Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

ΕΘΝΙΚΟ ΚΑΙ ΚΑΠΟΔΙΣΤΡΙΑΚΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΘΗΝΩΝ Ανδρέας Ευθ. Δημητρόπουλος - 2004 ΦΙΛΟΣΟΦΙΚΗ ΣΧΟΛΗ ΤΜΗΜΑ ΦΙΛΟΣΟΦΙΑΣ – ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗΣ - ΨΥΧΟΛΟΓΙΑΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ.

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "ΕΘΝΙΚΟ ΚΑΙ ΚΑΠΟΔΙΣΤΡΙΑΚΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΘΗΝΩΝ Ανδρέας Ευθ. Δημητρόπουλος - 2004 ΦΙΛΟΣΟΦΙΚΗ ΣΧΟΛΗ ΤΜΗΜΑ ΦΙΛΟΣΟΦΙΑΣ – ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗΣ - ΨΥΧΟΛΟΓΙΑΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ."— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 ΕΘΝΙΚΟ ΚΑΙ ΚΑΠΟΔΙΣΤΡΙΑΚΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΘΗΝΩΝ Ανδρέας Ευθ. Δημητρόπουλος ΦΙΛΟΣΟΦΙΚΗ ΣΧΟΛΗ ΤΜΗΜΑ ΦΙΛΟΣΟΦΙΑΣ – ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗΣ - ΨΥΧΟΛΟΓΙΑΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ «ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗ ΚΑΙ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟΣ ΠΡΟΣΑΝΑΤΟΛΙΣΜΟΣ» 1 ο ΕΞΑΜΗΝΟ ΜΑΘΗΜΑ: ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ- ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗ ΜΕ ΤΗ ΒΟΗΘΕΙΑ ΝΕΩΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ Υπεύθυνο Μέλος Δ.Ε.Π.: Αναπλ. Καθηγητής Χ. Κυνηγός Διδάσκων: Δρ. Α. Δημητρόπουλος

2 Ανδρέας Ευθ. Δημητρόπουλος Μέχρι το 2002 διδασκόταν στο 3ο εξάμηνο το μάθημα «Επαγγελματική Προσανατολισμός». Τότε εντάχθηκε στο 1 ο εξάμηνο νέο μάθημα με τίτλο: «Εισαγωγή στην Πληροφορική» Τα δύο μαθήματα πήραν την τελική μορφή τους το 2004 με έμφαση στις πρακτικές ασκήσεις με θεματολογία από το πεδίο ενδιαφέροντος του Συμβούλου. Από το 2006 τα δύο μαθήματα συμπτύχθηκαν σ ένα με τίτλο «Εισαγωγή στην Πληροφορική – Συμβουλευτική με τη Βοήθεια Νέων Τεχνολογιών» Το μάθημα δεν είναι μάθημα εκπαίδευσης των σπουδαστών σε βασικές δεξιότητες της Πληροφορικής. Είναι μάθημα εφαρμογής των βασικών δεξιοτήτων της Πληροφορικής σε αντικείμενα ιδιαίτερου ενδιαφέροντος για τον Σύμβουλο. Έτσι, για την αποδοτική παρακολούθηση του μαθήματος απαιτούνται:  βασικές γνώσεις χρήσης υπολογιστή,  βασικές γνώσεις επεξεργασίας κειμένου,  βασικές γνώσεις αξιοποίησης του διαδικτύου.

