Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η Φύση μέσα από την αλήθεια της Τέχνης Η Αρχιτεκτονική σε αρμονία με την Φύση. Η περίπτωση της καστροπολιτείας της Μονεμβασιάς 4o ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΠΥΡΓΟΥ Σ. Έτος.

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "Η Φύση μέσα από την αλήθεια της Τέχνης Η Αρχιτεκτονική σε αρμονία με την Φύση. Η περίπτωση της καστροπολιτείας της Μονεμβασιάς 4o ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΠΥΡΓΟΥ Σ. Έτος."— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 Η Φύση μέσα από την αλήθεια της Τέχνης Η Αρχιτεκτονική σε αρμονία με την Φύση. Η περίπτωση της καστροπολιτείας της Μονεμβασιάς 4o ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΠΥΡΓΟΥ Σ. Έτος Η Αρχιτεκτονική σε αρμονία με την Φύση. Η περίπτωση της καστροπολιτείας της Μονεμβασιάς 4o ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΠΥΡΓΟΥ Σ. Έτος

2 “Ο επιστήμονας δε μελετά τη φύση επειδή είναι χρήσιμη. Τη μελετά επειδή την απολαμβάνει και την απολαμβάνει επειδή είναι όμορφη. Αν η φύση δεν ήταν όμορφη δεν θα άξιζε την προσοχή μας, και αν η φύση δεν άξιζε την προσοχή μας, τότε και η ζωή δεν θα άξιζε να τη ζούμε. Φυσικά δεν μιλάω για την ομορφιά που διεγείρει τις αισθήσεις, την ομορφιά της ποιότητας και των μορφών. Όχι ότι υποτιμώ την ομορφιά αυτή – κάθε άλλο μάλιστα- αλλά αυτή η ομορφιά δεν έχει καμία σχέση με την επιστήμη. Αναφέρομαι στην ομορφιά που προέρχεται από την αρμονική τάξη των τμημάτων, την οποία μόνο μια διαυγής νοημοσύνη μπορεί να συλλάβει” Jules Henri Poincare :κορυφαίος Γάλλος μαθηματικός και θεωρητικός φυσικός και φιλόσοφος της επιστήμης ( )

3 Σκοπός της εργασίας μας Διερεύνηση κατά πόσο η Φύση, υπό το πρίσμα της Βιολογίας, αποτελεί πηγή έμπνευσης για τον άνθρωπο και την ενεργητική αφετηρία όλων των Τεχνών με ιδιαίτερη έμφαση την Αρχιτεκτονική

4 Ερευνητικά ερωτήματα που θέσαμε και επεξεργαστήκαμε Τι είναι η Βιολογία; Τι είναι η Φύση; Πως ορίζεται η φύση μέσα από την Βιολογία; Επηρέασε η φύση τις Τέχνες; Ποιες είναι οι τέχνες και ποια η ιστορική τους διαδρομή; Μέσα από ποια καλλιτεχνικά κινήματα φάνηκε περισσότερο η επίδραση της φύσης στην καλλιτεχνική δημιουργία; Υπάρχουν ιδιαίτερες μορφές τέχνης που συνδέονται άμεσα με την Βιολογία και την φύση όπως παρουσιάζεται μέσα από αυτή; Τι είναι το κίνημα Bio-art; Υπήρχαν κάποιοι Βιολόγοι που επηρέασαν το πώς η τέχνη επηρεάστηκε από τη φύση; Τι είναι ο νεοδαρβινισμός και πως επηρέασε τις τέχνες; Ποια η σχέση της Φύσης με καθεμιά από τις υπό έρευνα μορφές Τέχνης; Τι είναι η Αρχιτεκτονική; Τέχνη ή επιστήμη; Υπάρχουν ειδικοί τομείς της που σχετίζονται με την εναρμόνιση της με τη φύση; Τι είναι η βιο-αρχιτεκτονική; Τι είναι η βιομιμητική αρχιτεκτονική; Τι είναι η φυσική αρχιτεκτονική; Υπάρχουν παραδείγματα και χαρακτηριστικά κτίρια; Τι ισχύει για την Καστροπολιτεία της Μονεμβασιάς; Ανασκόπηση από βιβλιογραφία

5 Μεθοδολογία  Συζητήσαμε για την επιστήμη της Βιολογίας και πως μελετάται η Φύση από αυτή.  Αναλύσαμε τα είδη και τις μορφές της Τέχνης.  Θέσαμε τα ερευνητικά ερωτήματα  Χωριστήκαμε σε 6 ομάδες που καθεμιά ερεύνησε και εργάστηκε για 1-2 μορφές Τέχνης Ομάδα 1: Φύση και Αρχιτεκτονική Ομάδα 2: Φύση και Μουσική - Χορός Ομάδα 3: Φύση και Ζωγραφική – Γλυπτική Ομάδα 4: Φύση και Κινηματογράφος Ομάδα 5: Φύση και Κόμικς – Γκράφιτι Ομάδα 6: Φύση και Λογοτεχνία & Ποίηση – Φωτογραφία  Κύρια πηγή των δεδομένων μας προήλθαν από το διαδίκτυο αλλά και την δημοτική βιβλιοθήκη και συνεντεύξεις με επαγγελματίες.

