Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Οι δράσεις του Ε. ΔΙΑ. Μ. ΜΕ. για την ελληνόγλωσση εκπαίδευση στη Διασπορά (1997-2014) ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΔΙΑΠΟΛΙΤΙΣΜΙΚΩΝ ΚΑΙ ΜΕΤΑΝΑΣΤΕΥΤΙΚΩΝ ΜΕΛΕΤΩΝ Δρ. Γεωργία.

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "Οι δράσεις του Ε. ΔΙΑ. Μ. ΜΕ. για την ελληνόγλωσση εκπαίδευση στη Διασπορά (1997-2014) ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΔΙΑΠΟΛΙΤΙΣΜΙΚΩΝ ΚΑΙ ΜΕΤΑΝΑΣΤΕΥΤΙΚΩΝ ΜΕΛΕΤΩΝ Δρ. Γεωργία."— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 Οι δράσεις του Ε. ΔΙΑ. Μ. ΜΕ. για την ελληνόγλωσση εκπαίδευση στη Διασπορά ( ) ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΔΙΑΠΟΛΙΤΙΣΜΙΚΩΝ ΚΑΙ ΜΕΤΑΝΑΣΤΕΥΤΙΚΩΝ ΜΕΛΕΤΩΝ Δρ. Γεωργία Στύλου Δασκάλα, Συνεργάτιδα ΕΔΙΑΜΜΕ

2 Παρουσίαση Ε. ΔΙΑ. Μ. ΜΕ.  Εργαστήριο του Παιδαγωγικού Τμήματος Δημοτικής Εκπαίδευσης Παν / μίου Κρήτης  Ίδρυση : 1996 Προεδρικό διάταγμα 147/96  Διευθυντές ( ): Ομότιμος Καθηγητής Πανεπιστημίου Κρήτης, Μιχάλης Δαμανάκης (2012 έως σήμερα ) : Αναπλ. Καθηγήτρια Π. Τ. Δ. Ε. Πανεπιστημίου Κρήτης, Ασπασία Χατζηδάκη

3 Στόχοι εργαστηρίου  Η έρευνα,  η κατάρτιση / η επιμόρφωση εκπαιδευτικών και  η παραγωγή εκπαιδευτικού υλικού σε θέματα  Διαπολιτισμικής εκπαίδευσης και  Διδασκαλίας της Ελληνικής γλώσσας και του ελληνικού πολιτισμού τόσο στην Ελλάδα και στο εξωτερικό

4 Προγράμματα ( ) Φορέας υλοποίησης για μικρά και μεγάλα προγράμματα με θέμα την ελληνόγλωσση εκπαίδευση στη διασπορά και την διαπολιτισμική εκπαίδευση στην Ελλάδα. Τα μεγαλύτερα :  Πρόγραμμα ΕΠΕΑΕΚ « Παιδεία Ομογενών » ( )  Πρόγραμμα ΕΣΠΑ « Ελληνόγλωσση πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια διαπολιτισμική εκπαίδευση στη διασπορά » ( )

5 Πρόγραμμα « Παιδεία Ομογενών » ( ) E π. Υπεύθυνος : Καθ. Μ. Δαμανάκης  Στόχοι : ( α ) η παραγωγή εκπαιδευτικού υλικού για τη διδασκαλία της Ελληνικής ως Γ 2 και στοιχείων Ιστορίας και πολιτισμού στο εξωτερικό ( β ) η δημιουργία δικτύων ανάμεσα σε σχολικές μονάδες του εξωτερικού και την Ελλάδα και ( γ ) η επιμόρφωση των εκπαιδευτικών

6 Συνεργασίες Το Έργο υλοποιήθηκε σε συνεργασία με δεκάδες Έλληνες ερευνητές, πανεπιστημιακούς καθηγητές και εκπαιδευτικούς στην Ελλάδα και στο εξωτερικό.

