Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Αναλυτικό Πρόγραμμα Σπουδών (ΑΠΣ) Αναλυτικό Πρόγραμμα Σπουδών (ΑΠΣ) Διαθεματικό Ενιαίο Πλαίσιο Προγραμμάτων σπουδών (ΔΕΠΠΣ) Διαθεματικό Ενιαίο Πλαίσιο.

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "Αναλυτικό Πρόγραμμα Σπουδών (ΑΠΣ) Αναλυτικό Πρόγραμμα Σπουδών (ΑΠΣ) Διαθεματικό Ενιαίο Πλαίσιο Προγραμμάτων σπουδών (ΔΕΠΠΣ) Διαθεματικό Ενιαίο Πλαίσιο."— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 Αναλυτικό Πρόγραμμα Σπουδών (ΑΠΣ) Αναλυτικό Πρόγραμμα Σπουδών (ΑΠΣ) Διαθεματικό Ενιαίο Πλαίσιο Προγραμμάτων σπουδών (ΔΕΠΠΣ) Διαθεματικό Ενιαίο Πλαίσιο Προγραμμάτων σπουδών (ΔΕΠΠΣ) Αναλυτικό Πρόγραμμα Σπουδών Γεωλογίας - Γεωγραφίας Αναλυτικό Πρόγραμμα Σπουδών Γεωλογίας - Γεωγραφίας Κική Μακρή,

2 Η δομή του Ελληνικού Εκπαιδευτικού Συστήματος Η θέση των Φ.Ε και της Γεωλογίας της Γεωλογίας Φυσικές επιστήμες Γεωλογία

3 Εκπαιδευτικοί Φυσικών Επιστημών κωδικός κατηγορίας: ΠΕΟ4 ΠΕ04.01ΦΥΣΙΚΟΙ –Πτυχίο Φυσικής ΑΕΙ –Φυσικής του Πανεπιστημίου της Κύπρου –Πτυχίο Φυσικές Επιστήμες του Ε.Α.Π. –Πτυχίο της Σχολής Εφαρμοσμένων Μαθηματικών και Φυσικών Επιστημών του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου και πιστοποιητικό παρακολούθησης του Προγράμματος Σπουδών της κατεύθυνσης Φυσικού Εφαρμογών. ΠΕ04.02 ΧΗΜΙΚΟΙ –Πτυχίο Χημείας ΑΕΙ –Πτυχίο Χημείας του Πανεπιστημίου της Κύπρου –Πτυχίο Χημικού Μηχανικού ΑΕΙ ΠΕ04.04 ΒΙΟΛΟΓΟΙ –Πτυχίο Βιολογίας ΑΕΙ –Πτυχίο Τμήματος Βιολογικών Εφαρμογών και Τεχνολογιών του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων –Πτυχίο Φυσιογνώστη ΠΕ04.05 ΓΕΩΛΟΓΟΙ –Πτυχίο Γεωλογίας ΑΕΙ –Πτυχίο Τμήματος Γεωγραφίας του Πανεπιστημίου Αιγαίου –Πτυχίο Τμήματος Γεωγραφίας του Χαροκοπείου Πανεπιστημίου

4 Γενικός σκοπός της διδασκαλίας των Φυσικών Επιστημών Η ολοκλήρωση του ατόμου με την ανάπτυξη κριτικού πνεύματος και διάθεσης για ενεργοποίηση και δημιουργία τόσο σε ατομικό επίπεδο όσο και σε συνεργασία με άλλα άτομα ή ομάδες.

5 Παράμετροι για τον προσδιορισμό του σκοπού διδασκαλίας των Φ.Ε 1.Η ηλικία των μαθητών, που παίζει καθοριστικό ρόλο, αφού άλλες ανάγκες καλείται να εξυπηρετήσει η διδασκαλία των Φυσικών Επιστημών στο μαθητή του Δημοτικού του Γυμνασίου και του Λυκείου. 2.Η νοητική ανάπτυξη του μαθητή κάθε ηλικίας, το γνωστικό υπόβαθρο που διαθέτει, οι δεξιότητες αλλά και οι προσδοκίες του, το κοινωνικό περιβάλλον και οι αναγκαιότητες που υπάρχουν σ' αυτό. 3.Ο χρόνος και ο τεχνολογικός εξοπλισμός που έχει ο εκπαιδευτικός στη διάθεσή του για τη διδασκαλία του μαθήματος.

