Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

1.1 © 2007 by Prentice Hall 1 Κεφάλαιο Επιχειρηματικά πληροφοριακά συστήματα.

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "1.1 © 2007 by Prentice Hall 1 Κεφάλαιο Επιχειρηματικά πληροφοριακά συστήματα."— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 1.1 © 2007 by Prentice Hall 1 Κεφάλαιο Επιχειρηματικά πληροφοριακά συστήματα

2 1.2 © 2007 by Prentice Hall ΜΑΘΗΣΙΑΚΟΙ ΣΤΟΧΟΙ Πληροφοριακά Συστήματα Διοίκησης Κεφάλαιο 1: Πληροφοριακά Συστήματα στη Σταδιοδρομία σας Πώς τα πληροφοριακά συστήματα μετασχηματίζουν το επιχειρείν και ποια είναι η σχέση τους με την παγκοσμιοποίηση; Γιατί τα πληροφοριακά συστήματα είναι τόσο απαραίτητα για τη διεύθυνση και τη διοίκηση μιας επιχείρησης σήμερα; Τι ακριβώς είναι ένα πληροφοριακό σύστημα; Πώς λειτουργεί; Ποιες είναι οι ανθρώπινες, οργανωσιακές και τεχνολογικές συνιστώσες του;

3 1.3 © 2007 by Prentice Hall Πώς μπορεί μια μέθοδος τεσσάρων βημάτων για την επίλυση επιχειρηματικών προβλημάτων να σας βοηθήσει να λύσετε προβλήματα σχετικά με τα πληροφοριακά συστήματα; Πώς τα πληροφοριακά συστήματα θα επηρεάσουν τις σταδιοδρομίες στις επιχειρήσεις και ποιες δεξιότητες και γνώσεις πληροφοριακών συστημάτων είναι απαραίτητες; ΜΑΘΗΣΙΑΚΟΙ ΣΤΟΧΟΙ (Συνέχεια) Πληροφοριακά Συστήματα Διοίκησης Κεφάλαιο 1: Πληροφοριακά Συστήματα στη Σταδιοδρομία σας

4 1.4 © 2007 by Prentice Hall Πληροφοριακά Συστήματα Διοίκησης Κεφάλαιο 1: Πληροφοριακά Συστήματα στη Σταδιοδρομία σας Οι ομάδες NBA πετυχαίνουν τρίποντο με την τεχνολογία πληροφοριών Πρόβλημα: Αυξημένες αμοιβές και έξοδα ταξιδιών, δυσκολία αύξησης εσόδων με τη βελτίωση της επίδοσης του προσωπικού. Λύσεις: Οργανωμένα βίντεο υψηλής ανάλυσης επιτρέπουν στις ομάδες την πιο αποδοτική ανασκόπηση αγώνων και επιλογή νέων παικτών.

5 1.5 © 2007 by Prentice Hall Πληροφοριακά Συστήματα Διοίκησης Κεφάλαιο 1: Πληροφοριακά Συστήματα στη Σταδιοδρομία σας Οι ομάδες NBA πετυχαίνουν τρίποντο με την τεχνολογία πληροφοριών Τα εργαλεία της Synergy Sports Technology βοηθούν τη συλλογή, οργάνωση και διανομή βίντεο των αγώνων του NBA. Αποτελεί παράδειγμα του ρόλου της ΤΠ στη μείωση του κόστους, την οργάνωση δεδομένων και τη βελτίωση της απόδοσης. Παρουσιάζει το αναδυόμενο τοπίο της ψηφιακής επιχείρησης, η οποία μπορεί να χρησιμοποιεί εργαλεία για την ανάλυση κρίσιμων δεδομένων.

6 1.6 © 2007 by Prentice Hall Πληροφοριακά Συστήματα Διοίκησης Κεφάλαιο 1: Πληροφοριακά Συστήματα στη Σταδιοδρομία σας Οι ομάδες NBA πετυχαίνουν τρίποντο με την τεχνολογία πληροφοριών

7 1.7 © 2007 by Prentice Hall Ο ρόλος των πληροφοριακών συστημάτων στις επιχειρήσεις σήμερα Το 2007, ανοίχτηκαν περισσότεροι λογαριασμοί κινητής τηλεφωνίας από νέες τηλεφωνικές γραμμές Πάνω από 95 εκατομμύρια άνθρωποι διαβάζουν ειδήσεις στο δίκτυο· 55 εκατομμύρια Αμερικανοί διαβάζουν ιστολόγια Η διαδικτυακή διαφήμιση συνεχίζει να αυξάνεται πάνω από 15% κάθε χρόνο Νέοι νόμοι επιβάλλουν σε επιχειρήσεις να διατηρούν περισσότερα δεδομένα για μεγαλύτερο χρόνο Αλλαγές στις επιχειρήσεις συνεπάγονται αλλαγές σε θέσεις εργασίας και σταδιοδρομίες Πως τα Πληροφοριακά Συστήματα μετασχηματίζουν την επιχείρηση Πληροφοριακά Συστήματα Διοίκησης Κεφάλαιο 1: Πληροφοριακά Συστήματα στη Σταδιοδρομία σας

8 1.8 © 2007 by Prentice Hall Ο ρόλος των πληροφοριακών συστημάτων στις επιχειρήσεις σήμερα Προκλήσεις και ευκαιρίες της Παγκοσμιοποίησης: Ένας πιο επίπεδος κόσμος Πληροφοριακά Συστήματα Διοίκησης Κεφάλαιο 1: Πληροφοριακά Συστήματα στη Σταδιοδρομία σας  Το Διαδίκτυο και οι παγκόσμιες επικοινωνίες μείωσαν κατά πολύ τα οικονομικά και πολιτιστικά πλεονεκτήματα των ανεπτυγμένων χωρών Δραστική μείωση κόστους λειτουργίας και συναλλαγών σε παγκόσμια κλίμακα Ανταγωνισμός για εργασίες, αγορές, πόρους, ιδέες Εξάρτηση από εισαγωγές και εξαγωγές Απαιτείται νέα κατανόηση δεξιοτήτων, αγορών, ευκαιριών