7 ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΥΛΙΚΟ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΔΙΚΤΥΩΝ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ

8 Εκπαιδευτικό υλικό ( ) (1/3)  37 εγχειρίδια για τη διδασκαλία της Ελληνικής ως Γ 2 ή ως ΞΓ ( ηλικίες 5-18 ετών, πέντε επίπεδα γλωσσομάθειας )  1 Λεξικό ( Ελληνο - ισπανικό )  1 Γραμματική της Ελληνικής ( σε διάφορες γλώσσες )  Διαγνωστικά / διαπιστωτικά κριτήρια για την ελληνομάθεια (5 τεύχη δοκιμασιών )  6 εγχειρίδια για τη διδασκαλία Στοιχείων Ιστορίας και Πολιτισμού (8-18 ετών, πέντε επίπεδα γλωσσομάθειας )

9 Εκπαιδευτικό υλικό ( ) (2/2)  12 Λευκώματα σχετικά με τη ζωή των Ελλήνων της διασποράς ( διάφορες χώρες )  2 Ανθολόγια Λογοτεχνίας από την Ελλάδα και τη Διασπορά  19 CD-ROM, κάποια από τα οποία συνοδεύουν το έντυπο υλικό  6 DVD (‘’ Μορμώ ’’)  27 Μελέτες ( Πρακτικά συνεδρίων, διατριβές, μεταπτυχιακές εργασίες, κλπ )

10 Εμβέλεια παρέμβασης  T α βιβλία και τα CD-rom εκτυπώθηκαν και μοιράστηκαν σε πλήθος σχολικών μονάδων ανά τον κόσμο μέσω των Γραφείων Εκπαίδευσης του ελληνικού κράτους.  Επωφελούμενοι μαθητές : περίπου

11 Δίκτυα σχολικών μονάδων  Σχολεία ‘’ ημερήσια ’’ ή κρατικά δίγλωσσα  Τμήματα Ελληνικής Γλώσσας ( ενταγμένα και απογευματινά / σαββατιανά ) Σε Η. Π. Α., Καναδά, Αυστραλία, Αργεντινή, Νότια Αφρική, Γερμανία, Βέλγιο, Ηνωμένο Βασίλειο, Σουηδία, Ρωσία, Ουκρανία, Τουρκία κ. α.

12 Επιμόρφωση εκπαιδευτικών ( ) Στην Ελλάδα  Ομογενείς ή άλλοι διδάσκοντες από το εξωτερικό  Αποσπασμένοι ( πριν την αναχώρησή τους )  Στο εξωτερικό  Σύνολο ατόμων : 7.894

13 Άλλες δράσεις  Μαθητικό φεστιβάλ Θεάτρου  Ετήσια εκδήλωση / διαγωνισμός θεάτρου παράστασης από μαθητές της Διασποράς  ( Αυστραλία, Γερμανία, ΗΠΑ, Καναδάς, Αργεντινή, Ουκρανία, Ρωσία, Σουηδία, Αιθιοπία, Νότια Αφρική, Μεγάλη Βρετανία, κ. λπ.) 721 μαθητές  Εκπαιδευτικές επισκέψεις μαθητών στην Κρήτη μαθητές

14 « Ελληνόγλωσση Διαπολιτισμική Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση στη Διασπορά » Νέο πρόγραμμα ( )

15 « Ελληνόγλωσση Διαπολιτισμική Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση στη Διασπορά »  Πρόγραμμα ΕΣΠΑ ( , παράταση έως Ιούνιο του 2014) ( τελικός προϋπολογισμός ευρώ )  Επιστημονικά Υπεύθυνοι : 1) Μ. Δαμανάκης (2011- Μάρτιος 2012), Ομ. Καθηγητής Παν / μίου Κρήτης, 2) Α. Χατζηδάκη, Αν. Καθηγήτρια Παν / μίου Κρήτης ( Μάρτιος Ιούνιος 2014).

