Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

ΠΡΩΤΕΣ ΒΟΗΘΕΙΕΣ ΓΙΑ ΠΑΙΔΙΑ ΕΥΡΩΠΑΪΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "ΠΡΩΤΕΣ ΒΟΗΘΕΙΕΣ ΓΙΑ ΠΑΙΔΙΑ ΕΥΡΩΠΑΪΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ"— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 ΠΡΩΤΕΣ ΒΟΗΘΕΙΕΣ ΓΙΑ ΠΑΙΔΙΑ ΕΥΡΩΠΑΪΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ
Δ΄ ΤΑΞΗ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΑΡΝΑΙΑΣ ΥΠΕΥΘΥΝΟΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΣ ΜΑΧΑΙΡΑΣ ΚΩΣΤΑΣ

2 Η ΟΜΑΔΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΤΗΣ ΤΑΞΗΣ ΜΑΣ

3 ΣΚΕΠΤΙΚΟ Οι πρώτες βοήθειες για παιδιά είναι ένα θέμα που το διαλέξαμε λόγο των συχνών ατυχημάτων που συμβαίνουν στα παιδιά. Εξαιτίας της άγνοιας ή του αυθορμητισμού των παιδιών, τα περισσότερα από αυτά είτε αντιμετωπίζονται λάθος ή χάνετε πολύτιμος χρόνος είτε τα παιδιά δεν γνωρίζουν τι πρέπει να κάνουν και αυτοσχεδιάζουν. Οι πληροφορίες που θα προκύψουν από την συγκεκριμένη πρακτική πιστεύω πως θα βοηθήσουν τα παιδιά να δουν με μια πιο ώριμη ματιά το θέμα των πρώτων βοηθειών. Το θέμα όμως δεν αφορά μόνο τα παιδιά της Ελλάδας γι’ αυτό θα ήταν σκόπιμο να δούμε πώς προσεγγίζεται και στα σχολεία σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες.

4 ΣΚΟΠΟΣ Τα παιδιά να μάθουν: Για τις πρώτες βοήθειες και να ξεφύγουν από την παιδική προσέγγιση . Να γνωρίσουν τις χώρες της Ε.Ε. Την αξία της συνεργασίας και της ομαδικότητας. Τις πολλές και διαφορετικές γλώσσες που μιλιούνται στην Ε.Ε. Να κατανοήσουν ότι εκτός από Έλληνες πολίτες είναι ταυτόχρονα και Ευρωπαίοι πολίτες με κοινά στοιχεία που τους συνδέουν. Να γίνουν ικανοί να αξιολογούν τη σπουδαιότητα μιας κατάστασης και να πράττουν ανάλογα. Να μάθουν την αξία της ύπαρξης της Ε.Ε. και το πόσο σημαντικό είναι που συμμετέχουμε και εμείς σε αυτή. Να μάθουν για τους θεσμούς της Ε.Ε. Να μάθουν πως προσεγγίζουν το θέμα των πρώτων βοηθειών για παιδιά και τα άλλα κράτη μέλη της Ε.Ε.

5 ΕΠΙΜΕΡΟΥΣ ΣΤΟΧΟΙ Να γνωρίσουν τα παιδιά τον Πανευρωπαϊκό αριθμό για τις πρώτες βοήθειες 112. Να μάθουν για την κάρτα υγείας της Ε.Ε. και την χρήση της στις χώρες μέλη. Εξοικείωση των μαθητών στην παροχή πρώτων βοηθειών ως βιωματική διαδικασία. Συνεργατικό μοντέλο διερεύνησης και αντιμετώπισης καταστάσεων. Ανάληψη πρωτοβουλιών και ρόλων. Να γίνουν επιμορφωτές των γονέων τους σε θέματα πρώτων βοηθειών. Να εξασκήσουν και ενδεχομένως να ενισχύσουν τις ικανότητές τους στη χρήση ΤΠΕ μέσα από διασκεδαστικές και ενδιαφέρουσες δραστηριότητες.

