Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

1 ΧΡΗΣΗ ΤΩΝ ΒΑΣΙΚΩΝ ΕΡΓΑΛΕΙΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ, ΠΟΛΥΜΕΣΙΚΩΝ ΕΡΓΑΛΕΙΩΝ ΚΑΙ ΤΟΥ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟΥ.

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "1 ΧΡΗΣΗ ΤΩΝ ΒΑΣΙΚΩΝ ΕΡΓΑΛΕΙΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ, ΠΟΛΥΜΕΣΙΚΩΝ ΕΡΓΑΛΕΙΩΝ ΚΑΙ ΤΟΥ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟΥ."— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 1 ΧΡΗΣΗ ΤΩΝ ΒΑΣΙΚΩΝ ΕΡΓΑΛΕΙΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ, ΠΟΛΥΜΕΣΙΚΩΝ ΕΡΓΑΛΕΙΩΝ ΚΑΙ ΤΟΥ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟΥ

2 2 3.1 ΤΟ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ ΩΣ ΠΗΓΗ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΩΝ ΔΙΔΑΚΤΙΚΟΙ ΣΤΟΧΟΙ ΔΙΔΑΚΤΙΚΟΙ ΣΤΟΧΟΙ Ικανότητα αναζήτησης μέσα από μηχανές αναζήτησης, θεματικούς καταλόγους, εργαλεία μετα-αναζήτησης Ικανότητα χρήσης βασικών τεχνικών και μεθόδων για αποτελεσματική αναζήτηση πληροφοριών στο διαδίκτυο

3 3 3.1 ΤΟ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ ΩΣ ΠΗΓΗ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΩΝ ΠΛΕΟΝΕΚΤΗΜΑΤΑ ΧΡΗΣΗΣ ΤΟΥ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟΥ Μεγάλο πλήθος πληροφοριών Μεγάλο πλήθος πληροφοριών Οι μαθητές γίνονται μικροί «εξερευνητές πληροφοριών» Οι μαθητές γίνονται μικροί «εξερευνητές πληροφοριών» Οι μηχανές αναζήτησης είναι εύκολες, γρήγορες, αποτελεσματικές Οι μηχανές αναζήτησης είναι εύκολες, γρήγορες, αποτελεσματικές Άμεση σύνδεση με απομακρυσμένα μέρη και ανθρώπους Άμεση σύνδεση με απομακρυσμένα μέρη και ανθρώπους Διάχυση της πληροφορίας Διάχυση της πληροφορίας Δυνατότητα μαθητών να μοιραστούν τη δουλειά τους με άλλους Δυνατότητα μαθητών να μοιραστούν τη δουλειά τους με άλλους Η οπτικοποίηση της πληροφορίας οδηγεί στη βαθύτερη κατανόηση Η οπτικοποίηση της πληροφορίας οδηγεί στη βαθύτερη κατανόηση Εποικοδομιστική μάθηση Εποικοδομιστική μάθηση

4 4 3.1 ΤΟ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ ΩΣ ΠΗΓΗ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΩΝ ΜΕΙΟΝΕΚΤΗΜΑΤΑ ΧΡΗΣΗΣ ΤΟΥ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟΥ ΜΕΙΟΝΕΚΤΗΜΑΤΑ ΧΡΗΣΗΣ ΤΟΥ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟΥ Υπερφόρτωση πληροφορίας Υπερφόρτωση πληροφορίας Μη αξιόπιστες πληροφορίες (σεξιστικά, ρατσιστικά, αντικοινωνικά μηνύματα) Μη αξιόπιστες πληροφορίες (σεξιστικά, ρατσιστικά, αντικοινωνικά μηνύματα) Αναποτελεσματική εκπαίδευση στη χρήση μηχανών αναζήτησης Αναποτελεσματική εκπαίδευση στη χρήση μηχανών αναζήτησης Θέμα πνευματικών δικαιωμάτων Θέμα πνευματικών δικαιωμάτων Άκριτη χρήση των πληροφοριών από μαθητές (copy-paste) Άκριτη χρήση των πληροφοριών από μαθητές (copy-paste) Νέος τρόπος επικοινωνίας, δε σέβονται τη λεγόμενο netiquette Νέος τρόπος επικοινωνίας, δε σέβονται τη λεγόμενο netiquettenetiquette Η ταχύτητα επικρατεί της ποιότητας Η ταχύτητα επικρατεί της ποιότητας Αύξηση του χάσματος με όσους δεν έχουν πρόσβαση Αύξηση του χάσματος με όσους δεν έχουν πρόσβαση Η οπτικοποίηση δε συνεπάγεται πραγματική κατανόηση Η οπτικοποίηση δε συνεπάγεται πραγματική κατανόηση Παρερμήνευση δεδομένων όταν είναι σε μορφή γραφικών Παρερμήνευση δεδομένων όταν είναι σε μορφή γραφικών Τάση «πρώτα κλικ και μάντεψε» παρά «σκέψου πρώτα» Τάση «πρώτα κλικ και μάντεψε» παρά «σκέψου πρώτα»

