Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Χρυσός Δημήτριος1 Ο ρόλος των ΤΠΕ στη δόμηση της κοινωνίας της Γνώσης Η ένταξη των ΤΠΕ στα πλαίσια των στόχων της εκπαίδευσης για το 2010.

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "Χρυσός Δημήτριος1 Ο ρόλος των ΤΠΕ στη δόμηση της κοινωνίας της Γνώσης Η ένταξη των ΤΠΕ στα πλαίσια των στόχων της εκπαίδευσης για το 2010."— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 Χρυσός Δημήτριος1 Ο ρόλος των ΤΠΕ στη δόμηση της κοινωνίας της Γνώσης Η ένταξη των ΤΠΕ στα πλαίσια των στόχων της εκπαίδευσης για το 2010

2 Χρυσός Δημήτριος2 Η ένταξη των ΤΠΕ στα πλαίσια των στόχων της εκπαίδευσης για το 2010 Η εισαγωγή των ΤΠΕ στην εκπαίδευση περιλαμβάνει: 1.Ανάπτυξη δεξιοτήτων σε σχέση με τη χρήση των Η/Υ και των ΤΠΕ 2.Ανασχηματισμό των εκπ/κών συστημάτων που αφορά:  Αλλαγή του τρόπου διδασκαλίας  Αλλαγή του ρόλου του εκπαιδευτικού  Προσαρμογή των αναλυτικών προγραμμάτων στα νέα δεδομένα

3 Χρυσός Δημήτριος3 Σημείο αναφοράς: Ευρωπαϊκό συμβούλιο της Λισσαβόνας (23 και 24 Μάρτη 2000) Στρατηγικός στόχος «Να γίνει η Ευρώπη έως το 2010 η ανταγωνιστικότερη και δυναμικότερη οικονομία της γνώσης, ανά την υφήλιο ικανή για βιώσιμη οικονομική ανάπτυξη με περισσότερες και καλύτερες θέσεις εργασίας και με μεγαλύτερη κοινωνική συνοχή». Ορόσημο: Το έτος 2010

4 Χρυσός Δημήτριος4 «να καταστούν τα ευρωπαϊκά συστήματα εκπαίδευσης και κατάρτισης ποιοτικό σημείο αναφοράς παγκοσμίως έως το 2010». στον τομέα της εκπαίδευσης.. Ειδικότερα:….……. Το συμβούλιο της Λισαβόνας στοχοθέτησε…

5 Χρυσός Δημήτριος5 Στοιχεία κοινής εκπαιδευτικής πολιτικής των Ευρωπαϊκών κρατών Εισαγωγή της πληροφορικής στην εκπαίδευση. Κοινές εκπαιδευτικές πολιτικές κυρίως στο επίπεδο της πρωτοβάθμιας και της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης. Στην ανώτατη εκπαίδευση επιδιώκεται η διαμόρφωση μιας εκπαιδευτικής πολιτικής με χαρακτηριστικό τα ενοποιημένα κριτήρια ώστε τα συστήματα να είναι, όπως λένε, αναγνωρίσιμα μεταξύ τους ­ αναγνώσιμα και συγκρίσιμα. Αυτό θα οδηγήσει σταδιακά σε κοινά προγράμματα σπουδών, κοινά πτυχία και άρα στη διαμόρφωση ενός ενιαίου χώρου εκπαίδευσης ως το 2010.

