Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Γ. Στάμος ΠΕ14.01 Διδακτική του Σ.Ε.Π. στο Επαγγελματικό Λύκειο Μεθοδολογία, Ιδιαιτερότητες και Προβλήματα 1 ο ΕΠΑ.Λ. ΑΝΩ ΛΙΟΣΙΩΝ 1.

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "Γ. Στάμος ΠΕ14.01 Διδακτική του Σ.Ε.Π. στο Επαγγελματικό Λύκειο Μεθοδολογία, Ιδιαιτερότητες και Προβλήματα 1 ο ΕΠΑ.Λ. ΑΝΩ ΛΙΟΣΙΩΝ 1."— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 Γ. Στάμος ΠΕ14.01 Διδακτική του Σ.Ε.Π. στο Επαγγελματικό Λύκειο Μεθοδολογία, Ιδιαιτερότητες και Προβλήματα 1 ο ΕΠΑ.Λ. ΑΝΩ ΛΙΟΣΙΩΝ 1

2 Γ. Στάμος ΠΕ14.01 ΣΤΟΧΟΘΕΣΙΑ 1 ο ΕΠΑ.Λ. ΑΝΩ ΛΙΟΣΙΩΝ 2

3 Γ. Στάμος ΠΕ14.01 Α.Π.: Το μάθημα «ΣΕΠ (Σχολικός Επαγγελματικός Προσανατολισμός) - Περιβάλλον Εργασίας» στοχεύει: να βοηθήσει τους μαθητές και τις μαθήτριες στις εκπαιδευτικές και επαγγελματικές επιλογές τους, και να τους στηρίξει, επίσης, στην προσπάθεια για μια πορεία δια βίου ανάπτυξης και, ειδικότερα, για την ανάπτυξη δεξιοτήτων ζωής (Life skills). Η πραγματοποίηση του σκοπού αυτού επιχειρείται μέσα από τους τέσσερις, διεθνώς καθιερωμένους, στόχους του Σ.Ε.Π., οι οποίοι είναι: Αυτογνωσία, Πληροφόρηση, Λήψη Απόφασης, Μετάβαση, 3

4 Γ. Στάμος ΠΕ14.01 Α.Π.: Οι ειδικότερα στόχοι για το συγκεκριμένο μάθημα στην Α΄ τάξη ΕΠΑΛ επιδιώκουν: Την ενεργοποίηση των μαθητών και την εμπλοκή τους σε μαθησιακές διαδικασίες (με βάση τις αρχές που προωθούν την κριτική και συνεργατική μάθηση) μέσα από τις οποίες θα ανακαλύπτουν και θα αποκτούν τη γνώση και, ειδικότερα, τη γνώση και τις πληροφορίες που αφορούν στις σύγχρονες συνθήκες εργασίας. Την καλλιέργεια της κριτικής σκέψης. Την ανάπτυξη της αναλυτικής και συνθετικής σκέψης. Την καλλιέργεια της γραπτής έκφρασης. Την αξιοποίηση πηγών πληροφόρησης και την κριτική ανάγνωση της πληροφορίας. Την ανάπτυξη υπευθυνότητας και ανάληψης πρωτοβουλιών. Την καλλιέργεια διαπροσωπικών και επικοινωνιακών δεξιοτήτων. Την ανάπτυξη δεξιοτήτων αυτοαξιολόγησης. ΣΗΜΑΝΤΙΚΗ ΔΕΞΙΟΤΗΤΑ : ΕΠΙΛΥΣΗ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΩΝ 4