5 5 3.1 ΤΟ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ ΩΣ ΠΗΓΗ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΩΝ ΤΕΧΝΙΚΕΣ ΑΝΑΖΗΤΗΣΗΣ ΤΕΧΝΙΚΕΣ ΑΝΑΖΗΤΗΣΗΣ Μηχανές αναζήτησης (Google, Yahoo, Lycos) Μηχανές αναζήτησης (Google, Yahoo, Lycos)Google

6 6 3.1 ΤΟ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ ΩΣ ΠΗΓΗ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΩΝ Θεματικοί κατάλογοι (Yahoo, in.gr) in.gr

7 7 3.1 ΤΟ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ ΩΣ ΠΗΓΗ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΩΝ Εργαλεία μετα–αναζήτησης (metacrawler, webcrawler ) metacrawler

8 8 3.1 ΤΟ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ ΩΣ ΠΗΓΗ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΩΝ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΗ ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ Προσδιορισμός της πληροφορίας με τα ερωτήματα: ποιος, τι, πως, πότε, γιατί Προσδιορισμός της πληροφορίας με τα ερωτήματα: ποιος, τι, πως, πότε, γιατί Οι κεντρικές λέξεις «κλειδιά» να είναι ουσιαστικά Οι κεντρικές λέξεις «κλειδιά» να είναι ουσιαστικά Να ανταποκρίνονται στο αντικείμενο αναζήτησης (π.χ. ζώο -> , αρκούδα -> , πολική αρκούδα -> ) Να ανταποκρίνονται στο αντικείμενο αναζήτησης (π.χ. ζώο -> , αρκούδα -> , πολική αρκούδα -> ) Χρήση συνώνυμων Χρήση συνώνυμων Χρήση φράσεων (π.χ. η αναζήτηση εν τούτο νίκα δίνει ενώ αναζήτηση με την ακριβή φράση δίνει 509) Χρήση φράσεων (π.χ. η αναζήτηση εν τούτο νίκα δίνει ενώ αναζήτηση με την ακριβή φράση δίνει 509) Αναζήτηση με βάση Boolean τελεστές (AND, NOT, OR) Αναζήτηση με βάση Boolean τελεστές (AND, NOT, OR)

9 9 3.1 ΤΟ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ ΩΣ ΠΗΓΗ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΩΝ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΗ ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ Μέχρι λέξεις κλειδιά Μέχρι λέξεις κλειδιά Χρήση φίλτρων (com, org, edu, mil, gov, pdf, doc, …) Χρήση φίλτρων (com, org, edu, mil, gov, pdf, doc, …) Προσοχή στην ορθογραφία

10 ΤΟ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ ΩΣ ΠΗΓΗ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΩΝ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ Χρησιμοποιείστε μια μηχανή αναζήτησης για να αντλήσετε πληροφορίες για το μύθο της χαμένης Ατλαντίδας χρησιμοποιώντας ως λέξη κλειδί α) τη λέξη «Ατλαντίδα», β) τις λέξεις «ήπειρος Ατλαντίδας» (όλες τις λέξεις) και γ) τη λέξη «Ατλαντίδα» χωρίς τις λέξεις «αποστολή», «ταινία», «φιλμ». Συγκρίνετε τα αποτελέσματα που έχουν προκύψει Στη μηχανή αναζήτησης Google κάνετε μια αναζήτηση όπου θα είναι πιο αποτελεσματικό να αποφύγετε την αναζήτηση «Με όλες τις λέξεις» και να χρησιμοποιήσετε ως εργαλείο την «ακριβή φράση» και την επιλογή «Παρόμοιες σελίδες». Διαλέξτε έναν όρο και κάνετε μια σχετική αναζήτηση χρησιμοποιώντας ταυτόχρονα δυο διαφορετικές μηχανές αναζήτησης. Συγκρίνετε τα αποτελέσματα που θα σας δώσουν οι δυο μηχανές. Δώστε πιθανές ερμηνείες για τον διαφορετικό αριθμό αποτελεσμάτων και για τη διαφορετική σειρά µε την οποία εμφανίζονται τα αποτελέσματα στις δυο μηχανές βασιζόμενοι στα κριτήρια που νομίζετε πως υιοθετεί η κάθε μια από αυτές