6 Σχεδιασμός δράσεων ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ ΓΝΩΡΙΜΙΑΣ-ΑΥΤΟΣΥΓΚΕΝΤΡΩΣΗΣ

7 Χορός με την «Ωδή στη χαρά» Βιωματική διδασκαλία Π.Β. Παιχνίδια από το link Europe. eu Παιχνίδια γνωριμίας και αυτοσυγκέντρωσης Τα άστρα της Ευρώπης βιβλίο - dvd Μουσικές χώρες ΕΥΡΩΠΗ Γωνιά της Ευρώπης Χάρτης με σώματα Λογισμικά Παιχνίδια με Καρτέλες Αστέρια της Ευρώπης Νομικό πλαίσιο για τις Π.Β. στην Ευρώπη

8 ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ ΓΝΩΡΙΜΙΑΣ-ΑΥΤΟΣΥΓΚΕΝΤΡΩΣΗΣ
Οι μαθητές ανά 4 ο ένας συστήνει τον άλλο στην ομάδα Μικρές συνεντεύξεις οι μαθητές ανά 2 συστήνονται Όλοι μαζί οι μαθητές κάθονται σε κλειστό κύκλο και συστήνει ο ένας τον άλλο. ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ ΓΝΩΡΙΜΙΑΣ-ΑΥΤΟΣΥΓΚΕΝΤΡΩΣΗΣ Αρχίζει το παιχνίδι Κάνουμε κλειστό κύκλο και ακούμε τους κανόνες του παιχνιδιού Ζιπ-Ζαπ-Μποινγκ Δοκιμαστικό σενάριο

9 ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ ΓΝΩΡΙΜΙΑΣ - ΑΥΤΟΣΥΓΚΕΝΤΡΩΣΗΣ
Μεταφέραμε τα θρανία της τάξης μας στην άκρη, ένας μεγάλος χώρος αμέσως δημιουργήθηκε. Τα παιδιά κάθισαν στα καρεκλάκια ανά δύο απέναντι το ένα από το άλλο. Στην συνέχεια γνωρίστηκαν μεταξύ τους, κρατώντας σημειώσεις. Μετά κάθισαν ανά τέσσερις κάνοντας ένα μικρό κύκλο και συστήθηκαν πάλι αναμεταξύ τους. Τελικά κάναμε ένα πολύ μεγάλο κλειστό κύκλο με όλα τα παιδιά της τάξης και εκεί το καθένα σύστηνε τον διπλανό του στην ολομέλεια . Έτσι λοιπόν τα παιδιά μέσα από αυτό το παιχνίδι έμαθαν για τους συμμαθητές τους πράγματα που για χρόνια αγνοούσαν γιατί ποτέ δεν είχαν συστηθεί. Έμαθαν επίσης να συνεργάζονται και να συλλέγουν πληροφορίες μέσα από μίνι συνεντεύξεις. Πολλά δεδομένα της τάξης άλλαξαν και τώρα τα παιδιά πιο απελευθερωμένα συνέχισαν να ανταλλάσουν πληροφορίες μεταξύ τους. Για να χαλαρώσουμε και να δεθούμε ακόμα πιο πολύ σαν ομάδα αποφασίσαμε να παίξουμε ένα παιχνίδι αυτοσυγκέντρωσης το ζιπ-ζαπ-μποινκ. Όλοι μαζί κάναμε ένα κύκλο και άκουσαν τα παιδιά από εμένα τους απλούς κανόνες του παιχνιδιού και απ’ την αρχή κατάλαβαν ότι θα έχει πολύ πλάκα και συγχρόνως θα χρειαζόταν πολύ αυτοσυγκέντρωση και εγρήγορση . Οι κανόνες έλεγαν ότι έχοντας ενωμένες τις παλάμες των χεριών τα παιδιά μπορούσαν να γυρίζουν και να δείχνουν τον διπλανό τους και να λένε ζιπ (μπορούν να το κάνουν και στον αριστερά και στο δεξιά συμμαθητή τους), μπορούν επίσης να δείχνουν ένα συμμαθητή τους απέναντι πάλι με τις παλάμες ενωμένες και να λένε ζαπ. Αν ο συμμαθητής τους δεχθεί την ενέργεια τότε κάνει κάτι αντίστοιχο στους συμμαθητές του, αν όμως δεν δεχτεί την ενέργεια τότε φωνάζει μπόινκ και επιστρέφει την ενέργεια στο συμμαθητή του ο οποίος έχει μερικά δευτερόλεπτα για να αντιδράσει. Μπορείτε να φανταστείτε πόσο εύκολα μπορείς να κάνεις λάθος και πόσο ακόμα πιο δύσκολο γίνεται το παιχνίδι αν το χρονικό περιθώριο αντίδρασης είναι δύο δευτερόλεπτα. Κανένα παιδί δεν αποκλείεται από την ομάδα επειδή έκανε λάθος. Τα γέλια γέμισαν την τάξη και η ομάδα απέκτησε σεβασμό στους κανόνες, αυτοπεποίθηση, δεξιότητες αυτοσυγκέντρωσης και εγρήγορσης.

