Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

SteamPunk Πιέρος Πατουχέας Μελέτης Αφεντουλίδης Νίκος Παπαγιαννόπουλος Σπύρος Σκεντεράσι CyberPunk BioPunk.

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "SteamPunk Πιέρος Πατουχέας Μελέτης Αφεντουλίδης Νίκος Παπαγιαννόπουλος Σπύρος Σκεντεράσι CyberPunk BioPunk."— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 SteamPunk Πιέρος Πατουχέας Μελέτης Αφεντουλίδης Νίκος Παπαγιαννόπουλος Σπύρος Σκεντεράσι CyberPunk BioPunk

2 CYBERPUNK Το Cyberpunk εμφανίστηκε στα 80’s και επικεντρώνεται στην ανθρώπινη φύση, την τεχνολογία, την εξουσία, την καταπίεση, την αντίσταση και τον συνδυασμό όλων αυτών των στοιχείων στο κοντινό μέλλον, σε ένα συνήθως ζοφερό περιβάλλον υψηλής τεχνολογίας και υποβαθμισμένης ζωής (“high tech and low life”).

3 Θεματολογία CYBERPUNK Αρνητική επίδραση της τεχνολογίας στην ανθρωπότητα: Σε ένα cyberpunk κοντινό μέλλον η τεχνολογία τρέχει χωρίς όρια και τις περισσότερες φορές χειραγωγεί το κοινωνικό μας περιβάλλον. Το κοντινό μέλλον μοιάζει κοινό για πολλούς, αλλά συχνά συμβαίνουν συγκρούσεις συγκεκριμένων τεχνολογικών δικτύων εξουσίας, χωρίς όμως ο κόσμος και η κοινωνία να ξεφεύγουν από το παρόν που ζούμε εμείς τώρα. Η παράβαση των νόμων αποτελεί συχνό φαινόμενο. Συχνά η Γη δέχεται μεγάλες καταστροφές. Το έγκλημα και η διακίνηση ναρκωτικών χρησιμεύουν ως δευτερεύοντα στοιχεία στο σενάριο της ταινίας.

4 Δομή Ιστορίας CYBERPUNK Έλεγχος της κοινωνίας από μια μεγάλη εταιρία: Στο Cyberpunk σχεδόν πάντα υπάρχει μια ισχυρή κεντρική (ενδεχομένως πολυεθνική ή αεθνική) δύναμη που διευθύνει την κοινωνία, με τρόπο που συχνά δεν γίνεται αντιληπτός από τον πληθυσμό. Ο έλεγχος αυτός πραγματοποιείται με υπολογιστικά δίκτυα που διεισδύουν μέχρι και στο ανθρώπινο μυαλό και τις περισσότερες φορές ασκείται από μια εταιρία ή μια κυβέρνηση. Η cyberpunk sci fi μπορεί να θεωρηθεί προφητική, γιατί προηγήθηκε της διάδοσης του παγκόσμιου ιστού (WWW) Ένα κοινό θέμα περιλαμβάνει μια φουτουριστική δυστοπία, όπου τα τελευταία ίχνη του πολιτισμού υπάρχουν μόνο σε μια κλειστή και προστατευμένη πόλη που ζουν οι ‘εκλεκτοί', ενώ οι ελευθερίες των πολιτών που ζουν έξω από αυτή αφαιρούνται με το πρόσχημα της προστασίας της ανθρωπότητας.

5 Δομή Ιστορίας CYBERPUNK Η ιστορία εστιάζει στα κατώτατα στρώματα της κοινωνίας : Το Cyberpunk σχεδόν πάντα επικεντρώνεται στο υπόγειο της κοινωνίας. Η ιστορία μπορεί να οδηγήσει σε επανάσταση και ανατροπή της δομής της εξουσίας, πάντα από την οπτική των καταπιεσμένων ή των μη καταπιεσμένων (αυτών που έχουν καταφέρει να μείνουν ελεύθεροι) πολιτών. Ελεύθερη πρόσβαση σε όλες τις πληροφορίες : Το Cyberpunk ασχολείται συχνά με τη συνεχή εξάπλωση και την πρόσβαση στις πληροφορίες. Hacker θέματα και πότε-ποιός και από που συνδέεται στο internet είναι κοινά. Επιπλέον, η σύνδεση των ανθρώπων σε αυτήν την πανταχού παρούσα ροή των πληροφοριών οδηγεί σε ασαφή όρια μεταξύ του εικονικού και του πραγματικού.

