Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η εφηβεία θέλει... τέχνη Anonymous Η τετράδα +1 της συμφοράς Οι 8/2 Stratocaster Teens team.

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "Η εφηβεία θέλει... τέχνη Anonymous Η τετράδα +1 της συμφοράς Οι 8/2 Stratocaster Teens team."— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1

2 Η εφηβεία θέλει... τέχνη

3 Anonymous Η τετράδα +1 της συμφοράς Οι 8/2 Stratocaster Teens team

4 Διαδίκτυο. Αναζήτηση βιβλιογραφίας. Εφημερίδες. Ερωτηματολόγια. Στατιστική επεξεργασία των αποτελεσμάτων του ερωτηματολογίου. Γραφική απεικόνιση των αποτελεσμάτων. Βιντεοσκοπημένη συνέντευξη. Μεθοδολογία

5 Εφηβεία

6 Εφηβεία Σήμερα θα προσπαθήσουμε να διερευνήσουμε τα χρόνια της εφηβείας, όχι τόσο για να τα εκλογικεύσουμε και μοιραία να απομυθοποιήσουμε την αίγλη τους, αλλά για να προσπαθήσουμε να καταλάβουμε τους εαυτούς μας καλύτερα, να αφουγκραστούμε τις ανησυχίες και τους πόθους μας και να κατανοήσουμε τις αδυναμίες μας.

7 Εφηβεία Η εφηβεία είναι μία περίοδος της νεανικής ζωής του ανθρώπου η οποία, ανάλογα με το άτομο, διαρκεί περίπου 7 χρόνια και ξεκινά στην ηλικία των 11 με 14 ετών. Χαρακτηρίζεται από ανεπαίσθητες ή απότομες μεταβολές στη δομή και στις λειτουργίες του οργανισμού. Πρόκειται για μία γέφυρα μεταξύ της παιδικής ηλικίας και της ώριμης ζωής.

8 Εφηβεία – Σωματικές αλλαγές - Μεταβάλλονται το ύψος, το βάρος, οι αναλογίες καθώς και η θέση και τη λειτουργία των συστημάτων οργάνων. - Ωριμάζει η γενετήσια λειτουργία. - Εμφανίζονται τόσο τα πρωτεύοντα γνωρίσματα της ήβης (ωρίμανση γεννητικών αδένων, παραγωγή ώριμων σπερματικών κυττάρων) όσο και τα δευτερεύοντα γνωρίσματα της ήβης που αναφέρονται στα εξωτερικά, τα φυσιογνωμικά χαρακτηριστικά.

9

10

11 Εφηβεία – Νοητικές αλλαγές - Η εμφάνιση της αφαιρετικής σκέψης δίνει μία νέα προοπτική στην κατανόηση του κόσμου. - Ο έφηβος μπορεί να επεξεργάζεται και να ανακαλύπτει για κάθε θέμα εναλλακτικές λύσεις πέρα από αυτές που υπάρχουν στην πραγματικότητα. - Ο έφηβος αμφισβητεί και ασκεί σφοδρή κριτική για τα κοινωνικά δρώμενα και διαμορφώνει ένα δικό του σύστημα αξιολόγησης των ανθρώπινων συμπεριφορών.

12 Εφηβεία – Συναισθηματικές αλλαγές 1) εσωτερική ένταση και αστάθεια. 2) νευρικότητα και ανησυχία. 3) αυξημένη ευαισθησία. 4) επιθυμία για απομόνωση. 5) αντιδραστική διάθεση προς τους γονείς τους. 6) υπεραπασχόληση με θέματα που αφορούν το σώμα τους αλλά και το σεξ. 7) έλλειψη αυτοπεποίθησης. 8) συναισθηματική ανασφάλεια. 9) τάση για ονειροπόληση.

13 Εφηβεία – Εγκεφαλικές αλλαγές * Ο εγκέφαλος έχει ήδη αποκτήσει το 90% του μεγέθου του έως τα επτά χρόνια, ωστόσο το μέγεθος των διάφορων περιοχών του εγκεφάλου μεταβάλλεται σημαντικά. * Η ποσότητα της φαιάς ουσίας αυξάνεται έως την ηλικία περίπου των 14 ετών. * Η ποσότητα της λευκής ουσίας η οποία βοηθά τα εγκεφαλικά κύτταρα να επικοινωνούν μεταξύ τους, αυξάνεται έως τα 25 περίπου έτη.

