Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Dr. ΜΙΧΜΙΖΟΣ, UTh-SpecEd: 2012-131 ΒΙΟΛΟΓΙΚΕΣ ΒΑΣΕΙΣ ΤΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ Dr. ΜΙΧΜΙΖΟΣ ΔΗΜΗΤΡIOΣ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟ TMHMA ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΣΧΟΛΗ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΑΝΘΡΩΠΟΥ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ.

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "Dr. ΜΙΧΜΙΖΟΣ, UTh-SpecEd: 2012-131 ΒΙΟΛΟΓΙΚΕΣ ΒΑΣΕΙΣ ΤΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ Dr. ΜΙΧΜΙΖΟΣ ΔΗΜΗΤΡIOΣ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟ TMHMA ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΣΧΟΛΗ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΑΝΘΡΩΠΟΥ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ."— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 Dr. ΜΙΧΜΙΖΟΣ, UTh-SpecEd: ΒΙΟΛΟΓΙΚΕΣ ΒΑΣΕΙΣ ΤΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ Dr. ΜΙΧΜΙΖΟΣ ΔΗΜΗΤΡIOΣ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟ TMHMA ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΣΧΟΛΗ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΑΝΘΡΩΠΟΥ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ

2 ΠΛΑΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ Dr. ΜΙΧΜΙΖΟΣ, UTh-SpecEd:

3 ΣΤΟΧΟΙ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ - εισαγωγή επιστήμη της Βιολογίας, - εξοικείωση με τις βασικές βιολογικές έννοιες και σύγχρονες θεωρίες, - κατάρτιση ώστε να κατανοηθούν και να αναγνωριστούν ζητήματα παιδικής και νεανικής ανάπτυξης, τόσο φυσιολογικά όσο και παθολογικά - ανάπτυξη βάσεων για μαθήματα επόμενων ετών Dr. ΜΙΧΜΙΖΟΣ, UTh-SpecEd:

4 Γιατί Βιολογία Ανάπτυξης; Ο εγκέφαλος είναι ένα πλαστικό όργανο και πιο πολύπλοκο από το Σύμπαν που τον περιέχει Ο εγκέφαλος είναι ένα πλαστικό όργανο και πιο πολύπλοκο από το Σύμπαν που τον περιέχει Λειτουργίες των Εγκεφαλικών Περιοχών Λειτουργίες των Εγκεφαλικών Περιοχών Γνωρίζουμε πια πολλά – και ΔΕΝ γνωρίζουμε πολύ περισσότερα Γνωρίζουμε πια πολλά – και ΔΕΝ γνωρίζουμε πολύ περισσότερα Γιατί απαραίτητη γνώση στην πράξη για έναν πτυχιούχο Ειδικής Αγωγής; Γιατί απαραίτητη γνώση στην πράξη για έναν πτυχιούχο Ειδικής Αγωγής; Dr. ΜΙΧΜΙΖΟΣ, UTh-SpecEd:

5 5 ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΣΥΓΓΡΑΜΑ: ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΣΥΓΓΡΑΜΑ: Kolb B & Whishaw I.Q. Εγκέφαλος & Συμπεριφορά (2 η έκδοση). Ιατρικές Εκδόσεις ΠΧ Πασχαλίδης. Αθήνα, Kolb B & Whishaw I.Q. Εγκέφαλος & Συμπεριφορά (2 η έκδοση). Ιατρικές Εκδόσεις ΠΧ Πασχαλίδης. Αθήνα, ΕΞΕΤΑΣΤΕΑ ΥΛΗ: ΕΞΕΤΑΣΤΕΑ ΥΛΗ: Κεφάλαια: 1, 2, 3, & 5, 6 Κεφάλαια: 1, 2, 3, & 5, 6 ΟΧΙ μόνο οι Παρουσιάσεις των Διαλέξεων ΟΧΙ μόνο οι Παρουσιάσεις των Διαλέξεων Προκειμένου να βοηθηθεί η οργάνωση της μελέτης του μαθήματος, θα μοιραστεί έγκαιρα δεξαμενή ερωτήσεων με βάση τις οποίες θα γίνει η αξιολόγηση. Προκειμένου να βοηθηθεί η οργάνωση της μελέτης του μαθήματος, θα μοιραστεί έγκαιρα δεξαμενή ερωτήσεων με βάση τις οποίες θα γίνει η αξιολόγηση.

