Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Ερευνητική εργασία Project. Εφηβεία Ο όρος εφηβεία σημαίνει ένα στάδιο ανάπτυξης ραγδαίων βιοσωματικών αλλαγών. Οι αλλαγές αυτές αφορούν τις νοητικές.

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "Ερευνητική εργασία Project. Εφηβεία Ο όρος εφηβεία σημαίνει ένα στάδιο ανάπτυξης ραγδαίων βιοσωματικών αλλαγών. Οι αλλαγές αυτές αφορούν τις νοητικές."— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 Ερευνητική εργασία Project

2

3 Εφηβεία Ο όρος εφηβεία σημαίνει ένα στάδιο ανάπτυξης ραγδαίων βιοσωματικών αλλαγών. Οι αλλαγές αυτές αφορούν τις νοητικές ικανότητες και την σεξουαλικότητα. Εμφανίζεται στην ηλικία των Εφηβεία είναι μια φυσική κατάσταση που επηρεάζει όλους τους ανθρώπους, ανεξαρτήτως φύλλου, τρόπου ζωής και περιβάλλοντος. Συμβολίζει επίσης εκτός από την ανάπτυξη του σώματος, το πέρασμα από την παιδική ηλικία στην ενηλικίωση.

4 Συχνά ο έφηβος εκείνη την περίοδο έρχεται αντιμέτωπος με αρκετά προβλήματα. Πρόβλημα είναι μια κατάσταση η οποία χρήζει αντιμετώπισης, απαιτεί λύση, η δε λύση της δεν είναι γνωστή, ούτε προφανής. Τα προβλήματα που απαντώνται στην καθημερινότητα και στις επιστήμες ποικίλουν. Ένα πρόβλημα μπορεί να είναι προσωπικό, κοινωνικό, μαθηματικό.

5 Πιθανά προβλήματα κατά την εφηβεία είναι:  Εκφοβισμός, ξυλοδαρμός ή χλευασμός στο σχολείο, σε άλλους χώρους ή στο διαδίκτυο.  Άγχος για τις εξετάσεις και τις επιδόσεις στα μαθήματα.  Προβλήματα στη σχέση γονέων – εφήβου.  Προβλήματα εντός της οικογένειας με αποτέλεσμα τη συναισθηματική αστάθεια του εφήβου.

6

7  Εκδήλωση ψυχολογικών προβλημάτων πχ. κατάθλιψη, άγχος, διαταραχή πανικού, βουλιμία, ανορεξία, φοβίες, κοινωνική φοβία, άγχος για την εξωτερική εμφάνιση και σωματική δυσμορφοφοβία, εκρήξεις θυμού, παρορμητική συμπεριφορά κλπ.  Ψέματα, φτωχή επίδοση στα μαθήματα, προβλήματα με καθηγητές στο σχολείο, προβληματική συμπεριφορά στο σχολείο, αποβολές κλπ.  Ένταξη σε περιθωριακές κοινωνικές ομάδες, επιθετικότητα προς τους άλλους, θύτες ξυλοδαρμών, χλευασμός άλλων.  Εθισμός στο διαδίκτυο.

8

9  Αισθήματα κατωτερότητας, χαμηλή αυτοπεποίθηση, έλλειψη διεκδικητικότητας, απομόνωση.  Ανησυχίες για το σεξουαλικό προσανατολισμό, ετεροφυλόφιλο ή ομοφυλόφιλο.  Χαμηλή αυτοπεποίθηση και άγχος προσέγγισης του άλλου φύλου για σύναψη σχέσης.  Σεξουαλική απειρία και ανάγκη για σωστή σεξουαλική διαπαιδαγώγηση και επίλυση μύθων και αποριών για το σεξ.

10 Ο ΕΦΗΒΟΣ ΚΑΙ ΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ

11 Κατά την διάρκεια της εφηβείας προβλήματα προκύπτουν επίσης και εντός σχολείου. Το σχολείο έχει καθοριστικό ρόλο στην ψυχολογία του εφήβου, καθώς από εκεί επηρεάζεται από τους τρεις πρωταρχικούς παράγοντες, την οικογένεια, τους συνομηλίκους και την πίεση των μαθημάτων.

12 Τα προβλήματα που αφορούν το σχολείο είναι: 1. Εκφοβισμός: Μια επιθετική, σκόπιμη, επαναλαμβανόμενη πράξη που ασκείται από ένα ισχυρότερο άτομο ή ομάδα ισχυρότερων ατόμων σε ένα άτομο πιο αδύναμο. Μπορεί να είναι άμεση εκδήλωση βίας, σωματικής ή λεκτικής ή και έμμεση με τη μορφή του κοινωνικού αποκλεισμού.

13

14 2. Άγχος εξετάσεων: Οι εξετάσεις και τα μαθήματα προκαλούν πολλές φορές άγχος στους νέους έτσι νιώθουν ότι δεν μπορούν να ανταποκριθούν ικανοποιητικά στις προσδοκίες τους.