6 Βασικά ερευνητικά ερωτήματα Τι είναι η Βιολογία; Η Βιολογία είναι η επιστήμη που μελετά τη δομή και την λειτουργία των έμβιων όντων αλλά και τις αλληλεπιδράσεις μεταξύ τους και το περιβάλλον τους Τι είναι η Τέχνη; Η λέξη «τέχνη» προέρχεται από το ρήμα «τίκτω» = γεννώ και όπως κάθε δημιουργία, είναι στενά συνδεδεμένη με την κοινωνική πραγματικότητα και με τις αντιλήψεις κάθε εποχής. «Τέχνη είναι ο άνθρωπος προστιθέμενος στη φύση», είπε ο Σεζάν Τι είναι η Φύση; H Φύση, με την ευρύτερη έννοια, είναι ισοδύναμο με το φυσικό κόσμο. "Nature" αναφέρεται στα φαινόμενα του φυσικού κόσμου, αλλά και στη ζωή γενικότερα. Τι είναι η Φύση στην Βιολογία; Στην Βιολογία η έννοια τη φύσης περιλαμβάνει τον φυσικό κόσμο και γενικότερα τη ζωή και υπό αυτό το πρίσμα αποτελεί αντικείμενο μελέτης της. Η φύση επηρέασε τις Τέχνες; Από τις βραχογραφίες της Παλαιολιθικής εποχής ως τις εικονογραφημένες Βοτανικές του Διαφωτισμού και τη Βio-Αrt του 21ου αιώνα, οι καλές τέχνες αντλούν τις εμπνεύσεις τους από τη ζωή, την απεικονίζουν, την περιγράφουν και την σχολιάζουν, σύμφωνα με τα αισθητικά ρεύματα της εποχής τους

7 Ιστορική σύνδεση : Πως η φύση επηρέασε συνολικά τις Τέχνες; Προϊστορική Τέχνη: βραχογραφίες Αλταμίρα, σπήλαια Λασκώ, πήλινες Αφροδίτες κά Αρχαία Αίγυπτος: εξύμνησε το φυσικό κόσμο Μινωϊκός πολιτισμός: υμνήθηκε η θάλασσα, οι οργανισμοί της αλλά και οι αθλητικές δραστηριότητες Ελληνικός πολιτισμός: Μεταξύ των θεμάτων περιλαμβάνονται πραγματικές ή φανταστικές μορφές ζώων που αντλούνται από την ελληνική μυθολογία. Παρά τον φανταστικό χαρακτήρα που έχουν οι μορφές αυτές περιέχουν στοιχεία ζωολογικής αλήθειας που συνέβαλαν στην περιγραφή και την κατανόηση του κόσμου των ζώων Μεσαίωνας: απεικονίσεις που αφορούν κυρίως την Βοτανική Αναγέννηση: άνθιση Βοτανικής, απεικονίσεις φυσιολογίας. Μοντέρνες Τέχνες: ρομαντισμός, ιμπρεσιονισμός, art nouveau, εξπρεσιονισμός, κυβισμός, αφηρημένες τέχνες, σουρεαλισμός, ποπ αρτ

8 Η φύση στην Προϊστορική Τέχνη Βραχογραφία Αλταμίρα Βραχογραφία στα σπήλαια Λασκώ

9 Η φύση στην Αρχαία Αίγυπτο

10 Φύση και Μινωϊκή τέχνη

11 Φύση & Ελληνικός Πολιτισμός

12 Η Φύση στον Μεσαίωνα

13 Η φύση στην Αναγέννηση

14 Η Φύση στις Μοντέρνες Τέχνες

15

16 Υπάρχουν επιστήμονες που επηρέασαν τα καλλιτεχνικά κινήματα σε σχέση με την σχέση φύση- τέχνες; Ernst-Haeckel

