Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Τ.Π.Ε. στις Φυσικές Επιστήμες (Για Την Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση ) Βασίλης Γαργανουράκης Φυσικός – Υπεύθυνος 2 ου ΕΚΦΕ Ηρακλείου Ιεράπετρα, 26 Απριλίου 2012.

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "Τ.Π.Ε. στις Φυσικές Επιστήμες (Για Την Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση ) Βασίλης Γαργανουράκης Φυσικός – Υπεύθυνος 2 ου ΕΚΦΕ Ηρακλείου Ιεράπετρα, 26 Απριλίου 2012."— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 Τ.Π.Ε. στις Φυσικές Επιστήμες (Για Την Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση ) Βασίλης Γαργανουράκης Φυσικός – Υπεύθυνος 2 ου ΕΚΦΕ Ηρακλείου Ιεράπετρα, 26 Απριλίου 2012

2 Επιστροφή στις ρίζες...

3 Τα Εργαστηριακά Κέντρα Φυσικών Επιστημών (ΕΚΦΕ) είναι κέντρα έρευνας, τεχνικής και παιδαγωγικής υποστήριξης της εργαστηριακής διδασκαλίας των μαθημάτων Φυσικών Επιστημών και σύμβουλοι για την οργάνωση των σχολικών εργαστηρίων σε επίπεδο Νομού για την Π/βαθμια και Δ/βαθμια εκπαίδευση. 2 ο ΕΚΦΕ Ηρακλείου > Πρωτοβάθμια – Αλληλεπίδραση με εκπαιδευτικούς (λίστα με email, facebook, youtube) – Θέματα Θεωρίας, Πειράματα, Νέες Τεχνολογίες – Σειρά κινουμένων σχεδίων Εύρηκα! http://www.youtube.com/playlist?list=PLA311BB3DB3CAAC26&feature=plcp http://www.youtube.com/playlist?list=PLA311BB3DB3CAAC26&feature=plcp http://2ekfe.ira.sch.gr/

4 Τι λέμε Τ.Π.Ε.; Τεχνολογίες Πληροφορίας και Επικοινωνίας, ΤΠΕ (ICT, Information and Communication Technologies) ορίζονται ως, «το σύνολο των διαφορετικών τεχνολογικών εργαλείων και πόρων που χρησιμοποιούνται για επικοινωνία, δημιουργία, διάδοση, αποθήκευση και διαχείριση πληροφοριών.»

5 Τ.Π.Ε. στην Ελλάδα σήμερα; Eurostat: Τρίτη από το τέλος η Ελλάδα στη χρήση Η/Υ – Το τρίτο χαμηλότερο ποσοστό (59%) μετά τη Ρουμανία (50%) και τη Βουλγαρία (55%) κατέχει η Ελλάδα στη χρήση ηλεκτρονικών υπολογιστών Πηγή: Eurostat-Newsletter, “Computer skills in the EU27 in figures ”, 47/2012 - 26 March 2012 Ωστόσο, στις ηλικίες 16-24 το ποσοστό εκτοξεύεται στο 97% έναντι 96% που είναι ο ευρωπαϊκός μέσος όρος. Το 2011 προκύπτει ότι μόνο το 59% του πληθυσμού της Ελλάδας, από 16 ως 74 ετών, έχει χρησιμοποιήσει ηλεκτρονικό υπολογιστή.

6 ΟΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ ΤΗΣ ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΓΡΑΨΑΝ ΓΙΑ ΤΗ ΣΧΕΣΗ ΤΟΥΣ ΜΕ ΤΙΣ ΤΠΕ (Ηράκλειο, Μάρτιος 2012)

