Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Σ ΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΚΑΙ ΥΛΟΠΟΙΗΣΗ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ «Π ΡΑΣΙΝΗ ΚΑ ΤΑΝΑΛΩΣΗ » «Ε ΘΕΛΟΝΤΙΣΜΟΣ » Νικολακοπούλου Κατερίνα.

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "Σ ΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΚΑΙ ΥΛΟΠΟΙΗΣΗ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ «Π ΡΑΣΙΝΗ ΚΑ ΤΑΝΑΛΩΣΗ » «Ε ΘΕΛΟΝΤΙΣΜΟΣ » Νικολακοπούλου Κατερίνα."— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 Σ ΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΚΑΙ ΥΛΟΠΟΙΗΣΗ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ «Π ΡΑΣΙΝΗ ΚΑ ΤΑΝΑΛΩΣΗ » «Ε ΘΕΛΟΝΤΙΣΜΟΣ » Νικολακοπούλου Κατερίνα

2 Γ ΕΝΙΚΑ : Ο σχεδιασμός προγράμματος Αγωγής Υγείας είναι η διαδικασία η οποία απαντά στο ερώτημα ποια μέθοδο, στρατηγική θα ακολουθήσουμε για να φθάσουμε από την αρχή (διαθέσιμες πηγές και αποθέματα) στο τέλος (σκοπό και στόχους), κάνοντας την επιλογή εκείνη, η οποία θα έχει το καλύτερο αποτέλεσμα.

3 Π ΩΣ ΘΑ ΕΠΙΛΕΞΩ ΤΟ ΘΕΜΑ … Η επιλογή του θέματος γίνεται από τους μαθητές με αφορμή την αναφορά του θέματος στο μάθημα ή σε κάποιο βιβλίο από κάποιο γεγονός που συνέβη στο σχολείο από κάποιο γεγονός που συνέβη στην τοπική κοινωνία ή και γενικότερα, με τη βοήθεια του εκπαιδευτικού μετά από συζήτηση, ευαισθητοποίηση και προβληματισμό

4 Ε ΠΟΜΕΝΩΣ ΘΕΜΑΤΑ : που αναφέρονται στην ευαισθητοποίηση των μαθητών: o σε πράξεις εθελοντικής προσφοράς στους συνανθρώπους τους στο σεβασμό του περιβάλλοντος και την προστασία του άπτονται των άμεσων ενδιαφερόντων των μαθητών μας και ανταποκρίνονται στις ανάγκες τους, επιτυγχάνοντας έτσι την ενεργό συμμετοχή και άμεση εμπλοκή τους στην υλοποίηση σχετικών προγρμμάτων.

5 Ο ΣΚΟΠΟΣ ΕΝΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ καθορίζει τη διαφορά ανάμεσα στην κατάσταση στην οποία βρίσκεται η ομάδα- στόχος πριν από την εφαρμογή του προγράμματος Αγωγής Υγείας, και την κατάσταση που επιδιώκουμε να έχουμε μετά την εφαρμογή του προγράμματος, η οποία συμπίπτει με το επιθυμητό αποτέλεσμα. Ο σκοπός διατυπώνεται με συντομία και με σαφήνεια.

6 ΕΠΟΜΕΝΩΣ …. Σκοπός των προγραμμάτων μας θα μπορούσε να είναι κατ’ αντιστοιχία: Η ευαισθητοποίηση των μαθητών για το περιβάλλον και η απόκτηση της αντίληψης της πράσινης κατανάλωσης. Η ευαισθητοποίηση των μαθητών σε θέματα εθελοντικής προσφοράς

7 Ο Ι Σ ΤΟΧΟΙ Οι μαθητές : Να σέβονται το περιβάλλον και να μη μολύνουν το νερό Να αποκτήσουν συνήθειες εξοικονόμησης νερού, στις καθημερινές τους συνήθειες Να εκτιμούν σωστά τις ανάγκες τους και να επιλέγουν τρόφιμα και είδη καθημερινής ανάγκης, τα οποία δε βάζουν, σε κίνδυνο τη βιωσιμότητα. Να κατανοήσουν τη σημασία της διαφήμισης και του μάρκετινγκ στις διατροφικές και τις άλλες επιλογές τους Να κατανοήσουν τα κριτήρια επιλογής τροφίμων και άλλων αγορών τους