5 Γ. Στάμος ΠΕ14.01 Σ.Ε.Π. ή ΣΥ.Π. ; Κατεξοχήν στόχος ΠΑΡΟΧΗ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗΣ ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗΣ για ποικίλα ψυχολογικά, οικογενειακά, κοινωνικά κ.ά. προβλήματα στους μαθητές μας Αλλαγή τίτλου της δραστηριότητας Σ.Ε.Π. στο σχολείο και να αντικατασταθεί με τον διεθνή και ευρύτερο όρο ΣΥ.Π. δηλαδή ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗ – ΠΡΟΣΑΝΑΤΟΛΙΣΜΟΣ Ανάγκη επέκτασης εφαρμογής σε όλες τις τάξεις λυκείου (ΕΠΑΛ – ΓΕΛ) Αύξηση και επέκταση των δομών ΓΡΑ.Σ.Ε.Π. σε ΟΛΑ τα σχολεία (ΑΜΕΣΑ όπου καταργήθηκαν τα ΓΡΑ.ΣΥ. με τις ίδιες υποδομές και προσωπικό) 5

6 Γ. Στάμος ΠΕ14.01 Στοχοθεσία ΣΥ.Π. σε συνάρτηση με τις ιδιαιτερότητες των ΕΠΑ.Λ. Περιορισμός της διαφοροποίησης της εφαρμογής ΣΥ.Π. στα ΕΠΑ.Λ. σε σχέση με ΓΕ.Λ. Αποφυγή της παγίδας «αποδοχή στερεοτύπων» αντί «αποδοχή μαθητών» Οι μαθητές της Ε.Ε. : ισότιμα μέλη μιας κοινωνίας μαθητών που αξίζουν την αγάπη και το σεβασμό μας και φυσικά να έχουν την εξατομικευμένη συμβουλευτική υποστήριξη που θα είχαν αν φοιτούσαν σε οποιοδήποτε σχολείο 6

7 Γ. Στάμος ΠΕ14.01 ΙΔΙΑΙΤΕΡΟΤΗΤΕΣ 1 ο ΕΠΑ.Λ. ΑΝΩ ΛΙΟΣΙΩΝ 7

8 Γ. Στάμος ΠΕ14.01 Ιδιαιτερότητες μαθητών Επαγγελματικής Εκπαίδευσης ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ Έλλειψη ΕΛΠΙΔΑΣ για το μέλλον Απαξίωση θεσμών με επιπτώσεις στη συμπεριφορά μέσα και έξω από το σχολείο Σχολική αποτυχία Σχολική διαρροή Παραβατικότητα 8

9 Γ. Στάμος ΠΕ14.01 ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ 1 ο ΕΠΑ.Λ. ΑΝΩ ΛΙΟΣΙΩΝ 9

10 Γ. Στάμος ΠΕ14.01 ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ μαθητών Επαγγελματικής Εκπαίδευσης ΣΤΙΓΜΑΤΙΣΜΟΣ (αδύναμοι μαθητές, ανίκανοι, πνευματικά κατώτεροι) ΧΑΜΗΛΗ ΑΥΤΟΕΚΤΙΜΗΣΗ ΜΕΙΩΣΗ ΠΡΟΣΔΟΚΙΩΝ ΔΕΝ ΤΙΘΕΝΤΑΙ ΥΨΗΛΟΙ ΚΑΙ ΜΑΚΡΟΠΡΟΘΕΣΜΟΙ ΣΤΟΧΟΙ ΕΓΚΑΤΕΣΤΗΜΕΝΟΙ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟΙ ΣΤΟΧΟΙ 10

11 Γ. Στάμος ΠΕ14.01 ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ μαθητών Επαγγελματικής Εκπαίδευσης ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΤΗΣ ΤΑΞΗΣ (φασαρία, αδιαφορία, παραίτηση, απουσία) ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑΣ (αγένεια, έριδες, βία λεκτική/σωματική, άρνηση της τάξης ως αναγκαίας κοινωνικής δομής, άρνηση ρόλων καθηγητή – μαθητή, άρνηση του ίδιου του μαθήματος) ΠΑΡΑΙΤΗΣΗ, ΧΑΜΗΛΗ ΣΧΟΛΙΚΗ ΕΠΙΔΟΣΗ ΜΗ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΣΕ ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΕΣ Άκοπη ΛΗΨΗ ΠΤΥΧΙΟΥ / ΑΠΟΛΥΤΗΡΙΟΥ που είναι ΑΚΥΡΟ, δεν ανταποκρίνεται σε ικανότητες και γνώσεις, δεν έχει αντίκρισμα στην κοινωνία, στην αγορά εργασίας 11