6 Dr. ΜΙΧΜΙΖΟΣ, UTh-SpecEd: ΘΕΜΑΤΑ ΔΙΑΛΕΞΕΩΝ 1. Εισαγωγή στην Επιστημονική Σκέψη & Επιστημολογία 2. Εγκέφαλος & Συμπεριφορά Ι: Εξέλιξη 3. Εγκέφαλος & Συμπεριφορά ΙΙ: Από τους Νευρώνες στις αποφάσεις 4. Λειτουργίες του ΝΣ Ι: Ανατομία & Οργάνωση 5. Λειτουργίες του ΝΣ ΙΙ: Εγκεφαλικές Περιοχές 6. Λειτουργίες του ΝΣ ΙΙΙ: Οι 8 Αρχές Λειτουργίας του ΝΣ 7. Βασικές Έννοιες Μοριακής & Κυτταρικής Βιολογίας 8. Τα Κύτταρα του ΝΣ 9. Νευρωνική Επικοινωνία: Νευροδιαβιβαστές & Συνάψεις 10. Συναπτική Πλαστικότητα: Μάθηση & Μνήμη 11. Αναπτυξιακή ΝευροΒιολογία Ι: Νευρογένεση & Οργάνωση 12. Αναπτυξιακή ΝευροΒιολογία ΙΙ: Συμπεριφορά 13. Οι Απαντήσεις της ΝευροΒιολογίας για την Ευτυχία

7 Dr. ΜΙΧΜΙΖΟΣ, UTh-SpecEd: SLIDES ΔΙΑΛΕΞΕΩΝ ΣΤΟ INTERNET Τμήμα : ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟ ΔΗΜΟΤΙΚΗΣ Τμήμα : ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟ ΔΗΜΟΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ Καθηγητής : ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΜΙΧΜΙΖΟΣ Καθηγητής : ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΜΙΧΜΙΖΟΣ Μάθημα : Bιολογικές Βάσεις της Ανάπτυξης Μάθημα : Bιολογικές Βάσεις της Ανάπτυξης (SEAC251) (SEAC251) Κατηγορία : ΕΓΓΡΑΦΑ Κατηγορία : ΕΓΓΡΑΦΑ

8 ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ Η αξιολόγηση των φοιτητών θα γίνει κατά 25% από την ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ του θέματος που θα τους έχει ανατεθεί από την αρχή του εξαμήνου και κατά 75% από την τελική ΓΡΑΠΤΗ ΕΞΕΤΑΣΗ – στην οποία όμως θα πρέπει να βαθμολογηθεί τουλάχιστον με 5. Η αξιολόγηση των φοιτητών θα γίνει κατά 25% από την ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ του θέματος που θα τους έχει ανατεθεί από την αρχή του εξαμήνου και κατά 75% από την τελική ΓΡΑΠΤΗ ΕΞΕΤΑΣΗ – στην οποία όμως θα πρέπει να βαθμολογηθεί τουλάχιστον με 5. Η ΓΡΑΠΤΗ ΕΞΕΤΑΣΗ θα γίνει με τη μορφή ερωτήσεων ανάπτυξης (από δεξαμενή ερωτήσεων). Η ΓΡΑΠΤΗ ΕΞΕΤΑΣΗ θα γίνει με τη μορφή ερωτήσεων ανάπτυξης (από δεξαμενή ερωτήσεων). Dr. ΜΙΧΜΙΖΟΣ, UTh-SpecEd:

9 ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ & ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ Διδάσκων: Δημήτριος Μιχμίζος Διδάσκων: Δημήτριος Μιχμίζος Profile : Profile : Dr. ΜΙΧΜΙΖΟΣ, UTh-SpecEd:

10 ΔΙΑΛΕΙΜΑ 10

11 Dr. ΜΙΧΜΙΖΟΣ, UTh-SpecEd: ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗΝ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΗ ΣΚΕΨΗ & ΣΤΙΣ ΒΙΟΛΟΓΙΚΕΣ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ

12 Dr. ΜΙΧΜΙΖΟΣ, UTh-SpecEd: Παιδική περιέργεια: η πηγή της Επιστήμης Γιατί είναι μπλε ο ουρανός; Γιατί είναι μπλε ο ουρανός; Τότε γιατί κοκκινίζει στο ηλιοβασίλεμα; Τότε γιατί κοκκινίζει στο ηλιοβασίλεμα; Γιατί το νερό είναι πάντα μούσκεμα; Γιατί το νερό είναι πάντα μούσκεμα; Μπορούμε να πνίξουμε ένα ψάρι; Μπορούμε να πνίξουμε ένα ψάρι; Γιατί δεν πεθαίνουν όλα τα ψάρια από ηλεκτροπληξία όταν χτυπάει κεραυνός τη θάλασσα; Γιατί δεν πεθαίνουν όλα τα ψάρια από ηλεκτροπληξία όταν χτυπάει κεραυνός τη θάλασσα; Γιατί πέθανε η γάτα μας; Γιατί πέθανε η γάτα μας; Τι θα πει “αργότερα”; Τι θα πει “αργότερα”;

13 Dr. ΜΙΧΜΙΖΟΣ, UTh-SpecEd: ΒΑΣΙΚΑ ΕΡΩΤΗΜΑΤΑ ΥΠΑΡΞΗΣ Ποιος είναι ο Ορισμός της Ζωής; Ποιος είναι ο Ορισμός της Ζωής; Υπάρχουν Εξωγήινοι; Υπάρχουν Εξωγήινοι; Μπορεί να υπάρξει Αθανασία στο Σύμπαν; Μπορεί να υπάρξει Αθανασία στο Σύμπαν; Τι είναι η Αυτοσυνείδηση; Τι είναι η Αυτοσυνείδηση; Υπάρχει όντως ο κόσμος γύρω μας; Εμείς; Υπάρχει όντως ο κόσμος γύρω μας; Εμείς; Τι είναι ο Χρόνος; Υπάρχει όντως; Τι είναι ο Χρόνος; Υπάρχει όντως;

14 Dr. ΜΙΧΜΙΖΟΣ, UTh-SpecEd: Πως μπορούμε να αποδείξουμε ότι: Πως μπορούμε να αποδείξουμε ότι: - υπάρχει ο κόσμος γύρω μας; - υπάρχει ο κόσμος γύρω μας; - υπάρχουμε; - υπάρχουμε; Υπάρχει απόλυτη Αλήθεια; Υπάρχει απόλυτη Αλήθεια; Πως τελικά αποδεικνύουμε κάτι Αληθινό; Πως τελικά αποδεικνύουμε κάτι Αληθινό; ΒΑΣΙΚΑ ΕΡΩΤΗΜΑΤΑ ΑΛΗΘΕΙΑΣ

15 ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΕΣ ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ Παρατήρηση Παρατήρηση Μέτρηση Μέτρηση Θεωρία Θεωρία Πείραμα Πείραμα Απόδειξη Απόδειξη Dr. ΜΙΧΜΙΖΟΣ, UTh-SpecEd:

16 Dr. ΜΙΧΜΙΖΟΣ, UTh-SpecEd: ΠΟΣΟ ΑΞΙΟΠΙΣΤΕΣ ΕΙΝΑΙ ΟΙ ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΕΙΣ ΜΑΣ; “Το είδα” ή “το άκουσα” σημαίνει και “υπήρξε”; “Το είδα” ή “το άκουσα” σημαίνει και “υπήρξε”; Oι ασθενείς με σχιζοφρένεια λένε ψέματα; Oι ασθενείς με σχιζοφρένεια λένε ψέματα; Το φαινόμενο incubus Το φαινόμενο incubus Τι συμβαίνει με όσους ισχυρίζονται ότι είδαν εξωγήινους; Τι συμβαίνει με όσους ισχυρίζονται ότι είδαν εξωγήινους;

17 Dr. ΜΙΧΜΙΖΟΣ, UTh-SpecEd: ΠΟΣΟ ΑΞΙΟΠΙΣΤΕΣ ΕΙΝΑΙ ΟΙ ΑΙΣΘΗΣΕΙΣ ΜΑΣ; “Το είδα” ή “το άκουσα” σημαίνει και “υπήρξε”; “Το είδα” ή “το άκουσα” σημαίνει και “υπήρξε”; Το φαινόμενο incubus Το φαινόμενο incubus Oι ασθενείς με σχιζοφρένεια λένε ψέματα; Oι ασθενείς με σχιζοφρένεια λένε ψέματα; Τι συμβαίνει με όσους ισχυρίζονται ότι είδαν εξωγήινους; Τι συμβαίνει με όσους ισχυρίζονται ότι είδαν εξωγήινους;

18 Dr. ΜΙΧΜΙΖΟΣ, UTh-SpecEd: ΟΠΤΙΚΕΣ ΨΕΥΔΑΙΣΘΗΣΕΙΣ Βλέπουμε έγχρωμα όνειρα; Βλέπουμε έγχρωμα όνειρα; Η κατασκευή του ματιού μας αλλά και οι μηχανισμοί επεξεργασίας & ερμηνείας του οπτικού σήματος από τον εγκέφαλο θέτουν τα θεμέλια για οπτικές ψευδαισθήσεις Η κατασκευή του ματιού μας αλλά και οι μηχανισμοί επεξεργασίας & ερμηνείας του οπτικού σήματος από τον εγκέφαλο θέτουν τα θεμέλια για οπτικές ψευδαισθήσεις Το οπτικό είδωλο του ματιού είναι 2D αλλά μετά την επεξεργασία από τον οπτικό φλοιό “βλέπουμε” σε 3D Το οπτικό είδωλο του ματιού είναι 2D αλλά μετά την επεξεργασία από τον οπτικό φλοιό “βλέπουμε” σε 3D

19 Dr. ΜΙΧΜΙΖΟΣ, UTh-SpecEd:

20 Dr. ΜΙΧΜΙΖΟΣ, UTh-SpecEd:

21 Dr. ΜΙΧΜΙΖΟΣ, UTh-SpecEd:

22 Dr. ΜΙΧΜΙΖΟΣ, UTh-SpecEd: ΑΚΟΥΣΤΙΚΕΣ ΨΕΥΔΑΙΣΘΗΣΕΙΣ Χρήση υψηλόσυχνου ήχου (17ΜHz) γίνεται αντιληπτός μόνο από νέους ως 25 ετών Χρήση υψηλόσυχνου ήχου (17ΜHz) γίνεται αντιληπτός μόνο από νέους ως 25 ετών [Audio 1] [Audio 1] Επανάληψη με ψευδαίσθηση ανόδου κλίμακας Επανάληψη με ψευδαίσθηση ανόδου κλίμακας [Audio 2] [Audio 2]

23 Dr. ΜΙΧΜΙΖΟΣ, UTh-SpecEd: ΠΟΣΟ ΑΞΙΟΠΙΣΤΕΣ ΕΙΝΑΙ ΟΙ ΜΕΤΡΗΣΕΙΣ ΜΑΣ; Αρχή της αβεβαιότητας Αρχή της αβεβαιότητας Επίδραση του παρατηρητή στο φαινόμενο Επίδραση του παρατηρητή στο φαινόμενο πχ: στοιχεία συνεντεύξεων για οικογενειακή βία πχ: στοιχεία συνεντεύξεων για οικογενειακή βία