8 Να γνωρίσουν την υγιεινή διατροφή Να κατανοήσουν τη σημασία της ανακύκλωσης στην εξοικονόμηση ενέργειας και κατ’ επέκταση στη διόρθωση των κλιματικών αλλαγών του πλανήτη μας Να αποκτήσουν στάσεις και τρόπους σκέψης που οδηγούν στην πράσινη ενέργεια Να αλλάξουν τρόπους μετακινήσεως στο δρόμο και να οδηγηθούν σε μετακινήσεις και ταξίδια, φιλικά προς το περιβάλλον (περπάτημα- ποδήλατο).

9 Να ευαισθητοποιηθούν σε θέματα εθελοντικής αιμοδοσίας και να αποκτήσουν συμπεριφορές εθελοντισμού, ενεργών πολιτών Να γίνουν μικροί μέντορες του εθελοντισμού στις οικογένειές τους και στο ευρύτερο περιβάλλον τους Εν γένει, να υιοθετήσουν θετικές στάσεις και συμπεριφορές σε θέματα που άπτονται της συνεισφοράς και της προσφοράς στον συνάνθρωπο

10 ΠΩΣ; (ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ) Μέθοδος project Διαδικασία ανοιχτή που εξελίσσεται ανάλογα με την εκάστοτε κατάσταση. Διαδικασία που επομένως η οποία μπορεί να τροποποιηθεί κατά την υλοποίηση του προγράμματος ανάλογα με τις ιδιαίτερες παιδαγωγικές ανάγκες και τα ενδιαφέροντα των μαθητών.

11 ΜΕ ΠΟΙΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ; Τεστ: Πόσο καλοί καταναλωτές είμαστε; Ακούγοντας διαφημίσεις ανακαλύπτουν τρόπους με τους οποίους επηρεάζονται οι προτιμήσεις τους (διάσημα πρόσωπα που προτείνουν κάποια προϊόντα, διαγωνισμοί π.χ. "Αγόρασε την Χ σοκολάτα. Βρες τον κωδικό και στείλτον στο... νούμερο. Θα κερδίσεις ένα δωρεάν ταξίδι, στην Eurodisney» κ.ά.) Τεστ: Ξέρουμε να διαλέγουμε τρόφιμα; Διακρίνουν τρόφιμα που χρειάζονται φυτοφάρμακα και αυτά που δεν χρειάζονται. Φτιάχνουν αφίσες. Κατασκευάζουν την πυραμίδα της Μεσογειακής Διατροφής.

12 Δραστηριότητες συνέχεια  Δημιουργούν πίνακα των 21 υγιεινότερων τροφίμων Ανακαλύπτουν τρόπους εξοικονόμησης νερού / ενέργειας στην καθημερινή τους ζωή και εκδίδουν σχετικό «Οδηγό εξοικονόμησης νερού/ ενέργειας» τον οποίο διανέμουν στο σχολείο και στους γονείς τους Βρίσκουν άρθρα για το νερό σε περιοδικά και εφημερίδες και καταγράφουν τις διαπιστώσεις των αρΘρογράφων καθώς και δικά τους σχόλια, τα οποία εκθέτουν σε πινακίδες του σχολείου

13 Δραστηριότητες συνέχεια  Συζητούν για τον κύκλο του νερού. Τεστ γνώσεων : Τα τρόφιμα Βρίσκουν κριτήρια με τα οποία επιλέγουν τα τρόφιμα. Δημιουργούν πινακίδα «τι προσέχω όταν ψωνίζω» και την αναρτούν σε κάποιο χώρο του σχολείου τους, όπου αναρτούν σχετικό υλικό Παρακολουθούν βίντεο για της συνέπειες της μόλυνσης του νερού: «Η ερωτευμένη μέδουσα» 5%CE%AF%CE%BF-%CE%97.html Εξοικονόμηση νερού (παρουσίαση) Τεστ γνώσεων «το νερό»

