Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Στα μονοπάτια της Ιστορίας Ιστορία και νέες τεχνολογίες.

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "Στα μονοπάτια της Ιστορίας Ιστορία και νέες τεχνολογίες."— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1

2 Στα μονοπάτια της Ιστορίας Ιστορία και νέες τεχνολογίες

3 Τι προβλέπει το τρέχον αναλυτικό πρόγραμμα 1 Για το Γυμνάσιο 2 Για το Λύκειο

4 Για το Λύκειο Πέρα από τα διαγράμματα διδάσκων μπορεί να χρησιμοποιεί και άλλα δικής του επιλογής (εποπτικά μέσα) π.χ.γελοιογραφίες κόμικς), διαφάνειες, βιντεοταινίες, CD-ROM που συνήθως προσφέρουν ποικιλία και ζωντάνια στο μάθημα

5 Για το Γυμνάσιο Ακριβώς ό,τι και για το Λύκειο (οδηγίες για τη διδασκαλία των φιλολογικών μαθημάτων στο Γυμνάσιο Σχ.έτος σελ 206 ΟΑΔΒ Αθήνα 2000)

6 Τι αλλάζει με την εισαγωγή των ΝΤ στη διδασκαλία της Ιστορίας Πλεονεκτήματα Μειονεκτήματα

7 Πλεονεκτήματα Διευκολύνεται η διαδικασία της μάθησης Διευκολύνεται η οικοδόμηση της γνώσης Επιτυγχάνεται η ουσιαστική συμμετοχή των μαθητών Το μάθημα γίνεται ζωντανό και ελκυστικό Η μάθηση γίνεται ομαδική και κοινωνική (Vygotsky)

8 Πλεονεκτήματα 2 Η μάθηση γίνεται βιωματική Αναπτύσσεται η αλληλεπιδραστική και συνεργατική μάθηση Αλλάζει ο ρόλος του δασκάλου Δυνατότητα ταυτόχρονης γνώσης και ψυχαγωγίας Σφαιρική προσέγγιση του αντικειμένου

9 Μειονεκτήματα Απρόβλεπτες τεχνικές δυσκολίες Δεν είναι διαθέσιμες πάντα οι ιστοσελίδες Απαιτείται πολύς χρόνος για την ετοιμασία του μαθήματος Σύγχυση στις πληροφορίες από τις μηχανές αναζήτησης

10 Επιδιωκόμενοι στόχοι Στο μάθημα της Ιστορίας Με τη χρήση ΝΤ στη διδασκαλία της Ιστορίας

11 Στο μάθημα της Ιστορίας Η γνώση του παρελθόντος για την κατανόηση του παρόντος και το σχεδιασμό του μέλλοντος ως βασική ιδέα για τον προσδιορισμό της ιστορικής συνείδησης Να κατανοήσουν ότι η αξιοπιστία της ιστορικής αφήγησης θεμελιώνεται στη σωστή αξιοποίηση των πηγών

12 Με την εισαγωγή των ΝΤ Η αναζήτηση της ιστορικής αλήθειας μέσα στον καταιγισμό της πληροφορίας Η καλλιέργεια των ικανοτήτων και δεξιοτήτων των μαθητών Η οικοδόμηση της γνώσης

13 Επίκαιροι οι Αρχαίοι; Πλάτων Δημόκριτος

14 Πλάτωνας Να αφυπνίσουμε την ενυπάρχουσα δύναμη στην ψυχή του ανθρώπου «Ταύτην την ενούσαν εκάστου δύναμιν εν τη ψυχή»

15 Δημόκριτος Η οργάνωση και η δημιουργικότητα του νου από το θησαυρό των γνώσεων Πολυνοϊην ου πολυμαθίην ασκέειν χρή

16 Εργαλεία που μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε Μηχανές αναζήτησης Διαδίκτυο Ιστοσελίδες καθηγητών Επεξεργαστή κειμένου CD-ROM Ηλεκτρονικό Ταχυδρομείο Χάρτες Βιβλία αναφοράς Βιβλία καθηγητή Βιβλία μαθητή Περιοδικά Εφημερίδες Λεξικά Σχεδιαγράμματα Chat

17 Μέθοδοι διδασκαλίας και διδακτικές αρχές Διαθεματική Ανακαλυπτική Ερευνητική Ομαδοκεντρική Συνεργατική Μαθητοκεντρική Επαγωγική Εποπτική Αυτενέργεια