24 Dr. ΜΙΧΜΙΖΟΣ, UTh-SpecEd: ΚΑΝΟΝΕΣ ΕΝΔΕΙΞΕΩΝ Το κάθε ένα πείραμα ελάχιστα μπορεί να αποδείξει ή να πείσει Το κάθε ένα πείραμα ελάχιστα μπορεί να αποδείξει ή να πείσει  προσεκτικότερη διατύπωση δημοσιεύσεων  προσεκτικότερη διατύπωση δημοσιεύσεων Μια “ΑΠΟΔΕΙΞΗ” στηρίζεται σε ένα ολόκληρο σύστημα πειραμάτων & μαρτύρων Μια “ΑΠΟΔΕΙΞΗ” στηρίζεται σε ένα ολόκληρο σύστημα πειραμάτων & μαρτύρων

25 Dr. ΜΙΧΜΙΖΟΣ, UTh-SpecEd: Ενδείξεις ΣΥΣΧΕΤΙΣΗΣ : όταν συμβαίνει το Α  προακλεί το Β : όταν συμβαίνει το Α  προακλεί το Β - Το πιο αδύναμο είδος ένδειξης - Δεν είναι απίθανη ούτε η τυχαία συσχέτιση ούτε η σύνδεση και του Α & του Β με ένα κοινό Ζ, χωρίς να έχουν πραγματική σχέση τα Α & Β πχ: πελαργοί & γεννήσεις στη Γερμανία πχ: πελαργοί & γεννήσεις στη Γερμανία

26 Dr. ΜΙΧΜΙΖΟΣ, UTh-SpecEd: Ενδείξεις ΑΠΩΛΕΙΑΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ : όταν καταργώ το Α  καταργείται & το Β : όταν καταργώ το Α  καταργείται & το Β - Καλύτερο είδος ένδειξης αλλά και πάλι δεν αποκλείει άλλες πιθανές περιπτώσεις

27 Dr. ΜΙΧΜΙΖΟΣ, UTh-SpecEd: Ενδείξεις ΑΠΟΚΤΗΣΗΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ : όταν προκαλώ το Α  εμφανίζεται & το Β : όταν προκαλώ το Α  εμφανίζεται & το Β - Το καλύτερο είδος ένδειξης αλλά και πάλι δεν είναι σε θέση να αποδείξει από μόνο του

28 Dr. ΜΙΧΜΙΖΟΣ, UTh-SpecEd: ΚΑΙ τα 3 είδη Ενδείξεων απαραίτητα! ΚΑΙ τα 3 είδη Ενδείξεων απαραίτητα! Δεν είναι δυνατόν να αποδείξουμε κάτι αληθές. Δεν είναι δυνατόν να αποδείξουμε κάτι αληθές. Συχνά γίνονται εντυπωσιακές ανακοινώσεις με δυστυχώς σαθρές ενδείξεις Συχνά γίνονται εντυπωσιακές ανακοινώσεις με δυστυχώς σαθρές ενδείξεις πχ: απόπειρα σύνδεσης εγκεφαλικής ανατομίας με σεξουαλική συμπεριφορά πχ: απόπειρα σύνδεσης εγκεφαλικής ανατομίας με σεξουαλική συμπεριφορά (Simon LeVay, Μέγεθος προσθίου Υποθαλάμου) (Simon LeVay, Μέγεθος προσθίου Υποθαλάμου)