12 Γ. Στάμος ΠΕ14.01 ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ: ΠΡΟΣΩΠΟΚΕΝΤΡΙΚΗ ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗ Γενικά θέματα διδακτικής 1 ο ΕΠΑ.Λ. ΑΝΩ ΛΙΟΣΙΩΝ 12

13 Γ. Στάμος ΠΕ14.01 ΓΕΝΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗΣ Ρόλος καθηγητή ΣΥ.Π. αλλά και όλων των μαθημάτων και όλων των βαθμίδων εκπαίδευσης ΠΡΟΣΩΠΙΚΗ ΣΤΑΣΗ ΩΣ ΠΡΟΤΥΠΟ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑΣ ΣΥΜΒΟΥΛΟΙ ΚΑΙ ΣΥΜΠΑΡΑΣΤΑΤΕΣ ΣΤΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ Αναπτύσσουμε παιδαγωγικές δραστηριότητες με συμμετοχή των μαθητών μας που να τους δίνουν τα κίνητρα και τις ευκαιρίες που χρειάζονται για να βελτιωθούν σε όλους τους τομείς Αποδεικνύουμε εμπράκτως ότι αποδεχόμαστε άνευ όρων όλους τους μαθητές, χωρίς διακρίσεις, προκαταλήψεις και στερεότυπα Βοηθάμε στη βελτίωση του ψυχολογικού κλίματος στο σχολείο 13

14 Γ. Στάμος ΠΕ14.01 ΓΕΝΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗΣ Ενθαρρύνουμε την επικοινωνία και τη συνεργασία (μαθητών, γονέων, καθηγητών). Διατηρούμε υψηλές προσδοκίες για τους μαθητές μας Βελτιώνουμε συνεχώς τη μαθησιακή διαδικασία (σύγχρονες μέθοδοι διδασκαλίας, αυτενέργεια και ενεργητική συμμετοχή μαθητών, επιβράβευση, αύξηση αυτοεκτίμησης) Αναδεικνύουμε θέματα εκτός Α.Π. που άπτονται των εφηβικών προβλημάτων Επιμορφωνόμαστε σε θέματα ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗΣ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑΣ και ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗΣ Αναπτύσσουμε συμβουλευτικές δεξιότητες : Ενσυναίσθητη κατανόηση κυρίως συναισθημάτων, γνησιότητα, εσωτερική συνοχή, ολοκλήρωση, επίγνωση εαυτού, άνευ όρων αποδοχή, συμπάθεια και σεβασμό προς το μαθητή. 14

15 Γ. Στάμος ΠΕ14.01 ΓΕΝΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗΣ Εφαρμόζουμε τεχνικές – εργαλεία συμβουλευτικής μέσα και έξω από την τάξη (ενεργητική ακρόαση, προσεκτική παρακολούθηση, αντανάκλαση συναισθημάτων, αναδιατύπωση - παράφραση, προσεκτική χρήση ερωτήσεων, γλώσσα σώματος, διαχείριση απρόσφορων συναισθημάτων, εστίαση στο σημαντικό, μικρές ενθαρρύνσεις (λεκτικές ή μη), αυτοαποκάλυψη κ.ά. ανάλογα με την διαρκώς αυξανόμενη εμπειρία μας) Στενή συνεργασία με γονείς και κηδεμόνες Δόμηση συμβουλευτικής σχέσης με μαθητές που χρειάζονται ατομική συμβουλευτική αλλά και με ομάδες μαθητών με κοινά προβλήματα Συνέντευξη εντός και εκτός τάξης, τεχνικές ομαδικής συμβουλευτικής 15

16 Γ. Στάμος ΠΕ14.01 Το παράθυρο JOHARI Βλ. Μαλικιώση – Λοΐζου Συμβουλευτική Ψυχολογία (Joseph Luft - Harry Ingham Δημόσιος εαυτός Κρυμμένος εαυτός Μη συνειδητο- ποιημένος εαυτός Άγνωστος εαυτός 16