10

11 Διαβάζουμε το βιβλίο καθισμένοι σε κύκλο
Αποτελέσματα συζήτησης Βλέπουμε τις εικόνες του βιβλίου ΤΑ ΑΣΤΡΑ ΤΗΣ ΕΥΡΩΠΗΣ Συζήτηση με τα παιδιά για το βιβλίο- dvd Παρακολουθούμε το dvd του βιβλίου

12 ΤΑ ΑΣΤΡΑ ΤΗΣ ΕΥΡΩΠΗΣ Μεταφέραμε τα θρανία της τάξης μας στην άκρη, ένας μεγάλος χώρος αμέσως δημιουργήθηκε. Τα παιδιά κάθισαν στα καρεκλάκια τους τα οποία έχουν τοποθετηθεί κυκλικά έτσι ώστε να βλέπουν ο ένας τον άλλο και όλοι να βλέπουν εμένα που θα διαβάζω και θα δείχνω. Ξεκινάμε με την ανάγνωση του βιβλίου από εμένα . Δείχνω πρώτα το εξώφυλλο του βιβλίου, για να δουν τα παιδιά τον τίτλο αλλά και για να δουν την καταπληκτική εικονογράφηση που το διακοσμεί. Αρχίζω την ανάγνωση σελίδα σελίδα . Κάθε φορά που τελειώνει μια σελίδα δείχνω στα παιδιά τις εικόνες που τη συνοδεύουν σηκώνοντας το βιβλίο ψηλά για να μπορούν να το δουν όλοι. Τους άρεσε πάρα πολύ αυτή η διαδικασία γιατί συνδύαζαν τις εικόνες που είχαν φτιάξει με την φαντασία τους ακούγοντας την διήγηση, με τις εικόνες του βιβλίου. Η ανάγνωση τελείωσε και τα παιδιά ήδη άρχισαν να συζητούν για τα αστέρια και τα μηνύματά τους. Τότε τους ανακοίνωσα ότι το περιεχόμενο του βιβλίου έχει δραματοποιηθεί. Τα παιδιά ενθουσιάστηκαν και αμέσως άρχισε η προβολή. Καθ’ όλη την διάρκεια της ταινίας δεν ακουγόταν ούτε ανάσα. Μόλις τελείωσε όλοι σηκώθηκαν όρθιοι και χειροκροτούσαν τους ηθοποιούς λες και ήταν στο θέατρο. Το μήνυμα πέρασε!!! Σειρά τώρα είχε να συζητήσουμε το περιεχόμενο του βιβλίου αλλά και την ταινία που το συνοδεύει. Στην αρχή τα παιδιά ελεύθερα έπαιρναν το λόγο και έλεγαν για το αστέρι ή τα αστέρια που τους κέντρισαν περισσότερο το ενδιαφέρον δικαιολογώντας κιόλας την άποψή τους. Μετά αρχίσαμε να συζητάμε για αυτά παίρνοντάς τα ένα ένα. Τελικά όλοι μαζί συμφωνήσαμε ότι ο πόλεμος είναι το χειρότερο πράμα που μπορεί να συμβεί και τα αποτελέσματά του καταστροφικά και απάνθρωπα. Η λύση βρίσκεται στα αστέρια της Ευρώπης και τα προσεγμένα μηνύματά τους. Τα παιδιά συγκινήθηκαν, προβληματίστηκαν, αλλά και ενθουσιάστηκαν γιατί κατάλαβαν ότι για όλα τα προβλήματα υπάρχουν λύσεις αρκεί να έχεις υπομονή να σκέφτεσαι θετικά και να δίνεις απλόχερα την βοήθεια αλλά και την αλληλεγγύη σου σε όσους την χρειάζονται. Για το τέλος πήραμε χαρτόνια και φτιάξαμε τα μηνύματα των αστεριών, συνθήματα και τα αναρτήσαμε στο δέντρο των συνθημάτων που βρίσκεται στο σχολείο για να μπορέσουν να τα δουν και οι μαθητές από όλες τις τάξεις του σχολείου. Με αυτόν τον τρόπο πιστεύουμε ότι βοηθήσαμε κι εμείς την Ευρώπη να κάνει τα αστέρια της να ζωντανέψουν.

