Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Ενίσχυση των γνωστικών και συναισθηματικών χαρακτηριστικών των μαθητών με Μαθησιακές Δυσκολίες Αμαλία Κ. Ηλιάδη Φιλόλογος-ιστορικός, Δ/ντρια 3ου Γυμνασίου.

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "Ενίσχυση των γνωστικών και συναισθηματικών χαρακτηριστικών των μαθητών με Μαθησιακές Δυσκολίες Αμαλία Κ. Ηλιάδη Φιλόλογος-ιστορικός, Δ/ντρια 3ου Γυμνασίου."— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 Ενίσχυση των γνωστικών και συναισθηματικών χαρακτηριστικών των μαθητών με Μαθησιακές Δυσκολίες
Αμαλία Κ. Ηλιάδη Φιλόλογος-ιστορικός, Δ/ντρια 3ου Γυμνασίου Τρικάλων (βασικά σημεία εισήγησης από επιμορφωτικό σεμινάριο του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας –τμήματος ειδικής αγωγής)

2 Χαρακτηριστικά Δυσκολίες στη μνήμη Δυσκολίες στην οργάνωση
Δυσκολίες στη μελέτη και στη διαχείριση του χρόνου Ευπάθεια κινήτρων Διδακτικές προσεγγίσεις και πρακτικές για μαθητές με Μαθησιακές Δυσκολίες

3 Γιατί διδάσκουμε στρατηγικές
Αμαλία Κ. Ηλιάδη, φιλόλογος-ιστορικός Γιατί διδάσκουμε στρατηγικές Για να καταλάβουν τη διαδικασία της μάθησης Για να μάθουν πώς να μαθαίνουν Γιατί διδάσκουμε στρατηγικές Για να ενθαρρύνουμε Την ανεξάρτητη μάθηση Για να παρακάμπτουμε Τις περιοχές αδυναμίας Για να προάγουμε την ευέλικτη σκέψη Διδακτικές προσεγγίσεις και πρακτικές για μαθητές με Μαθησιακές Δυσκολίες

4 Στρατηγικές Είναι όλες οι τακτικές (σκέψης ή συμπεριφοράς) που διευκολύνουν τη διαδικασία μάθησης, την κωδικοποίηση του προς εκμάθηση υλικού, τη συγκράτηση και την ανάκληση. Μπορεί επίσης να αποτελούν οργανωμένα σχέδια δράσης που διαμορφώνονται για την επίτευξη ενός μαθησιακού στόχου. Διδακτικές προσεγγίσεις και πρακτικές για μαθητές με Μαθησιακές Δυσκολίες

5 Στρατηγικές Γνωστικές Μεταγνωστικές
Όλες οι τακτικές και τεχνικές αλληλεπίδρασης με το γνωστικό έργο που βοηθούν στην επιτυχή ολοκλήρωσή του. Μεταγνωστικές Όλες οι τακτικές παρακολούθησης της πορείας του γνωστικού έργου και της εφαρμογής των γνωστικών στρατηγικών. Όλες οι γνωστικές στρατηγικές που εφαρμόζονται ενσυνείδητα. Διδακτικές προσεγγίσεις και πρακτικές για μαθητές με Μαθησιακές Δυσκολίες

6 Μέθοδοι διδασκαλίας στρατηγικών
Άμεση διδασκαλία Άμεση επεξήγηση Αμοιβαία διδασκαλία Διδακτικές προσεγγίσεις και πρακτικές για μαθητές με Μαθησιακές Δυσκολίες

7 Άμεση διδασκαλία Διδασκαλία σε βήματα – Ανάλυση έργου. Βήματα
Παρουσίαση από τη δασκάλα Οι μαθητές κάνουν πρακτική στα βήματα, ενώ η δασκάλα προσφέρει και σταδιακά απομακρύνει τη βοήθεια. Καθοδηγητικός ρόλος της δασκάλας. Διδακτικές προσεγγίσεις και πρακτικές για μαθητές με Μαθησιακές Δυσκολίες

8 Άμεση διδασκαλία Ο δάσκαλος εξηγεί:
Γιατί η στρατηγική πρέπει να μαθευτεί. Ποια είναι η στρατηγική. Πώς χρησιμοποιείται (εφαρμόζεται) η στρατηγική. Πότε και πού χρησιμοποιείται. Πώς αξιολογείται η χρήση της στρατηγικής Διδακτικές προσεγγίσεις και πρακτικές για μαθητές με Μαθησιακές Δυσκολίες