17 Γ. Στάμος ΠΕ14.01 ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ ΠΡΟΣΩΠΟΚΕΝΤΡΙΚΗ ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗ Ειδικά θέματα διδακτικής 1 ο ΕΠΑ.Λ. ΑΝΩ ΛΙΟΣΙΩΝ 17

18 Γ. Στάμος ΠΕ14.01 ΕΙΔΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗΣ Πέρα από το Α.Π. ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ ΣΥΖΗΤΗΣΗ ΣΤΗΝ ΤΑΞΗ = ΤΟ ΕΡΓΑΛΕΙΟ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΘΕΜΑΤΑ που προάγουν κριτική σκέψη, επικοινωνία, επίλυση προβλημάτων : π.χ. Περιβάλλον, Θρησκεία, Πολιτική, οικονομική και κοινωνική επικαιρότητα, Παιδεία, Ανθρώπινα δικαιώματα, Αθλητισμός, Τηλεόραση κ.λπ. Προαγωγή διαπολιτισμικής επικοινωνίας ως απαραίτητης δεξιότητας ζωής για το εργασιακό περιβάλλον του μέλλοντος ΕΥΡΕΣΗ ΕΡΓΑΣΙΑΣ: Διερεύνηση της αγοράς εργασίας στην περιοχή κατοικίας των μαθητών 18

19 Γ. Στάμος ΠΕ14.01 ΕΙΔΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗΣ ΕΥΟΔΩΣΗ ΣΠΟΥΔΩΝ Οι μαθητές μέσα από σχετικές δραστηριότητες πρέπει να κατανοήσουν την ανάγκη παραπέρα σπουδών (Η/Υ, ξένες γλώσσες, Τ.Ε.Ι., Α.Ε.Ι., Ι.Ε.Κ. κ.ά.) ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗΝ ΤΡΙΤΟΒΑΘΜΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ : Αδικίες και παρανοήσεις Σύστημα 4 μαθημάτων (ομάδα Α) Μειωμένες θέσεις εισακτέων στα ΑΕΙ σε σχέση με το ποσοστό τους επί του ενεργού μαθητικού πληθυσμού Ελάχιστες θέσεις σε στρατιωτικές και αστυνομικές σχολές Παγίδα της μη συμμετοχής των βαθμών των πανελλαδικών στο βαθμό απολυτηρίου (άρα μείωση του κινήτρου απόδοσης) και διπλές εξετάσεις (ενδοσχολικές και πανελλαδικές στα ίδια μαθήματα) Προαιρετικότητα της συμμετοχής στη διαδικασία πανελλαδικών και οι μισοί σχεδόν μαθητές δεν κάνουν μηχανογραφικό Σύστημα 6 μαθημάτων (ομάδα Β) Σημαντική η παρέμβασή μας να γνωρίσουν οι μαθητές τη δυνατότητα της εισαγωγής με 6 μαθήματα (ομάδα Β), να προσπαθήσουν με συνέπεια και επιμονή και θα έχουν πολλαπλά οφέλη (χαμηλότερες βάσεις, πρόσβαση σε ΑΕΙ, ανάπτυξη αυτοεκτίμησης). 19

20 Γ. Στάμος ΠΕ14.01 Δεν υποτιμούμε τη ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ με βάση το Α.Π. 1 ο ΕΠΑ.Λ. ΑΝΩ ΛΙΟΣΙΩΝ 20