11 ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ – ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΙΣΤΟΣΕΛΙΔΩΝ, ΙΣΤΟΧΩΡΩΝ,ΠΥΛΩΝ ΔΙΔΑΚΤΙΚΟΙ ΣΤΟΧΟΙ ΔΙΔΑΚΤΙΚΟΙ ΣΤΟΧΟΙ Εκμάθηση τεχνικών για διδακτική αξιοποίηση του Διαδικτύου Εκμάθηση τεχνικών για διδακτική αξιοποίηση του Διαδικτύου Κριτήρια αξιολόγησης πληροφοριών σε ιστοσελίδες, ιστοχώρου Κριτήρια αξιολόγησης πληροφοριών σε ιστοσελίδες, ιστοχώρου

12 ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ – ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΙΣΤΟΣΕΛΙΔΩΝ, ΙΣΤΟΧΩΡΩΝ,ΠΥΛΩΝ ΔΥΝΑΤΟΙ ΤΡΟΠΟΙ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗΣ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΙΣΤΟΣΕΛΙΔΩΝ Προετοιμασία μαθήματος από τον εκπαιδευτικό (βρίσκει πηγές που χρησιμοποιεί ή παραπέμπει τους μαθητές) Προετοιμασία μαθήματος από τον εκπαιδευτικό (βρίσκει πηγές που χρησιμοποιεί ή παραπέμπει τους μαθητές) Δημοσίευση στον ιστό (από την εκπαιδευτικό) πληροφοριών, ανακοινώσεων, εργασιών Δημοσίευση στον ιστό (από την εκπαιδευτικό) πληροφοριών, ανακοινώσεων, εργασιών Συλλογή πληροφοριών από τους μαθητές (Webquests) Συλλογή πληροφοριών από τους μαθητές (Webquests) Δημοσίευση στον ιστό (από τον μαθητή) εργασιών, blogs, forums Δημοσίευση στον ιστό (από τον μαθητή) εργασιών, blogs, forums

13 ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ – ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΙΣΤΟΣΕΛΙΔΩΝ, ΙΣΤΟΧΩΡΩΝ,ΠΥΛΩΝ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΤΕΧΝΙΚΩΝ ΤΕΛΕΥΤΑΙΑΣ ΓΕΝΙΑΣ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΤΕΧΝΙΚΩΝ ΤΕΛΕΥΤΑΙΑΣ ΓΕΝΙΑΣ Α. Έμφαση στα τεχνικά χαρακτηριστικά Blogs, περιορισμοί από τον διαχειριστή (πχ στα σχόλια) Blogs, περιορισμοί από τον διαχειριστή (πχ στα σχόλια) wikis, ελεύθερη χρήση από όλους, συνεργατική συγγραφή κειμένων wikis, ελεύθερη χρήση από όλους, συνεργατική συγγραφή κειμένων

