Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Δικαιώματα των παιδιών ΓΕΛ Βόνιτσας Σχ.Ετος 2013-14 Project A Λυκείου ΥΠΕΥΘ.ΚΑΘΗΓΗΤΡΙΑ ΜΠΟΥΡΣΙΝΟΥ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ.

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "Δικαιώματα των παιδιών ΓΕΛ Βόνιτσας Σχ.Ετος 2013-14 Project A Λυκείου ΥΠΕΥΘ.ΚΑΘΗΓΗΤΡΙΑ ΜΠΟΥΡΣΙΝΟΥ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ."— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 Δικαιώματα των παιδιών ΓΕΛ Βόνιτσας Σχ.Ετος Project A Λυκείου ΥΠΕΥΘ.ΚΑΘΗΓΗΤΡΙΑ ΜΠΟΥΡΣΙΝΟΥ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ

2 Η ΚΑΚΟΠΟΙΗΣΗ ΚΑΙ ΤΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ Από τις μαθήτριες: ΚΑΛΑΝΤΖΗ ΚΩΝ/ΝΑ ΚΥΡΙΤΣΗ ΓΕΩΡΓΙΑ ΜΠΑΛΑΣΚΑ ΣΠΥΡΙΔΟΥΛΑ ΜΩΡΑΪΤΗ ΕΥΑΓΓΕΛΙΑ

3 ΤΙ ΕΊΝΑΙ ΒΙΑ; Βία είναι κάθε συμπεριφορά ή συστηματική πολιτική συμπεριφοράς που χρησιμοποιείται για να εξαναγκάσει, να κυριαρχήσει ή να απομονώσει το θύμα. Είναι κάθε σωματική, ψυχολογική και λεκτική ή σεξουαλική κακοποίηση του παιδιού που δημιουργεί σωματικό ή και ψυχικό πόνο ή και πληγές.

4 ΠΟΙΕΣ ΕΊΝΑΙ ΟΙ ΣΥΝΕΠΕΙΕΣ; Το φαινόμενο της παιδικής κακοποίησης πρόκειται για ένα ζήτημα, οι συνέπειες του οποίου έχουν διάρκεια και επηρεάζουν και τη μετέπειτα ζωή του παιδιού.

5 Κρίνεται αναγκαίο το παιδί να προστατεύεται από τη βία, την εκμετάλλευση και την κακομεταχείριση. Οι φορείς που προστατεύουν τα δικαιώματα των παιδιών η Σύμβαση για τα Δικαιώματα του Παιδιού, καθώς και τα άρθρα του Ευρωπαϊκού Κοινωνικού Χάρτη.

6 ΠΟΙΑ ΕΙΝΑΙ ΤΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΤΟΥ; Κάθε παιδί έχει το δικαίωμα να προστατεύεται από το να πάθει κακό ή να το κακομεταχειριστούν. Κανείς δεν επιτρέπεται να το τιμωρήσει με σκληρό ή επιβλαβή τρόπο, ακόμα και οι ίδιοι οι γονείς του. Το παιδί έχει την δυνατότητα να ζητήσει βοήθεια αν πληγωθεί, αν παραμεληθεί ή αν σε κακομεταχειρισθεί και έχει δικαίωμα σε νομική υποστήριξη και δίκαια αντιμετώπιση από το δικαστικό σύστημα που σέβεται τα δικαιώματά του.

7 ΕΝΔΟΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΚΗ ΒΙΑ Η ενδοοικογενειακή βία θεωρείται ως καταστρατήγηση των ανθρωπίνων δικαιωμάτων και επιφέρει αρνητικές συνέπειες στο θύμα και στα άλλα μέλη της οικογένειας του, επηρεάζοντας σημαντικά την υγεία τους, σωματική και ψυχική.