18 Νέα προσέγγιση του αντικειμένου 1.Πολυμεσικοί πόροι 2.Απεριόριστες δυνατότητες

19 Πολυμεσικοί πόροι Βίντεο Τρισδιάστατοι χάρτες και φωτογραφίες Κινούμενα σχέδια Γραφικά που ντύνουν το θέμα Παιχνίδια γνώσεων και παρατηρητικότητας Φωτογραφίες Ηχητικά ντοκουμέντα Κινηματογραφικές ταινίες Ιστορικά έγγραφα Ιστορικοί χάρτες Πίνακες ζωγραφικής Μουσική Αφηγήσεις

20 Απεριόριστες δυνατότητες Δυνατότητα παράλληλης εξέτασης ιστορικών γεγονότων διαφόρων λαών Απευθείας σύνδεση με Πανεπιστημιακά ιδρύματα Πλοήγηση στα Μουσεία Λεπτομερής παρακολούθηση ενός πίνακα ή γλυπτό

21 Απεριόριστες δυνατότητες 2 Περιήγηση σε εκθέσεις Ακρόαση του αφηγητή που εξηγεί με λεπτομέρεια Επαφή με αυθεντικές πηγές Αναδρομή σε αρχαίες πόλεις Επίσκεψη σε αρχαιολογικούς χώρους

22 Απεριόριστες δυνατότητες 3 Πρόσβαση σε εθνικές και πανεπιστημιακές βιβλιοθήκες Απευθείας σύνδεση με ερευνητικά κέντρα Πρόσβαση σε συμπεράσματα, περιλήψεις και εργασίες συνεδρίων

23 Απεριόριστες δυνατότητες 4 Παρακολούθηση Βίντεο Συλλογή πληροφοριών από όλο τον κόσμο Επικοινωνία με άλλες σχολικές μονάδες ανταλλαγή απόψεων

24 Νέοι ρόλοι Ο ρόλος του εκπαιδευτικού Ο ρόλος του μαθητή

25 Ο ρόλος του εκπαιδευτικού Καθοδηγεί Υποστηρίζει Ενθαρρύνει Διευκολύνει Συντονίζει Ελέγχει διακριτικά Αξιολογεί

26 Ο ρόλος του μαθητή Συμμετέχει ενεργά Ερευνά Συνεργάζεται Συλλέγει πληροφορίες Διατυπώνει απόψεις Ανταλλάσσει γνώμες Δημιουργεί το δικό του γραπτό και προφορικό λόγο

27 Ενδεικτικές διδακτικές προτάσεις για το μάθημα της Ιστορίας Μακεδονικός Αγώνας. Ο Κλεισθένης και η εγκαθίδρυση της Δημοκρατίας στην Αθήνα

28 Προβληματισμοί Η συγκεκριμένη λογική του υπολογιστή υπαγορεύει και τον τρόπο σκέψης; Ποιες συνέπειες θα έχει η χρήση των ΝΤ στον πολιτισμό και ιδίως στον πνευματικό κόσμο; Μήπως δημιουργούμε τεχνοκράτες χωρίς ανθρωπιά;

29 Προβληματισμοί 2 Πώς θα επηρεαστούν οι διαπροσωπικές και κοινωνικές σχέσεις Ποιος και σύμφωνα με ποια δεοντολογία θα καθορίζει τις πληροφορίες που διακινούνται; Ο Η/Υ θα είναι το μάτι του «Μεγάλου αδελφού»;

30 Προβληματισμοί 3 Θα είναι δημιουργικός ο χρήστης-μαθητής ή θα επηρεάζεται παθητικά; Η χρήση των ΝΤ θα δημιουργήσει μαθητές δυο ταχυτήτων;

31 Τι πρέπει να γίνει Ριζική ανανέωση του εκπαιδευτικού συστήματος Προσαρμογή των Αναλυτικών προγραμμάτων στα νέα δεδομένα της Τεχνολογίας Εγκατάσταση εργαστηρίων σε όλες και σε όλο και περισσότερες σχολικές μονάδες

32 Τι πρέπει να γίνει 2 Επιμόρφωση του εκπαιδευτικού δυναμικού στις νέες τεχνολογίες Εξοπλισμός του Σχολείου με κατάλληλο λογισμικό

33 Όλβιος όστις της Ιστορίας έσχε μάθησιν


Κατέβασμα ppt "Στα μονοπάτια της Ιστορίας Ιστορία και νέες τεχνολογίες."

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google