6 Cyberpunk Γραφικά και στυλ Το Cyberpunk χρησιμοποιεί γραφικά τα οποία είναι dirty, υπέρ-ρεαλιστικά, που όμως μοιάζουν να έρχονται από το εγγύς μέλλον και όχι από κάποιο απώτερο μέλλον, π.χ. του γαλαξιακού σύμπαντος. Συχνά κυριαρχεί ένα συγκεκριμένο χρώμα που διαπερνά την ταινία. Επίσης συνυπάρχουν σκοτεινά μοτίβα ταυτόχρονα και σε αντίθεση με συνδυασμό πολλαπλών χρωμάτων neon. Κάτι εξίσου σημαντικό είναι ότι στις Cyberpunk ταινίες κυριαρχεί η αίσθηση του στυλ, σε αντίθεση με άλλα είδη όπου το στυλ είναι δευτερεύον.

7 Η πλοκή εκτυλίσσεται πάντοτε σε αναπτυγμένα αστικά περιβάλλοντα, με κυρίαρχη την παρουσία των σύνθετων τεχνητών δομών και την απουσία φυσικού τοπίου, κάτι που είναι ήδη πραγματικότητα στις σύγχρονες μεγαλουπόλεις του κόσμου. Το cyberpunk είναι έντονα επηρεασμένο από την Ιαπωνική αστική αισθητική και όπως έχει λεχθεί η σύγχρονη Ιαπωνία είναι ‘simply cyberpunk’

8 Metropolis (1927 ) Σε μια πόλη του μέλλοντος όπου οι πολίτες είναι χωρισμένοι στους εργάτες και στην ελίτ της πόλης, ο γιος ενός από τους πρώτους σε ιεραρχία ευγενείς ερωτεύεται μια εργάτρια η οποία προβλέπει την έλευση ενός σωτήρα που θα λύσει τις διαφορές των δύο πλευρών. Δεν μπορεί να χαρακτηρισθεί αμιγώς cyberpunk ταινία, διότι το 1927 δεν υπήρχε η τεχνολογία των Η/Υ, αλλά ήταν πρόδρομος του είδους, τόσο ως προς το σενάριο, όσο και ως προς την αισθητική και τα εντυπωσιακά για την εποχή της τεχνολογικά εφέ Σκηνοθέτης :Fritz Lang Σενάριο :Fritz Lang,Thea von Harbou.

9 Alien (1979) Ένα διαστημόπλοιο καθώς ερευνά ένα μήνυμα SOS προσγειώνεται σε έναν μακρινό πλανήτη. Εκεί το πλήρωμα θα έρθει σε επαφή με παράξενα πλάσματα και ένα αλλόκοτο περιβάλλον το οποίο και ερευνά. Info: H ταινία είχε πολλά sequels π.χ Alien Resurrection (1997) και ένα prequel Prometheus (2012) Σκηνοθέτης :Ridley Scott Σενάριο :Dan O’Bannon, Ronald Shuset

10 Blade Runner(1982) Ο Deckard είναι ένας Blade Runner, που πρέπει να βρει και να εξοντώσει τα 4 οργανικά ρομπότ (γενετικά αντιγραμμένα πλάσματα-replicants) τα οποία έκλεψαν ένα διαστημόπλοιο από το διάστημα και γύρισαν στην Γη για να βρουν τον δημιουργό τους. Σκηνοθέτης :Ridley Scott Σενάριο:Phillip K.Dick (νουβέλα), Hampton Fancher, David People

11 The Terminator (1984) Ένα ανθρωποειδές ασταμάτητο cyborg στέλνεται από το μέλλον στο παρόν για να σκοτώσει την Sarah Connor. Ο Kyle Reese αναλαμβάνει να το σταματήσει. Σκηνοθέτης :James Cameron Σενάριο :James Cameron,Gale Anne Hurd

