Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΩΝ ΔΙΚΤΥΑΚΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ - FACEBOOK

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΩΝ ΔΙΚΤΥΑΚΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ - FACEBOOK"— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΩΝ ΔΙΚΤΥΑΚΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ - FACEBOOK
Τα ερωτηματολόγια δόθηκαν σε 25 μαθητές της Β΄ τάξης του Λυκείου. Ο στόχος ήταν η διερεύνηση των βασικών συμπτωμάτων εθισμού στους μαθητές χωρίς αυτό να σημαίνει απαραίτητα ότι όποιος δώσει συγκεκριμένες απαντήσεις είναι σίγουρα εθισμένος. Πιο πολύ αναζητήθηκαν ενδείξεις παρά αποδείξεις. Τα στατιστικά στοιχεία που θα παρουσιαστούν παρακάτω είναι επίσης ενδεικτικά, καθώς το δείγμα είναι πολύ μικρό για ασφαλή συμπεράσματα.

2 ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΩΝ ΔΙΚΤΥΑΚΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ - FACEBOOK
Φύλο: Αγόρια: 14 Κορίτσια: 11

3 ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΩΝ ΔΙΚΤΥΑΚΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ - FACEBOOK
1.Έχετε ασχοληθεί ποτέ με δικτυακά παιχνίδια (online games); Ναι: 18 Όχι: 7 Το μεγαλύτερο ποσοστό των μαθητών (72%) έχει ασχοληθεί με δικτυακά παιχνίδια. Το ποσοστό αυτό είναι ακόμα μεγαλύτερο στα αγόρια.

4 ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΩΝ ΔΙΚΤΥΑΚΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ - FACEBOOK
2. Πόσο συχνά ασχολείστε με δικτυακά παιχνίδια; Καθημερινά: 9 Συχνά: 4 Σπάνια: 5 Το μεγαλύτερο ποσοστό των μαθητών (50%) έχει καθημερινή ενασχόληση με δικτυακά παιχνίδια.

5 ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΩΝ ΔΙΚΤΥΑΚΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ - FACEBOOK
3. Πόσες ώρες την εβδομάδα διαθέτετε σε δικτυακά παιχνίδια; Πάνω από 20: – 19: : λιγότερες από 7:14 Το συντριπτικό ποσοστό (77%) ασχολείται λιγότερο από 7 ώρες την εβδομάδα, πιθανότατα λιγότερο από μια ώρα την ημέρα. Οπότε εκεί δεν υπάρχει πρόβλημα. Υπάρχει πάντως μαθητής που ασχολείται πάνω από 20 ώρες την εβδομάδα, δηλ. πάνω από 3 την ημέρα!

6 ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΩΝ ΔΙΚΤΥΑΚΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ - FACEBOOK
4. Έχετε περάσει χρόνο σε δικτυακό παιχνίδι παραμελώντας κάποια υποχρέωσή σας; (διάβασμα, συνάντηση με φίλους, οικογένεια) Ναι: 7 Όχι: 11 4 στους 10 έχουν παραμελήσει κάποια υποχρέωσή τους, προκειμένου να περάσουν χρόνο παίζοντας κάποιο δικτυακό παιχνίδι.

7 ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΩΝ ΔΙΚΤΥΑΚΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ - FACEBOOK
5. Έχετε ξενυχτήσει συνδεδεμένοι σε δικτυακό παιχνίδι; Ναι: 4 Όχι: 14 Η ερώτηση αυτή έχει ιδιαίτερη σημασία καθώς δείχνει μια σοβαρή ένδειξη για εθισμό. Αν το ξενύχτι είναι καθημερινό, τότε μάλλον υπάρχει πρόβλημα.

8 ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΩΝ ΔΙΚΤΥΑΚΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ - FACEBOOK
6. Νιώθετε εκνευρισμό όταν δεν είστε συνδεδεμένοι και ανυπομονησία να συνδεθείτε; Ναι: 8 Όχι: 10 Ένα ακόμη σύμπτωμα εθισμού. Η ερώτηση αυτή συνδέεται με την επόμενη, για αυτό και έχει παρόμοια αποτελέσματα.