15

16 3. Χαμηλή επίδοση στο σχολείο : Αρκετοί μαθητές παρουσιάζουν χαμηλή σχολική επίδοση και οι γονείς τις περισσότερες φορές αποδίδουν την αποτυχία του παιδιού τους σε «τεμπελιά» ή σε γενικότερη αδυναμία στα μαθήματα.

17 Οι αιτίες είναι οι εξής: i. Το αίσθημα ντροπής ή δειλίας, την έλλειψη φιλικών σχέσεων, την απομόνωση και την αδυναμία συμμετοχής στις σχολικές δραστηριότητες. ii. Η υπερβολική χρήση του διαδικτύου. iii. Ο οικογενειακός παράγοντας. iv. Το χαμηλό αίσθημα αυτοεκτίμησης.

18 4. Προβλήματα με τους καθηγητές: Κάποια παιδιά εμφανίζουν επιθετική συμπεριφορά που ακόμη και οι πιο έμπειροι καθηγητές δυσκολεύονται να αντιμετωπίσουν.

19

20 5. Ρατσισμός : Είναι μία πιο ήπια κατάσταση από τον εκφοβισμό. Το πιο συνηθισμένο είδος ρατσισμού είναι ο φυλετικός ρατσισμός. Εκτός από αυτόν, υπάρχει επίσης ρατσισμός και στα άτομα που έχουν διαφορετικά φυσικά και πολιτιστικά χαρακτηριστικά.

21

22 Ο ΕΦΗΒΟΣ ΚΑΙ Η ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ

23 Στην εφηβική ηλικία παρατηρείται σημαντική αλλαγή στη στάση των εφήβων απέναντι στους γονείς τους. Η αλλαγή αυτή οφείλεται στην επιθυμία τους για μεγαλύτερη ανεξαρτησία και στην ένταξή τους σε ομάδες έξω από την οικογένεια, που συνήθως ελαττώνουν την επιρροή των γονέων. Αποτέλεσμα αυτής της αλλαγμένης στάσης είναι η πιθανή και περιοδική έκφραση αντιρρήσεων, διαφωνιών και πεισμάτων.

24

25 Τα θέματα της σύγκρουσης ανάμεσα σε γονείς και εφήβους είναι:  Ο τρόπος που ντύνονται  Ο τρόπος που συμπεριφέρονται  Οι παρέες που κάνουν  Η ασυνέπεια στις συμφωνημένες ώρες επιστροφής στο σπίτι από την διασκέδαση

26  παραμέληση των μαθημάτων  θέματα εμπιστοσύνης  θέματα κατανόησης και καταπίεσης  υπερβολική χρήση διαδικτύου

27

28 Συνέπειες των συγκρούσεων αυτών είναι:  Η έλλειψη αγάπης  Ο άσχημος τρόπος εκδήλωσης αγάπης των γονέων  Οι συγκρούσεις  Τα άσχημα λόγια  Η απόρριψη  Οι λανθασμένοι χειρισμοί

29

30 Κάθε συμπεριφορά των γονέων κρίνεται αυστηρά αλλά και ταυτόχρονα μπορεί να είναι και ένα «κακό» παράδειγμα για τον έφηβο που θα το χρησιμοποιήσει αργότερα στη ζωή του.

31 Ο ΕΦΗΒΟΣ ΚΑΙ ΟΙ ΣΧΕΣΕΙΣ ΜΕ ΤΟΥΣ ΣΥΝΟΜΗΛΙΚΟΥΣ

32 Ο ρόλος που παίζει η φιλία είναι πρωταγωνιστικός, καθώς βοηθά τον έφηβο να ανεξαρτητοποιηθεί από την οικογένεια του και να εξερευνήσει τον κόσμο. Μέσα από την φιλία, αρχίζει να μαθαίνει πράγματα για τον εαυτό του, τους άλλους και τον κόσμο γύρω του.

33

34 Με τον όρο φιλία, ο έφηβος εννοεί την στενή σχέση που αποτελείται από:  Υποστήριξη  Εμπιστοσύνη  Δέσμευση  Μοίρασμα εμπειριών και συναισθημάτων  Στοργή  Αμοιβαιότητα

35 Τα στοιχεία που βοηθούν τον έφηβο να δημιουργήσει φιλικές σχέσεις, είναι η ομοιότητα με τους φίλους του, να έχει τα ίδια ενδιαφέροντα, τα ίδια γούστα μ’ εκείνους και συγχρόνως να βρίσκεται συνέχεια μαζί με την παρέα του.

36

37 Μια παρέα μπορεί να αποτελείτε από άτομα και των δύο φίλων. Στη διάρκεια της εφηβείας, τα παιδιά νιώθουν να έλκονται από το αντίθετο φύλο. Αυτό πολλές φορές έχει ως συνέπεια να συναφθεί μια σχέση ανάμεσα στα μέλη της παρέας. Άλλες φορές πάλι, μια σχέση μπορεί να συναφθεί από μέλη ανάμεσα σε δύο άτομα από διαφορετικές παρέες.

