Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Επιβλέπουσα Εκπαιδευτικός: Θεοδοσία Μπακόλα Σχολικό Έτος 2013-14 (A’ Τετράμηνο) «ΑΕΙΦΟΡΟ ΣΧΟΛΕΙΟ- ΕΝΕΡΓΟΙ ΠΟΛΙΤΕΣ & ΑΝΑΚΥΚΛΩΣΗ » 1 ο ΕΠΑΛ ΑΡΤΑΣ ΜΑΘΗΜΑ:

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "Επιβλέπουσα Εκπαιδευτικός: Θεοδοσία Μπακόλα Σχολικό Έτος 2013-14 (A’ Τετράμηνο) «ΑΕΙΦΟΡΟ ΣΧΟΛΕΙΟ- ΕΝΕΡΓΟΙ ΠΟΛΙΤΕΣ & ΑΝΑΚΥΚΛΩΣΗ » 1 ο ΕΠΑΛ ΑΡΤΑΣ ΜΑΘΗΜΑ:"— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 Επιβλέπουσα Εκπαιδευτικός: Θεοδοσία Μπακόλα Σχολικό Έτος (A’ Τετράμηνο) «ΑΕΙΦΟΡΟ ΣΧΟΛΕΙΟ- ΕΝΕΡΓΟΙ ΠΟΛΙΤΕΣ & ΑΝΑΚΥΚΛΩΣΗ » 1 ο ΕΠΑΛ ΑΡΤΑΣ ΜΑΘΗΜΑ: ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ Α΄ ΤΑΞΗ

2 «ΑΕΙΦΟΡΟ ΣΧΟΛΕΙΟ- ΕΝΕΡΓΟΙ ΠΟΛΙΤΕΣ & ΑΝΑΚΥΚΛΩΣΗ » Ομάδα εργασίας από τους μαθητές της Α΄ Τάξης :  ΑΠΟΣΤΟΛΟΥ ΑΡΓΥΡΩ  ΒΑΛΟΓΙΑΝΝΗΣ ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ  ΖΑΧΑΡΙΑΣ ΝΙΚΟΛΑΟΣ  ΖΙΩΒΑΣ ΑΝΑΣΤΑΣΙΟΣ  ΚΑΛΛΙΑΣ ΜΑΡΚΟΣ  ΚΑΡΑΜΠΕΛΑΣ ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ  ΚΟΛΙΟΥ ΔΗΜΗΤΡΑ  ΚΟΥΤΣΙΑΥΤΗΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ  ΜΟΣΧΟΣ ΡΑΦΑΗΛ  ΣΙΟΓΙΑΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ  ΣΟΡΕ ΔΗΜΗΤΡΑΚΗ  ΤΑΤΣΗΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ  ΤΑΤΣΗΣ ΧΡΗΣΤΟΣ  ΦΑΝΤΗ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΑ  ΧΑΪΝΤΑΡΙ ΣΑΚΙΡ  ΧΑΡΙΤΟΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ  ΧΑΤΖΙΟΥ ΑΝΝΑ  ΧΗΡΑΣ ΙΩΑΝΝΗΣ  ΧΟΝΔΡΟΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ  ΧΡΙΣΤΟΓΙΑΝΝΗ ΚΑΣΣΙΑΝΗ  ΧΡΙΣΤΟΚΩΣΤΑΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ  ΧΡΙΣΤΟΠΑΝΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ

3 «ΑΕΙΦΟΡΟ ΣΧΟΛΕΙΟ- ΕΝΕΡΓΟΙ ΠΟΛΙΤΕΣ & ΑΝΑΚΥΚΛΩΣΗ » Κατά τη διάρκεια υλοποίησης της Ερευνητικής Εργασίας πραγματοποιήθηκαν τα εξής:  Τι είναι η αειφορία - Ποιοι είναι οι στόχοι του Αειφόρου Σχολείου;  Διερεύνηση υπαρχουσών τεχνολογιών εξοικονόμησης αναλώσιμων πόρων  Τι είναι η ανακύκλωση; Ποια η σημασία και τα οφέλη από την ανακύκλωση  Διατύπωση κανόνων συμπεριφοράς και τρόποι ενεργοποίησης των πολιτών προς όφελος της αειφορίας

4 Η ΕΝΝΟΙΑ ΤΗΣ ΑΕΙΦΟΡΙΑΣ Στις μέρες μας επικρατεί ανά τον κόσμο ένας αυξανόμενος σκεπτικισμός σχετικά µε  την εξάντληση των φυσικών πόρων,  την ρύπανση του περιβάλλοντος,  τις κλιματικές αλλαγές και όλα τα συναφή προβλήματα, που απορρέουν από τον τρόπο, µε τον οποίο γίνεται η διαχείριση του περιβάλλοντος.

