Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Σαπούνι από ελαιόλαδο και η προώθησή του. Η Ιστορία του Σαπουνιού  Το πρώτο μέσο καθαρισμού που χρησιμοποίησε ο άνθρωπος ήταν το νερό. Γι' αυτό και οι.

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "Σαπούνι από ελαιόλαδο και η προώθησή του. Η Ιστορία του Σαπουνιού  Το πρώτο μέσο καθαρισμού που χρησιμοποίησε ο άνθρωπος ήταν το νερό. Γι' αυτό και οι."— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 Σαπούνι από ελαιόλαδο και η προώθησή του

2 Η Ιστορία του Σαπουνιού  Το πρώτο μέσο καθαρισμού που χρησιμοποίησε ο άνθρωπος ήταν το νερό. Γι' αυτό και οι προϊστορικοί οικισμοί ήταν χτισμένοι συνήθως σε μέρη που υπήρχε άμεση πρόσβαση σε νερό. Η χρήση άλλων μέσων καθαρισμού εμφανίστηκε με την ανθρώπινη εξέλιξη.  Αν και η πραγματική καταγωγή του σαπουνιού δεν έχει ακόμη αποδειχθεί, ωστόσο κάτι παρόμοιο με το σαπούνι υπήρχε από το π.Χ. στους αρχαίους πολιτισμούςτης Μεσοποταμίας.  Η ανακάλυψη του σαπουνιού και η χρήση του ως καθαριστικού δεν έγιναν ταυτόχρονα. Οι αρχαίοι πολιτισμοί χρησιμοποιούσαν το σαπούνι σαν ένα είδος φάρμακου για τις πληγές και σαν καλλυντικό των μαλλιών.

3 Σαπωνοποίηση ΣΣαπωνοποίηση ονομάζεται η διαδικασία της υδρόλυσης ενός εστέρα ανώτερων λιπαρών οξέων, με αλκαλική βάση NaOH ή KOH για να σχηματίσει μία αλκοόλη και το άλας ενός οξέος.  Ο όρος είναι γνωστός για την περιγραφή της αντίδρασης μίας αλκαλικής βάσης και λίπους, για τον τελικό σχηματισμό του σαπουνιού. ΜΜε την χρήση NaOH παρασκευάζονται κυρίως σκληρά σαπούνια, ενώ με τη χρήση KOH παρασκευάζονται κυρίως τα υγρά σαπούνια.

4 Είδη Σαπουνιών Το αντισηπτικό σαπούνι περιέχει βακτηριοκτόνες ουσίες.  Το μαλακό σαπούνι το παίρνουμε με σαπωνοποίηση λιπαρών και ρητηνικών υλών με καυστικό κάλιο.  Το σαπούνι τύπου Μασσαλίας είναι η καλύτερη ποιότητα σαπουνιού και περιέχει 63% λιπαρά και ρητινικά οξέα και 28% υγρασία. Ονομάζεται και σαπούνι 72%.  Το μεταλλικό σαπούνι παρασκευάζεται από λιπαρά οξέα και άλατα βαρέων μετάλλων. Το παίρνουμε με διπλή αντικατάσταση του κοινού σαπουνιού με αλάτι του αντίστοιχου μετάλλου. Τα μεταλλικά σαπούνια χρησιμοποιούνται σε μείγμα με ορυκτέλαιο, για τη λίπανση των μηχανών.  Σαπούνι από αμυγδαλέλαιο και καυστικό νάτριο χρησιμοποιείται στην ιατρική.  Επίσης το ζωικό σαπούνι (από ζωικά λίπη) και το καλιούχο σαπούνι από κοκκολίπος,  Τα χειρουργικά σαπούνια, που χρησιμοποιούν οι γιατροί για την αποστείρωση των χεριών πριν και μετά τις εγχειρήσεις.

5 Tips και ιδέες για τη χρήση του - Πλύσιμο μωρουδιακών - Σφουγγάρισμα - Τζάμια «αόρατα» - Ξάσπρισμα ασπρόρουχων - Καθαριότητα μπάνιου-κουζίνας - Προσωπική υγιεινή - Φυσικό φυτοφάρμακο

6 Απορρυπαντική δράση του σαπουνιού  Τα μόρια του σαπουνιού έχουν δύο άκρα, το ένα έχει υδρόφιλο χαρακτήρα (αγαπάει το νερό) ενώ το άλλο έχει υδρόφοβο χαρακτήρα (αποφεύγει το νερό).  Στο πλύσιμο τα λιπαρά υλικά όπως λεκέδες, βρωμιά εγκλωβίζονται από την υδρόφοβη κεφαλή των μορίων του σαπουνιού ενώ οι υδρόφιλες άκρες προσανατολίζονται προς τα έξω.  Το νερό του ξεπλύματος απομακρύνει εύκολα τα σωματίδια ακαθαρσίας που έχουν παγιδευτεί από αυτά τα μόρια.  Στην τεχνική ορολογία υλικά όπως το σαπούνι λέγονται επιφανειοδραστικά, διευκολύνουν την διαβροχή του δέρματος και των υφασμάτων ώστε το νερό να απομακρύνει τα λίπη και τις ακαθαρσίες.

