το κάστρο της Μεθώνης αποτελεί ένα από τα σημαντικότερα οχυρωματικά σύνολα του ελληνικού χώρου. Καταλαμβάνει ολόκληρη την έκταση στα Ν.Δ. παράλια της Πελοποννήσου, με ένα εξαιρετικό φυσικό λιμάνι, το οποίο κατά τον Μεσαίωνα αποτελούσε σταθμό στο δρόμο των προσκυνητών για τους Άγιους Τόπους και των εμπορικών πλοίων από τη Δύση στην Ανατολή. Η περίοδος ακμής του κάστρου τοποθετείται στην περίοδο της Α΄Ενετοκρατίας (13ος-15ος αι.) Το κάστρο της Μεθώνης αποτελεί ένα από τα σημαντικότερα οχυρωματικά σύνολα του ελληνικού χώρου. Καταλαμβάνει ολόκληρη την έκταση στα Ν.Δ. παράλια της Πελοποννήσου, με ένα εξαιρετικό φυσικό λιμάνι, το οποίο κατά τον Μεσαίωνα αποτελούσε σταθμό στο δρόμο των προσκυνητών για τους Άγιους Τόπους και των εμπορικών πλοίων από τη Δύση στην Ανατολή. Η περίοδος ακμής του κάστρου τοποθετείται στην περίοδο της Α΄Ενετοκρατίας (13ος-15ος αι.)

8 ΜΕΘΩΝΗ. ΓΚΡΑΒΟΥΡΑ

9 ΤΟ ΚΑΣΤΡΟ ΤΗΣ ΜΕΘΩΝΗΣ

10 ΜΥΣΤΡΑΣ, Η ΠΟΛΙΤΕΙΑ ΤΗΣ ΣΙΩΠΗΣ. Στο βάθος της χλοερής κοιλάδας του Ευρώτα, σαν προανάκρουσμα στον μεγαλόπρεπο Ταϋγετο, υψώνεται ο Μυστράς.Στο παράξενο αυτό >έστησαν στα μέσα περίπου του 13ου αι.οι σιδερόφρακτοι Φράγκοι ιππότες τις βίγλες τους, για να διαφεντεύουν την εύφορη Λακεδαίμονα και να ελέγχουν τους ανυπότακτους κατοίκους του Ταϋγέτου.Δεν μπόρεσαν όμως να κρρατήσουν για πολύ καιρό στα χέρια τους τον >. Η βασιλεύουσα δέχεται ξανά βυζαντινό >(1261) και ο Μυστράς γίνεται μια ακόμα εστία όπου θα λάμψει για ύστατη φορά το πνεύμα και η τέχνη της Βυζαντινής αυτοκρατορίας. Στο βάθος της χλοερής κοιλάδας του Ευρώτα, σαν προανάκρουσμα στον μεγαλόπρεπο Ταϋγετο, υψώνεται ο Μυστράς.Στο παράξενο αυτό >έστησαν στα μέσα περίπου του 13ου αι.οι σιδερόφρακτοι Φράγκοι ιππότες τις βίγλες τους, για να διαφεντεύουν την εύφορη Λακεδαίμονα και να ελέγχουν τους ανυπότακτους κατοίκους του Ταϋγέτου.Δεν μπόρεσαν όμως να κρρατήσουν για πολύ καιρό στα χέρια τους τον >. Η βασιλεύουσα δέχεται ξανά βυζαντινό >(1261) και ο Μυστράς γίνεται μια ακόμα εστία όπου θα λάμψει για ύστατη φορά το πνεύμα και η τέχνη της Βυζαντινής αυτοκρατορίας.