7

8 Εμπόδια για την επιτυχή ολοκλήρωση των ΤΠΕ στη διδασκαλία. Τι λέει η βιβλιογραφία; Τα σχολεία (εκπαιδευτικό σύστημα)Οι εκπαιδευτικοί Δεν παρέχουν πόρους (συσκευών και λογισμικού) Δεν των πόρων που διαθέτουν/υπάρχουν στο σχολείο στο σπίτι Κατάρτιση σε νέες τεχνολογίες σε συνδυασμό με νέες παιδαγωγικές προσεγγίσεις - Δεκτικοί σε νέους τρόπους διδασκαλίας - Γνώση για πρόσβαση σε πληροφορίες - Εκμετάλλευση ευκαιριών για ενδοσχολική επιμόρφωση Μείωση του αριθμού των διδασκόμενων μαθημάτων ή αύξηση των ωρών διδασκαλίας ανά μάθημα. -Απόκτηση δεξιοτήτων για αυτοργάνωση και αποτελεσματικότερη διαχείριση χρόνου - Προετοιμασία από τα φοιτητικά χρόνια Παροχή συνεχούς τεχνικής υποστήριξης-Στηρίζονται στους εαυτούς τους για την επίλυση προβλημάτων στη χρήση των ΤΠΕ - Πρόσβαση σε διαθέσιμη υποστήριξη (π.χ. Helpdesk Σχολικού Δικτύου)

9 Apple's Think Different advertising campaign: http://www.youtube.com/watch?v=cFEarBzelBshttp://www.youtube.com/watch?v=cFEarBzelBs και...πρώτα στους εργαζόμενους της Apple...και μετά σε όλους εμάς. Είπε, δείτε τους «τρελούς»... που άλλαξαν τον κόσμο, ?

10 Οι άνθρωποι κάνουν σπουδαία πράγματα όταν αισθάνονται σπουδαίοι Ο διακριθείς στο Πανευρωπαϊκό Φόρουμ "Συνεργάτες στη Μάθηση" 2012 της Microsoft, Δημήτρης Ράμμος (εκπαιδευτικός 23ου Δημοτικό Σχολείο Πειραιά) http://www.ethnos.gr/article.asp?catid=22768&subid=2&pubid=63636609 Ποιος είναι ο δικός μας Πύρρος Δήμας; Να ένας...

11 Κατάρτιση σε νέες τεχνολογίες σε συνδυασμό με νέες παιδαγωγικές προσεγγίσεις b-epipedo2.cti.gr/ (και όχι b-epipedo.cti.gr/) b-epipedo2.cti.gr/b-epipedo.cti.gr/

12 Εξατομικευμένη μάθηση http://blogs.worldbank.org/e dutech/10-global-trends-in- ict-and-education Οι εκπαιδευτικοί φτιάχνουν/προσαρμόζουν το δικό τους υλικό Ανοικτό μαθησιακό/συνεργατικό περιβάλλον

13 Το Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο (ΠΣΔ) διασυνδέει και παρέχει τηλεματικές υπηρεσίες σε σχολεία, διοικητικές μονάδες του ΥΠΕΠΘ και προσωποποιημένη πρόσβαση σε εκπαιδευτικούς και μαθητές. Οι χρήστες των υπηρεσιών τoυ ΠΣΔ είναι επώνυμοι και πιστοποιημένοι χρήστες της σχολικής κοινότητας (μαθητές, καθηγητές, διοικητικό προσωπικό). Υπηρεσίες – Εγγραφή: https://register.sch.gr/https://register.sch.gr/ – Απόκτηση Email: vgargan@sch.grvgargan@sch.gr – Κατασκευή ιστοσελίδας: http://users.sch.gr/vgargan/http://users.sch.gr/vgargan/ – Κατασκευή ιστολογίου (blog): http://blogs.sch.gr/vgargan/http://blogs.sch.gr/vgargan/ – Πληροφορίες για Ασφάλεια στο διαδίκτυο http://www.sch.gr/

14 Όχι μόνο «βλέπω»... αλλά κάνω μέσα στην τάξη Συνοδεύω τα βίντεο με φύλλα εργασίας Τεχνικές Πληροφορίες (http://users.sch.gr/vgargan/)http://users.sch.gr/vgargan/ – Πως θα κατεβάσω/παίξω βίντεο από το Youtube; – Πως θα ξεχωρίσω βίντεο και ήχο; – Πως θα βάλω υπότιτλους σε ένα βίντεο; Όχι μόνο «βλέπω»... Αλλά παίρνω ιδέες για να «κάνω» μέσα στην τάξη....... και ας σπάσουν τα αβγά.