6 Χρυσός Δημήτριος6 επενδύσεις στην εκπαίδευση και την κατάρτισηεπενδύσεις στην εκπαίδευση και την κατάρτιση πρόωρη εγκατάλειψη του σχολείουπρόωρη εγκατάλειψη του σχολείου απόφοιτοι θετικών επιστημών και τεχνολογικών σπουδώναπόφοιτοι θετικών επιστημών και τεχνολογικών σπουδών αποφοίτηση από την ανώτερη βαθμίδα της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσηςαποφοίτηση από την ανώτερη βαθμίδα της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης βασικά εφόδιαβασικά εφόδια συμμετοχή στη διά βίου μάθησησυμμετοχή στη διά βίου μάθηση Αξιολόγηση των συστημάτων εκπαίδευσης και κατάρτισης στην Ευρώπη Καθορισμός κριτηρίων αναφοράς

7 Χρυσός Δημήτριος7 Ένταξη και ενσωμάτωση των ΤΠΕ στα πλαίσια των στόχων της εκπαίδευσης το Θα πρέπει:  να εξασφαλιστεί, η πρόσβαση όλων των εκπαιδευτικών ιδρυμάτων και των ιδρυμάτων κατάρτισης στο Διαδίκτυο και στα πολυμέσα  να ληφθούν μέτρα ώστε όλοι οι ενδιαφερόμενοι εκπαιδευτικοί να έχουν αποκτήσει γνώσεις σχετικές με τη χρήση των τεχνολογιών αυτών

8 Χρυσός Δημήτριος8 Εξασφάλιση της πρόσβασης στις ΤΠΕ σημαίνει….…..  παροχή επαρκούς εξοπλισμού και εκπαιδευτικού λογισμικού  ενθάρρυνση της χρήσης καινοτόμων τεχνικών διδασκαλίας και μάθησης, που βασίζονται στις ΤΠΕ (τεχνολογίες της πληροφορίας και της επικοινωνίας)

9 Χρυσός Δημήτριος9 Επιμόρφωση των εκπ/κών στη χρήση των ΤΠΕ σημαίνει….…..  να αντιλαμβάνονται τρόπους αξιοποίησης των ΤΠΕ στη διδασκαλία  να εμπλέκουν ενεργητικά τους μαθητές/τριες στη διαδικασία μάθησης με τη χρήση της τεχνολογίας  να παρακολουθούν τις εξελίξεις στο χώρο των λογισμικών που προσφέρονται για εκπ/κή χρήση και να μπορούν να τα αξιοποιούν αποτελεσματικά  να εφαρμόζουν συγκεκριμένες αρχές όταν σχεδιάζουν εκπαιδευτικές δραστηριότητες που αξιοποιούν με παιδαγωγικά ορθό τρόπο τις ΤΠΕ στην σχολική τάξη

10 Χρυσός Δημήτριος10 Δείκτες προόδου….  Το ποσοστό των διδασκόντων που έχουν καταρτισθεί στη χρήση ΤΠΕ στο σχολείο  Το ποσοστό των μαθητών/τριών και σπουδαστών/στριών που χρησιμοποιούν τις ΤΠΕ στις σπουδές τους  Το ποσοστό των μαθημάτων που χρησιμοποιούν τις ΤΠΕ στα ιδρύματα εκπαίδευσης και κατάρτισης

11 Χρυσός Δημήτριος11 Φέρνουν τελικά οι ΤΠΕ επανάσταση στη γνώση; Στη βιβλιογραφία γίνεται λόγος για τρεις εκδοχές σχετικά με τη συμβολή των ΤΠΕ στην εκπαίδευση.

12 Χρυσός Δημήτριος12 Πρώτη εκδοχή εκδοχή: Η εκδοχή της πανάκειας Οι νέες τεχνολογίες έχουν απεριόριστες δυνατότητες δυνατότητες. Είναι η «διαφημιστική» εκδοχή που προωθεί τις νέες τεχνολογίες στην εκπαιδευτική αγορά. Οι παιδαγωγοί- θιασώτες αυτής της αντίληψης εστιάζουν το ενδιαφέρον τους στη «μηχανική» και τεχνολογία της διδασκαλίας και μάθησης, με αποτέλεσμα να υποβαθμίζουν τα σχετικά ζητήματα σε τεχνικά και να τα απογυμνώνουν από τις κοινωνικοπολιτικές προϋποθέσεις και όρους.