6 Διαθεματικό Ενιαίο Πλαίσιο Προγραμμάτων σπουδών (ΔΕΠΠΣ)  Διατηρούνται τα διακριτά μαθήματα  Προωθούνται τρόποι συσχέτισης της γνώσης σε δύο άξονες διαθεματικότητας –Οριζόντιο (ενιαίο) –Κατακόρυφο (διαθεματικό) Το περιεχόμενο και η επεξεργασία του ΔΕΠΠΣ διασφαλίζει  Την εσωτερική συνοχή  Τη συνέχεια και την ενιαία ανάπτυξη  Τις διεπιστημονικές θεωρήσεις και συσχετίσεις  Τις διαθεματικές προεκτάσεις

7 Διαθεματικό Ενιαίο Πλαίσιο Προγραμμάτων σπουδών (ΔΕΠΠΣ) Διεπιστημονικότητα Διαθεματικότητα Η Διαθεματική προσέγγιση είναι γενικότερη της Διεπιστημονικής γενικότερη της Διεπιστημονικής Ο μαθητής διαθεμτικά μπορεί να:  Συγκροτεί ένα ενιαίο σύνολο γνώσεων και δεξιοτήτων  Προσεγγίζει ολιστικά τη γνώση  Συνδέει τη γνώση με την καθημερινή ζωή

8 Σκοπός της διδασκαλίας των Φυσικών Επιστημών ΔΙΑΘΕΜΑΤΙΚΟ ΕΝΙΑΙΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ ΤΩΝ ΦΥΣΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ  Στην απόκτηση γνώσεων σχετικών με θεωρίες, νόμους και αρχές που αφορούν τα επιμέρους γνωστικά αντικείμενα των Φυσικών Επιστημών, ώστε ο μαθητής να είναι ικανός να "ερμηνεύει" τα φυσικά, χημικά, βιολογικά και γεωλογικά – γεωγραφικά φαινόμενα, αλλά και καταστάσεις (π.χ. γεωγραφικές κατανομές) ή διαδικασίες που αφορούν τους οργανισμούς και τις σχέσεις τους με το περιβάλλον στο οποίο ζουν.  Στην ανάπτυξη της προσωπικότητας του μαθητή, με την προώθηση της ανεξάρτητης σκέψης, της αγάπης για εργασία, της ικανότητας για λογική αντιμετώπιση καταστάσεων και της δυνατότητας για επικοινωνία και συνεργασία με άλλα άτομα.

9 Σκοπός της διδασκαλίας των Φυσικών Επιστημών ΔΙΑΘΕΜΑΤΙΚΟ ΕΝΙΑΙΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ ΤΩΝ ΦΥΣΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ  Στην απόκτηση της ικανότητας να αναγνωρίζει την ενότητα και τη συνέχεια της επιστημονικής γνώσης στις θετικές επιστήμες, όπως και της ικανότητας να αναγνωρίζει τη σχέση που υπάρχει μεταξύ τους.  Στην εξοικείωση του μαθητή με τον επιστημονικό τρόπο σκέψης, την επιστημονική μεθοδολογία (παρατήρηση, συγκέντρωση - αξιοποίηση πληροφοριών, διατύπωση υποθέσεων, πειραματικό έλεγχό τους, ανάλυση και ερμηνεία δεδομένων, εξαγωγή συμπερασμάτων, ικανότητα γενίκευσης και κατασκευής προτύπων) και με τη χρήση της τεχνολογίας της πληροφορικής, ώστε και ως μελλοντικός επιστήμονας να είναι ικανός για έρευνα και τεχνολογικό σχεδιασμό.