21 Γ. Στάμος ΠΕ14.01 Μεθοδολογία με βάση το Α.Π. Έρευνες και εργασίες με τη μέθοδο του σχεδίου εργασίας (project) και τη μέθοδο της μελέτης περίπτωσης (case study) Συμπλήρωση ερωτηματολογίων Ατομικός φάκελος» portfolio Επεξεργασία πινάκων και διαγραμμάτων, δεδομένου ότι τα διαγράμματα, μαζί με άλλο χρήσιμο υλικό, αποτελούν κείμενα που συμβάλλουν στην καλλιέργεια των δεξιοτήτων κριτικής ανάγνωσης των πληροφοριών. Συζήτηση σε ομάδες ή και ανά ζεύγη Ασκήσεις προσομοίωσης (με παίξιμο ρόλων, δημιουργία σεναρίων με θέματα κυρίως σχετικά με την απασχόληση, με τις στερεοτυπικές αντιλήψεις, με τη λήψη απόφασης, κ.ά.). 21

22 Γ. Στάμος ΠΕ14.01 Μεθοδολογία με βάση το Α.Π. Συνεργασία με φορείς απασχόλησης Στρατηγικά οργανωμένες επισκέψεις σε χώρους εργασίας Διοργανώσεις ημερίδων από τους μαθητές με προσκλήσεις ατόμων για ενημέρωση για τις συνθήκες στο σύγχρονο περιβάλλον εργασίας. Συμβουλευτική, Χορήγηση test με την χρήση υπολογιστών Επισκέψεις σε χώρους εργασίας (αξιοποίηση εκδρομών) Συνεντεύξεις με επαγγελματίες-επισκέπτες στο Σχολείο Προγράμματα Αγωγής Σταδιοδρομίας-Ημέρα Σταδιοδρομίας Βιβλιοθήκη-Αρχείο Πληροφόρησης 22

23 Γ. Στάμος ΠΕ14.01 Μεθοδολογία με βάση το Α.Π. Συζητήσεις για : ΤΟ ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΑΝΑΚΑΛΥΠΤΩ ΤΟΝ ΕΑΥΤΟ ΜΟΥ ΠΛΗΡΟΦΟΡΗΣΗ ΟΙ ΑΠΟΦΑΣΕΙΣ ΣΤΗ ΖΩΗ ΜΑΣ ΚΑΙ Ο ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΤΟΥ ΜΕΛΛΟΝΤΟΣ ΑΝΑΚΑΛΥΠΤΩ ΤΟΝ ΕΑΥΤΟ ΜΟΥ ΠΛΗΡΟΦΟΡΗΣΗ ΟΙ ΑΠΟΦΑΣΕΙΣ ΣΤΗ ΖΩΗ ΜΑΣ ΚΑΙ Ο ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΤΟΥ ΜΕΛΛΟΝΤΟΣ Ο ΚΟΣΜΟΣ ΤΗΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ Περιγραφές επαγγελμάτων εξειδικευμένα σχέδια εργασίας για να μελετήσουν αντιπροσωπευτικά θέματα των Τομέων/Ειδικοτήτων και σύγχρονα περιβάλλοντα εργασίας 23

24 Γ. Στάμος ΠΕ14.01 ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΟΣ ΕΤΗΣΙΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΤΟΥ Σ.Ε.Π. ΣΤΗΝ ΤΑΞΗ 1 ο ΕΠΑ.Λ. ΑΝΩ ΛΙΟΣΙΩΝ 24

25 Γ. Στάμος ΠΕ ΓΝΩΡΙΜΙΑ ΜΕ ΤΟΥΣ ΜΑΘΗΤΕΣ 2ΕΦΗΒΕΙΑ, ΕΦΗΒΙΚΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ - ΓΟΝΕΙΣ - ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ 3ΑΣΚΗΣΗ ΓΝΩΡΙΜΙΑΣ 4Καταγραφή πίνακα επαγγελμάτων με καταιγισμό ιδεών 5ΑΞΙΑ ΣΧΟΛΕΙΟΥ - ΜΑΘΗΤΙΚΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ - ΣΥΜΒΟΛΑΙΟ 6Τι είναι ΣΕΠ -ΑΝΑΛΥΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΕΠ 7ΠΩΣ ΘΑ ΓΙΝΕΤΑΙ ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ 8ΜΟΝΟΓΡΑΦΙΕΣ ΑΠΟ ΜΑΘΗΤΕΣ 9Εκπαιδευτικό Σύστημα 10ΣΥΓΚΡΙΣΗ ΕΠΑΛ ΕΠΑΣ - ΛΥΚΕΙΟΥ 11ΑΞΙΑ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΕΠΙΔΟΣΗΣ. ΑΞΙΑ ΣΠΟΥΔΩΝ 12ΤΡΟΠΟΣ ΕΙΣΑΓΩΓΗΣ ΤΕΙ - ΑΕΙ 13ΣΥΣΤΗΜΑ 4 ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ (ΤΕΙ) 14ΣΥΣΤΗΜΑ 6 ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ - ΑΕΙ - ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΑ ΠΕΔΙΑ 15ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ Ι.Ε.Κ. 25