13 Χρυσός Δημήτριος13 Δεύτερη εκδοχή εκδοχή: Η χρήση των ΤΠΕ ως απλά εκπαιδευτικά μέσα και εργαλεία Οι νέες τεχνολογίες δεν είναι από μόνες τους ευεργετικές ή επικίνδυνες. Η εκδοχή αυτή φαίνεται πιο επεξεργασμένη από την πρώτη. Το κεντρικό ερώτημα είναι οι τρόποι χρήσης τους από την πλευρά των εκπαιδευτικών και των μαθητών/τριών. Βέβαια η εκδοχή αυτή παραβλέπει ότι η χρήση των ΤΠΕ προσδιορίζεται από την ίδια τη δομή τους και επηρεάζουν ή αλλάζουν τον άνθρωπο. Το ζήτημα δηλαδή δεν είναι απλά αν οι μαθητές/τριες μπορούν να υιοθετούν προσωπικό ρυθμό μάθησης με τη χρήση των νέων τεχνολογιών,αλλά κυρίως πώς αλλάζουν οι αντιλήψεις για το μαθητή,για το σχολείο,τη γνώση κ.α., και ποιο είναι το νέο περιεχόμενό τους.

14 Χρυσός Δημήτριος14 Τρίτη εκδοχή εκδοχή: Η τεχνολογία δεν είναι ουδέτερη. Οι ΤΠΕ εμπεριέχουν τις μορφές χρήσης τoυς και προσδιορίζουν ως ένα βαθμό τους σκοπούς της χρήσης τους τους. Αναγνωρίζεται επίσης, ότι υπάρχουν προβλήματα με το να εμπιστεύεται κανείς τυφλά τον ορθολογισμό του ανθρώπου, ο οποίος δε χρησιμοποιεί απλώς τις νέες τεχνολογίες για να έχει περισσότερη αποτελεσματικότητα στην επιδίωξη παλαιών στόχων. Οι νέες τεχνολογίες προκαλούν τους ανθρώπους σε αναζητήσεις στόχων που δεν ήταν εύκολο να τους συλλάβει κανείς με τα παλαιά μέσα. Γι αυτό, σύμφωνα με αυτή την αντίληψη, οι χρήστες καλούνται να έχουν επίγνωση των απρόβλεπτων επιπτώσεων που είναι δυνατόν να προκύψουν από τη χρήση τους και να κάνουν πάντα ένα ισολογισμό των θετικών και αρνητικών επιδράσεων.

15 Χρυσός Δημήτριος15 Ωστόσο…….  Το ζητούμενο είναι η απλή εισαγωγή των τεχνολογιών της πληροφορίας και της Επικοινωνίας…. ή  μια ριζική αλλαγή των υφιστάμενων δομών και προτύπων διδασκαλίας και μάθησης που θα προσφέρονται στο «νέο» σχολείο της «Κοινωνίας της Πληροφορίας; Μπορούν από μόνες τους οι ΤΠΕ να κάνουν θαύματα;

16 Χρυσός Δημήτριος16 Σημαντικά ερωτήματα  Ποιο πρόβλημα επιλύει μια νέα τεχνολογία;  Ποιανού είναι αυτό το πρόβλημα;  Ποια νέα προβλήματα ανακύπτουν με την επίλυση ενός υπάρχοντος προβλήματος;  Ποιες κοινωνικές ομάδες και ποιοι θεσμοί πλήττονται;  Ποιες αλλαγές επέρχονται στη γλώσσα;  Ποιος αποκτά νέα εξουσία;

17 Χρυσός Δημήτριος17 Κριτική στάση Να σκεφτόμαστε….  Τι μπορούμε να κάνουμε χωρίς τις νέες τεχνολογίες;  Τι χάνουμε όταν τις χρησιμοποιούμε;  Όχι στη συμβολική βία, στην μαζική εισαγωγή, στην αποθέωση και στην τεχνοκρατική αντίληψη της Τεχνολογίας στο σχολείο  Όχι επίσης στη δαιμονοποίηση της Τεχνολογίας (αυτή φταίει για όλα)