14 ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ – ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΙΣΤΟΣΕΛΙΔΩΝ, ΙΣΤΟΧΩΡΩΝ,ΠΥΛΩΝ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΤΕΧΝΙΚΩΝ ΤΕΛΕΥΤΑΙΑΣ ΓΕΝΙΑΣ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΤΕΧΝΙΚΩΝ ΤΕΛΕΥΤΑΙΑΣ ΓΕΝΙΑΣ Β. Έμφαση στη διδακτική αξιοποίηση Webquests, οργανωμένη δραστηριότητα με όλα τα βήματα (συλλογή πληροφοριών, διαδικασία, αξιολόγηση) με αποκλειστική πηγή το διαδίκτυο (Εναλλακτικές πηγές ενέργειας) (Θεοί του Ολύμπου) Webquests, οργανωμένη δραστηριότητα με όλα τα βήματα (συλλογή πληροφοριών, διαδικασία, αξιολόγηση) με αποκλειστική πηγή το διαδίκτυο (Εναλλακτικές πηγές ενέργειας) (Θεοί του Ολύμπου)www.webquest.orgwww.Thematzats.com/radio _sfairikothta_EGwebquest/t-index.htm E-portfolio, οργάνωση όλης της δουλειάς του μαθητή με δυνατότητα αξιολόγησης, E-portfolio, οργάνωση όλης της δουλειάς του μαθητή με δυνατότητα αξιολόγησης, Εικονικό εποπτικό υλικό – εργαστήρια – μουσεία, εκπαιδευτικοί χώροι, Εικονικό εποπτικό υλικό – εργαστήρια – μουσεία, εκπαιδευτικοί χώροι,

15 ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ – ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΙΣΤΟΣΕΛΙΔΩΝ, ΙΣΤΟΧΩΡΩΝ,ΠΥΛΩΝ Παράδειγμα Webquest

16 ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ – ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΙΣΤΟΣΕΛΙΔΩΝ, ΙΣΤΟΧΩΡΩΝ,ΠΥΛΩΝ Τεχνικές αξιολόγησης σελίδων Τεχνικές αξιολόγησης σελίδων Πρόκειται για προσωπική σελίδα; Από τι τύπο domain προέρχεται η πληροφορία στη σελίδα; (βλ..gov,.edu,.org,...) ; Ποιος έγραψε τη σελίδα; (όνομα συγγραφέα, οργανισμού..) ; Είναι η σελίδα ενημερωμένη; Αν είναι αναπαραγωγή από άλλη πηγή, μήπως έχει υποστεί αλλοιώσεις; Αν υπάρχουν σύνδεσμοι προς άλλες σελίδες, λειτουργούν; Δείχνουν μήπως µία προκατάληψη;

17 ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ – ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΙΣΤΟΣΕΛΙΔΩΝ, ΙΣΤΟΧΩΡΩΝ,ΠΥΛΩΝ Τεχνικές αξιολόγησης σελίδων Τεχνικές αξιολόγησης σελίδων Είναι διαθέσιμες οι πληροφορίες της σελίδας και σε άλλες γλώσσες; Υπάρχει δυνατότητα να γίνει προβολή της σελίδας µε τροποποίηση στην εμφάνισή της, ώστε να διευκολύνει άτομα που έχουν συγκεκριμένες ανάγκες; Υπάρχουν διαφημίσεις στη σελίδα; Πρόκειται για άμεση ή έμμεση διαφήμιση; Το κείμενο που παρουσιάζεται στη σελίδα είναι άρτιο γλωσσικά; Υπάρχουν λάθη γραμματικά, συντακτικά, ορθογραφικά; Το περιεχόμενο της σελίδας είναι σύμφωνο με τα ηθικά κοινωνικά και πολιτισμικά πρότυπα της κοινωνίας στην οποία απευθύνεται;

18 ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ – ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΙΣΤΟΣΕΛΙΔΩΝ, ΙΣΤΟΧΩΡΩΝ,ΠΥΛΩΝ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ Επισκεφτείτε τη σελίδα: webquests/rome. Πρόκειται για ένα αξιόλογο webquest που αφορά την αρχαία Ρώμη. Παρατηρείστε τη δομή του, τον τρόπο που είναι οργανωμένα τα βήματά του, τις κατευθύνσεις που δίνει στους μαθητές, τους επιμέρους στόχους που θέτει και στη συνέχεια σχεδιάστε τον κορμό για ένα ανάλογο webquest σε σχέση µε την αρχαία Ελλάδα. Στήστε το σκηνικό της δραστηριότητας (την ιστορία, το ζητούμενο), αναζητείστε και βρείτε τους κατάλληλους ιστότοπους στους οποίους θα παραπέμψετε τους μαθητές σας για να βρουν τις πληροφορίες, σκεφτείτε πώς θα αξιολογηθεί η δουλειά κάθε ομάδας