12 Terminator 2: Judgment Day(1991) Terminator 3: Rise of the Machines(2003) Το cyborg που κάποτε προσπάθησε να σκοτώσει την Sarah Connor, τώρα πρέπει να προστατέψει τον γιό της από ένα ακόμα πιο δυνατό cyborg Το cyborg που κάποτε προσπάθησε να σκοτώσει την Sarah Connor, τώρα πρέπει να προστατέψει τον γιό της από ένα ακόμα πιο δυνατό cyborg. Ο John Connor έχει φτάσει στα 20 του, ένας εξολοθρευτής γένους θηλυκού ονομαζόμενο Τ-Χ τον κυνηγάει για να τον σκοτώσει, τότε ένα άλλο T- 101 (Schwarzennator)στέλνεται πίσω στο παρόν από το μέλλον για να σώσει τον John από τον ξεσηκωμό τον μηχανών. Σκηνοθέτης :Jonathan Mostow Σενάριο :John D. Brancato, Michael Ferris, Tedi Sarafian Σκηνοθέτης:James Cameron Σενάριο :James Cameron, William Wisher Jr.

13 Twelve Monkeys(1995) Σε ένα μελλοντικό κόσμο κατεστραμμένο από έναν ιό ένας κατάδικος στέλνεται πίσω στον χρόνο για να συλλέξει πληροφορίες για τον φτιαγμένο από άνθρωπο ιό που σκότωσε το μεγαλύτερο μέρος του πληθυσμού της Γης. Σκηνοθέτης :Terry Gilliam Σενάριο :Chris Marker, David and Janet Peoples

14 The Matrix(1999) Ένας hacker μαθαίνει από κάποιους μυστηριώδεις ανθρώπους για την αληθινή φύση της πραγματικότητας και τον ρόλο του στον πόλεμο εναντίον αυτών που την ελέγχουν. Σκηνοθέτης :Andy & Larry Wachowski Σενάριο :Andy & Larry Wachowski

15 The Matrix Revolutions (2003) The Matrix Reloaded(2003) Ο Neo και οι επαναστάτες υπολογίζουν πως έχουν στην διάθεσή τους 72 ώρες πριν 250.000 ανιχνευτές βρουν την Zion και όλους όσους βρίσκονται εκεί. Όσο αυτό λαμβάνει μέρος ο Neo πρέπει να βρει τρόπο να σώσει την Trinity από μια σκοτεινή μοίρα που την περιμένει την οποία είδε στα όνειρά του. Η πόλη Zion αμύνεται ενάντια στην εισβολή αμέτρητων μηχανών καθώς ο Neo πολεμάει για να τελειώσει τον πόλεμο σε μια άλλη γραμμή αντιμετωπίζοντας τον ανεξάρτητο πράκτορα Smith παράλληλα.

16 Minority Report(2002) Στο μέλλον όπου ένας ειδικός τομέας αστυνομικών μπορεί και συλλαμβάνει κακοποιούς πριν διαπράξουν το έγκλημα, ένας αξιωματικός από αυτόν τον τομέα κατηγορείται για έναν μελλοντικό φόνο. Σκηνοθέτης :Steven Spielberg Σενάριο:Philip K.Dick, Scott Frank, Jon Cohen

17 BIOPUNK Οι προβληματικές του βασίζονται στην εξέλιξη της Μιμητικής Μηχανικής, σε συνδυασμό με τον σκεπτικισμό, τη κουλτούρα των hacker και του φουτουρισμού. Biopunk (σύνθεση "βιοτεχνολογίας" και "πανκ") είναι ένα κίνημα technoprogressive που γεννήθηκε την δεκαετία του ’90 και υποστηρίζει την ανοικτή πρόσβαση σε γενετικές πληροφορίες. Biopunk χομπίστες ή biohackers πειραματίζονται με το DNA και τις άλλες πτυχές της γενετικής. Το biopunk επικεντρώνεται στη βιοτεχνολογία και οπωσδήποτε είναι εξέλιξη του cyberpunk