13

14 Καρτέλες με το όνομα και τις πρωτεύουσες των χωρών μελών
Μουσικοκινητικό παιχνίδι «Ευρώπη Ενωμένη Δυνατή» Τα παιδιά συστήνονται μεταξύ τους Χάρτης της Ευρώπης Βρίσκουν τη θέση τους στο χάρτη Οι καρτέλες εμπλουτίζονται με την σημαία της χώρας και την ημερομηνία ένταξης Στο Google earth βλέπουμε τον χάρτη της Ε.Ε. Τα παιδιά συστήνονται μεταξύ τους λέγοντας και δείχνοντας όλα τα στοιχεία της καρτέλας τους

15 ΧΑΡΤΗΣ ΤΗΣ ΕΥΡΩΠΗΣ Στην δράση αυτή ανοίξαμε τον χάρτη της Ευρώπης στον πίνακα και το Google earth, και μοιραστήκαμε τα μικρά εγχειρίδια που μας δόθηκαν στην δεύτερη συνάντηση μας με τους ambassadors ,και αφορούν πληροφορίες για τα κράτη μέλη της Ε.Ε. . Τα παιδιά τυχαία διάλεξαν ποια χώρα θα αντιπροσωπεύσουν και χωρίστηκαν σε ομάδες. Στην ώρα των τεχνικών έκοψαν μικρά τετράγωνα λευκά χαρτόνια πάνω στα οποία έγραψαν την χώρα που αντιπροσωπεύουν στα Ελληνικά και στα Αγγλικά καθώς και την πρωτεύουσα τους. Κολλήσαμε τα χαρτονάκια στο στήθος και αρχίσαμε να συστηνόμαστε μεταξύ μας λέγοντας την χώρα που αντιπροσωπεύουμε καθώς και την πρωτεύουσα μας . Μετά με την σειρά είτε στον χάρτη είτε στο Google Erth, δείξαμε την θέση της χώρας μας στον χάρτη της Ευρώπης. Αφού έγινε η πρώτη γνωριμία προχωρήσαμε στον εμπλουτισμό της καρτέλας μας με την σημαία της χώρας καθώς και την ημερομηνία ένταξης της στην Ε.Ε. . Τις πληροφορίες τις πήραμε από το εγχειρίδιο για τα κράτη μέλη. Τώρα οι καρτέλες μας ήταν πιο ενημερωμένες και έπρεπε να συστηθούμε ξανά για να μεταδώσουμε και στους άλλους αυτές τις πληροφορίες. Κάθε φορά που συστήνονταν έδειχναν τα στοιχεία της καρτέλας τους αλλά και την θέση της χώρας τους στο χάρτη. Τα παιδιά την όλη διαδικασία την είδαν σαν παιχνίδι και τους άρεσε πάρα πολύ. Διασκέδασαν ψάχνοντας, ζωγραφίζοντας αλλά και συστήνοντας τον εαυτό τους. Τελειώσαμε την δράση με ένα μουσικοκινητικό παιχνίδι που το ονομάσαμε «Ευρώπη Ενωμένη Δυνατή». Σε αυτό καθίσαμε στη θέση που κατέχει η κάθε χώρα που αντιπροσωπεύαμε στο χάρτη και χτυπώντας πρώτα τα πόδια, μετά τις παλάμες και τέλος σηκώνοντας τα χέρια ψηλά φωνάζαμε ρυθμικά Ευ-ρώ-πη ε-νω-με-νη δυ-να-τη.

16

17 Βρίσκουν την θέση τους στο χάρτη
Τα παιδιά ακούν τους κανόνες του παιχνιδιού Αλλάζουν καρτέλες και ξαναπαίζουν Ανοίγουμε τον χάρτη και το Google earth Κάθε φορά συστήνονται με τους γείτονες Μουσικές χώρες Βρίσκουν την θέση τους στο χάρτη Κάνουμε το ίδιο χορεύοντας και ακούγοντας μουσική Τοποθετούνται στη θέση που πρέπει και συστήνονται με τους γείτονες διαλύονται και προσπαθούν να ξαναβρούν την θέση τους