19 ΣΧΕΔΙΑΣΗ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ ΜΕ ΧΡΗΣΗ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟΥ ΔΙΔΑΚΤΙΚΟΙ ΣΤΟΧΟΙ ΔΙΔΑΚΤΙΚΟΙ ΣΤΟΧΟΙ Κατανόηση των αρχών που διέπουν ένα μάθημα μέσω διαδικτύου και γενικότερα των χαρακτηριστικών της ηλεκτρονικής ή ψηφιακής μάθησης (e-Learning) Κατανόηση των αρχών που διέπουν ένα μάθημα μέσω διαδικτύου και γενικότερα των χαρακτηριστικών της ηλεκτρονικής ή ψηφιακής μάθησης (e-Learning) Πλεονεκτήματα και μειονεκτήματα του e-Learning Πλεονεκτήματα και μειονεκτήματα του e-Learning

20 ΣΧΕΔΙΑΣΗ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ ΜΕ ΧΡΗΣΗ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟΥ υπάρχουν διάφορα μοντέλα που αναφέρονται σε ένα σύνολο παραγόντων που πρέπει να ληφθούν υπόψη για την ανάπτυξη όχι συγκεκριμένων μεμονωμένων μαθημάτων αλλά ενός συνόλου μαθημάτων με χαρακτήρα επιμόρφωσης ή κατάρτισης ΤΟ ΘΕΩΡΗΤΙΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΓΙΑ ΤΟ e-Learning

21 ΣΧΕΔΙΑΣΗ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ ΜΕ ΧΡΗΣΗ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟΥ Ο σχεδιασμός, η ανάπτυξη, η εφαρμογή και η αξιολόγηση ανοικτών, ευέλικτων και κατανεμημένων μαθησιακών συστημάτων απαιτεί ιδιαίτερη προσοχή σε κάθε τομέα (Το επόμενο μοντέλο βασίζεται στη μελέτη του ερευνητή Badrul Khan) Παιδαγωγική διάσταση Παιδαγωγική διάσταση – ανάλυση στόχων, περιεχομένου, αναγκών ομάδας-στόχου, χρησιμοποιούμενων μέσων – σχεδίαση προσέγγισης – οργάνωση – μέθοδοι και στρατηγικές Τεχνολογική διάσταση Τεχνολογική διάσταση – σχεδιασμός υποδομής – Υλικό – Λογισμικό

22 ΣΧΕΔΙΑΣΗ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ ΜΕ ΧΡΗΣΗ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟΥ Σχεδίαση διεπαφής – Σχεδίαση σελίδων και παρουσίαση του περιεχομένου – Πλοήγηση – Προσβασιμότητα – Έλεγχος ευχρηστίας Αξιολόγηση – επιμορφούμενων – διδασκαλίας – όλου του συστήματος Διαχείριση – Συντήρηση του μαθησιακού περιβάλλοντος – Κατανομή της πληροφορίας

23 ΣΧΕΔΙΑΣΗ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ ΜΕ ΧΡΗΣΗ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟΥ Πρόσθετες υποστηρικτικές πηγές – Τεχνική υποστήριξη – Συμβουλευτική/ διδακτική υποστήριξη – Συμβουλευτική επαγγελματικής σταδιοδρομίας – Υποστήριξη online, offline Ηθική διάσταση – Κοινωνική και πολιτική επίδραση – Προκατάληψη – Πολιτισμική και γεωγραφική διασπορά – Κανόνες συμπεριφοράς – Λογοκλοπή – Πνευματικά δικαιώματα

24 ΣΧΕΔΙΑΣΗ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ ΜΕ ΧΡΗΣΗ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟΥ Θεσμική διάσταση – Θέματα διαχειριστικά (χρηματοδότηση, απόσβεση επένδυσης, εγγραφές, δίδακτρα, συνεργασία με άλλα ιδρύματα) – Θέματα ακαδημαϊκά (τίτλοι σπουδών, επιστημονικό προσωπικό) – Παροχή υπηρεσιών στους εκπαιδευόμενους (συμβουλευτική, επαγγελματικός προσανατολισμός)