18 Ιn Time (2011) Μέχρι το 2161, η γενετική τροποποίηση έχει επιτρέψει στην ανθρωπότητα να σταματήσει τη γήρανση στα 25, αλλά οι άνθρωποι είναι υποχρεωμένοι να κερδίσουν περισσότερο χρόνο μετά τα 25 ειδάλλως πεθαίνουν μέσα σε ένα χρόνο. O Will σώζει τον πλούσιο 105 χρόνο Χένρι Χαμιλτον. Αυτός του δίνει τον χρόνο του γιατί όπως λέει "το μυαλό σας φθείρεται, παρόλο που το σώμα σας όχι. Θέλουμε, χρειάζεται να πεθάνουμε” και τότε ο Will έχει προβλήματα με τους Timekeepers Σκηνοθέτης: Andrew Niccol Σενάριο :Andrew Niccol

19 Repo! The Genetic Opera (2008) Μια παγκόσμια επιδημία παροτρύνει μια εταιρεία βιοτεχνολογίας να ξεκινήσει ένα πρόγραμμα οργάνων παρόμοιο με ένα τυπικό δάνειο αυτοκινήτων.To τίμημα των κακοπληρωτών όμως είναι η ζωή τους. Σκηνοθέτης: Lynn Bousman Σενάριο : Terrance Zdunich,Darren Smith

20 Ώμος προς ενοικίαση (Ελληνική, Μικρού μήκους, 2007) Σε μια μελλοντική κοινωνία υπάρχει το επάγγελμα του «Φίλου επί πληρωμή», του ανθρώπου που αναλαμβάνει να παρηγορεί και να στηρίζει σε δύσκολες στιγμές όσους το έχουν ανάγκη. Ο Ώμος προς ενοικίαση περιγράφει πέντε μέρες από τη ζωή του Μπετελγκέζ, ενός βετεράνου «Φίλου επί πληρωμή», καθώς προσπαθεί να βρει την εξαφανισμένη κόρη του, Σελεστιν, και να συμφιλιωθεί με τον επικείμενο θάνατο του από μια μυστηριώδη, θανατηφόρα επιδημία. Σενάριο - Σκηνοθεσία : Δημήτρης Εμμανουηλιδης

21 STEAMPUNK Στα μέσα της δεκαετίας του ’80 από την ευρύτερη επικράτεια του κυβερνοπάνκ ξεπήδησε το στιμ πανκ (steampunk, που θα μπορούσε να μεταφραστεί ως ατμοπάνκ), ένα λογοτεχνικό ρεύμα το οποίο αναφέρεται στην περίοδο (1837-1910) και έχει λιγότερο εμφανή δυστοπικό χαρακτήρα και όπου το σκηνικό της ιστορίας τοποθετείται όχι στο κοντινό μέλλον αλλά σε έναν εναλλακτικό δέκατο ένατο αιώνα· μετά τη βιομηχανική επανάσταση αλλά πριν την εξάπλωση της ηλεκτροδότησης. Η τεχνολογία στους στιμ πανκ κόσμους είναι συνήθως πιο προηγμένη σε σχέση με την πραγματική τεχνολογία της εποχής αλλά, ελλείψει ηλεκτρονικών, βασίζεται στη δύναμη του ατμού και των κουρδιστών μηχανισμών, όπως πράγματι γινόταν τότε. Κατά τα άλλα, η κοινωνία, η αισθητική και η ατμόσφαιρα συνήθως αντανακλούν επακριβώς τις συμβάσεις του βικτωριανού κόσμου..

22 Εμφάνιση STEAMPUNK Το Στιμ Πανκ εμφανίστηκε όταν κάποιοι συγγραφείς άρχισαν συνειδητά να μιμούνται τα πρώιμα έργα επιστημονικής φαντασίας που γράφτηκαν πριν από τον Α’ Παγκόσμιο Πόλεμο, κυρίως τα έργα του Ιουλίου Βερν και του Χέρμπερτ Τζορτζ Γουέλς, εμβολιάζοντας τα όμως με δόσεις του πολύ επίκαιρου κυβερνοπάνκ. Ορισμένοι μάλιστα πειραματίστηκαν τοποθετώντας το σκηνικό των ιστοριών τους ακόμη πιο πίσω χρονικά, συχνά στον Μεσαίωνα, διατηρώντας όμως την τεχνολογία του ατμού και των κουρδιστών μηχανισμών ως κεντρικούς πυλώνες του κόσμου τους. Μετά το 1990 το στιμ πανκ άρχισε να απομακρύνεται από τις κυβερνοπάνκ ρίζες του· η αισθητική και τα μοτίβα του άρχισαν να χρησιμοποιούνται ακόμη και σε έργα φάνταζυ και να τοποθετούνται δίπλα-δίπλα με τα υπερφυσικά και μαγικά στοιχεία που αφθονούν στο είδος αυτό

