Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

2 o ΕΠΑΛ ΚΑΡΔΙΤΣΑΣ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΧΟΛ. ΕΤΟΣ 2013 – 2014 Η ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ στη ζωή μας.

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "2 o ΕΠΑΛ ΚΑΡΔΙΤΣΑΣ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΧΟΛ. ΕΤΟΣ 2013 – 2014 Η ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ στη ζωή μας."— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 2 o ΕΠΑΛ ΚΑΡΔΙΤΣΑΣ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΧΟΛ. ΕΤΟΣ 2013 – 2014 Η ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ στη ζωή μας

2 Στην ερευνητική εργασία πήραν μέρος οι μαθητές της Α΄τάξης: Αποστόλης Γιαβάζης Γεωργία Τσεκούρα Ενκελέντα Μπίτσι Λάμπρος Ιμπραϊμιώτης Κωνσταντίνα Κουμαδίτη Κωνσταντίνα Γκουντούμα Μαρία Σαχίνη Θωμάς Μπετχαβάς Ηλίας Νικόπουλος Παναγιώτης Καραγιάννης Παναγιώτης Τσιμουράκος Εβελίνα Παπαθεοχάρη Αννα Μαρία Παππά Βασιλική Πιτσάβα με την καθοδήγηση της καθηγήτριας Αναστασίας Κουκουλή.

3  Θεωρήσαμε σημαντικό στόχο να μάθουμε να εντοπίζουμε τα φανερά αλλά πολύ περισσότερο τα κρυφά μηνύματα των διαφημίσεων, διαβάζοντας «πίσω από τις λέξεις».  Επίσης, μέσα από την εργασία μας στοχεύσαμε στο να αναγνωρίσουμε τα κοινωνικά και καταναλωτικά πρότυπα που προβάλλονται με τις διαφημίσεις και τις τεχνικές με τις οποίες προσπαθούν να επηρεάσουν και να προσελκύσουν τους καταναλωτές.  Τέλος, ο βασικότερος στόχος μας ήταν να καλλιεργήσουμε την κριτική σκέψη ώστε να επεξεργαζόμαστε καλύτερα τα μηνύματα που μας περνούν οι διαφημίσεις και να ενημερώνουμε τους γύρω μας.

4 Περιεχόμενο της διαφήμισης

5 ΜΕΣΑ ΠΡΟΒΟΛΗΣ ΔΙΑΦΗΜΙΣΕΩΝ: Τα συνηθέστερα μέσα προβολής διαφημίσεων είναι: ΤηλεόρασηΔιαφήμιση στα Μ.Μ.Μ. ΕφημερίδαΔιαφημιστικά αντικείμενα ΡαδιόφωνοΚινηματογράφος Ταχυδρομική αποστολήΧορηγίες ΠεριοδικάΔιαφήμιση σε βίντεο Υπαίθρια διαφήμισηΔιαφήμιση στο Internet

6 Συνέπειες

7 Κατηγορίες διαφημίσεων Η έννοια της εμπορικής διαφήμισης συνδέεται με την έννοια του μάρκετινγκ. 1. Εμπορική διαφήμιση

8 2. Πολιτική διαφήμιση Πληροφορεί και προσεγγίζει τον πολίτη με στόχο την προβολή και προώθηση συγκεκριμένου υποψήφιου

9 3. Κοινωνική διαφήμιση  Πρόκειται για την προώθηση κοινωνικών ζητημάτων ώστε να υπάρξουν θετικές αλλαγές συμπεριφοράς.

10 Οι γυναίκες που εμφανίζονται στις διαφημίσεις είναι πάντοτε καλοντυμένες, με όμορφο μακιγιάζ, τέλειες αναλογίες, αισθησιακές, για να προσελκύουν τους άντρες καταναλωτές και να σπρώξουν τις γυναίκες καταναλώτριες να ταυτιστούν με αυτές.