8 ΕΝΔΟΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΚΗ ΒΙΑ Η ενδοοικογενειακή βία είναι ένα σύνθετο κοινωνικό φαινόμενο και είναι ένα έγκλημα που τιμωρείται.Παρατηρείται σε όλες τις χώρες. Για την αντιμετώπιση του φαινομένου αυτού απαιτούνται εξειδικευμένες δράσεις σε πολλά επίπεδα και όχι μόνο της άσκησης των αστυνομικών προβλημάτων.

9 ΤΡΟΠΟΙ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΗΣ Η Αστυνομία και το Κέντρο Άμεσης Κοινωνικής Βοήθειας (197).Δηλώνουμε την κακοποίηση και ζητάμε προστασία το Χαμόγελο του Παιδιού (1056) προσφέρει συμβουλευτική στήριξη σε ώρα κρίσης. Ακόμη πληροφόρηση και συνεργασία με άλλες υπηρεσίες σχετικές με το πρόβλημα της ενδοοικογενειακής βίας, καθώς και ενημέρωση για τα βασικά δικαιώματα και τις δυνατότητες που έχουν τα άτομα που κακοποιούνται να βρουν λύσεις για το πρόβλημα τους.

10 ΕΝΔΟΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ Τα τελευταία χρόνια παρατηρούμε αύξηση του φαινομένου της ενδοσχολικής βίας. Τα παιδιά που γίνονται θύματα εκφοβισμού και βίας στο σχολείο επηρεάζονται αρνητικά και παρουσιάζουν συχνά σχολική άρνηση.

11 ΕΝΔΟΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ Πολλές μη κυβερνητικές οργανώσεις λαμβάνοντας υπ΄ όψη τους τις επιπτώσεις αυτές, κάνουν προσπάθειες για να προασπίσουν τα δικαιώματα των παιδιών.

12 ΤΡΟΠΟΙ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΗΣ Στους τρόπους αντιμετώπισης συμπεριλαμβάνεται η ενημέρωση των δικαιωμάτων του παιδιού σε θέματα ενδοσχολικής βίας και η ευαισθητοποίηση της σχολικής κοινότητας. Άλλος ένας συντελεστής είναι η ενεργοποίηση του διαλόγου και η ανάπτυξη σχολικών δραστηριοτήτων.

13 Σεξουαλική κακοποίηση Σεξουαλική παραβίαση θεωρείται η συμμετοχή ή η έκθεση παιδιών και εφήβων σε πράξεις με σεξουαλικό περιεχόμενο υποκινούμενες από ενήλικα.

14 Σεξουαλική κακοποίηση Τα παιδιά πρέπει να διδαχθούν ότι κανείς, ακόμη και κάποιος που αγαπούν, δε θα πρέπει να τους ζητήσει να κρατήσουν μυστικό για φιλιά, αγγίγματα, αγκαλιές.

15 Σεξουαλική κακοποίηση Δεν είναι ποτέ φταίξιμο του παιδιού αν κάποιος τo κακοποιήσει.

16 Σεξουαλική κακοποίηση Το παιδί έχει την δυνατότητα να επικοινωνήσει σε περίπτωση που δεχτεί σεξουαλική παρενόχληση με την Υπηρεσία Επιμελητών Ανηλίκων Υπουργείου Δικαιοσύνης και στη μη κυβερνητική οργάνωση ο Συνήγορος του Παιδιού.

17 Παιδική εργασία Από τους μαθητές: Καράμπογα Στ. Κατσιγιάννη Ν. Ζήκο Ελ. Καππέ Φιλ. Διαμάντη Αγ.

18 Παιδική Εργασία Παραβιάζοντας τα παιδικά χρόνια > ( >)

19 Παιδική Εργασία Για 100 εκατομμύρια παιδιά στον κόσμο, αυτή τη χρονιά δεν χτύπησε το κουδούνι του σχολείου, απλούστατα γιατί δεν πηγαίνουν σχολείο επειδή δουλεύουν. Πάνω από 246 εκατομμύρια παιδιά ( ηλικίας 5 έως 17 ετών )εργάζονται. Το φαινόμενο των εργαζομένων παιδιών και των παιδιών που δεν πάνε σχολείο δεν είναι άγνωστο και στη χώρα μας. Βασικά δικαιώματα του παιδιού όπως το δικαίωμα στη μόρφωση και το δικαίωμα στο παιχνίδι είναι άγνωστα γι' αυτά τα παιδιά.

