Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

2 ο ΕΠΑ.Λ. ΡΟΔΟΥ ΕΙΔΙΚΗ ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ ΕΝΑΛΛΑΚΤΙΚΕΣ ΘΕΡΑΠΕΙΕΣ «ΕΝΑΛΛΑΚΤΙΚΕΣ ΘΕΡΑΠΕΙΕΣ» Εκπαιδευτικοί: Καραβίδα Αριστούλα Χρηστιά Σοφία Απρίλιος.

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "2 ο ΕΠΑ.Λ. ΡΟΔΟΥ ΕΙΔΙΚΗ ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ ΕΝΑΛΛΑΚΤΙΚΕΣ ΘΕΡΑΠΕΙΕΣ «ΕΝΑΛΛΑΚΤΙΚΕΣ ΘΕΡΑΠΕΙΕΣ» Εκπαιδευτικοί: Καραβίδα Αριστούλα Χρηστιά Σοφία Απρίλιος."— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 2 ο ΕΠΑ.Λ. ΡΟΔΟΥ ΕΙΔΙΚΗ ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ ΕΝΑΛΛΑΚΤΙΚΕΣ ΘΕΡΑΠΕΙΕΣ «ΕΝΑΛΛΑΚΤΙΚΕΣ ΘΕΡΑΠΕΙΕΣ» Εκπαιδευτικοί: Καραβίδα Αριστούλα Χρηστιά Σοφία Απρίλιος 2013

2 Εναλλακτικές θεραπείες Η επιλογή του θέματος έγινε με σκοπό Να συλλέξουμε πληροφορίες σχετικά με την ολιστική ιατρική, την ιατρική δηλαδή που αντιμετωπίζει τον άνθρωπο σαν ένα αδιαίρετο ΟΛΟ. Να μελετήσουμε τη θεραπευτική δύναμη της φύσης. Να γνωρίσουμε τις κυριότερες εναλλακτικές θεραπείες που χρησιμοποιούνται σήμερα. Να προσδιορίσουμε τους κινδύνους οικονομικής εκμετάλλευσης που εγκυμονούν. Να διερευνήσουμε τις απόψεις των συμμαθητών μας για τις εναλλακτικές θεραπείες Να προσεγγίσουμε την ιατρική γνώση από άλλη οπτική γωνία.

3 Πώς εργαστήκαμε… Χωριστήκαμε σε ομάδες. Επιλέξαμε το είδος της εναλλακτικής θεραπείας που μας ενδιέφερε ανά ομάδα και συλλέξαμε τα απαραίτητα στοιχεία γι αυτή. Συνθέσαμε το υλικό και παρουσιάσαμε τα αποτελέσματα στις υπόλοιπες ομάδες. Όλοι μαζί συντάξαμε ένα ερωτηματολόγιο προκειμένου να διερευνήσουμε τη στάση των συμμαθητών μας για τις εναλλακτικές θεραπείες Τέλος καταλήξαμε σε μερικά συμπεράσματα για τις γνώσεις και τις στάσεις των συμμαθητών μας για το συγκεκριμένο θέμα.

4 Βοτανοθεραπεία μαθήτριες: Αρνή Μικελίνα, Καντίνου Βάσω,Καριώτη Άννα. Η χρήση των βοτάνων για θεραπευτικούς σκοπούς χάνεται στην αρχαιότητα. Τα βότανα χρησιμοποιούνται σαν συστατικά για φάρμακα και σιρόπια, σαν καρυκεύματα και στην κατασκευή γαζών. Χαλαρώνουν ή διεγείρουν τους ιστούς, έχουν ηρεμιστική δράση, αποτοξινώνουν, καταπολεμούν λοιμώξεις, ρυθμίζουν τις ορμόνες κ.α.

5 Ομοιοπαθητική μαθητές/τριες: Δημητρούλη Ματίνα και Λαμπριανός Σταμάτης Η Ομοιοπαθητική, από τις λέξεις όμοιον και πάθος, είναι μια μέθοδος εναλλακτικής ιατρικής που βασίζεται στην αρχή των ομοίων και τον κανόνα της απειροελάχιστης δόσης. εναλλακτικής ιατρικής Τα ομοιοπαθητικά φάρμακα είναι μικρής ποσότητας φάρμακα που προέρχονται από το φυτικό, το ζωικό και το ορυκτό βασίλειο και χρησιμοποιούνται μετά από μια διαδικασία δυναμοποίησης. Χρησιμοποιούνται για την αντιμετώπιση πολλών ασθενειών, τη βελτίωση των συμπτωμάτων τους ή ακόμη και για την πρόληψή τους.