9 Άμεση επεξήγηση Ο δάσκαλος κάνει την εισαγωγή δίνοντας πληροφορίες σχετικά με το πότε χρησιμοποιείται η στρατηγική. Ο δάσκαλος επιδεικνύει τη χρήση της στρατηγικής, δίνοντας έμφαση στον τρόπο σκέψης που ακολουθείται. Διδακτικές προσεγγίσεις και πρακτικές για μαθητές με Μαθησιακές Δυσκολίες

10 Άμεση επεξήγηση Ο δάσκαλος προσφέρει καθοδηγούμενη πρακτική, διορθώνοντας τους μαθητές που αντιμετωπίζουν πρόβλημα, εστιάζοντας στις διαδικασίες σκέψης που απαιτούνται για την εφαρμογή. Οι μαθητές εκτίθενται σε ανεξάρτητη εξάσκηση. Παρέχονται ευκαιρίες για επαναλαμβανόμενη εφαρμογή της στρατηγικής. Διδακτικές προσεγγίσεις και πρακτικές για μαθητές με Μαθησιακές Δυσκολίες

11 Αμοιβαία διδασκαλία Εστιάζει στη διδασκαλία 4 στρατηγικών:
Ανακεφαλαίωσης Δημιουργίας ερωτήσεων Διευκρίνησης Πρόγνωσης Δίνει λιγότερη έμφαση στις επεξηγήσεις του δασκάλου και εστιάζει στην κοινή προσπάθεια δασκάλου και μαθητή να δώσουν νόημα σε ό,τι διαβάζεται. Διδακτικές προσεγγίσεις και πρακτικές για μαθητές με Μαθησιακές Δυσκολίες

12 Αμοιβαία διδασκαλία Ο δάσκαλος και ο μαθητής αλλάζουν συνέχεια ρόλους, καθοδηγώντας ένα διάλογο για την εξαγωγή νοήματος από το κείμενο. Προηγούνται 5 μαθήματα «επαφής» με τη διαδικασία της αμοιβαίας διδασκαλίας όπου χρησιμοποιείται άμεση διδασκαλία. Διδακτικές προσεγγίσεις και πρακτικές για μαθητές με Μαθησιακές Δυσκολίες

13 Διδασκαλία στρατηγικών
Μνήμης Οργάνωσης Μελέτης και διαχείρισης του χρόνου Ρύθμισης κινήτρων και πεποιθήσεων αυτο-αποτελεσματικότητας Διδακτικές προσεγγίσεις και πρακτικές για μαθητές με Μαθησιακές Δυσκολίες

14 Μα το διάβασα χθες. Το ήξερα. Το είπα στη μητέρα μου απ’ έξω…
Τώρα δεν θυμάμαι απολύτως τίποτα… Διδακτικές προσεγγίσεις και πρακτικές για μαθητές με Μαθησιακές Δυσκολίες

15 Free powerpoint template: www.brainybetty.com
Μα το είπαμε στην τάξη εκατό φορές… Χθες μπορούσε να λύσει την άσκηση. Σήμερα είναι σαν να άδειασε το κεφάλι του… Σα να μην κάναμε ποτέ αυτό το μάθημα. Free powerpoint template:

16 Μνημονικά προβλήματα Βραχύχρονης Μακρόχρονης Εργαζόμενης Αποθήκευσης
Ανάκλησης Εργαζόμενης Διδακτικές προσεγγίσεις και πρακτικές για μαθητές με Μαθησιακές Δυσκολίες

17 Μνημονικές στρατηγικές
Είναι οργανωτικές και εργαστηριακές τεχνικές που χρησιμοποιούνται για τη βελτίωση της μνημονικής ικανότητας. Γίνεται σύνδεση με άλλες ομάδες υλικών που από πριν τα παιδιά γνωρίζουν καλά. Διδακτικές προσεγγίσεις και πρακτικές για μαθητές με Μαθησιακές Δυσκολίες

18 Μνημονικές στρατηγικές
Μνημονικά βοηθήματα Ρίμες Λέξεις – κλειδιά Ακρωνύμια - ακροστιχίδες Αναλογίες Κατηγοριοποιήσεις Οπτικοποιήσεις Νοερές εικόνες Διδακτικές προσεγγίσεις και πρακτικές για μαθητές με Μαθησιακές Δυσκολίες