11 Ο Μυστράς,είναι κτισμένος σε μια εκθαμβωτικής ομορφιάς τοποθεσία,πάνω από την κοιλάδα και την πόλη της Σπάρτης.Άριστο δείγμα βυζαντινής πολιτείας του 14ου και 15ου αι.άρχισε να αναπτύσσεται σταδιακά με αποτέλεσμα να μετατραπεί σε μια ακμάζουσα πολιτεία κατοίκων.Το 1348 έγινε έδρα του Δεσποτάτου του Μορέως.Ήταν ένα από τα τελευταία σημαντικά πνευματικά κέντρα του Βυζαντίου,καθώς αποτελούσε πόλο έλξης λογίων και καλλιτεχνών από την Κωνσταντινούπολη και την Ευρώπη. Τα ερείπια του Μυστρά χωρίζονται σε 3 τμήματα 1)Στο κάστρο, το κυρίως οχύρωμα στην κορυφή του λόφου,2)Στην Ανω Πόλη με τα σπίτια και τα στενοσόκακα γύρω από το ανάκτορο του Δεσπότη που περικλειόταν από επάλξεις και 3) την Κάτω Πόλη με τα σπίτια και τα μοναστήρια που την προστάτευε τρίτο τείχος.

12 Η ΤΕΧΝΗ ΤΟΥ ΜΥΣΤΡΑ Ο Μυστράς προσφέρει όλους τους αρχιτεκτονικούς τύπους της βυζαντινής εκκλησιαστικής αρχιτεκτονικής καθώς και μοναδικά δείγματα κοσμικής αρχιτεκτονικής(παλάτια,αρχοντικ ά,απλά σπίτια.) Παράλληλα ο Μυστράς παρουσιάζει-παρ΄όλη τη φθοροποιό δύναμη του χρόνου και των ιστορικών περιπετειών-ένα σύνολο ζωγραφικής,σε τοιχογραφίες,από το τέλος του 13ου αι.μέχρι το τέλος του 15ου αι. εξαιρετικής ποιότητας Ο Μυστράς προσφέρει όλους τους αρχιτεκτονικούς τύπους της βυζαντινής εκκλησιαστικής αρχιτεκτονικής καθώς και μοναδικά δείγματα κοσμικής αρχιτεκτονικής(παλάτια,αρχοντικ ά,απλά σπίτια.) Παράλληλα ο Μυστράς παρουσιάζει-παρ΄όλη τη φθοροποιό δύναμη του χρόνου και των ιστορικών περιπετειών-ένα σύνολο ζωγραφικής,σε τοιχογραφίες,από το τέλος του 13ου αι.μέχρι το τέλος του 15ου αι. εξαιρετικής ποιότητας

13 ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΣ(ΑΓΙΟΣ ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ) Ο αρχικός αρχιτεκτονικός τύπος του ναού ήταν τρίκλιτη βασιλική.Αργότερα,ίσως τον 15ο αι.προστέθηκε ένας όροφος με γυναικωνίτη και στέγη με 5 τρούλους. Έτσι έχουμε ένα συνδυασμό τρίκλιτης Βασιλικής στο ισόγειο και πεντάτρουλης σταυρικής εκκλησίας στο υπερώο Εδώ, ανήμερα των Θεοφανείων, στα 1449, στεφεται αυτοκράτορας ο Κωνσταντίνος Παλαιολόγος,τελευταιος αυτοκράτορας του Βυζαντίου. Ο αρχικός αρχιτεκτονικός τύπος του ναού ήταν τρίκλιτη βασιλική.Αργότερα,ίσως τον 15ο αι.προστέθηκε ένας όροφος με γυναικωνίτη και στέγη με 5 τρούλους. Έτσι έχουμε ένα συνδυασμό τρίκλιτης Βασιλικής στο ισόγειο και πεντάτρουλης σταυρικής εκκλησίας στο υπερώο Εδώ, ανήμερα των Θεοφανείων, στα 1449, στεφεται αυτοκράτορας ο Κωνσταντίνος Παλαιολόγος,τελευταιος αυτοκράτορας του Βυζαντίου.