20 Παιδική Εργασία Κάποια δουλεύουν σε θορυβώδη και επικίνδυνα εργοστάσια, άλλα στα χωράφια από το πρωί έως το βράδυ και άλλα είναι θύματα της βιομηχανίας του σεξ. Κάποια τραυματίζονται σοβαρά ή πεθαίνουν πριν καν την εφηβεία. Και ας μην ξεχνάμε τα ψυχολογικά τραύματα και την καθυστέρηση στην πνευματική και σωματική ανάπτυξη ενός παιδιού που δουλεύει

21 Παιδική Εργασία ΤΟ ΦΑΙΝΟΜΕΝΟ ΤΗΣ ΠΑΙΔΙΚΗΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΣΤΙΣ ΥΠΟΑΝΑΠΤΥΚΤΕΣ ΧΩΡΕΣ Τα σκήπτρα στην παιδική εργασία κρατά η Ασία και οι χώρες του Ειρηνικού ( 122,3 εκατομμύρια παιδιά ) και η Αφρική (50 εκατομμύρια). Στις χώρες αυτές, η παιδική εργασία είναι μέρος της καθημερινότητας. Ορισμένοι γονείς εμπιστεύονται τα παιδιά τους σε μεσίτες και τα ανταλλάσουν με χρήματα. Αναπτύσσεται έτσι ένα δουλεμπόριο παιδιών με σκοπό την καταναγκαστική εργασία ή τη σεξουαλική εκμετάλλευση. Ενδεικτικά, το σκηνικό στη Λατινική Αμερική είναι εφιαλτικό

22 Παιδική Εργασία Περού και Βολιβία Σε ορυχεία εργάζονται περίπου 500 χιλιάδες παιδιά στο Περού και στη Βολιβία. Κολομβία Υπολογίζεται ότι 4 με 6 χιλιάδες παιδιά αποτελούν μέρος των παραστρατιωτικών οργανώσεων στην Κολομβία όπου έχουν μετατραπεί σε σκληρούς πολεμιστές. Η εκπαίδευση τους περιλαμβάνει πολλά βασανιστήρια και δοκιμασίες. Πολλά από αυτά τα παιδιά σκοτώνονται σε μάχες

23 Παιδική Εργασία Παιδική Εργασία Στην Ελλάδα Σύμφωνα με την έρευνα της Unicef η Ελλάδα κατατάσσεται στις αναπτυσσόμενες χώρες που εφαρμόζουν > μέτρα για την προστασία της μητρότητας και του παιδιού. Τεράστιο είναι το πρόβλημα της προστασίας του παιδιού στη χώρα μας. Το μεγαλύτερο ποσοστό των νεαρών απασχολούμενων που καταγράφηκε το 1996 (225 παιδιά ηλικίας 14 ετών και νέοι ετών στη Θεσσαλονίκη.

24 Παιδική Εργασία Τόσο η ΕΔΠ όσο και ο Συνήγορος τονίζουν στις προτάσεις – συστάσεις τους προς την ελληνική Πολιτεία – η οποία, όπως επισημαίνουν σε πολλές αναφορές τους, δεν ανταποκρίνεται επαρκώς στις υποχρεώσεις της απέναντι στον ΟΗΕ – επισημαίνοντας ότι χρειάζεται μια πολύπλευρη προσπάθεια για τη μείωση της σχολικής διαρροής.