9 ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΩΝ ΔΙΚΤΥΑΚΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ - FACEBOOK
7. Νιώθετε ευφορία και αύξηση αυτοπεποίθησης όσο χρόνο είστε στο παιχνίδι; Ναι: 9 Όχι: 9 Πολλές φορές ο εικονικός κόσμος είναι καλύτερος από τον πραγματικό. Εκεί τα πάντα είναι πιο εύκολα και οι απαιτήσεις από εμάς λιγότερες.

10 ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΩΝ ΔΙΚΤΥΑΚΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ - FACEBOOK
8. Αναζητάτε όλο και περισσότερο χρόνο ενασχόλησης με το παιχνίδι; Ναι: 5 Όχι: 13 Αυτό που οι νέοι ονομάζουν “πώρωση” ή “κάψιμο” με το παιχνίδι.

11 ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΩΝ ΔΙΚΤΥΑΚΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ - FACEBOOK
Συμπεράσματα: Αν και οι περισσότεροι μαθητές ασχολούνται με δικτυακά παιχνίδια και μάλιστα οι μισοί από αυτούς καθημερινά, δεν αντιμετωπίζουν ζήτημα εθισμού. Ένα ποσοστό 16% περίπου μπορούμε να πούμε πως κάνει κατάχρηση του διαδικτύου. Ένα ποσοστό 6% περίπου πιθανότατα εμφανίζει ήπιο εθισμό. (ΝΑΙ σε όλα τα ερωτήματα).

12 ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΩΝ ΔΙΚΤΥΑΚΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ - FACEBOOK
Ναι: 23 Όχι: 2 Η συντριπτική πλειοψηφία έχει λογαριασμό στο facebook (92%).

13 ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΩΝ ΔΙΚΤΥΑΚΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ - FACEBOOK
2. Πόσο συχνά επισκέπτεστε τον λογαριασμό σας; Καθημερινά: 13 Συχνά: Σπάνια: 0 Τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης λόγω της φύσης τους επιφέρουν καθημερινή ή έστω συχνή ενασχόληση.

14 ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΩΝ ΔΙΚΤΥΑΚΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ - FACEBOOK
3. Πόσες ώρες την εβδομάδα μένετε συνδεδεμένοι; Πάνω από 20: – 19: : λιγότερες από 7: 9 Το 26% ασχολείται πάνω από 2 ώρες την ημέρα κατά μέσο όρο με το facebook.

15 ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΩΝ ΔΙΚΤΥΑΚΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ - FACEBOOK
4. Έχετε στους φίλους σας άτομα που δεν τα γνωρίζετε; Ναι: 20 Όχι: 3 Η αναζήτηση όλο και περισσότερων εικονικών φίλων είναι ένα πρώτο σύμπτωμα εθισμού στο facebook.

16 ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΩΝ ΔΙΚΤΥΑΚΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ - FACEBOOK
Ναι: 12 Όχι: 11 Το ποσοστό εδώ είναι 52% σε σύγκριση με το 39% για την ίδια ερώτηση στα δικτυακά παιχνίδια.

17 ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΩΝ ΔΙΚΤΥΑΚΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ - FACEBOOK
Ναι: 14 Όχι: 9 Αρκετά μεγάλο ποσοστό (61%) έχει ξενυχτήσει. Ξανά μεγαλύτερο από τα παιχνίδια.

18 ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΩΝ ΔΙΚΤΥΑΚΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ - FACEBOOK
7. Νιώθετε εκνευρισμό όταν δεν είστε συνδεδεμένοι και ανυπομονησία να συνδεθείτε; Ναι: 9 Όχι: 14 Εδώ το ποσοστό είναι μικρότερο από τα δικτυακά παιχνίδια.