19 Μνημονικά βοηθήματα - ρίμες
Μικρά ποιήματα ή φράσεις που περιέχουν με κατάλληλο τρόπο την πληροφορία Αεί ο Θεός ο Μέγας γεωμετρεί 3, 1 4 1 5 9 = π Διδακτικές προσεγγίσεις και πρακτικές για μαθητές με Μαθησιακές Δυσκολίες

20 Μνημονικά βοηθήματα – λέξεις κλειδιά
Για το «Σκέφτομαι και Γράφω» Πού; Θέμα Κεντρική ιδέα Γιατί; Πότε; Ποιος; Τι; Διδακτικές προσεγγίσεις και πρακτικές για μαθητές με Μαθησιακές Δυσκολίες

21 Μνημονικά βοηθήματα ακρωνύμια
Για το «Σκέφτομαι και Γράφω» Ε Εκφράζω Εκφράζω εικόνες Κ Κατηγοριοποιώ Κατηγοριοποιώ τις εικόνες Θ Θέτω σε σειρά Θέτω σε σειρά τις εικόνες Ελέγχω Ελέγχω αυτά που έγραψα Σ Σημειώνω Σημειώνω και διορθώνω λάθη Η Διδακτικές προσεγγίσεις και πρακτικές για μαθητές με Μαθησιακές Δυσκολίες 21

22 Αναλογίες – Μέθοδος τοποθεσιών
Σχηματικές αναπαραστάσεις με ενσωματωμένη την πληροφορία Διδακτικές προσεγγίσεις και πρακτικές για μαθητές με Μαθησιακές Δυσκολίες

23 Αναλογίες – Μέθοδος τοποθεσιών
Επιλέγεται μια γνωστή διαδρομή και αναφέρεται (π.χ. από το σπίτι στο σχολείο). Συνδέεται η γνώση με συγκεκριμένες τοποθεσίες που βρίσκονται σε σέιριακές σχέσεις. Διδακτικές προσεγγίσεις και πρακτικές για μαθητές με Μαθησιακές Δυσκολίες

24 Αναλογίες – Μέθοδος τοποθεσιών
Άραβες Βούλγαροι Σχολείο Γήπεδο Άβαροι Σλάβοι Σπίτι Περίπτερο Γυμνάσιο Διδακτικές προσεγγίσεις και πρακτικές για μαθητές με Μαθησιακές Δυσκολίες

25 Κατηγοριοποιήσεις Τοποθέτηση σε κατηγορίες αντικειμένων μάθησης.
Σε πρώτη φάση μαθαίνονται οι κατηγορίες κι εφόσον είναι εφικτό και αποδοτικό γίνεται προσπάθεια να εμπεδωθούν και τα μέλη των κατηγοριών. Διδακτικές προσεγγίσεις και πρακτικές για μαθητές με Μαθησιακές Δυσκολίες

26 Οπτικοποιήσεις Γίνεται μετατροπή της σειράς γεγονότων, ενεργειών, χαρακτήρων κλπ. σε εικόνες ή γενικότερα οπτικές πληροφορίες. Διδακτικές προσεγγίσεις και πρακτικές για μαθητές με Μαθησιακές Δυσκολίες

27 Νοερές εικόνες Δημιουργείται συνειρμικός δεσμός με τον κανόνα, τον ορισμό ή τη γνώση μέσα από μια αναπαράσταση. Διδακτικές προσεγγίσεις και πρακτικές για μαθητές με Μαθησιακές Δυσκολίες

28 Δε μου φτάνει ο χρόνος για να γράψω και να διαβάσω…
Έχω πολλές ιδέες για την έκθεση αλλά δεν μπορώ να τις βάλω στη σειρά, δεν προλαβαίνω… Διδακτικές προσεγγίσεις και πρακτικές για μαθητές με Μαθησιακές Δυσκολίες

29 Free powerpoint template: www.brainybetty.com
Δεν τελειώνει ποτέ στην ώρα του... Σίγουρα δε διαβάζει καθόλου στο σπίτι, έρχεται πάντα απροετοίμαστος Free powerpoint template:

30 Δυσκολίες οργάνωσης Βασικό πρόβλημα που διαπερνά όλες τις γνωστικές προσπάθειες. Απαιτούν άμεση, σαφή και συνεχή διδασκαλία και υποστήριξη για να αμβλυνθούν. Διδακτικές προσεγγίσεις και πρακτικές για μαθητές με Μαθησιακές Δυσκολίες

31 Τεχνικές Γνωστική – νοηματική χαρτογράφηση Προκαταβολικοί οργανωτές
Διαγράμματα οργάνωσης Στρατηγικές δημιουργίας και αξιοποίησης σημειώσεων Συστήματα μελέτης Ατομικά προγράμματα Βινιέτες αυτοκαθοδήγησης Διδακτικές προσεγγίσεις και πρακτικές για μαθητές με Μαθησιακές Δυσκολίες

32 Γνωστική χαρτογράφηση
Διδακτικές προσεγγίσεις και πρακτικές για μαθητές με Μαθησιακές Δυσκολίες

33 Γνωστική χαρτογράφηση
Είναι η γραφική αναπαράσταση της δομής ενός κειμένου, μιας σειράς πληροφοριών. Βασίζεται στη χρήση σχημάτων και βελών. Αναπαράσταση εννοιών και σχέσεων. Διδακτικές προσεγγίσεις και πρακτικές για μαθητές με Μαθησιακές Δυσκολίες

34 Γνωστική χαρτογράφηση
Δεν γίνεται να μου ζητήσεις όπως όλοι: λεφτά, γυναίκες, αυτοκίνητα, πρέπει να σου εξηγήσω το γνωστικό χάρτη; Διδακτικές προσεγγίσεις και πρακτικές για μαθητές με Μαθησιακές Δυσκολίες

35 Βήματα Οι μαθητές καταγράφουν το θέμα.
Διαβάζουν προσεκτικά το πρώτο μέρος, ενότητα ή παράγραφο του κειμένου. Με τη χρήση αυτό-ερωτήσεων βρίσκουν την κεντρική και τις υποστηρικτικές ιδέες. Ελέγχουν την κεντρική ιδέα, την κυκλώνουν και τραβούν γραμμές για να δείξουν τις σχέσεις. Επαναλαμβάνουν τα βήματα 2-4 Συνδέονται οι κεντρικές ιδέες μεταξύ τους. Διδακτικές προσεγγίσεις και πρακτικές για μαθητές με Μαθησιακές Δυσκολίες

36 Διδακτικές προσεγγίσεις και πρακτικές για μαθητές με Μαθησιακές Δυσκολίες

37 Οθωμανικής Αυτοκρατορίας
Επαληθεύω την κύρια Ιδέα και γράφω τις Λεπτομέρειες. Διαβάζω την πρώτη παράγραφο Καταγράφω το θέμα Επαναλαμβάνω με τις Άλλες παραγράφους Συνδέω Οι Βαλκανικοί πόλεμοι Διεκδίκηση εδαφών Οθωμανικής Αυτοκρατορίας Συνθήκες Α’ Βαλκανικός πόλεμος Συνθήκη Σερβίας Μαυρβουνίου Βουλγαρίας Ελλάδας

38 Είδη γνωστικής χαρτογράφησης
Χάρτης ιστορίας Χάρτης κριτικής σκέψης Νοηματική χαρτογράφηση Διδακτικές προσεγγίσεις και πρακτικές για μαθητές με Μαθησιακές Δυσκολίες

39 Χάρτης ιστορίας Περιλαμβάνει πληροφορίες για τα κύρια στοιχεία ενός αφηγηματικού κειμένου: Πρόσωπα Τόπο Χρόνο Καθώς και τα γεγονότα δράσης και την αιτιολόγησή τους. Διδακτικές προσεγγίσεις και πρακτικές για μαθητές με Μαθησιακές Δυσκολίες

40 Διδακτικές προσεγγίσεις και πρακτικές για μαθητές με Μαθησιακές Δυσκολίες

41 Free powerpoint template: www.brainybetty.com
Χάρτης ιστορίας Πού; Ποιος; Πότε; Πότε; Ποιοι; Πού; Τι; Γιατί; Γιατί; Τι; Free powerpoint template:

42 Χάρτης ιστορίας Διδακτικές προσεγγίσεις και πρακτικές για μαθητές με Μαθησιακές Δυσκολίες