25 ΣΧΕΔΙΑΣΗ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ ΜΕ ΧΡΗΣΗ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟΥ ΠΛΕΟΝΕΚΤΗΜΑΤΑ ΠΛΕΟΝΕΚΤΗΜΑΤΑ – Ευελιξία το χώρο, χρόνο, ρυθμό – Διαφορετικά μαθησιακά στυλ μέσα από ποικιλία δραστηριοτήτων – Ανάπτυξη γνώσεων στη χρήση ΗΥ – Ανάπτυξη της αυτοπεποίθησης και της ατομικής ευθύνης – Υπέρβαση ύλης που γνωρίζουν ΜΕΙΟΝΕΚΤΗΜΑΤΑ ΜΕΙΟΝΕΚΤΗΜΑΤΑ – Έλλειψη άμεσης επαφής (μειωμένο κίνητρο) – Διαφορετική δομή από τα παραδοσιακά μαθήματα – Αίσθηση απομόνωσης από διδάσκοντα, συμμαθητές – Τεχνολογικά προβλήματα (χαμηλή ταχύτητα στο δίκτυο, διαχείριση αρχείων)

26 ΣΧΕΔΙΑΣΗ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ ΜΕ ΧΡΗΣΗ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟΥ Δραστηριότητες Δραστηριότητες Αφού επισκεφτείτε το ή το εντοπίστε τις σχεδιαστικές αρχές που το διέπουν. Βρείτε τα υπέρ και τα κατά. Βρείτε πληροφορίες για ανοικτά θέματα όπως: δίνουν αυτοί οι φορείς πτυχία και στην περίπτωση που δίνουν πόσο έγκυρα είναι;

27 ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΜΑΘΗΣΙΑΚΟΥ ΥΛΙΚΟΥ ΠΟΛΥΜΕΣΩΝ ΚΑΙ ΥΠΕΡΜΕΣΩΝ

28 28 ΔΙΔΑΚΤΙΚΟΙ ΣΤΟΧΟΙ Κατανόηση των επιμέρους στοιχείων που απαρτίζουν μια πολυμεσική εφαρμογή Κατανόηση των επιμέρους στοιχείων που απαρτίζουν μια πολυμεσική εφαρμογή Βήματα που απαιτούνται για τη δημιουργία και αξιολόγηση μιας πολυμεσικής εφαρμογής Βήματα που απαιτούνται για τη δημιουργία και αξιολόγηση μιας πολυμεσικής εφαρμογής

29 ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΜΑΘΗΣΙΑΚΟΥ ΥΛΙΚΟΥ ΠΟΛΥΜΕΣΩΝ ΚΑΙ ΥΠΕΡΜΕΣΩΝ ΠΟΛΥΜΕΣΑ Συνδυασμός πολλών μέσων (πολλοί διαφορετικοί τρόποι αναπαράστασης της πληροφορίας) σε μια ενιαία παραγωγή. Διάκριση από τα υπερμέσα Συνδυασμός πολλών μέσων (πολλοί διαφορετικοί τρόποι αναπαράστασης της πληροφορίας) σε μια ενιαία παραγωγή. Διάκριση από τα υπερμέσα Αφορά σε υλοποιημένες εφαρμογές και σε προγράμματα δημιουργίας εφαρμογών Αφορά σε υλοποιημένες εφαρμογές και σε προγράμματα δημιουργίας εφαρμογών Κατηγοριοποίηση ανάλογα με τον τρόπο διανομής, τη χρήση της εφαρμογής Κατηγοριοποίηση ανάλογα με τον τρόπο διανομής, τη χρήση της εφαρμογής Έμφαση στον εξοπλισμό Έμφαση στον εξοπλισμό Στα πολυμέσα συναντάμε: Κείμενο Κείμενο Εικόνα - γραφικά Εικόνα - γραφικά Ήχος Ήχος Κινούμενη εικόνα Κινούμενη εικόνα Video Video

30 ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΜΑΘΗΣΙΑΚΟΥ ΥΛΙΚΟΥ ΠΟΛΥΜΕΣΩΝ ΚΑΙ ΥΠΕΡΜΕΣΩΝ ΛΟΓΙΣΜΙΚΑ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΠΟΛΥΜΕΣΙΚΩΝ ΕΦΑΡΜΟΓΩΝ Α. Λογισμικά παρουσίασης Α. Λογισμικά παρουσίασης

31 ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΜΑΘΗΣΙΑΚΟΥ ΥΛΙΚΟΥ ΠΟΛΥΜΕΣΩΝ ΚΑΙ ΥΠΕΡΜΕΣΩΝ Β. Εργαλεία Συγγραφής (Authoring tools)