10  Στη δυνατότητα αξιολόγησης των επιστημονικών και τεχνολογικών εφαρμογών, ώστε ο μαθητής, ως μελλοντικός πολίτης, να είναι ικανός να τοποθετείται κριτικά απέναντί τους και να αποφαίνεται για τις θετικές ή αρνητικές επιπτώσεις τους στην ατομική και κοινωνική υγεία, τη διαχείριση των φυσικών πόρων και το περιβάλλον.  Στην απόκτηση αισθητικών αξιών σε σχέση με το περιβάλλον.  Στη διαπίστωση της συμβολής των Φυσικών Επιστημών στη βελτίωση της ποιότητας ζωής του ανθρώπου. Σκοπός της διδασκαλίας των Φυσικών Επιστημών ΔΙΑΘΕΜΑΤΙΚΟ ΕΝΙΑΙΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ ΤΩΝ ΦΥΣΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ

11  Στη γνώση της οργάνωσης και των διαδικασιών του περιβάλλοντος (φυσικού και κοινωνικού) και στην απόκτηση της ικανότητας να συμμετέχει στις προσπάθειες για την επίλυση κοινωνικών προβλημάτων αξιοποιώντας τις γνώσεις και τις δεξιότητες που έχει αποκτήσει.  Στην απόκτηση της ικανότητας να επικοινωνεί, να συνεργάζεται με επιστημονικούς και κοινωνικούς φορείς, να συλλέγει και να ανταλλάσσει πληροφορίες, να παρουσιάζει τις σκέψεις ή τα συμπεράσματα από τις μελέτες του. Σκοπός της διδασκαλίας των Φυσικών Επιστημών ΔΙΑΘΕΜΑΤΙΚΟ ΕΝΙΑΙΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ ΤΩΝ ΦΥΣΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ

12  Στην απόκτηση βασικών γνώσεων, εξειδικευμένων πληροφοριών, μεθόδων και τεχνικών που συμβάλλουν στην κατανόηση της δομής του γεωγραφικού χώρου, στην κατανόηση και ερμηνεία των αλληλεξαρτήσεων και των αλληλεπιδράσεων γεωφυσικών και κοινωνικών παραγόντων, καθώς και στην αιτιολόγηση της ανάγκης αρμονικής συνύπαρξης ανθρώπου και περιβάλλοντος.

13 Αναλυτικό Πρόγραμμα Σπουδών (ΑΠΣ) Φυσικών Επιστημών

14 Τι εννοούμε λέγοντας αναλυτικό πρόγραμμα σπουδών; τις δραστηριότητεςτις δραστηριότητες τις εμπειρίεςτις εμπειρίες τις ενέργειεςτις ενέργειες που έχουν προγραμματιστεί σε σκοπό να προκαλέσουν τη μάθηση και να συμβάλουν στην επίτευξη των εκπαιδευτικών στόχων

15 Τι καθορίζει αναλυτικό πρόγραμμα σπουδών;  Το πλαίσια των διαφόρων παιδαγωγικών καταστάσεων  Τη διδακτέα ύλη  Τα μέσα διδασκαλίας  Τις εκπαιδευτικές δραστηριότητες

16 Πως συντάσσεται ένα αναλυτικό πρόγραμμα σπουδών; Με βάση συγκεκριμένες θεωρίες Π.χ.  Θεωρία του εποικοδομητισμού  Θεωρία κοινωνικής αποτελεσματικότητας

17 ΑΝΑΛΥΤΙΚΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΣΠΟΥΔΩΝ ΓΕΩΓΡΑΦΙΑΣ – ΓΕΩΛΟΓΙΑΣ Φ.Ε.Κ. 304 τεύχος Β΄

18 Τι περιλαμβάνει αναλυτικό πρόγραμμα σπουδών Γεωλογίας - Γεωγραφίας;  ειδικούς σκοπούς  στόχους  θεματικές ενότητες,  ενδεικτικές δραστηριότητες,  διαθεματικά σχέδια εργασίας  διδακτική μεθοδολογία  αξιολόγηση  διδακτικό υλικό