5 Η ΕΝΝΟΙΑ ΤΗΣ ΑΕΙΦΟΡΙΑΣ Τρία είναι τα κριτήρια για την εφαρμογή περιβαλλοντικής προτεραιότητας. Η χρυσή τομή είναι η αειφορική λύση, που έχει ως στόχο την διαχείριση των περιβαλλοντικών πόρων για κάλυψη των αναγκών του παρόντος χωρίς υπονόμευση των αναγκών των μελλοντικών γενεών.

6 ΤΟ ΑΕΙΦΟΡΟ ΣΧΟΛΕΙΟ Η βασική ιδέα του «Αειφόρου Σχολείου» είναι η ενσωμάτωση των αξιών της αειφορίας σε κάθε πλευρά της ζωής του, δηλαδή:  στη διοίκηση,  στη μαθησιακή διαδικασία,  στη διαχείριση των κτιρίων,  στις μετακινήσεις από και προς το σχολείο,  στις σχέσεις του σχολείου με τη σχολική και την ευρύτερη τοπική κοινότητα.

7 ΤΟ ΑΕΙΦΟΡΟ ΣΧΟΛΕΙΟ Τα χαρακτηριστικά του αειφόρου σχολείου έχουν  Παιδαγωγικό  Κοινωνικό και Οργανωσιακό και  Περιβαλλοντικό χαρακτήρα

8 ΕΜΠΛΟΚΗ ΤΗΣ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΜΑΣ ΜΟΝΑΔΑΣ ΣΕ ΔΡΑΣΕΙΣ ΑΕΙΦΟΡΙΑΣ Το σχολείο μας κατά τις προηγούμενες σχολικές χρονιές συμμετείχε σε μαθητικούς διαγωνισμούς εξοικονόμησης ενέργειας :  «Βραβείο Αειφόρου Σχολείου» και  «U4ENERGY». Παράλληλα υλοποίησε προγράμματα Περιβαλλοντικής Αγωγής Συμμετείχε σε Θεματικά Δίκτυα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης και γενικότερα Ανέπτυξε δράσεις καινοτομίας υιοθετώντας τα χαρακτηριστικά του Αειφόρου σχολείου

9 ΕΜΠΛΟΚΗ ΤΗΣ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΜΑΣ ΜΟΝΑΔΑΣ ΣΕ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ Κύριος στόχος μας ήταν  η ενδυνάμωση και  η ενίσχυση της περιβαλλοντικής συνείδησης μέσω ποιοτικών αειφορικών δράσεων. Η ηλεκτρονική κατάθεση των δράσεων διευκόλυνε  την αξιολόγηση  την προβολή  την ευαισθητοποίηση Και μας χάρισε  Ειδικές διακρίσεις στο Βραβείο Αειφόρου Σχολείου και  Την 1η θέση στην κατηγορία «Βέλτιστα μέτρα υπέρ της ενεργειακής αποδοτικότητας» στον «U4ENERGY».

10 ΕΜΠΛΟΚΗ ΤΗΣ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΜΑΣ ΜΟΝΑΔΑΣ ΣΕ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ Απώτερος στόχος της προσπάθειά μας αυτής ήταν το άνοιγμα του σχολείου στην κοινωνία αλλά ιδιαίτερα να ωθήσει περισσότερα σχολεία στην κατεύθυνση της περιβαλλοντικής ευαισθησίας και αειφορίας.

11 ΕΜΠΛΟΚΗ ΤΗΣ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΜΑΣ ΜΟΝΑΔΑΣ ΣΕ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ Οι δράσεις που αναπτύχθηκαν έδωσαν την ευκαιρία στους μαθητές να αποκτήσουν εμπειρίες και βασικές γνώσεις για το περιβάλλον και τα προβλήματά του, να διαμορφώσουν αξίες, να αναπτύξουν ενδιαφέρον για το περιβάλλον καθώς και διάθεση για ενεργό συμμετοχή στη βελτίωση και προστασία του.

