Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Jazz. ► Στη jazz υπάρχει μια αποδεδειγμένη παράδοση που είναι διασταύρωση από τους δεσμούς που συνδέουν τις νεανικές κουλτούρες των λευκών με τη μαύρη.

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "Jazz. ► Στη jazz υπάρχει μια αποδεδειγμένη παράδοση που είναι διασταύρωση από τους δεσμούς που συνδέουν τις νεανικές κουλτούρες των λευκών με τη μαύρη."— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 jazz

2 ► Στη jazz υπάρχει μια αποδεδειγμένη παράδοση που είναι διασταύρωση από τους δεσμούς που συνδέουν τις νεανικές κουλτούρες των λευκών με τη μαύρη εργατική τάξη. Οι λευκοί πήραν τη μουσική των μαύρων και την μετέφεραν σε ένα δικό τους πλαίσιο 1920-1930. Κάθε υπαινιγμός οργής ή κατηγορίας που είχαν οι στίχοι των μαύρων μετατράπηκε ευγενικά σε άκακο ήχο νάιτ-κλάμπ. Το swing είναι παράδειγμα αυτής της τροποποίησης. Στη δεκαετία του 50’ τα καταπιεσμένα νοήματα πήραν την θέση τους μέσα από την be-bop μουσική. Τα συμπτώματα υστερίας του rock’ n’ roll τα συναντάμε και στην εποχή των beats και των hipsters στην συντηρητική Αμερική. Ο μαύρος άνθρωπος του Νόρμαν Μαίηλερ και του Τζάκ Κέρουακ (συγγραφείς) ήταν το πρότυπο της «σκλαβωμένης ελευθερίας» για τη λευκή νεολαία.

3 ► Παρόλο που οι υποκουλτούρες των beats και των hipsters είχαν σαν βάση τους την μαύρη κουλτούρα την προσέγγισαν με διαφορετικό τρόπο.

4 hipsters

5 ► Οι hipsters ήταν πιο κοντά στον μαύρο του γκέτο ήταν η μορφική έκφραση ενός βιωμένου δεσμού, είχε τα ίδια σημεία κοινοτικού χώρου, μια κοινή γλώσσα και είχαν παρόμοιες ανησυχίες. Φορούσαν φανταχτερά στενά κοστούμια ενσαρκώνοντας έτσι τους μαύρους της αλάνας που θέλανε να πιάσουν την καλή.

6 beats

7 ► Οι beats ζούσαν μια φαντασιακή σχέση με τον «καθαγιασμένο άγριο» τον ηρωικό μαύρο που ζούσε ανάμεσα στην σκλαβιά και την ελευθερία. Επιμελημένα ατημέλητοι με τζήν και σαντάλια έκφραζαν έτσι μια μαγική σχέση με την φτώχεια που στην φαντασία του έφτιαχνε μια θεϊκή ουσία, ένα ιερό.

8 Teddy boys

9 ► Αποκλεισμένος από την εργατική τάξη, καταδικασμένος σε ισόβια ανειδίκευτη εργασία ο teddy boy ξέφευγε με την φαντασία του, ξέχναγε τη ρουτίνα του σχολείου, της δουλείας και του σπιτιού υιοθετώντας ένα υπερβολικό στυλ, ένας συνδιασμός των rhythm’ n’ blues των μαύρων και το αριστοκρατικό εδουαρδιανό στυλ. Ήταν ασυμβίβαστα προλετάριος και ξενόφοβος. Επιτίθενταν ακόμη και με όπλα τους νεόφερτους έγχρωμους μετανάστες.

10 Teddy girls

11 ► Οι σχέσεις των teddy boys με τους beatniks δεν ήταν ιδιαίτερα φιλικές, οι κουλτούρες τους βρίσκονταν μίλια μακριά. Ο beatnik ενδιαφερόταν για την avant-garde (αφηρημένη τέχνη, ποίηση) και είχε έναν σαστισμένο κοσμοπολίτικο αέρα μποέμικης ανοχής.

12 mods

13 ► Οι mods νεανική κουλτούρα εργατικής τάξης δέχτηκαν θετικά τους Δυτικοϊνδούς και μιμήθηκαν το στυλ τους. Όπως και ο hipster έτσι και o mod ήταν «τυπικός δανδής χαμηλής κοινωνικής προέλευσης» με την μανία της λεπτομέρειας στο ντύσιμο. Ήταν διακριτικοί, φορούσαν σχετικά συντηρητικά κοστούμια σε αξιοπρεπείς χρωματισμούς, σχολαστικά καλοβαλμένοι και ταχτικοί, είχαν μαλλιά κοντά καθαρά με γαλλική φράτζα με αδιόρατη λακ, διερευνούσαν τη δυνατότητα μιας ανοδικής κίνησης.

14 mods

15 ► Το στυλ τους, τους επέτρεπε να κυκλοφορούν άνετα στο σχολείο, τη δουλειά και τη διασκέδαση. Έδιναν περισσότερο βάρος στο Σαββατοκύριακο κάτι που έδινε νόημα στην καθημερινότητα τους. Ένα υπέροχο σύστημα όπου οι αξίες, οι νόρμες και οι συμβάσεις του «ομαλού» κόσμου είχαν αντιστραφεί.