19 Σκοπός της διδασκαλίας του μαθήματος της Γεωλογίας-Γεωγραφίας στο Γυμνάσιο  Να αποκτήσουν οι μαθητές τις βασικές γνώσεις αυτού του γνωστικού αντικειμένου.  Να εξοικειωθούν με μεθόδους που συμβάλλουν στην κατανόηση της δομής του χώρου και διευκολύνουν την ερμηνεία των αλληλεπιδράσεων και αλληλεξαρτήσεων που αναπτύσσονται μεταξύ του ανθρώπου και του φυσικού περιβάλλοντος.  Επιδιώκεται η αποδοχή/υιοθέτηση πανανθρώπινων αξιών και η διαμόρφωση θετικών στάσεων τόσο απέναντι στο άμεσο περιβάλλον τους όσο και απέναντι των άλλων λαών του πλανήτη (ΦΕΚ τεύχος Β΄ αρ. φύλλου 304/ ).

20 Ειδικοί σκοποί που επιδιώκονται για το μαθητή με τη διδασκαλία της Γεωλογίας-Γεωγραφίας  Να ερμηνεύουν φαινόμενα και διαδικασίες που ξεφεύγουν από την άμεση παρατήρηση και συχνά απαιτούν αυξημένη ικανότητα αφηρημένης σκέψης και συνδυασμού δεδομένων (π.χ. για τη μελέτη των γεωλογικών φαινομένων).  Να χρησιμοποιούν με σχετική ευχέρεια ορισμένες απλές, αλλά εξειδικευμένες μεθόδους μελέτης δεδομένων που συνδέονται με τη Γεωλογία και τη Γεωγραφία (π.χ. αξιοποίηση χαρτών, γραφημάτων και άλλων πληροφοριών, συνεργασία για την υλοποίηση σχεδίων εργασίας κτλ.).  Να αξιολογούν και να αξιοποιούν τα αποτελέσματα των παρατηρήσεών τους, ώστε να προτείνουν λύσεις σε συγκεκριμένα προβλήματα.  Να αναπτύσσουν τις απαραίτητες διαθέσεις και στάσεις που θα τους επιτρέψουν να ενταχθούν ομαλά και δημιουργικά στο φυσικό και κοινωνικό περιβάλλον τους

21 ΑΠΣ Γεωλογία – Γεωγραφία Α΄ Γυμνασίου Η ύλη αναπτύσσεται σε τρεις μεγάλες διδακτικές ενότητες οι οποίες είναι: 1. Οι χάρτες (6 διδακτικές ώρες): Στην ενότητα αυτή επιδιώκεται η ανάπτυξη δεξιοτήτων εντοπισμού τόπων στην επιφάνεια της Γης με τη βοήθεια των συντεταγμένων (γεωγραφική θέση) και αξιοποίηση των χαρτών στη μελέτη συγκεκριμένων γεωγραφικών προβλημάτων. 2. Το φυσικό περιβάλλον (30 διδακτικές ώρες). Η ενότητα αυτή έχει ως αντικείμενο τη μελέτη του φυσικού περιβάλλοντος της Γης και περιλαμβάνει τις αναγκαίες για τη γεωγραφική μελέτη γνώσεις Γεωλογίας.

22 ΑΠΣ Γεωλογία – Γεωγραφία Α΄ Γυμνασίου Η ύλη αναπτύσσεται σε τρεις μεγάλες διδακτικές ενότητες οι οποίες είναι: 3. Οι δραστηριότητες των ανθρώπων (12 διδακτικές ώρες). Η ενότητα αυτή συνδέει το φυσικό περιβάλλον με τις δραστηριότητες των ανθρώπων. Καταλληλότερα θέματα για την ηλικία των μαθητών των δύο πρώτων τάξεων του Γυμνασίου θεωρήθηκαν η συνοπτική εξέταση ορισμένων πληθυσμιακών φαινομένων (αριθμητική εξέλιξη πληθυσμού, πληθυσμιακή πυκνότητα, γεωγραφική κατανομή, σύνθεση κατά ηλικίες), η εξέταση των διαθέσιμων πόρων (συνδυασμός φυσικών και ανθρώπινων πόρων) και το αστικό περιβάλλον (δημιουργία πόλεων, δομή, λειτουργίες, προβλήματα).