43 Χάρτης κριτικής σκέψης
Γίνεται προσπάθεια να κατευθυνθεί κατάλληλα ο μαθητής ώστε να επεξεργαστεί κριτικά τις έννοιες του κειμένου. Βρίσκονται τα ουσιώδη, τα σημαντικά και με σχηματικό τρόπο οδ ηγείται ο μαθητής στην επεξεργασία που απαιτείται. Διδακτικές προσεγγίσεις και πρακτικές για μαθητές με Μαθησιακές Δυσκολίες

44 Διδακτικές προσεγγίσεις και πρακτικές για μαθητές με Μαθησιακές Δυσκολίες

45 Διαγράμματα Venn Φάλαινες Ψάρια Έχουν λέπια Έχουν εγκέφαλο Κάνουν αυγά
και φάλαινες Έχουν λέπια Έχουν εγκέφαλο Κάνουν αυγά Κολυμπούν Έχουν καρδιά Έχουν πνευμόνια Έχουν βράγχια Έχουν σκελετό Προστατεύουν μικρά Αδιαφορούν για μικρά Έχουν χαμηλή θερμοκρασία Είναι θηλαστικά Έχουν υψηλή θερμοκρασία Κουνούν την ουρά Ζουν στο νερό

46 Νοηματική χαρτογράφηση
Είναι γνωστικοί χάρτες που χρησιμοποιούνται στις διαδικασίες ανακεφαλαίωσης, ανάπτυξης λεξιλογίου και καταιγισμού ιδεών. Σημασία στην επεξεργασία και στις διαδικασίες συλλογισμού Διδακτικές προσεγγίσεις και πρακτικές για μαθητές με Μαθησιακές Δυσκολίες

47 Νοηματική χαρτογράφηση – Καταιγισμός ιδεών (Ιδεοθύελλα)
-Εντάξει, ας προσπαθήσουμε πάλι την ιδεοθύελλα (καταιγισμό ιδεών) αλλά με λιγότερη θύελλα αυτή τη φορά, έτσι; Διδακτικές προσεγγίσεις και πρακτικές για μαθητές με Μαθησιακές Δυσκολίες

48 Νοηματική χαρτογράφηση
Αμαλία Κ. Ηλιάδη, φιλόλογος-ιστορικός EARLI Padova, 2003 Νοηματική χαρτογράφηση έκρηξη ρωγμή φλοιού λάβα στάχτη-φωτιά υψηλή θερμοκρασία κώνος κρατήρας ηφαίστειο ενεργά σβησμένα Σαντορίνη Νίσυρος Μέθανα Χορτιάτης καταστροφές σεισμός κύματα Διδακτικές προσεγγίσεις και πρακτικές για μαθητές με Μαθησιακές Δυσκολίες Pam Maras, University of Greenwich

49 Διδακτικές προσεγγίσεις και πρακτικές για μαθητές με Μαθησιακές Δυσκολίες

50 Είδη νοηματικών χαρτών
EARLI Padova, 2003 Αμαλία Κ. Ηλιάδη, φιλόλογος-ιστορικός Είδη νοηματικών χαρτών Διδακτικές προσεγγίσεις και πρακτικές για μαθητές με Μαθησιακές Δυσκολίες Pam Maras, University of Greenwich

51 Είδη νοηματικών χαρτών
EARLI Padova, 2003 Αμαλία Κ. Ηλιάδη, φιλόλογος-ιστορικός Είδη νοηματικών χαρτών Διδακτικές προσεγγίσεις και πρακτικές για μαθητές με Μαθησιακές Δυσκολίες Pam Maras, University of Greenwich

52 Είδη νοηματικών χαρτών
EARLI Padova, 2003 Αμαλία Κ. Ηλιάδη, φιλόλογος-ιστορικός Είδη νοηματικών χαρτών Διδακτικές προσεγγίσεις και πρακτικές για μαθητές με Μαθησιακές Δυσκολίες Pam Maras, University of Greenwich

53 Είδη νοηματικών χαρτών
EARLI Padova, 2003 Αμαλία Κ. Ηλιάδη, φιλόλογος-ιστορικός Είδη νοηματικών χαρτών Διδακτικές προσεγγίσεις και πρακτικές για μαθητές με Μαθησιακές Δυσκολίες Pam Maras, University of Greenwich