25 Παιδική Εργασία Τα τελευταία χρόνια, έχουν γίνει πολλές προσπάθειες για την κατάργηση της παιδικής εργασίας. Για να ξεπεραστεί μια τέτοια δυσκολία, κρίνεται απαραίτητη η δωρεάν υποχρεωτική εκπαίδευση υψηλής ποιότητας για όλα τα παιδιά η οποία θα τα καθοδηγεί να πάρουν τη θέση που τους αναλογεί στην κοινωνία ως ανθρώπινα όντα και όχι ως μηχανές, η θεσμοθέτηση αυστηρότερου νομοθετικού πλαισίου, η καταγραφή όλων των γεννήσεων, η συλλογή στοιχείων και η παρακολούθηση του φαινομένου και τέλος οι στρατηγικές πρόληψης του φαινομένου

26 Παιδική Εργασία Επιπρόσθετα, επιβάλλεται η ύπαρξη κοινωνικών προγραμμάτων για να υποστηριχτούν οικογένειες και να ενισχυθούν με ένα εναλλακτικό εισόδημα που θα αντικαθιστά την απασχόληση του παιδιού τους με απώτερο στόχο την καταπολέμηση της φτώχειας. Η σκληρή πραγματικότητα, τέλος κατέστησε επιτακτική την ανάγκη για την καθιέρωση της 12η Ιουνίου ως την Παγκόσμια Ημέρα κατά της παιδικής εργασίας και ειδικότερα κατά του περιορισμού της παράνομης διακίνησης παιδιών, από το Διεθνή Οργανισμό Εργασίας.

27 Το δικαίωμα στην εκπαίδευση Από τους μαθητές: Γκρέκου Κων. Καραμπά Στ. Γουρούνα Νικ. Χαλιμούρδα Ιωαν.

28 Το δικαίωμα στην εκπαίδευση Όλοι οι ανήλικοι που ζουν στη χώρα μας, όλα δηλαδή τα παιδιά και όλοι οι έφηβοι, έχουν δικαίωμα στην εκπαίδευση. Όλοι, χωρίς καμιά εξαίρεση! Αυτό είναι πολύ σημαντικό. Στη χώρα μας κατοχυρώνεται από το Σύνταγμα, τους νόμους αλλά και από τη Διεθνή Σύμβαση για τα Δικαιώματα του Παιδιού,69 εκατομμύρια παιδιά στον κόσμο δεν πηγαίνουν σχολείο.

29 Το δικαίωμα στην εκπαίδευση

30 Κάθε παιδί έχει το δικαίωμα να εγγράφεται σε ένα σχολείο και να παρακολουθεί τα διδασκόμενα μαθήματα. Σε κάποια σχολεία γίνονται δεκτά και τα παιδιά που δεν έχουν νόμιμα δικαιολογητικά ή που οι γονείς τους δεν κατοικούν νόμιμα στη χώρα μας. Το δικαίωμα στην εκπαίδευση

31 Έκφραση απόψεων και διαλόγου Οι μαθητές έχουν δικαίωμα να εκφράζουν τις απόψεις τους ατομικά και συλλογικά. Ο διάλογος και η συμμετοχή των παιδιών στη λήψη αποφάσεων για ζητήματα που τα αφορούν πρέπει να είναι βασικό συστατικό της εκπαιδευτικής διαδικασίας.

32 Εξειδικευμένη εκπαίδευση Εκπαίδευση ανάλογα με τις κλίσεις και τις ικανότητές τους. Οι μαθητές που δε μιλούν την ελληνική γλώσσα πρέπει να διευκολύνονται με τη λειτουργία τάξεων υποδοχής και με υποστηρικτικά μαθήματα. Για τα τελευταία πρέπει να υπάρχουν ειδικά σχολικά εγχειρίδια. Τα παιδιά με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες πρέπει να αξιολογούνται από τα αρμόδια κέντρα και να έχουν κατάλληλη στήριξη και δυνατότητα συμμετοχής στην εκπαίδευση σύμφωνα με τις ανάγκες τους.