14 Δραστηριότητες συνέχεια  Μελετούν τις συνέπειες της ανακύκλωσης σκουπιδιών στην υγεία μας Αποκτούν υγιεινές συνήθειες και στάσεις ζωής σε θέματα διαχείρισης υλικών που βλάπτουν το περιβάλλον και γενικότερα των σκουπιδιών Ενημερώνουμε τους γονείς για την εμπλοκή των μαθητών σε πρόγραμμα εθελοντισμού και εθελοντικής αιμοδοσίας Τα παιδιά μαθαίνουν για το αίμα και την εθελοντική αιμοδοσία. Παρουσίαση σχετικού εικονογραφημένου υλικού κατά την συζήτηση του θέματος Μαθαίνω για το αίμα μου και την εθελοντική αιμοδοσία Πηγή :

15 Δραστηριότητες συνέχεια  Ζωγραφίζουν για το αίμα και στην άλλη πλευρά της ζωγραφιάς τους γράφουν το ωρολόγιο πρόγραμμα της τάξης τους. Μαθαίνουν για τις ομάδες αίματος. Η ομάδα αίματός μου- Μπορώ να δεχθώ αίμα από: Πηγή : Επίσης παρακολουθούν ανάλογο βίντεο με θέμα το αίμα και την αιμοδοσία με στόχο την εξοικείωσή τους με την διαδικασία της αιμοδοσίας Μαθαίνω για το αίμα και την αιμοδοσία. ΣΕΑ Ροδόπης Πηγή : Γράφουν ποιήματα για το αίμα τα οποία εκδίδουμε και διαβάζονται στους συμμαθητές τους και στις άλλες τάξεις, δημοσιεύονται στην ιστοσελίδα του σχολείου μας κλπ

16 Δραστηριότητες συνέχεια  Γράφουν παραμύθια για το αίμα, δημιουργώντας με μικρές σταγόνες αίματος –φανταστικούς ήρωες… Παίζουν παιχνίδια με το αίμα και την αιμοδοσία Παιχνίδι για το αίμα- Πηγή: Παιχνίδια με μια σταγόνα αίματος για όλες τις ηλικίες- Πηγή: Δημιουργία ενημερωτικής πινακίδας μέσα στο σχολικό χώρο και ενημέρωση πινακίδας του Δήμου εκτός σχολείου με σχετικό υλικό. Στόχος η ευαισθητοποίηση των παιδιών και των δημοτών στο θέμα του εθελοντισμού την υγεία και τη ζωή του ανθρώπου. Εξειδικευμένος ομιλητής της Μονάδας Αιμοδοσίας του Νοσοκομείου Πατρών έρχεται και συζητά με τα παιδιά για το αίμα και την αιμοδοσία.

17 Δραστηριότητες συνέχεια  Στο πλαίσιο μιας διασχολικής συνεργασίας ζωγραφίζουν ζωγραφιές που αποτυπώνονται σε ημερολόγια Κατασκευάζουν αφίσα για μια εκδήλωση εθελοντικής αιμοδοσίας Παρουσιάζουν δρώμενο με θέμα το αίμα και την αιμοδοσία, το οποίο παρουσιάζουν την ημέρα της εκδήλωσης Καλούν μονάδα κινητής αιμοδοσίας και προσκαλούν τους γονείς τους σε προσφορά αίματος Κατασκευή πανό με γενικό θέμα: «Εθελοντική αιμοδοσία και υγεία» και ανάρτησή του σε περίοπτη θέση στην κοινότητα για να ευαισθητοποιηθούν όλοι οι δημότες.