14 Εφηβεία – Εγκεφαλικές αλλαγές * Αλλαγή στις περιοχές του εγκεφάλου που δραστηριοποιούνται για: - τη λήψη αποφάσεων, - τον προγραμματισμό και - την κοινωνική συνείδηση

15  Η εφηβεία σαν έννοια είναι, σε μεγάλο βαθμό, δημιούργημα του δυτικού πολιτισμού.  Σε άλλες πιο απλές κοινωνίες, οι νέοι μόλις καταστούν έτοιμοι βιολογικά για τεκνοποίηση, θωρούνται ενήλικες.  Αντίθετα, στις δυτικές κοινωνίες η εφηβεία είναι μια περίοδος χάριτος - μια περίοδος προπαρασκευής και ωρίμανσης.  Στην Ελλάδα ειδικότερα, η εφηβεία τείνει να παρατείνεται για όλο και περισσότερα χρόνια, καθώς συχνά οι οικογένειες προστατεύουν τα παιδιά τους κατά τη δεύτερη αλλά και τρίτη δεκαετία της ζωής τους.

16 Χαρακτηριστικά της εφηβικής της εφηβικής συμπεριφοράς συμπεριφοράς

17 Η εποχή της επανάστασης! - Η φύση δουλεύει με το δικό της ρυθμό: το σώμα αλλάζει δημιουργώντας ορμές και επιθυμίες. - Συχνά αυτές τις επιθυμίες ο έφηβος δεν καταφέρνει να τις συνειδητοποιήσει αλλά και να τις ελέγξει - του προκαλούν εκρήξεις, βίας ή και αδυναμίας μπροστά σε αυτό που θα ήθελε να πραγματοποιήσει αλλά δεν είναι ικανός ακόμα.

18 Βγαίνω: Η λέξη κλειδί! - Το βασανιστήριο των γονιών το βράδυ (δηλαδή βραδινή έξοδος...). - Το έχω μια ερωτική σχέση... - Βγαίνω από το κουκούλι μου, μεταμορφώνομαι... - Βγαίνω αλώβητος (;;;) από έναν ανεμοστρόβιλο που παρασύρει τα πάντα στο πέρασμά του, και αφήνει πίσω του ένα τελείως νέο τοπίο... Μη φοβάσαι να ανοίξεις τα φτερά σου, αν δεν πετάξεις δε θα μάθεις πόσο όμορφος είναι ο κόσμος από ψηλά. Ανώνυμος

19 Μιλάμε άλλη γλώσσα... - Οι νέοι δεν πάσχουν από λεξιπενία, έχουν γλώσσα πλούσια και συνεχώς ανανεωνόμενη. - Απλώς, είναι άλλη από αυτήν που μιλάνε οι μεγάλοι. - Η αργκό είναι ανατρεπτική και επιχειρεί να σοκάρει.

20  Δεν της το 'χα = Δεν την είχα ικανή για κάτι τέτοιο...  Το έχω! = Ναι, το μπορώ  Δεν υπάρχει! = Είναι απίστευτο, τρελό, καταπληκτικό.  Ότι να 'ναι = Δηλώνει την ασυνεννοησία, την ανοργανωσιά.  Το 'χει κάψει, είναι καμένος = Τα εγκεφαλικά του κύτταρα έχουν καταστραφεί.  Δεν την παλεύω = Δεν μπορώ, δεν αντέχω άλλο, δεν «το 'χω».  Τα σπάμε = Είμαστε καταπληκτικοί, «το 'χουμε», περνάμε σούπερ.  Πού 'σαι, ρε Μαν; = Η φράση χρησιμοποιείται έτσι ακριβώς ως χαιρετισμός. Από το αγγλικό man και με εμφανή την επιρροή της χιπ χοπ κουλτούρας.  Νταουνιάσου! = Κάτσε κάτω, sit down.  Ενιγουέι = (Anyway) Όπως και να 'χει.  Χελόου; = (Hello?) Είναι κανείς εκεί; (μέσα στο κεφάλι σου) ή «το 'χεις ακατοίκητο;» Χρησιμοποιείται όπως και το αντίστοιχο αγγλικό, για να δηλώσει το υπερπροφανές, αυτό που ο άλλος είναι «ούφο» αν δεν το καταλαβαίνει.  Ρισπέκτ! = (Respect!) Χρησιμοποιείται όπως και η αντίστοιχη αγγλική έκφραση, για να δηλώσει βαθιά εκτίμηση σε πρόσωπο, πράγμα ή κατάσταση: «Εντάξει, ξέρει μπάσκετ το άτομο, ρισπέκτ!» - «Χα, χα, ρισπέκτ, μεγάλε, μου 'φτιαξες το κέφι, Μαν!» Γλωσσάρι για κάθε περίπτωση...