9 1.9 © 2007 by Prentice Hall Πληροφοριακά Συστήματα Διοίκησης Κεφάλαιο 1: Πληροφοριακά Συστήματα στη Σταδιοδρομία σας  Οι επιχειρήσεις επενδύουν σε ΤΠ για να πετύχουν έξι βασικούς στόχους 1.Επιχειρηματική αριστεία (παραγωγικότητα και αποτελεσματικότητα) 2.Νέα προϊόντα, υπηρεσίες και επιχειρηματικά μοντέλα 3.Σχέσεις με πελάτες και προμηθευτές 4.Βελτιωμένη λήψη αποφάσεων 5.Ανταγωνιστικό πλεονέκτημα 6.Επιβίωση Επιχειρηματικά κίνητρα για Πληροφοριακά Συστήματα Ο ρόλος των πληροφοριακών συστημάτων στις επιχειρήσεις σήμερα

10 1.10 © 2007 by Prentice Hall Πληροφοριακά Συστήματα Διοίκησης Κεφάλαιο 1: Πληροφοριακά Συστήματα στη Σταδιοδρομία σας Επιχειρηματική αριστεία:  Η βελτιωμένη αποτελεσματικότητα οδηγεί σε υψηλότερα κέρδη  Τα πληροφοριακά συστήματα και οι τεχνολογίες βελτιώνουν την αποτελεσματικότητα και παραγωγικότητα –π.χ. Wal-Mart: Η δύναμη του συνδυασμού πληροφοριακών συστημάτων με βέλτιστες επιχειρηματικές πρακτικές για την επίτευξη λειτουργικής αποτελεσματικότητας – και $348 δισ. πωλήσεων το 2007 Το αποτελεσματικότερο κατάστημα του κόσμου ως αποτέλεσμα των ψηφιακών συνδέσεων μεταξύ προμηθευτών και καταστημάτων Ο ρόλος των πληροφοριακών συστημάτων στις επιχειρήσεις σήμερα

11 1.11 © 2007 by Prentice Hall Πληροφοριακά Συστήματα Διοίκησης Κεφάλαιο 1: Πληροφοριακά Συστήματα στη Σταδιοδρομία σας  Τα πληροφοριακά συστήματα και οι τεχνολογίες επιτρέπουν στις εταιρείες να δημιουργούν νέα προϊόντα, υπηρεσίες και επιχειρηματικά μοντέλα Επιχειρηματικό μοντέλο: Πώς μια εταιρεία παράγει, παραδίδει και πωλεί ένα προϊόν ή μια υπηρεσία  π.χ. Η μουσική βιομηχανία Δραστικές αλλαγές στα επιχειρηματικά μοντέλα τα τελευταία χρόνια Apple: Πετυχημένες καινοτομίες – iPod, iTunes κ.λπ. Νέα προϊόντα, υπηρεσίες και επιχειρηματικά μοντέλα: Ο ρόλος των πληροφοριακών συστημάτων στις επιχειρήσεις σήμερα

12 1.12 © 2007 by Prentice Hall Πληροφοριακά Συστήματα Διοίκησης Κεφάλαιο 1: Πληροφοριακά Συστήματα στη Σταδιοδρομία σας Νέα προϊόντα, υπηρεσίες και επιχειρηματικά μοντέλα: Ο ρόλος των πληροφοριακών συστημάτων στις επιχειρήσεις σήμερα Με εντυπωσιακή οθόνη πολλαπλής αφής, με πλήρεις δυνατότητες περιήγησης στο Διαδίκτυο, ψηφιακή φωτογραφική μηχανή και φορητή συσκευή αναπαραγωγής μουσικής, το iPhone της Apple όρισε ένα νέο πρότυπο για τα κινητά τηλέφωνα. Άλλα προϊόντα της Apple έχουν μεταμορφώσει τους κλάδους της μουσικής και της ψυχαγωγίας.

13 1.13 © 2007 by Prentice Hall Πληροφοριακά Συστήματα Διοίκησης Κεφάλαιο 1: Πληροφοριακά Συστήματα στη Σταδιοδρομία σας  Πελάτες που εξυπηρετούνται καλά επανέρχονται και αγοράζουν περισσότερα Mandarin Oriental, ξενοδοχείο Χρησιμοποιεί ΤΠ για μεγαλύτερη εγγύτητα σχέσεων με πελάτες, παρακολουθώντας τις προτιμήσεις τους κ.λπ.  Οι στενές σχέσεις με προμηθευτές μειώνουν τα κόστη JCPenney Η ΤΠ ενισχύει τις σχέσης με προμηθευτή στο Χονγκ Κονγκ Σχέσεις με πελάτες και προμηθευτές: Ο ρόλος των πληροφοριακών συστημάτων στις επιχειρήσεις σήμερα

14 1.14 © 2007 by Prentice Hall Πληροφοριακά Συστήματα Διοίκησης Κεφάλαιο 1: Πληροφοριακά Συστήματα στη Σταδιοδρομία σας  Τα τελικά αποτελέσματα μιας εταιρείας μπορεί να θιγούν από στελέχη που πνίγονται με δεδομένα άκαιρα ή ακατάλληλα, ώστε να αναγκάζονται να βασίζονται σε εικασίες  Δεδομένα σε πραγματικό χρόνο βελτιώνουν την ικανότητα λήψης αποφάσεων από στελέχη Verizon: Ψηφιακό ταμπλό που βασίζεται στον Ιστό και ενημερώνει τα στελέχη με δεδομένα πραγματικού χρόνου για παράπονα πελατών, επίδοση δικτύου και γραμμές εκτός λειτουργίας Βελτιωμένη λήψη αποφάσεων: Ο ρόλος των πληροφοριακών συστημάτων στις επιχειρήσεις σήμερα