23 O Van Helsing υπάρχει στον κόσμο για να τον απαλλάξει από όλα τα κακά, ακόμα και αν δεν συμφωνούν όλοι μαζί του. Το Βατικανό στέλνει τον κυνηγό τεράτων και τον σύμμαχό του, Carl στην Τρανσυλβανία. Έχουν σταλεί σε αυτή τη γη για να σταματήσουν τον ισχυρό Κόμη Δράκουλα. Εδώ θα ενώσουν τις δυνάμεις τους με μια πριγκίπισσα Τσιγγάνων που ονομάζεται Άννα Valerious, η οποία είναι αποφασισμένη να σταματήσει μια αρχαία κατάρα για την οικογένειά της, με την καταστροφή του βαμπίρ. Απλώς δεν ξέρει πώς. Van Helsing (2004) Σκηνοθέτης-Σενάριο : Stephen Sommers

24 The Prestige (2006) Στο τέλος του δέκατου ένατου αιώνα, στο Λονδίνο, ο Robert Angier, η αγαπημένη του γυναίκα Τζούλια McCullough και ο Alfred Borden είναι φίλοι και οι βοηθοί ενός μάγου. Όταν η Julia πεθαίνει τυχαία κατά τη διάρκεια μιας παράστασης, ο Robert κατηγορεί τον Alfred για το θάνατό της και γίνονται εχθροί. Και οι δύο γίνονται διάσημοι και αντίπαλοι μάγοι, σαμποτάροντας ο ενας την απόδοση του άλλου πάνω στη σκηνή. Όταν ο Alfred εκτελεί ένα επιτυχημένο τέχνασμα, στον Robert γίνεται έμμονη ιδέα και προσπαθεί να αποκαλύψει το μυστικό του ανταγωνιστή του, με τραγικές συνέπειες. Σκηνοθέτης:Christopher Nolan Σενάριο :Christopher Nolan, Jonathan Nolan

25 Τhe Illusionist (2006) O Eisenheim είναι ένας μάγος της Βιέννης στις αρχές του 1900, ο οποίος ερωτεύεται μια γυναίκα πάνω από την κοινωνική θέση του. Όταν αρραβωνιάσεται με τον πρίγκιπα, ο Eisenheim χρησιμοποιεί τις δυνάμεις του για να την ελευθερώσει και να υπονομεύσει τη σταθερότητα του βασιλικού οίκου της Βιέννης. Σενάριο-Σκηνοθέτης :Neil Burger

26 9 (2009) Σε έναν κόσμο που καταστράφηκε από τον πόλεμο μεταξύ ανθρώπου και μηχανής, μια χειροποίητη κούκλα με τον αριθμό 9 γραμμένο στην πλάτη του έρχεται στη ζωή. Ο κόσμος μέσα στον οποίο έχει ξυπνήσει είναι τρομακτικός, αλλά μαθαίνει γρήγορα ότι δεν είναι μόνος και ότι υπάρχουν άλλοι σαν κι αυτόν, και με μονοψήφιο αριθμό γραμμένο στην πλάτη τους. Ο πρώτος που συναντά είναι ο 2 που λέει κάτι για το τι συνέβη στον κόσμο. Ο 2 είναι επίσης ενθουσιασμένος με το δίσκο που ο 9 μεταφέρει, έναν με τρία μοναδικά σύμβολα στο μπροστινό μέρος. Ο 9 σύντομα μαθαίνει ότι ο δίσκος και μερικές από τις άλλες κούκλες που είναι έτοιμες ακόμα και να πεθάνουν για το καλό της ανθρωπότητας μπορεί να είναι η τελευταία ελπίδα για τη σωτηρία του ανθρώπου. Σκηνοθέτης :Shane Acker Σενάριο :Shane Acker,Pamela Pettler