12 ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΑΠΟΡΡΙΜΜΑΤΩΝ Ως διαχείριση απορριμμάτων ορίζεται η γενική εποπτεία της παραγωγής των απορριμμάτων, της επεξεργασίας και αποθήκευσής τους και της μεταφοράς από το σημείο παραγωγής τους στο σημείο της τελικής τους απόρριψης, αποτελεί ένα από τα πλέον σύνθετα και δύσκολα προβλήματα που καλείται να αντιμετωπίσει η χώρα μας, όπως και κάθε σύγχρονη κοινωνία.

13 ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΑΠΟΡΡΙΜΜΑΤΩΝ Η Ευρωπαϊκή Ένωση υιοθέτησε τον Μάιο του 1990 στρατηγική για την διαχείριση των απορριμμάτων και ιεράρχησε τις διαχειριστικές επιλογές με την παρακάτω σειρά:  Ελαχιστοποίηση  Επαναχρησιμοποίηση  Ανακύκλωση  Ανάκτηση ενέργειας  Ασφαλής εναπόθεση H μέθοδος των 3 Rs : (reduce, reuse, recycle: μείωσε, επαναχρησιμοποίησε, ανακύκλωσε) αποτελεί στόχο για κάθε οργανωμένη και καλά πληροφορημένη κοινωνία

14 ΑΝΑΚΥΚΛΩΣΗ Η ανακύκλωση είναι σημαντική για τους εξής λόγους:  μειώνει την ανάγκη για πρώτες ύλες,  η επανεπεξεργασία των υλικών μπορεί να αποφέρει σημαντικά ενεργειακά οφέλη σε σύγκριση με την παραγωγή της αντίστοιχης πρώτης ύλης,  μειώνει την ποσότητα των απορριμμάτων που χρειάζονται εναπόθεση και επομένως μειώνει και τις επιπτώσεις από την ταφή τους. Στην Ελλάδα, τα τελευταία χρόνια γίνονται σημαντικές προσπάθειες για την προώθηση της ανακύκλωσης και της επεξεργασίας των απορριμμάτων.

15 ΕΙΔΗ ΑΠΟΡΡΙΜΜΑΤΩΝ Τα απορρίμματα ανάλογα με τη σύστασή τους χωρίζονται στις παρακάτω κατηγορίες:  σε οργανικά (φρούτα, λαχανικά, κουκούτσια, φύλλα, κλπ) και αποτελούν περίπου το 40%-60% του συνόλου των αποβλήτων που παράγουμε στο σπίτι μας.  σε ανόργανα (πλαστικό, γυαλί, μέταλλα, κλπ)  σε στερεά (τρόφιμα, ξύλο, ύφασμα, συσκευές, ελαστικά, υλικά συσκευασίας, κλπ)  σε υγρά που διαιρούνται σε δύο μεγάλες κατηγορίες: τα βιομηχανικά απόβλητα και τα αστικά απόβλητα ή λύματα.

16 ΕΙΔΗ ΑΠΟΡΡΙΜΜΑΤΩΝ Και ανάλογα με την πηγή προέλευσής τους:  σε αστικά απορρίμματα  βιομηχανικά απόβλητα  νοσοκομειακά απόβλητα  απόβλητα ορυχείων και  επικίνδυνα απόβλητα

17 ΑΝΑΚΥΚΛΩΣΙΜΕΣ ΣΥΣΚΕΥΑΣΙΕΣ Στους ΜΠΛΕ ΚΑΔΟΥΣ ΑΝΑΚΥΚΛΩΣΗΣ τοποθετούνται οι παρακάτω ΣΥΣΚΕΥΑΣΙΕΣ:  αλουμινένιες,  λευκοσιδηρές,  πλαστικές,  γυάλινες και  χάρτινες.

18 ΑΝΑΚΥΚΛΩΣΙΜΕΣ ΣΥΣΚΕΥΑΣΙΕΣ  Συσκευασίες από Αλουμίνιο, π.χ. κουτάκια από αναψυκτικά και μπίρες, σακουλάκια από καφέ, αλουμινένια μπολ μιας χρήσης, μεταλλικά ταψάκια μιας χρήσης, κομμάτια από αλουμινόχαρτο κλπ  Συσκευασίες από Λευκοσίδηρο, π.χ. από γάλα εβαπορέ, κονσέρβες κάθε είδους (τόνου, ζωοτροφών, τοματοπολτού κ.ά.), μεταλλικά αντικείμενα γραφείου, κλειδιά κλπ