16 mods

17 ► Στον ελεύθερο χρόνο τους γυάλιζαν σκουτεράκια, αγόραζαν δισκάκια, σιδέρωναν, στένεβαν ή έφερναν τα ρούχα τους από το καθαριστήριο, έλουζαν και στέγνωναν τα μαλλιά τους. Από το 1966 το κίνημα των mods κάτω από τις πιέσεις των ΜΜΕ, των δυνάμεων της αγοράς και των εσωτερικών του αντιθέσεων άρχισε να κατακερματίζεται.

18 skinheads

19 ► Οι σκληροί mods στο τέλος του 60’ δημιούργησαν μια νέα ξεχωριστή υποκουλτούρα τους skinheads. Ντύνονταν τελείως αντίθετα από τους mods, κοντοκουρεμένα μαλλιά, τιράντες, φαρδιά και κοντά τζήνς ή βολικά παντελόνια, μονόχρωμα ή ριγέ πουκάμισα και καλογυαλισμένες μπότες. Είχαν κοντοκουρεμένη καλοσιδερωμένη όψη του παράνομου, στοιχείο τόσο των σκληρών όσο και των «τυποποιημένων σκληροπηρυνικών» στερεοτύπων των λευκών λούμπεν αρσενικών. Δανείστηκαν ορισμένα στοιχεία ντυσίματος διαλέκτου και στυλ κατευθείαν από τις Δυτικοϊνδικές ομάδες, η μίμηση των τρόπων τους, οι ίδιες βρισιές, ο χώρος, η μουσική τους, ήταν τα στοιχεία που τους βοήθησαν να βρουν την χαμένη έννοια της εργατικής κοινότητας. Η αλληλεπίδραση των λευκών και μαύρων κουλτούρων εκφράστηκε καθαρά στις μπότες, στα ετοιματζίδικα παντελόνια και τα κοντοκουρεμένα μαλλιά.

20 Glam και glitter rock

21 ► Η εμφάνιση της «Μαύρης μουσικής» το 73’ που απευθυνόταν αποκλειστικά στους Δυτικοϊνδούς δημιούργησε αδιέξοδο στη νεανική κουλτούρα της λευκής εργατικής τάξης. Έτσι εμφανίζεται το glam rock σύνθεση του underground και του skinhead που αναζητούσε μια αποκλειστικά λευκή ταυτότητα μακριά από τη soul και τη reggae.

22

23 ► Το glam rock πέρα από την τάξη και την ηλικία έδωσε έμφαση στην σεξουαλικότητα και την τυπολογία των φύλων. Αμφισβήτησε το νόημα της ενηλικίωσης και την μετάβαση στον κόσμο της δουλειάς των ενηλίκων.

24

25 ► Το glam rock σταδιακά απομάκρυνε την πλειοψηφία της εργατικής νεολαίας ακριβώς γιατί δεν εκπλήρωνε τις βασικές τους προσδοκίες. Στα μέσα του 70’ είχαν χωριστεί σε δύο στρατόπεδα, από την μία τα 16χρονα γιεγιεδάκια που υποστήριζαν το glitter και από την άλλη οι μεγαλύτεροι έφηβοι που ζητούσαν από τους καλλιτέχνες να απευθύνονται σε μεγαλύτερο κοινό και όχι σε μικρογραφίες από glitter και χρώματα των ίδιων.

26 punks

27 ► Το 77’ οι punks μετέφεραν την έννοια της εργατικής τάξης μέσα από αλυσίδες και σκαμμένα μάγουλα, σε βρώμικα ρούχα και σ’ έναν τραχύ και ετοιμόλογο τρόπο ομιλίας. Η ρητορική ήταν βουτηγμένη στην ειρωνεία. Βασίζονταν στον «τρόμο» μέσα από τα χρώματα, τα περίεργα ρούχα, τις κοτσίδες και τη διάλεκτο. Ήταν δεμένοι με το παρόν με μια Βρετανία που φαινόταν να μην έχει κανένα μέλλον. Στο φαινόμενο punk ορισμένα χαρακτηριστικά ήταν αντιγραφή από τα μαύρα Δυτικοϊνδικά στυλ των «σκληρών» και των Ράστα. Δανείστηκαν πολλά στοιχεία από την reggae όπως στίχους και νούμερα στις εμφανίσεις τους.

28 ► Μιλώντας μέσα από τις τρύπες των σκόπιμα σκισμένων πουκαμίσων τους, έχοντας ντροπιάσει την οικογένεια τους, βρήκαν τον εαυτό τους και πάλι στο σημείο απ’ όπου ξεκίνησαν: σαν «ισοβίτες» στην «απομόνωση» παρ’ όλα τα φανταχτερά τους τατουάζ.

29

30 ► Η ταύτιση των punks με την κουλτούρα των μαύρων και των Δυτικοϊνδών τους έφερε σε κόντρα με τους teddy boys. Παρ’ όλη την προσέγγιση της punk και της reggae κράτησαν την αυτονομία τους και ήταν ευδιάκριτα αντίθετες μέσα από τους ήχους και τους στίχους τους.


Κατέβασμα ppt "Jazz. ► Στη jazz υπάρχει μια αποδεδειγμένη παράδοση που είναι διασταύρωση από τους δεσμούς που συνδέουν τις νεανικές κουλτούρες των λευκών με τη μαύρη."

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google