Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

ΚΑΛΛΙΕΡΓΩ ΤΗ ΓΗ, ΟΛ ’ ΑΡΧΙΖΟΥΝ ΑΠΟ ’ ΚΕΙ ! DIMEVROP.WORDPRESS.COM ΤΣΙΝΤΖΑΣ ΔΗΜΗΤΡΗΣ – ΑΘΑΝΑΣΙΑΔΟΥ ΜΑΙΡΗ.

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "ΚΑΛΛΙΕΡΓΩ ΤΗ ΓΗ, ΟΛ ’ ΑΡΧΙΖΟΥΝ ΑΠΟ ’ ΚΕΙ ! DIMEVROP.WORDPRESS.COM ΤΣΙΝΤΖΑΣ ΔΗΜΗΤΡΗΣ – ΑΘΑΝΑΣΙΑΔΟΥ ΜΑΙΡΗ."— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 ΚΑΛΛΙΕΡΓΩ ΤΗ ΓΗ, ΟΛ ’ ΑΡΧΙΖΟΥΝ ΑΠΟ ’ ΚΕΙ ! DIMEVROP.WORDPRESS.COM ΤΣΙΝΤΖΑΣ ΔΗΜΗΤΡΗΣ – ΑΘΑΝΑΣΙΑΔΟΥ ΜΑΙΡΗ

2 Συμμετοχή σε Δίκτυα Π. Ε. ΚΠΕ ΝΑΟΥΣΑΣ Γεωργία και Περιβάλλον ΚΠΕ ΦΙΛΙΠΠΩΝ Μαθαίνω για το περιβάλλον παίζοντας

3 Επιλογή θέματος  4 Νοέμβρη : Περιβαλλοντικό πρόβλημα Κείμενα παιδιών Κείμενα παιδιών – Συζήτηση – Ομαδική Απόφαση  Αγροτική περιοχή  Γονείς παιδιών όχι αγρότες  Οικονομική κρίση

4 Καλλιεργώ τη γη Έδαφος Εργαλεία Φυτά Βιο π οικιλότητα Νερό Φυτοφάρμακα - Λι π άσματα

5 Καλλιεργώ τη γη Μαθηματικά Φυσικές Ε π ιστήμες Γλώσσα Κίνητρα Στάσεις - Αξίες Γεωγραφία Ιστορία

6 Στόχοι Κατανόηση της σημασίας του εδάφους και του ρόλου των εδαφικών οργανισμών στη διαδικασία της αποικοδόμησης Απόκτηση γνώσεων σχετικά με τις καλλιεργητικές εργασίες που εκτελούνται στα αγροκτήματα και τα χρησιμοποιούμενα μηχανήματα. Ενημέρωση σχετικά με τις παραδοσιακές μεθόδους καλλιέργειας της γης, συγκομιδής και επεξεργασίας των προϊόντων. Συνειδητοποίηση της επίδρασης της επιστημονικής και τεχνολογικής εξέλιξης στον τρόπο καλλιέργειας της γης και γενικότερα στον τρόπο ζωής. Γνωριμία των μαθητών με την ποικιλία των φυτικών και ζωικών οργανισμών που συναντώνται σε ένα αγροοικοσύστημα. Κατανόηση των αρνητικών επιπτώσεων στους οργανισμούς και στο περιβάλλον γενικά από τα φυτοφάρμακα. Απόκτηση γνώσεων σχετικά με τις καλλιεργητικές εργασίες που εκτελούνται στα αγροκτήματα και τα χρησιμοποιούμενα μηχανήματα. « Άνοιγμα » του σχολείου στην κοινότητα, ανάπτυξη της πρωτοβουλίας και ενθάρρυνση στην ανακάλυψη της γνώσης με την ενεργητική συμμετοχή των μαθητών. Ενθάρρυνση των μαθητών στην ομαδική εργασία, ανάπτυξη της φαντασίας και της κριτικής σκέψης, αυτενέργεια. Κατανόηση των περιβαλλοντικών προβλημάτων που προξενούνται στο έδαφος από τις ανεξέλεγκτες παρεμβάσεις του ανθρώπου. Ανάπτυξη ικανοτήτων αναζήτησης, συλλογής, αξιολόγησης, καταγραφής και διατύπωσης πληροφοριών με εκφραστική πληρότητα. ΓΝΩΣΤΙΚΟΙ - ΨΥΧΟΚΙΝΗΤΙΚΟΙ- ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΙΚΟΙ

7 Το πρόγραμμα ΔΔραστηριότητες στο πεδίο ΠΠαιχνίδια ΕΕπισκέψεις ΣΣυνεργασίες ΆΆνοιγμα στην τοπική κοινωνία – συνεργασία με γονείς ΛΛειτουργία ιστοσελίδας (dimevrop.wordpress.com)

8 Το ξεκίνημα  ΚΠΕ Κιλκίς : « Κάθε σχολείο ένας κήπος »  Συγκέντρωση δειγμάτων εδάφους Συγκέντρωση δειγμάτων εδάφους  Έρευνα για καλλιεργήσιμα είδη  Κυνήγι θησαυρού Κυνήγι θησαυρού  Επίσκεψη από γεωπόνο  Θάψιμο αντικειμένων  Τεστ φτώχειας (Tagxedo)

9 Τεστ Φτώχειας Τεστ Φτώχειας ( Tagxedo ) Tagxedo

10 Ο λαχανόκηπός μας (1)  Όργωμα  Φρεζάρισμα  Μετρήσεις και χωροθέτηση Μετρήσεις και χωροθέτηση  Χωρισμός σε ομάδες  Τήρηση ημερολογίου  Ανάληψη ευθυνών ( υλικά, εργαλεία )

11 Ο λαχανόκηπός μας (2)  Επίσκεψη σε κατάστημα και προμήθεια σπόρων και φυτών  Σπορά σε γλάστρες  Σπορά στο λαχανόκηπο Σπορά στο λαχανόκηπο  Προβλήματα  Ενημέρωση ομάδων  Επανασχεδιασμός

12 Δραστηριότητες – Επισκέψεις - Παιχνίδια  Κομποστοποίηση ( κος Στέλιος Καραμήτσιος ) Κομποστοποίηση ( κος Στέλιος Καραμήτσιος )  Μουσείο Αγροτικής και Πολιτιστικής Κληρονομιάς )  Διλημματική Κατάσταση : Ο θείος Πέτρος και τα ροδάκινα ( μέθοδος VaKE) Ο θείος Πέτρος και τα ροδάκινα μέθοδος VaKE  Επίσκεψη σε λαϊκή αγορά και συλλογή πληροφοριών από παραγωγούς Επίσκεψη σε λαϊκή αγορά και συλλογή πληροφοριών από παραγωγούς  Παιχνίδι : Φυτοφάρμακα και τροφική αλυσίδα  Θεατρικό παιχνίδι, παζλ, φύλλα εργασίας Θεατρικό παιχνίδι

13 Τελική φάση  Επίσκεψη σε ΚΠΕ Νάουσας  Δημιουργία επιτραπέζιου παιχνιδιού  Δραστηριότητες αξιολόγησης  Συγκομιδή και βρώση των έτοιμων λαχανικών  Παρουσίαση στη γιορτή λήξης του σχολικού έτους

14 Συνέχιση του προγράμματος καθ ’ όλη τη διάρκεια του καλοκαιριού από τα παιδιά. Δεν τελειώσαμε …

15 Βίντεο Μουσείο Αγροτικής και Πολιτιστικής Κληρονομιάς Κυνήγι Θησαυρού Η ώρα της σποράς Φυτοφάρμακα – Τροφική Αλυσίδα

16 Βίντεο Επίσκεψη γεωπόνου Επίσκεψη κ. Καραμήτσιου Ο λαχανόκηπός μας σήμερα Η πράσινη επανάσταση