23 1. Οι χάρτες (5 διδακτικές ώρες): Περιλαμβάνει την εφαρμογή γνώσεων και δεξιοτήτων στη μελέτη της Ευρώπης, τη διερεύνηση της σχετικής θέσης τόπων, τη διαίρεση των χαρτών και την εφαρμογή τους στη μελέτη και λύση υποθετικών προβλημάτων (για παράδειγμα στον προγραμματισμό έργων). 2. Το φυσικό περιβάλλον της Ευρώπης (17 διδακτικές ώρες): Αναπτύσσεται με την ίδια λογική που περιγράφηκε στην προηγούμενη τάξη και περιλαμβάνει τη μελέτη χαρακτηριστικών, κατά περίπτωση, χωρών. 3. Οι κάτοικοι της Ευρώπης (12 διδακτικές ώρες): Εξετάζει τον πληθυσμό της Ευρώπης, την εξέλιξή του στο χρόνο, τη γεωγραφική κατανομή του, την πολιτική διαίρεση της ηπείρου, τις μεγάλες πόλεις και τη γεωγραφική κατανομή τους, όπως επίσης και τη γεωγραφική κατανομή γλωσσών και θρησκειών. Όπου κρίνεται αναγκαίο, το μάθημα καταλήγει στην εξέταση του συγκεκριμένου χαρακτηριστικού στον ελληνικό χώρο (για παράδειγμα, πληθυσμός, πόλεις και διοικητική διαίρεση της Ελλάδας). Η ενότητα κλείνει με τη μελέτη των βαλκανικών χωρών, οι οποίες αποτελούν τον άμεσο περιβάλλοντα χώρο της Ελλάδας. ΑΠΣ Γεωλογία – Γεωγραφία Β΄ Γυμνασίου

24 4. Οι οικονομικές δραστηριότητες των Ευρωπαίων (14 διδακτικές ώρες): Η ενότητα αυτή περιλαμβάνει περιορισμένες σε ποικιλία και έκταση πληροφορίες για την ανάπτυξη των διαφόρων τομέων της αραγωγής στον ευρωπαϊκό χώρο. Το κέντρο βάρους της ενότητας δε βρίσκεται στην απαρίθμηση προϊόντων και ποσοτήτων, αλλά στους παράγοντες, οι οποίοι καθορίζουν την ανάπτυξη των διαφόρων οικονομικών δραστηριοτήτων. Στο Δημοτικό σχολείο οι μαθητές γνώρισαν τη μορφή της επιφάνειας της Γης και τη διαίρεσή της σε χώρες, μελετώντας τον κόσμο σε ολοένα ευρύτερες περιφέρειες από το τοπικό προς το παγκόσμιο. Έμαθαν επίσης να καταγράφουν δεδομένα και να τααπεικονίζουν με κατάλληλα σύμβολα. Στο Γυμνάσιο αυτές οι γνώσεις και δεξιότητες θα πρέπει να συμπληρωθούν και να επεκταθούν. ΑΠΣ Γεωλογία – Γεωγραφία Β΄ Γυμνασίου

25 Ά ενότητα ΑΠΣ Γεωλογία – Γεωγραφία Α΄ Γυμνασίου Ά ενότητα ΑΠΣ Γεωλογία – Γεωγραφία Α΄ Γυμνασίου