11 Επίσης, η γυναίκα εμφανίζεται στη διαφήμιση σε ρόλους που η παράδοση της έχει αποδώσει, στο ρόλο της νοικοκυράς, της συζύγου, που καλλωπίζεται, συχνάζει σε ινστιτούτα καλλονής για να γίνει ακαταμάχητη και να σαγηνεύει τον άνδρα της, της μητέρας, που δείχνει την αγάπη και την τρυφερότητα της στα παιδιά της.

12 Οι άντρες στις διαφημίσεις πάντα κατέχουν ένα αξιόλογο επάγγελμα το οποίο ενισχύει και την προσωπικότητά τους. Εμφανίζονται υποστηρίζοντας τη γυναίκα και συμμετέχοντας έμμεσα στο χτίσιμο προβολής του προϊόντος. Η εικόνα τους είναι αυτή των δυναμικών, με αυτοπεποίθηση, ισχύ και δύναμη. Προκειμένου να στηρίξουν το προϊόν, εμφανίζονται όμορφοι και καλοντυμένοι, σοβαροί ενώ περιφέρονται σε πολυτελέστατα περιβάλλοντα, με οικονομική άνεση δηλαδή και βρίσκονται σε μία πλεονεκτική θέση από ότι εμφανίζονται στην πραγματικότητα.

13 Οι εικόνες ως τρόπος έλξης Οι εικόνες έχουν πρωταγωνιστικό ρόλο στη διαφήμιση. Συγκεκριμένα: Η εικόνα είναι πολύ σημαντική, επειδή οι τηλεθεατές ότι βλέπουν, αυτό παίρνουν. Είναι πειστικές

14 Δημιουργούν μια κατασκευασμένη δημόσια εντύπωση με την βοήθεια οπτικών τεχνικών Είναι περίτεχνες

15 Συνήθως η εικόνα της διαφήμισης είναι οπτικά γρήγορη και χωρίς επεξήγηση, έτσι ώστε ο δέκτης να μην έχει το χρονικό περιθώριο να επεξεργαστεί σε βάθος τη διαφήμιση, αλλά να του μείνει στο μυαλό μόνο το λογότυπο του διαφημιστή.

16 Το τελικό στάδιο μιας διαφήμισης ως προς την εικόνα είναι η συνδυασμός των παρακάτω:  της φωτεινότητας  των γεωμετρικών σχημάτων  των χρωμάτων  των όγκων  των κινήσεων των αντικειμένων Το καθένα ρυθμίζεται ανάλογα με το συναίσθημα που θέλει να προκαλέσει στο δέκτη της διαφήμισης.

17 Η γλώσσα της διαφήμισης είναι γενικά φορτισμένη, έτσι ώστε να προσελκύει την προσοχή και να διεγείρει τη φαντασία, με αποτέλεσμα να κάνει το προϊόν ελκυστικότερο. Λέξεις και συναισθήματα

18 Όλες οι λέξεις εκφράζουν αισθήματα. Συνήθως επιλέγονται λέξεις που:  Φέρουν το προϊόν στην προσοχή του κοινού  Είναι ελκυστικές

19 Τρόποι σαγήνης διαφήμισης Οι περισσότερες είναι παραλλαγές βασικών ιδεών. Τα συναισθήματα και οι στάσεις κινητοποιούνται όταν το προϊόν συνδέεται με: - Ευτυχισμένες οικογένειες - Πλούσιους και πολυτελείς κοινωνικούς κύκλους - Όνειρα και φαντασιώσεις - Επιτυχημένα ρομάντζα και έρωτα -Σπουδαίους διάσημους ανθρώπους και ειδικούς. - Μέρη με αίγλη

20 - Επιτυχία στην καριέρα ή την εργασία - Την τέχνη, τον πολιτισμό και την ιστορία - Τη φύση και τον φυσικό κόσμο - Ωραίες γυναίκες - Υπεροψία και έπαρση - Κωμωδία και χιούμορ - Παιδική ηλικία