17 Φωτογραφίες

18

19

20

21

22 Δραστηριότητες Αξιολόγησης  Οι μαθητές - τριες κάθονται σε καρέκλες σχηματίζοντας έναν κύκλο. Τοποθετούμε 2 καρέκλες παραπάνω και ορίζουμε αυτές ως τέλος του κύκλου. Πάνω στην μια βάζουμε ένα χαρτί με το σύμβολο + και πάνω στην άλλη ένα άλλο με το σύμβολο – Στη συνέχεια τα παιδιά μετακινούνται μια καρέκλα δεξιά ( προς τη φορά του ρολογιού ). Όποιος κάθεται τώρα στην καρέκλα με το σύμβολο + λέει κάτι που αξιολογεί ως θετικό σε σχέση με τις εμπειρίες που είχε, ενώ όταν καθίσει στη θέση – αναφέρει κάτι αρνητικό. Αυτό γίνεται μέχρι να περάσουν από αυτές τις θέσεις όλα τα μέλη της ομάδας.  Στο τέλος του προγράμματος ( ή ακόμη και στο τέλος μιας συγκεκριμένης δραστηριότητας ) οι μαθητές - τριες γράφουν ανώνυμα σε ένα χαρτί κάτι που τους άρεσε πολύ και κάτι που τους ενόχλησε και τα ρίχνουν σε ένα κουτί - γραμματοκιβώτιο. Στη συνέχεια διαβάζουμε στην ομάδα όλες τις απαντήσεις - απόψεις.  Σε ένα χαρτόνι αναρτούμε όλες τις δραστη - ριότητες που έγιναν ( με τίτλους ή και αντιπροσωπευτικές φωτογραφίες ). Έπειτα τα παιδιά βαθμολογούν με διαφορετικά χρώμα - τα αυτές που τους άρεσαν περισσότερο ( π. χ. κόκκινο = πάρα πολύ, μπλε = πολύ, πράσινο = αρκετά, κίτρινο = λίγο )

23 Φύλλα Εργασίας – ‘ Εντυπο υλικό Κυνήγι θησαυρού - Γρίφοι Κυνήγι θησαυρού - Πληροφορίες Κυνήγι θησαυρού - Ερωτήσεις Τεστ Φτώχειας

24 Φύλλα Εργασίας – ‘ Εντυπο υλικό Μουσείο Αγροτικής και Πολιτιστικής Κληρονομιάς Επίσκεψη γεωπόνου Επίσκεψη σε κατάστημα γεωπόνου Επίσκεψη σε αγρόκτημα

25 Ο θείος Πέτρος και τα ροδάκινα  Ο Βασίλης είναι 11 χρονών και ζει στη Νάουσα. Ο αγαπημένος θείος του, ο Πέτρος είναι αγρότης. Περνάνε πολλές ώρες μαζί, ο θείος του τον πηγαίνει βόλτες με το τρακτέρ, του δίνει χαρτζιλίκι και του αγοράζει ότι του ζητήσει.  Συχνά ο Βασίλης πηγαίνει στα χωράφια με το θείο του και τον βοηθάει. Τον βλέπει να ραντίζει τις καλλιέργειές του με διάφορα φυτοφάρμακα που έχουν κάποια περίεργα σύμβολα απ ’ έξω που δεν τα καταλαβαίνει.  Σήμερα είναι Σάββατο και μιας και δεν έχει σχολείο ο Βασίλης αποφάσισε να βοηθήσει τον θείο του στη συγκομιδή. Μαζεύουν ροδάκινα και στο τέλος ο θείος του του υποσχέθηκε να του δώσει 50€ και ένα τελάρο ροδάκινα. Όταν τελείωσαν λοιπόν, ο Βασίλης πήγε να πάρει ένα τελάρο από την στοίβα με τα ροδάκινα που μάζεψαν, αλλά ο θείος του δεν τον άφησε. Τον οδήγησε σε ένα άλλο σημείο στο βάθος της αποθήκης όπου είχε σκεπασμένα με ύφασμα κάποια άλλα τελάρα και του έδωσε ένα από εκείνα. Ο Βασίλης παραξενεύτηκε και ρώτησε το θείο του που του απάντησε πως αυτά που μάζεψαν είναι ραντισμένα και πως δεν πρέπει να τα καταναλώσουμε πριν περάσουν 5 μέρες.  Τη Δευτέρα το πρωί ο Βασίλης στο δρόμο για το σχολείο είδε το θείο του στο παζάρι να πουλάει από τα ροδάκινα που μάζευαν το Σάββατο. Το κατάλαβε αμέσως πως είναι αυτά γιατί τα τελάρα στα οποία τα τοποθέτησαν είχαν διαφορετικό χρώμα από τα άλλα. Μάλιστα η μητέρα του καλύτερού του φίλου εκείνη την ώρα βρισκόταν στον πάγκο και αγόραζε ροδάκινα από το θείο του.  Ο Βασίλης πλησίασε το θείο του ενώ κρύος ιδρώτας τον έλουζε. Μόλις έφυγε η μητέρα του φίλου του τον ρώτησε γιατί πουλάει από αυτά τα ροδάκινα αφού του είπε πως πρέπει να περάσουν 5 μέρες για να τα φάμε κι εκείνος αμήχανα του απάντησε πως τα άλλα τα πούλησε όλα χτες και πως δεν υπάρχει πρόβλημα μ ’ αυτά. Άλλωστε αν τα κρατήσει άλλες 3 μέρες στην αποθήκη θα χαλάσουν.