15 1.15 © 2007 by Prentice Hall Πληροφοριακά Συστήματα Διοίκησης Κεφάλαιο 1: Πληροφοριακά Συστήματα στη Σταδιοδρομία σας Ο ρόλος των πληροφοριακών συστημάτων στις επιχειρήσεις σήμερα Το ψηφιακό ταμπλό της Information Builders προσφέρει συνολικές και ακριβείς πληροφορίες για τη λήψη αποφάσεων. Η γραφική απεικόνιση βασικών δεικτών απόδοσης βοηθά τους μάνατζερ να εντοπίζουν γρήγορα σημεία που χρειάζονται προσοχή.

16 1.16 © 2007 by Prentice Hall Πληροφοριακά Συστήματα Διοίκησης Κεφάλαιο 1: Πληροφοριακά Συστήματα στη Σταδιοδρομία σας  Είναι συχνά αποτέλεσμα της επίτευξης προηγούμενων επιχειρηματικών στόχων  Πλεονεκτήματα έναντι ανταγωνιστών: Μικρότερη χρέωση για ανώτερα προϊόντα, καλύτερη επίδοση και καλύτερη ανταπόκριση σε προμηθευτές και πελάτες Toyota: Χρησιμοποιεί το TPS (Σύστημα Παραγωγής Toyota) για να πετύχει υψηλό επίπεδο ποιότητας και αποτελεσματικότητας Ανταγωνιστικό πλεονέκτημα: Ο ρόλος των πληροφοριακών συστημάτων στις επιχειρήσεις σήμερα

17 1.17 © 2007 by Prentice Hall Πληροφοριακά Συστήματα Διοίκησης Κεφάλαιο 1: Πληροφοριακά Συστήματα στη Σταδιοδρομία σας Ο ρόλος των πληροφοριακών συστημάτων στις επιχειρήσεις σήμερα Σε εργοστάσια της Toyota, η γραμμή συναρμολόγησης παράγει ανώτερο προϊόν σε λιγότερο χρόνο, με λιγότερα αποθέματα και με λιγότερα ελαττώματα από τους ανταγωνιστές. Η Toyota χρησιμοποιεί πληροφοριακά συστήματα για να παρακολουθεί τα αποθέματα και να διαχειρίζεται τον προγραμματισμό παραγωγής.

18 1.18 © 2007 by Prentice Hall Πληροφοριακά Συστήματα Διοίκησης Κεφάλαιο 1: Πληροφοριακά Συστήματα στη Σταδιοδρομία σας  Οι επιχειρήσεις μπορεί να χρειαστεί να επενδύσουν σε πληροφοριακά συστήματα από αναγκαιότητα· είναι απλώς κόστος άσκησης επιχειρηματικής δραστηριότητας Για να συμβαδίζουν με τους ανταγωνιστές Εισαγωγή ATM από τη Citibank Ομοσπονδιακοί και πολιτειακοί κανονισμοί και απαιτήσεις τήρησης αρχείων Νόμοι Ελέγχου Τοξικών Ουσιών και Sarbanes- Oxley Επιβίωση: Ο ρόλος των πληροφοριακών συστημάτων στις επιχειρήσεις σήμερα

19 1.19 © 2007 by Prentice Hall Θεωρήσεις πληροφοριακών συστημάτων και τεχνολογίας πληροφοριών  Τεχνολογία πληροφοριών: Υλικό και λογισμικό που χρησιμοποιεί μια επιχείρηση για να πετύχει στόχους της  Πληροφοριακό σύστημα: Αλληλένδετα στοιχεία που διαχειρίζονται πληροφορίες για: Να υποστηρίζουν τη λήψη αποφάσεων και τον έλεγχο Να βοηθούν στην ανάλυση, την απερικόνιση και τη δημιουργία προϊόντων  Δεδομένα: Ροές πρωτογενών γεγονότων  Πληροφορίες: Δεδομένα διαμορφωμένα ώστε να έχουν νόημα και να είναι χρήσιμα Τι είναι Πληροφοριακό Σύστημα; Πληροφοριακά Συστήματα Διοίκησης Κεφάλαιο 1: Πληροφοριακά Συστήματα στη Σταδιοδρομία σας

20 1.20 © 2007 by Prentice Hall Δεν είναι μόνο τεχνολογία: Ο ρόλος των ανθρώπων και των οργανισμών Δεδομένα και πληροφορίες Πληροφοριακά Συστήματα Διοίκησης Κεφάλαιο 1: Πληροφοριακά Συστήματα στη Σταδιοδρομία σας Εικόνα 1-1 Τα πρωτογενή δεδομένα από τις ταμειακές μηχανές ενός σούπερ μάρκετ είναι δυνατό να υποστούν επεξεργασία και να οργανωθούν για να δώσουν χρήσιμες πληροφορίες, όπως ο συνολικός αριθμός φιαλών απορρυπαντικού πιάτων που πουλήθηκαν ή τα έσοδα πωλήσεων αυτού του απορρυπαντικού για ένα συγκεκριμένο κατάστημα ή μια περιοχή πωλήσεων.