16 Σκοπός του έργου  Ο σχεδιασμός και η υλοποίηση ενός διαδικτυακού περιβάλλοντος κατάλληλου για ηλεκτρονική μάθηση (e-learning)  το οποίο θα συμβάλλει στην εξ αποστάσεως μάθηση / διδασκαλία της Ελληνικής ως Γ 2/ ΞΓ και  στην επικοινωνία μεταξύ των φορέων ελληνόγλωσσης εκπαίδευσης στη διασπορά αλλά και μεταξύ Κέντρου και των φορέων αυτών.

17 Αξιοποίηση του Περιβάλλοντος Ηλεκτρονικής Μάθησης (ediamme elearning) (1/2) Το ΠΗΜ (elearning.edc.uoc.gr) μπορεί να χρησιμοποιηθεί με τρεις διαφορετικούς τρόπους :  α ) συμπληρωματικά προς τη συμβατική δια ζώσης διδασκαλία - μάθηση σε οργανωμένες μορφές ελληνόγλωσσης εκπαίδευσης, δηλαδή σε σχολεία και σε ΤΕΓ

18 Αξιοποίηση του Περιβάλλοντος Ηλεκτρονικής Μάθησης (ediamme elearning) (2/2)  β ) από έναν εκπαιδευτικό που θα βρίσκεται σε ένα σημείο Α για σύγχρονη ( και ασύγχρονη ) διδασκαλία μαθητών σε απομακρυσμένες περιοχές Β 1, Β 2, κλπ.  γ ) από μεμονωμένους χρήστες / μαθητές για ατομική μελέτη και ενασχόληση με την ελληνική γλώσσα

19 Το Περιβάλλον ολοκληρώθηκε …  Το περιβάλλον ολοκληρώθηκε   Αναμένουμε την τελική αξιολόγηση του Έργου  Ευελπιστούμε ότι θα έχει θετική αποδοχή  Νέες προοπτικές : συστηματική εφαρμογή και αξιοποίηση με στόχο τυχόν βελτιώσεις

20

21 Εισαγωγική οθόνη επιπέδων Α 1- Α 2

22  Τάξεις και σχολεία από την Ελλάδα και τη Διασπορά συνδέονται μέσα από το Περιβάλλον και επικοινωνούν σύγχρονα και ασύγχρονα.  Οι μαθητές γνωρίζονται και χρησιμοποιούν την ελληνική γλώσσα για να υλοποιήσουν συνεργατικά διάφορες δραστηριότητες ( ΄Ή πόλη μου ’’, ‘’ Διάσημοι Έλληνες της Αυστραλίας ’’, ‘’ Ή Μάχη της Κρήτης ’’, ‘’ Πώς ήρθαν οι παππούδες μας εδώ ’’, κλπ.

23 συμμετείχαν 22 τάξεις σε 7 χώρες: Η.Π.Α. Αυστραλία Καναδάς Μεγάλη Βρετανία Γερμανία Νότια Αφρική και Ελλάδα συμμετείχαν 26 τάξεις σε 10 χώρες: Η.Π.Α. Αυστραλία Καναδάς Μεγάλη Βρετανία Γερμανία Ουκρανία Αργεντινή Νότια Αφρική Τουρκία και Ελλάδα συμμετείχαν 16 τάξεις σε 6 χώρες: Η.Π.Α. Αυστραλία Καναδάς Ρωσία Τουρκία και Ελλάδα.