19 ΑΝΑΚΥΚΛΩΣΙΜΕΣ ΣΥΣΚΕΥΑΣΙΕΣ Συσκευασίες από Πλαστικό, π.χ. μπουκάλια και δοχεία από νερό, αναψυκτικά, γιαούρτι, βούτυρο, λάδι, απορρυπαντικά, είδη καθαρισμού, σαμπουάν, αφρόλουτρα, φίλμ περιτυλίγματος από τρόφιμα, οδοντόκρεμες, αποσμητικά, πλαστικές σακούλες, τα νάιλον από το πακέτο των τσιγάρων, τα πλαστικά από τα είδη διατροφής (αλλαντικά, τυριά κ.λπ.), το σακουλάκι από το ρύζι ή τα μακαρόνια, σπασμένες κρεμάστρες, πλαστικές σακούλες από τα ψώνια, θήκες από τα CD, τις παλιές κασέτες που δεν ακούμε κλπ.

20 ΑΝΑΚΥΚΛΩΣΙΜΕΣ ΣΥΣΚΕΥΑΣΙΕΣ  Συσκευασίες από Γυαλί, π.χ. μπουκάλια από ποτά, βαζάκια από τρόφιμα, χυμούς, από φάρμακα, αναψυκτικά, μπουκάλια από αρώματα κ.λπ.  Συσκευασίες από Χαρτί π.χ. χαρτοκιβώτια όλων των ειδών (από ηλεκτρικές συσκευές, γάλα, χυμούς, δημητριακά, πίτσα, μπισκότα, ζάχαρη, απορρυπαντικά), χαρτοσακούλες, κουτιά από τσιγάρα, λογαριασμούς, εφημερίδες, βιβλία, περιοδικά, φάκελοι αλληλογραφίας κλπ  Ξύλινες συσκευασίες: κουτάκια από ποτά ή δώρα, οδοντογλυφίδες, ξύλινες κουτάλες, κρεμάστρες ρούχων κ.λπ.  CD, DVD - ανεξάρτητα από το είδος της μουσικής που έχουν.

21 ΜΗ ΑΝΑΚΥΚΛΩΣΙΜΕΣ ΣΥΣΚΕΥΑΣΙΕΣ ΤΙ ΔΕΝ ΑΝΑΚΥΚΛΩΝΟΥΜΕ ΣΤΟΥΣ ΜΠΛΕ ΚΑΔΟΥΣ  Τα υλικά που ανήκουν σε άλλα συστήματα ανακύκλωσης: μπαταρίες, ηλεκτρικές και ηλεκτρονικές συσκευές, ελαστικά, μέταλλα, ρούχα, παπούτσια, πλαστικά δοχεία από λάδια αυτοκινήτων ή από φυτοφάρμακα, οικοδομικά υλικά, στρώματα, παλιά έπιπλα, την παλιά δερμάτινη τσάντα, τα οργανικά υπολείμματα των τροφών, τα κλαδιά από τα δέντρα.  τις βιοδιασπώμενες σακούλες (αυτές θεωρούνται συμβατικά σκουπίδια και δημιουργούν μεγάλο πρόβλημα στην ανακύκλωση. Είναι καλύτερα να τις χρησιμοποιούμε στα κοινά σκουπίδια.

22 ΜΗ ΑΝΑΚΥΚΛΩΣΙΜΕΣ ΣΥΣΚΕΥΑΣΙΕΣ ΤΙ ΔΕΝ ΑΝΑΚΥΚΛΩΝΟΥΜΕ ΣΤΟΥΣ ΜΠΛΕ ΚΑΔΟΥΣ  τα μικρά χαρτάκια, εισιτήρια και σκισμένες σελίδες (όχι γιατί δεν ανακυκλώνονται, αλλά επειδή δεν έχει μεριμνήσει η ΕΕΑΑ -Ελληνική Εταιρεία Αξιοποίησης Ανακύκλωσης για την ανακύκλωσή τους).  Αποτσίγαρα από έτοιμα ή από στριφτά τσιγάρα.  Χρησιμοποιημένες χαρτοπετσέτες και χαρτομάντιλα.