3 Ανδρέας Ευθ. Δημητρόπουλος Η εξέλιξη της Πληροφορικής και η επίδρασή της στο σύγχρονο κοινωνικό περιβάλλον. Ιστορική εξέλιξη των υπολογιστικών μηχανών. Εφαρμογές της Πληροφορικής. Η Πληροφορική στη σύγχρονη κοινωνία και οι προοπτικές της. 2. Ο Σύμβουλος και οι εφαρμογές γραφείου. Σύντομη αναφορά στις εφαρμογές γραφείου. Παραδείγματα εφαρμογών γραφείου από το έργο του Συμβούλου. 3. Ο Σύμβουλος και το διαδίκτυο (Ι). Σύντομη περιγραφή και ιστορική εξέλιξη του διαδικτύου. Επίσκεψη και σχολιασμός δικτυακών τόπων ιδιαίτερου ενδιαφέροντος για το Σύμβουλο. 4. Ο Σύμβουλος και το διαδίκτυο (ΙΙ). Η πληροφορία στο διαδίκτυο. Μηχανές και μετα-μηχανές αναζήτησης. Θεματική αναζήτηση πληροφοριών. Αναζήτηση πληροφορίας με κλειδιά. Σύνθετη αναζήτηση. ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΤΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ (Ι)

4 Ανδρέας Ευθ. Δημητρόπουλος Διερευνητική μάθηση με τη χρήση υπολογιστικών εργαλείων (Ι). Έννοια, παραδοχές, σκοπός, χαρακτηριστικά, διάρθρωση, σχεδιασμός σχετικής δραστηριότητας. 7. Διερευνητική μάθηση με τη χρήση υπολογιστικών εργαλείων (ΙΙ). Διεξαγωγή διερευνητικής εκπαιδευτικής δραστηριότητας με τη χρήση ανάλογων υπολογιστικών εργαλείων. Προσδιορισμός συντελεστών εκπαιδευτικής διαδικασίας. Ανίχνευση και προσδιορισμός κρίσιμων παραγόντων για τη διαμόρφωση των ρόλων τους. 8. Πρακτική άσκηση (Ι). Η πλατφόρμα «E-Slate-Αβάκιο». Το υπολογιστικό περιβάλλον «Ταξινομούμε». 9. Πρακτική άσκηση (ΙΙ). Εργασία: Δημιουργία βάσης δεδομένων για τις ανάγκες υπηρεσίας Συμβουλευτικής με τη χρήση του λογισμικού «E-Slate-Αβάκιο». Περιγραφή των απαιτήσεων και των προδιαγραφών της εργασίας. Προτεινόμενα θέματα. Επιλογή θεμάτων. Λογικός σχεδιασμός της βάσης δεδομένων. Στόχοι. 10. Πρακτική άσκηση (ΙΙΙ). Συλλογή υλικού. Υλοποίηση βάσης δεδομένων. Εφαρμογές. Ερωτήματα. ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΤΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ (ΙΙ)

5 Ανδρέας Ευθ. Δημητρόπουλος ΕΦΑΡΜΟΓΕΣ ΓΡΑΦΕΙΟΥ 1-ΕΠΕΞΕΡΓΑΣΙΑ ΚΕΙΜΕΝΟΥ 2-ΛΟΓΙΣΤΙΚΟ ΦΥΛΛΟ 3-ΒΑΣΗ ΔΕΔΟΜΕΝΩΝ 4-ΛΟΓΙΣΜΙΚΟ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕΩΝ 5-ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΑΛΛΗΛΟΓΡΑΦΙΑΣ

6 Ανδρέας Ευθ. Δημητρόπουλος ΒΑΣΗ ΔΕΔΟΜΕΝΩΝ (Ι) Βάση δεδομένων είναι μια οργανωμένη συλλογή ομοειδών και συσχετιζόμενων δεδομένων ΚΩΔΟΝΟΜΑΕΠΩΝΥΜΟΗΜΕΡ/ΝΙΑ ΓΕΝΝΗΣΗΣ ΤΗΛΕΦΩΝΟΕΝΙΣΧΥΤΙΚΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΠΑΡΑΤΗΡ 1ΓΕΩΡΓΙΟΣΧΑΤΖΗΠΑΥΛΗΣ3/12/ ΑΛΗΘΕΣΔΙΕΤΉΣ 2ΕΥΓΕΝΙΑΘΕΟΔΩΡΟΥ12/5/ ΨΕΥΔΕΣ 3ΙΩΑΝΝΗΣΚΥΡΙΑΚΟΠΟΥΛΟΣ23/1/ ΨΕΥΔΕΣ 4ΚΩΝ/ΝΟΣΑΘΑΝΑΣΑΚΗΣ10/10/ ΨΕΥΔΕΣ 5ΙΩΑΝΝΗΣΠΑΥΛΟΥ4/4/ ΑΛΗΘΕΣ 6ΑΝΝΑΝΤΡΕΚΟ7/8/ ΑΛΗΘΕΣΑΘΛΗΤΡΙΑ 7ΚΑΤΕΡΙΝΑΠΑΝΑΚΗ30/5/ ΨΕΥΔΕΣ ΠΕΔΙΟ ΕΓΓΡΑΦΗ Πηγή: Δαμιανάκης, Α., Τζαβάρας, Α., Μαβόγλου, Χ., Νταντούρης, Κ. (2001). Πληροφορική Γυμνασίου. Βιβλίο του Μαθητή. Αθήνα: Ο.Ε.Δ.Β.