21 1.21 © 2007 by Prentice Hall Θεωρήσεις πληροφοριακών συστημάτων και τεχνολογίας πληροφοριών  Δραστηριότητες ενός πληροφοριακού συστήματος που παράγει πληροφορίες: Είσοδος Επεξεργασία Έξοδος Αναπληροφόρηση  Σαφής διάκριση μεταξύ υπολογιστών και των προγραμμάτων τους από τη μια και πληροφοριακού συστήματος από την άλλη Τι είναι Πληροφοριακό Σύστημα; Πληροφοριακά Συστήματα Διοίκησης Κεφάλαιο 1: Πληροφοριακά Συστήματα στη Σταδιοδρομία σας

22 1.22 © 2007 by Prentice Hall Δεν είναι μόνο τεχνολογία: Ο ρόλος των ανθρώπων και των οργανισμών Λειτουργίες ενός πληροφοριακού συστήματος Πληροφοριακά Συστήματα Διοίκησης Κεφάλαιο 1: Πληροφοριακά Συστήματα στη Σταδιοδρομία σας Εικόνα 1-2 Ένα πληροφοριακό σύστημα περιέχει πληροφορίες για τον οργανισμό και το περιβάλλον του. Τρεις βασικές δραστηριότητες – είσοδος, επεξεργασία και έξοδος – παράγουν τις πληροφορίες που χρειάζεται ο οργανισμός. Η αναπληροφόρηση από την έξοδο επιστρέφει σε κατάλληλους ανθρώπους ή δραστηριότητες μέσα στον οργανισμό για να αξιολογηθεί και να βελτιωθεί η είσοδος. Παράγοντες του περιβάλλοντος, όπως πελάτες, προμηθευτές, ανταγωνιστές, μέτοχοι, και εποπτικές αρχές αλληλεπιδρούν με τον οργανισμό και τα πληροφοριακά συστήματά του.

23 1.23 © 2007 by Prentice Hall Δεν είναι μόνο τεχνολογία: Ο ρόλος των ανθρώπων και των οργανισμών  Παιδεία πληροφοριακών συστημάτων Περιλαμβάνει συμπεριφορική και τεχνική προσέγγιση  Παιδεία υπολογιστών Εστιάζεται κυρίως στη γνώση της ΤΠ  Πληροφοριακά συστήματα διοίκησης (MIS) Εστιάζουν στην παιδεία πληροφοριακών συστημάτων Και σε ζητήματα σχετικά με την ανάπτυξη, τη χρήση και τον αντίκτυπο των πληροφοριακών συστημάτων που χρησιμοποιούν οι μάνατζερ και το προσωπικό Ο Ρόλος των Ανθρώπων και των Οργανισμών Πληροφοριακά Συστήματα Διοίκησης Κεφάλαιο 1: Πληροφοριακά Συστήματα στη Σταδιοδρομία σας

24 1.24 © 2007 by Prentice Hall Δεν είναι μόνο τεχνολογία: Ο ρόλος των ανθρώπων και των οργανισμών  Τρεις είναι οι διαστάσεις των πληροφοριακών συστημάτων Οργανισμοί Άνθρωποι Τεχνολογία Διαστάσεις των Πληροφοριακών Συστημάτων Πληροφοριακά Συστήματα Διοίκησης Κεφάλαιο 1: Πληροφοριακά Συστήματα στη Σταδιοδρομία σας

25 1.25 © 2007 by Prentice Hall Δεν είναι μόνο τεχνολογία: Ο ρόλος των ανθρώπων και των οργανισμών Τα πληροφοριακά συστήματα είναι κάτι περισσότερο από υπολογιστές Πληροφοριακά Συστήματα Διοίκησης Κεφάλαιο 1: Πληροφοριακά Συστήματα στη Σταδιοδρομία σας Εικόνα 1-3 Η αποτελεσματική χρήση των πληροφοριακών συστημάτων προϋποθέτει την κατανόηση του οργανισμού, των ανθρώπων, και της τεχνολογίας πληροφοριών που διαμορφώνουν τα συστήματα. Ένα πληροφοριακό σύστημα προσφέρει λύση σε σημαντικά επιχειρηματικά προβλήματα ή προκλήσεις που αντιμετωπίζει η επιχείρηση.

26 1.26 © 2007 by Prentice Hall Δεν είναι μόνο τεχνολογία: Ο ρόλος των ανθρώπων και των οργανισμών Οργανισμοί Συντονίζουν το έργο τους μέσω διαρθρωμένης ιεραρχίας και επιχειρηματικών διεργασιών Επιχειρηματικές διεργασίες: Λογικές αλληλουχίες έργων και συμπεριφορών για την εκτέλεση εργασίας  π.χ. Διεκπεραίωση μιας παραγγελίας  Μπορεί να είναι ανεπίσημες ή να περιλαμβάνουν γραπτούς κανόνες Η κουλτούρα είναι ενσωματωμένη στα πληροφοριακά συστήματα π.χ. Η αρχή της UPS ότι πάντα προηγείται η εξυπηρέτηση του πελάτη Διαστάσεις των Πληροφοριακών Συστημάτων Πληροφοριακά Συστήματα Διοίκησης Κεφάλαιο 1: Πληροφοριακά Συστήματα στη Σταδιοδρομία σας

27 1.27 © 2007 by Prentice Hall Δεν είναι μόνο τεχνολογία: Ο ρόλος των ανθρώπων και των οργανισμών  Άνθρωποι Τα πληροφοριακά συστήματα χρειάζονται ειδικούς για τη δημιουργία, τη συντήρηση και τη χρήση τους Η στάση του προσωπικού επηρεάζει την παραγωγική χρήση των συστημάτων Ρόλος των στελεχών Χαράζουν τη στρατηγική του οργανισμού Αντιλαμβάνονται τις επιχειρηματικές προκλήσεις Κατανέμουν ανθρώπινους και οικονομικούς πόρους Δημιουργική δουλειά: Νέα προϊόντα, υπηρεσίες Διαστάσεις των Πληροφοριακών Συστημάτων Πληροφοριακά Συστήματα Διοίκησης Κεφάλαιο 1: Πληροφοριακά Συστήματα στη Σταδιοδρομία σας