38 Και στις δύο παραπάνω περιπτώσεις, μια ερωτική σχέση υπάρχει περίπτωση να δημιουργήσει προβλήματα. Αν τα άτομα είναι από την ίδια παρέα, τότε σε περίπτωση χωρισμού η ατμόσφαιρα δεν θα παραμείνει τόσο φιλική ανάμεσα στην παρέα και πιθανόν να διχαστεί.

39 Επίσης, επειδή μια σχέση απαιτεί υποχωρήσεις και αφιέρωση του χρόνο τους ο ένας στον άλλον, αποτέλεσμα είναι η απομάκρυνση από τις παρέες τους. Στην περίπτωση που τα άτομα ανήκουν σε διαφορετικές παρέες η επιρροή μπορεί να είναι αρνητική και απόρροια αυτού να είναι η διάλυση και των δύο παρεών.

40

41 ΟΙ ΕΦΗΒΟΙ ΚΑΙ ΤΟ ΑΝΤΙΘΕΤΟ ΦΥΛΟ

42

43 Οι σχέσεις των εφήβων με το άλλο φύλο θα είναι καλό να μην γίνονται με επιπολαιότητα και με ανευθυνότητα. Τα θεμέλια κάθε σχέσης πρέπει να στηρίζονται στο σεβασμό και την ειλικρίνεια προκειμένου να αποφευχθεί ένας τραυματικός χωρισμός.

44 Ένα ακόμα πρόβλημα της εφηβείας είναι η ανεπιθύμητη εγκυμοσύνη, η οποία μπορεί να στιγματίσει τις ζωές και των δύο φύλων. Οι ζωές τους θα αλλάξουν ριζικά και θα κληθούν να παίξουν έναν άγνωστο για αυτούς μέχρι τώρα ρόλο.

45

46 Γι’ αυτό, τα μέτρα αντισύλληψης πρέπει να κατέχουν σημαντική θέση μέσα σε μια σχέση, όχι μόνο για την αποφυγή της εγκυμοσύνης αλλά και για την προστασία από τα σεξουαλικώς μεταδιδόμενα νοσήματα.

47 Όσον αφορά τη σεξουαλική κακοποίηση, είναι δυστυχές το πόσο υψηλά είναι τα ποσοστά παγκοσμίως και γι’ αυτό πρέπει να ληφθούν άμεσα σοβαρά μέτρα για να αρχίσει να περιορίζεται σιγά σιγά αυτό το έγκλημα. Οι έφηβοι θα πρέπει να μη φοβούνται να μιλήσουν σε κάποιον για αυτό, καθώς και να απευθυνθούν σε ειδικό ώστε να μπορέσουν να ξεπεράσουν ένα τέτοιο τραυματικό γεγονός.

48

49 Ένα τελευταίο αλλά εξίσου σημαντικό πρόβλημα των εφήβων, είναι πως θα αποδεχτούν την ομοφυλοφιλία τους και πως θα αντιμετωπίσουν την αντίδραση των γονέων τους. Πρώτα απ’ όλα, πρέπει να καταλάβουν και οι ίδιοι και οι γονείς πως η ομοφυλοφιλία δεν είναι πρόβλημα αλλά μια φυσιολογική ανάπτυξη του εαυτού τους.

50

51 Οι γονείς πρέπει να δείξουν κατανόηση και να στηρίξουν το παιδί τους όπως θα έκαναν σε κάθε άλλη περίσταση. Μόνο έτσι θα βοηθήσουν τα παιδιά τους να αποδεχθούν τη διαφορετικότητά τους και να εξισορροπηθεί γρήγορα η ζωή τους.

52 Ως γενικό συμπέρασμα καταλήγουμε ότι τα προβλήματα των εφήβων αν και είναι σημαντικά, με την κατάλληλη στάση και συμπεριφορά μπορούν να αντιμετωπιστούν. Από τα πιο ασήμαντα και καθημερινά προβλήματα μέχρι τα πιο σπάνια και δύσκολα χρειάζεται οι έφηβοι να έχουν πάντα θετική σκέψη και να μην φτάνουν σε ακραίες συμπεριφορές νομίζοντας ότι με αυτό τον τρόπο θα τα λύσουν ή θα ξεφύγουν από αυτά.

53 Η στήριξη από το οικογενειακό περιβάλλον καθώς και από ειδικούς κρίνεται απαραίτητη, ώστε οι έφηβοι να μην αισθάνονται μόνοι, να μάθουν να αντιμετωπίζουν τα προβλήματά τους με περισσότερη αισιοδοξία αλλά και να αποκτήσουν εμπειρίες που θα αποτελέσουν εφόδια για τη μετέπειτα ζωή τους.

54


Κατέβασμα ppt "Ερευνητική εργασία Project. Εφηβεία Ο όρος εφηβεία σημαίνει ένα στάδιο ανάπτυξης ραγδαίων βιοσωματικών αλλαγών. Οι αλλαγές αυτές αφορούν τις νοητικές."

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google