Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Εφαρμογές των ΝΤ στην εκπαιδευτική πράξη και στη διοίκηση της εκπαίδευσης Διδάσκοντες: Βασίλης Κόλλιας Ευάγγελος Αθανασόπουλος Μιχαλης Παρασκευας Χαράλαμπος.

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "Εφαρμογές των ΝΤ στην εκπαιδευτική πράξη και στη διοίκηση της εκπαίδευσης Διδάσκοντες: Βασίλης Κόλλιας Ευάγγελος Αθανασόπουλος Μιχαλης Παρασκευας Χαράλαμπος."— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 Εφαρμογές των ΝΤ στην εκπαιδευτική πράξη και στη διοίκηση της εκπαίδευσης Διδάσκοντες: Βασίλης Κόλλιας Ευάγγελος Αθανασόπουλος Μιχαλης Παρασκευας Χαράλαμπος Σταχτέας

2 Αξονες του μαθηματος  ΤΠΕ στην εκπαιδευτικη πράξη Στην ταξη Εκτός τάξης (εντός σχολειου, εκτος σχολειου)  ΤΠΕ στη διοικηση της εκπαιδευσης Η σκοπιά της σχολικής μονάδας Η σκοπιά του Πανελλήνιου Σχολικου Δικτυου

3 Στόχοι του μαθήματος  Να ενημερωθούν σχετικά και να κατανοήσουν τους στόχους αξιοποίησης των νέων τεχνολογιών στην εκπαίδευση στο πλαίσιο της Ευρωπαϊκής εκπαιδευτικής πολιτικής και του Ελληνικού «Ψηφιακού Σχολείου»  Να μπορούν να αξιολογήσουν την ποιότητα χρήσης των ΤΠΕ σε ένα περιβάλλον μάθησης στο οποίο αυτές έχουν ενταχθεί- να εξοικειωθούν με διαφορετικά είδη εκπαιδευτικού λογισμικού που σχεδιάζονται με βάση παιδαγωγικές αρχές και να τις κατανοήσουν.  Να γνωρίσουν τις δυνατότητες που προσφέρει το Διαδίκτυο και το Web2.0 στην εκπαίδευση αλλά και τον σχετικό προβληματισμό στη βιβλιογραφία.  Να αναγνωρίζουν τις δυνατότητες που προσφέρουν οι ΤΠΕ στην υποστήριξη κοινοτήτων μάθησης των εκπαιδευτικών – παραδείγματα επιστημονικών και επαγγελματικών κοινοτήτων εκπαιδευτικών και ερευνητών που έχουν να κάνουν με τις ΤΠΕ-Ε  Να αναγνωρίζουν τις προκλήσεις που παρουσιάζει η επιμόρφωση των εκπαιδευτικών στην ένταξη των ΤΠΕ στην εκπαίδευση και το σχετικό μοντέλο TPCK.  Να αναγνωρίζουν τις διοικητικές προκλήσεις που συνεπάγεται, για τον διευθυντή του σχολείου, η προώθηση της εισαγωγής των ΤΠΕ στο σχολείο.  Να ενημερωθούν για τις χρήσεις των ΤΠΕ στη διοίκηση της εκπαιδευσης  Να χρησιμοποιήσουν οι ίδιοι πλατφόρμες που ευνοούν τη δημιουργία κοινοτήτων μάθησης στα πλαίσια του μεταπτυχιακού

4 Ιδιαιτεροτητες της φετινής τάξης  Πολλοι έχετε παρακολουθήσει ή παρακολουθειτε την επιμόρφωση Β Επιπέδου  Κάποιοι έχετε ηδη εμπειρια από χρηση των ΤΠΕ στις τάξεις σας  Κάποιοι έχετε εμπειρια απλών χρησεων των ΤΠΕ στη διοικηση του σχολειου  Για κάποιους μπορει να είναι κάτι τελειως καινούργιο Μπορουμε ευκολοτερα να λειτουργησουμε ως μια κοινοτητα μάθησης οπου συμμετέχουν μέλη με διαφορετικές εμπειριες και επιπεδο γνώσης Web2.0 λογισμικά για να μας υποστηρίξουν