33 Κατανόηση, στήριξη, ενημέρωση Το σχολείο έχει υποχρέωση να ενημερώνει τους μαθητές για τα δικαιώματά τους και να καταβάλλει προσπάθειες για να κατανοήσει τα προβλήματα που τυχόν αντιμετωπίζουν, δίνοντάς τους την κατάλληλη στήριξη και συνδέοντάς τους με τις ειδικές υπηρεσίες του δήμου, όπου υπάρχουν, ώστε να αντιμετωπίζουν τις δύσκολες καταστάσεις με τον καλύτερο δυνατό τρόπο.

34 Όχι διακρίσεις Κανένα παιδί δεν πρέπει να γίνεται αντικείμενο διάκρισης στο σχολείο για το φύλο, τη φυλή, την εθνικότητα, την καταγωγή, τις θρησκευτικές του πεποιθήσεις ή την κατάσταση της υγείας του.

35 Ποιότητα σπουδών Η δωρεάν εκπαίδευση για όλα τα παιδιά πρέπει να συνδυάζεται με κατάλληλες σχολικές εγκαταστάσεις, έγκαιρο διορισμό επαρκούς αριθμού εκπαιδευτικών, παροχή σχολικών βοηθημάτων και διεξαγωγή των μαθημάτων σύμφωνα με το εγκεκριμένο εκπαιδευτικό πρόγραμμα. Τα περισσότερα σχολεία δεν έχουν καν τις απαραίτητες αίθουσες για τον αριθμό μαθητών που φοιτούν εκεί. Επίσης πολλοί μαθητές παρακολουθούν μαθήματα στα κοντέινερ σε άθλιες συνθήκες διαβίωσης.

36 Πρόσβαση στο σχολείο Τα παιδιά που μένουν μακριά από το σχολείο πρέπει να διευκολύνονται από το δήμο ή την περιφέρεια της περιοχής τους. Το ίδιο ισχύει και για τα παιδιά που μένουν σε καταυλισμούς ή απομονωμένους οικισμούς. Αρκετοί νέοι αναγκάζονται να ξυπνούν πολύ πρωί και να φεύγουν από τα σπίτια τους αρκετά νωρίς, να παίρνουν το λεωφορείο και να κάνουν μια συγκεκριμένη διαδρομή κάθε μέρα. Πολλές φορές μένουν όρθιοι λόγο των πολλών επιβατών.

37 Σεβασμός προσωπικότητας και αξιοπρέπειας Κάθε μαθητής και μαθήτρια πρέπει να αντιμετωπίζεται με σεβασμό, ως αυτόνομη προσωπικότητα που έχει δικαιώματα και δυνατότητες. Η εφαρμογή της σχολικής πειθαρχίας πρέπει να γίνεται με τρόπο που σέβεται την ανθρώπινη αξιοπρέπεια, χωρίς στιγματισμούς και διαπόμπευση.

38 Υγιεινή και ασφάλεια Οι σχολικοί χώροι πρέπει να παρέχουν ασφάλεια και να πληρούν τους όρους υγιεινής, με τακτική καθαριότητα και αποτροπή περιβαλλοντικών επιπτώσεων στην υγεία των μαθητών

39 Δικαίωμα στις σχολικές δραστηριότητες Τα παιδιά έχουν δικαίωμα στις σχολικές δραστηριότητες. Τα σχολεία θα πρέπει να τους παρέχουν τα απαραίτητα και τα κατάλληλα μέσα για να αξιοποιήσουν αυτή τη δυνατότητα της ελεύθερης απασχόλησης. Τα παιδιά χρειάζονται υπολογιστές για να κάνουν τις διάφορες εργασίες τους και ορισμένα από τα μαθήματα με άνεση και ευχαρίστηση χωρίς ιδιαίτερο κόπο. Τα σχολεία θα πρέπει να διαθέτουν γυμναστήριο και ασφαλείς εγκαταστάσεις και χώρους άθλησης

40 Δικαίωμα στις σχολικές δραστηριότητες Να υπάρχουν χώροι για πνευματική καλλιέργεια, για θεατρικές παραστάσεις κ.α Τα σχολεία έχουν έλλειψη από μια κοινωνική λειτουργό η οποία θα βοηθάει τους μαθητές στα διάφορα θέματα που τα απασχολούν.