17 Υπάρχουν επιστήμονες που επηρέασαν τα καλλιτεχνικά κινήματα σε σχέση με την σχέση φύση- τέχνες; Όροι όπως «βιομομορφές», «μεταβολή», και «μεταμόρφωση» είχαν γίνει κοινής χρήσεως ανάμεσα στους καλλιτέχνες της Art Nouveau, ενώ εκφράσεις όπως η «Εξέλιξη του αρχιτεκτονικού ρυθμού», «Εξέλιξη του καλλιτεχνικού γούστου» γεννήθηκαν τότε, μαρτυρώντας τη διεισδυτικότητα της δαρβινικής συλλογιστικής και στο πεδίο της Τέχνης

18 Κίνημα Bio-art H Bio-art αναπτύσσεται στο σημείο τομής της Επιστήμης με την Τέχνη Οι καλλιτέχνες της Bio-art, ενώ εμπνέονται και αυτοί από τη ζωή, χρησιμοποιούν τα βιολογικά αντικείμενα και την ίδια τη ζωή, όχι μόνο ως θέματα, αλλά και ως υλικά που τα μετασχηματίζουν σε έργα τέχνης.

19 Μυοβλαστες από μυϊκά κύτταρα

20 Καλλιέργεια Βακτηρίων

21 Ζωγραφική – Γλυπτική και Φύση Αρκετά είδη- κινήματα ζωγραφικής και γλυπτικής σχετίζονται αποκλειστικά με τη φύση: Νατουραλισμός Τοπογραφία Νεκρή φύση Eco-art Bio-art Art-nouveau

22 Γκράφιτι – κόμικς και Φύση Οι καλλιτέχνες της street art (γκράφιτι) και των κόμικς εμπνέονται από την φύση αλλά και δημιουργούν σε αρμονία μαζί της

23 Λογοτεχνία& Ποίηση και Φύση Η Φύση αποτελεί πρωταρχική πηγή έμπνευσης στην ποίηση και τα παραδείγματα από την Ελληνική και παγκόσμια ποίηση είναι ατελείωτα Δημοτικό τραγούδι Οδυσσέας Ελύτης Ρίτσος Επτανησιακή σχολή : Διονύσιος Σολωμός Η φύση, η ζωή της υπαίθρου και το ελληνικό τοπίο κατέχουν σημαντική θέση στη λογοτεχνική παραγωγή Αλέξανδρος Παπαδιαμάντης Ανδρέας Καρκαβίτσας

24 Χορός και φύση Στον χορό χρησιμοποιούνται πολλές εικόνες βασισμένες στη φύση, στην ποίηση για τη σύνθεση μικρών κομματιών ακόμα αυτοσχεδιαστικού χαρακτήρα, τα οποία δουλεύονται σε group, duo, solo. Μέσω διεργασιών της φαντασίας, μαθαίνουμε να γινόμαστε κάτι άλλο (ζώα, φυτά, έντομα, πουλιά, σκόνη, καπνός, φάντασμα κλπ) με τη μεταλλαγή

25 Μουσική και φύση Η ίδια η Φύση παράγει ήχους με μουσική αρμονία. Αλλά και η μουσική εμπνέεται άμεσα ή έμμεσα από το φυσικό περιβάλλον Κλασσική: Mendelssohn, Beethoven, Vivaldi Ελληνική: Ελληνικό παραδοσιακό τραγούδι, ρεμπέτικο, παλιό ελαφρό τραγούδι, καντάδα, νεότερο (βλ. ποίηση Γκάτσου)

26 Κινηματογράφος και φύση Η ιατρικοκεντρική και φυσικοκεντρική προσέγγιση, με την οποία παρουσιαζόταν η ζωή τη δεκαετία του 30, τη δεκαετία του 50 παραχώρησε τη θέση της σε μια οπτική που αξιοποιούσε τη νεοσύστατη μοριακή βιολογία. Αργότερα τις δεκαετίες του 70 και του 80, που σημαδεύτηκαν από μεγάλες καταστροφές του περιβάλλοντος, κυριάρχησαν οι ταινίες οικολογικού προβληματισμού, και τέλος τη δεκαετία του 90, κάτω από την επίδραση των μεγάλων επιτευγμάτων της Μοριακής Βιολογίας και της Βιοτεχνολογίας, ο κινηματογραφικός φακός έφερε στο προσκήνιο τις ελπίδες αλλά και τους φόβους της νέας εποχής.