14 Οι τοιχογραφίες της Μητρόπολης Οι τοιχογραφίες του ναού,διαφόρων τενοτροπιών χρονολογούνται από το 1270/80 έως το πρώτο τέταρτο του 14ου αι,ενώ εκείνες του τρούλου είναι του 15ου αι. Οι τοιχογραφίες του ναού,διαφόρων τενοτροπιών χρονολογούνται από το 1270/80 έως το πρώτο τέταρτο του 14ου αι,ενώ εκείνες του τρούλου είναι του 15ου αι.

15 Μητρόπολις( Άγιος Δημήτριος).Σκηνή από το Μαρτύριο του Αγίου Δημητρίου στο Βόρειο κλίτος του ναού.

16 ΑΓΙΟΣ ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ, ΒΟΡΕΙΟ ΚΛΙΤΟΣ, η θεραπεία του παραλυτικού.

17 ΑΓΙΟΣ ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ,η ανατολική πλευρά του ναού με το μεταγενέστερο κωδωνοστάσιο.

18 ΑΓΙΟΣ ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ, η δυτική όψη του ναού.

19 ΑΓΙΟΣ ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ, ΒΟΡΕΙΟ ΚΛΙΤΟΣ, η θεραπεία του υδρωπικού.

20 Το διακονικό της Μητρόπολης(Άγιος Δημήτριος). Οι Άγγελοι του Χριστού εν δόξη.

21 ΑΓΙΟΙ ΘΕΟΔΩΡΟΙ Εργο των Μοναχών Δανιήλ και Παχωμίου,οκταγωνικού τύπου με πλευρικά παρεκκλήσια,κτισμένος μεταξύ των ετών 1240 και 1295 και με τοιχογραφίες του 13ου αι. Εργο των Μοναχών Δανιήλ και Παχωμίου,οκταγωνικού τύπου με πλευρικά παρεκκλήσια,κτισμένος μεταξύ των ετών 1240 και 1295 και με τοιχογραφίες του 13ου αι.

22 Ο πλούσιος κεραμοπλαστικός διάκοσμος από την ανωδομή του ναού των Αγίων Θεοδώρων.

23 ΠΑΝΑΓΙΑ ΟΔΗΓΗΤΡΙΑ Η ΑΦΕΝΤΙΚΟ Έργο του ηγούμενου Παχωμίου.Μεγάλος και επιβλητικός ναός μεικτού αρχιτεκτονικού τύπου,με νάρθηκα,πλευρικά παρεκκλήσια και με τοιχογραφίες εξαιρετικής τέχνης. Έργο του ηγούμενου Παχωμίου.Μεγάλος και επιβλητικός ναός μεικτού αρχιτεκτονικού τύπου,με νάρθηκα,πλευρικά παρεκκλήσια και με τοιχογραφίες εξαιρετικής τέχνης.

24 ΠΑΝΑΓΙΑ ΟΔΗΓΗΤΡΙΑ. Η κάτοψη του ναού.

25 Ο ναός της Παναγίας Οδηγήτριας(Αφεντικό). Βόρεια πλευρά.

26 Ναός Παναγίας Οδηγήτριας(Αφεντικό). Τύπος τοιχοποιίας,όπου η απλή λιθοδομή εναλλάσσεται με ζώνες πλίνθου.

27 Βορειοδυτικό παρεκκλήσι Παναγίας Οδηγήτριας(Αφεντικό). Μάρτυρες.

28 Παναγία Οδηγήτρια(Αφεντικό). Η θεραπεία του τυφλού και της πεθεράς του Πέτρου.

29 ΑΓΙΑ ΣΟΦΙΑ Σταυροειδής εγγεγραμμένος ναός με τρούλο δικιόνιου τύπου,κτίσμα των μέσων του 14ου αι.με παρεκκλήσια και κωδωνοστάσιο.Σώζονται αξιόλογες τοιχογραφίες στο ιερό και στα παρεκκλήσια. Σταυροειδής εγγεγραμμένος ναός με τρούλο δικιόνιου τύπου,κτίσμα των μέσων του 14ου αι.με παρεκκλήσια και κωδωνοστάσιο.Σώζονται αξιόλογες τοιχογραφίες στο ιερό και στα παρεκκλήσια.