41 ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ ΣΤΗ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ ΑΠΟ ΟΥΣΙΕΣ ΚΑΙ ΑΛΚΟΟΛ Από τους μαθητές: Κουρεμένου Χρ. Κομποτιάτη Κων. Καλογεροπάνου Β. Γαζή Φωτ. Γουρούνας Δημ.

42 ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ ΣΤΗ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ ΑΠΌ ΟΥΣΙΕΣ ΚΑΙ ΑΛΚΟΟΛ Ο όρος ναρκωτικό πιστεύεται ότι προτάθηκε από τον Γαληνό για να περιγράψει δραστικές ουσίες που μουδιάζουν ή νεκρώνουν, προκαλώντας απώλεια αισθήσεων ή παράλυση. Ο όρος νάρκωση χρησιμοποιήθηκε αρχικά από τον Ιπποκράτη για τη διαδικασία ή την κατάσταση της έλλειψης αισθήσεων. Στο νομικό πλαίσιο των ΗΠΑ, η λέξη ναρκωτικό αναφέρεται στο όπιο, τα παράγωγά του και τα ημισυνθετικά ή πλήρως συνθετικά υποκατάστατά τους "καθώς και στην κοκαΐνη και τα φύλλα κόκας", τα οποία αν και έχουν κατηγοριοποιηθεί ως ναρκωτικά σε σχετικό νόμο των ΗΠΑ (Controlled Substances Act), από χημικής άποψης δεν είναι ναρκωτικά.

43 ΜΥΘΟΙ ΚΑΙ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΤΗΤΕΣ ΓΙΑ ΤΟ ΑΛΚΟΟΛ ΜΥΘΟΣ «Το αλκοόλ είναι ασφαλής και ακίνδυνη ουσία» ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ Πολλοί άνθρωποι θεωρούν το αλκοόλ ασφαλές κι ακίνδυνο, επειδή είναι νόμιμη ουσία και η χρήση του είναι κοινωνικά αποδεκτή και διαδεδομένη. Είναι εθιστική ουσία, δηλαδή η μακροχρόνια κατάχρησή του προκαλεί εξάρτηση. Ο άνθρωπος που έχει εξαρτηθεί από το αλκοόλ δεν πίνει πια για ευχαρίστηση, αλλά για να νιώσει απλά «φυσιολογικός». Η υπερβολική κατανάλωση αλκοόλ μακροπρόθεσμα μπορεί να προκαλέσει σοβαρές βλάβες στον ανθρώπινο οργανισμό, όπως κίρρωση του ήπατος, καρδιόπαθεια και καταστροφή των εγκεφαλικών κυττάρων με αποτέλεσμα διαταραχές στη μνήμη, την αντίληψη και την ικανότητα μάθησης. Ακόμα και η περιστασιακή κατάχρηση αλκοόλ αυξάνει τις πιθανότητες για τραυματισμούς, τροχαία ατυχήματα και θανάτους.

44 ΜΥΘΟΣ «Ένα – δυο ποτήρια κρασί την ημέρα κάνουν καλό στην καρδιά» ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ Συχνά γίνονται παρόμοιες δηλώσεις από γιατρούς κι έχει τεκμηριωθεί ότι σε μικρή ποσότητα το κόκκινο κρασί είναι ωφέλιμο για τον ανθρώπινο οργανισμό, καθώς προλαμβάνει κάποιες καρδιακές παθήσεις. Σε μικρή ποσότητα το αλκοόλ δρα ως αγχολυτικό. Όμως, η συχνή χρήση του μπορεί να οδηγήσει ευκολότερα τον άνθρωπο σε κατάχρηση και ανοχή (σταδιακά αυξάνει την ποσότητα αλκοόλ που χρειάζεται για να έχει τα επιθυμητά αποτελέσματα) και τελικά καταλήγει να εξαρτηθεί σωματικά και ψυχικά απ’ αυτό. ΜΥΘΟΙ ΚΑΙ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΤΗΤΕΣ ΓΙΑ ΤΟ ΑΛΚΟΟΛ