26 Β΄ ενότητα ΑΠΣ Γεωλογία – Γεωγραφία Α΄ Γυμνασίου

27 Γ΄ ενότητα

28 ΑΠΣ Γεωλογία – Γεωγραφία Β΄ Γυμνασίου Α΄ ενότητα

29 ΑΠΣ Γεωλογία – Γεωγραφία Β΄ Γυμνασίου Β΄ ενότητα

30 ΑΠΣ Γεωλογία – Γεωγραφία Β΄ Γυμνασίου Β΄ ενότητα

31 ΑΠΣ Γεωλογία – Γεωγραφία Β΄ Γυμνασίου Γ΄ ενότητα

32 ΑΠΣ Γεωλογία – Γεωγραφία Β΄ Γυμνασίου

33 Δ΄ ενότητα

34 Διδακτική μεθοδολογία  Η στη γεωγραφική εκπαίδευση δεν πρέπει να έχει γνωσιοκεντρικό χαρακτήρα.  απομνημόνευση ορισμένων βασικών γεωγραφικών γνώσεων  κατάλληλη προσέγγιση και αξιοποίηση της πληροφορίας,  μαθητής να ερμηνεύει φαινόμενα ή διαδικασίες με γεωγραφικό περιεχόμενο και να προτείνει λύσεις σε συγκεκριμένα προβλήματα.  απόκτηση μιας όσο το δυνατόν ολιστικής εικόνας του σύγχρονου κόσμου  ανάπτυξη των ικανοτήτων που επιτρέπουν την καλύτερη δυνατή επεξεργασία και αξιοποίηση πληροφοριών με γεωγραφικό περιεχόμενο.  προσφέρει πολλές ευκαιρίες αξιοποίησης των εμπειριών του μαθητή και διαθεματικής προσέγγισης της γνώσης.

35 Αξιολόγηση Η αξιολογική διαδικασία που εφαρμόζει ο εκπαιδευτικός μέσα στην τάξη μπορεί να είναι Διαγνωστική, Διαμορφωτική, Τελική. Με τη Διαγνωστική αξιολόγηση ο εκπαιδευτικός μπορεί στην αρχή της σχολικής χρονιάς ή στην αρχή της διδασκαλίας μιας ενότητας, μέσω κατάλληλων προφορικών ή γραπτών ερωτήσεων και διαλόγου, που αναπτύσσει μέσα στην τάξη, να διαπιστώσει:  Το επίπεδο των γνώσεων που έχουν κατακτήσει οι μαθητές του από τα προηγούμενα χρόνια σπουδών ή τις ενότητες που έχουν διδαχτεί στη διάρκεια της ίδιας σχολικής χρονιάς.  Τις έννοιες τις οποίες οι μαθητές τείνουν να παρανοούν.  Τα ενδιαφέροντα, τις κλίσεις ή τις δεξιότητες των μαθητών του.  Τις πιθανές ιδιαίτερες διδακτικές ανάγκες, που έχει το σύνολο των μαθητών του ως τάξη ή καθένας από αυτούςατομικά

36 Αξιολόγηση Με τη Διαμορφωτική αξιολόγηση που αντιπροσωπεύει μια συνεχή και καθημερινή διαδικασία επιδιώκεται η πληροφόρηση του εκπαιδευτικού και του μαθητή για την πρόοδο του τελευταίου κατά τη διάρκεια διδασκαλίας του αντικειμένου. Ανάλογα με το αποτέλεσμα αυτής της αξιολόγησης, ο εκπαιδευτικός αποφασίζει και σχεδιάζει τις παρεμβάσεις, που πρέπει να γίνουν για τη βελτίωση της διδακτικής διαδικασίας και την επίτευξη των διδακτικών στόχων. Τα θέματα τα οποία θα επιλεγούν στο πλαίσιο της διαμορφωτικής αξιολόγησης των μαθητών στο μάθημα της Γεωλογίας - Γεωγραφίας θα πρέπει :  Να αντιστοιχούν στις δυνατότητες της ηλικίας τους.  Να αντιστοιχούν με ακρίβεια στη φιλοσοφία με την οποία έγινε η διδασκαλία.  Να αντιστοιχούν στους διδακτικούς στόχους του μαθήματος.  Να λαμβάνουν υπόψη την πολυπλοκότητα των γεωλογικών- γεωγραφικών ζητημάτων.

37 Αξιολόγηση Τελική αξιολόγηση :  Διενεργείται με την ολοκλήρωση μιας διδακτικής ενότητας ή με την ολοκλήρωση της διδακτέας ύλης,  Αποτιμάται με συστηματικό τρόπο το αποτέλεσμα της διδακτικής διαδικασίας που ακολουθήθηκε αλλά και της προσωπικής μελέτης του μαθητή. Αυτά συγκρίνονται με το προηγούμενο επίπεδο γνώσεων και δεξιοτήτων των μαθητών και με τους στόχους που είχαν τεθεί, ως προς αυτά, για τη διδασκαλία του αντικειμένου.  Τα αποτελέσματα της αξιολόγησης αυτής βοηθούν και τον εκπαιδευτικό και τον μαθητή στην παραπέρα πορεία.  Η επιλογή των θεμάτων τελικής αξιολόγησης πρέπει να βασίζεται στις αρχές που αναφέρθηκαν στη διαμορφωτική αξιολόγηση.