7 Τεστ Αλκαλικότητας Σαπουνιών Κόβουμε σε μικρά κομμάτια ένα κόκκινο λάχανο. Βράζουμε νερό και το χύνουμε στα κομμάτια που τα έχουμε τοποθετήσει σε ένα σκεύος. Για να ελέγξουμε το PH του σαπουνιού μας παίρνουμε δύο διάφανα ποτηράκια του κρασιού. Στο ένα βάζουμε λίγο χυμό λάχανου, στο άλλο λίγο νερό και λίγο τριμμένο σαπούνι. Ανακατεύουμε να λιώσει λίγο και το σαπούνι μας. Παίρνουμε λίγες σταγόνες από τον χυμό λάχανου και τις ρίχνουμε στο άλλο ποτηράκι με το σαπούνι. Κοιτάμε καλά το χρώμα και βάσει του παρακάτω πίνακα τεστάρουμε το PH. Αν είναι ουδέτερο τότε είναι κατάλληλο για χρήση. Κόκκινο 1-3 : πολύ όξινο, Βιολετί 4-5 : αρκετά όξινο Μπλε 6-9 : ουδέτερο, Πράσινο : αρκετά αλκαλικό Κίτρινο : πολύ αλκαλικό

8 Ποιός είναι ο ρόλος της συσκευασίας (η ετικέτα μας)  Η συσκευασία προστατεύει τα διάφορα προϊόντα από επιμόλυνση είτε από βιολογικούς είτε από χημικούς παράγοντες. Παράλληλα δίνει τη δυνατότητα αναγραφής πληροφοριών που αφορούν το προϊόν.  Είτε πρόκειται για χαρτί, γυαλί ή πλαστικό οι συσκευασίες των προϊόντων έχουν συμβάλει σημαντικά τόσο στην εύκολη μεταφορά και αποθήκευση, όσο και στη διατήρηση προϊόντων στην καλύτερη δυνατή κατάσταση.  Οι συσκευασίες προστατεύουν την υφή του προϊόντος και πολλές φορές ακόμα και το αρχικό του σχήμα. Παράλληλα διατηρείται καλύτερα το άρωμα φυσικό ή τεχνητό.

9 Tυποποίηση-Πιστοποίηση  Σήμερα με τον όρο τυποποίηση εννοούμε μια δραστηριότητα που δίνει λύσεις για επαναλαμβανόμενη εφαρμογή σε προβλήματα επιστημονικά, τεχνολογικά ή οικονομικά και αποσκοπεί στο καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα για κάθε συγκεκριμένη περίπτωση.  Η έννοια του προτύπου ξεκινά από την τεχνική προδιαγραφή που όπως είναι γνωστό, είναι έντυπο που αναφέρει τα χαρακτηριστικά ενός προϊόντος ή μιας υπηρεσίας (π.χ. χαρακτηριστικά ποιότητας, επιδόσεις, χαρακτηριστικά ασφάλειας, διαστάσεις) και μπορεί να περιλαμβάνει σύμβολα, έλεγχο και μεθόδους δοκιμής, συσκευασία ή απαιτήσεις σημάτων ποιότητας.  Αυτό που διαφοροποιεί την έννοια της τεχνικής προδιαγραφής και οδηγεί στην έννοια του προτύπου είναι η προσιτότητα στο ευρύ κοινό και-κυρίως-ο τρόπος δημιουργίας του.  Το εθνικό πρότυπο ΕΛΟΤ έχει εκπονηθεί με συναίνεση σε εθνική κλίμακα και έχει εγκριθεί από αναγνωρισμένο εθνικό οργανισμό τυποποίησης.  Tο ευρωπαϊκό πρότυπο EN, ETS κτλ. έχει εκπονηθεί με συναίνεση σε ευρωπαϊκή κλίμακα και έχει εγκριθεί από ευρωπαϊκές οργανώσεις τυποποίησης πχ CEN, με διακρατική ευρωπαϊκή ψήφιση.  Tο παγκόσμιο πρότυπο ISO έχει εκπονηθεί με συναίνεση όλων των ενδιαφερομένων σε παγκόσμια κλίμακα.