21 Η εφηβεία είναι μία ανακατάταξη... - Ο έφηβος οδηγείται στη δημιουργία ταυτότητας για να σταθεί, σύντομα, στον κόσμο των ενηλίκων. - Ο έφηβος εναντιώνεται στην ιδέα ότι δεν μπορεί να καταφέρει τα πάντα. - Αμφισβητέί αρχές και αξίες. - Επαναπροσδιορίζει τη σχέση με το άλλο φύλο και τους γονείς του.

22 Σχέσεις με το άλλο φύλο - Πηγή ευχαρίστησης και άγχους ταυτόχρονα. - Θέλουν να αρέσουν στο άλλο φύλο, ώστε να νιώσουν μεγαλύτερη αυτοπεποίθηση και να διαπιστώσουν πως μπορούν να παίξουν σωστά τους νεοαποκτηθέντες ρόλους του άντρα και της γυναίκας. - Είναι άπειροι, η αυτοπεποίθησή τους είναι εύθραυστη και τα όρια τους ασαφή.

23 Σχέσεις με το άλλο φύλο - Τείνουν να ερωτεύονται, να εξιδανικεύουν τους συντρόφους τους, να δίνουν υποσχέσεις παντοτινής αγάπης και να πλήγονται έντονα. - Όλα αυτά τα παιχνίδια είναι απαραίτητα ώστε οι έφηβοι να μπορέσουν να γνωρίσουν καλύτερα τον εαυτό τους, και να αποκτήσουν πολύτιμες εμπειρίες για το μέλλον. - Μια υπέροχη περίοδος αποκαλύψεων και έντονων εμπειριών.

24

25 Σχέσεις γονέων – εφήβων - Η ανάγκη του εφήβου για αυτονομία οδηγεί σε συγκρούσεις με το άμεσο οικογενειακό περιβάλλον. - Οι γονείς κατά την περίοδο της εφηβικής αναστάτωσης νιώθουν προδομένοι. - Αισθάνονται ότι έχουν κάνει ότι μπορούν για να βοηθήσουν το παιδί τους, εισπράττουν όμως απόρριψη.

26

27 Σχέσεις γονέων – εφήβων - Οδηγούνται σε υπερπροστατευτική, αυταρχική, επικριτική, τιμωρητέα, αυστηρή ή υπερβολικά υποχωρητική στάση. - Άλλες φορές προσπαθούν να κερδίσουν τη συνεργασία του εφήβου μέσα από μία εναλλαγή υπέρμετρα αυστηρής και επιτρεπτικής συμπεριφοράς, με αποτέλεσμα τα όρια, οι ρόλοι και οι κανόνες να μην είναι ευδιάκριτα, σταθερά και κατάλληλα.

28 H ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ ΜΟΥ είναι μια πολύ αγαπημένη οικογένεια... Συμμετέχουν Αφηγήτρια – η φωνή: Κορίνα Παππούς – ο Κρητικός: Νίκος Γιαγιά – η γλωσσοκοπάνα: Μαρία Γιος – έφηβος στον κόσμο του...: Πέτρος Κόρη – έφηβη στον κόσμο της...: Μαρία Μπαμπάς – ο θύτης: Βασίλης Μαμά – το θύμα: Μαρία Μαμά διαφήμισης – τέλεια, αλλά ανύπαρκτη: Αργυρώ Μπαμπάς διαφήμισης – τέλειος, αλλά ανύπαρκτος: Ηλίας Βιβή – το τρίτο πρόσωπο: Σάντρα

29

30

31 ΑΙΤΙΕΣ  Περιέργεια.  Μονοτονία – φυγή από την πραγματικότητα.  Αναζήτηση της περιπέτειας.  Συνήθεια γονέων.  Μίμηση της παρέας του - να νιώσει «μεγάλος» ή «μεγάλη».  Απλά η δοκιμή.  Η ανάγκη να νιώσουν κεφάτοι, χαλαροί και να τους φτιάχνεται η διάθεση.  Διαφήμιση και εμπορική σύνδεση με την εικόνα του.