29 ΟΡΙΑ ΤΗΣ ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ Αρχή της Αβεβαιότητας του Heisenberg (1927): Αρχή της Αβεβαιότητας του Heisenberg (1927): πρόβλημα ακρίβειας μετρήσεων πρόβλημα ακρίβειας μετρήσεων Θεώρημα της Μη-Ολοκληρίας του Gödel (1931): Θεώρημα της Μη-Ολοκληρίας του Gödel (1931): όλες οι θεωρίες στηρίζονται σε αναπόδεικτες Αρχές όλες οι θεωρίες στηρίζονται σε αναπόδεικτες Αρχές Η ανυπαρξία του Χρόνου Η ανυπαρξία του Χρόνου Οι 11 διαστάσεις του Σύμπαντος [Video 1] Οι 11 διαστάσεις του Σύμπαντος [Video 1] Θεωρίες του Χάους και της Πολυπλοκότητας Θεωρίες του Χάους και της Πολυπλοκότητας Dr. ΜΙΧΜΙΖΟΣ, UTh-SpecEd:

30 30 ΘΕΩΡΙΑ ΤΟΥ ΧΑΟΥΣ Πολύπλοκα συστήματα έχουν απρόβλεπτη εξέλιξη γιατί μικρές αρχικές διαφοροποιήσεις κατακρημνίζουν μεγάλες μεταβολές Πολύπλοκα συστήματα έχουν απρόβλεπτη εξέλιξη γιατί μικρές αρχικές διαφοροποιήσεις κατακρημνίζουν μεγάλες μεταβολές Το παράδειγμα της πεταλούδας στην Αργεντινή που αλλάζει τον καιρό της Νέας Υόρκης Το παράδειγμα της πεταλούδας στην Αργεντινή που αλλάζει τον καιρό της Νέας Υόρκης Η πολυπλοκότητα σε συμμετρία με τα παραπάνω & τα παρακάτω επίπεδα Η πολυπλοκότητα σε συμμετρία με τα παραπάνω & τα παρακάτω επίπεδα Γεωμετρία Θρυμματισμού (Fractals) [Video 2] Γεωμετρία Θρυμματισμού (Fractals) [Video 2] Dr. ΜΙΧΜΙΖΟΣ: UTh-Edu:

31 31 ΘΕΩΡΙΑ ΤΗΣ ΠΟΛΥΠΛΟΚΟΤΗΤΑΣ Ακόμα και τα πιο χαοτικά συστήματα περιέχουν εσωτερική τάξη Ακόμα και τα πιο χαοτικά συστήματα περιέχουν εσωτερική τάξη Η τάξη ισορροπεί στη κόψη του ξυραφιού Η τάξη ισορροπεί στη κόψη του ξυραφιού H διατήρηση αυτής της Τάξης είναι η ΖΩΗ - σε δυναμική ισορροπία με την εντροπία/ΘΑΝΑΤΟ H διατήρηση αυτής της Τάξης είναι η ΖΩΗ - σε δυναμική ισορροπία με την εντροπία/ΘΑΝΑΤΟ Μέσα από κάθε ανώτερο επίπεδο απρόβλεπτης πολυπλοκότητας εμφανίζονται ΑΝΑΔΥΩΜΕΝΕΣ ΙΔΙΟΤΗΤΕΣ Μέσα από κάθε ανώτερο επίπεδο απρόβλεπτης πολυπλοκότητας εμφανίζονται ΑΝΑΔΥΩΜΕΝΕΣ ΙΔΙΟΤΗΤΕΣ Dr. ΜΙΧΜΙΖΟΣ: UTh-Edu:

32 32 ΑΝΑΔΥΟΜΕΝΕΣ ΙΔΙΟΤΗΤΕΣ Το πέταγμα των πουλιών και η κίνηση των ψαριών Το πέταγμα των πουλιών και η κίνηση των ψαριών [Video 3] [Video 3] Η διαμόρφωση του αναπτυσσόμενου εμβρύου Η διαμόρφωση του αναπτυσσόμενου εμβρύου [Video 4] [Video 4] Η Αυτοσυνείδηση Η Αυτοσυνείδηση Η οργάνωση της ανθρώπινης κοινωνίας Η οργάνωση της ανθρώπινης κοινωνίας Dr. ΜΙΧΜΙΖΟΣ: UTh-Edu:

33 Κατά τα Μέγιστα, τα Ελάχιστα Dr. ΜΙΧΜΙΖΟΣ, UTh-SpecEd:

34 34 ΟΙ ΑΡΡΗΤΟΙ ΑΡΙΘΜΟΙ Όλοι οι αριθμοί είναι κατασκεύασμα του ανθρώπινου νου Όλοι οι αριθμοί είναι κατασκεύασμα του ανθρώπινου νου Οι άρρητοι αριθμοί είναι παράθυρα μετάβασης από ένα επίπεδο οργάνωσης στο επόμενο (πχ√2) Οι άρρητοι αριθμοί είναι παράθυρα μετάβασης από ένα επίπεδο οργάνωσης στο επόμενο (πχ√2) Δύο αριθμοί ξεχωρίζουν: π & φ Δύο αριθμοί ξεχωρίζουν: π & φ Dr. ΜΙΧΜΙΖΟΣ: UTh-Edu:

35 35 Π = … Dr. ΜΙΧΜΙΖΟΣ: UTh-Edu:

36 36 Φ = 1, Dr. ΜΙΧΜΙΖΟΣ: UTh-Edu:

37 37Dr. ΜΙΧΜΙΖΟΣ: UTh-Edu:

38 38 H Ακολουθία Fibonacci Ο κάθε αριθμός της Ακολουθίας προκύπτει από το άθροισμα των δύο προηγούμενων: 1,1,2,3,5,8,13,21,34,55… Ο κάθε αριθμός της Ακολουθίας προκύπτει από το άθροισμα των δύο προηγούμενων: 1,1,2,3,5,8,13,21,34,55… Dr. ΜΙΧΜΙΖΟΣ: UTh-Edu:

39 39 Η Ακολουθία Fibonacci εμφανίζει τον φ Dr. ΜΙΧΜΙΖΟΣ: UTh-Edu:

40 Dr. ΜΙΧΜΙΖΟΣ, UTh-SpecEd: ΠΟΣΟ ΑΞΙΟΠΙΣΤΕΣ ΕΙΝΑΙ ΟΙ ΘΕΩΡΙΕΣ ΜΑΣ; Αδυναμία να αντιληφθούμε την πολυπλοκότητα του Σύμπαντος Αδυναμία να αντιληφθούμε την πολυπλοκότητα του Σύμπαντος Η ψευδαίσθηση του Χρόνου Η ψευδαίσθηση του Χρόνου “ ο άνθρωπος δεν μπορεί να δει παρά την σκιά των αληθινών πραγμάτων, όπως αυτή πέφτει στα τοιχώματα της σπηλιάς της περιορισμένης νόησης του ” “ ο άνθρωπος δεν μπορεί να δει παρά την σκιά των αληθινών πραγμάτων, όπως αυτή πέφτει στα τοιχώματα της σπηλιάς της περιορισμένης νόησης του ” ΠΛΑΤΩΝ ΠΛΑΤΩΝ

41 Το Λάθος της Ανθρωποκεντρικότητας Κεντρικής σημασίας σε μία θρησκεία αλλά δεν έχει κανένα λόγο ύπαρξης στην Επιστήμη Κεντρικής σημασίας σε μία θρησκεία αλλά δεν έχει κανένα λόγο ύπαρξης στην Επιστήμη Σκύλοι, Ελέφαντες, Κοράκια, Φάλαινες, Δελφίνια: γιατί μόνο η δικιά τους αντίληψη να Σκύλοι, Ελέφαντες, Κοράκια, Φάλαινες, Δελφίνια: γιατί μόνο η δικιά τους αντίληψη να είναι περιορισμένη; είναι περιορισμένη; Ούτε η Γη κέντρο του Σύμπαντος, ούτε ο άνθρωπος το μέτρο του Ούτε η Γη κέντρο του Σύμπαντος, ούτε ο άνθρωπος το μέτρο του Dr. ΜΙΧΜΙΖΟΣ, UTh-SpecEd:

42 Επιστημονικά ούτε η Γη κέντρο του Σύμπαντος, ούτε ο άνθρωπος το μέτρο του Επιστημονικά ούτε η Γη κέντρο του Σύμπαντος, ούτε ο άνθρωπος το μέτρο του Το βήμα από την Επιστημονική Αλήθεια στην Απόλυτη Αλήθεια είναι άλμα πίστης Το βήμα από την Επιστημονική Αλήθεια στην Απόλυτη Αλήθεια είναι άλμα πίστης Η κοινωνική εξέλιξη της Επιστήμης σε Θρησκεία Η κοινωνική εξέλιξη της Επιστήμης σε Θρησκεία Η Επιστημονική ακεραιότητα απαιτεί να γνωρίζουμε τα όρια της ανθρώπινης γνώσης Η Επιστημονική ακεραιότητα απαιτεί να γνωρίζουμε τα όρια της ανθρώπινης γνώσης Dr. ΜΙΧΜΙΖΟΣ, UTh-SpecEd:

43 Dr. ΜΙΧΜΙΖΟΣ, UTh-SpecEd: ΣΧΕΣΗ ΠΙΣΤΗΣ-ΓΝΩΣΗΣ-ΑΛΗΘΕΙΑΣ ΑΛΗΘΕΙΑ ΓΝΩΣΗ ΠΙΣΤΗ.

44 Η Πραγματικότητα δημιουργείται στον Εγκέφαλό μας Dr. ΜΙΧΜΙΖΟΣ, UTh-SpecEd:

45 45 MEMES (ΜNHΜΙΔΙΑ) Γιατί εκτελούν τον Σωκράτη; Γιατί εκτελούν τον Σωκράτη; Μemes: Άυλοι “ιοί” πληροφορίας που χρησιμοποιούν τους ανθρώπινους εγκεφάλους ως ξενιστές Μemes: Άυλοι “ιοί” πληροφορίας που χρησιμοποιούν τους ανθρώπινους εγκεφάλους ως ξενιστές Επιβίωση, Αναπαραγωγή, Εξάπλωση & Επικράτηση Επιβίωση, Αναπαραγωγή, Εξάπλωση & Επικράτηση Θρησκείες, Πολιτικές Πεποιθήσεις, Τεχνοτροπίες, Ηθική, κλπ. Θρησκείες, Πολιτικές Πεποιθήσεις, Τεχνοτροπίες, Ηθική, κλπ. Συχνά οι αληθινές αιτίες πίσω από κοινωνικές συγκρούσεις Συχνά οι αληθινές αιτίες πίσω από κοινωνικές συγκρούσεις [Video 5] [Video 5] Dr. ΜΙΧΜΙΖΟΣ: UTh-Edu:

46 Δημιουργία Νέων ερωτήσεων Ελεύθερη βούληση; Ελεύθερη βούληση; Ηθική; Ηθική; Προσωπική ευθύνη; Προσωπική ευθύνη; Προσωπική ολοκλήρωση; Προσωπική ολοκλήρωση; Ευτυχία; Ευτυχία; Dr. ΜΙΧΜΙΖΟΣ, UTh-SpecEd:

47 Dr. ΜΙΧΜΙΖΟΣ, UTh-SpecEd: ΤΕΛΟΣ 1 ης ΔΙΑΛΕΞΗΣ


Κατέβασμα ppt "Dr. ΜΙΧΜΙΖΟΣ, UTh-SpecEd: 2012-131 ΒΙΟΛΟΓΙΚΕΣ ΒΑΣΕΙΣ ΤΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ Dr. ΜΙΧΜΙΖΟΣ ΔΗΜΗΤΡIOΣ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟ TMHMA ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΣΧΟΛΗ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΑΝΘΡΩΠΟΥ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ."

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google