Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Διδασκαλια και Μαθηση με Χρηση ΤΠΕ Βασιλης Κολλιας

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "Διδασκαλια και Μαθηση με Χρηση ΤΠΕ Βασιλης Κολλιας"— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 Διδασκαλια και Μαθηση με Χρηση ΤΠΕ Βασιλης Κολλιας

2 ΚΕΝΤΡΙΚΟ ΘΕΜΑ  Ειμαι δασκαλος και έχω στα χερια μου ένα νέο πολυεργαλειο.  Θελω να μπορω να κάνω εξαιρετικά πράγματα με αυτό.  Δεν θελω να το χρησιμοποιώ εκει που η δουλειά μου θα μπορουσε να γινει αποτελεσματικοτερα αλλοιώς.

3 Η στρατηγικη που θα ακολουθησουμε Θα διακρίνουμε στοχους της διδασκαλιας που είναι σημαντικοι (ανεξάρτητα από συγκεκριμένα μαθήματα) και θα αναρωτηθουμε με ποιους τροπους μπορει να τους προωθησουμε χρησιμοποιώντας ΤΠΕ

4 Σημερινος στοχος Θελουμε οι μαθητές να μπορουν να ανακαλεσουν γρηγορα επιλεγμένη πληροφορια Γιατι;  Η κριτικη σκεψη χρειαζεται ήδη υπάρχουσα γνωση Ορολογία Συχνα στην αναγνωση ενός κειμένου (αλλά και στην ομιλια) υπάρχουν «κενα» που τα καλυπτουμε αυτοματα ΑΝ εχουμε προυπάρχουσα γνωση για να το κάνουμε Προηγουμενη γνωση μας βοηθαει να ομαδοποιουμε πληροφοριες και άρα να θυμομαστε ευκολοτερα ακομα περισσοτερα Μας βοηθαει να ερμηνευσουμε γρηγορα αβεβαιες φράσεις Οσο περισσοτερα θυμομαστε ηδη τοσο περισσοτερα μπορουμε να απομνημονευσουμε στο μέλλον Αντιρρήσεις; 1. Πως θα επιλεγει αυτή η πληροφορια; Στο σημερινο μάθημα το ερώτημα αυτό δεν μας απασχολει και πολύ 2. Δεν θα ασχοληθουμε με την περιπτωση της «απαιτητικής» μάθησης

5 Πως μπορει να διδαξουμε την πληροφορια  Αμεσα και στεγνα (Παραδειγμα ΤΠΕ wikipedia)Παραδειγμα ΤΠΕ wikipedia  Αρκετα αμεσα αλλά σε ένα επιθυμητο περιτυλιγμα (Παραδειγμα ΤΠΕ video, what is a nano)Παραδειγμα ΤΠΕ video, what is a nano  Εμεσα ενώ η εμφαση βρισκεται σε κάτι άλλο ( παιγνιδι flight of the kelvins)flight of the kelvins ΔΕΝ ισχυριζομαι ότι ο καλυτερος τροπος να μαθουν τα παιδιά πληροφοριες είναι να τους τις αραδιάσουμε ΔΕΝ ισχυριζομαι ότι δεν μπορουν να μαθαινουν χρησιμες πληροφοριες και ταυτοχρονα να κάνουν απαιτητικοτερα έργα Αυτή τη στιγμη ΔΕΝ ΠΑΙΡΝΩ ΚΑΜΙΑ ΘΕΣΗ για το ποιος είναι ο καλυτερος τροπος

6 Παραδειγμα 1 (ιστορια/ γεωγραφια)

7 Λογισμικο Γεωγραφιας Γεωγραφια Ε, ΣΤ Δημοτικου

8 Λογισμικο Γεωγραφιας 2  Η Ελλάδα και ο Κοσμος μεσα από τους Χαρτες

9 Λογισμικο Γεωγραφιας 3 Εμπλουτισμενο βιβλιο (Γεωγραφια Στ) geost

10 Λογισμικο Γεωγραφιας 4  Η ιδια η wikipedia η άλλες εγκυκλοπαιδειες

11 Λογισμικο Ιστοριας 1  Ιστορια Γ, Δ δημοτικου

12 Λογισμικο Ιστοριας 2  Ιστορια Στ Δημοτικου

13 Λογισμικο Ιστοριας 3  Ιστορια της Αιγυπτου Ιστορια της Αιγυπτου

14 Καποια άλλα «λογισμικά»  Γνωριζω το σωμα μου Γνωριζω το σωμα μου  Ανακυκλωση Ανακυκλωση  Αρχαια Παιγνιδια Αρχαια Παιγνιδια  Ταξιδι στη χωρα των μικροβιων Ταξιδι στη χωρα των μικροβιων  Υδραγωγειο Υδραγωγειο

15 Για να σκεφτουμε….. 1. Άλλο είναι να εχεις ακουσει κατι και να σου αρέσει και να νομιζεις ότι εχεις καταλαβει και άλλο να μπορεις καποια στιγμη να το ανακαλεσεις (πχ ότι το χρωμα της επιφάνειας επιρεάζει το ποση ηλιακη ενέργεια αποροφάει) 2. Άλλο είναι να μπορεις καποια στιγμη να το ανακαλεσεις και άλλο να μπορεις να το ανακαλεσεις τη σωστη στιγμη 3. Άλλο είναι να μπορεις να το ανακαλεσεις στη σωστη στιγμη και άλλο να μπορεις να το συνδυάσεις επιτυχημενα με άλλη πληροφορια Μπορουν οι ΤΠΕ να βοηθησουν σε όλα αυτά; Αλλάζει το τι έχουν να προσφέρουν αναλογα με το στοχο μας;

16 Ας παρουμε τον πρωτο στοχο (1/2) Πως μαθαινουμε πληροφορια; Μπορουμε να κάνουμε ένα μοντέλο γι αυτό;

17 Ας παρουμε τον πρωτο στοχο (2/2) «Μνημη είναι το απομινάρι της σκέψης» Η μνημη μας δεν προκυπτει από το τι θελήσαμε να θυμηθουμε ή από το τι προσπαθησαμε να θυμηθουμε αλλά από το σκεφτηκαμε πραγματικά. Αν στοχος μας είναι να θυμηθουν οι μαθητες μας πληροφορια τοτε οι ΤΠΕ θέλουμε να μας υποστηριξουν……; Πως;


Κατέβασμα ppt "Διδασκαλια και Μαθηση με Χρηση ΤΠΕ Βασιλης Κολλιας"

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google