32 Το 30% των εφήβων στην Ελλάδα δηλώνει ότι πίνει κάποιο ποτό 1-2 φορές την εβδομάδα. Σύμφωνα με έρευνα οι έφηβοι πίνουν πρώτα μπίρα ή κρασί στα και στα «περνούν» στα πιο «σκληρά» ποτά. Παρότι πλέον στις μέρες μας οι συνέπειες του τσιγάρου είναι ευρύτερα γνωστές, τα ποσοστά των εφήβων που καπνίζουν είναι πιο ανεβασμένα από ποτέ. Εθισμός στο αλκοόλ και στο κάπνισμα

33 ΣΥΜΠΤΩΜΑΤΑ - Κουράζεται και αρρωσταίνει πιο εύκολα. - Συμπεριφέρεται ανεύθυνα. - Είναι γενικά απείθαρχο ή έγινε απείθαρχο τον τελευταίο καιρό. - Μπορεί να έχει ενδείξεις κατάθλιψης. -Έχει κατά κανόνα μεγάλο άγχος για τις υποχρεώσεις του αλλά μπορεί να μην το εκδηλώνει και απεναντίας να παρουσιάζει ένα προσωπείο παθητικότητας και αδιαφορίας. - Έχει κάνει νέους φίλους τους οποίους οι γονείς δεν γνωρίζουν αρκετά καλά.

34 Εθισμός στα ναρκωτικά

35 Οι εικόνες που βλέπουμε γύρω μας είναι αποτρεπτικές από το να κάνει κάποιος χρήση ναρκωτικών. Όμως όλο και πιο πολλοί νέοι άνθρωποι τελικά επιλέγουν να δοκιμάσουν κάποιο ναρκωτικό, παραβλέποντας τις συνέπειες. Δημιουργούν την ψευδαίσθηση της της ελευθερίας, της παντοδυναμίας, της γνώσης, της ευτυχίας. Εθισμός στα ναρκωτικά

36 ΣΥΜΠΤΩΜΑΤΑ - Έντονες και συχνές αλλαγές στη συναισθηματική διάθεση του παιδιού. - Εκρήξεις θυμού ή και βίας. - Δραματικές αλλαγές στην εξωτερική εμφάνιση. - Αλλαγές στο πρόγραμμα διατροφής και ύπνου. - Απόρριψη φίλων που συνήθιζε να κάνει παρέα. - Ψέματα για το που ήταν, τι έκανε και με ποιους. - Απώλεια χρημάτων ή αντικείμενων (μετρητά, κινητά, χρυσαφικά). - Πτώση σε μαθήματα, επιδόσεις σε σπορ. - Αναφορές για αυτοκτονία.

37 Εθισμός στο διαδίκτυο Η πρώτη περίπτωση είδε το φως της δημοσιότητας το 1997, στις Η.Π.Α. Το πρώτο Κέντρο Απεξάρτησης λειτούργησε το 1995, στην Πενσυλβανία, ενώ την ίδια χρονιά ο Νεοϋορκέζος ψυχίατρος Ivan Goldberg, εν μέρει αστειευόμενος, υιοθέτησε πρώτος τον όρο Internet addiction (εθισμός στο Internet).

38 ΣΥΜΠΤΩΜΑΤΑ -Η απώλεια του ελέγχου σχετικά με την ασταμάτητη χρήση του ίντερνετ. - Η παραμέληση βασικών πτυχών της καθημερινότητας π.χ. σχολικές υποχρεώσεις, φιλικές σχέσεις, και σωματική φροντίδα-υγιεινή.

