Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Εργασία για Νεοελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα Χειμαριού Ελισσάβετ ΑΜ 5334 Κουτσοσπύρου Χρύσα ΑΜ 5238 Κουτσοσπύρου Χρύσα ΑΜ 5238 Ζαχαροπούλου Μαρία- Αθανασία.

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "Εργασία για Νεοελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα Χειμαριού Ελισσάβετ ΑΜ 5334 Κουτσοσπύρου Χρύσα ΑΜ 5238 Κουτσοσπύρου Χρύσα ΑΜ 5238 Ζαχαροπούλου Μαρία- Αθανασία."— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 Εργασία για Νεοελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα Χειμαριού Ελισσάβετ ΑΜ 5334 Κουτσοσπύρου Χρύσα ΑΜ 5238 Κουτσοσπύρου Χρύσα ΑΜ 5238 Ζαχαροπούλου Μαρία- Αθανασία ΑΜ Ζαχαροπούλου Μαρία- Αθανασία ΑΜ Κατσουράνη Άννα ΑΜ 5223 Κατσουράνη Άννα ΑΜ 5223

2 Ευάγγελος Παπανούτσος Ο Ευάγγελος Παπανούτσος γεννήθηκε στις 27 Ιουλίου1900 στον Πειραιά. Ήταν σημαντικός Έλληνας φιλόλογος, παιδαγωγός και δοκιμιογράφος του 20 ου αιώνα. Η καταγωγή του ήταν από το Σοπωτό Αχαϊας. Από το 1915 εώς το 1919 σπούδασε σε Θεολογικήχολή του Πανεπιστημίου Αθηνών. Κατά την περίοδο πήρε υποτροφία και έκανε μεταπυχιακές σπουδές στην Γερμανία και την Γαλλία. Το 1927 ονομάστηκε διδάκτορας της φιλοσοφικής σχολής του Πανεπιστημίου της Τυβίγγης. Στην Ελλάδα υπηρέτησε την εκπαίδευση από διάφορες θέσεις όπως Γενικός Διευθυντής και αργότετα ως Γενικός Γραμματέας του Υπουργείου Παιδειας. Στην συνέχεια δίδαξε Φιλολοφία, Ψυχολογία και Παιδαγωγικά στο ίδρυμα “Αθήναιον”. Ως συγγαρφέας έχει γράψει αρκετά έργα στα ελληνικά αλλά και σε άλλες γλώσσες όπως τα γαλλίκα, γερμανικά και αγγλικά. Παράλληλα έγραψε πολλά άρθρα σε γνωστά ελληνικά περιοδικά όπως η “Παιδεία και Ζωή” και “ Νέα Εστία” και κάθε εβδομάδα στην εφημερίδα το Βήμα.

3 To μεταρρυθμιστικό του έργο Έγινε ιδιαίτερα γνωστός γαι την μεταρρύθμιση που προσπάθησε να κάνει το 1964 κατά την περίοδο διακεβέρνυσης της χώρας από τον Παπανδρέου, οι ιδεές του ωστόσο δεν μπόρεσαν να υλοποιηθούν λόγω της πτώσης της κυβέρνησης. Αυτές οι ιδεές του καταγράφονται στο έργο του “ Αγώνες και αγωνία για την Παιδεία” που δημοσιεύτηκε το 1965 και αναφέρονται: Στην ανάπτυξη της τεχνικής και επαγγελματικής εκπαίδευσης Υποχρεωτική εκπαίδευση, η οποία επεκτάθηκε στα 9 αντί για τα 6 χρόνια. Διαχωρισμό του εξατάξιου γυμνασίου, σε γυμνάσιο και λύκειο. Μέριμνα για σίτιση και μεταφορά μαθητών. Αυξήσεις για τους εκπαιδευτικούς. Αναμόρφωση του τρόπου επιλογής των υποψηφίων για τα πανεπιστήμια. Επέκταση σε τρία χρόνια της πανεπιστημιακής εκπαίδευσης των δασκάλων στις Παιδαγωγικές Ακαδημίες.

