Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Θέμα : « Στα χνάρια των Πορφυρογένηδων στον τόπο και στο χρόνο » Τίτλος Στα χνάρια των Πορφυρογένηδων στον τόπο και στο χρόνο Χρονική περίοδος υλοποίησης.

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "Θέμα : « Στα χνάρια των Πορφυρογένηδων στον τόπο και στο χρόνο » Τίτλος Στα χνάρια των Πορφυρογένηδων στον τόπο και στο χρόνο Χρονική περίοδος υλοποίησης."— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 Θέμα : « Στα χνάρια των Πορφυρογένηδων στον τόπο και στο χρόνο » Τίτλος Στα χνάρια των Πορφυρογένηδων στον τόπο και στο χρόνο Χρονική περίοδος υλοποίησης Σχολικό Έτος Υπεύθυνοι Καθηγητές Λιαπή Δήμητρα, Καμπλιώνης Γιώργος, Ευαγγελόπουλος Δημήτρης Τάξη Β΄ Λυκείου Περιγραφή Στο πλαίσιο του μαθήματος της Ερευνητικής Εργασίας επιλέξαμε το θέμα « Στα χνάρια των Πορφυρογένηδων στον τόπο και στο χρόνο », στο οποίο οι μαθητές ερεύνησαν την ιστορία μιας οικογένειας του τόπου μας παράλληλα με την τοπική και γενικότερη Ιστορία της Ελλάδας από το 1800 μέχρι σήμερα και πως αυτοί επέδρασαν και συνεχίζουν να διαμορφώνουν και να επιδρούν στη τοπική και ευρύτερη κοινωνία. Μαθητικές Εργασίες (ομάδες) 1.Νικόλαος Βρυλλάντης Κομνηνός Πορφυρογέννητος 2.Ναπολέων Πορφυρόγενης 3.Νικόλαος Πορφυρογένης-Μιλτιάδης Πορφυρογένης

2 ΠΡΩΤΗ ΟΜΑΔΑ: Νικόλαος Βρυλλάντης Κομνηνός Πορφυρογέννητος ΒΑΛΤΑ ΚΑΛΛΙΟΠΗ ΚΛΕΙΤΣΟΓΙΑΝΝΗ ΕΦΗ ΚΟΛΕΤΣΙΟΥ ΕΛΛΗ ΡΑΪΟΥ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΑ ΧΑΤΖΗΠΛΗ ΜΑΡΙΑ

3 ΔΕΥΤΕΡΗ ΟΜΑΔΑ: Ναπολέων Πορφυρόγενης ΚΩΣΤΑΡΗ ΓΕΩΡΓΙΑ ΞΕΝΑΚΗ ΑΛΕΞΑΝΔΡΑ ΣΑΜΑΡΑ ΜΑΡΓΑΡΙΤΑ ΤΡΙΑΝΤΑΦΥΛΛΟΥ ΜΑΡΙΑ ΤΥΦΕΚΙΟΓΛΟΥ ΔΑΝΑΗ

4 ΤΡΙΤΗ ΟΜΑΔΑ: Νικόλαος Πορφυρογένης - Μιλτιάδης Πορφυρογένης ΛΑΜΠΗΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΛΟΓΟΘΕΤΗΣ ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΛΑΪΤΖΙΔΗΣ ΧΡΗΣΤΟΣ ΚΑΡΑΜΠΕΛΙΑΣ ΓΙΩΡΓΟΣ ΜΟΥΣΤΟΣ ΚΩΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΧΑΤΖΗΙΩΑΝΝΟΥ ΜΑΝΩΛΗΣ

5 Ο Νικόλαος Βρυλλάντης Κομνηνός γεννήθηκε στην Δράκεια το Στην Δράκεια πέρασε τα πρώτα χρόνια της ζωής του όπου και τελείωσε το αλληλοδιδακτικό σχολείο. Στα αλληλοδιδακτικά σχολεία ο μεγάλος αριθμός μαθητών και η έλλειψη δασκάλων κατέστησαν αναγκαία την εφαρμογή μιας μεθόδου διδασκαλίας που θα μπορούσε να έχει γρήγορα αποτελέσματα στο σύνολο των μαθητών. Για να εφαρμόσει ο δάσκαλος τη μέθοδο αυτή χώριζε τους μαθητές σε 8 κλάσεις (τάξεις) και επέλεγε τους ικανότερους ή ευφυέστερους μαθητές να τον βοηθήσουν στο έργο του. Οι μαθητές αυτοί ονομάζονταν Πρωτόσχολοι και με τις οδηγίες και τις υποδείξεις του αναλάμβαναν να διδάξουν άλλους μαθητές που ήταν λιγότερο ικανοί ή ανήκαν σε χαμηλότερες κλάσεις