19 ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΩΝ ΔΙΚΤΥΑΚΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ - FACEBOOK
Συμπεράσματα: Ένα ποσοστό 17% περίπου μπορούμε να πούμε πως κάνει κατάχρηση του διαδικτύου. Ένα ποσοστό 9% περίπου πιθανότατα εμφανίζει ήπιο εθισμό (ΝΑΙ σε όλα τα ερωτήματα). Οι απαντήσεις οδηγούν στο συμπέρασμα ότι το facebook είναι πιο εθιστικό από τα δικτυακά παιχνίδια, πιθανότατα λόγω του ότι με το facebook ασχολούνται και τα κορίτσια τα οποία δεν ασχολούνται τόσο πολύ με τα παιχνίδια. Τα παιχνίδια (δικτυακά ή μη) που παραδοσιακά ήταν το πρώτο μέσο εθισμού στους υπολογιστές φαίνεται να χάνουν τα «πρωτεία» από ένα σχετικά νέο μέσο όπως το facebook.

20 ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΩΝ ΔΙΚΤΥΑΚΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ - FACEBOOK
Αποτελέσματα άλλων ερευνών: Έρευνα που πραγματοποίησε η Μονάδα Εφηβικής Υγείας της Β΄ Παιδιατρικής Κλινικής του Πανεπιστημίου Αθηνών του νοσοκομείου «Αγλαΐα Κυριακού», σε δείγμα 1000 μαθητών της Αττικής (450 αγόρια, 550 κορίτσια), 15 – 16 ετών έδειξε: 26% κάνει καθημερινή χρήση του διαδικτύου. 8% κάνει χρήση του διαδικτύου πάνω από 20 ώρες την εβδομάδα. 18% παρουσίαζει περιοδικά ή συχνά προβλήματα σχετικά με την κατάχρηση του διαδικτύου. (κατάσταση πρίν τον εθισμό) 1% εμφανίζει συμπτώματα εξάρτησης. Τα κοινωνικά δίκτυα έχουν αντικαταστήσει στην πρώτη θέση εθισμού τα on line παιχνίδια. Αν και το δικό μας δείγμα ήταν πολύ μικρό, συμφωνούμε στα περισσότερα σημεία με την έρευνα αυτή.

21 ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΩΝ ΔΙΚΤΥΑΚΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ - FACEBOOK
Αποτελέσματα άλλων ερευνών: Αυστραλό – κινεζική πανεπιστημιακή μελέτη, σε δείγμα 1618 εφήβων από την επαρχία Γκουανγκντογκ της Κίνας, 13 – 18 ετών έδειξε: 10% παρουσίαζε συμπτώματα ήπιου εθισμού. 1% είχε πρόβλημα σοβαρού εθισμού. Ο εθισμός στο διαδίκτυο αυξάνεται συνεχώς ακόμα και στις Ασιατικές χώρες.

22 ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΩΝ ΔΙΚΤΥΑΚΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ - FACEBOOK
Επίλογος – Τρόποι αντιμετώπισης Το φαινόμενο εθισμού στο διαδίκτυο παίρνει όλο και μεγαλύτερες διαστάσεις κυρίως στις εφηβικές ηλικίες. Στις ΗΠΑ. η American Medical Association, αναγνωρίζοντας το πρόβλημα έχει ξεκινήσει τις προσπάθειες για να αναγνωριστεί επίσημα ο εθισμός στα ηλεκτρονικά παιχνίδια ως ψυχολογική διαταραχή. Στην Ελλάδα λειτουργεί Παιδιατρική κλινική στο νοσοκομείο «Αγλαΐα Κυριακού» όπου μπορούν να πάρουν βοήθεια έφηβοι με συμπτώματα εξάρτησης από το διαδίκτυο. Ακόμη, υπάρχει η γραμμή βοήθειας υποΣΤΗΡΙΖΩ με αριθμό , στην οποία ειδικοί μπορούν να δώσουν υποστήριξη και συμβουλές σε όποιον έχει ανάγκη.


Κατέβασμα ppt "ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΩΝ ΔΙΚΤΥΑΚΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ - FACEBOOK"

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google