32 ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΜΑΘΗΣΙΑΚΟΥ ΥΛΙΚΟΥ ΠΟΛΥΜΕΣΩΝ ΚΑΙ ΥΠΕΡΜΕΣΩΝ ΒΗΜΑΤΑ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ ΠΟΛΥΜΕΣΙΚΩΝ ΕΦΑΡΜΟΓΩΝ Ανάλυση Ανάλυση Σχεδίαση Σχεδίαση Ανάπτυξη Ανάπτυξη Έλεγχος Έλεγχος Διανομή Διανομή

33 ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΜΑΘΗΣΙΑΚΟΥ ΥΛΙΚΟΥ ΠΟΛΥΜΕΣΩΝ ΚΑΙ ΥΠΕΡΜΕΣΩΝ ΠΟΛΥΜΕΣΑ ΚΑΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ (Υποστηρίζουν το διδακτικό έργο) εφαρμογές ως πλήρη ή και αυτόνομα διδακτικά συστήματα εφαρμογές ως πλήρη ή και αυτόνομα διδακτικά συστήματα οι εγκυκλοπαίδειες μπορούν να είναι πολυμεσικής φύσης οι εγκυκλοπαίδειες μπορούν να είναι πολυμεσικής φύσης Λεξικά που βασίζονται σε πολυμέσα Λεξικά που βασίζονται σε πολυμέσα

34 ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΜΑΘΗΣΙΑΚΟΥ ΥΛΙΚΟΥ ΠΟΛΥΜΕΣΩΝ ΚΑΙ ΥΠΕΡΜΕΣΩΝ online εγκυκλοπαίδεια

35 ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΜΑΘΗΣΙΑΚΟΥ ΥΛΙΚΟΥ ΠΟΛΥΜΕΣΩΝ ΚΑΙ ΥΠΕΡΜΕΣΩΝ

36 ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΜΑΘΗΣΗΣ (CMS – LMS) Διδακτικοί στόχοι χρήση ενός συγκεκριμένου συστήματος διαχείρισης της μάθησης ανάλογα με τον σκοπό που χρειάζεται ανάπτυξη δεξιοτήτων για την επιλογή του κατάλληλου συστήματος με βάση τους στόχους τους και τις δυνατότητες των συστημάτων αυτών.

37 ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΜΑΘΗΣΗΣ (CMS – LMS) Διάκριση μεταξύ CMS και LMS Σύγχυση μεταξύ του CMS (Content Management System) και του LMS (Learning Management System). Πηγή αυτής της σύγχυσης είναι οι ομοιότητες που έχουν. Ομοιότητες: λειτουργίες εγγραφής σπουδαστών επικοινωνίας με αυτούς αποτίμησης της απόδοσης ενεργοποίησης μαθησιακού υλικού.

38 ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΜΑΘΗΣΗΣ (CMS – LMS) CMS Καλύπτει συνήθως τα εξής χαρακτηριστικά: Online ανάρτηση υλικού μαθημάτων Αξιολόγηση σπουδαστή. Η αξιολόγηση αυτή μπορεί να υλοποιηθεί με online κουίζ, τεστ κλπ Φόρουμ συζητήσεων. Οι συζητήσεις μπορούν να διεξάγονται με την επίβλεψη μιας ομάδας, προκειμένου να ανταλλάσσονται σημειώσεις και να συζητώνται συγκεκριμένα θέματα στο ενδιάμεσο των μαθημάτων.

39 ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΜΑΘΗΣΗΣ (CMS – LMS) Μειονεκτήματα CMS Μειωμένη ευελιξία. Τα ονόματα των συγκεκριμένων τμημάτων που αποτελούν ένα CMS σπάνια μπορούν να αλλάξουν ή να μεταβληθούν. Ανεπαρκής παροχή διαδραστικού e-learning. Αδυναμία στον έλεγχο και την καταγραφή. Δεν μπορεί να επαληθεύσει την ταυτότητα των σπουδαστών που λαμβάνουν μέρος στην εξέταση ούτε μπορεί να σώσει το τεστ πριν το υποβάλλει ο μαθητής στον διδάσκοντα.