6 Βελονισμός μαθητές/τριες: Μακρή Ντέα, Μόσχος Μιχάλης, Παπαγιανοπούλου Θεοδώρα, Πεταλάς Μανώλης Είναι μία αρχαία θεραπευτική μέθοδος που βασίζεται στην τοποθέτηση ιδιαίτερα λεπτών βελονών σε συγκεκριμένα σημεία στο σώμα που ονομάζονται σημεία βελονισμού. Πρωτοεμφανίστηκε στη Κίνα τουλάχιστον πριν από πέντε χιλιάδες χρόνια. Η εισαγωγή βελόνων σε συγκεκριμένα μέρη του σώματος έχει επιπτώσεις στα νεύρα και τη μετάδοση σημάτων τους. Επίσης προκαλούν απελευθέρωση ενδορφινών από το κεντρικό νευρικό σύστημα.

7 Χειροπρακτική μαθήτριες: Πισσά Ελένη, Τσαουσοπούλου Αναστασία Εξαιρετικά διαδεδομένη, κυρίως στο εξωτερικό, θεραπευτική επιστήμη Είναι μια ολιστική αντιμετώπιση για ευεξία και θεραπεία για παθήσεις σπονδυλικής στήλης και αρθρώσεων. Η χειροπρακτική είναι αρκετά επώδυνη διαδικασία για τον ασθενή, παρ’ όλα αυτά δεν περιλαμβάνει κάποιον κίνδυνο.

8 Οστεοπαθητική μαθήτριες: Νικολακοπούλου Αγγελική, Μαυρή Σέβα και Χατζησταμάτη Αναστασία Ασχολείται με τις παθήσεις που προέρχονται από την κακή λειτουργία των οστών και ειδικότερα της σπονδυλικής στήλης. Η οστεοπαθητική ενεργεί στον ιστό που περιτριγυρίζει τα κύτταρα και τα οργανώνει σε ιστούς και στρώματα, διασυνδέοντας τον ένα ιστό με τον άλλο. Γίνεται με επιδέξιους χειρισμούς, με τεχνικές μυικής ενέργειας και μυοπεριτονιακής απελευθέρωσης.

9 Ρέικι μαθήτριες: Ξίπα Σταματία, Ρούσσου Λίλιαν Το Ρέικι είναι μία ενεργειακή μέθοδος από την Ιαπωνία. Ο πρακτικός του Ρέικι, το άτομο που "δίνει Ρέικι", ακουμπά απαλά τα χέρια του σε κάποιες θέσεις στο σώμα του ατόμου που χρειάζεται την ενέργεια Αναζωπυρώνει το ενεργειακό δυναμικό αυτοθεραπείας του ανθρώπου Το Ρέικι δεν έχει αυστηρούς κανόνες ή δύσκολες τεχνικές. Το Ρέικι απαλύνει και συχνά εξαφανίζει τον πόνο. Είναι εντελώς ανώδυνη μέθοδος.

10 Γιόγκα μαθήτριες: Μιχαηλίδου Ζωή, Σφακιανάκη Ματούλα Η γιόγκα είναι πρακτική τέχνη, βασισμένη στην τακτική εξάσκηση τεχνικών,αναπνοών και διαλογισμού που καλλιεργούν το σώμα και το νου. Βοηθά τους ασκητές της να έχουν αρμονία, υγεία, ευεξία, ηρεμία, άφθονη ενέργεια και αυξημένη συνείδηση. Απώτερος σκοπός είναι η ένωση του σώματος και του νου, ώστε να μπορούμε στην καθημερινότητά μας να λειτουργούμε αρμονικά, ολοκληρωμένα και συνειδητά.Απώτερος σκοπός είναι η ένωση του σώματος και του νου, ώστε να μπορούμε στην καθημερινότητά μας να λειτουργούμε αρμονικά, ολοκληρωμένα και συνειδητά.

11 Ρεφλεξολογία μαθήτριες : Επιφάνη Μαρία και Κωστή Μαρία Στην ρεφλεξολογία ο θεραπευτής εφαρμόζει ειδικές πιέσεις και μαλάξεις στα πέλματα κυρίως καθώς επίσης στην ράχη των ποδιών στα χέρια και στα αυτιά. Κάθε σημείο του σώματος αντανακλά σε αντίστοιχο σημείο του ποδιού. Οι πιέσεις που ασκούνται στο σώμα δεν είναι επώδυνες. Μπορoύν να εφαρμοστούν σε ασθενείς ή όχι.