28 1.28 © 2007 by Prentice Hall Δεν είναι μόνο τεχνολογία: Ο ρόλος των ανθρώπων και των οργανισμών  Τεχνολογία Υποδομή ΤΠ: Θεμέλιο ή πλατφόρμα ανάπτυξης των πληροφοριακών συστημάτων Υλικό υπολογιστών Λογισμικό υπολογιστών Τεχνολογία διαχείρισης δεδομένων Τεχνολογία δικτύωσης και επικοινωνιών  Διαδίκτυο και Ιστός, εξωδίκτυα, ενδοδίκτυα  Επικοινωνίες φωνής και βίντεο Διαστάσεις των Πληροφοριακών Συστημάτων Πληροφοριακά Συστήματα Διοίκησης Κεφάλαιο 1: Πληροφοριακά Συστήματα στη Σταδιοδρομία σας

29 1.29 © 2007 by Prentice Hall Δεν είναι μόνο τεχνολογία: Ο ρόλος των ανθρώπων και των οργανισμών Μελέτη Περίπτωσης: Τεχνολογία Η UPS διαπρέπει παγκοσμίως με την ΤΠ Πληροφοριακά Συστήματα Διοίκησης Κεφάλαιο 1: Πληροφοριακά Συστήματα στη Σταδιοδρομία σας Με έναν υπολογιστή χειρός, τη Συσκευή Συλλογής Πληροφοριών Παραδόσεων (DIAD), οι οδηγοί της UPS εισάγουν αυτόματα τις υπογραφές των πελατών μαζί με πληροφορίες για την παραλαβή, παράδοση και τον χρόνο μεταξύ τους. Τα πληροφοριακά συστήματα της UPS χρησιμοποιούν αυτά τα στοιχεία για να παρακολουθούν τα δέματα κατά τη μεταφορά τους.

30 1.30 © 2007 by Prentice Hall Δεν είναι μόνο τεχνολογία: Ο ρόλος των ανθρώπων και των οργανισμών Μελέτη Περίπτωσης: Τεχνολογία Η UPS διαπρέπει παγκοσμίως με την ΤΠ Πληροφοριακά Συστήματα Διοίκησης Κεφάλαιο 1: Πληροφοριακά Συστήματα στη Σταδιοδρομία σας  Διαβάστε τη Μελέτη Περίπτωσης και συζητήστε τα ακόλουθα ερωτήματα: Ποιες είναι οι είσοδοι, η επεξεργασία και οι έξοδοι του συστήματος παρακολούθησης δεμάτων της UPS; Ποιες τεχνολογίες χρησιμοποιούνται; Τι σχέση έχουν αυτές οι τεχνολογίες με την επιχειρηματική στρατηγική της UPS; Ποια προβλήματα λύνουν αυτές οι τεχνολογίες; Τι θα συνέβαινε αν αυτές οι τεχνολογίες δεν υπήρχαν;

31 1.31 © 2007 by Prentice Hall Κατανόηση των πληροφοριακών συστημάτων: Προσέγγιση επίλυσης επιχειρηματικών προβλημάτων  Ελάχιστα επιχειρηματικά προβλήματα είναι απλά ή σαφή  Τα περισσότερα επιχειρηματικά προβλήματα περιλαμβάνουν πολλούς σημαντικούς παράγοντες που κατατάσσονται σε τρεις κύριες κατηγορίες: Οργανισμός Τεχνολογία Άνθρωποι Η Προσέγγιση Επίλυσης Προβλημάτων Πληροφοριακά Συστήματα Διοίκησης Κεφάλαιο 1: Πληροφοριακά Συστήματα στη Σταδιοδρομία σας

32 1.32 © 2007 by Prentice Hall Κατανόηση των πληροφοριακών συστημάτων: Προσέγγιση επίλυσης επιχειρηματικών προβλημάτων  Λύση Προβλημάτων: Διαδικασία 4 βημάτων 1.Εντοπισμός του προβλήματος 2.Σχεδιασμός λύσεων 3.Επιλογή 4.Υλοποίηση Μοντέλο Διαδικασίας Επίλυσης Προβλημάτων Πληροφοριακά Συστήματα Διοίκησης Κεφάλαιο 1: Πληροφοριακά Συστήματα στη Σταδιοδρομία σας

33 1.33 © 2007 by Prentice Hall Κατανόηση των πληροφοριακών συστημάτων: Προσέγγιση επίλυσης επιχειρηματικών προβλημάτων 1.Ο εντοπισμός του προβλήματος περιλαμβάνει: Συμφωνία ότι υπάρχει πρόβλημα Ορισμός του προβλήματος Αιτίες του προβλήματος Τι μπορεί να γίνει με τους δεδομένους πόρους της επιχείρησης Μοντέλο Διαδικασίας Επίλυσης Προβλημάτων Πληροφοριακά Συστήματα Διοίκησης Κεφάλαιο 1: Πληροφοριακά Συστήματα στη Σταδιοδρομία σας

34 1.34 © 2007 by Prentice Hall Κατανόηση των πληροφοριακών συστημάτων: Προσέγγιση επίλυσης επιχειρηματικών προβλημάτων  Τυπικά οργανωσιακά προβλήματα Ξεπερασμένες επιχειρηματικές διεργασίες Μη υποστηρικτική κουλτούρα και στάσεις Μικροπολιτικές εσωτερικές συγκρούσεις Ταραγμένο εσωτερικό περιβάλλον και αλλαγές στην επιχείρηση Πολυπλοκότητα έργου Ανεπαρκείς πόροι Μοντέλο Διαδικασίας Επίλυσης Προβλημάτων Πληροφοριακά Συστήματα Διοίκησης Κεφάλαιο 1: Πληροφοριακά Συστήματα στη Σταδιοδρομία σας