24 Οι μαθητές μπορούν να αξιοποιήσουν όλα τα γλωσσικά και γνωστικά βοηθήματα που τους παρέχει το Περιβάλλον, προκειμένου να υλοποιήσουν τη δραστηριότητα :  ‘’ Μαθαίνω τη Γλώσσα μου ’’  Μυθολογία / Ιστορία  ‘’ Γράφω ’’ – ‘’ Κατανοώ ’’- ‘’ Διαβάζω ’’ κλπ

25 Επίσης, συνεχίστηκε η παραγωγή έντυπου και ψηφιακού εκπαιδευτικού υλικού  νέα εγχειρίδια για τη διδασκαλία της Ελληνικής ως Ξένης ( Μαργαρίτα 7, Αλφαβητάρι ),  για τη διδασκαλία Στοιχείων Ιστορίας και Πολιτισμού ( λ. χ. Φωτοϊστορίες )  εκπαιδευτικό υλικό για την προσχολική εκπαίδευση ( Θέλεις να παίξουμε ;)  εγχειρίδια για τα σχολεία της ελληνικής μειονότητας στην Αλβανία

26 Πραγματοποιήθηκαν …  Δια ζώσης επιμορφωτικά σεμινάρια στην Κρήτη και στη Θεσσαλονίκη  Τηλεπιμορφώσεις ( εξ αποστάσεως σεμινάρια με τηλεδιασκέψεις ) σχετικά με :  Διάφορες θεματικές ενότητες  τη συνδιαμόρφωση & παιδαγωγική αξιοποίηση του Περιβάλλοντος Ηλεκτρονικής Μάθησης

27 Το Έργο αξιοποιεί πλήρως και συμπληρώνει …  To Πλαίσιο Σπουδών ( Αν. Προγράμματα )  Και το έντυπο και ψηφιακό υλικό που παρήχθη στο πλαίσιο του ‘’ Παιδεία Ομογενών ’’ ( βάση για την ηλεκτρονική μάθηση στο περιβάλλον ) καθώς και  τα δίκτυα συνεργατών και εκπαιδευτικών στο εξωτερικό

28 Συνεργαζόμενοι φορείς Πανεπιστήμιο Κρήτης  Τμήμα Επιστήμης Υπολογιστών  Τμήμα Φιλολογίας ( Εργαστήριο Διδακτικής της Γλώσσας ) Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης ( επιμόρφωση εκπαιδευτικών Παρευξείνιες χώρες ) Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων ( παραγωγή εκπαιδευτικού υλικού για τα Ελληνόπουλα της Αλβανίας )

29 Επίσης, το Έργο στηρίζεται στη συγκρότηση και λειτουργία δικτύων  Δίκτυα Ελλήνων επιστημόνων σε διάφορες χώρες του κόσμου  Δίκτυα σχολείων ( ημερησίων και κρατικών, λ. χ. Charter schools στις ΗΠΑ )  Δίκτυα Τμημάτων Ελληνικής Γλώσσας  Δίκτυα Συντονιστών εκπαίδευσης  Δίκτυα γονέων  Δίκτυα Εκπαιδευτικών  Δίκτυα μαθητών ( που οργανώνονται σε Κοινότητες Μάθησης )

30 Κλείνοντας, το ΕΔΙΑΜΜΕ θεωρεί …  Απαραίτητη τη συνέχιση της υποστήριξης της ελληνόγλωσσης εκπαίδευσης στη διασπορά από το επίσημο ελληνικό κράτος  με την παροχή κυρίως επιμόρφωσης στους εκπαιδευτικούς και – στο μέτρο του δυνατού - εκπαιδευτικού υλικού  Αναγκαία την αυτό - οργάνωση των κοινοτήτων με στόχο την αντιμετώπιση των νέων εκπαιδευτικών προβλημάτων ( έλλειψη εκπ. υλικού, εκπαιδευτικών, νέο - μετανάστες …)

31 Για πληροφορίες σχετικά με την εγγραφή στο Περιβάλλον


Κατέβασμα ppt "Οι δράσεις του Ε. ΔΙΑ. Μ. ΜΕ. για την ελληνόγλωσση εκπαίδευση στη Διασπορά (1997-2014) ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΔΙΑΠΟΛΙΤΙΣΜΙΚΩΝ ΚΑΙ ΜΕΤΑΝΑΣΤΕΥΤΙΚΩΝ ΜΕΛΕΤΩΝ Δρ. Γεωργία."

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google