30 Στοές και παρεκκλήσια περιτρέχουν την Αγία Σοφία στην βόρεια, τη νότια και τη δυτική όψη της, ενώ ένα κομψό κωδωνοστάσιο υψώνεται στην βορειοδυτική γωνία του ναού.

31 Το πλινθοπερίκλειστο σύστημα τοιχοποιίας του ναού της Αγίας Σοφίας.

32 Η αψίδα του ιερού της Αγίας Σοφίας. Ένθρονος Χριστός.

33 ΜΟΝΗ ΠΕΡΙΒΛΕΠΤΟΥ Το καθολικό της Μονής είναι σταυροειδής εγγεγραμμένος ναός με τρούλο,δικιόνιου τύπου με παρεκκλήσια και δίπλα πύργος τράπεζα.Οι τοιχογραφίες του ναού είναι διαφόρων καλλιτεχνών του τρίτου τέταρτου του 14ου αι. Το καθολικό της Μονής είναι σταυροειδής εγγεγραμμένος ναός με τρούλο,δικιόνιου τύπου με παρεκκλήσια και δίπλα πύργος τράπεζα.Οι τοιχογραφίες του ναού είναι διαφόρων καλλιτεχνών του τρίτου τέταρτου του 14ου αι.

34 Περίβλεπτος. Ο Παντοκράτορας και οι προφήτες, η Παναγία και η ετοιμασία του θρόνου.

35 ΠΕΡΙΒΛΕΠΤΟΣ. Το ζεύγος των κτητόρων της Μονής.

36 ΠΕΡΙΒΛΕΠΤΟΣ. Η Βάπτισις

37 Η νότια πλευρά του ναού της Περιβλέπτου.

38 Περίβλεπτος, Μυστικός Δείπνος.

39 ΕΥΑΓΓΕΛΙΣΤΡΙΑ Ναός με κομψές αναλογίες και ωραία κεραμοπλαστική διακόσμηση,κυρίως στην πλευρά του ιερού.Ο αρχιτεκτονικός τύπος της Ευαγγελίστριας,είναι δίστυλος σταυρικός.Από τα τμήματα των τοιχογραφιών που σώζονται,φαίνεται ότι η αγιογράφηση του ναού έγινε τον 15ο αι. Ναός με κομψές αναλογίες και ωραία κεραμοπλαστική διακόσμηση,κυρίως στην πλευρά του ιερού.Ο αρχιτεκτονικός τύπος της Ευαγγελίστριας,είναι δίστυλος σταυρικός.Από τα τμήματα των τοιχογραφιών που σώζονται,φαίνεται ότι η αγιογράφηση του ναού έγινε τον 15ο αι.

40 ΜΟΝΗ ΠΑΝΤΑΝΑΣΣΑΣ Τελευταίο κτίσμα του Δεσποτάτου, του 15ου αι,η Παντάνασσα έχει ΄συγκεντρώσει σε αρμονικό σύνολο, όλη την ποικιλία της τέχνης του Μυστρά.Κάτω Βασιλική και στο υπερώο πεντάτρουλη σταυρική εκκλησία, με ένα έκτο όμως τρούλο στον νάρθηκα και έναν ακόμη στη στοά.Δύο στοές και κωδωνοστάσιο στόλιζαν την εκκλησία, δημιουργώντας αρμονική διαβάθμιση των όγκων της. Εξαιρετικής τεχνικής οι τοιχογραφίες του ναού, στο υπερώο και στο ιερό χρονολογούνται γύρω στα 1430, ενώ αυτές του ισογείου είναι του 18ου αι. Τελευταίο κτίσμα του Δεσποτάτου, του 15ου αι,η Παντάνασσα έχει ΄συγκεντρώσει σε αρμονικό σύνολο, όλη την ποικιλία της τέχνης του Μυστρά.Κάτω Βασιλική και στο υπερώο πεντάτρουλη σταυρική εκκλησία, με ένα έκτο όμως τρούλο στον νάρθηκα και έναν ακόμη στη στοά.Δύο στοές και κωδωνοστάσιο στόλιζαν την εκκλησία, δημιουργώντας αρμονική διαβάθμιση των όγκων της. Εξαιρετικής τεχνικής οι τοιχογραφίες του ναού, στο υπερώο και στο ιερό χρονολογούνται γύρω στα 1430, ενώ αυτές του ισογείου είναι του 18ου αι.