27 Sherlock Holmes (2009) Mέτα την σύλληψη του κατά συρροή δολοφόνου και απόκρυφιστη "μάγου" Λόρδου Blackwood, ο θρυλικός ντετέκτιβ Σέρλοκ Χολμς και ο βοηθός του, μπορούν να κλείσουν επιτυχώς μια ακόμη υπόθεση. Αλλά όταν επιστρέφει ο Blackwood μυστηριωδώς από τον τάφο και συνεχίζει το δολοφονικό του ξεφάντωμα, ο Χολμς πρέπει να αναλάβει το κυνήγι του για μια ακόμη φορά. Μαζί με την αρραβωνιαστικιά του συνεργάτη του και τον detective της Scotland Yard Lestrade, ο ατρόμητος ντετέκτιβ πρέπει να ξετυλίξει τα στοιχεία που θα τον οδηγήσει σε ένα διαστρεβλωμένο ιστό από δολοφονίες, απάτες, και μαύρη μαγεία και την θανάσιμη σύγκρουση με την παλία γνωστή του Irene Adler Σενάριο : Anthony Peckham, Simon Kingberg, Michael Robert Johnson, Lionel Wigram Σε Ιδέα του: Sir. Arthur Conan Doyle Σκηνοθέτης :Guy Ritchie

28 Sherlock Holmes: A Game of Shadows (2011) Ο Σέρλοκ Χολμς και ο επί χρόνια έμπιστος συνεργάτης του, ο Dr. Watson, αναλαμβάνουν να αντιμετωπίσουν τον αιώνιο εχθρό του, τον καθηγητή Moriarty, με τη βοήθεια του μεγαλύτερου αδελφού του Mycroft Holmes και μια τσιγγάνα που ονομάζεται Sim. Σκηνοθέτης :Guy Ritchie Σενάριο :Kirean Mulroney, Michele Mulroney Σε Ιδέα του: Sir. Arthur Conan Doyle

29 Οι 3 Σωματοφύλακες (2011) Ο νεαρός Ντ Αρτανιάν, μαζί με τρεις πρώην θρυλικούς αλλά τώρα παρατημένους στην τύχη τους σωματοφύλακες πρέπει να ενωθούν για να νικήσουν μια όμορφη διπλή πράκτορα και τον αχρείο εργοδότη της, o oποίος θέλει να βυθίσει την Ευρώπη σε πόλεμο. Σκηνοθέτης :Paul W.S. Anderson Σενάριο : Alex Litvak, Andrew Davies

30 Hugo (2011) Ο Hugo είναι ένα ορφανό αγόρι που ζει μέσα στο σταθμού τρένων στο Παρίσι του 1930. Έμαθε να διορθώνει ρολόγια και άλλες συσκευές από τον πατέρα και τον θείο του, που φρόντιζαν τα ρολόγια στον σταθμό της αμαξοστοιχίας. Το μόνο πράγμα που τον ενώνει με τον νεκρό πλέον πατέρα του είναι ένας αυτόματος (μηχανικός άνθρωπος) που δεν λειτουργεί χωρίς το ειδικό κλειδί που ο Hugo πρέπει να βρει για να ξεκλειδώσει το μυστικό που πιστεύει ότι περιέχει. Στις περιπέτειες του, συναντιέται με έναν καταστηματάρχη, George Melies, ο οποίος εργάζεται στο σταθμό του τρένου και αναζητά τη θετή κόρη του. Ο Hugo διαπιστώνει ότι έχει μια εκπληκτική σχέση με τον πατέρα του και τον αυτόματο, και ανακαλύπτει ότι ξεκλειδώνει κάποιες μνήμες που ο γέρος έχει θάψει μέσα του όσον αφορά το παρελθόν του. Η ταινία κέρδισε 5 βραβεία Oscar. Σκηνοθέτης: Martin Scorsese Σενάριο :John Logan, Βrian Selznick (βιβλίο)