23 ΚΑΝΟΝΕΣ ΑΝΑΚΥΚΛΩΣΗΣ ΣΤΟΥΣ ΜΠΛΕ ΚΑΔΟΥΣ  Οι συσκευασίες πρέπει να είναι εντελώς άδειες από υπολείμματα (τροφές & υγρά).  Οι συσκευασίες από χαρτοκιβώτια πρέπει να τεμαχίζονται, ή να διπλώνονται ώστε να μειώνεται ο όγκος τους.  Συμπιέζουμε τα πλαστικά μπουκάλια.  Αφαιρούμε τα καπάκια από τα μπουκάλια, αλλά τα πετάμε κι αυτά στην ανακύκλωση.  Δεν απορρίπτουμε σπασμένα τζάμια ή καθρέφτες, γιατί είναι επικίνδυνο για το εργατικό προσωπικό στο Κέντρο Διαλογής.  Δεν πετάμε στον κάδο τα υλικά συσκευασίας μέσα σε δεμένες σακούλες, αλλά τα ρίχνουμε χύμα.

24 ΔΙΑΛΟΓΗ ΣΤΗ ΠΗΓΗ Το τελευταίο διάστημα κερδίζει έδαφος ένα νέο σύστημα ανακύκλωσης που είναι η Διαλογή στη Πηγή. απαιτεί ξεχωριστό κάδο ή άλλο μέσο για τη συλλογή κάθε τύπο υλικού. Αυτό σημαίνει ότι διαχωρίζουμε τα απορρίμματά μας στο σημείο παραγωγής τους και τα τοποθετούμε σε ειδικό κάδο που υπάρχει για κάθε υλικό. Βασική προϋπόθεση για τη Διαλογή στη Πηγή είναι η αυξημένη περιβαλλοντική συνείδηση των πολιτών με την εφαρμογή προγραμμάτων ενημέρωσης & ευαισθητοποίησης, Έτσι προκύπτει σημαντικό όφελος καθώς τα ανακυκλώσιμα υλικά είναι υψηλής ποιότητας χωρίς προσμείξεις.

25 Η ΑΝΤΑΠΟΔΟΤΙΚΗ ΑΝΑΚΥΚΛΩΣΗ Τα Κέντρα Ανταποδοτικής Ανακύκλωσης, αποτελούνται από εξοπλισμό υψηλής τεχνολογίας για τη «Διαλογή στην Πηγή» των άδειων συσκευασιών και οι δημότες – καταναλωτές ανταμείβονται άμεσα από τη διαδικασία της ανακύκλωσης, και έτσι μέσω της παροχής κινήτρων δεν απορρίπτουν τις συσκευασίες στα σκουπίδια, αλλά τις προωθούν για ανακύκλωση.

26 ΠΡΩΤΟΤΥΠΕΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΕΣ ΑΠΌ ΑΝΑΚΥΚΛΩΣΙΜΑ ΥΛΙΚΑ

27

28

29

30

31

32

33

34

35

36

37

38

39

40

41

42

43 Ο ενεργός πολίτης είναι ο υπεύθυνος πολίτης, που ξέρει τα δικαιώματα και τις υποχρεώσεις του, εκφράζει την άποψή του και συμμετέχει ενεργά στην κοινωνία.  Ενημερώνεται για τα κοινά.  Αναζητά πληροφορίες, φιλτράρει την είδηση. Συμμετέχει στο χώρο της δημόσιας συζήτησης με παραδοσιακούς ή σύγχρονους τρόπους, διαμορφώνει κριτική σκέψη και παίρνει θέση.  Ενδιαφέρεται για την προστασία του φυσικού περιβάλλοντος: δεν ρυπαίνει, υιοθετεί πρακτικές εξοικονόμησης ενέργειας & νερού, ανακυκλώνει, κινείται με τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς ή το ποδήλατο. ΕΝΕΡΓΟΣ ΠΟΛΙΤΗΣ

44  Επιδιώκει τη δημόσια έκφραση και διεκδίκηση των δικαιωμάτων του, τη δημιουργία υποδομών στη γειτονιά του και στη χώρα του, τη διατήρηση ελεύθερων χώρων, την προστασία του πράσινου στους κοινόχρηστους χώρους και της πολιτιστικής κληρονομιάς.  Σέβεται τα ανθρώπινα δικαιώματα, βοηθά τους συμπολίτες του, τηρεί τους κανόνες που θεσπίζονται για τη διευκόλυνσή τους.  Ενεργεί και παρεμβαίνει, σε συνεργασία με συμπολίτες του προς όφελος της κοινωνίας. ΕΝΕΡΓΟΣ ΠΟΛΙΤΗΣ