4 Το μεταρρυθμιστικό του έργο Την αλλάγή εκπαιδευτικών προγραμμάτων Την καθιέρωση της δημοτικής γλώσσας ως ισότιμη της καθαρεύουσας Την ίδρυση νέων πανεπιστημίων Την δημιουργία δύο ακαδημαϊκών απολυτηρίων ισότιμων μεταξύ τους. Την κατάργηση του υποχρεωτικού μαθήματος των Λατινικών και την εισαγωγή νέων μαθημάτων όπως Φιλοσοφία, Ψυχολογία και άλλα. Την ίδρυση Παιδαγωγικού Ινστιντούτου για την επιμόρφωση των εκπαιδευτικών. Αξίζει να σημειωθεί πως η οριστική ακύρωση της μεταρρύθμισης πραγματοποιηήθηκε το 1967 αμέσως μετά το πραξηκόπημα.Την 21η Απριλίου καταργήθηκαν όλα τα μέτρα εκτός απί την “ δωρεάν παιδεία”.

5 > Οι αλλαγές και στα δύο εκπσιδευτικά προγράμματα επικεντρώνονται στο σύστημα και την λειτουργία τους, επιχειρώντας τομές σε ένα μεγάλο εύρος συνιστωσών του εκπαιδευτικού συστήματος όπως είναι ο εκσυγχρονισμός των προγραμμάτων σπουδών και η αναβάθμιση του τρόπου εκπαίδευσης του εκπαιδευτικού προσωπικού. Μία επιπλέον αναλογία είναι ότι και η μεταρρύθμιση «Παπανούτσου» και το σχέδιο για το «Νέο Σχολείο» θέτουν στο επίκεντρο και δίνουν προτεραιότητα στο μαθητή και τις ανάγκες που έχει.

6 > Kαι τα δυο σχέδια χαρακτηρίζονται από καινοτομία που ανατρέπει παγιωμένες και ξεπερασμένες από την εποχή τους καταστάσεις που δεν συνάδουν με τη διεθνή εμπειρία. Δηλαδή στη μεταρρύθμιση Παπανούτσου προβλέπεται μία νέα δομή του εκπαιδευτικού συστήματος με τη δημιουργία τριών κύκλων του Δημοτικού, του Γυμνασίου και του Λυκείου,αλλά και εισάγονται νέα προγράμματα σπουδών. Aντίστοιχα στο πλαίσιο του «Nέου Σχολείου» και με αφετηρία την ίδια ανάγκη για αύξηση της ανταγωνιστικότητας της χώρας, δημιουργείτε η >.

7 > Τέλος, και στις δυο περιπτώσεις γίνεται εμφανής η κεντρική θέση που αποδίδεται στο ρόλο του εκπαιδευτικού. O Παπανούτσος ανέφερε: «Tα σχολεία μας θα ευδοκιμήσουν, όταν ο έμψυχος παράγων της διαδικασίας της αγωγής, ο διδάσκαλος, εξοπλισθεί, αρτίως δια το δύσκολον έργον του και αρθεί στο ύψος της αποστολής του».

8

9 «Μορφώνω όμως δεν θα πει μόνο οπλίζω τον νέον άνθρωπο για τον αγώνα της ζωής, αλλά (προπάντων) ευγενίζω την ψυχή του, βαθαίνω την αντίληψή του για τον κόσμο … τον κάνω πιο άνθρωπο ».Ε. Π. Παπανουτσος Αγώνες και αγωνία για την παιδεία (Ικαρος 1965)

10 Βιβλιογραφία Εθνικό κέντρο βιβλίου Βικιπαίδεια: %CE%BF%CF%82_%CE%A0%CE%B1%CF%80%CE%B1%CE%BD%CE%BF%CF%8D%CF %84%CF%83%CE%BF%CF%82 %CE%BF%CF%82_%CE%A0%CE%B1%CF%80%CE%B1%CE%BD%CE%BF%CF%8D%CF %84%CF%83%CE%BF%CF%82 Ηλεκτρονική σελίδα > :


Κατέβασμα ppt "Εργασία για Νεοελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα Χειμαριού Ελισσάβετ ΑΜ 5334 Κουτσοσπύρου Χρύσα ΑΜ 5238 Κουτσοσπύρου Χρύσα ΑΜ 5238 Ζαχαροπούλου Μαρία- Αθανασία."

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google