39 ΑΙΤΙΕΣ  Το ίντερνετ μπορεί να καλύψει κάθε είδους ψυχολογική και όχι μόνο ανάγκη.  Μέσα από αυτό ο έφηβος έχει τη δυνατότητα να ενσαρκώσει διαφορετικούς ρόλους, ή να υιοθετήσει διαφορετικές ταυτότητες ανάλογα με την ανάγκη που έχει την εκάστοτε στιγμή και την διαδικτυακή εμπειρία που έχει.  Μπορεί να νιώσει ήρωας μέχρι δολοφόνος.

40 εμπιστοσύνη διάλογος

41 Η εφηβεία θέλει... τέχνη

42 Το σύνολο της ανθρώπινης δημιουργίας με βάση την πνευματική κατανόηση, επεξεργασία και ανάπλαση, κοινών εμπειριών της καθημερινής ζωής σε σχέση με το κοινωνικό, πολιτισμικό, ιστορικό και γεωγραφικό πλαίσιο στο οποίο διέπονται, ονομάζεται τέχνη. TEXNH Η τέχνη είναι η πνευματική ηδονή. Πλάτωνας Η τέχνη είναι μεσολαβητής εκείνων που δεν μπορείς να εκφράζεις. Γκαίτε

43 TEXNH ΚΑΛΕΣ ΤΕΧΝΕΣ - Αρχιτεκτονική – Γλυπτική – Ζωγραφική – Ποίηση – Μουσική – Χορός – Κινηματογράφος (έβδομη τέχνη) – Φωτογραφία (όγδοη τέχνη) Επίσης, Θέατρο, Όπερα, Λογοτεχνία, Χαρακτική, Κόμικς (λεγόμενη ένατη τέχνη).ΘέατροΌπεραΛογοτεχνίαΧαρακτικήΚόμικς Η τέχνη δεν είναι αυτό που βλέπεις, αλλά αυτό που κάνεις τους άλλους να δουν. Edgar Degas

44 Κινηματογράφος Ο κινηματογράφος ή αλλιώς σινεμά αρχικά εμφανίστηκε περισσότερο ως μία τεχνική καταγραφής της κίνησης και οπτικοποίησής της, όπως δηλώνει και ο ίδιος ο όρος (κινηματογράφος = κίνηση + γραφή). Σαν εμπορική επιχείρηση άρχισε το 1895 στο Γκραν Καφέ στο Παρίσι όπου οι αδελφοί Λυμιέρ οργάνωσαν την πρώτη κινηματογραφική προβολή με εισιτήριο.

45 Κινηματογράφος Μέχρι τα τέλη της δεκαετίας του 1920, ο κινηματόγραφος παρέμενε χωρίς ήχο (βουβός κινηματογράφος). Η ιστορία του ηχογραφημένου κινηματογραφικού ήχου ξεκίνησε το Κατά τη δεκαετία του 1960 επικράτησε ο έγχρωμος κινηματογράφος.

46 Κινηματογράφος Σήμερα ο κινηματογράφος χρησιμοποιεί οπτικά εφέ, ήχους που παράγονται από υπερσύγχρονα μουσικά όργανα, ή κάνουν μεταστροφές εικόνας και ήχου μέσω υπολογιστή σε υπερσύγχρονα studio. Είναι ιδιαίτερα ελκυστικό το αποτέλεσμα και κρατά το ενδιαφέρον του θεατή στα ύψη. Οι έφηβοι επισκέπτονται τον κινηματογράφο αρκετά συχνά, άσχετα από το έργο που παίζει.