18 Χρυσός Δημήτριος18 Μελλοντικό σενάριο……  Τα παιδιά θα έρχονται στο σχολείο με την e-σχολική τσάντα, το e-παράθυρο στην οθόνη της σχολικής τσάντας, το e- e- βιβλίο, το e- e- στυλό, αλλά οπωσδήποτε σ’ αυτή τη ριζική αλλαγή το συμβατικό βιβλίο θα εξακολουθεί να έχει τη θέση του στο σχολείο. που είναι στην πραγματικότητα πολύ κοντά…

19 Χρυσός Δημήτριος19 Έχει λεχθεί πολλές φορές ότι στο προσεχές μέλλον το cd-rom θα αντικαταστήσει το βιβλίο. Οφείλουμε να αναρωτηθούμε αν μια τέτοια προοπτική είναι ρεαλιστική ή αν είναι μόνο φανταστική. Ακόμη και μετά την επινόησή τους τα τυπωμένα βιβλία δεν ήταν ποτέ το μοναδικό μέσο για την απόκτηση πληροφοριών. Σε κάθε περίπτωση τα βιβλία ήταν το πιο σημαντικό εργαλείο για την μεταβίβαση επιστημονικών πληροφοριών και ειδήσεων. Σήμερα η εκπαίδευση πρέπει να συνυπολογίζει όλα τα μέσα. Αυτό που χρειαζόμαστε είναι μια νέα μορφή εκπαίδευσης. Σ’ αυτή την προοπτική τα βιβλία θα παίξουν μεγάλο ρόλο. Έτσι όπως χρειαζόμαστε ένα τυπωμένο βιβλίο για να μπορούμε να σερφάρουμε στο διαδίκτυο, έτσι χρειαζόμαστε τυπωμένα βιβλία για να αντιμετωπίσουμε κριτικά το παγκόσμιο διαδίκτυο. Ουμπέρτο Έκο

20 Χρυσός Δημήτριος20 Χρήσιμες ιστοσελίδες  Λεπτομερές πρόγραμμα των επακολουθών εργασιών σχετικά με τους στόχους των συστημάτων εκπαίδευσης και κατάρτισης στην Ευρώπη  Έκτακτο Ευρωπαϊκό Συμβούλιο της Λισσαβόνας (Μάρτιος 2000): προς την Ευρώπη της καινοτομίας και της γνώσης  Ευρωπαϊκά κριτήρια αναφοράς για την εκπαίδευση και την κατάρτιση  Ευρωπαϊκά Προγράμματα

21 Χρυσός Δημήτριος21Δικτυογραφία (ιστοσελίδα για τις δράσεις της ΕΕ) (κουίζ στα ελληνικά με θέμα την Ευρωπαική Ένωση) (πρόγραμμα e-twinning) (χρήση των ΤΠΕ στη διάδοση των επιστημονικών ιδεών και γνώσεων) (ντοκουμέντα και αποφάσεις της ΕΕ) (ενδιάμεσες αναφορές και εκθέσεις για την επίτευξη των στόχων)

22 Χρυσός Δημήτριος22Δικτυογραφία (Σελίδα με θέματα που αφορούν την πολιτική στις ΤΠΕ) (Βάση δεδομένων για την πολιτική ΤΠΕ της αυστραλιανής κυβέρνησης) (Προτζεκτ της Ουνέσκο με την πολιτική ΤΠΕ στην εκπαίδευση) (Πολιτική στην εκπαίδευση της Ιρλανδικής Κυβέρνησης)


Κατέβασμα ppt "Χρυσός Δημήτριος1 Ο ρόλος των ΤΠΕ στη δόμηση της κοινωνίας της Γνώσης Η ένταξη των ΤΠΕ στα πλαίσια των στόχων της εκπαίδευσης για το 2010."

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google