45 ΜΥΘΟΣ «Είναι μαγκιά ν’ αντέχεις το ποτό» ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ Το αλκοόλ δεν επηρεάζει όλους τους ανθρώπους με τον ίδιο τρόπο. Η αντοχή του ανθρώπινου οργανισμού σ’ αυτό εξαρτάται πρωτίστως από την ποσότητα αλκοόλ που καταναλώνεται καθώς και από το είδος του ποτού. Δεν μπορούμε, όμως, να καθορίσουμε με ακρίβεια την ποσότητα αλκοόλ που μας επηρεάζει μ’ ένα συγκεκριμένο τρόπο, γιατί υπάρχουν πολλοί παράγοντες που προσδιορίζουν την επίδραση του αλκοόλ στον άνθρωπο, όπως: - η σωματική διάπλαση (η ίδια ποσότητα αλκοόλ επιδρά πιο εύκολα σ’ ένα μικρόσωμο άτομο απ’ ότι σ’ ένα μεγαλόσωμο) - το φύλο (με την ίδια ποσότητα αλκοόλ οι γυναίκες μεθούν πιο γρήγορα απ’ ότι οι άνδρες) - η ποσότητα φαγητού που έχει καταναλωθεί (όταν έχουμε φάει, το αλκοόλ απορροφάτε πιο αργά από το αίμα κι επομένως επιδρά πιο αργά στον εγκέφαλο) - η παράλληλη χρήση αλκοόλ με άλλες ουσίες (το αλκοόλ επιδρά εντονότερα στο σώμα, αν γίνεται παράλληλα χρήση και άλλων εξαρτησιογόνων ουσιών). Σε ορισμένες περιπτώσεις η παράλληλη χρήση μπορεί να βάλει σε κίνδυνο και την ίδια τη ζωή - ο ρυθμός χρήσης (αν το αλκοόλ καταναλώνεται γρήγορα, η επίδρασή του είναι εντονότερη) - η συχνότητα χρήσης (οι άνθρωποι που πίνουν αλκοόλ σε τακτά χρονικά διαστήματα επηρεάζονται λιγότερο απ’ αυτό, επειδή το συνηθίζει ο οργανισμός τους). Παρόλα αυτά δεν μπορούμε να προβλέψουμε την επίδραση του αλκοόλ, γιατί μια άλλη σημαντική παράμετρος είναι η ψυχική μας διάθεση στη δεδομένη χρονική στιγμή της χρήσης. ΜΥΘΟΙ ΚΑΙ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΤΗΤΕΣ ΓΙΑ ΤΟ ΑΛΚΟΟΛ

46 Η ΕΛΛΑΔΑ ΤΟΥ ΣΗΜΕΡΑ Η Ελλάδα απέκτησε ακόμη μια θλιβερή πρωτιά: Σύμφωνα με μια έκθεση που εκδόθηκε στις 20 Νοεμβρίου από το Ευρωπαϊκό Κέντρο Ναρκωτικών, είμαστε η πρώτη χώρα στην Ευρωπαϊκή Ένωση με αυξητική πορεία στη χρήση ναρκωτικών. Τα τελευταία 15 χρόνια η χρήση ναρκωτικών στην Ελλάδα αυξήθηκε κατά εννέα φορές.. Ο αριθμός θανάτων – ο υψηλότερος σήμερα στην Ευρώπη – έφθασε σε επίπεδα ρεκόρ το Περισσότερο από το 50% των θυμάτων είναι άνδρες, χρόνων. Η πλειοψηφία έχασε τη ζωή τους από υπερβολική δόση ηρωίνης.