35 1.35 © 2007 by Prentice Hall Κατανόηση των πληροφοριακών συστημάτων: Προσέγγιση επίλυσης επιχειρηματικών προβλημάτων  Τυπικά τεχνολογικά προβλήματα Ανεπαρκής ή παρωχημένος εξοπλισμός Παρωχημένο λογισμικό Ανεπαρκής χωρητικότητα βάσεων δεδομένων Ανεπαρκής τηλεπικοινωνιακή δυναμικότητα Ασυμβατότητα παλαιών συστημάτων με νέα τεχνολογία Γρήγορη τεχνολογική αλλαγή Μοντέλο Διαδικασίας Επίλυσης Προβλημάτων Πληροφοριακά Συστήματα Διοίκησης Κεφάλαιο 1: Πληροφοριακά Συστήματα στη Σταδιοδρομία σας

36 1.36 © 2007 by Prentice Hall Κατανόηση των πληροφοριακών συστημάτων: Προσέγγιση επίλυσης επιχειρηματικών προβλημάτων  Τυπικά προβλήματα ανθρώπων Έλλειψη εκπαίδευσης του προσωπικού Δυσκολίες στην αξιολόγηση της απόδοσης Νομική και ρυθμιστική συμμόρφωση Περιβάλλον εργασίας, εργονομία Κακή ή αναποφάσιστη διοίκηση Προβλήματα στήριξης και συμμετοχής εργαζομένων Μοντέλο Διαδικασίας Επίλυσης Προβλημάτων Πληροφοριακά Συστήματα Διοίκησης Κεφάλαιο 1: Πληροφοριακά Συστήματα στη Σταδιοδρομία σας

37 1.37 © 2007 by Prentice Hall Κατανόηση των πληροφοριακών συστημάτων: Προσέγγιση επίλυσης επιχειρηματικών προβλημάτων 2.Σχεδιασμός λύσεων Υπάρχουν συχνά πολλές πιθανές λύσεις Εξετάστε όσο το δυνατόν περισσότερες για να κατανοήσετε το πλήρες φάσμα των λύσεων 3.Επιλογή: Στους παράγοντες περιλαμβάνονται: Κόστος Εφαρμοσιμότητα με δεδομένους πόρους και δεξιότητες Χρονική διάρκεια υλοποίησης της λύσης Μοντέλο Διαδικασίας Επίλυσης Προβλημάτων Πληροφοριακά Συστήματα Διοίκησης Κεφάλαιο 1: Πληροφοριακά Συστήματα στη Σταδιοδρομία σας

38 1.38 © 2007 by Prentice Hall Κατανόηση των πληροφοριακών συστημάτων: Προσέγγιση επίλυσης επιχειρηματικών προβλημάτων 4.Υλοποίηση Δημιουργία ή αγορά λύσης Δοκιμή λύσης, εκπαίδευση προσωπικού Διαχείριση της αλλαγής Μέτρηση αποτελεσμάτων Ανατροφοδότηση, αξιολόγηση της λύσης  Επίλυση προβλημάτων: Μια συνεχής διεργασία, όχι ένα γεγονός Μερικές φορές η επιλεγμένη λύση δεν λειτουργεί ή χρειάζεται προσαρμογές Μοντέλο Διαδικασίας Επίλυσης Προβλημάτων Πληροφοριακά Συστήματα Διοίκησης Κεφάλαιο 1: Πληροφοριακά Συστήματα στη Σταδιοδρομία σας

39 1.39 © 2007 by Prentice Hall Επίλυση Προβλημάτων: Συνεχής διεργασία 4 βημάτων Πληροφοριακά Συστήματα Διοίκησης Κεφάλαιο 1: Πληροφοριακά Συστήματα στη Σταδιοδρομία σας Εικόνα 1-4 Κατά την υλοποίηση, το αποτέλεσμα πρέπει να εκτιμάται διαρκώς και οι πληροφορίες για το πόσο καλά αποδίδει η λύση πρέπει να ανατροφοδοτούνται στους λύτες του προβλήματος. Με τον τρόπο αυτόν, ο εντοπισμός του προβλήματος μπορεί να μεταβάλλεται με την πάροδο του χρόνου, να αλλάζουν οι λύσεις και να γίνονται νέες επιλογές, πάντοτε με βάση την πείρα που αποκτήθηκε. Κατανόηση των πληροφοριακών συστημάτων: Προσέγγιση επίλυσης επιχειρηματικών προβλημάτων

40 1.40 © 2007 by Prentice Hall Κατανόηση των πληροφοριακών συστημάτων: Προσέγγιση επίλυσης επιχειρηματικών προβλημάτων  Χωρίς κριτική σκέψη είναι εύκολο να καταλήξετε σε συμπεράσματα, να κρίνετε εσφαλμένα ένα πρόβλημα και να σπαταλήσετε πόρους  Κριτική σκέψη: Παρατεταμένη αναστολή απόφασης έχοντας κατά νου πολλαπλές θεωρήσεις και εναλλακτικές λύσεις Ο Ρόλος της Κριτικής Σκεψης στην Επίλυση Προβλημάτων Πληροφοριακά Συστήματα Διοίκησης Κεφάλαιο 1: Πληροφοριακά Συστήματα στη Σταδιοδρομία σας

41 1.41 © 2007 by Prentice Hall Κατανόηση των πληροφοριακών συστημάτων: Προσέγγιση επίλυσης επιχειρηματικών προβλημάτων  Τέσσερα στοιχεία κριτικής σκέψης: 1.Διατήρηση αμφιβολίας και αναβολή λήψης απόφασης 2.Επίγνωση διαφορετικών θεωρήσεων περιλαμβανομένων της τεχνολογικής, οργανωσιακής και ανθρώπινης θεώρησης 3.Δοκιμή εναλλακτικών λύσεων με οδηγό την πείρα 4.Επίγνωση οργανωσιακών και προσωπικών περιορισμών Ο Ρόλος της Κριτικής Σκεψης στην Επίλυση Προβλημάτων Πληροφοριακά Συστήματα Διοίκησης Κεφάλαιο 1: Πληροφοριακά Συστήματα στη Σταδιοδρομία σας