31 Postcyberpunk Ο όρος postcyberpunk αναφέρεται στα sci-fi έργα που εμφανίσθηκαν μετά την εδραίωση του κλασικού πλέον cyberpunk, τόσο σαν συνέχεια, όσο και σαν κριτική προς το τελευταίο. Από αυτή την άποψη, οι χαρακτηριστικές ιστορίες postcyberpunk συνεχίζουν την εστίαση σε μια πανταχού παρούσα datasphere της ψηφιακής πληροφορίας και της κυβερνητικής διείσδυσης στο ανθρώπινο σώμα, αλλά χωρίς τη συνθήκη της δυστοπίας (βλ. Τεχνολογικός ουτοπισμός). Όπως σε όλες τις κατηγορίες επιστημονικής φαντασίας, τα όρια της postcyberpunk είναι ασαφή και ρευστά. Το Cyberprep (cyber + preppy) είναι παρεμφερές με το postcyberpunk: δέχεται την κυριαρχία της κυβερνητικής, αλλά το πλαίσιο ζωής των ανθρώπων είναι χαρούμενο και όχι επικίνδυνο. Λοιπά είδη punk

32 Japanese Cyberpunk Ιαπωνικo Κυβερνοπάνκ είναι ένα είδος ταινιών που παράγονται στην Ιαπωνία από τα τέλη της δεκαετίας του 1980. Εχει κάποια ομοιότητα με την υψηλής τεχνολογίας δυτική Κυβερνοπάνκ, ωστόσο διαφέρει ως προς την ιδιαίτερη χρήση βιομηχανικών και μεταλλικών φορμών και με την ακατανόητη αφήγησή του. Το είδος εκπροσωπείται κατά κύριο λόγο από την ταινία Tetsuo:Τhe Iron Man じゃぱねせべぷん じゃれうぇうぇげとわさえろふぃどえじょあえろぽこそどえよそふぉえをぱお f そふぉご いぽぉでふぉろほふぉふぉごをろとそふぉほじょごふぉどをくぉあおどくぁでふぉろ

33 Στο ιαπωνικο Κυβερνοπάνκ συχνά ο πρωταγωνιστής, διέρχεται μέσα από ένα τερατώδες, ακατανόητο βιομηχανικό περιβάλλον. Πολλές από αυτές τις ταινίες εμπίπτουν στον πειραματικό κινηματογράφο. Συχνά υπάρχουν αφηρημένες οπτικές ακολουθίες που μπορεί και να μην αφορούν τους χαρακτήρες και την πλοκή. Επαναλαμβανόμενα θέματα περιλαμβάνουν: μετάλλαξη, απανθρωποποίηση μέσω τεχνολογίας, καταπίεση, σεξουαλική απόκλιση η πρόδρομες ουσίες じゃれうぇうぇげとわさえろふぃどえじょあえろぽこそどえよそふぉえをぱお f そふぉご いぽぉでふぉろほふぉふぉごをろとそふぉほじょごふぉどをくぉあおどくぁでふぉろ

34 Βασικές ταινίες じゃれうぇうぇげとわさえろふぃどえじょあえろぽこそどえよそふぉえをぱお f そふぉご いぽぉでふぉろほふぉふぉごをろとそふぉほじょごふぉどをくぉあおどくぁでふぉろ Άλλες ταινίες Death Powder (1986) Tetsuo: The Iron Man (1989) 964 Pinocchio (1991) Tetsuo II: Body Hammer (1992) Burst City, από την κυκλοφορία του το 1982, είχε μια ισχυρή επίδραση στην υπόγεια ιαπωνική σκηνή.