18 Π ΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ Η παρουσίαση του προγράμματος μπορεί να γίνει σε μορφή P/P, είτε με αφίσες, είτε με θεατρικό δρώμενο, είτε με οργάνωση ημερίδων κ. ά : στην τάξη, στην σχολική κοινότητα και τους γονείς, στην τοπική κοινότητα και την ευρύτερη κοινωνία

19 Α ΞΙΟΛΟΓΗΣΗ Αρχική αξιολόγηση π.χ. Με ερωτηματολόγιο στο οποίο καταγράφονται οι απόψεις τους σε ζητήματα «πράσινης κατανάλωσης» και αντίστοιχα εθελοντισμού Διαμορφωτική Αξιολόγηση  αξιολόγηση του χρονοδιαγράμματος, των δραστηριοτήτων και των αποτελεσμάτων της κάθε δραστηριότητας Τελική αξιολόγηση (την επόμενη σχολική χρονιά):  π.χ. Με ερωτηματολόγιο στο οποίο καταγράφονται οι απόψεις τους σε ζητήματα τα οποία εξετάστηκαν στο πλαίσιο της υλοποίησης του προγράμματος και εξέτασης των αποκλίσεών τους από τις αρχικές τους τοποθετήσεις κ.α.

20 Με την ιστοσελίδα του τμήματος, όπου θα αναρτηθεί για κάθε θεματική ενότητα το υπάρχον e-υλικό, χρήσιμοι σύνδεσμοι, βιβλία δανειστικής βιβλιοθήκης, εγκύκλιοι κ.ά Με την παράθεση καλών πρακτικών και εργασιών μαθητών που έγιναν στο πλαίσιο προγραμμάτων Α.Υ. και τη δημιουργία τράπεζας τέτοιου υλικού από δικά σας προγράμματα, ώστε να υπάρξει διάχυση του παραγόμενου υλικού των προγραμμάτων Με τη διάθεση του άφθονου έντυπου υλικού του Τμήματος Με την ενημέρωσή σας για φορείς συνεργασίας Με την οργάνωση συγκεκριμένων δράσεων σε συνεργασία με άλλους φορείς Με επιμορφωτικές δράσεις – σεμινάρια Με επισκέψεις στα σχολείο που το επιθυμούν Με την ανταπόκρισή του σε κάθε ανάγκη που του διατυπώνετε εσείς, απαντώντας άμεσα στα s κλπ. Πώς το Τμήμα Α.Υ. θα στηρίξει το σχεδιασμό και την υλοποίηση των προγραμμάτων

21 Τι πρέπει να κάνω για να υποβάλλω Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας; Συμπληρώνω τη σχετική φόρμα Υποβάλλω συνημμένα το πρακτικό του Συλλόγου Διδασκόντων και κατάσταση με τα ονόματα των μαθητών που συμμετέχουν το πρόγραμμα Δεν ξεχνώ! Αν μεταβληθεί κάποιο από τα στοιχεία που έχω υποβάλλει π.χ. αλλάξει ο υπεύθυνος του προγράμματος ή κάποιος εκ των συνεργατών του υποβάλλω άμεσα τη σχετική αλλαγή στο Τμήμα Αγωγής Υγείας.

22 Είτε την υλοποιημένη εργασία μου αποτυπωμένη σε Word παραθέτοντας εμβόλιμα φωτογραφίες, φύλλα εργασίας, δράσεις κλπ. Είτε ένα P/P με την υλοποιημένη εργασία. Βλέπω σχετικά παραδείγματα υλοποιημένων εργασιών Τ Ι ΘΑ ΥΠΟΒΑΛΩ ΩΣ ΤΕΛΙΚΟ ΠΑΡΑΔΟΤΕΟ ;

23 Ε ΥΧΑΡΙΣΤΩ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΡΟΣΟΧΗ ΣΑΣ


Κατέβασμα ppt "Σ ΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΚΑΙ ΥΛΟΠΟΙΗΣΗ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ «Π ΡΑΣΙΝΗ ΚΑ ΤΑΝΑΛΩΣΗ » «Ε ΘΕΛΟΝΤΙΣΜΟΣ » Νικολακοπούλου Κατερίνα."

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google