5 ΝΤ/ΤΠΕ στην Εκπαίδευση  Χρήσεις που είναι αποδεκτές και χρήσεις που δεν ειναι

6 Αποδεκτές χρήσεις των ΤΠΕ  Επαγγελματική ενημέρωση  Προετοιμασία και Οργάνωση «υλικού» διδασκαλίας  (αν υπάρχουν διαθέσιμα μέσα) Προβολή Ψηφιακού Υλικού (κινητοποίηση, πλουτισμός σε νέες εμπειρίες, επικίνδυνη πρακτική εκτέλεση) Με την προυπόθεση ότι: (εδώ έχει γινει δουλειά: δες Mayer et al)

7 Διαφιλονικούμενες χρησεις των ΤΠΕ  Συγκεκριμένες πορειες για την κατάκτηση δυσκολων εννοιων  Ανοικτα προβλήματα  Δημιουργια μοντέλων  Οι μαθητες επιλέγουν τι μαθαινουν και πως το μαθαινουν  Οργανωση της εργασιας των μαθητών Τα αποτελέσματα δεν είναι πάντα θετικά Μοιάζει να έχουμε μεγαλυτερη πιθανοτητα για σφάλματα Μοιάζει να υπάρχει μεγαλύτερη συγκρουση με το σχολειο, τους γονεις, τους μαθητές

8 Δραστηριότητες που ενθαρρύνονται από τις ΤΠΕ (Βοσνιάδου 2006)  Απόκτηση γνώσεων σε συγκεκριμένα γνωστικά αντικείμενα  Παροχή και μετάδοση πληροφοριών  Επικοινωνία  Συνεργασία  Διερευνητική Μάθηση  Μάθηση και Χρήση Συμβολικών Γλωσσών

9 Οι ΤΠΕ σε πρόσφατα διαμορφωθέντα ΑΠ

10 Η στοχευση της χρησης ΤΠΕ (ICT) σε διαφορετικά αναλυτικά προγράμματα Αυστραλία Γενικο: pabilities/Information-and-Communication- Technology-capability/Introduction/Introduction Εφαρμογές σε διαφορετικά μαθήματα: pabilities/Information-and-Communication- Technology-capability/Introduction/ICT- capability-across-the-curriculum Εκθεση με λεπτομέρειες pabilities/Pdf/ICT

11 Η στοχευση της χρησης ΤΠΕ (ICT) σε διαφορετικά αναλυτικά προγράμματα

12 Σκωτία glowandict/ Το αντίστοιχο του ελληνικού σχολικού δικτύου glowandict/glow/index.asp

13 ΤΠΕ στην Ευρωπαική Ένωση framework_en.htm  Key Competences 71_en.pdf Ανασχεδιασμός της εκπαίδευσης: επενδύοντας στις δεξιότητες για καλύτερα κοινωνικοοικονομικά αποτελέσματα (Νοέμβριος 2012)  lex.europa.eu/LexUriServ/LexUriServ.do?uri=COM:2012:06 69:FIN:EL:PDF lex.europa.eu/LexUriServ/LexUriServ.do?uri=COM:2012:06 69:FIN:EL:PDF  Ανοικτοι εκπαιδευτικοι πόροι  information/access-to-knowledge/open-educational- resources/what-are-open-educational-resources-oers/ information/access-to-knowledge/open-educational- resources/what-are-open-educational-resources-oers/

14 ΤΠΕ-Ε στην Ελλαδα  Ψηφιακό Σχολείο  PISA

15 Τεχνολογια με τι στοχο;  To promote student learning through collaborative involvement in authentic, challenging, multidisciplinary tasks by providing realistic complex environments for student inquiry, furnishing information and tools to support investigation, and linking classrooms for joint investigations  to develop thinking skills in our students so that they will be able to utilize the power of technological tools to solve problems and do useful work