42 1.42 © 2007 by Prentice Hall Κατανόηση των πληροφοριακών συστημάτων: Προσέγγιση επίλυσης επιχειρηματικών προβλημάτων  Όταν οι επιχειρήσεις δεν μπορούν να πετύχουν τους στόχους τους, αυτοί γίνονται προκλήσεις  Τα πληροφοριακά συστήματα δίνουν συχνά λύσεις, συνολικές ή μερικές, σ’ αυτές τις προκλήσεις Σύνδεση Μεταξύ Επιχειρηματικών Στόχων, Προβλημάτων και Λύσεων Πληροφοριακά Συστήματα Διοίκησης Κεφάλαιο 1: Πληροφοριακά Συστήματα στη Σταδιοδρομία σας

43 1.43 © 2007 by Prentice Hall Μελέτη Περίπτωσης: Άνθρωποι Πώς μπορεί η Saks να μάθει τους πελάτες της; Πληροφοριακά Συστήματα Διοίκησης Κεφάλαιο 1: Πληροφοριακά Συστήματα στη Σταδιοδρομία σας  Διαβάστε τη Μελέτη Περίπτωσης και συζητήστε τα ακόλουθα ερωτήματα: Ποιο πρόβλημα επηρεάζει την απόδοση της Saks; Ποιες πληροφορίες χρειάζεται η Saks για να λύσει αυτό το πρόβλημα; Ποια άλλα δεδομένα χρειάζεται εκτός αυτών που περιέχονται στον πίνακά της των εννέα τετραγωνιδίων; Πού μπορεί να βρει αυτές τις πληροφορίες η Saks; Ποιος είναι ο ρόλος των στελεχών και του προσωπικού στον σχεδιασμό της λύσης; Σχεδιάστε μια έκθεση που να περιέχει τις πληροφορίες που χρειάζεται η Saks για να υλοποιήσει τη στρατηγική της. Πώς η καλύτερη κατανόηση των προτιμήσεων των πελατών μπορεί να υποστηρίξει τη στρατηγική της Saks για τη βελτίωση των υπάρχουσών εγκαταστάσεων; Πληροφοριακά Συστήματα και η Σταδιοδρομία σας

44 1.44 © 2007 by Prentice Hall Πληροφοριακά Συστήματα Διοίκησης Κεφάλαιο 1: Πληροφοριακά Συστήματα στη Σταδιοδρομία σας  Η επιτυχία στην αγορά εργασίας σήμερα προϋποθέτει ένα ευρύ σύνολο δεξιοτήτων  Οι υποψήφιοι πρέπει να έχουν δεξιότητες στην επίλυση προβλημάτων καθώς και τεχνικές δεξιότητες, ώστε να μπορούν να εκτελούν συγκεκριμένες εργασίες  Ο τομέας υπηρεσιών θα διαθέτει το 95% των νέων θέσεων εργασίας που θα δημιουργηθούν ή θα ανοίξουν μέχρι το 2012 Πληροφοριακά Συστήματα και η Σταδιοδρομία σας

45 1.45 © 2007 by Prentice Hall Πληροφοριακά Συστήματα Διοίκησης Κεφάλαιο 1: Πληροφοριακά Συστήματα στη Σταδιοδρομία σας  Λογιστική: Οι λογιστές βασίζονται όλο και περισσότερο σε πληροφοριακά συστήματα για τη συνόψιση συναλλαγών, την κατάρτιση οικονομικών καταστάσεων, την οργάνωση δεδομένων και τη χρηματοοικονομική ανάλυση Δεξιότητες: ΤΠ, λογισμικό ελέγχου, και λογιστικές διεργασίες Ζητήματα ασφάλειας συστημάτων και δικτύων Επιχειρησιακά συστήματα οικονομικών εκθέσεων Πώς τα Πληροφοριακά Συστήματα θα Επηρεάσουν τις Σταδιοδρομίες στις Επιχειρήσεις Πληροφοριακά Συστήματα και η Σταδιοδρομία σας

46 1.46 © 2007 by Prentice Hall Πληροφοριακά Συστήματα Διοίκησης Κεφάλαιο 1: Πληροφοριακά Συστήματα στη Σταδιοδρομία σας  Οικονομικά: Η σχέση μεταξύ πληροφοριακών συστημάτων, χρηματοοικονομικής διοίκησης και σχετικών υπηρεσιών είναι τόσο ισχυρή, που πολλοί συμβουλεύουν τους απόφοιτους οικονομικών να παρακολουθήσουν σπουδές και σε πληροφοριακά συστήματα Δεξιότητες: ΤΠ, λογισμικό που χρησιμοποιούν οικονομικοί διευθυντές και εταιρείες χρηματοοικονομικών υπηρεσιών Νέες τεχνολογίες για χρηματοοικονομικές συναλλαγές και πράξεις Επιχειρησιακά συστήματα οικονομικών εκθέσεων Πώς τα Πληροφοριακά Συστήματα θα Επηρεάσουν τις Σταδιοδρομίες στις Επιχειρήσεις Πληροφοριακά Συστήματα και η Σταδιοδρομία σας

47 1.47 © 2007 by Prentice Hall Πληροφοριακά Συστήματα Διοίκησης Κεφάλαιο 1: Πληροφοριακά Συστήματα στη Σταδιοδρομία σας Πώς τα Πληροφοριακά Συστήματα θα Επηρεάσουν τις Σταδιοδρομίες στις Επιχειρήσεις Πληροφοριακά Συστήματα και η Σταδιοδρομία σας Οι χρηματιστηριακοί αναλυτές εξαρτώνται σε πολύ μεγάλο βαθμό από τα πληροφοριακά συστήματα για την οργάνωση και ανάλυση τεράστιων ποσοτήτων χρηματοοικονομικών δεδομένων.