27 Φωτογραφία και φύση Η Φύση και σε αυτή τη μορφή τέχνης έχει πρωταρχικό ρόλο ως πηγή έμπνευσης τόσο στη φωτογραφία τέχνης, όσο και τη διαφημιστική φωτογραφία Εξαιρετικής αισθητικής αποτελούν και φωτογραφίες από μικροσκόπιο

28 Αρχιτεκτονική και φύση Υπάρχουν πολλές σχέσεις που αναπτύσσονται ανάμεσα στην αρχιτεκτονική και τη φύση και πάντα ο ρόλος του ανθρώπου σε αυτές είναι καθοριστικός. Μερικές από αυτές έχουν να κάνουν με την παρουσία της φύσης πάνω στο αρχιτεκτονικό έργο, στις όψεις αυτού, στο εσωτερικό του, στην άμεση αλληλεπίδραση της αρχιτεκτονικής με το περιβάλλον της και στη μίμηση της φύσης από την αρχιτεκτονική. Άλλοτε είναι η αρχιτεκτονική αυτή που συμβάλει στη δημιουργία τοπίων και τοποσήμων και άλλοτε που τα ίδια τα τοπία είναι πρωταγωνιστές σε σχέση με την υπάρχουσα αρχιτεκτονική παρουσία ή τέλος, όταν αυτά τα δύο συνδιαλέγονται άριστα μεταξύ τους.

29 Βιοαρχιτεκτονική: Βιομιμιτική – Φυσική Αρχιτεκτονική

30 Βιομιμητική

31 Φυσική αρχιτεκτονική

32 Η περίπτωση της Καστροπολιτείας της Μονεμβασιάς Μέσα από την βιβλιογραφία μας έγινε απολύτως κατανοητό πως η καστροπολιτεία κατασκευάστηκε σε απόλυτη αρμονία με την φύση όσον αφορά τον σχεδιασμό αλλά και την χρήση των δομικών υλικών

33 Δράσεις του προγράμματος Κατασκευές Καλλιτεχνήματα Υλικό/CD Πόστερ- αφίσες Εκπαιδευτική επίσκεψη Παρουσίαση με stand στην ημερίδα μαθητικής δημιουργικότητας (6/5) με θέμα : Φυσικές επιστήμες και τέχνη: Έμπνευση και εφαρμογή

34 Έργα του προγράμματος 1.Πίνακες Ζωγραφικής 2.Μακέτα Βιοκλιματικού σπιτιού 3.Μακέτα κινηματογράφου 4.Σχέδιο κόμικς – Μικρογραφία γκράφιτι 5.Γλυπτό ομοίωμα DNA 6.Συρμάτινο γλυπτό – δέντρο 7.Κατασκευή από φυσικά υλικά (ανθολόγιο) 8.Μεταμόρφωση πεταλούδας

35 Εκπαιδευτική επίσκεψη Μεθώνη- Πύλου

36 Παιδαγωγική ομάδα Συντονίστρια: Ελένη Νίκα, Βιολόγος Συμμετέχοντες καθηγητές : Σοφία Δημητροπούλου, Βιολόγος Μπαντούνα, καθ. Αγγλικής Φιλολογίας Στάθης Λουμιώτης, Μαθηματικός

37 Συμμετέχοντες μαθητές Ομάδα κόμικς – graffiti :Watermelons Τσαουσάι Άγγελος Τσόπελας Θανάσης Ντερβισάι Ρονάλντο Τασσόπουλος Γιώργος Ομάδα Ποίηση & Λογοτεχνία – Φωτογραφίας: Εικονολόγοι της Φύσης Τρυφωνοπούλου Αναστασία Τριαντόπουλους Θεμιστοκλής Τζοίτης Γιώργος Τσαπάρα Νίκη Τσιπολίτη Δώρα Ομάδα Μουσική – Χορός : Muda Μπαμπάτσικου Χριστίνα Λεωνιδοπούλου Γωγώ. Αργυρόπουλος Νίκος Δημήτρουλα Ασπασία Ζαμπάνια Ιωάννα Ομάδα Αρχιτεκτονικής: Green Architecture Κρητικού Χαρά Πετρόγιαννη Γεωργία Πατσή Χριστίνα Μικελοπούλου Κωνσταντίνα Πέκο Μαριλένα Ομάδα Ζωγραφικής – Γλυπτικής: Τα χρώματα της Γης Μαυρομάτη Γεωργία Δρακοπούλου Αθανασία Κατσιρόπουλος Γιάννης Χορηγά Ξένια Γέρου Ειρήνη Ομάδα Κινηματογράφου: Camera Girls Φωτοπούλου Αντωνία Φωτοπούλου Μαριαρέτη Φτερνιάτη Μαριέστα

38 Ευχαριστούμε


Κατέβασμα ppt "Η Φύση μέσα από την αλήθεια της Τέχνης Η Αρχιτεκτονική σε αρμονία με την Φύση. Η περίπτωση της καστροπολιτείας της Μονεμβασιάς 4o ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΠΥΡΓΟΥ Σ. Έτος."

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google