54 Προκαταβολικοί οργανωτές
Αμαλία Κ. Ηλιάδη, φιλόλογος-ιστορικός Προκαταβολικοί οργανωτές Σκοπός: Η χρήση πρώιμου οργανωτή προσφέρει νύξεις για το τι θα ακολουθήσει (νέα πληροφορία) αλλά και συνδέει την προηγούμενη γνώση υποβάθρου με αυτήν. Βοηθάει να ενσωματωθεί η νέα αυτή πληροφορία – γνώση στην ήδη σημασμένη γνωστική δομή. Διδακτικές προσεγγίσεις και πρακτικές για μαθητές με Μαθησιακές Δυσκολίες

55 Είναι μια εισαγωγή που αφενός επιτρέπει στους μαθητές να εφαρμόσουν τις γνώσεις αλλά και τις στρατηγικές που γνωρίζουν και αφετέρου να μειωθεί το άγχος τους, αφού γνωρίζουν σε ποιο ακριβώς νοηματικό πλαίσιο θα κινηθεί το επόμενο κείμενο ή η επόμενη ενότητα. Δεν είναι το ίδιο πράγμα με περιλήψεις ή εισαγωγικές παραγράφους που κάποιες φορές παρουσιάζονται πριν από το κείμενο. Προσφέρουν περισσότερο αφηρημένες, γενικές και οργανωτικού τύπου πληροφορίες (κεντρικές ιδέες – «Τι θα μάθουμε σ’ αυτό το κείμενο (ή ενότητα);»). Διδακτικές προσεγγίσεις και πρακτικές για μαθητές με Μαθησιακές Δυσκολίες

56 Προκαταβολικοί οργανωτές
Αμαλία Κ. Ηλιάδη, φιλόλογος-ιστορικός Μελέτη Α’ Δημοτικού Προκαταβολικοί οργανωτές Διδακτικές προσεγγίσεις και πρακτικές για μαθητές με Μαθησιακές Δυσκολίες

57 Ενεργοποίηση της απαραίτητης προηγούμενης γνώσης υποβάθρου
Χημεία Γ΄ Γυμνασίου Ενεργοποίηση της απαραίτητης προηγούμενης γνώσης υποβάθρου Αφόρμηση – Εισαγωγή στη γνώση Προ-οργάνωση με λέξεις κλειδιά Στοχοθεσία και ενημέρωση στόχων

58 Διαγράμματα οργάνωσης (Deshler, Ellis & Lenz, 1996)
Αμαλία Κ. Ηλιάδη, φιλόλογος-ιστορικός Διαγράμματα οργάνωσης (Deshler, Ellis & Lenz, 1996) Είναι οργανωτές της γνώσης – πληροφορίας που παρουσιάζεται σε ένα κείμενο. Σκοπός: Ο στόχος αυτής της διδακτικής στρατηγικής είναι αφενός να πληροφορηθούν οι μαθητές, με γραφικό τρόπο τις κύριες και υποστηκτικές έννοιες ενός κειμένου και αφετέρου να γίνουν κατανοητές σχέσεις που υπάρχουν μεταξύ τους και δεν διατυπώνονται ρητά στο κείμενο. Διδακτικές προσεγγίσεις και πρακτικές για μαθητές με Μαθησιακές Δυσκολίες

59 Διαγράμματα οργάνωσης
Αμαλία Κ. Ηλιάδη, φιλόλογος-ιστορικός Διαγράμματα οργάνωσης Η επικράτηση του Χριστιανισμού και οι αιρέσεις Τι συνέβη; Ο Χριστιανισμός επικρατεί Εμφανίζονται αιρέσεις Πολλοί κληρικοί προσπάθησαν να δώσουν ερμηνείες σε θεολογικά ζητήματα Εκτός από θρησκευτικά υπάρχουν κι άλλα κίνητρα Το χριστιανικό δόγμα ήταν αυστηρά καθορισμένο Οι ερμηνείες πολλές φορές δε συμφωνούν με την επίσημη Εκκλησία Εξαπλώνονται στις επαρχίες Μεγαλώνει το χάσμα κεντρικής εξουσίας και περιφέρειας Καταδικάζονται από Συνόδους περιφέρειας Διάσταση κεντρικής εξουσίας Και Σύγκλιση Οικουμενικών Συνόδων και καταδίκη Εμφανίζονται αποσχιστικές τάσεις αιρετικών Διώξεις Ξεσπούν ταραχές Η διαμάχη ήταν πλήγμα για τη συνοχή του Βυζαντίου. Έτσι εύκολα οι Άραβες κατέκτησαν τις μονοφυσιτικές περιοχές Διδακτικές προσεγγίσεις και πρακτικές για μαθητές με Μαθησιακές Δυσκολίες