26 Μέθοδος VaKE Βήμα Δράση Μορφή 1 Εισαγωγή του διλήμματος Κατανόηση του διλήμματος και των αξιών Τάξη 2 Πρώτη απόφαση Ποιος είναι υπέρ, ποιος είναι κατά ; Τάξη 3 Συζήτηση του διλήμματος Έλεγχος βιωσιμότητας Τάξη 4 Ανάγκη για αναζήτηση πληροφοριών Τι πληροφορίες χρειαζόμαστε για να συνεχίσουμε ; Τάξη 5 Αναζήτηση της πληροφορίας Καταγραφή των πληροφοριών Ομάδες 6 Ανταλλαγή πληροφοριών Ενημέρωση ομάδωνΤάξη 7 Συζήτηση διλημμάτων Έλεγχος βιωσιμότητας Ομάδες 8 Σύνθεση των αποτελεσμάτων Καταγραφή των συμπερασμάτων Τάξη 9 Επαναλάβετε τα βήματα 4 με 8 εάν αυτό είναι δυνατόν 10 Γενική σύνθεση Κεφαλαιοποιήστε την όλη διαδικασία Τάξη 11 Γενίκευση Εφαρμογές σε άλλα πεδία Ποικίλει

27 Η Πράσινη Επανάσταση

28 Η Πράσινη Επανάσταση

29 Φυτοφάρμακα - Αγροοικοσύστημα

30 Κείμενα παιδιών

31 Φύλλα Εργασίας – ‘ Εντυπο υλικό Παρατηρήσεις εδάφους Ημερολόγιο εργασιών Παρατηρήσεις καλλιέργειας Παρατηρήσεις θαμμένων αντικειμένων Υπολογισμοί καλλιέργειας

32 Επιτραπέζια παιχνίδια

33 Κομποστοποίηση Ο κομποστοποιητής μας

34 Βιβλιογραφία Πρασινίζοντας τις αυλές των σχολείων, WWF, Αθήνα 1999 Υλικό από την ιστοσελίδα της WWF Υλικό από το ΚΠΕ Κιλκίς Υλικό από το ΚΠΕ Νάουσας (Γεωργία και Περιβάλλον) Υλικό από το ΚΠΕ Φιλίππων (Μαθαίνω για το περιβάλλον παίζοντας) Οδηγός Κομπόστας, Καραμήτσιος Στέλιος (αυτοέκδοση), Πολύκαστρο 1999 Καλλιεργήστε τα λαχανικά σας, Roy Genders, Κουτσουμπός, Αθήνα 1986 Ο μικρός μου κήπος, Κέδρος, Αθήνα 2006 Δραστηριότητες για το περιβάλλον, Φ. Μακκέυ, Πατάκης, Αθήνα 2007

35 dimevrop.wordpress.com Τα παιδιά μιλούν για το πρόγραμμα

36 Ευχαριστώ για την προσοχή σας !


Κατέβασμα ppt "ΚΑΛΛΙΕΡΓΩ ΤΗ ΓΗ, ΟΛ ’ ΑΡΧΙΖΟΥΝ ΑΠΟ ’ ΚΕΙ ! DIMEVROP.WORDPRESS.COM ΤΣΙΝΤΖΑΣ ΔΗΜΗΤΡΗΣ – ΑΘΑΝΑΣΙΑΔΟΥ ΜΑΙΡΗ."

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google