18 ΜΟΥΣΙΚΕΣ ΧΩΡΕΣ Η δράση αυτή είναι κάτι σαν συνέχεια της προηγούμενης αφού χρησιμοποιούμε πάλι τις καρτέλες που έχουμε φτιάξει με τα κράτη μέλη της Ε.Ε. . Ουσιαστικά είναι ένα παιχνίδι στο οποίο τα παιδιά καλούνται να αντιπροσωπεύσουν πάλι μια χώρα της Ε.Ε. και να ξέρουν την ακριβή θέση της στον χάρτη της Ευρώπης. Γι’ αυτό ανοίξαμε πρώτα τον χάρτη της τάξης και το Google erth. Τα παιδιά κόλλησαν πάλι τα καρτελάκια τους στο στήθος και αφού βρήκαν την θέση της χώρας που αντιπροσωπεύουν στον χάρτη, άκουσαν τους κανόνες του παιχνιδιού οι οποίοι έλεγαν ότι κάθε παιδί στέκεται στη θέση που πρέπει και καταρχήν συστήνεται με τους γείτονες του που είναι χώρες μέλη και αυτοί. Μετά ακούγεται μουσική και τα παιδιά σκορπίζονται χορεύοντας και τραγουδώντας, συγχρόνως συστήνονται με όποιον θέλουν . Ξαφνικά η μουσική σταματάει και τώρα πρέπει να ξαναγυρίσουν στην σωστή θέση και να ξανασυστηθούν με τους γείτονές τους. Τους φάνηκε τόσο ενδιαφέρων και αστείο που δεν ήθελαν να το σταματήσουμε. Το επαναλάβαμε μερικές φορές και για να το κάνουμε λίγο πιο δύσκολο αλλάξαμε τις καρτέλες μας μεταξύ μας και τώρα έπρεπε να βρούμε την θέση κάποιου άλλου κράτους που μας είχε συστηθεί πιο πριν. Εδώ και αν έπεσε το γέλιο της αρκούδας, με τα παιδιά να τρέχουν πανικόβλητα να βρουν την θέση τους, να δίνουν πότε σωστές και πότε λάθος πληροφορίες και γενικά να υπάρχει μια κινητικότητα και ένα ενδιαφέρων που μετατράπηκαν σε γνώση και διασκέδαση.

19

20 Βρίσκουμε τον ύμνο της Ευρώπης
Μουσικοκινητικό «Ευρώπη όλοι μαζί μπορούμε» Φτιάχνουμε μεγάλες σημαίες των χωρών της Ε.Ε. Χορεύουμε στο ρυθμό πιασμένοι από τα χέρια Ωδή στη Χαρά Τις κολλάμε πάνω μας Ένας μαθητής με φλογέρα στο κέντρο του κύκλου παίζει την «Ωδή στη Χαρά» Φτιάχνουμε κύκλο και πιανόμαστε από τα χέρια έτοιμοι για χορό

21 «ΩΔΗ ΣΤΗ ΧΑΡΑ» Στην ώρα των τεχνικών τα παιδιά πήραν μεγάλα λευκά χαρτόνια στα οποία ζωγράφισαν και μετά χρωμάτισαν την σημαία της χώρας που αντιπροσώπευαν. Η σημαία ήταν επίτηδες μεγάλη γιατί μετά την κολλήσαμε στο μπροστινό μέρος του σώματός μας για να φαίνετε πια χώρα είμαστε . Ένας μαθητής έμαθε στην φλογέρα να παίζει τον ύμνο της Ε.Ε. την «ωδή στη χαρά» . Ο μαθητής αυτός είχε κολλημένες όλες τις καρτέλες που χρησιμοποιήσαμε με τις σημαίες στο σώμα του μπροστά, πίσω, παντού και ήταν η Ε.Ε. Τα παιδιά πιάστηκαν σε κύκλο και το παιδί με την φλογέρα μπήκε στο κέντρο του κύκλου. Όλα ήταν έτοιμα, οι χώρες γύρω γύρω και η Ε.Ε. στο κέντρο. Η φλογέρα άρχισε να παίζει την «Ωδή στη χαρά» και οι χώρες παιδιά άρχισαν να χορεύουν γύρω γύρω από την Ε.Ε. χαρούμενα και ανέμελα. Μόλις ο ύμνος τελείωσε τα παιδιά χωρίς να αφήσουν τα χέρια εκτέλεσαν την μουσικοκινητική άσκηση «Ευρώπη όλοι μαζί μπορούμε». Το Ευ-ρω-πη το φώναξαν δυνατά με τα χέρια κάτω, το ο-λοι μα-ζι με τα χέρια μπροστά και το μπο-ρού-με με τα χέρια πάνω. Φυσικά όλα αυτά με ρυθμό και δύναμη. Το χάρηκαν πολύ και πήραν το μήνυμα ότι όταν δουλεύουμε όλοι μαζί τα αποτελέσματα είναι καλύτερα και πιο συλλογικά.