6 Λίγο πριν η λίγο μετά την επανάσταση του ΄21 φεύγει από τη Δράκεια. Πηγαίνει για ανώτερες σπουδές στη Ζαγορά ή στη Σμύρνη. Σε κάθε περίπτωση πάντως τον βρίσκουμε να διδάσκει στην «Ευαγγελική Σχολή» της Σμύρνης που αποτελεί τον πρώτο σταθμό της περιπλάνησής του. Στη Σμύρνη θα παραμείνει μέχρι το 1837 που ξεσπάει πανώλη η οποία αφανίζει ανθρώπους και πιθανόν αναγκάζει τον Νικόλαο Βρυλλάντη Κομνηνό να αναχωρήσει για την Κωνσταντινούπολη.

7 Σμύρνη Ένα τεράστιο πνευματικό κέντρο

8 Μία πανέμορφη περιοχή

9 Η Σμύρνη ήταν ένα από τα σημαντικότερα πολιτιστικά και πνευματικά κέντρα που γνώρισε τεράστια ακμή ιδιαίτερα στις αρχές του 20ου αιώνα. Το γεγονός αυτό, μάλιστα, γίνεται αντιληπτό αν αναλογιστεί κανείς ότι στη Σμύρνη έδρευαν πολλές εκπαιδευτικές σχολές και πληθώρα ιδιωτικών και ευρωπαϊκών σχολείων.

10 Στην Σμύρνη την εποχή εκείνη λειτούργησαν δεκαέξι σχολεία ενοριών, εννέα ιδιωτικά, πέντε Παρθεναγωγεία και δώδεκα ξένες σχολές, στα οποία φοιτούσαν χιλιάδες μαθητές και μαθήτριες.

11 Η πνευματική κίνηση στα παράλια έφτασε στο αποκορύφωμά της στη Σμύρνη, την περιοχή όπου ιδρύθηκε η πρώτη ελληνόφωνη εφημερίδα το 1838 με την επονομασία «Αμάλθεια».

12

13 Στα δεξιά της εικόνας βλέπουμε τον Νικόλαο Βρυλλάντη Κομνηνό. Ο Νικόλαος Βρυλλάντης Κομνηνός, όντας εξαίρετος φιλόλογος και διακεκριμένο πνευματικό πρόσωπο, δίδαξε στην ισχυρότερη σχολή της τότε εποχής, στην Ευαγγελική Σχολή.

14 Η Ευαγγελική Σχολή, το σήμα κατατεθέν της πνευματικής ανάπτυξης στη Σμύρνη

15 Η Ευαγγελική Σχολή από το 1717 που ιδρύθηκε έως και την Καταστροφή υπήρξε ίσως η σημαντικότερη εκπαιδευτική μονάδα της Μικράς Ασίας και το πρότυπο για εκατοντάδες άλλα μικρότερα σχολεία.

16 Το χαρακτηριστικό, όμως, που διέκρινε την Ευαγγελική Σχολή ήταν η βιβλιοθήκη της. Έχοντας βιβλία και εκατοντάδες σπάνια και παλιά χειρόγραφα αποτελούσε πόλο έλξης για κάθε διανοούμενο της εποχής.

17 Λογότυπα και σήματα της Ευαγγελική ς Σχολής Έγγραφο της Ευαγγελικής Σχολής


Κατέβασμα ppt "Θέμα : « Στα χνάρια των Πορφυρογένηδων στον τόπο και στο χρόνο » Τίτλος Στα χνάρια των Πορφυρογένηδων στον τόπο και στο χρόνο Χρονική περίοδος υλοποίησης."

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google