40 ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΜΑΘΗΣΗΣ (CMS – LMS) LMS Σύστημα που διανέμει και διαχειρίζεται όλες τις μαθησιακές ανάγκες. καθιστά διαθέσιμα τα μαθήματα κάνει εγγραφές σπουδαστών και επιβεβαιώνει τις εγγραφές ελέγχει την καταλληλότητα των σπουδαστών δημιουργεί υπενθυμίσεις για το πρόγραμμα μαθημάτων, καταγράφει την ολοκλήρωση των μαθημάτων δημιουργεί τεστ συγκεντρώνει τη βαθμολογία απόδοσης των σπουδαστών παρακολούθηση συμμετοχής στο μάθημα εξέταση διεξαγωγή συζητήσεων (forum) προγραμματισμό μαθημάτων

41 ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΜΑΘΗΣΗΣ (CMS – LMS) Μειονεκτήματα LMS Ραγδαία εξέλιξη της τεχνολογίας Προβλήματα προσαρμογής. Εκπαίδευση χρηστών

42 ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΜΑΘΗΣΗΣ (CMS – LMS) Παρόλο λοιπόν που και τα δυο συστήματα ενσωματώνουν την ηλεκτρονική μάθηση εν τούτοις το ένα σύστημα δεν μπορεί να αντικαταστήσει το άλλο λόγω των ανόμοιων μαθησιακών δραστηριοτήτων που υποστηρίζουν. Είναι απαραίτητο να γίνει κατανοητό ότι η εκπαίδευση κερδίζει σε μακροπρόθεσμη γνώση, ενώ η επιμόρφωση κερδίζει γνώση για άμεση εφαρμογή. Συνεπώς, το CMS υποστηρίζει μακροπρόθεσμες συνεδρίες μαθημάτων, ενώ το LMS υποστηρίζει έναν αριθμό από σύντομα επιμορφωτικά γεγονότα.

43 ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΜΑΘΗΣΗΣ (CMS – LMS) (Οδηγίες πλατφόρμας) (παράδειγμα)

44 ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΜΑΘΗΣΗΣ (CMS – LMS)

45 45

46 ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΜΑΘΗΣΙΑΚΟΥ ΥΛΙΚΟΥ ΠΟΛΥΜΕΣΩΝ ΚΑΙ ΥΠΕΡΜΕΣΩΝ AlfaVita Έδρα Εκπαίδευσης Θρανίο Plefsis eduportal ΠΥΛΗ ΠΛΗΡΟΦΟΡΗΣΗΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ Ανάπλους e-Πρωτοβάθμια e-paideia.net e-πύλη εκπαίδευσης Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο e-Πύλη Εκπαίδευσης Δημοτικό ΕΛΛΗΝΙΚΟΙ ΙΣΤΟΧΩΡΟΙ ΠΟΥ ΣΧΕΤΙΖΟΝΤΑΙ ΜΕ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΚΑΙ ΤΠΕ

47 ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΜΑΘΗΣΙΑΚΟΥ ΥΛΙΚΟΥ ΠΟΛΥΜΕΣΩΝ ΚΑΙ ΥΠΕΡΜΕΣΩΝ Εκπαιδευτική Πύλη Ν. Ηλείας Ελληνική Εκπαιδευτική Πύλη Δάσκαλος Εκπαιδευτική Πύλη Νοτίου Αιγαίου Η Εκπαιδευτική Πύλη του ΥΠΕΠΘ Τετράδιο Πανελλήνιο Δίκτυο για την εκπαίδευση Πύλη Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης Γέφυρες Παιδείας Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση στην κοινωνία της πληροφορίας Παιδεία. Ο ελληνικός εκπαιδευτικός web server Αντίβαρο ΕΛΛΗΝΙΚΟΙ ΙΣΤΟΧΩΡΟΙ ΠΟΥ ΣΧΕΤΙΖΟΝΤΑΙ ΜΕ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΚΑΙ ΤΠΕ


Κατέβασμα ppt "1 ΧΡΗΣΗ ΤΩΝ ΒΑΣΙΚΩΝ ΕΡΓΑΛΕΙΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ, ΠΟΛΥΜΕΣΙΚΩΝ ΕΡΓΑΛΕΙΩΝ ΚΑΙ ΤΟΥ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟΥ."

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google