38 Αξιολόγηση Δοκιμασίες με τις οποίες μπορεί να επιτευχθεί ο σκοπός της τελικής αξιολόγησης είναι:  Σχολιασμός μιας πρότασης που είναι ορθή, λανθασμένη, ή ελλιπής.  Παροχή στο μαθητή ενός περιορισμένου αριθμού όρων προκειμένου να συντάξει μια επιστημονικά τεκμηριωμένη  πρόταση που να τους περιλαμβάνει.  Παροχή στο μαθητή όρων που βρίσκονται σε διαφορετικές στήλες, τους οποίους καλείται να συνδυάσει  Παρατήρηση του γεωμορφολογικού χάρτη μιας φανταστικής περιοχής.  Τοποθέτηση σε σωστή χρονική ή λογική σειρά εικόνων, που παρουσιάζουν στάδια ενός φαινομένου ήδιεργασίας με γεωλογικό - γεωγραφικό χαρακτήρα

39 Το διδακτικό υλικό Α] διδακτικό υλικό για το μαθητή το Βιβλίο του Μαθητήτο Βιβλίο του Μαθητή Τετράδιο Εργασιών (όπου αυτό κρίνεται απαραίτητο)Τετράδιο Εργασιών (όπου αυτό κρίνεται απαραίτητο) Β] διδακτικό υλικό για τον καθηγητή  το Βιβλίο του Καθηγητή.  κατάλληλο εποπτικό υλικό όπως χάρτες τοίχου, υδρόγειο  σφαίρα, διαφάνειες, βιντεοταινίες, ταξιδιωτικά βιβλία, βιβλία και περιοδικά με πληροφοριακό γεωγραφικό περιεχόμενο  κατάλληλα λογισμικά.

40 Βιβλιογραφία  Δερμιτζάκης Μ. – Φέρμελη Γ. Διδακτική της Γεωλογίας και των Περιβαλλοντικών Επιστημών, Εκδόσεις Γ. Γκέλμπεσης Αθήνα, 2008  Κόκκοτας, Π. Β, Σύγχρονες Προσεγγίσεις στη Διδασκαλία των Φυσικών Επιστημών, Αθήνα: Εκδόσεις Γρηγόρης  Κόκκοτας, Π. Β, Διδακτική των Φυσικών Επιστημών βελτιωμένη έκδοση. Αθήνα: Εκδόσεις Γρηγόρη, Αθήνα, 1998  Κόκκοτας, Π. Β. Διδακτική των Φυσικών Επιστημών (Μέρος ΙΙ) - Σύγχρονες Προσεγγίσεις στη Διδασκαλία των Φυσικών Επιστημών: Η εποικοδομητική προσέγγιση της διδασκαλίας και της μάθησης. (4η εκδ. Τομ. 2), Αθήνα, 2003  Ματσαγγγούρας Γ. Ηλίας, Στρατηγικές Διδασκαλίας. Η Κριτική Σκέψη στη Διδακτική Πράξη. Αθήνα: Gutenberg,  Ματσαγγγούρας Γ. Ηλίας, Η Εξέλιξη της Διδακτικής: Επιστημολογική Θεώρηση. Αθήνα: Gutenberg,  Φ.Ε.Κ. 304 τεύχος Β΄  ttp://www.pi-schools.gr/programs/depps/


Κατέβασμα ppt "Αναλυτικό Πρόγραμμα Σπουδών (ΑΠΣ) Αναλυτικό Πρόγραμμα Σπουδών (ΑΠΣ) Διαθεματικό Ενιαίο Πλαίσιο Προγραμμάτων σπουδών (ΔΕΠΠΣ) Διαθεματικό Ενιαίο Πλαίσιο."

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google