26 Γ. Στάμος ΠΕ ΤΡΟΠΟΣ ΕΠΙΛΟΓΗΣ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΟΣ - ΠΛΗΡΟΦΟΡΗΣΗ - ΛΗΨΗ ΑΠΟΦΑΣΗΣ - ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ ΕΠΙΤΕΥΞΗΣ ΣΤΟΧΩΝ 17Παράγοντες επιλογής επαγγέλματος των μαθητών της τάξης μας 18ΕΡΓΑΣΙΑ, ΤΟΜΕΙΣ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ. Εξέλιξη οικονομίας - Οικονομικές θεωρίες 19ΠΛΕΟΝΕΚΤΗΜΑΤΑ - ΜΕΙΟΝΕΚΤΗΜΑΤΑ μορφών εργασίας. 20ΘΕΩΡΙΑ HOLLAND, ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ, ΣΥΖΉΤΗΣΗ, ΠΛΕΟΝΕΚΤΗΜΑΤΑ, ΜΕΙΟΝΕΚΤΗΜΑΤΑ. 21ΑΣΚΗΣΕΙΣ ΠΡΟΣΩΠΙΚΩΝ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΩΝ - ΕΡΜΗΝΕΙΑ ΜΕ Η/Υ ΤΩΝ ΑΠΑΝΤΗΣΕΩΝ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ ΚΑΙ ΚΑΤΑΤΑΞΗ ΤΟΥΣ ΣΕ ΤΥΠΟΥΣ KATA HOLLAND 22ΑΝΕΡΓΙΑ 23ΠΡΟΣΩΠΙΚΑ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝΤΑ 24ΔΙΑΠΟΛΙΤΙΣΜΙΚΗ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ ΚΑΙ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ - ΑΛΛΟΔΑΠΟΙ-ΜΕΤΑΝΑΣΤΕΣ - ΠΡΟΣΦΥΓΕΣ - ΠΑΛΙΝΝΟΣΤΟΥΝΤΕΣ 25ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΑ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝΤΑ 26ΟΠΤΙΚΗ ΤΟΥ ΦΥΛΟΥ ΚΑΙ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑ 26

27 Γ. Στάμος ΠΕ APXIZOYN OI ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕΙΣ ΜΟΝΟΓΡΑΦΙΩΝ από εργασίες μαθητών (ΠΟΛΥ ΣΗΜΑΝΤΙΚΟ). ΣΥΧΝΑ ΓΙΝΕΤΑΙ ΑΝΑΛΥΣΗ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΩΝ ΑΠΌ ΒΙΒΛΙΑ ΕΡΓΑΣΙΑΚΟΥ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ, ΜΟΝΟΓΡΑΦΙΕΣ ΣΕΛΕΤΕ ΚΑΙ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟΥ ΙΝΣΤΙΤΟΥΤΟΥ, ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ κ.ά. 28Ασκήσεις ΑΞΙΩΝ 29Αναζήτηση Εργασίας ΜΙΚΡΕΣ ΑΓΓΕΛΙΕΣ 30ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΟ 31Σύνταξη αίτησης - Συνοδευτική επιστολή 32ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗ ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ 33ΟΔΗΓΙΕΣ ΣΥΜΠΛΗΡΩΣΗΣ ΜΗΧΑΝΟΓΡΑΦΙΚΟΥ προς μαθητές Γ τάξης 34Ασφάλεια και Υγιεινή Χώρου Εργασίας 35Άσκηση διερεύνησης σωματικών χαρακτηριστικών 36Προστασία Περιβάλλοντος 37Ασκήσεις Ικανοτήτων - Δεξιοτήτων 38Είδη Εταιρειών – Δομή Εταιρείας 27