60 Διαγράμματα οργάνωσης
Αμαλία Κ. Ηλιάδη, φιλόλογος-ιστορικός Διαγράμματα οργάνωσης Η επικράτηση του Χριστιανισμού και οι αιρέσεις Επικράτηση του Χριστιανισμού Προβλήματα Εμφάνιση αιρέσεων + = Το χριστιανικό δόγμα ήταν αυστηρά καθορισμένο Έγιναν προσπάθειες σε θεολογικά ζητήματα ερμηνείας Οικουμενικές Συνόδους Καταδικάστηκαν από Οι αιρετικές ιδέες συνδέθηκαν με αποσχιστικές ιδέες Διώχθηκαν πολλοί Διευκρινήσεων σε δόγματα Υπήρχε ανάγκη Ερμηνείες ήταν αντίθετες με της Εκκλησίας Ξέσπασαν ταραχές στις Περιοχές μονοφυσιτών Ισχυρές κατά τόπους Οι αιρέσεις έγιναν Η διαμάχη ήταν πλήγμα για τη συνοχή του Βυζαντίου. Έτσι εύκολα οι Άραβες κατέκτησαν τις μονοφυσιτικές περιοχές Διδακτικές προσεγγίσεις και πρακτικές για μαθητές με Μαθησιακές Δυσκολίες

61 Σημειώσεις Σπονδυλωτά σχεδιαγράμματα της ύλης.
Κεντρικές και υποστηρικτικές έννοιες. Χρήση και για αξιολόγηση. Διδακτικές προσεγγίσεις και πρακτικές για μαθητές με Μαθησιακές Δυσκολίες

62 Παραγωγή σημειώσεων Μοιράζω ένα περίγραμμα καθοδήγησης που είναι κενό.
Έχω στον προβολέα ένα συμπληρωμένο. Συγκρίνεται και συμπληρώνεται ο σκελετός Βαθμιαία μείωση της βοήθειας. Διδακτικές προσεγγίσεις και πρακτικές για μαθητές με Μαθησιακές Δυσκολίες

63 Σημειώσεις Δίνονται τα κύρια σημεία του μαθήματος
Καθοδηγούμενες σημειώσεις Σημειώσεις σε δυο στήλες Δίνονται τα κύρια σημεία του μαθήματος με υπογραμμίσεις λέξεων΄- όρων. Έπειτα δίνονται οι ίδιες σημειώσεις αλλά λείπουν οι σημαντικές λέξεις. Διδακτικές προσεγγίσεις και πρακτικές για μαθητές με Μαθησιακές Δυσκολίες

64 Συστήματα μελέτης Σύνθετες στρατηγικές
Καθοδήγηση στα στάδια επεξεργασίας της πληροφορίας. Ενεργοποίηση προηγούμενης γνώσης Στόχοι Αναστοχασμός και συγκρίσεις προηγούμενης γνώσης, στόχων και αποτελεσμάτων Διδακτικές προσεγγίσεις και πρακτικές για μαθητές με Μαθησιακές Δυσκολίες

65 Αμαλία Κ. Ηλιάδη, φιλόλογος-ιστορικός
EARLI Padova, 2003 Θρησκευτικά Δ’ Δημοτικού Σύστημα Μελέτης K – W - L Τι είναι (έννοια) Τι ξέρω Τι θέλω (πρέπει) να ξέρω Τι έμαθα Ο Πρωτομάρτυρας Στέφανος Η Εκκλησία προσπαθεί για έναν κόσμο ειρηνικό και γεμάτο αγάπη. Η Εκκλησία ανα-κουφίζει τον πόνο. Οι Απόστολοι και η Εκκλησία συνεχίζουν το έργο του Χριστού. Εκλέγει 7 διακόνους. Ο Στέφανος ξεχωρίζει και υπομένει το μαρτύριο. Η ζωή και το μαρτύριο του Πρωτομάρτυρα Στέφανου. Η Εκκλησία φροντίζει αυτούς που έχουν ανάγκη. Το παράδειγμα του μαρτυρίου του Στέφανου. Οι μάρτυρες Pam Maras, University of Greenwich