41 ΠΑΝΤΑΝΑΣΣΑ. ΗΒαϊοφόρος.

42 ΠΑΝΤΑΝΑΣΣΑ. Η εξωτερική διακόσμηση του ιερού.

43 ΠΑΛΑΤΙΑ ΤΩΝ ΔΕΣΠΟΤΩΝ ΤΟΥ ΜΥΣΤΡΑ(ΚΑΝΤΑΚΟΥΖΗΝΩΝ ΚΑΙ ΠΑΛΑΙΟΛΟΓΩΝ ) Μεγάλο κτιριακό συγκρότημα σε σχήμα Γ με διαφορετικής χρήσης κτίρια,κτισμένα σε διαφορετικές εποχές(13ος αι- 15ος αι.).

44 Από την πληθώρα των αστικών οικοδομημάτων που σώζονται στο Μυστρά,τα πλέον ενδιαφέροντα είναι το Παλατάκι,το Αρχοντικό Φραγκόπουλου και το Αρχοντικό Λάσκαρη.

45 ΜΟΝΕΜΒΑΣΙΑ,ΤΟ ΠΕΤΡΙΝΟ ΚΑΡΑΒΙ.

46 Ολόκληρη η Μονεμβασιά είναι ένα μνημείο. Ιστορική μεσαιωνική πόλη στην ανατολική ακτή της Λακωνίας κτισμένη σ΄ένα βράχο 300μ.που συνδέεται με την ακτή με μια στενή γέφυρα 130μ.Το όνομα Μονεμβασιά(μόνη έμβαση) προέρχεται από το γεγονός της μόνης αυτής δυνατότητας σύνδεσής της με την ξηρά. Από το 1262 έως το 1419 θα μείνει στους Βυζαντινούς και θα γνωρίσει μεγάλη άνθηση στο εμπόριο, ναυσιπλοϊα, τέχνες και γράμματα.

47 Ο οικισμός χωρίζεται σε δύο μέρη, στην πάνω πόλη και στην κάτω πόλη που περιβάλλονται από τείχη. Η πάνω πόλη είναι σήμερα ερειπωμένη και διατηρεί εκτός από τα τείχη και την οχυρωμένη πύλη της,γραφικές βίγλες, μεγάλες στέρνες και τα λείψανα της κατοικίας του Βενετού διοικητή.Το μοναδικό μνημείο που σώθηκε στην πάνω πόλη είναι ο ναός της Αγίας Σοφίας,κτισμένος με κομψές αναλογίες στ΄ανατολικά του βράχου στα χρόνια του Ανδρόνικου Β΄Παλαιολόγου.

48 Η κάτω πόλη,που διατηρείται ζωντανή,κρατά το μεσαιωνικό της χαρακτήρα με τα ψηλά συμπαγή σπίτια της, με τους στενούς γραφικούς δρόμους της και με τις πολυάριθμες εκκλησίες. Η γνωστότερη και μεγαλύτερη είναι του Ελκόμενου Χριστού.

49 Η ΜΟΝΕΜΒΑΣΙΑ ΑΠΟ ΓΚΡΑΒΟΥΡΑ.

50 ΓΙΑΝΝΗΣ ΡΙΤΣΟΣ, ο ποιητής της Ρωμιοσύνης γεννήθηκε στην Μονεμβασιά. <<Κυρά Μονοβασιά μου, πέτρινο καράβι μου, <<Κυρά Μονοβασιά μου, πέτρινο καράβι μου, Χιλιάδες οι φλόκοι σου και τα πανιά σου Χιλιάδες οι φλόκοι σου και τα πανιά σου Κι όλο ασάλευτη μένεις Κι όλο ασάλευτη μένεις Να με αρμενίζεις μες στην οικουμένη>>. Να με αρμενίζεις μες στην οικουμένη>>.