15 Επιστήμη με Ιστορίες του παρελθόντος και του παρόντος Τολμήστε να ξεφύγετε από το τι πρέπει να διδάξετε και να συζητήσετε – Μια ιστορία που οδήγησε σε κάποιο επιστημονικό επίτευγμα – κάτι που είναι επίκαιρο. Η διδασκαλία των ΦΕ με τη χρήση ιστοριών είναι από τους πιο δυναμικούς ερευνητικούς κλάδους. Ιαπωνία: To τσουνάμι μετέφερε την μπάλα του την Αλάσκα Βιογραφίες Επιστημόνων Διαφωνίες Επιστημόνων NASA: Εξωγήινη ζωή στη Γη

16 Wikipedia (Ελληνική έκδοση): http://el.wikipedia.orghttp://el.wikipedia.org – Μάικλ Φαραντέι Μάικλ Φαραντέι in.gr » Επιστήμη-Τεχνολογία: http://news.in.gr/science-technology/http://news.in.gr/science-technology/ – Ορυχεία σε κοντινούς αστεροειδείς «από την επόμενη δεκαετία» Ορυχεία σε κοντινούς αστεροειδείς «από την επόμενη δεκαετία» – Βακτήριο με διαφορετικό DNA «δεν μοιάζει με τη ζωή όπως την ξέρουμε» Βακτήριο με διαφορετικό DNA «δεν μοιάζει με τη ζωή όπως την ξέρουμε» Επιστήμη με Ιστορίες του παρελθόντος και του παρόντος

17 http://phet.colorado.edu/el/ Διασκεδαστικές, διαδραστικές, στηριζόμενες σε έρευνα προσομοιώσεις φυσικών φαινομένων από το έργο PhETτου Πανεπιστημίου του Κολοράντο. – Δωρεάν και στα Ελληνικά – Εύκολη εγκατάσταση (δυνατότητα χρήσης offline) – Εμπλουτίζεται συνεχώς – Υποστηρικτικό υλικό από εκπαιδευτικούς

18 Σας ευχαριστώ για την προσοχή σας!

19 Θεμελιώδεις Έννοιες των Φυσικών Επιστημών για το Δημοτικό (Ένα νέο πλαίσιο για τις Φυσικές Επιστήμες) Έρευνα Πώς μπορώ να ξέρω τι γνωρίζω ; Πώς μπορώ να μάθω τι πρέπει να γνωρίζω; Από τι είναι φτιαγμένα τα πράγματα; Άτομα: Τα μεγάλα πράγματα είναι κατασκευασμένα από μικρότερα πράγματα. Κύτταρα: Υπάρχει ένας τεράστιος αριθμός διαφορετικών φυτών και των ζώων. Ακτινοβολία: Η ακτινοβολία είναι παντού. Το φως είναι μια μορφή ακτινοβολίας. http://8plus1science.org

20 Πώς αλληλεπιδρούν και αλλάζουν τα συστήματα; Αλλαγές Συστημάτων: Ένα σύστημα είναι ένα μεγαλύτερο πράγμα που αποτελείται από μικρότερα πράγματα που μπορεί να αλλάξει με την πάροδο του χρόνου. Δυνάμεις: Οι αλλαγές στην κίνηση των αντικειμένων προκαλείται από τις δυνάμεις. Ενέργεια: Οτιδήποτε συμβαίνει περικλείει ενέργεια. Διατήρηση της Μάζας και Ενέργειας: Μερικές φορές η ύλη αλλάζει σε μορφή και αίσθηση αλλά δεν εξαφανίζεται ποτέ. Ποικιλότητα: Τα παιδιά συχνά μοιάζουν με τους γονείς τους αλλά ποτέ δεν ταυτίζονται.


Κατέβασμα ppt "Τ.Π.Ε. στις Φυσικές Επιστήμες (Για Την Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση ) Βασίλης Γαργανουράκης Φυσικός – Υπεύθυνος 2 ου ΕΚΦΕ Ηρακλείου Ιεράπετρα, 26 Απριλίου 2012."

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google