7 Ανδρέας Ευθ. Δημητρόπουλος ΒΑΣΗ ΔΕΔΟΜΕΝΩΝ (ΙI) ΤΥΠΟΙ ΔΕΔΟΜΕΝΩΝ ΚΩΔΟΝΟΜΑΕΠΩΝΥΜΟΗΜΕΡ/ΝΙΑ ΓΕΝΝΗΣΗΣ ΤΗΛΕΦΩΝΟΕΝΙΣΧΥΤΙΚΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΠΑΡΑΤΗΡ 1ΓΕΩΡΓΙΟΣΧΑΤΖΗΠΑΥΛΗΣ3/12/ ΑΛΗΘΕΣΔΙΕΤΉΣ 2ΕΥΓΕΝΙΑΘΕΟΔΩΡΟΥ12/5/ ΨΕΥΔΕΣ 3ΙΩΑΝΝΗΣΚΥΡΙΑΚΟΠΟΥΛΟΣ23/1/ ΨΕΥΔΕΣ 4ΚΩΝ/ΝΟΣΑΘΑΝΑΣΑΚΗΣ10/10/ ΨΕΥΔΕΣ 5ΙΩΑΝΝΗΣΠΑΥΛΟΥ4/4/ ΑΛΗΘΕΣ 6ΑΝΝΑΝΤΡΕΚΟ7/8/ ΑΛΗΘΕΣΑΘΛΗΤΡΙΑ 7ΚΑΤΕΡΙΝΑΠΑΝΑΚΗ30/5/ ΨΕΥΔΕΣ Πηγή: Δαμιανάκης, Α., Τζαβάρας, Α., Μαβόγλου, Χ., Νταντούρης, Κ. (2001). Πληροφορική Γυμνασίου. Βιβλίο του Μαθητή. Αθήνα: Ο.Ε.Δ.Β. ΚΕΙΜΕΝΟ ΑΡΙΘΜΟΣ ΛΟΓΙΚΟ ΣΧΟΛΙΟ ΗΜΕΡΟΜΗΝΙΑ

8 Ανδρέας Ευθ. Δημητρόπουλος ΒΑΣΗ ΔΕΔΟΜΕΝΩΝ (ΙΙΙ) Πηγή: Δαμιανάκης, Α., Τζαβάρας, Α., Μαβόγλου, Χ., Νταντούρης, Κ. (2001). Πληροφορική Γυμνασίου. Βιβλίο του Μαθητή. Αθήνα: Ο.Ε.Δ.Β. ΑΝΑΛΥΣΗ ΤΟΥ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΟΣ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΤΗΣ Β. Δ. ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΤΗΣ Β. Δ. ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΤΗΣ Β..Δ.  Σκοπός δημιουργίας της Β.Δ..  Ειδικότεροι στόχοι.  Γιατί την υλοποιούμε;  Ποιες ανάγκες καλείται να εξυπηρετήσει;  Σε ποια ερωτήματα των πελατών μας πρέπει να απαντήσει.  Ποιο λογισμικό θα χρησιμοποιήσουμε;  Ποια πεδία πρέπει να έχει η Β.Δ., ώστε να εξυπηρετεί τις ανάγκες μας και να απαντά στα ερωτήματά μας;  Τι τύπο δεδομένων θα δέχεται το κάθε πεδίο;