51 Το σπίτι του Γιάννη Ρίτσου στην Μονεμβασιά.

52 ΠΥΛΟΣ ή ΝΙΟΚΑΣΤΡΟ Η Πύλος ή Νιόκαστρο είναι έδρα του ομώνυμου δήμου στο νομό Μεσσηνίας με περίπου 2100 κατοίκους και με μεγάλο φυσικό λιμάνι. Τη ρυμοτομία της την οφείλει στους Γάλλους αξιωματικούς του στρατηγού Μαιζόν. Η Πύλος αναφέρεται από τον Όμηρο ως το βασίλειο του Νέστορα. Ιδρύθηκε από το μυθικό Πύλο και αρχικά ονομαζόταν Κορυφάσιο. Στα Βυζαντινά χρόνια το κατέλαβαν οι Άβαροι, απ΄όπου ονομάστηκε Αβαρίνος. Από εκεί προήλθε και η ονομασία Ναυαρίνο (Νέο Αβαρίνο),που προσδιορίζει όλο τον κόλπο της Πυλίας. Η Πύλος ή Νιόκαστρο είναι έδρα του ομώνυμου δήμου στο νομό Μεσσηνίας με περίπου 2100 κατοίκους και με μεγάλο φυσικό λιμάνι. Τη ρυμοτομία της την οφείλει στους Γάλλους αξιωματικούς του στρατηγού Μαιζόν. Η Πύλος αναφέρεται από τον Όμηρο ως το βασίλειο του Νέστορα. Ιδρύθηκε από το μυθικό Πύλο και αρχικά ονομαζόταν Κορυφάσιο. Στα Βυζαντινά χρόνια το κατέλαβαν οι Άβαροι, απ΄όπου ονομάστηκε Αβαρίνος. Από εκεί προήλθε και η ονομασία Ναυαρίνο (Νέο Αβαρίνο),που προσδιορίζει όλο τον κόλπο της Πυλίας.

53 ΝΙΟΚΑΣΤΡΟ Το φρούριο πάνω από την πόλη της Πύλου,άρχισε να κτίζεται μετά την ναυμαχία της Ναυπάκτου (1571) για τον έλεγχο της Νότιας εισόδου στον όρμο του Ναυαρίνου. Η Βόρεια πρόσβαση (Στενό Συκιάς) και το εκεί λιμάνι στη λιμνοθάλασσα της περιοχής είχε κλείσει λόγω προσχώσεων. Ονομάστηκε Νιόκαστρο, σε αντιδιαστολή με το φρούριο του Κορυφασίου (Παλιόκαστρο ή παλιό Ναυαρίνο) που ήλεγχε τη βόρεια είσοδο και το παλιό λιμάνι. Το φρούριο πάνω από την πόλη της Πύλου,άρχισε να κτίζεται μετά την ναυμαχία της Ναυπάκτου (1571) για τον έλεγχο της Νότιας εισόδου στον όρμο του Ναυαρίνου. Η Βόρεια πρόσβαση (Στενό Συκιάς) και το εκεί λιμάνι στη λιμνοθάλασσα της περιοχής είχε κλείσει λόγω προσχώσεων. Ονομάστηκε Νιόκαστρο, σε αντιδιαστολή με το φρούριο του Κορυφασίου (Παλιόκαστρο ή παλιό Ναυαρίνο) που ήλεγχε τη βόρεια είσοδο και το παλιό λιμάνι.