47

48

49 ΜΟΥΣΕΙΟ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΥ Αναζητώντας πληροφορίες για το κινηματογράφο ανακαλύψαμε το μουσείο κινηματογράφου, που δεν ξέραμε ότι υπάρχει. Το μουσείο της Ταινιοθήκης αποτελεί ένα μικρό κόσμημα της κινηματογραφικής μας ιστορίας. Στα σπάνια εκθέματά του περιλαμβάνονται η συλλογή από τις πρώτες κάμερες λήψης και προβολής και μια πλήρης σειρά μηχανών και αντικειμένων της τεχνικής επεξεργασίας ήχου και εικόνας. Εκτίθεται επίσης μια σειρά από προ-κινηματογραφικά μηχανήματα προβολής εικόνων όπως ζωοτρόπια, κινητοσκόπια, πραξινοσκόπια, μαγικοί φανοί και άλλα. Η ιστορία του Μουσείου ξεκινά το 1990 όταν το ισόγειο του Μεγάρου Δεληγιώργη, όπου στεγάζεται η Ταινιοθήκη της Ελλάδος, αναπτύχθηκε η συλλογή εκθεμάτων-γραφικών και μηχανικών που συνέβαλλαν στη γέννηση της κινούμενης εικόνας. Το Μουσείο πρόκειται να μεταφερθεί κα να αναπτυχθεί στους ιδιόκτητους χώρους της Ταινιοθήκης στην Ιερά Οδό, όπου μεταφέρονται αρκετές από τις δραστηριότητές της. Ο χώρος που προβλέπεται για το Μουσείο θα είναι αρκετός αλλά και ειδικά φτιαγμένος έτσι ώστε να διευκολύνει τον επισκέπτη σε μια μόνο διαδρομή, να γνωρίσει την γέννηση και την εξέλιξη της κινηματογραφικής εικόνας. Η διάταξη των χώρων και των εκθεμάτων θα διευκόλυνε πολλούς επισκέπτες, ώστε να έρχονται πιο κοντά στο αντικείμενο της έκθεσης και μέσω ορισμένων εκθεμάτων να πειραματίζονται οι ίδιοι. Κινηματογράφος

50 Ζωγραφική Είναι η τέχνη της παραγωγής ή αναπαράστασης μιας πραγματικής ή φανταστικής εικόνας, μέσω προσωπικής εργασίας, με την βοήθεια φυσικών ή ηλεκτρονικών μέσων. Τα παλαιότερα γνωστά έργα ζωγραφικής ανακαλύφθηκαν από σπηλαιολόγους στη Γαλλία το Οι ζωγραφιές αυτές, που απεικονίζουν ζώα και κυνηγούς, θεωρούνται ότι είναι περίπου ετών.

51 Ζωγραφική – Εποχές της τέχνης ανά χρονικές περιόδους ΡΕΑΛΙΣΜΟΣ Καλλιτεχνικό ρεύμα της ζωγραφικής την περίοδο >. Γνωστός αντιπρόσωπος του Ρεαλισμού: Γκουστάβ Κουρπέ

52 Ζωγραφική – Εποχές της τέχνης ανά χρονικές περιόδους ΙΜΠΡΕΣΙΟΝΙΣΜΟΣ Είναι καλλιτεχνικό ρεύμα που αναπτύχθηκε το δεύτερο μισό του 19 ου αιώνα. Κύριο χαρακτηριστικό του τα ζωντανά χρώματα, συχνά από ασυνήθιστες οπτικές γωνίες και η έμφαση στην αναπαράσταση του φωτός. Γνωστοί Ιμπρεσιονιστές ζωγράφοι: Μονέ και Ρενουάρ

53

54 Ζωγραφική – Εποχές της τέχνης ανά χρονικές περιόδους ΚΥΒΙΣΜΟΣ Ήδη το 1910 υπάρχουν αναφορές για την σχολή του κυβισμού. Γνωστοί εκπρόσωποι του κυβισμού: Ζωρζ Μπράκ και Πάμπλο Πικάσσο

55

56 Ζωγραφική – Εποχές της τέχνης ανά χρονικές περιόδους ΥΠΕΡΡΕΑΛΙΣΜΟΣ (ΣΟΥΡΕΑΛΙΣΜΟΣ) Κίνημα που αναπτύχθηκε κυρίως στο χώρο της λογοτεχνίας αλλά εξελίχθηκε σε ένα ευρύτερο καλλιτεχνικό και πολιτικό ρεύμα. Άνθισε κατά κύριο λόγο στη Γαλλία των αρχών του 20ου αιώνα. Επιδίωξε πολλές ριζοσπαστικές αλλαγές στο χώρο της τέχνης αλλά και της σκέψης γενικότερα.

57

58 Ζωγραφική – Σύγχρονα κινήματα POP ART Καλλιτεχνικό κίνημα που αναπτύχθηκε αρχικά στη Μεγάλη Βρετανία και αργότερα στην Αμερική περί τα τέλη της δεκαετίας του ΄50. Μία από τις σημαντικότερες ίσως επιδράσεις της Ποπ Αρτ ήταν το γεγονός πως περιόρισε τη διάκριση ανάμεσα στις έννοιες της εμπορικής και υψηλής τέχνης.