66 Αμαλία Κ. Ηλιάδη, φιλόλογος-ιστορικός
EARLI Padova, 2003 Αμαλία Κ. Ηλιάδη, φιλόλογος-ιστορικός Πίνακας καθηκόντων Διδακτικές προσεγγίσεις και πρακτικές για μαθητές με Μαθησιακές Δυσκολίες Pam Maras, University of Greenwich

67 Αμαλία Κ. Ηλιάδη, φιλόλογος-ιστορικός
EARLI Padova, 2003 Αυτοκαθοδήγηση Σχεδιασμός Επιλογή στρατηγικών Παρακολούθηση Αξιολόγηση Διδακτικές προσεγγίσεις και πρακτικές για μαθητές με Μαθησιακές Δυσκολίες Pam Maras, University of Greenwich

68 Αμαλία Κ. Ηλιάδη, φιλόλογος-ιστορικός
EARLI Padova, 2003 Αυτοκαθοδήγηση Αμαλία Κ. Ηλιάδη, φιλόλογος-ιστορικός Διδακτικές προσεγγίσεις και πρακτικές για μαθητές με Μαθησιακές Δυσκολίες Pam Maras, University of Greenwich

69 Δεν μπορώ… Απλά δεν τα καταφέρνω
Δεν μπορώ… Απλά δεν τα καταφέρνω. Όσο κι αν προσπαθήσω δεν θα γίνει τίποτα… Καλύτερα να μην προσπαθήσω να κάνω τις ασκήσεις, θα πω πως ξέχασα το τετράδιο. Διδακτικές προσεγγίσεις και πρακτικές για μαθητές με Μαθησιακές Δυσκολίες

70 Τελικά, μήπως δεν είναι απλώς τεμπέλης αλλά δεν του «κόβει»;
Αυτό το παιδί ώρες ώρες με τρομάζει, είναι σα να μην έχει απολύτως καμιά δυνατότητα. Δεν ταιριάζει στο επίπεδο της τάξης. Διδακτικές προσεγγίσεις και πρακτικές για μαθητές με Μαθησιακές Δυσκολίες

71 Ευπάθεια κινήτρων Έλλειψη πρόθεσης για μάθηση Μαθημένη αβοηθησία
Αρνητικοί προσδιορισμοί Χαμηλή αυτοεκτίμηση και πεποιθήσεις αυτοαποτελεσματικότητας Εξωτερικό κέντρο ελέγχου Διδακτικές προσεγγίσεις και πρακτικές για μαθητές με Μαθησιακές Δυσκολίες

72 Επανεκπαίδευση στην απόδοση αιτιακών προσδιορισμών
Αμαλία Κ. Ηλιάδη, φιλόλογος-ιστορικός Επανεκπαίδευση στην απόδοση αιτιακών προσδιορισμών Λειτουργεί επικουρικά και έμμεσα Διαχείριση της αποτυχίας και της επιτυχίας. Χρήση της απόδοσης στην προσπάθεια Άμεση επεξήγηση Διδακτικές προσεγγίσεις και πρακτικές για μαθητές με Μαθησιακές Δυσκολίες

73 Επανατοποθέτηση πεποιθήσεων αυτοαποτελεσματικότητας
Συγκεκριμένοι και άμεσοι στόχοι Ενημέρωση του μαθητή Σύνδεση άμεσου στόχου, προσπάθειας, επιμονής, χρήσης στρατηγικών, επιτυχίας Λεκτικοποίηση χρήσης στρατηγικών (φωναχτή σκέψη) Διδακτικές προσεγγίσεις και πρακτικές για μαθητές με Μαθησιακές Δυσκολίες

74 Φύλλο στοχοθεσίας Θέση στόχων Γραφήματα Χαρακτηρισμός
«Τι θα συνέβαινε αν…» «Καρέκλα του φιλόσοφου» Διδακτικές προσεγγίσεις και πρακτικές για μαθητές με Μαθησιακές Δυσκολίες


Κατέβασμα ppt "Ενίσχυση των γνωστικών και συναισθηματικών χαρακτηριστικών των μαθητών με Μαθησιακές Δυσκολίες Αμαλία Κ. Ηλιάδη Φιλόλογος-ιστορικός, Δ/ντρια 3ου Γυμνασίου."

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google