16 Elmer: Κατηγορίες χρησεων των ΤΠΕ  Χρηση για μάθηση «υλης» και δεξιοτήτων  Συμπλήρωση και εμπλουτισμός του ήδη υπάρχοντος προγράμματος  Μετασχηματισμός της μαθησης Κανένα από αυτά δεν είναι ευκολο να γινει καλα

17 Η μάθηση των ονείρων μας: Μαθηση με νοημα  Ενεργητική (παρατηρουμε τι γινεται και προσπαθουμε να βγάλουμε νοημα, επεμβαινουμε επιρεάζοντας την πορεια των πραγμάτων)  Οικειοποιημένη από εμάς(οι στοχοι «είναι δικοι μας και δεν μας επιβλήθηκαν», εχουμε λογο στην πορεια της μάθησης: τι και πώς μαθαινουμε)  Αυθεντική (μας επιτρέπει να φέρουμε αρκετή γνώση και δεξιότητες που ήδη έχουμε, γιατι είναι αρκετά συνθετη ώστε να επιτρέπει πολλές «εισόδους» και με αρκετές επικαλύψεις με καταστάσεις στις οποιες έχουμε προηγουμενη εμπειρία και έχουν νοημα στη ζωη μας)  Δημιουργική και αναστοχαστική (δινει ευκαιριες να αναπαραστήσουμε, να εκφρασουμε αυτό που καταλάβαμε ή δεν καταλαβαμε, να φτιάξουμε αναλογίες και ακομα να το δουμε ως κομμάτι της δικής μας προσωπικής ιστορίας)  Συνεργατική (με συνδιασμο της δικής μας δουλειάς με τη δουλειά άλλων και με έντονη εμπλοκη σε συζητήσεις. Ακομα και αν μας αρέσει πολύ να δουλευουμε μονοι μας η ανατροφοδότηση των άλλων, η επιβίωση της δουλειάς μας σε κριτική, ο συνδιασμος της με τη δουλειά άλλων είναι που της δινει αντικειμενική υπόσταση)

18

19

20  zz7nLw (πχ 13:00 ->) zz7nLw

21

22 Σημερινή παρένθεση Πως μπορω να καταλάβω ότι ξέρω να χρησιμοποιω αποτελεσματικά τις ΤΠΕ στο μάθημά μου: (Angeli & Valanides) 1. Μπορω να διακρινω θεματα όπου οι ΤΠΕ μπορουν να δωσουν την ιδιαιτερη «προστιθέμενη αξια» 2. Μπορω να διακρινω εκεινες τις αναπαραστάσεις που 1. Μετασχηματιζουν το περιεχομενο σε μορφες που μπορουν να καταλάβουν οι μαθητές μου 2. Είναι δυσκολο να αποδωθουν με άλλα μέσα 3. Γνωριζω διδακτικες στρατηγικες που είναι δυσκολο ή αδυνατο να υλοποιηθουν χωρις ΤΠΕ 4. Μπορω να επιλέξω τα κατάλληλα εργαλεια λογισμικου 1. Αναγνωριζω τις δυνατοτητες που δινουν για αναπαραστάσεις της γνωσης και για απόδοση πρωτοβουλίας στους μαθητες 2. Αναγνωριζω προβληματα/περιορισμους που πιθανώς παρουσιάζουν 5. Μπορω να προτεινω συγκεκριμένες στρατηγικές για την ένταξη της τεχνολογιας στην τάξη μου


Κατέβασμα ppt "Εφαρμογές των ΝΤ στην εκπαιδευτική πράξη και στη διοίκηση της εκπαίδευσης Διδάσκοντες: Βασίλης Κόλλιας Ευάγγελος Αθανασόπουλος Μιχαλης Παρασκευας Χαράλαμπος."

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google