10 Το Μαρκετινγκ – Η Προώθηση των Προιόντων και των Πωλήσεων Το μάρκετινγκ έχει ως κύριους άξονες της δραστηριότητάς του τα παρακάτω:  τις ανάγκες των αγοραστών, τις επιθυμίες τους,  το προϊόν ή τα προϊόντα της επιχείρησης,  την ανταλλαγή που προκύπτει από την πώλησή τους,  τη συναλλαγή μεταξύ επιχείρησης και αγοραστικού κοινού, και  την αγορά στη συνολική της θεώρηση. Η προώθηση των πωλήσεων είναι μια συμπληρωματική δραστηριότητα προς τα τμήματα μάρκετινγκ, πωλήσεων και δημοσίων σχέσεων, που παρεμβαίνει κατά περίπτωση, όταν οι υπόλοιπες δραστηριότητες «διακίνησης» των προϊόντων αδρανούν ή αποβαίνουν αναποτελεσματικές. Σχετίζεται με τον τρόπο τοποθέτησης του προϊόντος στους χώρους πώλησής του και αποβλέπει στην αποκατάσταση της επικοινωνίας μεταξύ της επιχείρησης και του κοινού, στην παροχή πληροφοριών, στην εισαγωγή ενός νέου προϊόντος, στην αύξηση των πωλήσεων και στην προσέλκυση συνεργατών. Η αποτελεσματικότητά της αναδεικνύει όλο και περισσότερο τη σημασία της στην αύξηση των πωλήσεων και των κερδών της επιχείρησης τα τελευταία χρόνια σε παγκόσμιο επίπεδο.

11 Από την επίσκεψή μας στο δημαρχείο της Ζακύνθου

12

13 Η εφημερίδα » ημέρα τση Ζάκυνθος » έγραψε: Ανοίγουν ορίζοντες στο επιχειρείν οι μαθητές στο Καταστάρι  Μόνο θαύματα μπορούν να συμβούν όταν η μάθηση συναντά την επιχειρηματικότητα. Αρκεί να αναφέρουμε την δράση των δεκαεννέα μαθητών της Α’ τάξης του Λυκείου Κατασταρίου όπου με την καθοδήγηση των καθηγητών τους, εκπονούν ερευνητική εργασία με θέμα την παραγωγή σαπουνιού με πρώτη ύλη το ελαιόλαδο. Το γεγονός από μόνο του επιβεβαιώνει ότι ο δρόμος για το επιχειρείν ξεκινά από την εφηβεία. Εξάλλου τα τοπικά προϊόντα έχουν άμεση και αλληλένδετη σχέση με τον τουρισμό. Η παραγωγή, άλλωστε, ενός οικολογικού σαπουνιού με βάση το λάδι μας, με σωστό και εύστοχο marketing μπορεί να φιλοξενηθεί στα δωμάτια των τουριστικών μονάδων και να εντυπωσιάσει τους τουριστικούς επισκέπτες.  Αναζητούν διεύρυνση της δράσης τους Δεν έμειναν, όμως, μόνο στα πλαίσια του ενδοσχολικού πρότζεκτ που εκπονούν. Θέλοντας να διευρύνουν τη δράση τους, επισκέφθηκαν το Δημαρχείο όπου τους υποδέχτηκε ο Αντιδήμαρχος και υπεύθυνος για θέματα Παιδείας Νίκος Ακτύπης. Στόχο είχαν να διερευνήσουν σε ποιο βαθμό οι φορείς της Ζακύνθου στηρίζουν την παραγωγή και την προώθηση των τοπικών προϊόντων.  Φάνηκαν ενημερωμένοι για τεχνικές προώθησης μέσα από διάφορα έντυπα, τη διαφήμιση, τα φυλλάδια και το διαδίκτυο. Επίσης, ήταν γνώστες και της διαδικασίας έρευνας αγοράς, την σωστή παρουσίαση ενός προϊόντος τονίζοντας τα δυνατά του σημεία και προωθώντας το σε αγορές που είναι έτοιμες να το απορροφήσουν.

14 Μαθητές που συμμετείχαν Έφη Κεφαλληνού-Ζωή Πλέσσα-Ρεγγίνα Τυρογαλά Νικοβαλάντης Πλέσσας-Λευτέρης Ποταμίτης Σπύρος Τεμπονέρας -Αλέξανδρος Σακκογιάννης Λαμπρινή Σκιαδοπούλου-Φωτεινή Χυσεσάνι-Κώστας Ξένος Ράκκας Γιώργος-Βλασσόπουλος Αριστοτέλης Σπίνος Κώστας-Χαλιλάι Καμίλα Τσουκαλά βασιλική-Σταμίρης Σπύρος-Πότση Όλγα Μουσάι Μανταλένα-ΜωραΪτη Αδαμαντία Υπεύθυνος καθηγητής: Παπαδημητρίου Σωτήριος Ευχαριστούμε για την προσοχή σας…….


Κατέβασμα ppt "Σαπούνι από ελαιόλαδο και η προώθησή του. Η Ιστορία του Σαπουνιού  Το πρώτο μέσο καθαρισμού που χρησιμοποίησε ο άνθρωπος ήταν το νερό. Γι' αυτό και οι."

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google