28 Γ. Στάμος ΠΕ ΑΡΧΙΖΟΥΝ ΕΠΙΣΗΣ ΟΙ ΕΠΙΣΚΕΨΕΙΣ ΣΕ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ ΣΕΚ (4-5 ώρες κάθε Τμήμα) 40ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΑΤΟΜΙΚΗ ΣΕ ΕΙΔΙΚΕΣ ΠΕΡΙΠΤΩΣΕΙΣ 41ΣΤΡΑΤΙΩΤΙΚΕΣ ΣΧΟΛΕΣ, ΑΣΤΥΝΟΜΙΑ, ΠΥΡΟΣΒΕΣΤΙΚΗ κ.ά. ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ και για πρόγραμμα σπουδών - 42Εργασιακό Περιβάλλον του τομέα Πληροφορικής - Δικτύων Η/Υ 43Εργασιακό Περιβάλλον του τομέα Οικονομίας - Διοίκησης 44Εργασιακό Περιβάλλον του τομέα Υγείας - Πρόνοιας 45Άσκηση Επαγγελματικών ενδιαφερόντων - Συσχέτιση των τύπων Holland με την άσκηση επαγγελματικών ενδιαφερόντων 46Εργασιακό Περιβάλλον του τομέα Κατασκευών 47Εργασιακό Περιβάλλον του τομέα ΕΦΑΡΜΟΣΜΕΝΩΝ ΤΕΧΝΩΝ 28

29 Γ. Στάμος ΠΕ ΕΡΓΑΣΙΑΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ ΜΗΧΑΝΟΛΟΓΙΚΟΥ ΤΟΜΕΑ 49ΕΡΓΑΣΙΑΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ ΤΟΜΕΑ ΟΧΗΜΑΤΩΝ 50Εργασιακό Περιβάλλον του τομέα Ηλεκτρολογίας 51Εργασιακό Περιβάλλον του τομέα Ηλεκτρονικών 52Εργασιακό Περιβάλλον του τομέα Γεωπονίας, τροφίμων και περιβάλλοντος 53ΕΠΑΣ: ΟΜΙΛΙΑ - ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ για όλες τις ειδικότητες ΕΠΑΣ. Όσες σχετίζονται με Τομείς ΕΠΑΛ, τις συζητάμε μαζί με τους τομείς ΕΠΑΛ (π.χ. βοηθοί Φαρμακείου μαζί με τον Τομέα Υγείας - Πρόνοιας κ.λπ.) 54Άσκηση ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΕΣ ΑΞΙΕΣ 55Ποικίλες συζητήσεις – Αξιολόγηση μαθήματος κ.λπ. 29

30 Γ. Στάμος ΠΕ14.01 ΑΣΚΗΣΕΙΣ (tests) KATA THN EΦΑΡΜΟΓΗ ΤΟΥ Σ.Ε.Π. Προσοχή: Χρήσιμες αλλά να μην τις υπερεκτιμούμε. Μεγαλύτερη αξία έχουν οι βιωματικές δραστηριότητες Παραδείγματα στο 30

31 Γ. Στάμος ΠΕ

32 Γ. Στάμος ΠΕ

33 Γ. Στάμος ΠΕ

34 Γ. Στάμος ΠΕ

35 Γ. Στάμος ΠΕ


Κατέβασμα ppt "Γ. Στάμος ΠΕ14.01 Διδακτική του Σ.Ε.Π. στο Επαγγελματικό Λύκειο Μεθοδολογία, Ιδιαιτερότητες και Προβλήματα 1 ο ΕΠΑ.Λ. ΑΝΩ ΛΙΟΣΙΩΝ 1."

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google