22

23

24 Επιλογή της γωνιάς που θα αφιερώσουμε στην Ε.Ε
Μαζέψαμε τις καρτέλες και τις μετρήσαμε Μουσικοκινητικό παιχνίδι «Ευρώπη δυνατή» Τα κρεμάμε στο νταβάνι Ψάχνουμε να βρούμε πόσες είναι οι χώρες κράτη μέλη της Ε.Ε. Γωνιά της Ευρώπης Κατασκευάζουμε τα άστρα Φτιάχνουμε τις καρτέλες των χωρών μελών που μας λείπουν Μετράμε τα άστρα της Ε.Ε.

25 ΓΩΝΙΑ ΤΗΣ ΕΥΡΩΠΗΣ Στην δράση αυτή σκεφτήκαμε να κάνουμε με τα υλικά που μέχρι τώρα είχαμε φτιάξει μια γωνιά που θα ήταν αφιερωμένη στην Ε.Ε. . Έτσι λοιπόν τα παιδιά μάζεψαν τις καρτέλες που είχανε φτιάξει και τις μετρήσανε διαπιστώσανε ότι ήταν 23 όσοι είναι και οι μαθητές της τάξης μας . Μετρώντας όμως τα κράτη μέλη της Ε.Ε. διαπίστωσαν ότι είναι 28. Άρα μας έλειπαν 5 χώρες για τις οποίες έπρεπε να φτιάξουνε καρτέλες. Ψάξανε και βρήκαν ποιες χώρες ήταν αυτές και 4 παιδιά ανέλαβαν να φτιάξουν τις καρτέλες τους. Οι υπόλοιποι μαθητές έφτιαξαν τα αστέρια της Ευρώπης από χαρτί . Όταν όλα τα υλικά για την γωνία μας ήταν έτοιμα αρχίσανε να την στήνουν. Κολλήσανε ένα μεγάλο χαρτί του μέτρου στο τοίχο και πάνω σε αυτό τοποθέτησαν τις καρτέλες με την σειρά ανάλογα με την ημερομηνία ένταξης της κάθε χώρας στην Ε.Ε.. Μετά από κάτω βάλλανε το μπλε σήμα της Ε.Ε. με τα αστέρια, το οποίο ζωγράφισαν δυο παιδιά . Τα αστέρια που φτιάξανε ήταν πολύ μεγάλα για να μπούνε στην γωνιά γι’ αυτό αποφασίσαμε να τα βάλουμε στο νταβάνι της αίθουσας. Το αποτέλεσμα ήταν απίστευτο. Τελειώσαμε με το μουσικοκινητικό παιχνίδι «Ευρώπη δυνατή».

26

27

28 ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ ΣΤΗΝ ΑΙΘΟΥΣΑ Η/Υ
Ανακοίνωση του link των παιχνιδιών Αποθηκεύουμε τη διεύθυνση για παιχνίδι στο σπίτι Τα παιδιά κατά ομάδες παίζουν ότι παιχνίδι θέλουν Παιχνίδια στην αίθουσα Η.Υ. Απαντάμε στο κουίζ για το 112 Διαγωνισμός μεταξύ των ομάδων σε παιχνίδι γνώσεων Κάνουμε το πάζλ του 112

29 ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ ΣΤΗΝ ΑΙΘΟΥΣΑ Η/Υ
Μετά από όλα αυτά που κατάφεραν τα παιδιά μέσα από τις προηγούμενες δράσεις ήρθε η ώρα να χαλαρώσουν παίζοντας παιχνίδια στους Η/Υ. Από την διεύθυνση Europe.eu που μας δόθηκε στην συνάντηση με τους ambassadors τα παιδιά άνοιξαν την γωνιά του παιδιού (kids corner) και εκεί βρήκαν ένα σωρό ενδιαφέροντα παιχνίδια να παίξουν . Στην αρχή τους άφησα να πλοηγηθούν και να παίξουν για αρκετή ώρα ότι παιχνίδι τους κέντρισε το ενδιαφέρων. Μετά βρήκαμε ένα παιχνίδι ερωτήσεων που έμοιαζε με το φιδάκι και αποφασίσαμε να κάνουμε ένα διαγωνισμό. Χωριστήκαμε σε ομάδες και κάθε ομάδα κάθισε μπροστά σε έναν υπολογιστή. Με το σύνθημα άρχισαν να ρίχνουν το ζάρι και να απαντούν στις ερωτήσεις όσο πιο γρήγορα γινόταν η ομάδα που θα τελείωνε πρώτη τις ερωτήσεις και θα έφτανε στο τέλος της διαδρομής θα κέρδιζε αλλά και όλοι θα κερδίζαμε την χαρά του παιχνιδιού. Μετά τα παιχνίδια έγιναν πιο συγκεκριμένα για να μπορέσουμε να ανακαλύψουμε και πράγματα που αφορούσαν το θέμα του project που ήταν οι πρώτες βοήθειες. Έτσι κάναμε το παζλ του 112 σε όλες του τις εκδοχές (εύκολο, μέτριο, δύσκολο), και απαντήσαμε στις ερωτήσεις του κουίζ για το Έτσι μέσα από το παιχνίδι τα παιδιά πήραν όλες τις πληροφορίες που έπρεπε για αυτόν τον διεθνή αριθμό (112 διεθνής αριθμός εκτάκτων αναγκών) και έμαθαν ένα σωρό πράματα για την χρήση του . Συγχρόνως ανακάλυψαν καινούργιες γνώσεις για τους λαούς της Ευρώπης που αλλιώς θα έπρεπε να αφιερώσουμε πολλά μαθήματα για να τις μαζέψουμε.