48 1.48 © 2007 by Prentice Hall Πληροφοριακά Συστήματα Διοίκησης Κεφάλαιο 1: Πληροφοριακά Συστήματα στη Σταδιοδρομία σας  Μάρκετινγκ: Κανένας κλάδος δεν γνώρισε περισσότερες τεχνολογικές αλλαγές την τελεταία πενταετία όσο το μάρκετινγκ και η διαφήμιση Δεξιότητες: Διαδίκτυο, βάσεις δεδομένων μάρκετινγκ και επίδραση σε δραστηριότητες μάρκετινγκ (ανάπτυξη επωνυμιών προϊόντων, προώθηση, πωλήσεις) Επιχειρησιακά συστήματα για διαχείριση προϊόντων, διοίκηση προσωπικού πωλήσεων και διαχείριση σχέσεων με πελάτες Πώς τα Πληροφοριακά Συστήματα θα Επηρεάσουν τις Σταδιοδρομίες στις Επιχειρήσεις Πληροφοριακά Συστήματα και η Σταδιοδρομία σας

49 1.49 © 2007 by Prentice Hall Πληροφοριακά Συστήματα Διοίκησης Κεφάλαιο 1: Πληροφοριακά Συστήματα στη Σταδιοδρομία σας  Διοίκηση εκμετάλλευσης υπηρεσιών και παραγωγής: Διευθυντές παραγωγής, διευθυντές διοικητικών υπηρεσιών και επιχειρησιακοί αναλυτές Δεξιότητες: Περιβάλλοντα υλικού και λογισμικού για διοίκηση παραγωγής Πώς τα εταιρικά συστήματα για τη διοίκηση παραγωγής, τη διαχείριση προμηθευτών, τη διαχείριση προσωπικού πωλήσεων και τη διαχείριση σχέσεων με τους πελάτες χρησιμοποιούνται για την επίτευξη αποδοτικής λειτουργίας και άλλους στόχους Πώς τα Πληροφοριακά Συστήματα θα Επηρεάσουν τις Σταδιοδρομίες στις Επιχειρήσεις Πληροφοριακά Συστήματα και η Σταδιοδρομία σας

50 1.50 © 2007 by Prentice Hall Πληροφοριακά Συστήματα Διοίκησης Κεφάλαιο 1: Πληροφοριακά Συστήματα στη Σταδιοδρομία σας  Μάνατζμεντ: Το έργο του μάνατζμεντ άλλαξε με τα πληροφοριακά συστήματα Δεξιότητες: Υλικό και λογισμικό για τη βελτίωση του μάνατζμεντ, την ενίσχυση της ηγεσίας και του συντονισμού, και τη βοήθεια στην επίτευξη του συνόλου των εταιρικών στόχων Πώς χρησιμοποιούνται τα εταιρικά συστήματα για αποδοτική λειτουργία και για να βοηθήσουν στη λήψη καλύτερων αποφάσεων για τη βελτίωση της επίδοσης της επιχείρησης Πώς τα Πληροφοριακά Συστήματα θα Επηρεάσουν τις Σταδιοδρομίες στις Επιχειρήσεις Πληροφοριακά Συστήματα και η Σταδιοδρομία σας

51 1.51 © 2007 by Prentice Hall Πληροφοριακά Συστήματα Διοίκησης Κεφάλαιο 1: Πληροφοριακά Συστήματα στη Σταδιοδρομία σας  Πληροφοριακά συστήματα: Γρήγορα μεταβαλλόμενο και δυναμικό επάγγελμα, επειδή οι τεχνολογίες πληροφοριών είναι μεταξύ των πιο σημαντικών εργαλείων για την υλοποίηση των βασικών στόχων των επιχειρήσεων Εξωτερική ανάθεση στη χώρα και στο εξωτερικό Δεξιότητες: Χρήσεις του νέου και του αναδυόμενου υλικού και λογισμικού για την επίτευξη έξι επιχειρηματικών στόχων Ικανότητα ανάληψης ηγετικού ρόλου στο σχεδιασμό και την υλοποίηση νέων πληροφοριακών συστημάτων Πώς τα Πληροφοριακά Συστήματα θα Επηρεάσουν τις Σταδιοδρομίες στις Επιχειρήσεις Πληροφοριακά Συστήματα και η Σταδιοδρομία σας

52 1.52 © 2007 by Prentice Hall Πληροφοριακά Συστήματα Διοίκησης Κεφάλαιο 1: Πληροφοριακά Συστήματα στη Σταδιοδρομία σας  Κοινές προϋποθέσεις Πώς η ΤΠ βοηθά στην επίτευξη έξι βασικών επιχειρηματικών στόχων Κεντρικός ρόλος βάσεων δεδομένων Ανάλυση πληροφοριών, επίδραση στο περιβάλλον Συνεργασία με ειδικούς και με σχεδιαστές συστημάτων Δεοντολογικό, κοινωνικό, νομικό περιβάλλον και ζητήματα Χρήση ΤΠ για ικανοποίηση νομικών απαιτήσεων Πώς τα Πληροφοριακά Συστήματα θα Επηρεάσουν τις Σταδιοδρομίες στις Επιχειρήσεις Πληροφοριακά Συστήματα και η Σταδιοδρομία σας


Κατέβασμα ppt "1.1 © 2007 by Prentice Hall 1 Κεφάλαιο Επιχειρηματικά πληροφοριακά συστήματα."

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google