21 Τρόποι πειθούς και παραπλάνησης Χαρακτηριστικό παράδειγμα χρήσης συμβόλου είναι τα διαμάντια αφού ως γνωστόν είναι οι «καλύτεροι φίλοι μιας γυναίκας» και «τα διαμάντια είναι παντοτινά», έτσι έχουν παραλληλιστεί με την αιώνια αγάπη και σταδιακά έχουν λάβει υπόσταση ως σημαντικό στοιχείο στο πλαίσιο των ανθρώπινων σχέσεων. Τα διαμάντια δεν εξαγοράζουν την αγάπη αλλά η διαφήμιση βάζει το διαμάντι να προκαλεί την αγάπη και καταλήγει το ίδιο το διαμάντι να σημαίνει αγάπη. Παραπλάνηση στη διαφήμιση υπάρχει όταν προβάλλονται ανακριβείς και αναληθείς πληροφορίες με σκοπό την προώθηση προϊόντων. Πειθώ στη διαφήμιση είναι η ικανότητα του διαφημιστή να πείσει τους ανθρώπους για το διαφημιζόμενο προϊόν. Λειτουργούν με βάση το συνειρμό που διεγείρουν, μέσα από ένα πχ λογοπαίγνιο ή έντονο χρώμα, καθώς επίσης και με τη χρήση συμβόλων.

22 Τρόποι πειθούς και παραπλάνησης Ένα ακόμη παράδειγμα συμβόλου που χρησιμοποιούν σε μεγάλο βαθμό οι διαφημίσεις είναι το κόκκινο τριαντάφυλλο, το οποίο έχει ταυτιστεί με τον έρωτα και το πάθος, όχι επειδή μοιάζει με την αγάπη ή το πάθος, ούτε επειδή το λουλούδι προξενεί αγάπη. Απλώς τα μέλη κάποιων κοινωνιών χρησιμοποιούν το τριαντάφυλλο σε ορισμένες περιστάσεις με την έννοια της αγάπης. Αυτή η παράδοση έγινε αντικείμενο εκμετάλλευσης από τις διαφημιστικές εταιρίες με αποτέλεσμα να έχει υιοθετηθεί παγκοσμίως.

23 Η επανάληψη αποτελεί επίσης αποτελεσματικό μέσο διαφημιστικής πειθούς και, ασφαλώς, τεχνάσματα όπως οι προτροπές- η προστακτική ("Πιες ένα μπουκάλι γάλα την ημέρα") και τα σλόγκαν ("μόνο η coca cola μπορεί, όπως η Coca cola") αποτελούν επιτυχή παραδείγματα ενός συνδυασμού τεχνικών συνειρμού, προτροπής, επανάληψης, σλόγκαν, εκφοβισμού ή "πριν και μετά".

24 Διαφήμιση είναι η τέχνη να σημαδεύεις το κεφάλι και να πετυχαίνεις το πορτοφόλι. Βανς Πάκαρντ

25 Βιβλιογραφία Καλαϊτζής Σ., Η διαφήμιση όπως θα θέλατε να την ξέρετε, 1998, Leader Books. Αϊβαλής Α., Αρριανάς Λ., κ.ά., Δυναμική Επικοινωνία στην εποχή της πληροφορίας, 2002, Libris Teck. Marlow E., επιμ. Σαρρής Ν., Ηλεκτρονικές Δημόσιες Σχέσεις, 1998, Έλλην. Jefkins F., Διαφήμιση, 1997, Κλειδάριθμος. Πηγές: Διαδίκτυο, Τηλεόραση, Ραδιόφωνο, εφημερίδες, Περιοδικά.


Κατέβασμα ppt "2 o ΕΠΑΛ ΚΑΡΔΙΤΣΑΣ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΧΟΛ. ΕΤΟΣ 2013 – 2014 Η ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ στη ζωή μας."

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google