59 Ζωγραφική – Σύγχρονα κινήματα ΑΦΗΡΗΜΕΝΗ ΤΕΧΝΗ Ένα σύγχρονο κίνημα στις εικαστικές τέχνες σύμφωνα με το οποίο αποκλείεται οποιαδήποτε αναφορά στην εξωτερική φυσική πραγματικότητα. Ο ρόλος της τέχνης θα έπρεπε να είναι η ανάδειξη του πνευματικού χαρακτήρα της. Γνωστός εκπρόσωπος της αφηρημένης τέχνης: Βασίλι Καντίνσκι

60

61 ΓΚΡΑΦΙΤΙ Η αναγραφή κειμένου, όπως συνθημάτων, ή η ζωγραφική σε επιφάνειες που συνήθως βρίσκονται σε δημόσιους χώρους (π.χ. τοίχους). Πρωτοεμφανίστηκε την ίδια περίοδο και στα ίδια μέρη που αναπτύχθηκε το κίνημα του Χιπχοπ, από τον ίδιο καταπιεσμένο κόσμο. Θεωρείται λοιπόν ότι αποτελεί μέρος της κουλτούρας Χιπχοπ. Ζωγραφική – Σύγχρονα κινήματα

62 ΓΚΡΑΦΙΤΙ - ΕΙΔΗ 1. Σε εξωτερικούς τοίχους (συνήθως σε τοίχους στους δρόμους). 2. Συνθήματα. 3. Ζωγραφική (φαινόμενο προερχόμενο από την Αμερική). 4. Διαμαρτυρία (για παράδειγμα στην Βόρεια Ιρλανδία, με τα murals που απαθανατίζουν νεκρούς και θέματα από τις συγκρούσεις με τους Βρετανούς). 5. Σε εσωτερικούς τοίχους και επιφάνειες (μικρού μεγέθους), π.χ. σκοπιές, θρανία. 6. Αυτοσχέδια ποιήματα.

63 Φωτογραφία Οι πρώτες φωτογραφίες αποτελούν ουσιαστικά απλές προβολές εικόνων πάνω σε κάποια επιφάνεια. Ως πρώτη φωτογραφική "μηχανή" μπορεί να θεωρηθεί ένα σκοτεινό δωμάτιο ή κουτί (camera obscura) που στη μία άκρη διαθέτει μια γυαλιστερή επιφάνεια και στην απέναντι άκρη μία πολύ μικρή οπή.

64

65 Η ιστορία της, αν και ξεκινάει ουσιαστικά στα μέσα του 19ου αιώνα, έχει ρίζες στους αρχαίους πολιτισμούς της Κίνας και της Ελλάδας, και σχετίζεται με το σκοτεινό θάλαμο που περιγράφει ήδη ο Αριστοτέλης. Η σύγχρονη φωτογραφική μηχανή είναι συνδυασμός εξειδικευμένων τεχνολογιών από τρεις τομείς, των λεπτοκατασκευών, της οπτικής και, αφενός της χημικής τεχνολογίας, αφετέρου της μικροηλεκτρονικής. Φωτογραφία

66 Η πρώτη φωτογραφία χρώματος αποτέλεσε γεγονός το 1861 χάρη στο φυσικό James Clerk Maxwell. Το πρώτο έγχρωμο φιλμ (Autochrome) κυκλοφόρησε ως εμπορικό προϊόν το 1907 αλλά η σύσταση του ήταν διαφορετική από του μεταγενέστερου φιλμ Kodachrome, που κυκλοφόρησε το 1935 βασισμένο σε τρία επιχρωματισμένα στρώματα, το κάθε ένα ευαίσθητο σε ένα από τα τρία πρωτεύοντα χρώματα (μπλε, πράσινο και κόκκινο). Φωτογραφία - Έγχρωμη

67 Η ψηφιακή φωτογραφία αποτελεί ίσως την τελευταία σημαντική εξέλιξη σε ότι αφορά την τεχνική της φωτογραφίας. Σε αυτές αντί για το κοινό "χημικό" φιλμ χρησιμοποιούνται φωτοευαίσθητοι αισθητήρες. Οι αισθητήρες αποτελούνται από έναν αριθμό μικροσκοπικών εικονοστοιχείων (pixels), στα οποία αναλύεται η εικόνα. Φωτογραφία - Ψηφιακή