35 RetroFuturistic (ΠαλαίοΦουτουριστικά) Teslapunk, ονομάστηκε έτσι από τον επιστήμονα και εφευρέτη Nikola Tesla, αναφέρεται σε φανταστικές αφηγήσεις και οπτικό στυλ εμπνευσμένο από τον 18ο, 19ο και τις αρχές του 20ου αιώνα, τους πρωτοπόρους της ηλεκτρικής ενέργειας και των ηλεκτρικών συσκευών. Atompunk αφορά την προ-ψηφιακή περίοδο 1945-1965, δηλαδή τα μέσα του εικοστού αιώνα, τον μοντερνισμό, την Ατομική και διαστημική εποχή, τον κομμουνισμό και τις ανησυχίες για την υπερβολική παράνοια στις ΗΠΑ μαζί με το νεοσοβιετικό στυλ, τον υπόγειο κινηματογράφο, τη Googie αρχιτεκτονική, το πρόγραμμα Σπούτνικ, τους υπερήρωες φαντασίας, την ενίσχυση της Αμερικανικής στρατιωτικής και βιομηχανικής εξουσίας και το Τσερνομπίλ. Clockpunk είναι ένα είδος παρόμοιο με το steampunk, υπό την έννοια ότι απεικονίζει την προηγμένη τεχνολογία και βασίζεται σε προ-μοντέρνα σχέδια, αλλά η τεχνολογία που χρησιμοποιείται βασίζεται σε ελατήρια και ρολόγια, και συνήθως εκτυλίσσεται κατά τη διάρκεια της Αναγέννησης, στην παράδοση του μυθιστορήματος του Jay Lake, Κινητήρια Δύναμη και οι Θεοί του Whitechapel του SM Παλαιοφουτουριστικό θεωρείται και το steampunk, το οποίο έχει ήδη αναλυθεί στην παρουσίαση

36 Dieselpunk βασίζεται στην αισθητική του μεσοπολέμου (1920 - 1945). Το ύφος συνδυάζει τις καλλιτεχνικές επιρροές και το ύφος της περιόδου (συμπεριλαμβανομένων των περιοδικών πολτού (pulp), σειράς ταινιών, φιλμ νουάρ, art deco, και εν καιρώ πολέμου pin-ups) με μεταμοντέρνα τεχνολογία και ευαισθησίες. To dieselpunk περιγράφει ένα ξεχωριστό ύφος της εικαστικής τέχνης, μουσικής, κινηματογραφικών ταινιών, μυθοπλασίας και της μηχανικής. Είναι πιο σκοτεινό σε σχέση με το κλασικό steampunk Decopunk είναι ένα πρόσφατο υποσύνολο του είδους Steampunk, επικεντρώνεται γύρω από την Art Deco και το στυλ Art Moderne, (1920 μέχρι και 1950)

37 Futuristic (Φουτουριστικά) Nanopunk είναι ένα, πρόσφατα σε σύγκριση με άλλα είδη, αναδυόμενο είδος επιστημονικής φαντασίας. Το ύφος είναι παρόμοιο με το biopunk, αλλά περιγράφει έναν κόσμο στον οποίο η χρήση της βιοτεχνολογίας περιορίζεται ή απαγορεύεται, και μόνο η νανοτεχνολογία είναι σε ευρεία χρήση (ενώ σε biopunk βιο-και νανο συχνά συνυπάρχουν). Προς το παρόν το είδος έχει να κάνει περισσότερο με τις καλλιτεχνικές και όχι μόνο επιπτώσεις της νανοτεχνολογίας.

38 Άλλα είδη Mythpunk Περιγράφεται ως ένα είδος τους μυθικής φαντασίας, που αρχίζει με τη λαογραφία και το μύθο και προσθέτει στοιχεία της μεταμοντέρνας φανταστικής τεχνικής: αστική φαντασία, ποίηση προσωπικής μαρτυρίας, μη γραμμική αφήγηση, γλωσσική δημιουργία Nowpunk είναι ένας όρος που επινοήθηκε από τον Bruce Sterling, και αφορά τη σύγχρονη μυθοπλασία Splatterpunk, ένας όρος που επινοήθηκε στα μέσα της δεκαετίας του 1980. Αναφέρεται σε ένα είδος φαντασίας τρόμου με γραφιστική απεικόνιση της βίας. Αν και κέρδισε κάποια εξέχουσα θέση στη δεκαετία του 1980 και του 1990 ο όρος χρησιμοπο ιείται σήμερα λιγότερο συχνά. Elfpunk Το Elfpunk προτάθηκε ως υποκατηγορία της αστικής φαντασίας στο οποίο νεράιδες και ξωτικά περνάνε από την αγροτική λαογραφία σε σύγχρονες αστικές περιοχές.


Κατέβασμα ppt "SteamPunk Πιέρος Πατουχέας Μελέτης Αφεντουλίδης Νίκος Παπαγιαννόπουλος Σπύρος Σκεντεράσι CyberPunk BioPunk."

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google