47 Τι συμβαίνει στην περιοχή μας; Στην περιοχή της Βόνιτσας η χρήση ναρκωτικών ουσιών δεν είναι τόσο συχνή όσο η διακίνηση των απαγορευμένων αυτών ουσιών. Έχει σημειωθεί μάλιστα χρήση χασίς σε παιδιά κάτω των 18 ετών. Κρούσματα βέβαια έχουν πέσει και ενήλικοι οι οποίοι έχουν απεβιώσει από αυτές τις ουσίες λόγω των μακροχρονίων καταχρήσεων τους σε αυτές τις ουσίες. Βλέποντας αυτή την άθλια κατάσταση αυτών των ανθρώπων η αστυνομία προσπαθεί να αποτρέψει αυτό το άσχημο φαινόμενο. Αλλά τα αποτελέσματα είναι μάλλον πενιχρά. Ωστόσο οι διακινήσεις γίνονται χωρίς προβλήματα φέρνοντας τους χρήστες όλο και ένα βήμα κοντά στο θάνατο και οι έμποροι δρουν ανενόχλητοι κερδίζοντας χρήματα από τις απαγορευμένες ουσίες.

48 Κατανάλωση ουσιών από νέους συναντάται περισσότερο στις μεγάλες πόλεις και όχι τόσο στις κωμοπόλεις και επαρχία. Τα τελευταία χρόνια όμως υπάρχει έξαρση παντού. Συμπεραίνουμε ότι δεν υπάρχουν τα κατάλληλα μέτρα προστασίας. Έτσι η πολιτεία είναι αναγκαίο να λάβει αυστηρά μέτρα αντιμετώπισης των προβλημάτων αυτών.

49 Θλιβερό περιστατικό Κατά τη διάρκεια της αποκριάς στο Μοναστηράκι συνέβη ένα θλιβερό περιστατικό. Μια ομάδα παιδιών ντυμένα με αποκριάτικες στολές πήγαν σε διάφορα σπίτια του χωριού. Σε ένα από αυτά τα σπίτια τους προσφέρθηκαν αλκοολούχα ποτά με αποτέλεσμα ένα από αυτά τα παιδιά να μεθύσει και στη συνέχεια να νοσηλευτεί στο νοσοκομείο της Λευκάδας σε κατάσταση κώματος. Ευτυχώς το παιδί ξεπέρασε τον κίνδυνο και τώρα είναι καλά.

50 Συμπέρασμα Έγινε κατανοητό ότι οι νέοι σήμερα δεν είναι πληροφορημένοι για τις συνέπειες του αλκοόλ και των ουσιών.Με αποτέλεσμα να μην λένε ‘ όχι ’ και να μην καταγγέλλουν τα δυσάρεστα περιστατικά που μπορεί να τους συμβαίνουν.

51 Αποτελέσματα έρευνας στο σχολείο μας

52

53

54

55

56

57

58

59

60

61

62

63 Συμπεράσματα Λίγοι είναι οι μαθητές που συζητούν τα προβλήματά τους με τους καθηγητές τους Αρκετοί μαθητές εμπιστεύονται το σχολείο για τη μόρφωση που προσφέρει Ένας στους τέσσερις μαθητές του σχολείου δήλωσε ότι καπνίζει. Γενικά στα μαγαζιά της περιοχής μας σερβίρονται ποτά σε ανήλικους χωρίς να ζητείται ποτέ ταυτότητα. Αρκετοί μαθητές πίνουν αλκοολούχα ποτά ή ποτά μικρής περιεκτικότητας σε αλκοόλ όταν βγαίνουν με τους φίλους τους. Ένας στους δέκα μαθητές δήλωσε ότι έχει υποστεί βία κι ένας στους τέσσερις δήλωσε ότι έχει ασκήσει βία.

64 Ζωγραφιές των μαθητών μας

65

66 Δικαιώματα το παιδιών Ευχαριστούμε!


Κατέβασμα ppt "Δικαιώματα των παιδιών ΓΕΛ Βόνιτσας Σχ.Ετος 2013-14 Project A Λυκείου ΥΠΕΥΘ.ΚΑΘΗΓΗΤΡΙΑ ΜΠΟΥΡΣΙΝΟΥ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ."

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google