12 Αρωματοθεραπεία μαθήτριες : Καρίκα Ευρυδίκη και Κώτη Δικαία.. Αρωματοθεραπεία, είναι ο κλάδος της βοτανικής ιατρικής που έχει σκοπό της τη θεραπεία νου, ψυχής και σώματος. Πραγματοποιείται με τη χρήση αρωμάτων, που προέρχονται από αγνά, αποσταγμένα έλαια φυτών, γνωστών για τις θεραπευτικές τους ιδιότητες, τα αιθέρια έλαια. Το γιασεμί, ο βασιλικός, το γεράνι, η αρτεμισία, το γαρύφαλο καθώς και άλλα φυτά προσφέρουν τα έλαιά τους για αρωματοθεραπεία. Χρειάζεται όμως προσοχή στη χρήση τους σε εγκύους και βρέφη.

13

14 Έρευνα στο σχολείο για τις απόψεις των συμμαθητών μας Η έρευνα πραγματοποιήθηκε στο σχολείο στις αρχές του Απρίλη και συμπληρώθηκαν 156 ερωτηματολόγια. Τα αγόρια ήταν 74 και τα κορίτσια 82. Σε πολλά από τα ερωτηματολόγια δεν είχαν απαντηθεί όλα τα ερωτήματα, ενώ 8 ερωτηματολόγια θεωρήθηκαν άκυρα. Κάποιες από τις απαντήσεις που δόθηκαν από τους συμμαθητές μας αποτυπώνονται στη συνέχεια.

15

16

17

18

19

20

21 Συμπεράσματα Οι εναλλακτικές θεραπείες τα τελευταία χρόνια έχουν γίνει από γνωστές έως και δημοφιλείς στους ανθρώπους. Συνάδουν οι περισσότερες με την τάση για επιστροφή του ατόμου σε φυσικότερες και πιο παραδοσιακές πρακτικές. Έχουν όλες τις ρίζες τους σε πολιτισμούς που άκμασαν σε κάθε γωνιά του πλανήτη. Οι εναλλακτικοί θεραπευτές εκπαιδεύονται σε σχολές και πανεπιστήμια (κυρίως στο εξωτερικό)

22 Διαδεδομένες θεραπείες είναι ο βελονισμός, η γιόγκα,η βοτανοθεραπεία, η ομοιοπαθητική κ.α. Παρόλο που αρκετοί άνθρωποι θα δοκίμαζαν άφοβα μια εναλλακτική θεραπεία, οι περισσότεροι δεν θεωρούν ότι με τις εναλλακτικές θεραπείες αντιμετωπίζεται ριζικά κάποιο πρόβλημα υγείας. Τέλος παρά το γεγονός ότι οι εναλλακτικοί θεραπευτές δεν θεωρούνται απατεώνες ή ανεπαρκείς ο αριθμός τους είναι ακόμη μικρός και έτσι δεν αποτελούν διαθέσιμη εναλλακτική λύση για κάποιο πρόβλημα υγείας.

23 Η εναλλακτική ιατρική και οι θεραπείες που προτείνει αποτελούν μια γερή βάση αμφισβήτησης των κινήτρων, των σκοπών και των πρακτικών της κυρίαρχης συμβατικής ιατρικής και την ίδια στιγμή συνιστά ένα πολύτιμο βοηθό της στον αγώνα για την προαγωγή υγείας του ανθρώπου.

24 Βιβλιογραφία Ο δρόμος του βελονισμού Μιλτιάδης Γ. Καράβης Εκδόσεις: Ι.Τ.Μ.Ε. (2007)Ο δρόμος του βελονισμούΜιλτιάδης Γ. ΚαράβηςΙ.Τ.Μ.Ε. Μάθετε για την εναλλακτική ιατρική George T. Lewith Εκδόσεις: Ιατρικές Εκδόσεις Π. Χ. Πασχαλίδης (2007)Μάθετε για την εναλλακτική ιατρικήGeorge T. LewithΙατρικές Εκδόσεις Π. Χ. Πασχαλίδης

25 Σας ευχαριστούμε πολύ για την προσοχή σας!!!!!!


Κατέβασμα ppt "2 ο ΕΠΑ.Λ. ΡΟΔΟΥ ΕΙΔΙΚΗ ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ ΕΝΑΛΛΑΚΤΙΚΕΣ ΘΕΡΑΠΕΙΕΣ «ΕΝΑΛΛΑΚΤΙΚΕΣ ΘΕΡΑΠΕΙΕΣ» Εκπαιδευτικοί: Καραβίδα Αριστούλα Χρηστιά Σοφία Απρίλιος."

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google