30

31 Προβολή βίντεο για την άγνοια
Συζήτηση για τις Π.Β. μετάτην δράση Προβολή βίντεο για την άγνοια Mr Bean Επίδειξη με ζωντανό μοντέλο για την Karpa Βιωματική διδασκαλία στις πρώτες βοήθειες Συζήτηση σχετικά με τα βίντεο Πρακτική παιδιών με την Little Anne Βιωματική επίδειξη φαρμακείου – κουτιού Π.Β. Επίδειξη στη karpa με το πρόπλασμα Little Anne Προβολή βίντεο με τα βήματα στην karpa

32 ΒΙΩΜΑΤΙΚΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΣΤΙΣ ΠΡΩΤΕΣ ΒΟΗΘΕΙΕΣ
Σε αυτή τη δράση χρησιμοποιήσαμε τις γνώσεις αλλά και τον πολύτιμο χρόνο του γυμναστή μας, ο οποίος είναι και ο υπεύθυνος για τις πρώτες βοήθειες στο σχολείο. Μαζευτήκαμε στην αίθουσα και καθίσαμε σε ένα μεγάλο κύκλο για να μπορούμε να βλέπουμε όλοι την επίδειξη . Αρχίσαμε με προβολή κάποιον βίντεο που βρήκαμε στο διαδίκτυο τα οποία έδειχναν ανθρώπους που προσπαθούσαν να δώσουν τις πρώτες βοήθειες σε συνανθρώπους τους. Το πρόβλημα ήταν ότι αυτοί οι άνθρωποι είχαν όλη την καλή διάθεση αλλά δεν είχαν τις γνώσεις για να το κάνουν . Συνέπεια της άγνοιας αυτής ήταν να κάνουν κακό στους συνανθρώπους τους. Για να μην δημιουργηθεί κανένα πρόβλημα ως προς την διάθεση των παιδιών, προβάλαμε το ίδιο θέμα αλλά με τον Mr. Bean. Τα παιδιά παρόλο που γέλασαν με την καρδιά τους, κατάλαβαν ότι αν δεν έχεις βασικές γνώσεις πρώτων βοηθειών, δεν μπορείς να βοηθήσεις. Αυτό φάνηκε από την συζήτηση που ακολούθησε μετά, όπου τα παιδιά τοποθετήθηκαν λέγοντας ότι πολλές φορές έτυχαν να είναι μάρτυρες κάποιων περιστατικών και δυστυχώς δεν μπόρεσαν να βοηθήσουν. Με αφορμή λοιπόν αυτό ξεκινήσαμε την επίδειξη. Αρχικά βάλλαμε πάνω στο τραπέζι ένα φαρμακείο και ένα κουτί πρώτων βοηθειών. Ζητήσαμε από τα παιδιά να μας πουν ποια είναι η διαφορά αυτών των δύο κουτιών. Και από τις απαντήσεις καταλάβαμε ότι τα περισσότερα δεν γνώριζαν. Έτσι λοιπόν έγινε μια λεπτομερέστατη επίδειξη των αντικειμένων που διαθέτουν αυτά τα δύο κουτιά και τότε τα παιδιά είδαν την διαφορά. Συγχρόνως έμαθαν και την χρήση των υλικών που υπάρχουν στα κουτιά. Αφού τελείωσε η επίδειξη αυτή, είδαμε στην τηλεόραση όλα τα στάδια ανάνηψης από ανακοπή. Με σχεδιαγράμματα και εικόνες ο γυμναστής μας τους εξήγησε πώς ακριβώς και γιατί παθαίνει κάποιος ανακοπή και είδαμε ακριβώς τα βήματα που πρέπει κάποιος να ακολουθήσει αν θέλει να βοηθήσει. Αμέσως μετά σειρά είχε η πρακτική εξάσκηση. Βάλλαμε στρώματα στην μέση και πάνω σε αυτά τοποθετήσαμε την Little Anne το πρόπλασμα πρώτων βοηθειών για να γίνει η επίδειξη. Τώρα όσα πράματα είδαμε στην παρουσίαση έγιναν ζωντανά στην κούκλα από τον γυμναστή μας και τα παιδιά το παρακολουθούσαν χωρίς ανάσα. Η επίδειξη τελείωσε και ήρθε η σειρά της πρακτικής. Ένα ένα τα παιδιά πέρασαν από την Little Anne και με τις οδηγίες του γυμναστή απέκτησαν μια εμπειρία στην Karpa που τους ενθουσίασε. Τα παιδιά είχαν στη διάθεσή τους τα ιδικά σακουλάκια μιας χρήσης για το λεγόμενο φιλί της ζωής. Μετά ο γυμναστής πήρε ένα παιδί και του είπε να προσποιηθεί τον αναίσθητο και έδειξε στα παιδιά διάφορες κινήσεις που θα τους βοηθούσαν, για παράδειγμα πώς μπορείς να γυρίσεις πλάγια ένα άνθρωπο που είναι μεγαλόσωμος και βαρύς κ.α. Έγινε και πρακτική εξάσκηση από τα παιδιά.