68 Από τη φύση! Από τον κόσμο γύρω μας! Που μας ξαφνιάζουν…Οι οποίες μας δίνουν δύναμη…

69 Μουσική Ως μουσική ορίζεται η τέχνη που βασίζεται στην οργάνωση ήχων με σκοπό τη σύνθεση, εκτέλεση και ακρόαση/λήψη ενός μουσικού έργου. Με τον όρο εννοείται επίσης και το σύνολο ήχων από το οποίο απαρτίζεται ένα μουσικό κομμάτι. Γνωστή και ως Απολλώνια Τέχνη, η μουσική παίρνει το όνομά της από τις εννέα Μούσες της αρχαίας ελληνικής μυθολογίας.

70 Μουσική Η μουσική χρονολογεί και εξελίσσει την ιστορία της ως παράλληλη με εκείνη της Γλώσσας, κατ' ουσίαν ως παράλληλη με την ανθρώπινη εξέλιξη. Καθώς ο έναρθρος λόγος ως ηχητικό μέσο δεν δύναται να αποδώσει το φάσμα των αποχρώσεων των κειμενικών, προσωπικών ανθρώπινων σκέψεων και συναισθημάτων ο άνθρωπος ανέπτυξε ένα νέο ηχητικό μέσο έκφρασης: το Μουσικό Λόγο.

71 Οι αρχαιότερες συλλογές προϊστορικών μουσικών οργάνων έχουν βρεθεί στην Κίνα και χρονολογούνται μεταξύ των 7000 και 6600 π.Χ. Η μουσική της Αρχαίας Ελλάδας ήταν ένα μείζον κομμάτι του αρχαιοελληνικού θεάτρου - μεικτές χορωδίες τραγουδούσαν για διασκεδαστικά, εορταστικά και πνευματικά δρώμενα. Χρησιμοποιούνταν μουσικά όργανα όπως, μεταξύ άλλων, ο αυλός, η λύρα, και ιδιαίτερα η κιθάρα. Μουσική

72 Μουσική – Σύγχρονα κινήματα Η μουσική του 20ου αιώνα χαρακτηρίζεται από μία απέχθεια για οτιδήποτε πομπώδες και προσπαθεί να είναι πιο κοντά στις καθημερινές αγωνίες του ανθρώπου. Απελευθέρωση της τυραννίας του μέτρου αλλά και από μεγάλες ανακατατάξεις στον τομέα της αρμονίας. Εισαγωγή στην ορχήστρα νέων μουσικών οργάνων, κυρίων κρουστών αλλά και η εξαντλητική πολλές φορές χρησιμοποίηση της ανθρώπινης φωνής.

73

74 Ροκ Μουσική Ο όρος ροκ στη μουσική, χρησιμοποιείται για να περιγράψει τα είδη που προέκυψαν από την εξέλιξη του είδους του rockandroll. Η μουσική ροκ (rock) στο σύνολό της, αποτελεί ένα είδος δημοφιλούς μουσικής που χαρακτηρίζεται συνήθως από έντονο ρυθμό και από ευδιάκριτη, χαρακτηριστική μελωδία φωνητικών η οποία συνοδεύεται συνήθως από ηλεκτρικές κιθάρες, ηλεκτρικό μπάσο και ντραμς.

75 Ροκ Μουσική Εμφανίστηκε στις αρχές της δεκαετίας του 1950 στην Αμερική. Η μαζική επιτυχία του ροκ εντρολ ξεκίνησε όταν λευκοί καλλιτέχνες διασκεύαζαν το υλικό των αφροαμερικάνων ή ακολούθησαν το στυλ τους. Ο Έλβις Πρίσλεϊ, ο Μπιλ Χάλει, ο ΤζέριΛιΛιούις και ο Τζόνι Κας ήταν μερικοί από αυτούς που εδραίωσαν το ροκ εντρολ στη συνείδηση των υπόλοιπων Αμερικανών και συνέβαλαν έτσι στην μεγάλη επιτυχία του.

76

77


Κατέβασμα ppt "Η εφηβεία θέλει... τέχνη Anonymous Η τετράδα +1 της συμφοράς Οι 8/2 Stratocaster Teens team."

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google