45 ΚΑΝΟΝΕΣ ΚΑΛΗΣ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑΣ ΤΟΥ ΕΝΕΡΓΟΥ ΠΟΛΙΤΗ  Προτιμά συσκευές που μπορούν να επιστραφούν ή να επαναχρησιμοποιηθούν.  Ανακυκλώνει όσες συσκευές δεν μπορούν να επιστραφούν ή να επαναχρησιμοποιηθούν.  Αποφεύγει προϊόντα με υπερβολική συσκευασία.  Χρησιμοποιεί τη δική του πάνινη τσάντα ή ότι άλλο μπορεί να χρησιμοποιηθεί για τις αγορές του αντί των πλαστικών.  Προτιμά απορρυπαντικά σε συμπυκνωμένη μορφή γιατί έχουν λιγότερη συσκευασία και εκείνα που η συσκευασία τους προέρχεται από υλικά ανακύκλωσης.

46 ΚΑΝΟΝΕΣ ΚΑΛΗΣ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑΣ ΤΟΥ ΕΝΕΡΓΟΥ ΠΟΛΙΤΗ  Αποφεύγει τη χρήση πλαστικών μιας χρήσης όπως πλαστικά ποτηράκια, πιατάκια, πλαστικές ξυριστικές μιας χρήσης κτλ.  Αποφεύγει προϊόντα που τα συστατικά τους προκαλούν αρνητικές επιπτώσεις στο περιβάλλον και την υγεία.  Προτιμά μπαταρίες που δεν περιέχουν κάδμιο ή υδράργυρο.  Προτιμά λαμπτήρες μεγάλης διάρκειας ζωής και χαμηλών ενεργειακών αναγκών.  Συμμετέχει ενεργά στα προγράμματα ανακύκλωσης της περιοχής του.

47 Η ΤΟΠΙΚΗ ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΣΗ  Σημαντικό ρόλο στην υιοθέτηση οικολογικών πρακτικών και συνηθειών ανακύκλωσης παίζουν οι τοπικοί φορείς μιας περιοχής που πρέπει να βοηθούν τους ενδιαφερόμενους πολίτες να συμμετέχουν στην ανακύκλωση προϊόντων, εγκαθιστώντας σε κάθε γωνιά ειδικούς κάδους και οργανώνοντας κατάλληλες ενημερώσεις, ώστε οι πολίτες να αποκτήσουν περιβαλλοντική συνείδηση και τη συναίσθηση ότι όλοι μαζί μπορούν να τα καταφέρουν.  Με τον τρόπο αυτό θα βοηθήσουμε τις επόμενες γενιές καθιστώντας το πρόβλημα των απορριμμάτων μικρότερο και ευκολότερο ώστε να συνεχίσουν το έργο που αναδύεται.

48 ΓΕΝΙΚΑ ΣΥΜΠΕΡΙΣΜΑΤΑ Η Ανακύκλωση:  Συμβάλλει στη μείωση των αστικών αποβλήτων που πρέπει να συλλεχθούν από τους Δήμους και να μεταφερθούν σε ολοένα και πιο δυσεύρετους Χώρους Υγειονομικής Ταφής.  Συνεισφέρει στη εξοικονόμηση πρώτων υλών και ενέργειας.  Προσφέρει στον πολιτισμό, καθώς συμβάλλει στη δημιουργία μιας έμπρακτης περιβαλλοντικής συνείδησης.

49 ΓΕΝΙΚΑ ΣΥΜΠΕΡΙΣΜΑΤΑ Με δεδομένο ότι η προστασία του περιβάλλοντος είναι υπόθεση όλων μας, η επιτυχία της εναλλακτικής διαχείρισης εξαρτάται, όχι μόνο από την ευαισθητοποίηση, αλλά και από την ενεργό συμμετοχή ΤΩΝ ΠΟΛΙΤΩΝ. Οι πληροφορημένοι και ενεργοί πολίτες είναι ο κινητήριος μοχλός για να υλοποιηθούν οι στόχοι του νόμου και της ελληνικής κοινωνίας και να προστατευθεί πιο αποτελεσματικά το περιβάλλον.

50 Ευχαριστούμε πολύ


Κατέβασμα ppt "Επιβλέπουσα Εκπαιδευτικός: Θεοδοσία Μπακόλα Σχολικό Έτος 2013-14 (A’ Τετράμηνο) «ΑΕΙΦΟΡΟ ΣΧΟΛΕΙΟ- ΕΝΕΡΓΟΙ ΠΟΛΙΤΕΣ & ΑΝΑΚΥΚΛΩΣΗ » 1 ο ΕΠΑΛ ΑΡΤΑΣ ΜΑΘΗΜΑ:"

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google