54 ΝΙΟΚΑΣΤΡΟ. Το κάστρο χωρίζεται σε δύο τμήματα, το μεγαλύτερο(περίβολος-κάτω κάστρο) εκτείνεται στην πλαγιά του λόφου και είναι κτισμένο με πελεκημένους ασβεστόλιθους. Το επάνω κάστρο είναι ένα εξαγωνικό οχυρό με ισχυρές επάλξεις και προεξέχοντες προμαχώνες που προστατεύουν τις πέντε από τις έξι γωνίες. ΝΙΟΚΑΣΤΡΟ. Το κάστρο χωρίζεται σε δύο τμήματα, το μεγαλύτερο(περίβολος-κάτω κάστρο) εκτείνεται στην πλαγιά του λόφου και είναι κτισμένο με πελεκημένους ασβεστόλιθους. Το επάνω κάστρο είναι ένα εξαγωνικό οχυρό με ισχυρές επάλξεις και προεξέχοντες προμαχώνες που προστατεύουν τις πέντε από τις έξι γωνίες.

55 ΠΥΛΟΣ(ΝΙΟΚΑΣΤΡΟ). Η είσοδος του κάστρου.

56 ΠΥΛΟΣ.Ο ναός της Μεταμόρφωσης του Σωτήρος, ναός σταυροειδής με τρούλο λειτούργησε ως μουσουλμανικό τέμενος και ακολούθως ως χριστιανικός ναός.

57 ΠΥΛΟΣ. Στο σπίτι του ολυμπιονίκη Κωστή Τσικλητήρα που βρίσκεται στην Πύλο, λειτουργεί σήμερα βιβλιοθήκη και πινακοθήκη. Στο σπίτι του ολυμπιονίκη Κωστή Τσικλητήρα που βρίσκεται στην Πύλο, λειτουργεί σήμερα βιβλιοθήκη και πινακοθήκη.

58 Στο πρόγραμμα συμμετείχαν οι μαθητές της Β΄ τάξης 1. Ηλιάκη Ελένη 1. Ηλιάκη Ελένη 2. Κλουκίνα Νάγια 2. Κλουκίνα Νάγια 3. Νοταράς Βασίλης 3. Νοταράς Βασίλης 4. Οικονόμου Νίκος 4. Οικονόμου Νίκος 5. Πανταζή Μαρία 5. Πανταζή Μαρία 6. Παπαδάκη Μαρία 6. Παπαδάκη Μαρία 7. Πουλογιαννοπούλου Ελένη ΥΠΕΥΘΥΝΕΣ ΚΑΘΗΓΗΤΡΙΕΣ 7. Πουλογιαννοπούλου Ελένη ΥΠΕΥΘΥΝΕΣ ΚΑΘΗΓΗΤΡΙΕΣ 8. Σαμαρτζή Αναστασία 1. ΚΡΑΤΗΜΕΝΟΥ ΦΑΝΗ 8. Σαμαρτζή Αναστασία 1. ΚΡΑΤΗΜΕΝΟΥ ΦΑΝΗ 9. Σταμάτη Ιωάννα 2. ΛΟΥΔΑΡΟΥ ΚΑΛΛΙΟΠΗ 9. Σταμάτη Ιωάννα 2. ΛΟΥΔΑΡΟΥ ΚΑΛΛΙΟΠΗ 10. Σιουρούνη Λήδα 10. Σιουρούνη Λήδα 11. Τσάνο Τζέση 11. Τσάνο Τζέση 12. Τσιγώνιας Μιχάλης 12. Τσιγώνιας Μιχάλης 13.Τσιούμας Πάνος 13.Τσιούμας Πάνος 14. Τσουβελεκάκης Φώτης 14. Τσουβελεκάκης Φώτης 15. Χονδρογιάννη Κωνσταντίνα ΜΑΙΟΣ Χονδρογιάννη Κωνσταντίνα ΜΑΙΟΣ Χριστοδούλου Δέσποινα 16. Χριστοδούλου Δέσποινα


Κατέβασμα ppt "1 ΝΟΤΙΟΔΥΤΙΚΗ ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΣ ΚΑΣΤΡΑ ΚΑΙ ΚΑΣΤΡΟΠΟΛΙΤΕΙΕΣ 3ο ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΑΛΙΜΟΥ ΣΧΟΛ.ΕΤΟΣ 2008-09."

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google