9 Ανδρέας Ευθ. Δημητρόπουλος ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΩΝ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ Η «ΠΡΟΪΣΤΟΡΙΑ» I Αρχαίος άβακας (300 π.χ. – Βαβυλώνα. Κατά άλλους χρησιμοποιήθηκε στην Κίνα για πρώτη φορά το 500 π.Χ.) Σύγχρονος άβακας Για τη λειτουργία του άβακα: (16/2/2004)

10 Ανδρέας Ευθ. Δημητρόπουλος ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΩΝ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ Η «ΠΡΟΪΣΤΟΡΙΑ» II Ο μηχανισμός των Αντικυθήρων (περ. 87 π.Χ.) "Αν και πέρασαν πάνω από 2000 χρόνια, ο μηχανισμός των Αντικυθήρων εκπροσωπεί ένα επίπεδο τεχνολογικής ανάπτυξης, που η δική μας τεχνολογία δεν κατόρθωσε να φτάσει παρά μόνον τον 18ο αιώνα." "...Αν η διορατικότητα των Ελλήνων συμβάδιζε με την ιδιοφυΐα τους, τότε ίσως και η βιομηχανική επανάσταση να άρχιζε χίλια χρόνια πριν από τον Κολόμβο." (Α. Clarke) Άλλες πληροφορίες στο δικτυακό τόπο της Ελληνικής Μαθηματικής Εταιρίας: (17/02/2004) Μελέτη-Ανακατασκευή: Prof. Derek De Sola Price, Dr George Stamiri & Χαράλαμπος Καράκαλος ( )

11 Ανδρέας Ευθ. Δημητρόπουλος ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΩΝ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ ΤΟ ΧΘΕΣ Ι Πηγές: (17/02/2004) Leonard da Vinci ( ) Το πρωτότυπο σχέδιο (περίπου το 1500 μ.Χ.) και σύγχρονη κατασκευή της αθροιστικής μηχανής του Leonard da Vinci.

12 Ανδρέας Ευθ. Δημητρόπουλος Wilhelm Schickard ( ) Σύγχρονη αναπαράσταση της μηχανής του Blaise Pascal ( ) Η Πασκαλίνα (1642). Αθροιστική μηχανή Gottfried Wilhelm Leibnitz ( ) Stepped Reckoner 1673 (Replica) ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΩΝ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ ΤΟ ΧΘΕΣ ΙI

13 Ανδρέας Ευθ. Δημητρόπουλος ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΩΝ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ ΤΟ ΧΘΕΣ ΙΙI Jacquard, Joseph Marie ( ) Μια πρώιμη ιδέα προγραμματισμού (διάτρητες ξύλινες κάρτες) που χρησιμοποιήθηκε μέχρι προσφάτως (προεδρικές εκλογές Η.Π.Α., 2000).

14 Ανδρέας Ευθ. Δημητρόπουλος Charles Xavier Thomas de Colmar ( ) De Colmar's Arithmometer (1820) © Science Museum, London Science & Society Picture Library Ο πρώτος επιτυχημένος υπολογιστής ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΩΝ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ ΤΟ ΧΘΕΣ IV Charles Babbage ( ) H Διαφορική Μηχανή (1832). Αναπαράσταση. Ada Βyron, Lady Lovelace

15 Ανδρέας Ευθ. Δημητρόπουλος Η ηλεκτρομηχανική υπολογιστική μηχανή του Herman Hollerith.H κατασκευή της ολοκληρώθηκε το Χρησιμοποιήθηκε στην καταγραφή πάνω από 60 εκατομμύρια κατοίκων κατά την απογραφή του 1890 (Η.Π.Α.). Ο Hollerith μετά την απογραφή ίδρυσε μία εταιρεία, η οποία με την πάροδο των δεκαετιών και αφού υπέστη διάφορες μεταβολές στη δομή της, ονομάστηκε IBM (International Business Machines). Herman Hollerith ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΩΝ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ ΤΟ ΧΘΕΣ V Πηγές:

16 Ανδρέας Ευθ. Δημητρόπουλος ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΩΝ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ ΤΟ ΧΘΕΣ (ΚΟΝΤΑ ΣΤΟ ΣΗΜΕΡΑ) VΙ Ο λογαριθμικός κανόνας. Σε χρήση (με διάφορες μορφές) από το 1625 μέχρι τα μέσα της δεκαετίας του ’70. Αντικαταστάθηκε από τις αριθμομηχανές τσέπης. Hewlett-Pachard HP-35 (1972)

17 Ανδρέας Ευθ. Δημητρόπουλος ENIAC: the "Electronic Numerical Integrator and Calculator (κατασκευή: – πανεπιστήμιο Pennsylvania) ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΩΝ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ ΤΟ ΣΗΜΕΡΑ Ι

18 Ανδρέας Ευθ. Δημητρόπουλος ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΩΝ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ ΤΟ ΣΗΜΕΡΑ ΙII Λυχνία (1906) της δεκαετίας του ‘60 Κρυσταλλοτρίοδος (transistor) (1947) Ολοκληρωμένο κύκλωμα (integrated circuit-1958) Μικροεπεξεργαστής (microprocessor-1971)

19 Ανδρέας Ευθ. Δημητρόπουλος ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΩΝ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ ΤΟ ΣΗΜΕΡΑ ΙV Λυχνία (1906) της δεκαετίας του ‘60 ENIAC-1945 TRADIC-1955 IBM/SYSTEM IBM Κρυσταλλοτρίοδος (transistor) (1947) Ολοκληρωμένο κύκλωμα (integrated circuit-1958) Μικροεπεξεργαστής (microprocessor-1971)

20 Ανδρέας Ευθ. Δημητρόπουλος ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΩΝ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ ΤΟ ΣΗΜΕΡΑ ΙV Gordon Moore (στέλεχος της Intel): «Κάθε 1,5 χρόνο διπλασιάζεται ο αριθμός των τρανζίστορς ανά μονάδα επιφάνειας κυκλώματος» Πηγή: Pentium Pentium II Pentium III Pentium 4 ΑΡΙΘΜΟΣ TRANSISTORS

21 Ανδρέας Ευθ. Δημητρόπουλος Arthur Clarke (1917- ) ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΩΝ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ ΤΟ ΑΥΡΙΟ (Ι)

22 Ανδρέας Ευθ. Δημητρόπουλος Ένα ρομπότ δεν πρέπει να βλάπτει ένα ανθρώπινο ον, ούτε να επιτρέπει, μέσω απραξίας, να συμβεί σε κάποιον κακό. 2.Ένα ρομπότ πρέπει πάντα να υπακούει στα ανθρώπινα όντα, εκτός αν αυτό έρχεται σε αντίθεση με τον πρώτο νόμο. 3.Ένα ρομπότ πρέπει να προστατεύει τον εαυτό του από βλάβες, εκτός αν αυτό έρχεται σε αντίθεση με τον πρώτο ή το δεύτερο νόμο. Isaac Asimov ( ) ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΩΝ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ ΤΟ ΑΥΡΙΟ (ΙΙ)


Κατέβασμα ppt "ΕΘΝΙΚΟ ΚΑΙ ΚΑΠΟΔΙΣΤΡΙΑΚΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΘΗΝΩΝ Ανδρέας Ευθ. Δημητρόπουλος - 2004 ΦΙΛΟΣΟΦΙΚΗ ΣΧΟΛΗ ΤΜΗΜΑ ΦΙΛΟΣΟΦΙΑΣ – ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗΣ - ΨΥΧΟΛΟΓΙΑΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ."

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google