33

34

35 Νομικό πλαίσιο για τις Πρώτες Βοήθειες στην Ε.Ε.
Στην ένατη δράση πήγαμε στην αίθουσα Η/Υ και βρήκαμε στοιχεία για το νομικό πλαίσιο που αφορά τις Π.Β. στα σχολεία των χωρών της Ε.Ε. Μπήκαμε στο internet αλλά και στο Europe. Direct του δήμου Θεσσαλονίκης και ανακαλύψαμε τι ακριβώς προβλέπει το νομικό πλαίσιο για τις πρώτες βοήθειες σε κάποιες χώρες της Ε.Ε. Μάθαμε ότι πολλά πράγματα είναι διαφορετικά σε αυτές τις χώρες αλλά ότι και να έχεις στην διάθεσή σου αν δεν έχεις την γνώση και την εμπειρία δεν φτάνουν για να αντιμετωπίσεις ένα απλό έκτακτο περιστατικό εκτός σχολείου.

36

37 Θεσμοί της Ε.Ε. Στην δέκατη δράση πήγαμε στην αίθουσα Η/Υ όπου και προσπαθήσαμε να βρούμε πληροφορίες για τους θεσμούς της Ε.Ε. Μπήκαμε στο Europe. Direct και κάναμε μια πλοήγηση στις σελίδες που αναφέρονται στους θεσμούς. Τους γνωρίσαμε πιο πολύ ονομαστικά λόγο του μικρού της ηλικίας της ομάδας. Δανειστήκαμε και βιβλία αγωγής του πολίτη από τα παιδιά της ΣΤ΄ τάξης και ολοκληρώσαμε την έρευνα γνωριμίας με τους θεσμούς της Ε.Ε.

38

39 ΟΜΑΔΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ Δ΄ ΤΑΞΗΣ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΑΡΝΑΙΑΣ 2014 -2015
Μετά από όλες αυτές τις δράσεις η ομάδα μας έμαθε πάρα πολλά πράγματα για τις πρώτες βοήθειες, αλλά και για την Ευρωπαϊκή Ένωση, για τους στόχους αλλά και τις αξίες της. Μάθαμε για τους θεσμούς. Ποια κράτη μέλη την αποτελούν που βρίσκονται στον χάρτη και όλες τις άλλες πληροφορίες που τα αφορούν. Το πιο σημαντικό όμως ήταν ο απόηχος και το νόημα του συνθήματος, «ΕΥΡΩΠΗ ΕΝΩΜΕΝΗ ΔΥΝΑΤΗ». ΟΜΑΔΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ Δ΄ ΤΑΞΗΣ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΑΡΝΑΙΑΣ


Κατέβασμα ppt "ΠΡΩΤΕΣ ΒΟΗΘΕΙΕΣ ΓΙΑ ΠΑΙΔΙΑ ΕΥΡΩΠΑΪΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ"

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google